ďťż
Spekulacje na temat nowego dodatku



PASEK - Pn sty 22, 2007 6:46 pm
" />Tutaj można zamieszczać swoje przemyślenia odnośnie grywalności kart z Planar Chaos w różnych arvhetypach w EXT.




ironworks - Pn sty 22, 2007 7:43 pm
" />Kolejny fajny dodatek do limited, standardu i bloku, zawierający sporo mocnych kart. Tradycyjnie już jednak, na samym początku poza ozywistymi przykładami Domnation i Recless Wurmem ciężko dopatrzeć się czegoś grywalnego w ext, a dwa wymienione poprzedniki będą grywalne tylko w powstałych już archetypach i tylko dlatego, ze ich poprzednicy byli grywalni.
Słowem Planar Chaos jest silnym dodatkiem ale pod względem exta niczym nowym nas nie zaskakuje.
I może dobrze - może Polacy przeniosą się powoli na std...



PASEK - Pn sty 22, 2007 8:10 pm
" />Ja tam widzę dużo dobrych kart to ext.
Z moich faworytów:
Fatal Frenzy- do atoga pod wisha, nie trzeba wtedy grać na wonderze
Imp Mischief - nie wiem gdzie ale ciekawa karta, dobre na removal lub na kontry
Exicośtam- nowy cranial, nie jestem do końca przekonany do tej karty ale może okazać się dobry- ma wygodniejszy koszt od starego ale niestety przeciwnik musi dobrać daną kartę nim ją usuniemy.
Damnation- wszyscy patrzą na tą kartę porównując ją albo do Mutilata albo do Wratha a tak naprawdę to są zupełnie nowe możliwości- nie trzeba grać ani deckiem z białym ani deckiem z dużą ilością swampów by mieć porządny global removal.
Shivan Wumpus- Wurm był bardzo dobry za czasów urzy więc myśle że ten też będzie dobry nawet w ext- może side w Borosie na inne aggro???
Czarny Recycle- recycle był super w tempestcie co prawda zielonemu było dużo łatwiej to wstawić ale wystraczy złożyć jakieś B\R lub G\B i też można szybko to wrzucić a z tym w stole to już chyba nie da się przegrać.



Crazy rabbit - Pn sty 22, 2007 8:39 pm
" />Myślę, że Fatal Frenzy ma szanse na granie w afce. Koszt ma dośc wygodny i bardzo drogi nie jest...




Tellur - Pn sty 22, 2007 11:43 pm
" />Mnie bardzo ciekawi jak extirpate wplynie na format. Karta nie jest martwa na zaden mu, zawsze mozna pojechac po fetchach, dobrze rzucona zabija ichorida, pozbawia kontr, mindslaverow pozyjemy zobaczymy.

Rowniez bardzo mi sie podoba simian spirit guide zwszlaszcza w polaczeniu z nowym argothianem, moze zagrzeje miejsce w burnie czy ponzie



Świr - Wt sty 23, 2007 5:48 pm
" />extirpate tez mi sie podoba...

wlasnie przegladam te katy z planaru i jest troche ciekawych rzeczy ale czy bedzie to grac w extended... hmmm

trza podokladac i testowac

możliwe tez ze np. mana tithe (bialy forespike)
bedzie grany



Chmura - Wt sty 23, 2007 7:22 pm
" />Darkheart Sliver - jeżeli znalazłoby się miejsce to potencjalnie dobry gość na aggro do Gifts Rocka jako one of. Taki lepszy Spike Feeder.



budzik - Śr sty 24, 2007 2:41 pm
" />moje typy:
damnation- tog- w koncu jakis mass removal
extripate- tog- na pozbywanie sie uciazliwych kart jak mindslaver, ktory czesto laduje szybko w grobie gdy op szuka thristem tronu
dead/gone- affinity- niszczy maluchy i wraca grubasy, cos pieknego gdy op sie nie spodziewa i podpakowuje toga, a tu bounce.
boom/bust- ponza WR, ale moze nawet w bdw lub affinity- boom jest drugo/ pierwszo turowa ponza, a w polaczeniu z takimi landami jak: darksteel citadel, flagstones of torkair czy fetche jest naprawde dobry, zwlaszcza, ze rosnie popularnosc tronu, ktorego najczulszym elementem jest wlasnie manabase.
simian spirit guide-ponza- jako akceleracja



Detmold - Śr sty 24, 2007 5:21 pm
" />Co jest dobrego w połączeniu boost/boom+fetch?

EDIT

Jeśli by było napisane tak jak mówisz Bzyku to ok. Tyle, że ja w Magic Workstation mam:
CARD TEXT: As an additional cost to play Boom, sacrifice a land. Destroy target land. // Destroy all lands
Co uniemożliwia opisne przez Bzyka zagranie. Pytanie, która wersja jest poprawna?



bzyk - Śr sty 24, 2007 5:27 pm
" />targetujemy swojego fetcha i jakiegos landa oppa , w respie swiecimy fetcha i wyszukujemy co tam nam odpowiada , a gdy dochodzi do resolvu boost'a , ma on juz tylko 1 z 2 celow (ale go ma , wiec nie fizzluje) i niszczy land oppa



Harakiri - Śr sty 24, 2007 6:15 pm
" />Nie wiem czy to dobry wątek, ale czy myślicie po wyjściu tego dodatku może powstać jakaś dobra ponza, która ma szanse powalczyć z deckami T1?



Chmura - Śr sty 24, 2007 8:10 pm
" />
">ze rosnie popularnosc tronu, ktorego najczulszym elementem jest wlasnie manabase.
... ... a najczulszymi metchupami Boros i Affinity = overkill.



siepacz - Śr sty 24, 2007 8:18 pm
" />Yh, zagranie takie jakie mówicie (zagranie w fetcha) jest niestety niemożliwe. Owszem, tam jest target a nie sacrifice, ale właśnie chodzi o to, że jak stracisz jeden cel, to spell fizluje... Za to jest to świetna karta w połączeniu z Darksteel Citadel czy Flagstones of Trokair.



Crazy rabbit - Śr sty 24, 2007 8:24 pm
" />Jeżeli na karcie będzie napisane tak jak przekazuje to salwacja, czyli:

Sorcery
Destroy target land you control and target land you don't control.

////////////

Destroy all lands.

to spell napewno nie fizluje, gdyż jeden z celów jest legalny, mimo poświecenia fetcha.



Mircollini - Śr sty 24, 2007 8:27 pm
" />Więc tak po mojemu:
Imp's Mischief--jest kartą dzięki której możemy napsuć przeciwnikowi dużo krwi np.removal obraca się przeciwko jego stworom ale jeszcze ciekawsza sytuacja jest nie ty pociagniesz karty z Analizy ,ja to zrobie

Dash Hopes--pomimo opini wielu ludzi i tak twierdze że karta jest przednia,bo jeśli nie skontrujemy to przynajmniej 5 w plecy,a w late game kiedy opp ma już mało życia przeradza się nam w twardą kontrę

Mana Tithe--a to dopiero zabaweczka,oczywiście dobrze użyta potrafi uniknąć nieprzyjemności ze strony przeciwnika, swoją drogą wiele widoków jest pięknych ,ale ten jak widzisz mine oppa po mana tithu kiedy on był przekonany że juz nic mu nie możesz zrobic i zagrywa za całą mana jakiegoś kabana-bezcenne

Crovax,Ascedant Hero--tu oczywiście kazdy ma inne zdanie,ja uważam iż jest to wyśmienity krit i wart uwagi oraz przetestowania,szczególnie w kontrolach gdzie nie masz juz stworów ponieważ removal przeciwnika jest zbyt duży,cofasz go w nieskończoność do ręki,dodając sobie tylko czasem życia jakimś gain lifem.

Damnation--nie będe się powtarzał,poprostu opcja

Extirpate--karta która mnie zaintrygowała,niedośc że za jedną manę
to w dodatku ze splitem second,odcinasz przeciwnika od drawu np.thirsty,fakty i wiele zagrożeń tym bardziej że przeciwnik nie odpowie.Zawsze to lepiej żeby opp zagral cos raz niż cztery.Doskonałe na friggo,trony,sticky i ogólnie uniwersal.Tak więc chcesz przeciwnikowi uprzykszyć życie co najmniej 3 w sajdzie.Cud ,miód i orzeszki

Whitemane lion--imho bedzie gramy ponieważ ładnie działa w odpowiedzi na removal skierowany w naszego stworka,do tego opcja zagrania z końcem,czego chcieć więcej...

Pongify--sytuacja jest prosta gramy kontrolką po co mieć saprolinga czy wróche na stole ...nie to nam stanowczo nie odpowiada lepsza małpa 3/3 ,no i w ostateczności rzucamy na dużego kabana przeciwnika który jakimś cudem umknął naszej uwadze

Gaea's Anthem--zielony wreszcie wychodzi z lasu w lepszym stylu,elfy ,saprolingi,insekty-naprzód po punkty życia

Harmonize--wkońcu zielony cos dociąga,karta napewno potrzebna aby uzupełnić defekt kart na ręce kiedy stól już pusty ,a nasze stworki odpoczywają na cmentarzu

Keen sense--1 tura stwór,2 tura draw w postaci timeshifted curiosity i jedziemy

No to tyle jeżeli chodzi o moje skromne typy



bylek - Śr sty 24, 2007 8:29 pm
" />
">Yh, zagranie takie jakie mówicie (zagranie w fetcha) jest niestety niemożliwe. Owszem, tam jest target a nie sacrifice, ale właśnie chodzi o to, że jak stracisz jeden cel, to spell fizluje...

Powołując się na ruling do Hexa:


"> * 2005-10-01 You must target six different creatures. If you can't, you can't play Hex. If some of the creatures become illegal targets before the spell resolves, Hex will still destroy the rest of them.

W przypadku Hexa wystarczy jeden legalny cel aby Hex został rozpatrzony i nie został skontrowany przez zasady gry. To samo będzie się dziać w przypadku zagrania Boom targetując fetch (który w odpowiedzi użyjemy) i land przeciwnika.



Troll40 - Śr sty 24, 2007 9:48 pm
" />
">413.2a If the spell or ability specifies targets, it checks whether the targets are still legal. A target that's removed from play, or from the zone designated by the spell or ability, is illegal. A target may also become illegal if its characteristics changed since the spell or ability was played or if an effect changed the text of the spell. The spell or ability is countered if all its targets, for every instance of the word “target,” are now illegal. If the spell or ability is not countered, it will resolve normally, affecting only the targets that are still legal.

Myślę że to rozstrzyga wątpliwości

w przypadku Planar Chaos imo grywalnością odznacz się ciekawy Extirpate - jest bardzo uniwersalny z drugiej strony dośćsytuacyjny - czy okże się grywalny trzeba to sprawdzić, na pewno jako cel pod wisha jest doskonały!
Wniesie trochę Damnation tak jak pisał Mircollini - jako opcja

Mana Tithe jest dobrym spellem, daje możliwość wczesnoturowej wszechstronnej kontroli na np Borosa, decki następnie często jest dobry w roli kontry technicznej, w jakiś fakty z całej many zagrywne itp - specyficzne decki to wsycą podobnie jak imo chant zakoleguje się z Dawn Charmem - celem pod wisha, doskonałym jako preventing pod pałkę, kontra ewentualnie, oraz ratunek dla naszego meloka lub anioła ;]

Również uważam że Boom // Bust to grywalna sprawa, jest to skuteczna kontra właśnie dzięki trickom z fetchami, flagstonesem, landami tingsowego autoramentu czy choćby gemstone minem po ostatnim counterze. Loam może sobie zrzucić land bo ma loama xD

Inne karty? Hmm z niebieskiego jest kilka rzeczy któe można wykrozystac ale są specyficzne - magus, pongify, chronoza, ovinize

Podoba mi sie część sliverów multi - Darkkeart - doskonał drop na napory dla wykorzystujących te kolory kontroli, necrotic to też w sumie nie tka dobra ale jednak fajna opcja do rogue i fun

Zielony kolor dostał silną i ciekawą kritę w postaci Mire Boa oraz kontrowersyjną jak dla mnie kartę - Groundbreaker - myślę że ma to szanse pograć choć czas pokaże jak sie oswoi z fire'ice czy dartami choćby.

Barddzo podobsa mi się też Urborg, świetyn do splashowanych mana base, może jakieś komba wspomoże, jedna sztuka ciekawa do każego decku grającego czarnym i mogącego dać slota ze swampem lub shizo za to. Po co odpalać fetche przy małeś ilości life



bzyk - Śr sty 24, 2007 10:00 pm
" />zeby sie nei powtarzac powiem tylko ze imho pograc tez moze Porphyr Nodes bo jest to niesamowity bat na gro a 1no'manowym Abyss'em chyba malo ktora kontrola pogardzi

PS. co do Boom // Bust , to sprawdzie sobie na wizardach w gatherer'ze oficjalny wording

PS2. po raz kolejny potwierdzilo sie co zawsze mowie , ze jak siepu sie czepia poprawnosci/wordingu/dzialania to nie ma racji ... bez urazy :>



siepacz - Cz sty 25, 2007 8:00 am
" />Zazwyczaj ma rację, nie o to chodzi w sumie, rzuciło mi się coś na mózg i poszło przez skojarzenie z Hexem właśnie czy Decimate, tylko że od drugiej strony jakby (nie możesz rzucić spela nie mając odpowiedniej ilości celów). Mea culpa.



budzik - Cz sty 25, 2007 11:50 am
" />
">... ... a najczulszymi metchupami Boros i Affinity = overkill. tak btw to affinity nie ma wcale rozowo z UW tronem po drugiej grze, ktory po side ma katakich i condemn.


">CARD TEXT: As an additional cost to play Boom, sacrifice a land. Destroy target land. // Destroy all lands
Co uniemożliwia opisne przez Bzyka zagranie. Pytanie, która wersja jest poprawna?
mam nadzieje, ze sie mylisz, bo to by strasznie oslabilo ta karte czyniac ja zupelnie niegrywalna. Ja osobiscie juz znalazlem miejsce dla Booma w moim Gargeddonie i powiem, ze spisuje sie swietnie:). druga turowa ponza boli wiekszosc deckow

z kart PC podoba mi sie jeszcze magus of bazaar, ale nie wiem czy ma realne szanse zagoscic w madnessie czy innej talii na dluzej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom