ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Starcraft II
Lugo33 - Pn mar 03, 2008 11:50 am " />Ładne już parę lat temu (jeszcze w latach dziewięćdziesiątych) ukazała się strategia spod ręki Blizzarda pod tytułem Starcraft. Gra okazała się wielkim hitem i ma grono swoich wiernych fanów. Tak więc oto od 2003 roku powstaje druga częśc tej gry, jednak informacja o tym została ujawniona dopiero w zeszłym roku. O co chodzi w StarCrafcie, chyba nikomu nie trzeba mówic, jednak dla osób, które jakimś cudem nie znają tej gry przybliżę ją na szybko. Gracz wybiera jedną z trzech ras (terranie, czyli po prostu ludzie, tajemniczy kosmici, czyli protosi i prymitywni zergowie, którzy przypominają wielkie robale), buduje bazę, szkoli wojska i rusza do boju. O samej fabule nie będę mówic. Jeżeli ktoś jej nie zna, to polecam zagrac sobie w pierwszą osłonę, szczególnie, że w dwójce pojawią się dobrze znani bohaterowie, jak Zeratul, Jim Raynor, czy w końcu Sarah Kerrigan. Co wniesie nowego dwójka? Sporo nowych jednostek, umiejętności i tym podobnych. Ponadto szata graficzna uległa dużej poprawie, co widac na screenshotach. Dla przykładu dam tu parę: http://starcraft2.com/images/screenshots/ss61.jpg http://starcraft2.com/images/screenshots/ss58.jpg http://starcraft2.com/images/screenshots/ss55.jpg Został zwiększony także maksymalny limit miejsc na jednostki z 200 do 500, a w jednym oddziale będzie mogło byc do 30 jednostek (w pierwszej części było 12). Teraz na szybko omówię jednostki, które pojawią się w drugiej części: Terranie: -Marine: wiadomo, nasze tanie i liczne mięso armatnie, którym można ewentualnie zapychac bunkry. Uzbrojeni w 8mm C-14 Impaler Gauss Rifle mogą atakowac zarówno jednostki naziemne, jak i latające. -Reaper: nowa jednostka wyposażona w dwa pistolety oraz jetpack. Może poruszac się po nierównościach, na które zwykłe jednostki naziemne nie mogą wejśc. Reaperzy zostali wyposażeni w zdolnośc rzucania bomb, co może sprawic, że będą doskonałą jednostką na szybkie ataki na robotników przeciwnika. -Ghost: niewidzialna jednostka Terran przeznaczona do puszczania bomb atomowych na środek bazy przeciwnika. W drugiej części dostanie on zdolnośc snipe, która umożliwi mu zabijania małych jednostek jednym strzałem ze sporej odległości. -Viking: połączenie Valkirii i Goliata. jednostka latająca służąca do niszczenia sił powietrznych wroga może przemienic się w robota dobrze radzącego sobie z jednostkami naziemnymi. -AH/G-24 Banshee: z początku wydaje się byc następcą Wraitha. Jednak po starym myśliwcu pozostała tylko niewidzialnośc. Banshee jest bombowcem zrzucając dużo małych bomb zadających małe obrażenia (co czyni je bardzo skuteczne na Immortali). Nie ma jednak możliwości atakowania innych jednostek latających. -Thor: potężny robot Terran. Jest tak wielki, że nie może byc budowany w żadnym budynku, tylko bezpośrednio przez naszego robotnika. Posiada on zdolnośc obstrzału artyleryjskiego, który zadaje bardzo duże obrażenia obszarowe. -Battlecruiser: w pierwszej części była to droga i mało praktyczna jednostka latająca. Teraz sprawa się sporo zmieniła. Potężna jednostka powietrzna dostała zdolnośc Plasma Torpedoes pozwalającą masakrowac licznych wrogów naziemnych, np marines. Yamato Cannon, który był doskonały do niszczenia budynków oczywiście został. Kolejną modyfikacją naszego statku powietrznego jest zwiększona szybkośc atakowania, która bardzo szwankowała w jedynce. Teraz Battlecruiser będzie oddawał zdecydowanie większą ilośc strzałów. Czyli wreszcie mogą one byc naprawdę grywalną jednostką. -TF-620 Nomad: jedna z ciekawszych nowych jednostek. Sama ona nie atakuje, lecz transportuje ona wierzyczki strzelające, które możemy szybko postawic w każdym miejscu na mapie. - Crucio Siege Tank: czołg posiadający zdolnośc przemienienia się w wolne działo, ale zadające kolosalne obrażenia powraca. Nie ma żadnych nowych zdolności. Jedyne, co się zmieniło to wygląd i grafika rozkładania się. Dalsza częśc artykułu już wkrótce. Jam nie maszyna, przerwę muszę sobie zrobic. KurzWeber - Pn mar 03, 2008 12:10 pm " />A ja wole C&C zwlaszcza ze w tym roku ma wyjsc Red Alert 3 i dodatek do Tiberium Wars. Chociarz uwazam ze EA zbyt sie spieszy z wydaniem Red Alert 3 najprawdopodobniej maja zamiar odwrocic chociarz troche uwage graczy rts od Starcrafta 2. Niestety jak znam zycie Starcraft 2 odniesnie wiekszy sukces kasowy, co to duzo mowic panowie z Blizzard jak i cala firma imo bije Electronic Arts o glowe. Zawsze dopracowuja wszystko w szczegolach a jak sa jakies bledy to odwoluja premiere zeby poprawic a EA dopiero w tym roku zapowiedziala RA3 wątpie aby przekladali premiere wiec szykuje sie gra z wieloma błędami. Starcrafta 2 tez zapewne kupie bo mysle ze nie zawiode sie na Blizzardzie spectre - Cz mar 06, 2008 11:54 pm " />Hmmm, ja tam z Warcraftów i C&C zawsze obstawałem przy Total Annihilation (-: Niestety Supreme Commander szybko nauczył mój system pokory i odpuściłem (a i single player miał nędzny). W każdym razie, widzę bez niespodzianek u Blizzarda, wygląda troche na pierwszy rzut oka jak mod Starcraftowy do Warcrafta III. Nawet mapy podobnie kanciaste (-: (ale przynajmniej można liczyć na prosty edytor.) Lugo33 - Pt mar 07, 2008 8:39 am " />Jeżeli chodzi o grafikę, to Blizzardzi nigdy nie robili jakiś tam cudów niewidów. Po prostu tworzyli gry grywalne i często o śmiesznych wymaganiach systemowych. Ale jak się patrzy na gamevideo, to grafika SC bije zdecydowanie tą z WC III Lugo33 - Śr mar 12, 2008 2:47 pm " />Pora na drugą cześć artykułu, czyli omówienie na razie znanych jednostek protosów: - Zealot: wiadomo, szybki, mocny, jednym słowem świetne mięso armatnie walczące w ręcz. Tu dostał zdolność charge, która pozwala mu błyskawicznie dobiec do wrogich jednostek. - Immortal: następca Dragoonów. Z tą różnicą, że obrażenia zadawane przez dziala ciężkiego kalibru zadają mu minimalne obrażenia, czyli będą one idealne na Siege Tanki broniące bazę przeciwnika. - Stalker: drugi z następców Dragoonów. Nie jest tak wytrzymały jak immortal, ale za to może się teleportować na krótkim dystansie, co ułatwia ucieczkę/pościg. Zarówno jak Immortal jest to jednostka strzelecka atakująca jednostki zarówno powietrzne i naziemne. - Phase Prism: statek powietrzny do transportowania jednostek. Ponadto tworzy on pole, które aktywuje nasze budynki i działa po zniszczeniu phylonów. - Phoenix: nowy myśliwiec Protosów. Jednostka tylko do walki z jednostkami latającymi. Wytwarza pole, które zadaje obrażenia wszystkim wrogim jednostką latającym w najbliższym jego sąsiedztwie. - Colossus: potężny, trzy nożny robot atakujący jednostki naziemne ciągłą wiązką laserową. Może poruszać się po wszelkich nierównościach terenu, co daje nam możliwość obstrzał wroga z wysoka. Z powodu swoich rozmiarów , mimo że jest jednostką naziemną, może być celem ataków skierowanych tylko w statki powietrzne. - Warp Ray: kolejna jednostka latająca. Zadaje spore obrażenia wiązką laserową, której siła rośnie wraz z czasem obstrzału. Czyni to go idealną bronią na duże i wytrzymałe jednostki oraz budynki, natomiast będzie on nieskuteczny na drobnicę pokroju marines terranów. - Twilight Archon: stanowi on połączenie dwóch dowolnych templarów. Na razie wiadomo, że będzie to bardzo silna jednostka zadająca spore obrażenia. Czy będzie posiadał czary, jak w archony z pierwszej odsłony? Na razie wygląda, że niestety nie, ale czas to pokaże. - Dark Templar: potężny wojownik Protosów. Jego wygląd uległ znacznej zmianie. Zamiast jednego ostrza na ramieniu, będzie on walczył za pomocą kosy o dwóch ostrzach osadzonych po przeciwnych końcach broni. Zwiększy się też jego rozmiar i w obecnej wersji wygląda dużo bardziej imponująco. Niewidzialność oczywiście mu została. - Mothership: nowa jednostka. Olbrzymi statek protosów, który za szybki nie jest, ale: atakuje wszystkie wrogie jednostki w zasięgu, może uczynić nasze budynki niewidzialnymi, spowalnia jednostki i pociski wroga na małym obszarze. Jakby wam się to wydawało mało, to jeszcze dysponuje potężnym działem, które po aktywowaniu zadaje obrażenia wszystkiemu nad czym nasz statek przelatuje. - Carrier: duży statek protosów. Wolny i nie atakuje. Wypuszcza za to sporą grupkę interceptorów, czyli małych myśliwców zadających małe obrażenia. Jaka jest ich zaleta? Jest ich dużo i ściągają na siebie obstrzał z dział przeciwlotniczych. - Observer: niewidzialny mały powietrzny statek służący do scoutingu i wykrywania niewidzialnych jednostek. Z sił zergów na razie zostały potwierdzone tylko Zerdlingi, Mutaliski i Hydraliski. Na screenshotach można jeszcze Ultraliski zobaczyć, jednak tę rasę omówię, gdy będzie o niej więcej wiadomo. spectre - Śr mar 12, 2008 4:52 pm " />Tak parzę sobie na te screeny i wideła i tak się nie mogę pozbyć wrażenia, że ktoś zmajstrował World of Warcraft RTS w przyszłości. Jakiś miażdżących zmian w gameplayu też specjalnie nie widzę. Jak komuś przypasił poprzedni starcraft, to akurat nie jest wada. Moim zdaniem lekko szkoda, że Blizzard nie szarpnął się na jakieś większe zmiany. Ale takie prawo sequela. Collossus wygląda całkiem sexy, Stalker tyż, tyko wyglądają mało proosowo, prędzej jak cuś w Wojny Światów. Nie podoba mi się za to totalnie makeover Dork Templarów. PS: A najbardziej solą w oku jest mi to, że jednostki latające wciąż zachowują się jak poduszkowce :-/ Lugo33 - Śr mar 12, 2008 5:17 pm " />Mi się tam akurat nowy wygląd Dark Templarów bardzo podoba. Ale to kwestia gustu. Dodam jeszcze parę faktów: - budynki dające mięcho terranom (zapomniałem, jak się nazywają) będą mogły się zakopywać w ziemi. Dezaktywują się one wtedy oczywiście do czasu ich wykopania, ale umożliwia nam to możliwość szybszego wprowadzenia/wyprowadzenia jednostek do/z bazy i ewentualnego zabarykadowania się przed przeciwnikiem. - zerdlingi będą mogły się przemienić w naziemne kamikadze, co czyni je naprawdę miodną masą. - Command Center u Terran został wyposażony w działo. - u Terran pojawią się medycy, lecz nie są oni jeszcze potwierdzeni. Widać ich jednak na niektórych filmikach. dragonian - Śr mar 12, 2008 7:11 pm " />Wiemy tez o paru innych jednostkach terran i protow Terranie maja Cobre - szybkie mogace strzelac w czasie ataku jednostki naziemne Ghost poza umiejetnoscia snipe moze takze zrzucac transporty marinow Pozatym nie wspomniales ze teraz Command Center jak lata to moze przenosic do 5 scv Proci Soul Hunter - naziemny strzelajacy wiazka jakichs promieni i zdobywajacy poziom wtedy bedzie mial 2 wiazki Phase Canon - wiezyczka ktora mozna przemieszczac(nie strzela w tedy potrzebuje pylona do zamianyw forme ruchomom jak i pozniej spowrotem w wiezyczke) - TOWER RUSH ftw Tempest - taki Carrier tylko ze ma mocniejsze dolne tarcze a inne slabsze i jest troche slabszy niz carrier natomiast jest tez tanszy(mozliwe ze zamieniony ostatecznie na Carriera zwyklego - oglosozny w kazdym razie w wywiadzie na blizzconie) siepacz - Cz mar 13, 2008 8:47 pm " />Dragonian: obawiam się, że masz przestarzałe informacje. Oszem, Cobra, Tempest czy Soul Hunter były w grze tuż po ujawnieniu samego tytułu, ale tego pierwszego niedawno zastąpił Jackal, drugiego dawno Carrier a trzeci na szczęście wręcz z miejsca po protestach graczy wyleciał na zbity pysk Lugo33 - Cz mar 13, 2008 9:48 pm " />Miałem odnośnie Tempesta właśnie takie odczucia. Dziwne by było, że w jednej armii pojawiają się dwie bardzo podobne jednostki. A na pełne pokazanie siły Jackala będę czekał, jak na ujawnienie większej ilości wojsk zergów. A jeszcze nie wiemy, jak będzie wyglądał High Templar, a na pewno się pojawi, bo była o nim mowa przy Twilght Archonie. QweR - Pn mar 17, 2008 5:54 pm " />http://uk.youtube.com/watch?v=W9SQ7tuLrXI 'nuff said. Siege tank wyglada jak odkurzacz na gasienicach. Podoba mi sie za to praca wlozona w nowy wyglad battlecruisera. sc2 jest cukierkowe do bolu, wszystko wyglada jak spod igly, a w tech tree instynktownie szukasz Candy Cane Factory. Lugo33 - Wt kwi 01, 2008 10:17 am " />Pierwszego dnia kwietnia, czyli dzisiaj, została ujawniona nowa jednostka terran. http://starcraft2.com/features/terran/taurenmarine.xml xDxDxD |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||