ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Tempest-Kamigawa Extended] Fires of Yavimaya
Krid - Śr gru 17, 2003 3:43 pm " />Fires of Yavimaya to deck ktory jak narazie mnie najbardzej fascynuje, jest on jak narazie mało znany, lecz jest bardzo dobry. Opis main zaczerpnołem z topicu Ozyrysa:P [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/47/23180.jpg[/right] Spis decku: 4 Karplusan Forest 4 Rishadan Port 4 Mountain 2 Treetop Village 2 Wooded Foothills 3 Gaea's Cradle 1 Wasteland 4 Blastoderm 4 Flametongue Kavu 3 Troll Ascetic 4 Llanowar Elves 4 Birds of Paradise 2 Shivan Wurm 4 Saproling Burst 3 Earthquake 5 Forest 4 Fires of Yavimaya 2 Plow Under 1 Damping Matrix SB: 2 Naturalize SB: 4 Tranquility SB: 3 Boil SB: 3 Defense Grid SB: 2 Damping Matrix SB: 1 Earthquake Oto opis kart: 4 Fires of Yavimaya Karta od której pochodzi nazwa decku. Jest swienym i tanim przyspieszeniem naszych kritów ale takze moze nam je dopakowac. Mozna ją okreslic jako motorek napedowy tego decku. 3 Earthquake Nie tylko czysci stół ale takze zabija przeciwnika. Zabijamy bo kritami oraz palimy i na koniec zucamy mu Earthquake aby go zabic szybko i skutecznie. 4 Saproling Burst Karta według mnie za mocna w połaczeniu z FoY. Najczesciej robimy 3 tokenki 4/4 i jedziemy przeciwnika za 12. Nie boimy sie o obrone poniewaz zawsze mozna zdjac kolejnego fade countera i przeznaczyc go do bloku. Karta ma duzo zastsowan i mozna ja uzywac na wiele róznych sposobów. 2 Shivan Wurm Wypasionu krit który wchodzi bardzo szybko do gry. 7/7 z Tramlpe z hastem (dzieki FoY) to naprawde dobry zawodnik. Jedyna "wadą" jest to ze trzeba cofnąc krita zielonego lub czerwonego. "Wadą" w cudzysłowie dlatego ze zawsze mozna cofnąc Flametongue Kavu. 1 Damping Matrix Jak wiecie (lub nie:P) moze to blokowac ability np. Wild Mongrel poprostu wyjefana karta:P. 2 Plow Under Oh bardzo dobra karta lecz troche droga w manie... jak łatwo zuwazyc opp traci dwa landy i dwa drawy (chwilowo, testuje je tez w zamianie za Siege-Gang Commander ale myśle takze o wrzuceniu 2 Damping Matrix a do saida wrzucic Pyroclasm ). 4 Birds of Paradise Nasze małe latajace przyspieszenie. Daje nam potrzebna mana i na szczescie nie boi sie Earthquake. 4 Llanowar Elves kolejne źródło mana ale niestety gorsze od poprzednika. Moze atakowac ale schodzi od Eartha. 3 Troll Ascetic Doskonały bloker ale i atakujacy. Dzieki regeneracji i odpornosci na czari i umiejetnosci jest bardzo trudny do sciagniecia. Bardzo pomaga na slaje , madnessy, rocki . Po styczniowych banach dobry na 90% meta. 4 Flametongue Kavu co tu duzo powiedziec. Wchodzi szczela w zagrazajace nam stworki , atakujemy nim i jezeli niezejdzie w nastepnej turce to jest dobrze. Przez to za jego obrona to tylko 2 boli go nawet zwykły Fire/ice. 4 Blastoderm Miodziooo Kolejny krit który niemoze byc celem czarów ani umiejetnosci. Schodzi niestety po 3 turkach ale to wystarcza aby niexle nim zamieszac na stole. Traktowany jako kolejny naporowiec w tym decku. 1 Wasteland Bardzo fajna karta na nonbasicki moze ich mało:P ale czasami jest niepotrzebne (uzywam w zamianie z dust bowl) 3 Gaea's Cradle Super karta do tego decku czasami moze dodac bardzo duzo many:P heh fajnie tez sie kombuje w 2 turze:P np. w 1 turze forest i bop w 2 turze cradle, Llanowar elves (u mnie nazywany "ciota":) ) z foresta i mozemy wpuscic np. trolla albo firesa;P 2 Wooded Foothills Przydatny land jesli potrzebujemi foresta albo mountaina:P 2 Treetop Village Świetny land a zarazem krit moze byc uzywany takze do obrony hm moze robic sieke po wejsciu dark steela i tego fajnego arta;P (chyba ze dostanie arcik bana;/) 4 Mountain No tej karty chyba nie trzeba tłumaczyc:P. 4 Rishadan Port Niewiem jak to powiedziec zeby sie niepowtarzac bo mi juz zabrakło słów, które okerslaja karty:P poprostu karta spox mozna ja uzywac bardzo dobrze gdy op włada małą ilością many:P wtedy jest hardcorowo:D 4 Karplusan Forest Land moze generowac mane zieloną jak i czerwona ...... bardzo potrzebany do mana base:). 5 Forest Tej tez nie trzeba przedstawiać. Sideboard: 2 Naturalize Czasami przydatna karta do zniszczenia artefaktu albo enchantu przydaje sie na enchantresske, albo berła w psycholu. 1 Earthquake Jest on potrzebny na małe krity fajnie tez kosi rdw jak ma pupa na stole. 2 Damping Matrix Opisane w mainie. 3 Boil Karta bardzo dobra na decki które maja duzo niebieskiej many..... np. mało uzywana juz countra albo nawet znanego psychola. 4 Tranquility Karta potrzebna na enchantresske inaczej raczej niewygramy. 3 Defense Grid Hm dobre na counterspelle i inne country potrzebne na prawde w saidzie, poniewaz op moze puszczac country i country az mnie zajedzie z kritow i bedzie prawie koniec a tak to go zwolni:P. A teraz opisze matchupy i jak sie saidowac na nie (chociaz moze byc to oczywiste......) jescze dopowiem ze zabardzo sie nimi niesugerujcie bo w wiekszości mecz zalezy od gracza drawow reki i innych rzeczy:P UG madness: Jest to jeden z lepszych matchapów. Side: Out: 2 Plow Under In: 2 Damping Matrix Enchantress: No zalezy juz od decku przeciwnika jakie posiada kolorow bo juz spotkałem sie z kilkoma wersjami:P Out: 1 Damping Matrix (mowiłem ze zalezy od kolorow:P) 1 Earthquake 2 Troll Ascetic In: 4 Tranquility RDW: Dobry matchup i tyle chyba mozna powiedziec. Out: 1 Damping Matrix In: 1 Earthquake Atog: Heh to juz zalezy jak gramy i op:P Out: 2 Shivan Wurm 2 Plow Under 2 Flametongue Kavu In: 3 Defense Grid 2 Damping Matrix 1 Boil Rock: Niezły matchup chyba ze nasz op stopdeckuje deedy:P Out: 2 Plow Under In: 2 Naturalize Ponza: Jest to chyba najgorszy matchup;/ lecz czasami mozna sobie z nim poradzic. Niemam saidu na niego....... To jak narazie wszystko:P Uwazam ze deck ma bardzo duze szanse w tym meta ..... podziekowania dla thorna za pomoc, a dla Donartura i Albercika za testy:P //offtop has been destroyed ;] kicpri Kondzio - Śr gru 17, 2003 5:08 pm " />Piknie ... ale ja bym gral przynajmniej na dwoch mainowych matrycach, bo ta jedna tak ni w piec ni w dziesiec. Krid - Śr gru 17, 2003 5:27 pm " />Hm myslałem ze gra tym deckiem jest dosyc prosta;) a konrad hm włoze je chyba zamiast plow underow:P Jakub - Śr gru 17, 2003 5:44 pm " />hehe deckiem sie napiera.... nie wime jak jest teraz...nietestowałem...kiedyśten deck był niezły..może mógłbyś napisać choć troszeczke więcej o match-upach QweR - Śr gru 17, 2003 9:42 pm " />jeżeli nie zapomnisz że masz combat phase - umiesz grać tym dekiem całkiem przyjemny napór, ale jakoś ponza fajniejsza jest i wogóle Krid - Cz gru 18, 2003 11:55 am " />Według mnie gra tym deckiem jest dosyc prosta.. heh jakub o jak opisane matchupy ci chodzi?? co mam dokładnie napisac bo cie zabardzo niezrozumiałem....... Albercik - Cz gru 18, 2003 2:52 pm " />Yupi!! Po raz pierwszy jestem w creditsach w artykule o deku A tak bardziej na temat to Fires rzeczywiście potrafi skopać dupę. Dla niektórych kontroli strasznie uciążliwe są Blastka i Ascertic - niczym nie zdejmiesz prawie. Art gut, wszytko dobrze opisane, deck rzeczywiście imo ma szanse w meta po banach. Lisu - Cz gru 18, 2003 5:25 pm " />Matchupy średnio opisane, nie napisałęś jak z tym grać... gra się na 2 kredki i 3 wichy a nie na odwrót, art spoko ale budowa decka mi nie pasuje, a znam się w miare na tym decku... Krid - Cz gru 18, 2003 9:00 pm " />Ech leshrac jak miałem opisac je .... wytłumacz mi poniewaz niekontaktuje ... a wiochy troche spowalniaja bo maja tapa, a dzieki kredka mozna szybko zagrac saprolingi:P Kondzio - Cz gru 18, 2003 9:10 pm " />Co do metchupow to mozna by napisac na co cza zwrocic uwage w grze z danym deckiem, co nas najbardziej boli (i jak temu zaradzic), a co jego i takie tam duperele Lisu - Pt gru 19, 2003 7:22 am " />Co do matchupów, napisz jak z tym grać...czyli np. z ROCKiem trzeba oppa zmusić żeby spalił deeda! A co do wiochy, grałęm tym deckiem, może nie strasznie dużo ale zdażyło mi się że: a) wystawiłem w 1 turze wioche nie mając innych landów na łapie, a w 2 turze bop i się zaczęło rozkręcać b) miałem jednego landa na łapie: kredke (gaea's cradle), i co teraz? musze wziąść mulligana bo to jest równoznaczne z brakiem landów na łapie, a jedna z 2 kredek zawsze dojdzie durszlak - Pt gru 19, 2003 8:58 am " />Mi osobicje bardziej przydpadla do gustu wersja tali Leshraca. Jest o wiele bardziej stabilna z mana. Czy bedziesz tak uprzejmy Leshrac i zamiescisz proponowany side bo ten tutaj jest jakis dziwny. Lisu - Pt gru 19, 2003 1:57 pm " />4 Naturalize (wiele decków ma jakiś wredny enchantment lub artefakt) 4 Pyroclasm (pi.przone gobasy ) 3 Grab the Reins (jeśli opp ma duże/wredne krity) 2 Pyrostatic Pillar (tog, gobasy, WW, enchantreska, Desire-a Nas tak mocno nie karci bo i tak 1 turowa manodajka, a reszta jest troszke droższa ) 1 Treetop Village (kontrole, bo tego ci nie skontruje ) 1 Dust Bowl (The Rock, mirror, Tog, coś tam jeszcze się znajdzie) A Damping Matrix ma być w mainie! Nie mówcie że nie bo sprawdzałem! GumisK - Pn sty 05, 2004 12:43 pm " />Też kiedyś grałem Firesami - w dawnym T2, w czasach Inwazji i deck rzeźniczył, a przy tym grało się zupełnie przyjemnie. Według mnie trzy kredki to zdecydowanie za dużo - dwie powinny wystarczyć w zupełności. Firesy po banach mogą co prawda sporo zdziałać, ale nie spodziewam się nagłego wysypu tego decku w Polsce z bardzo prostego powodu - erek w nim w cholerę i drogi jest przeraźliwie, z pewnością nie będzie łatwo go złożyć. _Kkeldorn_ - Cz sty 08, 2004 5:11 pm " />Hm to wiecie... zamieszcze swoja wersje Firesow ktorymi bodajze costam pogralem na ML: 3 Mountain 4 Forest 4 Wooded Foothills 3 Rishadan Port 4 Karpulsan Forest 2 Treetop Village 2 Gaea's Craddle 2 Dust Bowl 3 Flametongue Kavu 3 Earthquake 4 Blastoderm 2 Damping Matrix 4 Troll Ascetic 4 Llanowar Elfs 4 Birds of Paradise 4 Saproling Burst 4 Fires of Yavimaya 2 Shivan Wurm 2 Siege-Gang Commander SB: 4 Pyroclasm 4 Naturalize 2 Damping Matrix 3 Pyrostatic Pillar 1 Earthquake 1 Flametongue Kavu No takimi Firesami troche pogralem i mysle ze dzialaja calkiem fajnie Metka - So sty 10, 2004 9:22 am " />dlaczego w wersji bez mainowych macierzy nie ma balothów - dobrze naporowe i lifa dają, można blastka poświęcić jaak ma już spadać. Innym pomysłem są call to heards- na 1 karcie mamy 2 krity. R2D2 - So sty 10, 2004 10:57 am " />Po banach jakie zrobiły sieczke w extend jest to jeden z lepszych deckow obok ug,rocka czy atoga.Dobry naporowy deck i jak metka napisał szkoda tych balotow..grałem ilka razy z firesami i byly.... Kondzio - Pt lut 06, 2004 2:28 pm " />A jaki to ma metchup z opozycja? Altar - So lut 28, 2004 5:32 pm " />Dość mało grałem Firesami, ale potwierdzam słowa poprzednika, iż Ponza to nasz najgorszy matchup. Większość naszych kreaturek jest dość drogich (czyt. 3-4 ) i raczej nie wejdą przed Rainami i Pillage. Pierwszoturowe manodajki (BoP i Elvy) łatwo ubijamy Sealami i Fireboltami. Ze Slighiem mają dobrze dzięki nietargetowalności wielu kritów. Z U/G dużo nie grałem, ale wiem jak bardzo boli Damping Matrix. Hmmm... Z Rockiem rzeczywiście tak dobrze ?? kavu - Pt mar 05, 2004 9:20 am " />Tja.. matrixy karcą dziadki i balothy a na deeda po sajdzie mamy bindy na deedy. Lisu - Pt mar 05, 2004 1:07 pm " />Bind w Firesach? LOL! Nigdzie w firesach nie ma bindół, nie wiem skąd to wytrzasnołeś... kavu - Pt mar 05, 2004 2:30 pm " />Tak sie składa, że bindy są często grane w firesach w sideboardzie na oblivion stone'y i deedy. Darth Ćepok - Pt mar 12, 2004 5:49 pm " />Kavumaster: Bind'y w fires'ach pierwsze słysze. Może faktycznie nie jest zły ale czy jest "często" grany?? Trusiek - Wt mar 23, 2004 12:31 pm " />Witam. Mam pytanie do osob grajacych tym deckiem. Czym gracie w sideboardzie na Ponze?? Czy jest jakis sposob na wygranie? _Kkeldorn_ - Śr mar 24, 2004 9:17 am " />Trusiek z ponzą da się wygrać (ja ostatnio pocisnelem 2-0...) trzeba tylko mieć dość dobre podejście i ogranie... ale co do side'a na ponza to Pyrostatic Pillar... i można splash białego pod Sacred Ground - wersja z białym bodajże w Kacach grała i miała mainowe Geddony... warto potestować Elmo - Pt mar 26, 2004 9:07 pm " />Kkeldorn masz racje z ponza da sie wygrać, wszystko zalezy co będzie w 3 turze, a pyrostatic pillary na ponze to rzeczywiscie trafny wybor zawsze je wyciagam z sidea z ponza wygrałem ostatnio i wcale sie tak nie musialem meczyc, jak juz wyszedl asceta to bylem prawie spokojny--- co do twojej wersjii kkeldorn to Comandery mi nie pasuja, grałem na nich i jeszcze ani razu mi sie nie przydały(chyba zmienie je na balothy, albo jakieś inne krity) jednak tak myśle że balothy to dobre rozwiązanie zobaczymy p.s.Nie taka ponza straszna jak ją malują (pzdr. dla Altara ) heh bardzo mi się podobają firesy tylko szkoda że tyle sianka trzeba w nie władować DiNq - Pn kwi 05, 2004 12:45 pm " />e ma może ktoś spis Geddon Fires'a? tzn. RGw Fires'a? btw.krid kulawy jakis ten twój Fires P Kicpri - Wt kwi 06, 2004 8:30 am " />As you wish... RGw Geddon Fires z PolTouru K-ce (Marcin Nowak 18.place) MAIN: 3x Forest 2x Mountain 1x Plains 2x Wooded Foothills 2x Windswept Heath 1x Brushland 3x Karplusan Forest 3x Treetop Village 2x Gaea's Cradle 4x Rishadan Port 1x Dust Bowl 4x Llanowar Elves 4x Birds of Paradise 3x Flametongue Kavu 4x Blastoderm 3x Call of the Herd (nie zdobyl Troll Asceticow) 4x Saproling Burst 3x Fires of Yavimaya 2x Earthquake 3x Armageddon 2x Naturalize 3x Damping Matrix SideBoard: 1x Flametongue Kavu 3x Grab the Reins 4x Pyroclasm 1x Armageddon 1x Obliterate 2x Naturalize 3x Pyrostatic Pillar kavu - So kwi 10, 2004 7:00 am " />A co myślicie o Pyrostatic pillarach w main? Sprawdzają sie na: UG, Rock, Atog, Ponza, Weeniak, reanimator, aluren, enchanntreska To chyba nie mało Kicpri - So kwi 10, 2004 7:44 am " /> ">A co myślicie o Pyrostatic pillarach w main? Sprawdzają sie na: UG, Rock, Atog, Ponza, Weeniak, reanimator, aluren, enchanntreska To chyba nie mało :wink: hmm, jeszcze Desire (o ile ktoś jeszcze tym gra ;) ). Moje zdanie na ten temat - masz takie meta? Graj nimi w mainie! Bo mimo wszystko UG i Atog mogą skontrować, Rock pewnie zniszczy.Myślę, że te decki z pillarem w stole (o ile wejdzie) spokojnie sobie potrafią poradzić. Co prawda to prawda - pillar to kill na reanimka, alurena, desire i bardzo karci enchantresske. hmm - Wt kwi 27, 2004 8:02 pm " />Hmm ja dodatkowo w fiesach gram na 2 final fortune - badzo fajna zabawka:) poza tym czy 4 bursty to nie za duzo ? Zamiast 1 Bursta, 1 Blastki gral bym na shivan wurmach Altar - Pt lip 23, 2004 12:45 pm " />Może byś uzasadnił swoją wypowiedź ? hmm - Są dwa Wurmy i IMO to w sam raz. Bo jak będziemy mieli więcej od razu rośnie szansa że podejdą w 1 turze - a po co nam wtedy ? dark_wonderer - Pt lip 23, 2004 1:34 pm " />Idea Fires of Yavimaya opiera sie przedewszystkim na jak najlepszym wykorzystaniu patencjału kart z fadingiem (głównie burst), dlatego nie wyobrażam sobie grać na mniej niż 4 zarówbo bursta jak blastki. Z tego również powodu gram na 4 FoY (nigdy tak naprawde nie jest martwą kartą, no chyba, zę nawet tego bopa nie mamy ). Shivan Wurm bywa kapryśny, pozatym nie jest nawet w połowie tak morderczy, jak burst z ogniami na stole (a oto tu chodzi). Niepolecam też grania na dużych ilościach nonbasiców (szcególnie cradli [pref. = 0) i viosek = 2 max. bo inaczej moze spowalniać), bo bardzo nas to boli w matchu z ponzą lub RDW (a i tak nie są to miłe matchupy). vlos - Pt lip 23, 2004 5:56 pm " />fajnie ze cos sie ruszylo w tym watku:-) dark co to jest burst z ogniami na stole nie mam chyba tej karty:P wlasnie sila tego decku jest to ze jest malo basicow a duzo nonbasicow daje to duze mozliwosci w pozniejszej fazie gry bo jak i wioski, ktorymi juz nie raz wygrywalemg gre tak jak i kredki ktore komponuja sie genialnie z bopami i elfami jak podejdzie karta to mozna juz w 3 turze wystawiac wuruma 7/7 gra warta swieczki, sam gram na trzech i nie narzekam kredki to podstawa opcjonalnie mozna grac na dwoch na rzecz trzech wastlandow jasne ze z ponza jest srednio ale mozna grac wysatrczy sie troche skupic i miec dobra reka co nie stety jest problem tego decku trza czesto robic mulinga gra bez tempa idzie raczej przecietnie Altar - Pt lip 23, 2004 6:14 pm " /> ">dark co to jest burst z ogniami na stole nie mam chyba tej karty:P O ile to na poważnie to Ognie = Fires of Yavimaya vlos - Pt lip 23, 2004 7:07 pm " />hehe jutro juz tyle nie gram na sloneczku bialko mi sie scina powiedzcie co wkladacie na saida na mednesaa ja gram na scrabling claw ale zastanawiam sie czy jest cos lepszego? i macie moze jakies oryginalno-inowatorski spis tej tali bo konwencja tego decku jest dosc mocne zamkniete i ciezko jest tu eksperymentowac zbyt duzo jest kart, ktore sa niezbednych Altar - So lip 24, 2004 8:01 am " />Najlepszy jest...tadadam Damping Matrix bo całkowicie blokuje zdolności np. Mongrela i innych źródeł discardu. vlos - So lip 24, 2004 10:33 am " />matriks to podstawa tego decku 3 musza byc w mainie zaczynam myslec o Engineered Explosives w saidzie sneak attck je ma moze byc bardzo ciekawie opp dosatnie piany na ustach jak mu sie sciagnie dwie rurki wlasciwie za darmo boli bardzo morgela, bouncera, aquamebe, lutera dark_wonderer - So lip 24, 2004 11:04 am " />4 Matryce miedzy sidem a mainem wystracza w 100% na madnessa, to i tak chyba nasz najlepszy matchup. Stwierzenie, zę matrix to podstawa decka jest niedokładne. On nie wpływa na nasz taktyke wcale, ale tez prawie nam nie szkodzi, a krzywdzi wiele innych decków więc gramy na mainowych. To o nonbasicach to bzdyra z ponzą prawie nie da się wygrać. Nie tyle potrzeba dobrej ręki co niezłego flooda, bo nasze stworki są za wolne w stosunku do jego LD, a na bopy/elfy nei am co w tym matchu liczyć. 3 cradle to przesada, 2 to max, bo to legenda, ale ja sie bez nich obywam, bo wole 4 turowego wurma/bursta z hastem niż 3 turowego. Jedyne co daje dobrego cradle to możliwość zagrywania Earthquakea jak pseudo fireballa i przyśpiszanie Furnace Dragona jesli gramy w meta pełbym affinity. Pozatym Craddle jest koszmarem jako 1 drop, a to sie czasem zdarza jeśli mamy duzo ladów nei dajacych zielonej mana, jak wasteland, bowl, port. Pozatym jeli zginą nasze stworki także nic nie daje. Wole stabilniejsze la, jak że tu i tak nie wykorzystam potencjału tej karty. Vioski mam 2 bo jak sam mówisz tu chodzi o tempo (o czym świadczą częste mulle po elfa/bopa), a jeżeli we wczesnej grze zagrywamy visoke to tracimy sporo tempa, co bywa zgubne. Ja preferuje mniej nonbasiców, bo nie lubie jak niszczą mi czarami te moje kilka basiców, a reszte manabasa niszczy mi 1 dust bowl Nie wyobrażam tez sobie gry z ponzą, bez jakiegoś side'a, jak Skyshroud Blessing czy Sacred Ground jeśli gramy ze splashem W (dużo wnosi). vlos - So lip 24, 2004 11:41 am " />3 kredki to za duzo w przypadku takich decow jak pozna czy RDW ktore latwo nam sciagaja bopy/elfy. chocia sie nie kloce bo to zalezy jak lezy od wlasnych upodoban i od meta moim zdaniem wiesz, dark ja nie wiem jakimi firesami grasz ani przeciwko jakiej ponzie ale wygrac z ponza naprawde mozna nie wiem jak jest po saidzie ale napewno na plus dla mnie bo tak jak powiedziales idzie sacred ground, skyshroud blessing czy chociazby crucible of worlds ja mam wyrownany matchup z ponza i ciekawi mnie sakd twoj pesymizm gry przeciwko temu deckowi? Endir - So sie 28, 2004 2:40 pm " />a co powiecie na pandemonium mainowe, albo wlozenie jakiegos dociagu...??chodzi o to ze jak ma sie saproling burst to... (wiadomo a jak gra sie z togiem, to ma sie "jakies" szanse...? _Kkeldorn_ - Wt wrz 21, 2004 4:14 pm " />Jak odpowiednio rozegrasz i nie dostaniesz fast Sceptera z kontrą to jak najbardziej - ja wygrywałem R2D2 - Wt wrz 21, 2004 5:32 pm " />Z togiem po sideboardzie jest jak najbardziej do przodu, Naturalizy i Pillary in. Gra ogranicza sięwtedy do przepchania pillarai kutania elfem, którego tog nie skontruje tylko zaedyktuje w late game . Kiedy gram firesami gra wygląda mniejwięcej tak squee - Wt wrz 21, 2004 7:28 pm " />Kk - ty topdeczyłes - ty wygrywałeś (joke of course ) Na atoga jakieś Boile, Pyrostatic Pilliary , Naturalize'y, Wiecej Matrixów, Defense Gridy i my się togów nie boimy Endir - Śr wrz 22, 2004 3:35 pm " />ale jak tog wrzuci tangle na patyku, to niemiło, a naturalizy moze kontrowac Warmonger - Śr wrz 22, 2004 6:26 pm " />@Endir - tog moze ci chanta na patyku wstawić, ale nie ważne, co może, tylko, co zrobi. Matrix wyącza patyki, pilar je przebija itd. A moze coś z CoK? Jest taki potworek za 2GGG 6/4 tramki, nietargetowalny. Niby legenda, ale karci jak złoto. szefo - Śr wrz 22, 2004 9:29 pm " />chodzi ci o to-- Kodama of the North Tree. niby nie jest targetowalny ale jak po pierwszej grze kolo wie ze go mamy to bedzie trzymal ta katre, a jak nie bedzie trzymal to ma pesia pomysl ewentualnie moze byc. ja bym sprobowal moze Lava Spike, zawsze te 3 damage w przod a w polaczeniu z Glacial Ray moze nawet powymiatac ale to jeszcze zobaczymy dark_wonderer - Pt paź 29, 2004 6:16 pm " />To splashuj W dla Sacred Groundów lub Oath of Lieges, ew. Skyshroud Blessingi też sie nadają. Dają ładne card i tempo advantage. P.S. Na toga sideujemy Boseiu nie karicmy go czym tylko chcemy (preferuje matryxa). Pozatym toga karci wszystko co niecelowalne, vioski ... Generalnie z moich gier wynika, że to nie jest tak zły matchup, jak ludzie twierdzą. Nie wygrałbym M20 RGw Firesami, gdyby nie był to dobry deck. Einar - So paź 30, 2004 7:29 am " />4 Fires of Yavimaya 3 Flametongue Kavu 4 River Boa 2 Shivan Wurm 4 Llanowar Elves 3 Rancor 2 Plow Under 4 Saproling Burst 4 Blastoderm[ 4 Wild Growth 3 Earthquake 4 Mossfire Valley 6 Forest 4 Treetop Village 5 Mountain 4 Karplusan Forest SB: 3 Compost SB: 3 Naturalize SB: 4 Scrabbling Claws SB: 1 Earthquake SB: 4 Pyrostatic Pillar to jest moj deck co prawde nie mam jeszcze kilku kart ... ale zawsze są proxy : ) PAN LUKASZ - Wt lis 02, 2004 5:50 pm " />JA te mam firesy i mam problemy i bez harrow mam problemy z maną, oto spis moich firesow: 4xLlanowar elfes 4xshock 4xfirebolt 1xEarthqake 4xbreth of darigaaz 2xflametongue kavu(narazie tylko 2 ale bedzie 4) 3xfires of yavimaya 4xBlastoderm 4xSaproling burst 4xHarrow 2xKarplusan forest(bedzie 3szt+2xmossfire valley) 7xforest 8xMountain SB: 2xsimplify 4xkavu chameleon 3xbook burning Po za tym jeszcze bede miał shivan wurm 2x,i mam ciekawy dosc patent aby do foy na sb wsadzic potworka, ktory nazwya sie anger to jusz se go polukacie to se zkumacie bo jezeli ktos ma destroy enchant do angera wsadzamy i mongrela w kompl.A jezeli sie zdarzy jakis grave remowal np.withered wreth to foy`e wsadzamy. PO ZA TYM JESTEM BY WZNOWIC DYSKUSJE O FIRESACH I DAWAJCIE SWOJE POMYSŁY NA FIRESY KTORE MAJĄ BYC PO ROTACJI Maczo mam do ciebie jedno pytanie:mianowicie pytam czy ty w realu masz tego firesa i nim grasz??,moze sie powymieniamy radami jak grac i co wkladac co?? Einar - Wt lis 02, 2004 6:56 pm " />:_) no masz racje slaby mana base :/ Dobrze że masz chociaż firesy i bursty no popracuj nad tym deckiem PAN LUKASZ - Pt lis 05, 2004 7:50 pm " />Wg mnie powinnismy wznowic dyskusje na temat firesuw i dawac pomysły na firesy z zastosowaniem innych kart.Moje propozycje są takie aby fires of yavimaya zastopic angerem albo na sb dac bo jak ktos ma niszczenie zaczarowan,ale rownierz przemyslałem wersje jezeli bysmy grali z kims kto ma remove graveyard- po prostu zamiast angeruw wsadzamy FOYe.ale zeby anger mugł "funkcjonowac" potrzeba dozucic wild mongrela.Innym zastosowaniem są call of the herd-nie trza komentowac,albo ravenous baloth-to nowa blastoderma NO jak tak sądzisz moze tak jest,ale anger mi chodzi cały czas po głowie i tyle.Warmonger moze masz jakies fajn e pomysły?? wkoncu czesc tali bedzie rotowała, kazdy pomysł sie przyda nie tylko mnie ale podejzewam ze kaZdy dyskutujocy tutaj by chciał pooglodac jakies pomysły:) PAN LUKASZ - So lis 06, 2004 5:55 pm " />Ej maczo daj mi swuj numer gg to se pogadamy,albo dam muj:5594683.A teraz do rzeczy,powiedz mi maczo,po co tobie river boa,rancor czy wild growth?? , ja bym dozucił 4shock,albo 4firrebolt albo to i to tak jak ja mam w swoim to przyspiesza deck.Nie wiem czy sobie nie wrzucic skizzików,mossfire valley. A tak na marginesie czy to prawda ze za rok nemesis rotuje??, jezeli to prawda to dawajcie pomysły na karty ktore zastąpią blastodermy,saproling bursty.Wogole piszcie co wyrotuje z FOY Amidaris - So lis 13, 2004 11:00 am " />Posta napisze w odniesieniu do tego pierwszego spisu. Damping Matrix - obowiązkowo 3 w mainie, doskonale na psychatoga i UG, calkiem niezle na gobliny i affinity. Ogolnie jestem zwolennikiem splashu W dla [mtg]Armageddonów[/mtg] i sajdowych Sacreg Ground oraz Serenity na affinity, Marcin Nowak, który praktycznie był prekursorem tego decku na turniejach w Katowicach i gra nim już bardzo długo przyznaje że ten metchup jest na korzyść affina - w dobrych rękach i przy dobrym buildzie affinity jest dla firesów za szybkie, pozatym Serenity sprawdza się równiez dobrze np. na enchantreske. W manabase mozna wtedy dorzucić brushlandy, windsept heathy, no i sa przeciez bopy wiec jest dobrze. Z kritów do głowy przychodzi mi Mystic Enforcer, ten jego protek nic nie robi, za to latanie już czasem może uratować życie. Tylko nie wiem zbytnio za co bym miał go dac, ogólnie to chyba już raczej przekombinowanie :] Na sajdzie na pewno Scrabbling Claws na reanimatora, ug oraz psychatoga. PAN LUKASZ - N lis 14, 2004 10:54 am " />Ta karta Scrabbling Claws faktycznie moze pomuc w grze z tymi deckami ktore wymienił Adam.Fakt firesy nie są takie szybkie i czasami moze byc zapuzno z affinity,ale od czego mamy sb,Myślę ze jakby wstawic zamiast spalania artifact destroye to aff miało by kiepsko(mam na mysli Artifact mutation,hull breach itp) Einar - So lis 27, 2004 12:05 pm " />ej czy fires przeżyje po rotacji ?? Dawajcie pomysły co zastąpi bursta i Blastka ? PAN LUKASZ - Wt gru 07, 2004 10:23 am " />Moja propozycja Firesuw na newext jest taka(tańsza wersja): 4xCall of the herd 3-4xkodama of the north tree 4xflametongue kavu 4shock 4firebolt 3xFires of yavimaya 2shivan wurm 4Llanowar elfes 4troll ascetic 4harrow 2-4breath of darigaaz(zalezy z czym gramy 1Earthqake 4karplusan forest 3mossfire valley 1Wooded foothills 8forest 8mountain(co do landuw jeszcze sie zobaczy) SB: 4artifact mutation 3scrabbling claws 3price of glory 4damping matrix R2D2 - Wt gru 07, 2004 3:03 pm " /> ">ej czy fires przeżyje po rotacji ?? Dawajcie pomysły co zastąpi bursta i Blastka ? Ludzie bardzo was prosze przestańcie !@#$%^ć o tej kretyńskiej rotacji. DO TEGO POZOSTAŁ JESZCZE ROK. Chcesz usłyszeć co zastąpi blastka i bursta? NIC. Fires umrze po rotacji, zresztą to już jest agonia teraz. Eddy Kodo - Wt gru 07, 2004 3:24 pm " />jak bopy są to elfy już nie są potrzebne . Za dużo portów (wiem że są kluczowe ale ja gram na 3 ) . Na nowym ext proponuje call pf the herd i północną kodamę . Einar - Pt gru 10, 2004 8:19 pm " />LOL Lol dużo decków nieprzeżyje tak całkowicie np.Pirates ale kodama i Call'ek może sie okazać dobrey ;) Łukasz ten deck jest !@#$%^ !! lol 8 gór ;/ lub 1 wodded ;/ LOL 4xKodoma :/ to jest legenda np. 1 na stole a 2 na recę i KUPA martwa karta ;/ 4x Shock :/ lol ...... są lepsze karty .... 1Quake LOL teraz gdzie jest dużo Affinity w nexcie.... 4xMutacje :/ a pillary to co .... 2x Shivany :/ ..... ciekawe co będzesz wracał Kodame .... ech ... Nawet niech se gto będzie tańsza wersja :/ No comment ;D Noireve - Śr gru 22, 2004 6:52 pm " />Nic niestety jak na razie nie jest wstanie zastąpić Bursta; ale do rotacji prawie rok... Wiele rzeczy moze wyjśc nowych do tego czasu; może nawet wszystkie archtypy ulegną zmianie; dlategoteż w 100% popieram R2D2 ; nie piszcie jeszcze o rotacji bo to się śmieszne już robić zaczyna. pawlasty - Cz sty 06, 2005 6:55 pm " />Moj kolega ma troszke inaczej zbudowanego firesa.Przy dobrym podejsciu potrafi zabic w czwartej turze.Wogle fajnie sie gra ta talia.Mi osobiscie srednio podoba sie ta talia squee - Cz sty 06, 2005 7:34 pm " /> ">Moj kolega ma troszke inaczej zbudowanego firesa.Przy dobrym podejsciu potrafi zabic w czwartej turze.Wogle fajnie sie gra ta talia.Mi osobiscie srednio podoba sie ta talia IMO, nie jest wazne w której turze talia potrafi zabić, ale jak daje sobie rade z innymi. Co z tego, ze potrafi zabić w 4 turze, jak byle removar, distruption, kontra niszczy to. Chmiela - Śr lut 23, 2005 6:48 pm " />mam dylemat bo wchodze na forum w nadzieji ze znadje odpowiedz na nurtujace mnie pytanie a mianowicie czym moglbym wzmoznic mego fires'a aby wake'a bic bez wiekszych problem (side znaczy sie jaki) i gdy tak chcialem poglebiac moja wiedze pojawily sie kolejne pytania 1) gdzie jest temat o fires'ach 2) czemu @#$% tak daleko 3) czyżby firesy byly tak beznadziejne ze nikomu nie chce sie nimi grac i tu pojawiaja sie jednakoz odpowiedzi fires to mocny deck gram nim na wizardzie i po prawdze przegralem wiecej nic 3 razy pod rzad tylko z wake'em (??nie mam pojecia dlaczego??) a na kolejne pytania odpowiedzialem sobie "wsadze tu moj wpis moze ozywi sie troche wokół fires'ów" i tak zamieszczam moj deczek w nadzieji ze komus sie bedzie chcialo go przeanalizowac albo po prostu powiedziec co jest dobre na wake'a 4 fires of yavimaya 4 blastoderm 4 saproling burst 4 llanowar elves 4 quirion elves 3 flametongue kavu 3 shivan wurm 3 earthquake 2 siege-gang commander 2 damping matrix 6 forest 6 mountain 4 wooded foothills 4 karpulsan forest 2 treetop village 2 gaea'a cradle side: 3 pyrostatic pillar 4 naturalize 4 artifact mutation 2 damping matrix 1 earthquake 1 flametongue kavu a i pomyslalem ze moze aby kogos zachecic do tego decka to powiem ze (nie liczac wake :/:/ ) nie przegralem nim wiecej jak 1 raz z jednym dekiem grajac na wizardzie w lidze i nie tylko Noireve - Śr lut 23, 2005 8:17 pm " />Moje pierwsze pytanie to: Po co Qurion Elves ?????????/ Nie lepsze Ptaśki?:P Chmiela - Śr lut 23, 2005 8:26 pm " />wlasciwie to jest to taki deck jakim gram na co dzien a wiec troszke tanszy a poza tym to jakby na to nie spojrzec nie mam nic za 2 many to mi on specjalnie nie przeszkadza a poza tym co zauwazylem jak juz gralem nie jezdza mnie bezkarnie jakies disciple i monza nim atakowac a quirion elves i tak daja mane jaka porzebuje to jest cacy PAN LUKASZ - Śr lut 23, 2005 8:26 pm " />Ptaśki , masz na myśli bopy zapewne, a moze koleś nie ma kaski na bopy?? nie pomyślałes o tym:) Noireve - Śr lut 23, 2005 8:30 pm " />Tak ale przy układzie z bopem zagrasz stabilniej w 2 turze firesa, w 3ciej blastke a 4wratej bursta Llanowar nie zawsze ci podejdzie... Ale rzeczywiście Bop jest duzym wydatkiem Co do wypowiedzi Pana Łuakasza - Kicper - Help ; ja już nie wytrzymam ! To nie jest topic wycena; tu rozmawiamy o tym co zrobić aby deck był lepszy... : / PAN LUKASZ - Śr lut 23, 2005 8:36 pm " />Właściwie FOY to drogi deq, zła decyzja:))),do jest jeden z najdrozszych dequw na ext, FOY bez bopuw gra jak bez prawej reki.No i ma latanie , zaden Earthqake go nie ustrzeli bo ma latanie,ale on ma wiele zalet. Ith - Śr lut 23, 2005 9:51 pm " />Rotfl Lukasz zrobilbys dobrze swiatu jakbys sie nie udzielał. Co do Firsów to szczerze mówiac, imo ten deck powinien nabrać trochę tempa bo nie daje rady ani z szybkimi naprami a tym bardziej kombo deckami. Wywalilbym Siege gangi i wurmy na rzecz call of the herd i poszukal miejsca na szybki direct removal. Chmiela - Cz lut 24, 2005 7:50 am " />a no wlasnie tu mam kojelny problem bo jak gram z czyms choc troche latajacym jakies ww, meloku, ornithopter:/ czy cos takiego to jest problem z tymi lataczami o ile ww daje rade bo ma tych ptokow tylko troche to troche mnie pojedzie a pozniej schodzi do defensywy, i affinity tesh nie problem po sidzie to meloku jak sie zaczyna wykladac to juz sie robi nieprzyjemnie i ty wlasnie przydaje mi sie siege-gang ktory ustrzeli takie meloku a na te jego latajace iluzje wprowadzilem mala modyfikacje (modyfikacja rowniez na wake'a ktory mnie meczy :/)do side'a mianowicie zamiast 1 damping matrix + 1 earthquake + 1 flametongue kavu => 3 pyroclasm i nawet nie bylo zle bo w pewnym momencie zabraklo kontr mam pytanie do Ith'a bo nie do konca rozumiem intencji po co mam wsadzac call of the herd ?? Ith - Cz lut 24, 2005 8:37 am " />Chmiela nie wiem czy zauwazyles ale rosnie popularnosc kombo deckow(desire/reanimator) i affinity/goblinow/rdw.. A twoja wersja rozkreca sie kolo 4 tury, a wtedy powinienes juz nie zyc. Powinienes stawiac na szybszych naporowcow niz siege gang albo shivan wurm. Ja widze ten deck troche inacze zapodam spis. 24 4x Rishadan Port 4x Wooded Foothils 4x Karplusan Forest 5x Forest 4x Mountain 3x Treetop Village 8 4x Bird's of Paradise 4x Llanowar Elves 14 3x Fires of Yavimaya 4x Saproling Burst 4x Firebolt 3x Magma Jet 14 3x Flametonque Kavu 3x Ravenous Baloth 4x Blastoderm 4x Call of The Herd SB: 3x Damping Matrix 4x Pyroclasm 3x Naturalize 4x Pyrostatic Pillar 1x Flametonque Kavu Deck korzysta z direct removalu, ktorym sciagasz co chcesz, w dodatku jest o wiele tanszy niz calo rundowy earthquake, ktory tak naprawde w tym meta z niczym nie wygra ci gry. Do tego masz balotha, ktory moze wspomoc twoje hp. Einar - N mar 27, 2005 10:15 am " />Hm Imo Sakura jest lepszy od Quirion Elfa dlaczego : 1)Chamb Blocker 2)Nie czekasz 1 tury na uaktywnienie ability 3)Trudno sciągnąć bo zawsze Sac Sakura jest gorszy : 1)daje land tylko 1 2)daje tylko jeden kolor landu Ale i tak Sakura jest lepszy ,już nawet Wild Growth też syci ... Za Ganngi możesz włożyć coś bardziej naporowego jakieś Silvosy, Iwamoriego, Centaura są lepsi od Ganga .Imo na ganga nie masz zadużo many i czasu na stzrelanie , łatwo schodzi przy puszczaniu Earthquake i jego ziomy też fatwo schodzą a przy Centaurze zejdzie 1 kontra Silvos i Iwamori raczej nie zejdą Grałem tym deckiem coś ok. roku dobre są jeszcze psy i rootwale na szybki napór jak się nie dojdze jakiś madodajek Chmiela - Pn mar 28, 2005 6:39 pm " />hmm... ktos mi skasowal posta chyba?? nie weim czemu ?? a pytanie w kazdym razie brzmialo czym mozna by bylo zastapic earthquake gdyz widze ze robi to czasem cios sepuku (akt kamigawy :P) i rozwalam przeciwnika i samego siebie Einar - Pn mar 28, 2005 6:58 pm " />Hmm no jest Erupcja tzn.Violent Eruption ale to mocno mana base musiałbyÂś skopać zobacz dział Rg Beatdown tam mamy erupcje grane . Pozdro Kicpri - Pn mar 28, 2005 7:22 pm " />erupcje w tym decku za RRR sa slabe, one wlasciwie nie z madnessa w RG sa bidne, to nie jest zastepstwo za earthquake |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||