ďťż
- Storyline -



Saise - N mar 06, 2005 2:13 pm
" />Starożytny kataklizm wykształcił na środku podłużnej wyspy Xamos ogromny lej (The Maw) (ma charakter równiny i nie jest zbyt głęboki) - legenda mówi, iż miejsce to jest dawną siedzibą Pradawnych - miejsce to jest uważane za mistyczne, według podań mają się tam znajdować pradawne artefakty wielkiej mocy - lecz nic więcej o nim nie wiadomo - miejsce to było od wieków omijane przez wędrowne plemiona które uważały je za święte - te wędrowne plemiona żyły w względnej zgodzie, rzadko dochodziło do utarczek pomiędzy nimi, częściej jednoczono się w obliczu większego niebezpieczeństwa jakim były inne stworzenia zamieszkujące Xamos. Plemiona nie znały swego pochodzenia lecz wśród nich niemal w każdym była powtarzana podobna Legenda o potężnej bitwie...

Teraz, Plemiona wyewoluowały, można je nazwać narodami a wyróżnia się głównie trzy, choć niektórzy kronikarze wspominają o czwartym...
Pierwszym z narodów są Herunowie- jest to jedno państwo - Imperium(The Empire) składające się z trzech marchii, jednak jedno z nich jest zdecydowanie dominujące i to ono ma największy wpływ przy wszelakich posiedzeniach - rada składa się z 3 Lordów - każdy sprawuje władzę w swoim królestwie, jednak najważniejsze sprawy są zawsze ustalane wspólnie z następującym układem głosów: 3 3 4 (4 dla najwyższego Lorda). Herunowie są narodem na poziomie ucywilizowania który można zaklasyfikować jako średniowieczny. Ich armia dzieli się na 3 części, ze względu na marchie, armie te są do siebie jednak dość podobne - różnią się głównie na polu herbów. Armie Herunów to oddziały rycerzy w błyszczących zbrojach jak i wojsk najemniczych oraz oddziałów rekrutowanych z obywateli na czas potrzeby.

Te marchie to :
- Marchia Wschodnia - jest to jedna z dwóch mniejszych marchii, ma najbardziej rozwinięty handel z 3 marchii, co również jest spowodowane największym wśród marchii dostępem do morza - nazywanego Morzem Burz (Storm Sea). Występują tu liczne porty a marchia ta graniczy swą zachodnią częścią z Marchią Centralną. Aktualnym władcą jest najstarszy z trzech - Lord Ravenhawk, jego włosy są siwe a jego twarz zdobi dość długa broda, powszechnie znana jest jego inteligencja jak i fakt ,iż potrafi się on posługiwać sztuką magiczną. Stolicą Wschodniej Marchii jest miasto o strzelistych wieżach - Freesna.

- Marchia Północna - jedna z dwóch mniejszych marchii, stykająca się południową częścią z Marchią Centralną. Nie wyróżnia się ona potęgą gospodarczą ani handlową lecz posiada dobrze wyszkolone, wojownicze i zaprawione w bojach wojsko. Jak na dość wojowniczą marchię przystało urzęduje to podobny władca - Lord Sharpblade. Jest on stosunkowo młody i dość porywczy. Sam często walczy nacierając w pierwszej linii szeregów swego wojska.
Stolicą Marchii Północnej jest rozległe miasto o wielu dzielnicach, wzniesione na 3 wzgórzach - Euzin.

- Marchia Centralna - najpotężniejsza z marchii. Posiada ona zarówno silną armię, rozwiniętą gospodarkę (rolnictwo, kopalnie złota i rud żelaza w południowo-zachodniej części marchii graniczącej z Górami Południowymi), handel oraz świetnego władcę jakim jest Emperor Urbe. Często walczy on w Górach Południowych z goblinami?/ogrami?. Jest on świetnym strategiem i wsławił się on swymi zwycięstwami w II i III Wojnie Południowej. Mimo że w Imperium (The Empire) władza podzielona jest na 3 władców marchii to właśnie Emperor Urbe mocno trzyma władzę w swoich rękach na wiele sposobów kontrolując i ukierunkowywując działania dwóch pozostałych. Jest on niekwestionowanie najpotężniejszym (o największych wpływach) człowiekiem Imperium. Niestety rządzenie marchią to nie łatwa sprawa - jest to spowodowane wysoką wartością religii w oczach większości ludności zamieszkującej The Empire - jej arcykapłanem jest świętobliwy Rechin, a z jego słowem nie można się nie liczyć - wojna prowadzona z Dragami jest w dużej mierze związana na nacisk Rechina na odzyskanie The Maw - który to w końcu jest miejscem ściśle związanym z kultem religijnym The Empire.
Marchia Centralna graniczy z Marchią Północną od północy i z Marchią Wschodnią na wschodzie. Stolicą Marchii Centralnej jest największe ze wszystkich miast marchii - Tandal - potężne, majestatyczne i dobrze ufortyfikowane miasto zbudowane częściowo na zboczu góry.

Kolejnym narodem możemy nazwać Dragów, zamieszkują oni liczne równiny oraz góry na północ od The Empire - zwane Górami Ferradan (Ferradan Mountains). Jest to dość barbarzyński naród, choć zorganizowany - 11 pomniejszych wodzów dowodzi państwem pod przewodnictwem Wielkiego Władcy Artanga - który to tez włada stolicą znajdującą się wysoko w Ferradan Mountains na północy - Fortecą Skraag - jest to monumentalna forteca położona na szczycie góry - wykuta w kamieniu tejże góry. Artang jest potężnym wojownikiem liczącym sobie niemal 3 metry, o potężnej muskulaturze, mięśniach jak ze stali a i również ogromne są jego umiejętności władania legendarnym dwuręcznym mieczem plemion północy - Gromtarem. Ważną funkcję w państwie Dragów sprawuje również Wielki Czarownik - jest to szaman o potężnej mocy magicznej. Tradycja nakazuje aby każdemu Wielkiemu Władcy służył ku pomocy (zarówno siłowej jak i doradczej) jeden Wielki Czarownik wybrany poprzez rytuał mocy odbywający się wysoko w górach w którym bierze udział 4 najpotężniejszych aktualnie Dragońskich szamanów. Z góry schodzi tylko jeden i to on zostaje pomocnikiem Wielkiego Władcy. Aktualnym Wielkim Szamanem jest Karon Mocny. Naród Dragonów mimo ,że jest dość prymitywnym (poziom ucywilizowania - coś około ludów germańskich czasu upadku cesarstwa rzymskiego) na pewno nie jest słabym. Służą mu ogromne zastępy silnych wojowników o silnej budowie (2m wzrostu, mięśnie jak ze stali) gotowych w każdej chwili stanąć do walki z wielką przyjemnością. Główną bazą wypadową Dragów jest Forteca Gharaz (Gharaz Fortess) położona na południu, u podnóża Ferradan Mountains.

W tym momencie drodzy słuchacze, ja skromny bard muszę wam zwrócić na coś uwagę... Jak już mówiłem Lej (The Maw), był uważany za mistyczny, święty...z tym ma związek podzielenie plemion, a dokładnie to jest jego główną przyczyną. Jako ,że miejsce to jest uważane za święte, każde z plemion chciało je mieć, i tak pozostało do dziś. W okolicach Leju Harunowie i Dragowie prowadzą ze sobą nieustającą wojnę, jej natężenie bywa różne ale wojna ta się nie kończy. Jest ona wynikiem istnienia Leju i trwa już setki lat...

Jednak Harunowie i Dragowie to nie jedyne narody. Kolejnym narodem są Antrachijczycy, rządzą oni państwem Antrachią. Co ciekawe ten naród już wiele lat temu zrezygnował z udziału w nieustającej wojnie. Zamiast zdobywania starożytnych skarbów znajdujących się gdzieś w leju, i wartości duchowych Leja, oni wybrali inną drogę - drogę handlu i...
złota.
Antrachia to wyspiarskie państwo rozrzucone na małych wysepkach położonych głównie na wschód od Xamos - zwanych Wyspami Morza Burz (Storm Sea Islands). Swoje dochody czerpią z handlu choć niektórych Antrachijczyków nazywa się w Marchii piratami... Antrachia jest raczej państwem o charakterze neutralnym i czerpie również duże korzyści z toczonej między Herunami a Dragami długowiecznej wojny.
Antrachia to bogate państwo rządzone przez piękną i inteligentna Imperatorkę Lillan. Jej spryt i umiejętność wykorzystywania zaistniałych sytuacji jest już niemal legendarny mimo jej dość młodego wieku. Pod swoimi rządami ma pomniejszych Paszów którzy to zarządzają swoimi wyspami.
Jednak Antrachijcczycy tylko pozornie zaniechali poszukiwania tajemnicy i skarbów The Maw - Imperatorka Lilian już dłuższy czas temu powołała tajną grupę mającą na celu odkrycie prawdy.

Czwartym narodem nazywa się czasami tajemnicze istoty zamieszkiwujące lasy całej Xamos. Podobno ich siedzibą jest największy las Xamos - The Greatwood (wielki las) Legendy opowiadają ,że ów istoty są one strażnikami lasów i przyrody choć nic nie jest pewne a nazywa się ich różnie: raz elfami raz duchami lasu, innym razem druidami...

Jednak na Xamos pada cień - z dwóch księżycy okrążających ją, jakimi są Ymnalch (duży, świetlisy księżyc) i Kusnaar - z którym jest związana mroczna tajemnica The Maw. Kusnaar to księżyc który według podań ma zły i mroczny wpływ na zdarzenia na Xamos...zawsze w czasach wielkich nieszczęść Kusnaar znajdował się bliżej Xamos...I tak naprawdę wielki kataklizm jest ściśle związany właśnie z nim. To wielki meteor oderwany od powierzchni Kusnaara uderzył w Xamos tworząc The Maw...Teraz Kusnaar znów się przybliża. Wie jednak o tym tylko jedna grupa ludzi - jeżeli tak można nazwać tych mrocznych, złych i knujących szaleńców ukrywających się w miastach The Empire jak i również w innych zakątkach Xamos. To Kult Mrocznej Gwiazdy (The Cult of The Dark Star).Kult został nazwany tak od meteorytu pochodzącego z Kusnaar. Jego przywódczynią jest tajemnicza kobieta zwana Ibi. Kult wie też ,że części Czarnej Gwiazdy mogą być jeszcze odnalezione w The Maw. Części te mogą być źródłem potężnej, mrocznej, magicznej energii... W próbie pozyskania części Czarnej Gwiazdy - a co za tym idzie, zawartej w nich energii - kult nie cofnie się przed niczym. Kult też stara się kontrolować mroczne stworzenia pojawiające się na Xamos - a szczególnie na mrocznych bagnach Xudora położonych na północnym zachodzie Imperium - w związku z przybliżaniem się księżyca Kusnaara.

Głównym bohaterem jest Arithas - dawny członek tajnej grupy Imperatorki Ilian. Wydalony z niejasnych przyczyn, ścigany wyrokiem śmierci ogłoszonym przez Imperatorkę za rzekome zdradę i zbrodnie przeciwko ojczyźnie, on wie najwięcej o The Maw - jest bliski odkrycia jego tajemnicy,i zdeterminowany ku temu. Od jego sukcesu zależą nie tylko jego własne losy ale też losy wszelkiej żywej istoty Xamos...

------------ Oto jest Soryline napisany przez Robuzz'a Wszelkie dyskusje na ten temat... tutaj. Rob, masz udzielac odpowiedzi ... No.




Robuzz - Pn mar 07, 2005 6:56 pm
" />UP
czyli różnorakie klaryfikacje:
Spis ludów/ras:
- Marchia - ludzie, centralno-południowa część wyspy, (trochę gór, okolice lasów, równiny, nadbrzeża itd.)
- Gobliny - południowa i niewielka północna część wyspy (góry)
- Barbarzyńcy - od północno - centralnej (równiny, podnuża gór) do północnej części wyspy (góry)
- Kultyści - głównie centralna częśc wyspy (tam jest the Maw), północno południowa część (ukrywaja się w północnej części marchii, duża ukryta siedziba w Euzin)
- Wyrdlings - głównie wokół the Maw, choć gdzie indziej też, nie mają zorganizowanej społeczności
- Tajemnicze istoty z lasów - lasy (raczej te głębsze, nie jakieś zagajniki) :]
- Antrachijczycy (niebiescy) - głównie duża ilość wysepek na wschodniej części wyspy

Wpływ the Maw na magię i istoty:
Magia wokół the Maw jest mocniejsza, lecz częściej staje sie nieprzewidywalna. Najbardziej jednak z energii the Maw potrafią kożystać kultyści Mrocznej Gwiazdy.

The Maw oprócz swych mocy zmieniających fizycznie różnorakie istoty również odziaływuje na umysły wypaczonych istot. Ci z silną wolą potrafię się tej mocy przez jakiś czas opierać lecz w upływie czasu coraz bardziej pogrążają się w szaleństwie - ich moralność oraz poczucia dobra i zła zostają zatracone. gdy do takiego zatracenia dochodzi, kult szybko rekrutuje takiego nieswzcześnika do swych zastępów. Ze względu na umiejętności kultu we władaniu mrocznymi mocami , potrafi on również w różnej mierze kontrolowac wyrdlingsów.

Wyrdlings występuja we wszystkich kolorach, jednak w kolorze czarnym są oni najliczniejsi - najczęściej są to ci którzy juz zatracili człowieczeństwo. Reszta wyrdlingsów zachowuje sie różnie - niektórzy obawiaja się the Maw i mocy która ich przekształciła, inni starają się odkryć tajemnice the Maw lub posiąsć umiejętności władania choćby cząstką mocy the Maw.
Niezależnie od tego , żyją oni w wiekszości poza granicami społeczeństwa. Ukrywając się przed ludnościa, która ich potępia i ściga, a wieśniacy poluja na nich z pochodniami i widłami.

Propozycja na głównego bohatera:
Jest on wyrdlingiem, naszczęście jeswzcze niezbyt dotkniętym fizycznie...Poszukiwał on informacji o the Maw, próbował znaleźć prawdę - otrzymał wiedzę. Dzięki mocy the Maw posiada on aktualnie niewiarygodną wiedzę, niestety wszystko posiada swe konsekwencje - wiedza ta jest zbyt wielka dla człowieka, a nasz bohater czesto gubi się we własnym umyśle, wiedza ta go przewyższa ciągnąc ku szaleństwu. To jeszcze bardziaj determinuje go do odkrycia tajemnic the Maw - a jest juz blisko. Tylko poznanie tych tajemnic pozwoli mu się uchronić od ścieżki szaleństwa.

Projekt karty głownego bohatera by siepu-siepacz

2UU
Whenever you play a spell, put the top 6 card of your library into your graveyard.
Whenever you play a spell you may return a card from your graveyard to your hand.
1/3

(wprowadziłem małe poprawki co do wordingu)

Co do enchantów w enchantressce powinno byc kilka obrazujących pośrednie działania tajemniczych strażników z lasu.

W czerwonym stwory to głównie barbariani i ew. 2-3 gobbo.

Do cardmejkerów - spróbujcie wymyślić jakiś heroes przedstawionych w storylinie.

P.S. To chyba chwilowo tyle, jakby co to marudzić
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom