ďťż
[T1] Landstill



rav - Cz wrz 22, 2005 9:37 pm
" />1 Black Lotus
3 Crucible Of Worlds
1 Mox Pearl
1 Mox Sapphire
3 Nevinyrral's Disk
3 Phyrexian Furnace
2 Eternal Dragon
4 Standstill
1 Ancestral Recall
4 Brainstorm
4 Force Of Will
4 Mana Drain
3 Swords To Plowshares
1 Balance
1 Time Walk
4 Island
2 Plains
4 Flooded Strand
1 Library Of Alexandria
4 Mishra's Factory
1 Strip Mine
4 Tundra
4 Wasteland

Sideboard:
3 Chalice Of The Void
1 Nevinyrral's Disk
2 Seal Of Cleansing
3 Blue Elemental Blast
2 Disenchant
3 Stifle
1 Swords To Plowshares

Ioth, jak się pojawi (tak, on istnieje), zarzuci spisem swojego Landstilla, którym zrobił top8 w Czechach i pewnie coś skrobnie od siebie, przede wszystkim o swordowaniu Mishr. Tymczasem tradycyjnie, zapraszam do dyskusji




ioth - So paź 08, 2005 11:00 am
" /> Landstill, czyli Zamułka

Znalazłem na dysku mój stary artykuł o stillu - wstawiam i dodaje małego bonusa czyli moje wrażenia z grania nim na Vintage Championchips w Czechach

Landstill czyli UW kontrola, której główny draw engine stanowi Standstill, a sztandarowym sposobem zabijania są... lądy.
Kiedyś topowy deck, potem bardzo długo nieobecny, teraz znów wrócił do łask i znów okupuje top8 dużych turnieji t1.

Tyle słowem wstępu. Przejdźmy dalej

Decklista

1 Ancestral Recall
2 Eternal Dragon / 2 Decree of Justice
1 Time Walk
4 Force of Will
4 Standstill
4 Brainstorm / 4 Impulse
4 Swords to Plowshares
3 Crucible of Worlds
2 Disenchant
4 Mana Drain
3 Nevinyrral's Disk
1 Akroma's Vengeance
1 Fact or Fiction
1 Black Lotus
1 Mox Sapphire
1 Mox Pearl

3 Faerie Conclave
2 Island
4 Tundra
4 Wasteland
4 Mishra's Factory
4 Flooded Strand
1 Plains
1 Strip Mine

Na podstawie decku Roberta Kochisa - 2 miejsce na SC P9 Syracuse - zmiany raczej kosmetyczne - mox diamond na mox pearl, i
1x Disenchant na 1x Exalted Angel (nie mogłem się powstrzymać). Ostatnio (już po match-upach) zamieniłem też
Akroma's Vengence na Time Walk.

Szczegóły

Mana Base
4x Flooded i 4x Tundra wzbogacone 2 wyspami i 1 plainsem - stabilny 2 kolorowy mana base
(cyclowanie smoka dodatkowo go poprawia)

3x Fearie Conclave i 4x Mishra's Factory - podstawowi blokerzy i główne win condition tego decku

4x Wasteland i 1x Strip Mine - "Elementy kontroli stołu"

2x Mox + 1x Black Lotus - akceleracja

Draw

1 Ancestral Recall - kart z p9 nie komentuje
1 Time Walk - kart z p9 nie komentuje
4 Standstill - zazwyczaj 4 kolejne ancestrale - bo my mamy czas i mishry do jechania przeciwnika
4 Brainstorm - i kolejny prawie ancestral (pod warunkiem posiadania fecza lub eternala) - dobry draw i poprawa stabilności
1 Fact or Fiction - bardzo przegiety draw - na instatcie, daje nam 3 karty, dwie najlepsze lub jedna najbardziej potrzebną...

Elementy kontroli stołu

4 Swords to Plowshares - czyli to co smoki (te z gatunku Worldgolgerów - on szczególnie lubi witać tą karte w odpowiedzi na jego Comes into Play ability) i wszelkie Akromy, Duszki nocy i inne takie platynki i kolosy lubią najbardziej - czyli removal za 1 biała mane z smiesznym wrecz drawbackem - absolutnie wspaniala karta
2 Disenchant - mainowy hate na artefakty i .. oathy
3 Nevinyrral's Disk -
1 Akroma's Vengeance - droższy dysk (tyle ze w tej samej turze) i z cyclingiem. Mnie się średnio przydawał więc ostatecznie zamieniłem go na Time Walka - niemniej jednak karta ta ma spory potencjal
1 Exalted Angel - strasznie wredny stworek - wchodzi jako morph za 3 mana, odmorfowuje sie za 4 i kuta za 4 z lataniem i dodawaniem życia za każde zadane obrażenie.... ewentualnie wchodzi po dranie z many za 6... - niech jego anielski wygląd was nie zmyli - pod tą piekną fasadą skrywa się straszliwa bestia

Kontry
4 Force of Will - zeroturowa kontra, spełnia 2 funkcjie - kontruje (wiem niezwykłe) i ... przyspiesza (pozwala wstawiać dyski, Cowy i inne takie bez pozostawiania sobie many na kontre)
4 Mana Drain - a taki tam countersell co to nam dyski i CoW za darmo do gry wrzuca - twarda kontra dająca dodatkowo mane - uwaga - daje mane w najbliższym main phase - a więc trzeba czasem skipnąc swoj pierwszy main phase, coby dostać mane dobiero w następnej turze (inaczej mozemy dostać solidnego mana burna po wykontrowaniu Fowa...)

Dodatki
3 Crucible of Worlds - nieśmiertelne Mishry i conclavy, fecze co ture lub coturowy wasteland/strip mine w ląd opa - sama radość

2 Eternal Dragon - głownie plainscycling po tundre (lub plainsa), w lategamie nieśmiertelny stworek 5/5 flying. Lubi wchodzić z draina i robić za finishera.

BONUS

Moja wersja z Czech

2 Eternal Dragon
4 Force of Will
4 Standstill
4 Brainstorm
4 Swords to Plowshares
3 Crucible of Worlds
3 Disenchant
4 Mana Drain
3 Nevinyrral's Disk
1 Akroma's Vengeance
1 Fact or Fiction
3 Faerie Conclave
3 Island
4 Tundra
4 Wasteland
4 Mishra's Factory
4 Flooded Strand
1 Plains
1 Strip Mine
2 Impulse
1 Chrome mox

Side
4 Meddling Mage
2 Exalted Angel
1 Nevinyrral's Disk
1 Disenchant
3 Arcane Laboratory
i jakieś 4 randomowe karty - nie przyłożyłem się niestety zbytnio do składania sideu

Wrażenie pierwsze - NIGDY NIGDZIE się nie spieszyć - to zawsze kończy się tak samo - przegraną
Wrażenie drugie - MOŻNA wyswordować własną mishre.... - ten trick potrafi niejednokrotnie uratować życie (jak się o nim pamięta to można np. wejść do top4 zamiast pozostać w top8... )
wrażenie trzecie - Oath to dla tego decku bye (2:0 czasami 2:1) - to bez względu na to czy jest powerowany czy nie
wrażenie czwarte - ten deck potrzebuje czasu żeby wygrać - więc polecam nie stallować za zbytnio - bo może was wykończyć terminacja...

Co jeszcze - jest to deck bardzo uniwersalny i dobrze radzi sobie nawet bez powera (drainy są jednak niezbędne - bez nich składanie go jest praktycznie bez sensu- staje się zbyt wolny)

i wreszcie wrażenie piąte - bardzo pozytywne i bardzo offtopicowe - dotyczące organizacji turnieju, klimatu na nim, jak również czeskiej sceny Vintage - wspaniały turniej:)



Aradesh - So paź 08, 2005 11:36 am
" />
">wrażenie trzecie - Oath to dla tego decku bye (2:0 czasami 2:1) - to bez względu na to czy jest powerowany czy nie

nie chcę być nieprzyjemny, ale... ćpałeś?

powstrzymaj się łaskawie od tego typu tekstów, po co dostawać warningi? - rav111

Jak oath może być dla nas bye, skoro jedyną szansą na przeżycie jest przekontrowanie decka z większą ilością kontr?
Zechciej mi wyjąsnić to zjawisko i opowiedz ile razy rozegraęłs ten match-up, ze uważasz go za bye
W tier1 jeden deck dla drguego może być określony naprawde w totalnie skrajnych sytuacjach, a z taka imo nie mamy tutaj do czynienia
Ale chetnie posłucham argumentów. Ciekawość mnie żżera...



QweR - So paź 08, 2005 11:47 am
" />[o pierwszej wersji z postu iotha mowie]

mox pearl, black lotus, time walk - te karty naprawde nie sa ci potrzebne. Jasne, sprawiaja ze deck ejst szybszy i bardziej agresywny, ale, jak sam napisales - 'NIGDY NIGDZIE się nie spieszyć - to zawsze kończy się tak samo - przegraną '.

jestem tez przeciwnikiem akroma's vengence [drogie, na sorcery, ww koszt], jak i mainowych disenchantow [przy 3-4 stp + kontry + dyski maindeckowe oath i tak ma slabo, zreszta nie lubie preside'owac sie na cokolwiek]

i powiedz mi - po cholere ci ten plains? nie daje u many, a masz juz 9 innych non-u zrodel, wiec wnioskuje ze lubisz po prostu od czasu do czasu miec color screw. Argument chronienia zrodel w mana mnie nie ruszy, bo po cos masz te 3 cowy w mainie [swoja droga - na 2 bym gral, przy 3 maja tendencje do podchodzenia dokladnie wtedy kiedy ich nie chcesz]

edit, kurde

">Ale chetnie posłucham argumentów. Ciekawość mnie żżera...
ara, w tych pierwszych 2-3 turach oath musi przepchac ta swoja zabaweczke. Liczac ze nie postawilismy stilla, stosunek kart na lapach jest na +1 dla nas, przy czym my na oatha mamy fowy, drainy i stp, kiedy on ma tylko fowy [mana zuzyl na oatha, a jezeli uzywal akceleracji, to szansa na to ze ma fowa z paliwem jest nizsza]. A mid- i lategame - sam wiesz jak to z stillem wyglada.




Aradesh - So paź 08, 2005 1:58 pm
" />Mam ten match-up ograny w te i z powrotem i wydaje mi się, że mimo wszystko to co powiedziałeś nie trzyma się kupy, a to dlatego, że jeżeli u niego pierwsza tura wygląda: land, mox, oath, (dosyć czeste rozdanie w tym decku) to albo mamy fowa, albo topimy, na 2x stp nie ma co liczyc... w late game sprawa nieco sie wyrównuje i musimy po prostu bardzo uwazać i nie zaspać (i nie zgodze sie, ze należy grać powoli), niemniej jednak jest lepiej niż na poczatku
Ale powtórze z pełna swiadomościa tych słów i po pierdylionie gier z tym deckiem: TO NIE JEST BYE.



stw - So paź 08, 2005 7:50 pm
" />
">u niego pierwsza tura wygląda: land, mox, oath, (dosyć czeste rozdanie w tym decku) to albo mamy fowa, albo topimy, na 2x stp nie ma co liczyc.

W tym deku poza kontrami są jeszcze Swordy (na Akromę, SPiryta, Kolosa), Disenchanty (na Oatha), Mana Drainy i FOWy (także na Oatha) no i jeszcze Dysk oraz Akroma's Vegance.

A pozatym są Wastelandy na Orchardy więc jednak będę trzymał stronę Bartka, że ten deck karci Oatha.



QweR - So paź 08, 2005 8:10 pm
" />wastelandy na orcharda - masz jakis sikret tech, zeby koles nie zrobil tokena na respie?



stw - So paź 08, 2005 9:35 pm
" />Tu nie chodzi o tokena tylko o to, że psujemy mu mana base. Jak pozbędziesz się orkcharda to potem możesz odpalić dysk, czy też wysordować tokena i jego oath nie zadziała, ale to tylko spekulacje.

Gram tym dekiem na necie i nigdy z Oathem nie przegrałem.



Aradesh - So paź 08, 2005 10:05 pm
" />No to gratuluję, jestes ewidentnie dużo lepszym graczem ode mnie...
Zechcijcie mi więc jeszcze tylko wytłumaczyć co nam daje ten stp, zakładając nawet, ze wejdzie w tę akromę, skoro zaraz po niej wskoczy drugi krit?



stw - N paź 09, 2005 6:45 am
" />StP daję to, że jak wejdzie w Akromę to zostanie mu już tylko Kolos/Spirit/Hydra. A po drugie dostajesz o te 6 dmg mniej co turę.

Jeśli zostanie mu już tylko Hydra to gość się raczej już nie pozbiera, chyba że przyjdzie mu blessing na rękę i ją wtasuje znowu. A pozatym zawsze można zniszczyć Oatha czy też wysordować drugą kritę.

Po sajdzie już jest gorzej bo goścu wsajduje albo Morphling, albo Pristine Angel czy coś w tym sensie.



Kołagol - N paź 09, 2005 7:11 am
" />
">Jeśli zostanie mu już tylko Hydra to gość się raczej już nie pozbiera, chyba że przyjdzie mu blessing na rękę i ją wtasuje znowu.

Jesli sie nie myle jest to malo prawdopodobne (wtasowanie) bo StP usuwa poza gre...



stw - N paź 09, 2005 6:52 pm
" />Chodzi o to, że Akroma jest poza grą, hydra na stole, kończy jej się fading i dzięki blessingowi można ją wtasować w deka i znowu odpalić oatha ;p



ioth - N paź 09, 2005 11:57 pm
" />Czechy - mistrzostwa Vintage - 2gi oath na którego trafilem - mój op - wstawie oatha - ja spoko oath mnie nie boli - Co? oath Cie nie boli? - nie - op skończył turę - moja tura - disenchant w oatha - op - force of will - ja - drain - w drugim mainie wstawie dysk z many z draina ... - i nie, nie to żebym wybrał ten deck właśnie ze względu na oathy...

Aradesh:
Trafilem na trzy oathy z czego jeden powered - z każdym wygralem - jak myślisz - to kwestia farta czy też moi przeciwnicy kiepsko grali???
A co do twojego pytania - czy mam ten match up ograny - nie, gralem go tylko ok 50 - 100 razy... win ratio 70% - tak na oko

A co do twojej teorii że land mox oath i że bez FoWa jest słabo - to
1) - w mainie sa 3 disenchanty
2) - w mainie są 4 swordy - i masz 4 tury na dobranie 2 z nich (a masz jeszcze brainstormy do kopania)
3) land mox oath NIC nie robi - ORCHARD, mox oath owszem - ale szanse na taki uklad są ODROBINE mniejsze (4/60x4/60x5/60 zamiast 17/60x4/60x5/60 - a i jeszcze razy 1/2 bo musisz zaczynać - inaczej grający stilem może mieć moxa i do FoWów dochodzą jeszcze drainy...)

Co do ilości kontr - to meandeck oath owszem ma więcej - nowe oathy juz nie

co do tekstu z Ćpaniem - nie polecam takich rzucać - bo jeżeli się mylisz, jak to ma miejsce w tym wypadku - to nie dość że wychodzisz na lamę, to jeszcze na chama i prostaka - a nie ma nic gorszego niz debil cham i prostak w jednym

Qwer
mox pearl, black lotus, time walk - dają tempo na początku rozgrywki - wtedy kiedy jest Ci najbardziej potrzebne - bo dla tego decku pierwsze 4 tury są kluczowe - przeżyjesz to robi się już tylko lepiej i raczej wygrasz.
Co do time walka - zauważyłem, że zupełnie nie doceniasz tej karty - pomyśl o tym jako w najgorszym wypadku draw, land drop i odtapowanie permanentów w jednym - a wszystko to za 2 mana - jak dla mnie warto - ty jak chcesz



reef - So lis 05, 2005 9:41 am
" />z jaka/jakimi talia/liami landstill ma slabo ?? i jak da sie to zniwelowac??



molph - Pt cze 30, 2006 8:38 am
" />A nie można wrzucić intuicji? Crucible wyciągnie teg stripa, a to już w ogóle opp się żegna nawet z basiciem. No i wtedy by można trochę bardziej pomodzić...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom