ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[T1] Landstill
rav - Cz wrz 22, 2005 9:37 pm " />1 Black Lotus 3 Crucible Of Worlds 1 Mox Pearl 1 Mox Sapphire 3 Nevinyrral's Disk 3 Phyrexian Furnace 2 Eternal Dragon 4 Standstill 1 Ancestral Recall 4 Brainstorm 4 Force Of Will 4 Mana Drain 3 Swords To Plowshares 1 Balance 1 Time Walk 4 Island 2 Plains 4 Flooded Strand 1 Library Of Alexandria 4 Mishra's Factory 1 Strip Mine 4 Tundra 4 Wasteland Sideboard: 3 Chalice Of The Void 1 Nevinyrral's Disk 2 Seal Of Cleansing 3 Blue Elemental Blast 2 Disenchant 3 Stifle 1 Swords To Plowshares Ioth, jak się pojawi (tak, on istnieje), zarzuci spisem swojego Landstilla, którym zrobił top8 w Czechach i pewnie coś skrobnie od siebie, przede wszystkim o swordowaniu Mishr. Tymczasem tradycyjnie, zapraszam do dyskusji ioth - So paź 08, 2005 11:00 am " /> Landstill, czyli Zamułka Znalazłem na dysku mój stary artykuł o stillu - wstawiam i dodaje małego bonusa czyli moje wrażenia z grania nim na Vintage Championchips w Czechach Landstill czyli UW kontrola, której główny draw engine stanowi Standstill, a sztandarowym sposobem zabijania są... lądy. Kiedyś topowy deck, potem bardzo długo nieobecny, teraz znów wrócił do łask i znów okupuje top8 dużych turnieji t1. Tyle słowem wstępu. Przejdźmy dalej Decklista 1 Ancestral Recall 2 Eternal Dragon / 2 Decree of Justice 1 Time Walk 4 Force of Will 4 Standstill 4 Brainstorm / 4 Impulse 4 Swords to Plowshares 3 Crucible of Worlds 2 Disenchant 4 Mana Drain 3 Nevinyrral's Disk 1 Akroma's Vengeance 1 Fact or Fiction 1 Black Lotus 1 Mox Sapphire 1 Mox Pearl 3 Faerie Conclave 2 Island 4 Tundra 4 Wasteland 4 Mishra's Factory 4 Flooded Strand 1 Plains 1 Strip Mine Na podstawie decku Roberta Kochisa - 2 miejsce na SC P9 Syracuse - zmiany raczej kosmetyczne - mox diamond na mox pearl, i 1x Disenchant na 1x Exalted Angel (nie mogłem się powstrzymać). Ostatnio (już po match-upach) zamieniłem też Akroma's Vengence na Time Walk. Szczegóły Mana Base 4x Flooded i 4x Tundra wzbogacone 2 wyspami i 1 plainsem - stabilny 2 kolorowy mana base (cyclowanie smoka dodatkowo go poprawia) 3x Fearie Conclave i 4x Mishra's Factory - podstawowi blokerzy i główne win condition tego decku 4x Wasteland i 1x Strip Mine - "Elementy kontroli stołu" 2x Mox + 1x Black Lotus - akceleracja Draw 1 Ancestral Recall - kart z p9 nie komentuje 1 Time Walk - kart z p9 nie komentuje 4 Standstill - zazwyczaj 4 kolejne ancestrale - bo my mamy czas i mishry do jechania przeciwnika 4 Brainstorm - i kolejny prawie ancestral (pod warunkiem posiadania fecza lub eternala) - dobry draw i poprawa stabilności 1 Fact or Fiction - bardzo przegiety draw - na instatcie, daje nam 3 karty, dwie najlepsze lub jedna najbardziej potrzebną... Elementy kontroli stołu 4 Swords to Plowshares - czyli to co smoki (te z gatunku Worldgolgerów - on szczególnie lubi witać tą karte w odpowiedzi na jego Comes into Play ability) i wszelkie Akromy, Duszki nocy i inne takie platynki i kolosy lubią najbardziej - czyli removal za 1 biała mane z smiesznym wrecz drawbackem - absolutnie wspaniala karta 2 Disenchant - mainowy hate na artefakty i .. oathy 3 Nevinyrral's Disk - 1 Akroma's Vengeance - droższy dysk (tyle ze w tej samej turze) i z cyclingiem. Mnie się średnio przydawał więc ostatecznie zamieniłem go na Time Walka - niemniej jednak karta ta ma spory potencjal 1 Exalted Angel - strasznie wredny stworek - wchodzi jako morph za 3 mana, odmorfowuje sie za 4 i kuta za 4 z lataniem i dodawaniem życia za każde zadane obrażenie.... ewentualnie wchodzi po dranie z many za 6... - niech jego anielski wygląd was nie zmyli - pod tą piekną fasadą skrywa się straszliwa bestia Kontry 4 Force of Will - zeroturowa kontra, spełnia 2 funkcjie - kontruje (wiem niezwykłe) i ... przyspiesza (pozwala wstawiać dyski, Cowy i inne takie bez pozostawiania sobie many na kontre) 4 Mana Drain - a taki tam countersell co to nam dyski i CoW za darmo do gry wrzuca - twarda kontra dająca dodatkowo mane - uwaga - daje mane w najbliższym main phase - a więc trzeba czasem skipnąc swoj pierwszy main phase, coby dostać mane dobiero w następnej turze (inaczej mozemy dostać solidnego mana burna po wykontrowaniu Fowa...) Dodatki 3 Crucible of Worlds - nieśmiertelne Mishry i conclavy, fecze co ture lub coturowy wasteland/strip mine w ląd opa - sama radość 2 Eternal Dragon - głownie plainscycling po tundre (lub plainsa), w lategamie nieśmiertelny stworek 5/5 flying. Lubi wchodzić z draina i robić za finishera. BONUS Moja wersja z Czech 2 Eternal Dragon 4 Force of Will 4 Standstill 4 Brainstorm 4 Swords to Plowshares 3 Crucible of Worlds 3 Disenchant 4 Mana Drain 3 Nevinyrral's Disk 1 Akroma's Vengeance 1 Fact or Fiction 3 Faerie Conclave 3 Island 4 Tundra 4 Wasteland 4 Mishra's Factory 4 Flooded Strand 1 Plains 1 Strip Mine 2 Impulse 1 Chrome mox Side 4 Meddling Mage 2 Exalted Angel 1 Nevinyrral's Disk 1 Disenchant 3 Arcane Laboratory i jakieś 4 randomowe karty - nie przyłożyłem się niestety zbytnio do składania sideu Wrażenie pierwsze - NIGDY NIGDZIE się nie spieszyć - to zawsze kończy się tak samo - przegraną Wrażenie drugie - MOŻNA wyswordować własną mishre.... - ten trick potrafi niejednokrotnie uratować życie (jak się o nim pamięta to można np. wejść do top4 zamiast pozostać w top8... ) wrażenie trzecie - Oath to dla tego decku bye (2:0 czasami 2:1) - to bez względu na to czy jest powerowany czy nie wrażenie czwarte - ten deck potrzebuje czasu żeby wygrać - więc polecam nie stallować za zbytnio - bo może was wykończyć terminacja... Co jeszcze - jest to deck bardzo uniwersalny i dobrze radzi sobie nawet bez powera (drainy są jednak niezbędne - bez nich składanie go jest praktycznie bez sensu- staje się zbyt wolny) i wreszcie wrażenie piąte - bardzo pozytywne i bardzo offtopicowe - dotyczące organizacji turnieju, klimatu na nim, jak również czeskiej sceny Vintage - wspaniały turniej:) Aradesh - So paź 08, 2005 11:36 am " /> ">wrażenie trzecie - Oath to dla tego decku bye (2:0 czasami 2:1) - to bez względu na to czy jest powerowany czy nie nie chcę być nieprzyjemny, ale... ćpałeś? powstrzymaj się łaskawie od tego typu tekstów, po co dostawać warningi? - rav111 Jak oath może być dla nas bye, skoro jedyną szansą na przeżycie jest przekontrowanie decka z większą ilością kontr? Zechciej mi wyjąsnić to zjawisko i opowiedz ile razy rozegraęłs ten match-up, ze uważasz go za bye W tier1 jeden deck dla drguego może być określony naprawde w totalnie skrajnych sytuacjach, a z taka imo nie mamy tutaj do czynienia Ale chetnie posłucham argumentów. Ciekawość mnie żżera... QweR - So paź 08, 2005 11:47 am " />[o pierwszej wersji z postu iotha mowie] mox pearl, black lotus, time walk - te karty naprawde nie sa ci potrzebne. Jasne, sprawiaja ze deck ejst szybszy i bardziej agresywny, ale, jak sam napisales - 'NIGDY NIGDZIE się nie spieszyć - to zawsze kończy się tak samo - przegraną '. jestem tez przeciwnikiem akroma's vengence [drogie, na sorcery, ww koszt], jak i mainowych disenchantow [przy 3-4 stp + kontry + dyski maindeckowe oath i tak ma slabo, zreszta nie lubie preside'owac sie na cokolwiek] i powiedz mi - po cholere ci ten plains? nie daje u many, a masz juz 9 innych non-u zrodel, wiec wnioskuje ze lubisz po prostu od czasu do czasu miec color screw. Argument chronienia zrodel w mana mnie nie ruszy, bo po cos masz te 3 cowy w mainie [swoja droga - na 2 bym gral, przy 3 maja tendencje do podchodzenia dokladnie wtedy kiedy ich nie chcesz] edit, kurde ">Ale chetnie posłucham argumentów. Ciekawość mnie żżera... ara, w tych pierwszych 2-3 turach oath musi przepchac ta swoja zabaweczke. Liczac ze nie postawilismy stilla, stosunek kart na lapach jest na +1 dla nas, przy czym my na oatha mamy fowy, drainy i stp, kiedy on ma tylko fowy [mana zuzyl na oatha, a jezeli uzywal akceleracji, to szansa na to ze ma fowa z paliwem jest nizsza]. A mid- i lategame - sam wiesz jak to z stillem wyglada. Aradesh - So paź 08, 2005 1:58 pm " />Mam ten match-up ograny w te i z powrotem i wydaje mi się, że mimo wszystko to co powiedziałeś nie trzyma się kupy, a to dlatego, że jeżeli u niego pierwsza tura wygląda: land, mox, oath, (dosyć czeste rozdanie w tym decku) to albo mamy fowa, albo topimy, na 2x stp nie ma co liczyc... w late game sprawa nieco sie wyrównuje i musimy po prostu bardzo uwazać i nie zaspać (i nie zgodze sie, ze należy grać powoli), niemniej jednak jest lepiej niż na poczatku Ale powtórze z pełna swiadomościa tych słów i po pierdylionie gier z tym deckiem: TO NIE JEST BYE. stw - So paź 08, 2005 7:50 pm " /> ">u niego pierwsza tura wygląda: land, mox, oath, (dosyć czeste rozdanie w tym decku) to albo mamy fowa, albo topimy, na 2x stp nie ma co liczyc. W tym deku poza kontrami są jeszcze Swordy (na Akromę, SPiryta, Kolosa), Disenchanty (na Oatha), Mana Drainy i FOWy (także na Oatha) no i jeszcze Dysk oraz Akroma's Vegance. A pozatym są Wastelandy na Orchardy więc jednak będę trzymał stronę Bartka, że ten deck karci Oatha. QweR - So paź 08, 2005 8:10 pm " />wastelandy na orcharda - masz jakis sikret tech, zeby koles nie zrobil tokena na respie? stw - So paź 08, 2005 9:35 pm " />Tu nie chodzi o tokena tylko o to, że psujemy mu mana base. Jak pozbędziesz się orkcharda to potem możesz odpalić dysk, czy też wysordować tokena i jego oath nie zadziała, ale to tylko spekulacje. Gram tym dekiem na necie i nigdy z Oathem nie przegrałem. Aradesh - So paź 08, 2005 10:05 pm " />No to gratuluję, jestes ewidentnie dużo lepszym graczem ode mnie... Zechcijcie mi więc jeszcze tylko wytłumaczyć co nam daje ten stp, zakładając nawet, ze wejdzie w tę akromę, skoro zaraz po niej wskoczy drugi krit? stw - N paź 09, 2005 6:45 am " />StP daję to, że jak wejdzie w Akromę to zostanie mu już tylko Kolos/Spirit/Hydra. A po drugie dostajesz o te 6 dmg mniej co turę. Jeśli zostanie mu już tylko Hydra to gość się raczej już nie pozbiera, chyba że przyjdzie mu blessing na rękę i ją wtasuje znowu. A pozatym zawsze można zniszczyć Oatha czy też wysordować drugą kritę. Po sajdzie już jest gorzej bo goścu wsajduje albo Morphling, albo Pristine Angel czy coś w tym sensie. Kołagol - N paź 09, 2005 7:11 am " /> ">Jeśli zostanie mu już tylko Hydra to gość się raczej już nie pozbiera, chyba że przyjdzie mu blessing na rękę i ją wtasuje znowu. Jesli sie nie myle jest to malo prawdopodobne (wtasowanie) bo StP usuwa poza gre... stw - N paź 09, 2005 6:52 pm " />Chodzi o to, że Akroma jest poza grą, hydra na stole, kończy jej się fading i dzięki blessingowi można ją wtasować w deka i znowu odpalić oatha ;p ioth - N paź 09, 2005 11:57 pm " />Czechy - mistrzostwa Vintage - 2gi oath na którego trafilem - mój op - wstawie oatha - ja spoko oath mnie nie boli - Co? oath Cie nie boli? - nie - op skończył turę - moja tura - disenchant w oatha - op - force of will - ja - drain - w drugim mainie wstawie dysk z many z draina ... - i nie, nie to żebym wybrał ten deck właśnie ze względu na oathy... Aradesh: Trafilem na trzy oathy z czego jeden powered - z każdym wygralem - jak myślisz - to kwestia farta czy też moi przeciwnicy kiepsko grali??? A co do twojego pytania - czy mam ten match up ograny - nie, gralem go tylko ok 50 - 100 razy... win ratio 70% - tak na oko A co do twojej teorii że land mox oath i że bez FoWa jest słabo - to 1) - w mainie sa 3 disenchanty 2) - w mainie są 4 swordy - i masz 4 tury na dobranie 2 z nich (a masz jeszcze brainstormy do kopania) 3) land mox oath NIC nie robi - ORCHARD, mox oath owszem - ale szanse na taki uklad są ODROBINE mniejsze (4/60x4/60x5/60 zamiast 17/60x4/60x5/60 - a i jeszcze razy 1/2 bo musisz zaczynać - inaczej grający stilem może mieć moxa i do FoWów dochodzą jeszcze drainy...) Co do ilości kontr - to meandeck oath owszem ma więcej - nowe oathy juz nie co do tekstu z Ćpaniem - nie polecam takich rzucać - bo jeżeli się mylisz, jak to ma miejsce w tym wypadku - to nie dość że wychodzisz na lamę, to jeszcze na chama i prostaka - a nie ma nic gorszego niz debil cham i prostak w jednym Qwer mox pearl, black lotus, time walk - dają tempo na początku rozgrywki - wtedy kiedy jest Ci najbardziej potrzebne - bo dla tego decku pierwsze 4 tury są kluczowe - przeżyjesz to robi się już tylko lepiej i raczej wygrasz. Co do time walka - zauważyłem, że zupełnie nie doceniasz tej karty - pomyśl o tym jako w najgorszym wypadku draw, land drop i odtapowanie permanentów w jednym - a wszystko to za 2 mana - jak dla mnie warto - ty jak chcesz reef - So lis 05, 2005 9:41 am " />z jaka/jakimi talia/liami landstill ma slabo ?? i jak da sie to zniwelowac?? molph - Pt cze 30, 2006 8:38 am " />A nie można wrzucić intuicji? Crucible wyciągnie teg stripa, a to już w ogóle opp się żegna nawet z basiciem. No i wtedy by można trochę bardziej pomodzić... |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||