ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[T1] bzyk's BG Fastbond /rogue/
bzyk - Wt mar 07, 2006 9:33 pm " />jako ze deck ten zostal juz uznany przez jakiestam grono osob obeznanych w temacie za wystarczajaco "sprawdzony" i radzacy sobie , oraz otrzymalem zezwolenie moda tegoz oto dzialu , zamieszczam tu moj osobisty /rogue/ deck Vintagowy jaki posiadam w realu: krity: a co to jest? combo: 1x fastbond 4x crucible of worlds 3x zuran orb tutoring/usefull stuff: 1x demonic tutor 1x vampiric tutor 2x diabolic tutor 1x crop rotation 3x living wish 1x regrowth 1x yawgmoth's will 1x necropotence 1x yawgmoth's bargain disturb/removal/defense: 3x duress 3x pithing needle 1x the abyss 3x wasteland 1x strip mine 3x glacial chasm 1x maze of ith win condition: 1x rath's edge 1x tomb of urami akceleracja: 4x exploration 4x dark ritual 1x mox diamond landy stricte manodajne(i fetche): 4x bayou 2x overgrown tomb 1x swamp 1x forest 2x crystal vein 2x bloodstained mire 2x windswept heath SideBoard: 4x xantid swarm wishboard: 1x eternal witness 1x azusa, lost but seeking 1x Indrik Stomphowler 1x Withered Wretch 1x darksteel colossus 1x glacial chasm 1x maze of ith 1x wasteland 1x Ghost Quarter 1x windswept heath 1x rath's edge poszczegolne karty: fastbond -> tytulowa karta deck'u , niedosc ze na niej opiera sie nasze combo (1.fastbond 2.cow 3.zuranka/chasm+waste/chasm+strip/chasm+vein) na infinite mane i zagrywanei landow z grave'a/reki(i przy zurance rowneiz infinite life) to na dodatek sam z siebie , jest fastbond znakomita akceleracja smiesznym wrecz kosztem CoW -> wbrew pozorom karta nawet wazniejsza od fastbonda , gdyz nei tylko jest podstawowym skladnikem comba , lecz rowniez niesamowicie wspolgra ze stripem/wastami/fetchami/veinem/chasmem ... podstawowy first-turn-drop(z rituala ofkoz) w tym decku zuranka -> bardzo przydatny(choc nie niezbedny) skladnik comba ... ponadto przydaje sie do "odtapowywania landow"(gdy mamy Cow'a) a takze bardzo pomaga gdy mamy necropotencje/bargaina(zwlaszcza przy tym drugim) demonic/vampiric/diabolic/wishe -> tu chyba nei treba tlumaczyc crop -> bardzo mila zabawka , zamienia nam,i to na instancie, foresta/duala na stripa/edge'a/veina/chasma/maze'a ...czego nam potrzeba regrowth -> podstawowa funkcja to wracanei sFoW'owanego fastbonda ... przydatne takze do wracania demonicow/vampiricow czy skontrowanych cow'ow wola -> cud , miod i orzeszki ... to co wyzej , ale wszystko na raz(napedzane ritualami) ... niestety(?) praktyczne tylko w later game :> necro -> chory dociag , drugi podstawowy first-turn-drop(z rituala) kolo cow'a bargain -> tu okreslenie "chory dociag" nei bylo by odpowiednie ... bo ta karta wrecz sama wygrywa gre ... w 95% przypadkach jak wejdzie , to oznacza koniec ... a 5% to nastepna tura :> ... zdecydowanie warte nawet tych 6 many dziury(duress) -> przeciw temu czego nei lubimy...czyli fow'om :> igly -> przeciw wszelkiemu talatajstwu ...prawie na kazdego sie cos znajdzie ... czy to baazar, czy to dysk , czy to belcher , czy to surviwal , czy to welder , czy to gorilla shaman ... czy , grajac przeciwko agro , wasteland!(dlaczego? wytlumacze pozniej) abyss-> na wszystko co chodzi czy lata(z wyjatkiem fuckin kromki i spirita z oath'a ... czemu abyss poprostu nei ma sac ?!) waste'y/strip -> zeby opp nei mial sie za fiolkowo z mana ... zwlaszcza gdy mamy jeszcze cow'a chasm -> nasza podstawowa defensywa - majac cowa(i najlepiej conajmniej jedna exploracje) co ture albo dwie to swiecimy i wystawiamy na nowo , nie przejmujac sie zadnymi atakami ... i wlasnei to jest powod igiel celowanych w waste'y maze -> przeciw wszystkiemu co chodzi czy lata...ale przedewszystkim na fuckin kromke czy spirita edge -> nasze win condition , bezkolorowe, neikontrowalne , neipodatne na removal , niepodatne na rfg(wishe) urami -> nasz osobisty "negator" ... niekontrowalny demonek fajna sprawa ... zwlaszcza ze nei psuje nam mana base ... a przy cowie i explorce(o wiekszej ilosci nei mowiac) odbodowanei sie po sac landow to chwila explorki -> znakomita akceleracja i synergia z cowami rituale -> lubimy pierwszoturowe cowy czy necro , oj lubimy :] diament ->nasz budzetowy mox ... czymze jest discard landa w tym decku , skoro zaraz wroci on dzieki cow'owi mana base -> n/c SIDEBOARD: xantid'y -> side na kazdy deck majacy wiecej kontr niz wylacznie fow'y wishboard: witneska -> kolejny regrowth azusa -> kolejne 2 explorki Indrik Stomphowler -> naturalize wreatch -> na wszystko co bawi sie za duzo grave'em ... dragon-combo itp banan -> nasz mass removal , n goby , lecz przedewszystkim na najwieksze zlo... meddling mage'ow colossus -> win condition na czarna godzine(wyextractowane combo czy cos) chasm/maze/waste(ghost q.)/heath/edge -> jak w mainie MATCHUPy (bardzo subiektywnie ) : goby (FCG) -> wbrew pozorom nie taki trudny matchup ... oczywiscie dazymy do naszej podstawoej defensywy anty-naporowej podrodze pozbywajac sie wrogich wastow/stripa wlasnymi/igłą ... niebezpieczne bywaja tyko gangi gdy chcemy sie bawic necro/bargainem ... i juz baaardzo neibezpieczny jest vandal(bo jego chasm nei zatrymuje) fishe -> sredni matchup ... to co wyzej lecz przy okazji treba sie przejmowac kontrami ... na dodatek w :U::W: fishach pojawia sie karta ktora najbardziej karci nasz deck bo nei mamy na nia prawie zadnej odpowiedzi ... meddling mage [na ten deck sie sajdujemy , jesli gra na wiekszej ilosci kontr niz fowy...] belcher -> no , tu jedna igla zalatwia sprawe , a nawet jakby to chasm tez pomocny ... imho latwy matchup dragon-combo -> z tym deckiem(roznymi jego wersjami) chyba najwiecej rozegralem ...i zdecydowanie wiekszosc dla mnie , bo ani to nei jest agresywny napor , ani nie ma za wielu kontr ... przydatne sa zarowno igly(baazar , ambasador?) jak i wishowalny wretch oath -> tu problemem jest przedewszystkim ilosc kotr ... dlatego to co mozna , treba wypluc jak najszybciej (cow z rituala) albo dopiero konkretnie poznij gdy mamy pewnosc ze wejdzie ... natomiast defensywa taka jak zwykle na napory , z tym ze tu tez baaaaardzo przydatne okazuja sie nasze 2 maze'y ... szkoda tylko ze abyss ne idziala na kromke/spirita [na ten deck sie sajdujemy....wywalamy bezuzytecznego abyssa i mozna igly czy cos...wedle uznania] mudy/staxy itp -> imho jeden z najciezszych matchupow ... najwazniejszy jest szybki cow zebysmy mieli co swiecic pod smokestack'a (a takze tapowac pod wirka) ... igla przedewszystkim w gorilla shaman'a , a pozniej w weldera ... bardzo nei lubimy szybkiego trini gdyz jak mozna zauwac spooooro w tym decku kosztuje 0/1/2 i przedewszystkim karci to nasze rituale/explorki void -> jeden z najlatwiejszych matchupow ... o ile tylko ne iwypluje samego voida zanim my wrzucimy jaak akceleracje czy/i cowa to praktycznei malo co jest nam w stanei zrobic ... igla? kegi , mishry ...czy m tam gra togo-giftso-podobne cos -> no coz , z tego samego powodu ciezko jak przy oathie ... igla w toga dobra rzecz , no i klasyczna defensywa (maze przydatny) [na ten deck sie sajdujamy....za co? wedle uznania] parfait -> wrecz bym rzekl ze banalny matchup , bo ani to napor agresywny , ani nei ma kontr ... jedyny problem stanowi spora ilosc disenchantopodobnego syfu , dlatego lepiej elementy jak fastbond wrzucac jak juz kombimy/finishujemy a cowy trzymac w iwekszej ilosci asekuracyjnie ... szybki cow + zuranka to kleska dla oppa bo spokojnie sobie radzimy z taka iloscia landow w jego uppie by nei dzialal mu tax ... igla w co tam popadnie , czy to scroll rack czy to mesa czy ta aura niszczaca enchanty/arty neoacademy ->stosunkowo latwy mathup ... mamy wasty/stripa na akademia , igly na MOM'a tyle narazie kojaze , jak cos sobie przypomne to dopisze Troll40 - Śr mar 08, 2006 2:47 pm " />Witam, jeśli chodzi o wypowiedź na temat dcku to proszę na mnie nie liczyć, ja tu tylko po to by zalinkować może niezbyt bogatą ale jednak istniejącą dotychczas dyskusję na temat decku powyższego, która miała miejsce w klinice talii. klick! wątek ten zamknę skoro dyskutujecie już tutaj, pozdrawiam i spadam z nie mojego formatu xD mateoosh01 - Śr mar 08, 2006 2:57 pm " />deck ma jedna wade zasadniczą, brak którego kolwiek elemtu komba sprawia ze robimy nic... extrakcja w cow-a albo igła w fastbonda i niestety lezymy. Bzyku belcher jest łatwym metchupem... na igły mam side pozatym jestes swiadkiem ze moge zabic w 1 turze bzyk - Śr mar 08, 2006 3:03 pm " /> ">igła w fastbonda ke ? ">extrakcja w cow-a sry , ale imho tak samo ma belcher/oath/dragon itp :> ... a od czegos mamy tego colossusa ">pozatym jestes swiadkiem ze moge zabic w 1 turze no i co z tego... tym tez (bez lotusow , moxow czy shop)... i to juz kilkanascie czy kilkadziescia razy mi sie zdarzylo , a druga tura jzu kilkadziesiat |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||