ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Stabilizer sucks!! - czyli R/W Astro w OnBC
Knoowch - Cz cze 19, 2003 2:27 pm " />Zbliza się nowy sezon Poltourow, jak wiadomo będzie on rozgrywany w formacie OnBC – Luke przedstawil już jedna z najlepszych talii – R/G Beasts teraz wiec pora na kolejny deck: Astro, który przez wielu uwazany jest za martwy ze względu na jedna karte – Stabilizer Na poczatek decklist: 4 Exalted Angel 3 Eternal Dragon 4 Lightning Rift 4 Astral Slide 4 Renewed Faith 4 Spark Spray 4 Starstorm 3 Wing Shards 4 Akroma's Vengeance 4 Forgotten Cave 4 Secluded Steppe 9 Plains 9 Mountain Sideboard: 1 Wing Shards 4 Silver Knight 2 Akroma, Angel of Wrath 2 Rorix Bladewing 3 Daru Sanctifier 2 Jareth, Leonine Titan 1 Gempalm Incinerator Astro to typowa kontrola, jest to talia powolna jednak gdy uda sie jej ustabilizowac sytuacje na stole to zwykle konczy sie to wygrana. Dobrze jest kiedy mamy na rece otwarcia Lightning Rifta , wtedy wykladamy go w 2 turze, jesli mamy rowniez astral slidea wtedy nie nalezy przejmowac sie obrazeniami jakie zadadza nam krity opponenta i wystawiac go jak najszybciej (oczywiscie w przypadku gdy przeciwnik ma jakies superszybkie podejscie (sligh) nalezy zostawic sobie mane na shardsy)... Podstawowym stworem w tym decku jest aniol i jesli masz mozliwosc to staraj sie go zagrywac z morpha, tak zebys mogl wykorzystac jak najszybciej jego potencjal (najlepiej jest kiedy uda sie go odmorphowac juz w 4 turze ale pamietaj zeby uwazac na shocki ktore ma mainowo wiekszoc talii z r). Staraj sie rozsadnie uzywac swojego mass removalu - starstorm (uwazaj na tephraderma i pamietaj ze goblin sledder moze uratowac swoich kompanow) oraz akroma's vengeance (pamietaj ze stwory z regeneracja sa w stanie go przezyc...). W late game znakomicie sprawuje sie eternal dragon, ktory okazuje sie stworem nie do usuniecia (szczegolnie dobre sa na mirror, staraj sie je wprowadzic do gry jak najszybciej...). Ogolnie typowa rozgrywka powinna wygladac tak ze od poczatku strzelasz riftem w opponenta kontrolujac sytuacje na stole astral slidem, nastepnie w razie sporego wystawienia sie oppa (zakladamy ze gra naporem) uzywasz swojego mass removalu i konczysz gre aniolem lub smokiem... (lub jesli masz takie podejscie 3masz go na dystans swoimi astral slideami i konczysz riftami i aniolem, ale raczej musisz miec wtedy ich wiecej niz po 1 sztuce...) Exalted Angel – Chyba nie trzeba wyjasniac, jest duzy daje zycie i moze napierac juz w 4 turze, podstawowy krit w tym decku... Eternal Dragon – Nowy nabytek ze Scrouge'a, ma tani cycling, poprawia mana-base, odsysa landy, jest duzy, lata no I moze wrocic na reke – czy mozna chciec czegos wiecej?? Znakomity w mirror matchu... Lightning Rift i Astral Slide – Karty wokol ktorej bazuje caly archetyp, mysle ze nie trzeba wyjasniac bardziej szczegolowo do czego sluza. (Pamietaj ze wyslidowany aniol ktory byl zagrany jako morph powraca do gry juz jako "normalny" krit) Renewed Faith – Do tej karty ciagle mam watpliwosci wydaje mi się jednak ze przy obecnym zatrzesieniu goblinow jest dobrym wyborem. Spark Spray – Kolejna karta ze Scrouge'a, ma cycling za tylko jedna mane, poza tym pozwala zwiekszysc efektywnosc wing shards no i oczywiście pozwala nam strzelic w cos za 1... Starstorm – Glownie na gobliny, z reszta znakomita na wszelkie tribale – trzeba jednak uwazac na Tephraderm'a... Wing Shards – Kolejna znakomita karta ze Scrouge'a – Niesamowicie karci stwory z hastem, poza tym zabija Silvosa i powtrzymuje napor z Gobiln Watchief'a – doskonale dziala ze Spark Spray'em... Akroma's Vengeance – Swietna karta niszczaca wszystko oprocz stworow z regeneracja, poza tym jedyna karta przed sidem ktora umozliwia zniszczenie Stabilizera…Cztery sztuki to może się wydawac o jedna za duzo jednak dzieki cyclingowi szybko można się pozbyc nadmiaru... Sideboard: Wing Shards – Na wszelkie agresywne decki przydaje się ta dodatkowa kopia... Silver Knight – Znakomita karta na gobliny, jesli uda sie go wystawic w drugiej turze to bardzo ulatwia nam gre ze Slighem… Akroma, Angel of Wrath – Po sidzie czesto nie mamy juz riftow wiec trudniej jest zabic opponenta I wlasnie wtedy pomaga nam Akroma – uwazajcie na shardy! Rorix Bladewing – Wczesniej gralem nim w mainie I spisywal sie znakomicie, jednak ustapil miejsca Eternal Dragonowi, znalazl jednak miejsce w sideboardzie... Bardzo dobry kiedy trzeba przejsc a aggro... Daru Sanctifier – Dobry na mirrora, niezly takze na gobliny jako bloker I krit ktory pozwala nam sie pozbyc np. Sulfuric Vortex'a Jareth, Leonine Titan – Wypadl z maindecku ze wzgledu na pojawienie sie Eternal Dragona – bardzo dobry w grze z mirrorem, dobry na R/G Beasts ze wzgledu na protekcje… Gempalm Incinerator – Kolejna karta na gobliny, removal z cantripem zawsze jest dobry a goblinow obecnie jest sporo w meta... Matchupy: R/G Beasts: Nie najlepszy matchup, najgorsze dla ciebie zagrozenia to Ravenous Baloth, Tephraderm oraz Canopy Crawler. Uwazaj z rzucaniem Starstormow kiedy opponent ma Tephraderma na stole, staraj sie pozbyc jak najszybciej Krosan Warchiefa, inaczej będziesz miał problemy z rzucaniem Vengeance'a, kontroluj sytuacje na stole za pomoca mass removalu i staraj się go wykonczyc aniolami i rifem... Po sidzie sytuacja za bardzo się nie zmienia, staraj się kontrolowac stol za pomoca removalu by zakonczyc rozgrywke Jarethem lub Akroma... Sidowanie: Out: 4 lightning rift 1 Renewed Faith In: 2 Jareth, Leonine Titan 2 Akroma, Angel of Wrath 1 Wing Shards Sligh: Talia wzmocniona Scrouge'm jednak Astro ciagle daje sobie z nimi rade – kontroluj stol za pomoca Starstormow a potem Vengeancow... Nie wystawiaj Aniola z morpha jeśli nie jestes w stanie zapewnic mu ochrony Slidem – przeciwnik ma przewaznie tego shocka na rece, kontroluj caly czas poziom swojego zycia. Po sidzie powinno być dla ciebie lepiej, nawet jeśli opp wprowadzi Stabilizer to straci druga ture na wystawienie go, uwazaj na threateny, problemy może tez sprawiac sulfuric vortex... Sidowanie (Zakladamy ze opponent siduje Stabilizer) Out: 3 Eternal Dragon 1 Akroma's Vengeance 4 Astral Slide In: 1 Wing Shards 4 Silver Knight 1 Gempalm Incinerator 2 Daru Sanctifier The Claw Poczatek bedzie wolny, staraj sie przez ten czas troche postrzelac w opponenta, rzucajac anioly uwazaj na starstorma – jeśli uda ci się zmusic go do rzucenia na stol wiekszosci smokow z reki a nastepnie odpalic vengeance'a to powinienes wygrac, jeśli nie to staraj się trzymac go na dystans slide'ami i powoli zabijaj aniolkami swoimi smokami lub tez riftem... Po sidzie jest gorzej, on ma naturalize'y (obecnie raczej na pewno będą zastapione Stabilizerem) oraz Silklash Spider'y, jednak jeśli uda ci się zaatakowac go ostro w pierwszych turach to masz szanse na dobicie go pozniej swoimi kritami... Out: 4 Lightning Rift 2 Renewed Faith 1 Spark Spray In: 4 Silver Knight 2 Akroma, Angel of Wrath 1 Wing Shards MWC (aka Teen Girl Squad) No coz jest to dosyc trudny match (i bardzo zalezny od zdolonosci obu graczy),obaj dysponujecie takimi kartami jak shardsy, vengeance czy anioly, jednak on w przeciwienstwie do ciebie nie posiada martwych kart (a u ciebie sa to starstorm oraz lightning rift (pomijajac strzelanie w gracza...). Jedynym wyjsciem z sytuacji jest wystawienie astral slide'a oraz aniola i proby atakowania (nie zapominaj ze ma shardy) jesli uda ci zatrzymac jego krity i samemu atakowac aniolem to powinienes wygrac... Po sidzie sytuacja nie ulega specjalnej zmianie, ty nie masz juz wprawdzie martwych kart ale on ma stabilizer ktory cie spowalnia i wylacza astral slidea, jednak jesli uda ci sie opanowac sytuacje i wystawic ktoras z legend to sytuacja jest zdecydowanie na twoja korzysc (uwazaj przy kritach z haste na znienawidzone shardsy...) staraj sie tak uzywac vengeancow zeby niszczyc mu stabilizery - astral slide jest bardzo wazny w tym matchupie... Out: 4 Lightning Rift 4 Starstorm In: 2 Rorix Bladewing 2 Akroma, Angel of Wrath 2 Jareth, Leonine Titan 1 Wing Shards 1 Daru Sanctifier Mirror: Przewaznie bardzo dluga rozgrywka, chyba ze ktorys z graczy ma zdecydowanie lepsze podejscie – staraj sie jak najszybciej wystawic rift'a. Dobrze rzucony Vengeance może zapewnic ci przewage wiec dobrze się zastanow kiedy masz zamiar go zagrac. Jeśli przeciwnik nie wystawi w 2 turze rifta to zagrywaj aniola z morpha – przez te kilka tur możesz zyskac przewage ktorej przeciwnik już nie zdola odrobic... Po sidzie dysponujesz duzymi kritami z hastem i protekcja, a także 3 sanctiferami wiec jeśli uda ci się utrzymac kontrole nad stole to powinienes bez problemu zajechac go rorixem czy akroma... Out: 4 Spark Spray 2 Starstorm 2 Renewed Faith In: 3 Daru Sanctifier 2 Rorix Bladewing 2 Akroma, Angel of Wrath 1 Jareth, Leonine Titan Wiem ze brakuje kilku matchupow (veggie, zombie) – z czasem (po glebszej analizie) to uzupelnie… I to juz wszystko co mialem do powiedzenia na temat tej talii – nielatwo będzie grac Astro w OnBC, ale jest to jak najbardziej możliwe – mam nadzieje ze ta talia nie zniknie ze sceny bo jest naprawde ciekawa i przyjemnie się nia gra Pozdr Knoowch MGS - Cz cze 19, 2003 2:34 pm " />Co prawda sam nie pykam w OnBC, ale uważam że artykuł wyszedł Ci bardzo fajnie. Patrząc z perspektywy kolesia nie grającego w tym formacie jest on b. ciekawy. Więc ogólnie OK kangoro - Cz cze 19, 2003 3:52 pm " />Co do stabilizera to dla mnie jedynym normalnym rozwiązaniem jest w mainie Foothilsy dać a do side 1 x Forest i Naturalizy . Djinn - Cz cze 19, 2003 5:03 pm " />Co ty gadasz dodac zielony kolor tylko dla naturalizów. To juz lepiej złorzyc inna talie. torquemada - Cz cze 19, 2003 7:16 pm " />Dodanie trzeciego koloru może zdestabilizować całą talię. Knoowh, bardzo dobry artykuł. Przestałeś pić czy co? lechu2k - Cz cze 19, 2003 7:25 pm " />musze przyznac ze w porownaniu do poprzednich twoich artykulow ten nie jest taki zly. Uzupelnij jeszcze te pozostale matchupy [wg veggie i zombies] i bedzie ok. Co do side, mozna by jeszcze wrzucic stoic championow, a co do stabilzera, to jest ciezko ale da sie wygrac [bo po side deck juz sie robi bardziej arggo wiec nie trzeba duzo cyclowac] Qwert - Cz cze 19, 2003 7:50 pm " />ja tam zawsze lubiłem czytać twoje arty i ten też mi się podoba Knoowch - Pt cze 20, 2003 12:36 pm " />Kangoro - dodawac G tylko dla naturalize??? Bezsens totalny, Stabilizer nalezy obejsc sidowaniem sie dodawanie G tylko oslabi talie... Torquemada - Pic nie przestalem - przeciez wakacje trzeba oblac Lechu - dzieki, zawsze w siebie wierzylem matchupy dodam jak tylko troche wiecej przeciw nim pogram (na dzien dzisiejszy moge opisac dobrze mwc i po lebkach zombie i g/w wiec wole poczekac) Stoicy sa niezli ale ja zdecydowanie bardziej wole silver knightow luckyluke - Pt cze 20, 2003 1:04 pm " />Hmm Niezły artykulik, nie żeby mnie jakoś powalił (troche po łebkach opisałeś sposób gry w poszczególnyc matchupach) ale i tak jest bardzo przyzwoicie - powiedziałbym że to raczej przedstawienie talii niz jej właściawa analiza - jeśli takie było twoje zamierzenie to bardzo okej aha Od stabilizatora znacznie groźniejszy moze być vortex jeśli sligh zdobędzie niewielką przewagę w życiach (co mu sie zdarza dość czesto) i dostawi vortexy to robis sie słąbo no i należy pamiętac że on ma goona:) ale przed sidem ma znacznie gorzej Wilgeforc - Pt cze 20, 2003 2:03 pm " />Artykuł fajny, ale skoro knoowch sam pisze, że deck staje się prawie martwy, to jaki inne osoby oceniają szanse z poszczególnymi matchupami?? Knoowch - Pt cze 20, 2003 4:48 pm " />Ten deck JEST UWAZANY przez wielu za martwy - co nie znaczy ze nie istnieje i nie potrafi wygrywac matchupy nie sa zle ale to jest bardzo zalezne od sidowania sie (pod tym wzgledem to chyba najbardziej wrazliwy deck w bloku) nerf - Pt cze 20, 2003 6:26 pm " />Nadtym czy Demistify nie jst lepsze od Daru Sanctifier mozna by polemizowac, no ale nie testowalem tego - nie wiem. Artykul mi sie podoba i wydaje mi sie, ze Knoowch odwalil niezla robote, chociaz fakt, ze match-upy moznaby opisac bardziej dokladniej, no ale mniejsza oto. Fajnie Knoowch, ze znowu piszesz. lechu2k - Pt cze 20, 2003 9:20 pm " />co do side, saze ze goblin incineraotr jest nie potrzebny, ja bym zamiast niego i 2 akrom [serio nie sa takie kluczowe] dal 3x stoic champion, ktore sa dobrym 2 turowym dropem jezeli sie mamy silver knighta, bo przeciez nie mozna miec w decku samych kitow za 6 i wiecej mana. Co do demystify, to daru sancifter jest o niebo lepszy, jest gosciem ktory ma 4 w plecach wiec, nadaje sie tez na sligha, nawet jak nie ma vortexow, bo jak ich nie ma to demysfity jest pustą kartą. Co do maindecku uwazam go za bardzo dobry, gram w sumie takim samym oprocz 1 szczegoly, stosunek landow 10 plains, 8 moutain a nie 9/9 ale jak kto woli [proponuje jednak moją, poniewaz ze nie dosc mamy wiecej bialych czarow, to po side wskakują goscie o koszcie WW (stoici i knighty)]. Wiec ogole ten artykul uwazam za twoj najlepszy, i mam nadzieje ze kolejne bedą tak samo dobre a nawet lepsze niz ten [miekki sie robie ] Koziol - Pt cze 20, 2003 10:39 pm " />Sorka, lechu2k, ze sie troche przyczepie, ale wytlumacz mi sens wkladania po sidzie Stoic Championów, kiedy w 2 turze wyskoczy Ci Stabilizer ? Wiec sobie za bardzo nie urosna Bo chyba nie bedziesz ich sidowal na mirrora ... nerf - Pt cze 20, 2003 10:48 pm " />Wiesz Koziol... ach te pomysly naszego leszka .. Nie ma co, ale Koziol przedstawil tu dosc mocne argumenty Trudno sie z nim nie zgodzic. lechu2k - So cze 21, 2003 8:16 am " />soryy moze miszcze, ale to nie moj pomysl z tymi stoicamim tylko prosow typu zivi itd. Ale nie o to chodzi, pozatym nie kazdy deck gra stabilizerami, wiec ci goscie są dobrzy, pozatym duzo osob woli wystawic krita w 2 turze niz stabilzery, chyba ze juz jest rift na stole... Pozatym po vengancu stoic jest bardzo dobrym gosciem. Ja bym nim gral, bo jest szybki, 2 turowy drop, a nie goscie za 6-8 mana z ktorymi mozesz sie zesr... na rece jak cie sligh jedzie, nawet nie zdązysz ich wystawic, a tak to musi stracic goblina albo shocka.. zawsze go to spowalnia do 6 turowgo vengaca albo szybkiego starstorma dark_wonderer - So cze 21, 2003 12:11 pm " />Zgadzam się z lechem champion jest sprawdzonym pomysłem. Pozatym nie każda ręka otwarcia zawiera stabilizator, żeby go "elegancko" w 2 turze zagrać. Swoją drogą stoicy są swietni na astro (tu mirrora). W wersji WW bez scourge'a grałem nimi mainowo (za odrobiną gempalmów i innych perełek). Byli świetni, szcególnie z astro. siepacz - So cze 21, 2003 1:17 pm " />mi tylko Slice and Dice brakuje. moim zdaniem sa lepsze od Sprayow. luckyluke - So cze 21, 2003 4:01 pm " />hmm leszek.. Wystawienie w drugie turze championa ze slighem to głupota jakiej mało. Dostanie shockiem w łeb i sie skonczy(albo incineracją albo czym innym). On jest duuuuzo lepszy w late gamie a Zvi wcale nie sidował go na sligha (ani nawet na bestie) tylko na mirror i vegetację, poza tym potem sam przyznjł ze wolałbym sanctifierów więc myśłe ze sprawa zamknięta. Oczywiście jeśli ktoś woli na niego grać to oki ale niech nie mówi że jest taki rewelacyjny. Delta - N cze 22, 2003 9:01 pm " />Artykuł ssie i to ostro :/ Za dużo nie można więcej komentarza napisać, bo po prostu nie ma czego komentować: brak opisu strategii, brak wytłumaczeniu builda, brak opisu niektórych matchupów Ale wszyscy i tak dają 5... TrĄdziK - Śr cze 25, 2003 9:37 pm " />a ja sie z tym nie zgodze. wg mnie art jest spoko, bo wielu graczy wie o co w nim chodzi a jak ktos nie wie to niech sobie poczyta spoilery z OnBC to bedzie wiedział. osobiscie gralem astro i uwazam ze deck stal sie po stabilizacji po prostu naporem z dodatkiem draw'u. championa na slighta. hmmm. jedna kerta do tylu to nie jest wiele i sam bym go na slighta nie wkladal, ale jak ktos lubi to prosze bardzo. olsztyniak1 - Pt sie 29, 2003 9:57 pm " />według mnie sharadsy poqwinieneś mieć cztery w mainie a nie 3 praktycznie zawsze go sidowałeś i czy nie lepiej by było gdyby akroma nie znalazła się w mainie ? |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||