ďťż
[T1] bzyk's BG Fastbond /rogue/



bzyk - Wt mar 07, 2006 9:33 pm
" />jako ze deck ten zostal juz uznany przez jakiestam grono osob obeznanych w temacie za wystarczajaco "sprawdzony" i radzacy sobie , oraz otrzymalem zezwolenie moda tegoz oto dzialu , zamieszczam tu moj osobisty /rogue/ deck Vintagowy jaki posiadam w realu:

krity:
a co to jest?

combo:
1x fastbond
4x crucible of worlds
3x zuran orb

tutoring/usefull stuff:
1x demonic tutor
1x vampiric tutor
2x diabolic tutor
1x crop rotation

3x living wish

1x regrowth
1x yawgmoth's will

1x necropotence
1x yawgmoth's bargain

disturb/removal/defense:
3x duress
3x pithing needle

1x the abyss

3x wasteland
1x strip mine

3x glacial chasm
1x maze of ith

win condition:
1x rath's edge
1x tomb of urami

akceleracja:
4x exploration
4x dark ritual
1x mox diamond

landy stricte manodajne(i fetche):
4x bayou
2x overgrown tomb
1x swamp
1x forest
2x crystal vein
2x bloodstained mire
2x windswept heath

SideBoard:
4x xantid swarm

wishboard:
1x eternal witness
1x azusa, lost but seeking
1x Indrik Stomphowler
1x Withered Wretch
1x darksteel colossus
1x glacial chasm
1x maze of ith
1x wasteland
1x Ghost Quarter
1x windswept heath
1x rath's edge

poszczegolne karty:
fastbond -> tytulowa karta deck'u , niedosc ze na niej opiera sie nasze combo (1.fastbond 2.cow 3.zuranka/chasm+waste/chasm+strip/chasm+vein) na infinite mane i zagrywanei landow z grave'a/reki(i przy zurance rowneiz infinite life) to na dodatek sam z siebie , jest fastbond znakomita akceleracja smiesznym wrecz kosztem

CoW -> wbrew pozorom karta nawet wazniejsza od fastbonda , gdyz nei tylko jest podstawowym skladnikem comba , lecz rowniez niesamowicie wspolgra ze stripem/wastami/fetchami/veinem/chasmem ... podstawowy first-turn-drop(z rituala ofkoz) w tym decku

zuranka -> bardzo przydatny(choc nie niezbedny) skladnik comba ... ponadto przydaje sie do "odtapowywania landow"(gdy mamy Cow'a) a takze bardzo pomaga gdy mamy necropotencje/bargaina(zwlaszcza przy tym drugim)

demonic/vampiric/diabolic/wishe -> tu chyba nei treba tlumaczyc

crop -> bardzo mila zabawka , zamienia nam,i to na instancie, foresta/duala na stripa/edge'a/veina/chasma/maze'a ...czego nam potrzeba

regrowth -> podstawowa funkcja to wracanei sFoW'owanego fastbonda ... przydatne takze do wracania demonicow/vampiricow czy skontrowanych cow'ow

wola -> cud , miod i orzeszki ... to co wyzej , ale wszystko na raz(napedzane ritualami) ... niestety(?) praktyczne tylko w later game :>

necro -> chory dociag , drugi podstawowy first-turn-drop(z rituala) kolo cow'a

bargain -> tu okreslenie "chory dociag" nei bylo by odpowiednie ... bo ta karta wrecz sama wygrywa gre ... w 95% przypadkach jak wejdzie , to oznacza koniec ... a 5% to nastepna tura :> ... zdecydowanie warte nawet tych 6 many

dziury(duress) -> przeciw temu czego nei lubimy...czyli fow'om :>

igly -> przeciw wszelkiemu talatajstwu ...prawie na kazdego sie cos znajdzie ... czy to baazar, czy to dysk , czy to belcher , czy to surviwal , czy to welder , czy to gorilla shaman ... czy , grajac przeciwko agro , wasteland!(dlaczego? wytlumacze pozniej)

abyss-> na wszystko co chodzi czy lata(z wyjatkiem fuckin kromki i spirita z oath'a ... czemu abyss poprostu nei ma sac ?!)

waste'y/strip -> zeby opp nei mial sie za fiolkowo z mana ... zwlaszcza gdy mamy jeszcze cow'a

chasm -> nasza podstawowa defensywa - majac cowa(i najlepiej conajmniej jedna exploracje) co ture albo dwie to swiecimy i wystawiamy na nowo , nie przejmujac sie zadnymi atakami ... i wlasnei to jest powod igiel celowanych w waste'y

maze -> przeciw wszystkiemu co chodzi czy lata...ale przedewszystkim na fuckin kromke czy spirita

edge -> nasze win condition , bezkolorowe, neikontrowalne , neipodatne na removal , niepodatne na rfg(wishe)

urami -> nasz osobisty "negator" ... niekontrowalny demonek fajna sprawa ... zwlaszcza ze nei psuje nam mana base ... a przy cowie i explorce(o wiekszej ilosci nei mowiac) odbodowanei sie po sac landow to chwila

explorki -> znakomita akceleracja i synergia z cowami

rituale -> lubimy pierwszoturowe cowy czy necro , oj lubimy :]

diament ->nasz budzetowy mox ... czymze jest discard landa w tym decku , skoro zaraz wroci on dzieki cow'owi

mana base -> n/c

SIDEBOARD:

xantid'y -> side na kazdy deck majacy wiecej kontr niz wylacznie fow'y

wishboard:

witneska -> kolejny regrowth

azusa -> kolejne 2 explorki

Indrik Stomphowler -> naturalize

wreatch -> na wszystko co bawi sie za duzo grave'em ... dragon-combo itp

banan -> nasz mass removal , n goby , lecz przedewszystkim na najwieksze zlo... meddling mage'ow

colossus -> win condition na czarna godzine(wyextractowane combo czy cos)

chasm/maze/waste(ghost q.)/heath/edge -> jak w mainie

MATCHUPy (bardzo subiektywnie ) :

goby (FCG) -> wbrew pozorom nie taki trudny matchup ... oczywiscie dazymy do naszej podstawoej defensywy anty-naporowej podrodze pozbywajac sie wrogich wastow/stripa wlasnymi/igłą ... niebezpieczne bywaja tyko gangi gdy chcemy sie bawic necro/bargainem ... i juz baaardzo neibezpieczny jest vandal(bo jego chasm nei zatrymuje)

fishe -> sredni matchup ... to co wyzej lecz przy okazji treba sie przejmowac kontrami ... na dodatek w :U::W: fishach pojawia sie karta ktora najbardziej karci nasz deck bo nei mamy na nia prawie zadnej odpowiedzi ... meddling mage [na ten deck sie sajdujemy , jesli gra na wiekszej ilosci kontr niz fowy...]

belcher -> no , tu jedna igla zalatwia sprawe , a nawet jakby to chasm tez pomocny ... imho latwy matchup

dragon-combo -> z tym deckiem(roznymi jego wersjami) chyba najwiecej rozegralem ...i zdecydowanie wiekszosc dla mnie , bo ani to nei jest agresywny napor , ani nie ma za wielu kontr ... przydatne sa zarowno igly(baazar , ambasador?) jak i wishowalny wretch

oath -> tu problemem jest przedewszystkim ilosc kotr ... dlatego to co mozna , treba wypluc jak najszybciej (cow z rituala) albo dopiero konkretnie poznij gdy mamy pewnosc ze wejdzie ... natomiast defensywa taka jak zwykle na napory , z tym ze tu tez baaaaardzo przydatne okazuja sie nasze 2 maze'y ... szkoda tylko ze abyss ne idziala na kromke/spirita [na ten deck sie sajdujemy....wywalamy bezuzytecznego abyssa i mozna igly czy cos...wedle uznania]

mudy/staxy itp -> imho jeden z najciezszych matchupow ... najwazniejszy jest szybki cow zebysmy mieli co swiecic pod smokestack'a (a takze tapowac pod wirka) ... igla przedewszystkim w gorilla shaman'a , a pozniej w weldera ... bardzo nei lubimy szybkiego trini gdyz jak mozna zauwac spooooro w tym decku kosztuje 0/1/2 i przedewszystkim karci to nasze rituale/explorki

void -> jeden z najlatwiejszych matchupow ... o ile tylko ne iwypluje samego voida zanim my wrzucimy jaak akceleracje czy/i cowa to praktycznei malo co jest nam w stanei zrobic ... igla? kegi , mishry ...czy m tam gra

togo-giftso-podobne cos -> no coz , z tego samego powodu ciezko jak przy oathie ... igla w toga dobra rzecz , no i klasyczna defensywa (maze przydatny) [na ten deck sie sajdujamy....za co? wedle uznania]

parfait -> wrecz bym rzekl ze banalny matchup , bo ani to napor agresywny , ani nei ma kontr ... jedyny problem stanowi spora ilosc disenchantopodobnego syfu , dlatego lepiej elementy jak fastbond wrzucac jak juz kombimy/finishujemy a cowy trzymac w iwekszej ilosci asekuracyjnie ... szybki cow + zuranka to kleska dla oppa bo spokojnie sobie radzimy z taka iloscia landow w jego uppie by nei dzialal mu tax ... igla w co tam popadnie , czy to scroll rack czy to mesa czy ta aura niszczaca enchanty/arty

neoacademy ->stosunkowo latwy mathup ... mamy wasty/stripa na akademia , igly na MOM'a

tyle narazie kojaze , jak cos sobie przypomne to dopisze




Troll40 - Śr mar 08, 2006 2:47 pm
" />Witam, jeśli chodzi o wypowiedź na temat dcku to proszę na mnie nie liczyć, ja tu tylko po to by zalinkować może niezbyt bogatą ale jednak istniejącą dotychczas dyskusję na temat decku powyższego, która miała miejsce w klinice talii.
klick!
wątek ten zamknę skoro dyskutujecie już tutaj, pozdrawiam i spadam z nie mojego formatu xD



mateoosh01 - Śr mar 08, 2006 2:57 pm
" />deck ma jedna wade zasadniczą, brak którego kolwiek elemtu komba sprawia ze robimy nic... extrakcja w cow-a albo igła w fastbonda i niestety lezymy. Bzyku belcher jest łatwym metchupem... na igły mam side pozatym jestes swiadkiem ze moge zabic w 1 turze



bzyk - Śr mar 08, 2006 3:03 pm
" />
">igła w fastbonda
ke ?


">extrakcja w cow-a
sry , ale imho tak samo ma belcher/oath/dragon itp :> ... a od czegos mamy tego colossusa


">pozatym jestes swiadkiem ze moge zabic w 1 turze
no i co z tego... tym tez (bez lotusow , moxow czy shop)... i to juz kilkanascie czy kilkadziescia razy mi sie zdarzylo , a druga tura jzu kilkadziesiat
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom