ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[T1] Dragon
Amok - So cze 05, 2004 5:49 am " />Combo deck polegający na reanimacji Smoka, który wraca nam odtapowane permanenty, dając tym samym nieskończoną ilość mana. Ale po kolei: Wersja powered Mana base: 4x Polluted Delta 4x Underground Sea 3x Swamp 2x Island Black Lotus Sol Ring Mox Emerald Mox Jet Mox Pearl Mox Sapphire Mox Ruby Mana Crypt Combo: 4x Bazaar of Baghdad 3x Animate Dead 3x Dance of the Dead 2x Necromancy 4x Squee, Goblin Nabob Ambassador Laquatus 4x Worldgorger Dragon Useful stuff: Vampiric Tutor Ancestral Recall Time Walk 4x Force of Will Demonic Tutor 4x Intuition 2x Compulsion 4x Duress Sideboard: 4x Stifle 3x Tormod's Crypt 3x Chain of Vapor 4x Nevinyrral's Disk Sliver Queen Kombo W momencie gdy mamy w grave Smoka i Laquatusa (no i przynajmnie jedno odtapowywalne źrodlo mana-land, mox, sol ring) odpalamy animate dead/necromancy. 1- Animate Dead w Smoka 2- Smok wchodzi do gry, na stos idzie trigger - usun wszystkie swoje pozostale permanenty 3- usuwamy je wiec a z nimi Animate Dead 4- skoro Animate Dead opuszcza gre, Smok spada na grave i odpala trigger - powroc swoje permanenty ktore Smok usunal przy wejsciu 5- do gry wracaja permanenty (odtapowane) a z nimi Animate Dead 6- tapujemy manodajne permanenty, a jako cel Animate ktore wlasnie wrocilo wybieramy ponownie Smoka 7- w momencie gdy mamy juz wystarczajaca ilosc mana, za cel wybieramy juz nie smoka a Ambasadora i korzystajac z jego abilita przerzucamy oppowi biblioteke do grava. warto przypomniec ze nawet jesli nie posiadamy Ambasadora w grave, a na stole jest Bazar warto odpalic kombo i odtapowywanym ciagle Bazarem znalezc go w bibliotece, wrzucic w grave i wybrac jako cel :] Opis Bazaar of Baghdad - potezny Bazar daje nam draw 2 kart za discard 3. Bonusem jest fakt ze nie jest to land legendarny choc i tak rzadko wystawia sie wiecej niz jedna sztuke. Animate Dead - element komba Dance of the Dead - element komba Necromancy - element komba - dodany przeze mnie zebysmy nie bali sie juz Chalice of the Void za 2, ktore bez tej karty konczylo gre. Wszak nie odpalimy juz komba jesli nie mozemy zagrac Animate i Dance Squee, Goblin Nabob - warto wyszukac ich Intuicja przy Bazarze na stole bo wtedy daje nam praktycznie Ancestrala - co ture 3 karty. No i nie zapominac o ich powrocie z grave co ture Ambassador Laquatus - element komba Worldgorger Dragon - element komba Vampiric Tutor - szukamy czego nam potrzeba w danym momencie. animacji, intuicji, bazaru, kontry czy duressa Ancestral Recall - nie wymaga komentarza Time Walk - rowniez Force of Will - kontry warto w tym decku trzymac na odpowiedz na kontre oppa po animacji. Czesto dostajemy Swordsa w Smoka albo Fow w Animate dlatego nie warto kontrowac wczesniej czegos czego nie musimy. Demonic Tutor - patrz Vampir 4x Intuition - idealna karta w tym decku. Szuka czego chcemy a reszte kladzie na grave. Wazne gdy szukamy kritowych elementow komba lub Squee 2x Compulsion - ot taki maly Bazar 4x Duress - jak i Fowa Dziure warto trzymac do momentu odpalenia komba. Wywala sie oppowie wtedy jego kontre i przepycha kombo co doprowadza do wygranej Sideboard: 4x Stifle - Krypta ktora odpalona w odpowiednim momencie konczy gre 3x Tormod's Crypt - jw tylko ze juz po naszej stronie - na mirrora 3x Chain of Vapor - wraca jakis wredny permanent, opp nam nie ma co wrocic 4x Nevinyrral's Disk - niszczy caly stol oppowi. My praktycznie nie mamy na nim nic chyba ze jakies manodajki Sliver Queen - zamiast Laquatusa, mozemy zrobic sobie setki tysiecy tokenikow. Warto grac przeciw oathowi na ktorego Laquatus jest niestety bezuzyteczny (patrz Gaea's Blessing) w innych wersjach grany jest rowniez Caller of the Claw Matchupy Coz jak to kombo boimy sie kart niszczacych nasz misterny plan. Tormod's Crypt, Coffin Purge, kontra w Animate, Duress w animate itp. Rowniez dobrze odpalony Swords to Plowshares powoduje to ze tracimy caly stol w rezultacie przegrywamy. (w odpowiedzi na punkt 2 w opisie komba Smok dostaje Stp. Smok spada. Wtedy na stos idzie trigger powroc permanenty. On odpala sie najpierw poniewaz jest wyzej. Powracamy...hmm nic nie wraca bo nic nie zostalo jeszcze usuniete i dopiero teraz odpala sie trigger usun permanenty co powoduje Apokalipse po naszej stronie stolu. Warto o tym pamietac i wczesniej przetrzepac oppowi reke Duressem. i przykładowa gra :] ">0:00:00 [kicpri] It is now turn 1 (Amok) 0:00:03 [Amok] Amok shuffles library 0:00:04 [Amok] Amok draws a card 0:00:04 [Amok] Amok draws a card 0:00:05 [Amok] Amok draws a card 0:00:05 [Amok] Amok draws a card 0:00:05 [Amok] Amok draws a card 0:00:06 [Amok] Amok draws a card 0:00:06 [kicpri] kicpri shuffles library 0:00:06 [Amok] Amok draws a card 0:00:09 [kicpri] kicpri draws 7 cards 0:00:12 [Amok] <Amok> kp 0:00:16 [kicpri] <kicpri> keep 0:00:23 [Amok] Amok plays Mox Jet from Hand 0:00:24 [Amok] Amok plays Black Lotus from Hand 0:00:34 [Amok] Amok plays Bazaar of Baghdad from Hand 0:00:36 [Amok] Amok sacrifices Black Lotus 0:00:37 [Amok] Amok plays Intuition from Hand 0:00:39 [Amok] Amok is looking its Library... 0:00:44 [Amok] Amok puts Worldgorger Dragon into play from Library 0:00:46 [kicpri] <kicpri> O_o 0:00:47 [Amok] Amok puts Worldgorger Dragon into play from Library 0:00:53 [Amok] Amok puts Ambassador Laquatus into play from Library 0:00:54 [Amok] Amok shuffles library 0:00:54 [Amok] Amok stops looking its Library... 0:01:10 [Amok] <Amok> humm? 0:01:11 [kicpri] <kicpri> hej 0:01:12 [kicpri] <kicpri> jej 0:01:20 [kicpri] <kicpri> humm homm 0:01:25 [kicpri] <kicpri> dragon na reke 0:01:28 [Amok] Amok puts Worldgorger Dragon to Hand from Play 0:01:30 [Amok] Amok puts Worldgorger Dragon to Graveyard from Play 0:01:30 [Amok] Amok puts Ambassador Laquatus to Graveyard from Play 0:01:34 [Amok] Amok puts Intuition to Graveyard from Play 0:01:42 [Amok] Amok taps Bazaar of Baghdad 0:01:43 [Amok] Amok draws a card 0:01:44 [Amok] Amok draws a card 0:01:49 [Amok] Amok discards Worldgorger Dragon 0:01:50 [Amok] Amok discards Squee, Goblin Nabob 0:01:56 [Amok] Amok discards Dance of the Dead 0:02:06 [Amok] Amok plays Mox Pearl from Hand 0:02:07 [Amok] Amok taps Mox Pearl 0:02:08 [Amok] Amok taps Mox Jet 0:02:09 [Amok] Amok plays Animate Dead from Hand 0:02:19 [kicpri] <kicpri> !@#$%^ 0:03:02 [Amok] <Amok> smok 0:03:08 [Amok] Amok puts Worldgorger Dragon into play from Graveyard 0:03:25 [Amok] <Amok> moxy wracaja odtapowane 0:03:39 [Amok] <Amok> biore mana 150x 0:03:47 [kicpri] <kicpri> nom 0:03:49 [Amok] <Amok> animate na ambasador 0:03:53 [Amok] Amok puts Worldgorger Dragon to RFG from Play 0:03:57 [Amok] Amok puts Ambassador Laquatus into play from Graveyard 0:04:02 [Amok] <Amok> przeloz 100 kart 0:04:05 [kicpri] <kicpri> dobra przegralem Wersja unpowered 16 Swamp 3 Wasteland Worldgorger Dragon Ambassador Laquatus Squee Goblin Nabob 3 Zombie Infestation 4 Buried Alive 4 Dark Ritual 4 Duress Sol Ring 4 Animate Dead 3 Necromancy Entomb 3 Unmask Vampiric Tutor Demonic Tutor Mind Twist Yawgmoth's Will 4Night's Whisper Lotus Petal 2 Diabolic Edict SB: 3 Jester's Cap SB: 3 Defense Grid SB: 4 Phyrexian Negator SB: 2 Bottle Gnomes SB: 3 Nevinyrral's Disk Mono B wersja wzmocniona Willem, Ritualami i Unmaskami. Zamiast Intuicji jest Buried Alive, zamiast Bazarow Infestacja. W sajdzie Gnomy na Gobliny, Negatory i Gridy na kontrole. CwK - So cze 05, 2004 7:43 am " />ej kurde nie gram w t1 także to pytanie może wydac wam sie smieszne, ale w jaki sposoob wziąłeś tą mana 150x ??? (wiem że moxy wracają odtapowane, ale chyba żeby one wroociły to Dragon musi opuscic gre.) pozdro _Kkeldorn_ - So cze 05, 2004 7:59 am " />To wygląda tak - masz smoka w grobie rzucasz sobie któryś z naszych wesołych enchantmentów i smok sobie wraca do gry usuwajac wszystko łącznie z naszym enchantmentem bo to też pernament - wiadomo... Tymsamym wszystko wraca ODTAPOWANE łącznie z enchantmentem, który bierze za cel smoka... i tak w kółko (nie musze chyba mowic, że bierzemy mane do poola ciagle...) Niestety przykre są niskolatające stifle powodujące nie wracanie pernamentów z abilitki smoka do gry Amok - Cz sty 13, 2005 10:37 am " />poprawka :] donarturo - Cz sty 13, 2005 12:17 pm " />Co do wersji unpowered to podam alternatywny spis BG... którym Rafał Buczowski wygral turniej T1 w Kielcach 6 grudnia 2004 1 Bayou 1 Underground Sea 4 Polluted Delta 3 Elvish Spirit Guide 1 Sol Ring 1 Mana Vault 4 Llanowar Wastes (zamiast 3 Wastesow powinny byc 3 Bayou) 1 Lotus Petal 1 Chrome Mox 6 Swamp 3 Worldgorger Dragon 2 Ambassador Laquatus 1 Caller of the Claw 4 Duress 3 Cabal Therapy 2 Putrid Imp 3 Xantid Swarm 3 Animate Dead 2 Dance of the Dead 3 Necromancy 4 Dark Ritual 4 Buried Alive 1 Demonic Tutor 1 Vampiric Tutor 1 Entomb SB: 4 Pernicious Deed 3 Verdant Force 4 Exhume 4 Reanimate Mialiem okazje testować z Rafałem zarowno wersje z Infestacjami jak i tą. I jak sie okazało wersja oparta na Infestacji+Squee okazała sie zbyt wolna... zdarzalo sie ze np FCG potrafilo byc szybsze, a inne decki miały czas do dokopania sie do jakiejś odpowiedzi na Smoka (niby 1, maksymalnie 2 tury różnicy ale wysatrczało) Nawet Sligh majac dwie gory na stole jest niebezpieczny... Bolt+Blast w odpowiedzi na comes into play Smoka i nie jest zbyt milo... Build jest troche bardziej reanimatoro-podobny zamiast Intestacji są Putrid Impy, Xantid Swarmy do walki z kontrolami. Po saidzie w zależności od potrzeb możemy wsajdować Deedy na jakies szybkie wredne naporki lub zmienic sie w zwyklego reanimatora (bardzo skuteczny trick ktorego wielu graczy sie poprostu niespodziewa, pozwala tez na obejscie Extrakcji wycelowanej w Smoka) Warmonger - Cz sty 13, 2005 1:14 pm " />Grałem trochę tym deckiem oraz przeciwko niemu, mogę stwierdzić, że jest bardzo skuteczny. Warto zwrócić uwagę na callera, który jest kluczowy przeciwko oathowi i innym nieprzewijalnym draństwom. BTW: Może włożyć tu survival? donarturo - Cz sty 13, 2005 1:43 pm " />Survival jest za wolny, nawet jesli jakims cudem wystawisz go w 1 turze to uzyjesz dopiero w drugiej, a najprawdopodbniej zagrasz go w 2, a uzyjesz pierwszy raz w 3 turze (wersja unpowered) ... Trzeciej tury nie powinno wogole byc Teoretycznie istnieje full-powered deck łaczący w jednym Survival i kombo ze Smokiem... tzw "Szalony Smok" hybryda Oshawa Stompy i Smoka dodatkowo ze splashem czerwonego dla Angrera i alternatywnego win condition w postaci Shivan Hellkite ale nie jest z niego ani dobra Oshawa ani szybki Smok Amidaris - Cz sty 13, 2005 2:08 pm " />Bardzo dobra robota Amok. Wreszcie jakiś powiew świerzości w tym dziale oby więcej takich wątków. Jak widać przedstawienie decku wcale nie musi być długie, najważniejsze żeby tylko przedstawić ogólną ideę i schemat działania osobom nieobeznanym z tym formatem. Przykaładowa partia, to również świetny pomysł. Mam tylko pytanie co do spisu unpowered: pomimo kompletu buried alive nie za mało troche 1 smok, 1 laguatus i 1 squee ? No i na co się sajduje gnomy ? jakieś spalenia pewnie, ale są aż tak dobre, żeby 2 sloty na nie przeznaczać ? Piccolo - Cz sty 13, 2005 2:22 pm " />4 Squee i 4 smoki... Coś się ucięło Amokowi, karty przelicz. rav - Cz sty 13, 2005 2:30 pm " />Właśnie, co do szybkości: testowałem wersję smoka UB i doszedłem do wniosku, że jest ona zbyt wolna, nawet te różne bajery w stylu Force of Willi, Ancestral Recalli i Time Walków nie za bardzo pomagają. Dlatego też złożyłem sobie smoka monoB ze splashem G dla mainowych Xantid Swarmów, żeby jednak trochę kontroli było Wyszło coś takiego: 4 Bloodstained Mire 4 Bayou 3 Swamp 2 Elvish Spirit Guide 1 Black Lotus 1 Mox Jet 1 Mox Emerald 1 Mox Pearl 1 Mox Ruby 1 Mox Sapphire 1 Mana Crypt 4 Bazaar of Baghdad 4 Squee, Goblin Nabob 4 Worldgorger Dragon 1 Ambassador Laquatus 1 Caller of the Claw 3 Dance of the Dead 2 Animate Dead 3 Necromancy 3 Buried Alive 4 Dark Ritual 1 Demonic Tutor 1 Vampiric Tutor 1 Entomb 1 Crop Rotation 4 Duress 3 Xantid Swarm SB: 4 Pernicious Deed 4 Verdant Force 4 Exhume 3 Reanimate Ta wersja jest dużo szybsza, pierwszoturowe kille (poparte nawet Duressem) zdarzają sie dosyć często, no ale w końcu nie o to chodzi Mainowe swarmy bardzo pomagają w grze z wszelkiego rodzaju niebieskim kolorem, albo wyciągają kontrę, albo wygrywają grę. Swarm pomaga też przeciw tym wszystkim edyktom, swordom czy stiflom czy innym boltom&blastom rzucanym w odpowiedzi na comes into play ability smoka. Nie wiem, jak inni to ocenią, ale mi tą wersją gra się dużo lepiej. Konieczną kartą jest Caller of The Claw, co prawda jest wolniejszy o jedną turę, jednak jego użycie nie wymaga mana (Root Maze, lub też gdy chcemy się skombić, a nie mamy stałego źródła mana na stole), no i przydaje się, jak to Warmonger napisał, przeciw Gaea's Blessingowi Oatha. Przed turniejem w Kielcach również miałem problem, zagrać BG czy UB, jednak wybrałem szybkość na rzecz kontroli, no i jak widać, opłaciło się Obiektywnie jednak patrząc, dragon nie należy do najlepszych decków, boli Trinisphere, nie lubi pierwszoturowego Tinkera po Platinium Angela, poza tym praktycznie każdy deck ma jakąś odpowiedź na kombo :/ Survivalowi mówię stanowcze nie, w 2 turze trzeba wygrywać a nie bawić się kręceniem Co do gnomów w spisie unpowered, na gobliny nieprzydatne, smok szybszy, prawda, Gooz? Gooz - Cz sty 13, 2005 3:43 pm " />Rav111 nic nie mów... Nie mogłeś jakoś wcześniej topdeckować ? a nie w trakcie gry ze mną ? A co do decku : Jak dla mnie z U jest bez sensu... Po co mi kontrola na stole skoro to jest kombo deck i ma szybko wygrywać ? Rav111 przed turniejem coś prubował z U ale ja mu tego odradzałem. A butelki to zbędna sprawa jest wiele lepszych kart. Kicpri - Cz sty 13, 2005 4:11 pm " />hm, a ja zepsulem w tej grze troszke, bo moglem dac ambasadora na reke, nieprawdaz? Gooz - Cz sty 13, 2005 4:57 pm " />No troszeczkę... Przy daniu ambasadora na rękę mógł się jeszcze z rundę pokisić zanim go nie zdiscarduje. Kicpri - Cz sty 13, 2005 4:58 pm " />e, wtedy bylem mlody i glupi, teraz mam juz 'troszke' wieksze pojecie o mtg, choc nadal jestem mlody i glupi rav - Cz sty 13, 2005 5:09 pm " />nie miało znaczenia, co poszłoby na rękę, bo był jeszcze odtapowany bazar więc i tak ambassador zostałby zdiscardowany Gooz - Cz sty 13, 2005 5:18 pm " />No w sumie racja nie wczytałem się za bardzo w to co się działo na stole. Ale naprawdę Smok UB jest dla mnie nie do przyjęcia... Wersja BG (rav111) jest naprawdę spoko i xantid swarm robi swoje-> super blocker na piledrivera Przydaję się też elvish spirit Guide bo przy jakimś tangle wire można wyprodukować trochę many i z jednym landem na reku się skombić (w grobie smok i ambasador a na ręku Animacja) Amok - Cz sty 13, 2005 9:59 pm " />Pic - brakowało Mana Crypta :] Kic - przy Bazarze nie miales szans na dobry wybor w przygotowaniu kolejne decki rav - Wt mar 08, 2005 9:09 pm " />DR4G0N - 3 miejsce na Star City "Power Nine" Tournament: Richmond Ben Kowal 4 Worldgorger Dragon 4 Squee, Goblin Nabob 4 Animate Dead 4 Force of Will 3 Xantid Swarm 3 Intuition 3 Necromancy 3 Lim-Dul's Vault 3 Compulsion 1 Eternal Witness 1 Verdant Force 1 Ancestral Recall 1 Time Walk 1 Mox Pearl 1 Mox Emerald 1 Mox Jet 1 Mox Sapphire 1 Mox Ruby 1 Black Lotus 1 Mana Crypt 4 Bazaar of Baghdad 4 Underground Sea 3 Tropical Island 4 Polluted Delta 1 Flooded Strand 1 Island 1 Swamp Sideboard 4 Chalice of the Void 3 Stifle 3 Pernicious Deed 2 Sundering Titan 2 Verdant Force 1 Memnarch Buli - Śr mar 09, 2005 12:26 pm " />Ja to widze tak (mozliwe ze to sie jakos inaczej odbywa, ale to mi przyslo do glowy) Uruchamiamy combo smok+dead/necromancu z jakims drawem na stole (compulsion, bazaar) Drawujemy az sie nie dokopiemy do witnesski, zrzucamy ja na grave, kopiemy sie do necromancy, caly czas sciagajac mana, drawujemy do wciagniecia recala na grob, rzucamy drugie necromancy na witnesske, wlaczajac ja do komba, wracajac caly czas recala i szczelajac nim po oppie przewijamy go. To sposob na wygrana bez witnesski w stole. karciciel - Śr mar 09, 2005 2:09 pm " />ale z baazaram wywalasz karty na grave, wiec nie zagrasz nekromancy. QweR - Śr mar 09, 2005 2:23 pm " />przewijasz sie, masz infinite mana, i wtedy po prostu zamiast celowac nekromancja w smoka walisz w witnesske, ona wraca kolejnego animate'a, w smoka, nastepnym razem zabierasz witnesska recalla i przewijasz. rav - Cz wrz 22, 2005 9:56 pm " />7 miejsce na mistrzostwach świata w Indianapolis, z późniejszymi zmianami podpowiedzianymi przez grającego 1 Black Lotus 1 Mana Crypt 1 Mox Emerald 1 Mox Jet 1 Mox Pearl 1 Mox Ruby 1 Mox Sapphire 1 Sol Ring 1 Shivan Hellkite 4 Worldgorger Dragon 3 Xantid Swarm 3 Animate Dead 2 Compulsion 3 Necromancy 1 Ancestral Recall 1 Chain of Vapor 4 Force Of Will 3 Intuition 2 Lim-dul's Vault 1 Balance 1 Vampiric Tutor 1 Sliver Queen 4 Squee, Goblin Nabob 1 Demonic Tutor 4 Bazaar Of Baghdad 3 City Of Brass 4 Forbidden Orchard 4 Gemstone Mine 2 Glimmervoid Sideboard: 3 Null Rod 2 Verdant Force 2 Pernicious Deed 2 Sacred Ground 2 Rack And Ruin 2 Ray Of Revelation 2 Swords To Plowshares |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||