ďťż
[Spirala Czasu T2] USA Sailor Moon



Delfin - Pn paź 23, 2006 6:50 pm
" />Chciałabym przedstawić Wam powstałą niedawno wariację AgroSticka w drugim typie. Nazwa decku ,,USA Sailor Moon" pochodzi od tegoż kolorów ( ), będących również barwami flagi Zjenoczonych Stanów Ameryki Północnej oraz pewnego anime, a jego twórcą jest Lejba Dawidowicz Bronstein. Założenia decku są podobne jak i jego pierwowzoru w 1.75; jest on dość uniwersalny i myślę, że ma szanse powalczyć w polskim meta. Poniżej zamieszczam spis:

1th Place FNM Petersburg - Lejba Dawidowicz Bronstein
- ,,USA Sailor Moon"

Stwory (14):

4xAzorius Guildmage

Tapuje wrogie nam pokraki przeciwnika, kontruje aktywaki, no i zawsze naporowiec aka Grizzly Bear.

3xAzorius Herald

Nieblokowalny posłaniec powie naszemu przeciwnikowi co sądzimy na jego temat; dodatkowo ze zdolnością milusińskiego słonia.

3xSerra Avenger

Jeden z naszych dwóch najmocarniejszych stworów. Wystawionego w czwartej turze osłaniać możemy kontrą, bądź też trzymać manę na Heliksę czy Mówiący Czas.

4xLightning Angel

Popularna ,,Miss America". Sroga dama szybko lecącą w stronę przeciwnika aby go ciachnąć i wracająca by ewentualnie zasłonić nas własnym ciałem.

Maga czary ofensywne (11):

4xLightning Helix

Jedno z najlepszych spaleń w M:tG; pomaga nam również odzyskać stracone punkty życia.

4xElectrolyze

Możemy strzelić jedną solidnym promyczkiem elektrycznym, bądź też dwoma mniejszymi z dwóch łapek w różne cele, do tego dobieramy kartkę.

2xPsionic Blast

Ktoś, kto powiedział że tylko fizyczny ból może zabić głęboko się pomylił.

1xChar

No, ale ból powinien być na wszelki wypadek różnorodny.

Maga czary kontrolno-zapobiegawcze (7):

4xMana Leak

Szybka kontra spell z jednym w koszcie.

3xCancel

Nasza twarda kontra spell; wymaga co prawda aż , ale jest niekiedy niezastąpioną.

Maga czary uzupełniające (4):

4xTelling Time

Czas instantowo powiedzieć samemu sobie, co jest mi potrzebne, a co może iść pod spód.

Krainy(24):

4xTerramorphic Expanse

Młodszy braciszek feczlandowych pięcioraczków; jest ciut opóźniony w rozwoju, ale za to bardziej uniwersalny; pomaga nam odnaleźć , lub . Wstawiony w pierwszej turze nie stanowi problemu, gdyż i tak nie posiadamy żadnych first turn dropsów do wturlania.
W late game można średnio na jeża kombić go z Telling Time 'em w przypadku kiedy dwie karty z tegoż ostatniego nam nie pasują.

2xHallowed Fountain

Kraina pozwalająca uzyskać nam lub . Generalnie zadaje nam ból, ale możemy ją również plumnąć opóźnioną.

2xSteam Vents

Kraina pozwalająca uzyskać nam lub . Ona także generalnie zadaje nam ból, ale
i ją możemy plumnąć opóźnioną.

2xSacred Foundry

Kraina pozwalająca uzyskać nam lub . Generalnie zadaje nam ból, no ale zgadnijcie co możemy zrobić -_-

2xAdarkar Wastes

Nie, nie -to już inny rodzaj krainy; popularny Painland. Przy jej użyciu wytworzyć możemy lub przy czym otrzymamy delikatne cięcie, bądź też jeżeli sytuacja nie wymaga od nas poświęceń bezpieczną manę bezkolorową.

2xShivan Reef

Kolejny painland w naszym decku. Rafa podobnie jak Zatracenie może, aczkolwiek nie musi być dla nas bolesną z tą różnicą, iż z niej pobrać możemy bądź

2xBattlefield Forge

Ostatni z naszych nołbejzików. Działa podobnie jak dwa powyższe, z tym że daje nam manę w kolorach gildi Boros, czyli lub .

3xPlains

Równina jaka jest każdy widzi (polecam takie z Mirage'a -z ptakiem); pozwala nam czerpać bez żadnych skutków ubocznych; wyszukiwalna przy pomocy Ekspansji.

3xIsland

Wyspa; nie wiemy czy jest ona zamieszkałą i w zasadzie nie interesuje nas to, my jedynie bezproblemowo pobieramy z niej .

2xMountain

Alpinizmu uprawiać nie zamierzamy, ale mag ofensywny lubi mieć pod ręką .

Kredens (niestety nie opiszę tutaj na jakie meciapy wkredensowywuje się poszczególne karty, gdyż kompletnie nie znam się na meta T2):

4xTrickbind

Niekontrowalna kołuntra aktywaka lub wywołania.

2xDisenchant

Żelastwa i uroków remuwol.

3xRonom Unicorn

Jak już napomknęłem, nie znam się na T2, ale może Lejba Dawidowicz jakoś wybitnie nie lubił ,,aur" albo też po prostu miał słabość to jednorożców.

1xAzorius Herald

Życiodajnik do kompletu?

2xDemonfire

Potężny czar ofensywny, którego siła rażenia zależy jedynie od tego za ile energii mana na niego poświęcimy. Dodatkowo niekontrowalny wówczas kiedy nie pozostało nam już nic innego.

2xTormod's Crypt

Nie damy nekrofilom jeść.

1xReminisce

Taś-taś biblioteki.




siepacz - Pn paź 23, 2006 7:13 pm
" />
">Na przyszłość: każdy kolejny spis dodany tutaj bez konsultacji ówczesnej z którymś z modów będzie błyskawicznie kasowany i nagradzany warningiem.

Dobra, nie było tego w regulaminie działu więc mogłeś nie wiedzieć jeszcze, wrzucę to gdzieś w niedalekiej przyszłości.
Co do samego decku - talie z FNM nie są sprawdzone co niestety mija się z założeniami działu. Już w tym tygodniu będą champsy i obiecuję wam, że zaowocują mnóstwem ślicznych, świerzych decklist, które oczywiście się tu pojawią. Póki co, mam niestety nieco związane ręce. A ta decklista jest niestety kompletnie nieoptymalna... Daje tylko jako-taki pogląd na to, jak ten deck powinien wyglądać, ale zmienić tu trzeba mnóstwo. Byle do poniedziałku



Metka - Pn paź 23, 2006 7:16 pm
" />te komentaże są denne, już bym wolał suchy spis, od takiego bełkotu.
Niemniej jeżeli deck coś tam na początku osiągnął może to być dobra baza do dalszej dyskusji.
Osobiście uważam ze psionic blasty są lepsze od charów - pozwalają na złożenie "bardziej niebieskiego" mana base co jest niezbędne przy cancelach, no i omijają protekcję soltari priestów i paladin-en vec. Side jest oczywiście do przebudowania - dałbym coś tam na panoszące się wszędzie dragonstormy. dodatkowo pomocne mogą się okazać faith fetters - dodatkowy gain-life i bardzo uniwersalny removal zawsze może się przydać.



mateoosh01 - Pn paź 23, 2006 7:25 pm
" />O kurde ależ ten deck jest niesamowicie niestabilny... Terramorphic expanse pff po kij singlowy char?? Równie dobrze moga byc 3 psionici... cancel jako kontra. Imo lepszy juz rune snag (mozesz obronic aniola w 4 turze). Totalnie nie rozumiem sidu..

Siepacz: Jak potrzeba pomocy jakies w dziale wal do mnie. Jak chcesz pomoge Ci wrzucic decklisty z Champsów.




Maciuch - Pn paź 23, 2006 9:38 pm
" />mamy wtorek gdzie są jakieś techy nowego t2??



Noireve - Wt paź 24, 2006 2:14 am
" />Dobra :/, to było tak dla śmichu, ale liczyłem na to, że powstanie jakaś sensowna dyskusja na temat decku i przy okazji ten dział się rozrusza, no ale chyba nic z tego. W każdym razie po kolejnych trwających nieprzerwanie testach i zasięgnięciu paru porad specjalistów przestawiłem się na bardziej agresywny build:
4xAzorius Guildmage
4xSerra Avenger
4xAzorius Herald
4xLightning Angel
4xLightning Helix
4xChar
4xPsionic Blast
4xMana Leak
4xRemand
4xTerramorphic Expanse
2xHallowed Fountain
2xAdarkar Wastes
2xSteam Vents
2xShivan Reef
2xSacred Foundry
2xBattlefield Forge
3xPlains
3xIsland
2xMountain
Mój obecny sideboard:
4xElectrolyze
3xDisenchant
4xTrickbind
4xEvangelize

To teraz tak poważnie słów parę o ostatnich kilkudziesięciu godzinach ciągłego testingu. Postanowiłem bardziej jeszcze nastawić się na tempo. Zrezygnowałem z Cancela, gdyż pomimo tego, że czasem jest niezawodny jako twarda kontra, to okazał się jednak o tą jedną nieszczęsną manę za drogi, wypadły także Telling Time'y, gdyż w zasadzie poprawiają jedynie dociąg nie generująć jednak CA i sloty te można w agro decku spożytkować lepiej; Electrolyze przeszła zaś na ławkę rezerwowch by wejść przy spotkaniu ewentualnych naporów. Teraz o tym co inn. Po zrezygnowaniu z Canceli i z Telling Time'ów zdecydowałem się na rozwiązanie pośrednie w postaci Remandów. Pozwalają nam one narzucić tempo i dociagnąć kolejną kartę; pomagają rozwinąć skrzydła w early oraz mogą dać kolejną, kluczową turę w late. Ponadto zaokrągliłem również ilości Serra Avengera i Azorius Heralda do czterech sztuk. Pierwszy z nich jest niesamowity zarówno w ataku jak i w bloku, drugi zaś jest istotą słoniopodobną i nieblokowalną. Najważniejszą jednak zmianą jakiej dokonałem po przemyśleniu tego co STFU i Pasek mówili o buildzie testowanym przez Cyryla, było zwiększenie ilości Charów / Psionic Blastów do ośmiu sztuk co daje przysłowiowego ,,ogromnego kopa". Tak, już słyszę ,,ababbababa -to za dużo painu"; cóż -niekoniecznie, palenia te, a także dość sporą ilość bolesnych krain skutecznie rekompensują Azorius Herald i Lightning Helix. Jak narazie rozegrałem łącznie coś ponad trzydzieści gier z czego przegrałem zaledwie kilka. Oczywiście meta wizardowe nie jest żadnym wyznacznikiem i łatwiej czekać na gotowe talie z jakichś champsów czy też innych pro-eventów; miło jest jednak również złożyć coś własnego. Ze wszelkimi naporami większych problemów nie ma, na jakieś mniejsze irytujące żuczki mam jeszcze w obecnej chwili sajdowe Electrolyze'y. Bardzo często spotykałem się również z odmianami reanimatora. Z tymi z jednej strony lepiej szło w wersji z Cancelami, z drugiej jednak strony obecnie nie wytrzymują one niekiedy tempa. Zdecydowałem się jednak na sajdowe Evangelize, które z tego co testowałem całkiem już rozwiązuje problem tego meczapu. Disenchantów tlumaczyć chyba nie trzeba; póki meta się nie ustabilizuje warto mieć coś na losowe żelastwo czy też uroki. Trickbind jest z kolei prostą i efektowną odpowiedzą na dragon comba. Co do poprzedniego sajdu, to był on raczej robiony bardziej ff; Jednorożec jako odp na COP'y czy Ivory Maski, z którymi się spotykałem. Krypta i Remi nie zdały rezultatu; nie zanosi się na to by profanacja grobów była w typie kluczową, z kolei nad Demonfire'em jeszcze się zastanawiam, ale chwilowo nie mam na niego miejsca; z tego co obecnie testowałem, nie byłby on jednak jakiś gorszy od Chara, niekiedy zaś w late byłby znacznie efektywniejszym. I jeszcze odniosę się do paru wypowiedzi.


">Cytat:
Na przyszłość: każdy kolejny spis dodany tutaj bez konsultacji ówczesnej z którymś z modów będzie błyskawicznie kasowany i nagradzany warningiem.

Dobra, nie było tego w regulaminie działu więc mogłeś nie wiedzieć jeszcze, wrzucę to gdzieś w niedalekiej przyszłości


:] Tak jest, rozumiem (salut /)


">Co do samego decku - talie z FNM nie są sprawdzone co niestety mija się z założeniami działu. Już w tym tygodniu będą champsy i obiecuję wam, że zaowocują mnóstwem ślicznych, świerzych decklist, które oczywiście się tu pojawią. Póki co, mam niestety nieco związane ręce.

Z jednej strony tak, a Lejba Dawidowicz Bronstein, znany bardziej jako Lew Trocki został zamordowany 66 lat temu (myślałem, że może ktoś się skapnie, ale dzie tam), z drugiej jednak w dziale EXT pojawiają się od czasu do czasu rogue decki, moje alter ego w postaci Delfina, pomyślało więc, że nie zaszkodzi jak zaprezentuje testowaną ostatnimi czasy przeze mnie talię. Mogłem co prawda spytać wpierw moderatora działu, ale aż do Twojej wypowiedzi przekonany byłem, że w dziale T2 deck zamieścić może każdy użytkownik :/. I jeszcze co do champsów -jasne, że najłatwiej poczekać na gotowe gołąbki, ale nieprzyjemniej ugotować coś samemu? Może jak na to, okaże się to jednym z największych przysmaków najbliższych miesięcy ;]


"> A ta decklista jest niestety kompletnie nieoptymalna... Daje tylko jako-taki pogląd na to, jak ten deck powinien wyglądać, ale zmienić tu trzeba mnóstwo.

To bardzo miło, że dostrzegasz wady w moim buildzie :], po kim jednak jak po kim, ale po Tobie spodziewałbym się jakichś konkretów, a nie stwierdzenia, że spis jest po prostu ,,beee". Po to właśnie go tu zamieściłem by ktoś mądrzejszy ode mnie doradził mi jak ową optymalność zwiększyć.


">te komentaże są denne, już bym wolał suchy spis, od takiego bełkotu.
Niemniej jeżeli deck coś tam na początku osiągnął może to być dobra baza do dalszej dyskusji.


Na to też liczyłem :]


">Osobiście uważam ze psionic blasty są lepsze od charów - pozwalają na złożenie "bardziej niebieskiego" mana base co jest niezbędne przy cancelach, no i omijają protekcję soltari priestów i paladin-en vec.

Masz 100% racji. W obecnej jednak chwili, jak już napisałem powyżej gram zarówno na jednych jak i na drugich.


">Side jest oczywiście do przebudowania - dałbym coś tam na panoszące się wszędzie dragonstormy.

Uważasz, że Trickbind to nienajlepsza opcja? Sęk w tym, że nie wiem co mogłoby być lepsze.


">dodatkowo pomocne mogą się okazać faith fetters - dodatkowy gain-life i bardzo uniwersalny removal zawsze może się przydać.

Fetters jest dobry, ale nie wydaje mi się by tutaj się nadawał. Z życiem problemu nie ma, a i nie wiem na co i za co możnaby go wsajdowywać.
Za zagrożenia? Nie wydaje mi się to dobrym pomysłem, za kontry raczej także nie. Na wariacje reanimatora i ewentualne duże pojedyncze byczki fajniejszą wydaje mi się Ewangelizacja, która miast zagrożenie eliminować, po prostu je przejmuje.


">O kurde ależ ten deck jest niesamowicie niestabilny...

O kurde ależ ten chłopiec przytacza niesamowite argumenty... Coś konkretnie jest wg Ciebie w nim niestabilnego? :] Monkey? Where?


">Terramorphic expanse pff

Hmm -pierwszą turę mamy jak już napisałem tak czy siak wolną, w late odsysa nam biblię; na 30 gier nie zdażyło mi się jeszcze by jakoś bardziej przeszkadzał. Dorzucenie większej ilości bolesnych krain nie wydaje mi się najlepszym pomysłem, a i one dawałyby X lub Y, Espansja zaś pozwala wyszukać również Z. Mógłbyś (ładnie proszę) rozwinąć owe ,,pff"?


">po kij singlowy char?? Równie dobrze moga byc 3 psionici...

Wydawało mi się, że nie ma to znaczenia, a w takim przypadku (o ile jeszcze tego nie wiesz) zazwyczaj lepiej jest mieć karty tak samo działające, lecz mające różne nazwy. Niekiedy może to się okazać kluczowe. Jak jednak słusznie zauważył Metka, Psionic Blast jest lepszy z uwagi na ściąganie protekcjonistów; punkt dla Niego.


">cancel jako kontra. Imo lepszy juz rune snag (mozesz obronic aniola w 4 turze).

Cancelem grałem dlatego, iż jest on twardą kontrą co parę razy było dla mnie kluczowe i nie znalazłem od niego lepszych pod tym względem w formacie. Rune Snag z kolei wogóle mi się nie podoba; w early i middle jest o 1/3 gorszy od Leaka na czym już się kilka razy zawiodlem, w late zaś może aczkolwiek nie musi być ciut lepszy. Z Cancela ,,jako kontry" :] jednak zrezygnowałem -był za wolny jak do tego decku, tak więc You right.


">Totalnie nie rozumiem sidu..

Powyżej wyjaśniłem. Pierwsza wersja była troszkę for fun; byłem ciekaw, co kto napisze.


">mamy wtorek gdzie są jakieś techy nowego t2??

offtop? Won z basenu :/



Detmold - Wt paź 24, 2006 8:04 am
" />Mnie się ten deck b.podoba tzn. jedgo druga wersja nie ta "delfinowata". Soczyste palenia sztuk 12. Gain life, który podreperowuje ból z lądów i paleń. Mana base granie na 3 kolorach bez zielonego wspomagacza może boleć (zdarzało się kolor screw?). Musze koniecznie potestować tego decka wtedy dołoże swoje więcej groszy na jego temat. I jakbyś mógł Noir to opisz bardziej dokładnie swoje porażki tym deckiem z czego wynikały z jakimi deckami itp.



PASEK - Wt paź 24, 2006 9:52 am
" />Moje 3 grosze:
- nie grałbym na 4 avengerów bo to kolejny 4 turowy drop myśle ze 3 spokojnie wystarczy
- wrzuciłbym jedną-dwie sztuki demonfire by mieć jakieś megaburn na lategame, jednego był wrzucił za avengera a drugiego pewnie za 1 z charów
- dziwi mnie manabase tzn:
-czy sprawdzają ci się expanse? mogłbyś coś o nich napisać
-czemu aż dwie góry? Bez expansów to bym nie wkładał żadnej, z nimi najwyżej jedną to jest prawie bezkolorowa mana w tym decku- ja bym dorzucił jednego duala więcej w jej miejsce ( steam vents lub sacred foundry)

Tak poza tym zgadzam się z przeprowadzonymi zmianami.



siepacz - Wt paź 24, 2006 2:54 pm
" />No, teraz deck nawet mi się podoba, jedyne co mi nie pasuje to aż 3 Serra Avengery (które rzeczywiście są kapitalne, gram nimi dużo w ext, ale nie chcesz mieć 2 na startowej ręce, bo to 4 tury są martwą kartą) no i brak Demonfire, które czyni cuda. W sumie zgadzam się ze zmianami Paska, a deck zdaje mi się być dość interesujący.

Na temat sidu wypowiem się, jak będę miał jakieś informacje na temat meta.



Noireve - Wt paź 24, 2006 5:22 pm
" />
">Mana base granie na 3 kolorach bez zielonego wspomagacza może boleć (zdarzało się kolor screw?)


">-czy sprawdzają ci się expanse? mogłbyś coś o nich napisać


">-czemu aż dwie góry? Bez expansów to bym nie wkładał żadnej, z nimi najwyżej jedną to jest prawie bezkolorowa

W pierwotnej, delfinowato-trockistowskiej wersji zdarzało mi się właśnie color screw, dlategoteż zdecydowałem się na Ekspanje. W obecnej chwili rozkład many wygląda następująco: 15 15 14 (przy czym chyba rzeczywiście zredukuję jeszcze ilość gór o jedną, a dodam równinę bądź wyspę). Bez nich przy założeniu, że miast Expansji doszłyby kolejne basici i rzecz by się miała tak: 13 13 10. Też niby fajnie-słodko, ale miewałem właśnie problemy z kolorem. Co do Espansji -jak już pisałem najfajniej dostać ją na pierwszą łapkę, co w żadnym stopniu nas nie spowalnia, później jest troszkę gorzej -czasem nie można zagrać czwartoturowej USA Anielicy, ale z drugiej strony zdarzało mi się również, że zagrać jej nie byłem w stanie przez brak . Muszę jeszcze potestować wersje z i wersję bezy. Pasku, piszesz, że w przypadku braku Ekspansji grałbyś bez ani jednej góry; proponowałbyś więc zostanie przy dziewięciu źródłach ? (wydaje mi się, że jest to troszkę za mało) Spróbuję przetestować na tej zasadzie wersję bez Ekspansji i zobaczę czy sprawdzać będzie się lepiej.


">- nie grałbym na 4 avengerów bo to kolejny 4 turowy drop myśle ze 3 spokojnie wystarczy


">jedyne co mi nie pasuje to aż 3 Serra Avengery (które rzeczywiście są kapitalne, gram nimi dużo w ext, ale nie chcesz mieć 2 na startowej ręce

Czetery. Wcześnie grałem na 3; ostatnio dorzuciłem 4wartego i źle się nie spisuje, choć z drugiej strony to rzeczywiście już 8 4TD, a i teoretycznie może zdarzyć sie sytuacja kiedy oba przylecą na rękę startową.


">brak Demonfire, które czyni cuda.


">- wrzuciłbym jedną-dwie sztuki demonfire by mieć jakieś megaburn na lategame, jednego był wrzucił za avengera a drugiego pewnie za 1 z charów

Pisałem już powyżej, że rozważam Demonfire'y, nie byłem jednak jako dyletant w pełni co do nich przekonany i nie wiedziałem właśnie za co wrzucić. Pójdę paskową drogą rozumowania i zrezygnuję z Ava i Czaru.


">I jakbyś mógł Noir to opisz bardziej dokładnie swoje porażki tym deckiem z czego wynikały z jakimi deckami itp.

Grałem jak dotąd z jakimiś Japanimatorami -tutaj często opp nie wytrzymywał tempa, bardzo fajnisty i pomocny jest również Mag Gildi Azoru; zdarzyło mi się zabić oppa w late magiem podczas gdy miał na stole Akromę i Woe'ego :] Ogólnie nie jest to zły meczap, a już całkiem fajnie mi idzie od kiedy bawię się odkrytą przeze mnie niedawno Ewangelizacją; prócz tego dobrze idzie mi z Gruul Beatzami i ogólnie z naporami -moje stwory są praktycznie nieblokowalne, a do tego mogą blokować stwory oppa, life'u także generuję całkiem sporo, niektórzy kierowcy Gruula wsajdowywali na mnie Blood Moony, zrezygnowali jednak z tego gdyż zazwyczaj, między innymi dzięki Ekspansji szybko odnajdywałem brakujące basyczne lub , a Księżyce i im psuły szyki. Ciekawie i bardzo przyjemnie gra mi się z UG stompami; przed sajdem jest wyścig kto kogo pierwszy zjedzie, ja tam próbuję coś palić, opp zagrywa platfusa plaxmantę :/ itp itd ;], after kredens wkładam obecnie Elektrolizy w miejsce Remandów i przewaga jest bardziej po mojej stronie. Poza tym do przodu z jakimiś WB agro controlami, wygrana z WR Weenie, wtopa z WG Opozycją, ale to przez durnowatą Saffi Eriksdotter wracajacą ravowe Słonie :/ i po dwóch godzinach walki przegrana z mono W lifem :] -tu w late jest baaaardzo słabo, gdyż opp robi nazbyt dużo życia i aurelianuje to w nieskończoność. Jeśli w kluczowym momencie stracimy tempo to bajubaj. Tyle co pamiętam.



stw - Wt paź 24, 2006 6:19 pm
" />
">Trickbind
A czy nie lepszą opcją w sb jest: shadow of doubt? Działa o wiele lepiej od Trackbinda, bo:
1.) Kontruje wszystkie kopie dragonstorma, a Trackbind pozwala jednego spoka wyszukać.
2.) Ma Cantrip.
3.) To już na minus: ma goszy koszt, bo potrzebuje UU.



Noireve - Wt paź 24, 2006 6:35 pm
" />Masz niechcemisiek zdecydowaną rację, zupełnie o Cieniu zapomniałem :*
Koszt raczej tu problemu nie stanowi -Doubt jest znacznie lepsiejszy.



PASEK - Wt paź 24, 2006 6:46 pm
" />
"> Pasku, piszesz, że w przypadku braku Ekspansji grałbyś bez ani jednej góry; proponowałbyś więc zostanie przy dziewięciu źródłach ?

Nie, dodał bym więcej duali: steam vents do 4 i możliwe że więcej sacred foundry lub ze 2 caroo
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom