ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Tempest-Kamigawa Extended] Ravager Affinity
Thorn - Pn maja 31, 2004 7:02 am " />3-4th Extended Białystok (18.12.2004) Krzysztof Różycki MANABASE 3x Darksteel Citadel 2x Glimmervoid 1x City of Brass 3x Ancient Den 4x Seat of Synod 2x Blinkmoth Nexus CREATURES 4x Arcbound Ravager 4x Arcbound Worker 4x Meddling Mage 4x Frogmite 4x Disciple of the Vault 3x Somber Hoverguard 3x Myr Enforcer OTHER SPELLS 4x Thoughtcast 3x Cranial Plating 4x Aether Vial 4x Chromatic Sphere SIDEBOARD 3x Engineered Plague 3x Chill 3x Cabal Therapy 3x Kami of Ancient Law 2x Gilded Drake 1x Disenchant //poprawione //kicpri ---------------------------------------------------------------------------------------- Czy deck znany wszystkim gracza T2 moze podbic Extended ? Okazuje sie ze tak, oto spisik Ravager Affinity który swietnie radzi sobie w Ext 4 Arcbound Ravager 4 Arcbound Worker 4 Disciple of the Vault 4 Frogmite 4 Myr Enforcer 4 Artifact Mutation Nasza wytwornia tokenów, Mutacja wycelowana w Myr Enforcer po ataku daje nam 4 damage przeciwnikowi i 7 tokeników 1/1. Tokeny najczesciej przerabiamy jako mieso armatnie dla Skullclampa aby zapewnic sobie naprawde dobry dociag. 4 Chromatic Sphere 3 Pyrite Spellbomb 3 Shrapnel Blast 4 Skullclamp (BANNED!) 4 Thoughtcast 4 Glimmervoid 4 Great Furnace 3 Seat of the Synod 4 Tree of Tales 3 Vault of Whispers Said: 4 Engineered Plague Na wszystkie wredne gobliny lizardy i wizardy 3 Stiffle Na pierniczki w rocku. 3 Genesis Chamber Bardzo ciekawe i przydatne. Gry jest na stole razem ze Skullclampem mamy zapewniony potezny dociag 2 Mana Leak Kontra na denerwujace nas masowe remuvale 3 Naturalize Na mirror ? A tak serio to na bereła w psychatogu. Dekiem gra sie naprawde przyjemnie i najbardziej rozbawiaja pytania : "Sorrki ale gramy Extended a nie T2" albo "Mielismy grac extended ja nie chce grac T2" Wiecej dopisze jak tylko znajde wiecej czasu po szkole. Eld - Pn maja 31, 2004 8:10 am " /> ">4 Artifact Mutation Nasza wytwornia tokenów, Mutacja wycelowana w Myr Enforcer po ataku daje nam 4 damage przeciwnikowi i 7 tokeników 1/1. Tokeny najczesciej przerabiamy jako mieso armatnie dla Skullclampa aby zapewnic sobie naprawde dobry dociag. Chyba nie przeanalizowałeś za bardzo metagame turnieju, z którego tą talię spisałeś. Były to invinationalsy na mtgo, gdzie extended jest węższym formatem i gracz prowadzący tą talię (bodajże mattias jordsted czy jak się to tam pisze) przewidział wiele mirrorów, na które ta karta jest świetna. Niszczenie sobie samemu enforcera w bardzo nielicznych przypadkach będzie bardzo opłacalnym zagraniem. ">4 Engineered Plague Na wszystkie wredne gobliny lizardy i wizardy Ta, już widzę jak sideuje to na lizardy... W affinity nie boisz się rootwallki i to broń tylko na gobliny ">3 Furnace Dragon Duzy i ostateczny killer HAHAHAHA, to jest TYLKO i WYŁĄCZNIE na mirrory ">3 Genesis Chamber Bardzo ciekawe i przydatne. Gry jest na stole razem ze Skullclampem mamy zapewniony potezny dociag Zapomniałeś napisać o głównym zastosowaniu tej karty jakim jest generowanie card advantage w grze z kontrolami ponieważ za każdego stwora dostajemy jednego dodatkowego. Nie zawsze clamp podejdzie/wejdzie w stół ">Dekiem gra sie naprawde przyjemnie i najbardziej rozbawiaja pytania : "Sorrki ale gramy Extended a nie T2" albo "Mielismy grac extended ja nie chce grac T2" Wiecej dopisze jak tylko znajde wiecej czasu po szkole. Moim zdaniem o wiele bardziej rozbawiają komentarze na temat zastosowania kart w talii, o którym nie masz pojęcia. Warmonger - Pn maja 31, 2004 11:21 am " />Mutacja jest potężna, ale ta karta nie ochroni cię przed WoG ani Didi. IMO potrzebne są tu druty. I może caller of the claw na side? No i w jaki sposób czterokolorowa talia na artefaktach ma działać??? No i furnace dragon, przy 8 źródłach czerwonej mana (i sfera???), w sam raz na atoga i Rocka??? Zresztą, meltown niszczy deck od razu. Siwy - Pn maja 31, 2004 12:15 pm " />hmm raczej koniecznie druty, sphere of resistance, city of traitors, można sprubować jakiś discard (terapie ?), do sidu chyba lepiej zamiast naturalizów włożyć stifle (badź dodatkowo ...) które to unieszkodliwiają deeda ... Thorn - Pn maja 31, 2004 2:49 pm " />Eld : Gram tym deckiem 2 tygodnie moze to rzeczywiscie mało ale mam jakies pojecie o tym decku. Nawet nie grałem nim mirrora i osobiscie nie saidowałem smoka ale jako ze to dział "Sprawdzone talie" chciałem dodac ten deck bez zadnych zmian. Plage z powodzeniem saidowałem na madnessa i własnie na lizardy. Nie ma przeciez twardej zasady w MtG ze koniecznie musisz saidowac plage na gobliny , jezeli mi pomaga jak gram z madnessem to mozesz sobie gadac i gadac a i tak mnie nie przekonasz bo to moja gra a nie Twoja. Clamp dochodził mi na appie zawsze i nigdy nie miałem z nim problemu, dlatego własnie o tym nie pisałem .Jak nie podoba Ci sie az tak bardzo to co napisałem zapraszam do przelania Twojej wiedzy w postaci postu na k20 Amok - Pn maja 31, 2004 3:26 pm " />wywal szybko tego Smoka naprawde mnie rozsmieszyl co do decku - coz nigdy nie bylem za przenoszeniem talii z t2 do ext i ten deck wydaje mi sie slaby ale coz - na pewno jak wspomnieli przedmowcy wsajdowalbym artefakty - Druty moze i Sfery Ogolnie Siwy ma racje - boimy sie Deedow, wiec Stifle in zamiast tych Mana Leakow :] potraktowalbym ten deck jako rogue Amok - Pn maja 31, 2004 5:52 pm " />jasne nawet Affinity probowano przeniesc do extenda i z jakim skutkiem? Powiem tylko: - Meltdown - Shatterstorm - Shattering Pulse - Pernicious Deed - Serenity i wiele wiele innych.... POSEL - Pn maja 31, 2004 6:03 pm " />Na razie jest ciezko, ale... Za rok rotacja i wtedy to juz w ext na pewno zagosci na dluzej mako - Pn maja 31, 2004 6:16 pm " />No ale to przez to, że będzie wypadał z T2 i to jest naturalna kolej rzeczy. Ogólnie co rotacja zmienia się każdy typ i obecne talie z T2 będą grane w Ext - kwestia, czy dziś ma szansę. W tej sprawie zgadzam się z Amokiem - wystarczy podać kilka nazw, by się przekonać. Inna sprawa, że nie każdy deck jest na to przygotowany i jako rogue na turnieju mogłoby powalczyć (ale pewnie tylko raz i już by się odpowiednie sideboardy znalazły). _Kkeldorn_ - Pt cze 04, 2004 8:46 pm " />Cabal Therapy - czemu tu tego nie ma. Na pewno karci bardizej od jakiś Pyrite Spellbombów.. dark_wonderer - So cze 05, 2004 11:58 am " />Popieram KK. Terazpia niesamowici syci razem z thopterem, pozatym pozbywa sie szybko wspomnianych powyżej problemów. Postuluję też o zdjęcie temu deckowi statusu rogue, jeżeli Bio-Elves nie jest rogue to ravager tymbardziej. Był już grany na Invitationlasach i na 100% po najbliższym PT w EXT bedzie to pełnoprawny członek EXT. P.S. Na reanimatora też było kpe hate'u, ale deck sie dobrze trzymał, bo miał ogromny potencjał robienia przegiętych rzeczy (i discard). Elm0 - Pn cze 07, 2004 2:00 pm " />IMO deck raczej teraz nie pogra. Szybko się ludzie przystosują i w sb zawsze coś na Affi będzie. Za to po rotacji... Ten deck wtedy będzie jeździł i to ostro. Jedyne rzeczy totalnie niszczące artefaky to będą Deed i Zemsta, a z nimi jakoś sobie można poradzić. Popatrzcie jak to teraz wygląda - Rock ma Deeda, Psychatog ma Energy Fluxa, RDW i Ponza ma od groma kart, Madness ma Bouncera (umiejętnie wykorzystany gniecie strasznie) i Fluxa też może mieć. Jeśli u was da się Affi w ext grać, to nic tylko zazdrościć, bo u mnie nie da rady. Ale jeszcze tylko przez rok Amidaris - Śr cze 09, 2004 6:36 pm " />Grałem z Affinem autorstwa dark_wonderera i chociaz z naporami ogolnie mam bardzo dobry metchup to Affin mnie zgniotł :/ Może wonderer zapoda tu swoim spisem. Nie zgadzam sie ze wszystkimi komentarzami, ktore nie daja temu decowi szans ze względu na dużą ilość "TEORETYCZNEGO" heta. Ktoś w jakimś powaznym spisie widział takie karty w sb jak serenity, energy flux, meltdown ? :/. Jedynie słuszny jest dead. Meta jest pełne ug, psycholi i goboli - nie ma miejsce na takie kompletnie bezuzyteczne karty w sajdzie. Zaznaczam ze jedynie masowy artifact removal cos moze przeciwko temu deckowi - w tej wb controli gram na discard, vindy, sajdowe disenchanty i jakos mi to nie pomoglo ... Deck bardzo mocny i warty polecenia, choc nie jest zbytnio latwy w obsludze i podatny na screv :] - czekam na metchup z ponza, rockiem i atogiem, bo wedlug mnie to moga byc slabe metchupy. Affin moze miec kiepsko gdyby sie go zastraszajaco duzo w meta pojawilo, a jakos na razie nie ma to miejsca. Taki jeden niespodziewanie grajacy w turnieju ma naprawde duze szanse na sukces. Elm0 - Śr cze 09, 2004 9:58 pm " />Amidaris: tak się składa, że u mnie akurat jest dużo Psychatogów i mają po dwa Energy Fluxy na sb - próbował w ext. grać Affi koleś, który się na MPki tą talią dostał. A gracz dobrze prowadzący pyschola zawsze jak już wystawi FLuxa będzie go kontrami bronił. Więc u mnie Affi odpada... Miko - Pt lip 23, 2004 11:51 am " />Gram teraz affą exta po necie i muszę przyznać że całkiem niexle sie sprawuje. Ludzie nie do konca sie tego spodziewają, nie mają na mnie nic specjalnego na SB, a jeśli tak to śladowe ilości i jest spora szansa ze nie podejdzie. Gram trochę inną wersją (UBg), spisu nie chce mi się teraz podawać. Ogólnie z togiem nie jest źle, rock ma złośliwe pierniki, ale po SB jesli podejdzie stifle to jestem już spokojny. Wszelkie RDW z niszczarkami landów po SB mają pulverize albo meltdowny - z tym jest ciężko :/. Aluren raczej rozwalam, ale beznadziejnie gra mi się z deckiem LIFE. Jeśli odpali combo to nie bardzo mam go czym zabić, myślalem nad włożeniem myr retriver + ironworks - wtedy ja miałbym combo na nieskonczonosc obrazen i moglbym wygrac, ale nie ma na to za bardzo miejsca ani na SB ani w mainie. Dobrze ze na razie z tym deckiem zetknąłem się 2x na jakies 20 kilka gier. Dopóki ludzie nie będą mieli na SB większej ilosci hate'u mozna tym grac (po necie) ale jesli bedzie tego wiecej to w koncu sie połapia a wtedy żegnaj affo... Kondzio - Pt lip 23, 2004 12:21 pm " />Czy nikt nie probowal grac na opozycji i static orbach? Przy takim szybkim wysypie ktitow mozna szybko zalozyc fajnego locka Altar - Pt lip 23, 2004 12:42 pm " />ty próbowałeś Kondzio . A do samego decku. Prędzej czy później napewno zaistnieje w topowych turniejach, ale IMO przy takim artefakt hate w obecnym EXT stanie się to dopiero po rotacji. Oczywiście obecnie deck też jest dobry i może odnosić sukcesy, ale brak mu jakiejś regularności w wygrywaniu/bywaniu w Top 8. Natomiast za póltora roku jak pokazał min. nasz tuniej na czacie będzie jednym z dominujących decków EXT. Odrodzenie Skullclampa ? dark_wonderer - Pt lip 23, 2004 1:35 pm " />Deck na Orbach/Opozycjach widziałem pierwszy raz (jak każdy chyba) na Invitationalsach, ale nie wiem jak sobie poradził. Kondzio - Pt lip 23, 2004 3:26 pm " />Gralem czyms takim. Niestety nie moge powiedziec jak deck sie sprawuje. Wprawdzie podczas krotkich testow dzialalo calkiem przyzwoicie to jednak na turnieju nie zasycilem. Glownie za sprawa mojej dluzszej przerwy w magicu, nie potrafilem min wykozystac w pelni mocy drzemiacej w ravagerze... 4 Seat of the Synod 3 Island 2 Underground River 4 Vault of Whispers 4 Glimmervoid 3 Rishadan Port 3 Ornithopter 4 Myr Enforcer 4 Frogmite 4 Arcbound Worker 4 Arcbound Ravager 3 Disciple of the Vault 4 Opposition 3 Static Orb 4 Skullclamp 4 Genesis Chamber 3 Cabal Therapy SB: 3 Stifle SB: 3 Smother SB: 3 Ankh of Mishra - fajny tech na rocka i toga(za uzycie delty musi zaplacic w sumie 5 life) SB: 3 Duress SB: 3 Chill Dark moglbys dac link gdzie moglbym znalezc te decki, albo moze bys podal spisy? Warmonger - Wt sie 10, 2004 12:56 pm " />oj, dziniu, dziniu... Tokeny zaekwipowane clampem najpierw spadają na grave i sie clampią, a nstępnie AUTOMATYCZNIE sa usuwane z gry. zresztą, to jest dobre pytanie do działu poczatkujący. CwK nie od siebie - Wt sie 10, 2004 5:21 pm " />ej sorry Kondzio ale zdaje mi sie że Ankh of Mishra to T1... (jeśli sie myle to niech spłonę ) ... tak mi sie zdaje pozdro Kicpri - Wt sie 10, 2004 5:40 pm " />AFAIK Piratów. CwK płon! piahoo - Wt sie 10, 2004 7:18 pm " /> "> beznadziejnie gra mi się z deckiem LIFE. Jeśli odpali combo to nie bardzo mam go czym zabić, myślalem nad włożeniem myr retriver + ironworks - wtedy ja miałbym combo na nieskonczonosc obrazen i moglbym wygrac, ale nie ma na to za bardzo miejsca ani na SB ani w mainie. Dobrze ze na razie z tym deckiem zetknąłem się 2x na jakies 20 kilka gier. alez po co myr retriver+ironworks, wystarczy False Cure w odpowiedzi na jego infitive life:D Revan - Pn lis 22, 2004 1:32 pm " />moze ktos by wreszcie uaktualnil spis tego decku?? skullclamp dostal bana juz dawno temu, a tu zadnych zmian... moja propozycja - zamiast clampow - glimpse of nature, a zamiast artifact mutation - kkomplet ornithopterow Ivo - Wt lis 23, 2004 3:18 pm " />4 Seat of the Synod 4 Vault of Whispers 2 Ancient Den 2 Glimmervoid 4 Darksteel Citadel 1 City of Brass 2 Blinkmoth Nexus 4 Arcbound Worker 4 Disciple of the Vault 4 Frogmite 4 Arcbound Ravager 4 Meddling Mage 2 Myr Enforcer 3 Somber Hoverguard 4 Cranial Plating 4 Aether Vial 4 Chromatic Sphere 4 Thoughtcast SB: 3 Kami of Ancient Law 3 Engineered Plague 3 Chill 3 AEther Spellbomb 3 Cabal Therapy Na życzenie ;] Wersja bardzo znana z PTC gdzie wygrała (między moją wersją a wersją zwycięzcy jest niewielka różnica w SB). Nie ma co dużo mówić, magowie są świetni i powstrzymują to co nam przeszkadza w decku oppa. Viale są wręcz genialne i nie ma żadnych problemów z wrzuceniem maga (po za tym wrzuca wszystko omijając kontry i robiąc to w instancie). Warmonger - Wt lis 23, 2004 3:30 pm " />Tak, mag jest kluczową karta w tym decku, a vial sostro karci. Dlaczego? 1.Affinity jets szybkie i zabójcze- posiada 12 kart mogących błyskawicznie zabic przeciwnika i dużo niebezpiecznych stworów rzucanych tak szybko, jak w madnessie. Niestety nei posiada żadnej kontroli nad stołem 2.Składa się z samych artefaktów. Łato je shatować, czy to fluxem, czy deedem. 3.Mydełko uniemożliwia oppowi użycie jego hate'u, przez co sytuacja staj się yrównana i znów affinity jest górą. Pozbyw asie kluczowych kart oppa (scepter, wrath, desire?) 4.Aether vial jest tanim artefaktem napędzajacym affinity i umożliwiającym bezproblemowe przepchnięcie sporej liczby stworów (w tym maga) na instancie bez możliwości skontrowania. Uważam, że obecnie jest to najsilniejszy deck w extendzie. Ivo - Wt lis 23, 2004 4:40 pm " />Sama prawda. Co do najlepszego decku myślicie, że coś zbanują? Bo affek teraz karci aż milo ;] R2D2 - Wt lis 23, 2004 5:32 pm " />Nic nie zbanują. Jestem tego w 99% pewien Revan - Wt gru 14, 2004 12:29 pm " />@Ivo - dzieki za aktualny spis. mam tylko 1 pytanie - czy jak zamiast ravagerow, ktore sa imho dosc drogie, wloze tu atogi, to ten deck bardzo duzo na tym straci? Likk - Wt gru 14, 2004 1:34 pm " />revan straci straci. przede wszystkim brak modularu bedzie bolal Gość - Wt gru 14, 2004 3:48 pm " /> ">@Ivo - dzieki za aktualny spis. mam tylko 1 pytanie - czy jak zamiast ravagerow, ktore sa imho dosc drogie, wloze tu atogi, to ten deck bardzo duzo na tym straci? Oj straci na tym niestety straci Nie znaczy to jednak, że będzie to zła talia i nie da się nią pograć. Sam obecnie mam złożone takie affi z atogami zamiast ravagerów bo środki finansowe na nie mi nie pozwalają. Od zwykłego affi różni się trochę większym zapotrzebowaniem na kolorową mane (2 colorless u ravagera to jednak lepiej niz 1R u atoga) i tak jak mówi Likk boli czasem brak modulara, bo nawet jak poświęcisz na atoga coś co ci przeciwnik wywala w swojej turze to nie masz tak naprawde z tego żadnego pożytku. Ivo - Wt gru 14, 2004 4:46 pm " />Nie ma sprawy ;]. Co do wywalenia atogów to sam nad tym myśle (ehh jakbym chciał dostawać kieszonkowe 20 euro miesięcznie tak jak w Niemczech) i osłabi to deck, ale wbrew pozorom ma swoje plusy (nie spodziewać się niewiadomo czego). Jednak prawda jest taka, że wersja z ravami jest znacznie lepsza, a jej plusy były wymieniane. Co do wersji z atogami to proponuje tylko 2 kolory - BR. Wtedy nie ma problemów z maną a jest troche plusów: mana base jest stabilny i można się nie obawiać że się nie rzuci czegoś z braku odpowiedniego koloru (choć i tak w tamtym decku to była rzadkość) a zwykle stać nas też na attach craniala za BB (w tamtej wersji rzadko). Dzięki temu możemy łatwo wygrać (zwykle mamy więcej kritów niż opp ;]) dzięki cranialowi, oprócz tego jest atog+disciple który też tu działa, a ja dorzuciłem tu też Fling który ładnie działa z atogiem i sam atog czasami starczy. Oprócz tego mamy shrapnele (w wersji z magami tego nie ma ;]), a do maina wrzucamy cabal therapy (to nie mag ale jakoś działa) lub w ostateczności jak nie mamy cabali duressy (ja to wiem bo nie moge tych cabali znaleźć nigdzie ). Pozdro Noireve - Śr gru 22, 2004 11:06 am " />Wszystko fajnie tylko brak mi w tym spisie Tangle Wire. cASso - Pt gru 24, 2004 4:05 pm " />A ja proszę o pomoc chodzi mi o to że przeżucam się częściowo z t2 na ext i nie mam pojęcia jak grać z wieloma deckami które w t2 nie grały. Czy ktoś może mi coś napisać o matchupach z najpopularniejszymi taliami ext, głównie chodzi mi o rocka, psychola i gobliny jeśli ktoś może mi pomóc to dzięki Wesołych Świąt !! Maverick - Wt sty 04, 2005 1:30 am " />Noireve: Tangle Wire aż tak nie syci bo grałem na mainowych 3 sztukach. Owszem przydaje się i zpowalnia przeciwnika ale wolę te sloty przeznaczyć na coś innego. Obecnie moja wersja affinity w ext wygląda tak: 4 Seat of the Synod 4 Great Furnace 4 Vault of Whispers 4 Glimmervoid 2 Blinkmoth Nexus 2 Ancient Den 4 Arcbound Ravager 4 Arcbound Worker 4 Meddling Mage 4 Frogmite 2 Myr Enforcer 2 Somber Hoverguard 4 Thoughtcast 3 Chromatic Sphere 4 Aether Vial 4 Disciple of the Vault 3 Cranial Plating 2 Shrapnel Blast Side: 3 Mana Leak 3 Engineered Plague 3 Shatter 2 Scrabbling Claws 4 Pyroclasm Nie wyobrażam sobie straty którejkolwiek karty z maina w tej chwili Po prostu imho na Tangle Wire nie ma miejsca w extendowym affinity i szkoda na nie miejsca bo można sloty lepiej wykorzystać ma_trix - Pt sty 14, 2005 8:47 pm " />A nie przydało b się coś na enchanty w twoim spisie? Bo nie zawsze zdążysz wsadzić maga, przed np. AEther Flashem (chyba tak to się nazywa - 2dmg w krita jak wchodzi moze dorzucić 2-3 Kami of the Ancient Law (syci z Vialem) albo disenchanty? Maby kosztem shaterów. Maverick - Pt sty 14, 2005 9:21 pm " />SIde już właśnie u mnie powoli ewoluuje. W chwili obecnej wygląda tak: 4x Cabal Therapy 3x Engineered Plague 2x Scrabbling Claws 4x Pyroclasm 2x Seal of Removal Terapie to wiadomo - pozbywamy się największych zagrożeń na początku gry. Plaga - na wszelkiego rodzaju decki na jednym rodzaju kreaturek - głównie gobliny bo innego tribala chyba nie ma obecnie w ext? Clawsy - reanimator, tog, bidding, ghoul... ogólnie wszystko co korzysta w swojej grze z cmentarza Pyroclasm - na wszelkiego rodzaju napory ze szczególnym naciskiem na gobliny Seal of Removal - głównie reanimator Wszelkie uwagi co do mojego sidu proszę zgłaszać bo jak już mówiłem side ewoluuje cały czas Ufo - Pt sty 14, 2005 10:21 pm " />może zamiast seali aether spellbomb? :p wiem że to takie raczej słabsze jest, ale zawsze artefakt:P W sumie na reanimka chyba lepiej Gilded Draki, pomyślałbym nad tym. Maverick - Pt sty 14, 2005 10:26 pm " />Ufo: Głównie chodzi mi o to, że jak wyskoczy w tej pierwszej turze, to żeby cofnęło od razu akromę A tak jak wystawie bombę to nie będę już miał many na aktywację i 6 hitów wejdzie a tego nie chcemy A co do Gilded Draków, to już nie mam kasy Trzeba na pre trzymać metall - So sty 15, 2005 9:00 am " />W Extendowym Ravagerze wydaje mi się że standardowo w SB znajduje się Drake, nie jet to tylko karta na Reanimatora. Co do Aether Spellbomb, IMHO są dużo gorsze chociaż by dlatego że mają koszt wystawienia 1 i koszt poświęcenia U. Natomiast Seal posiada tylko koszt wystawienia, co stanowczo przemawia na jego kożyść, Bomba jest wolniejsza. Zastanawia mnie brak w Sb Mavericka Mana Leaków, przeciez IMHO jest to chyba podstawa SB. O Draki się nie czepiam bo napisał że nie ma kasy:D ale mogły by się przydać . Aha, gdzie są Chille Maverick?? Ufo - So sty 15, 2005 9:13 am " />Racja pyroclasmy out, chille in. Chille będziesz sidował na te gobliny, ale też na rdw, ponze itp. są wszechstronniejsze, i nie niszczą Twoich niektrych małych stworków;P Co do bomby to był nie był do końca dobry pomysł, choć w sumie nie zawsze jest ta niebieska mana i wtedy bomba toi zawsze artefakt z poświęceniem za draw;p Co do Drake'ów to mam dwie sztuki na oddanie;p;p;p Jakby coś to na PW;p Maverick - So sty 15, 2005 10:20 am " />Po co mi mana leaki jak mam 4 magów które i tak blokują kluczowe karty oraz 4 terapie, które wywalają te kluczowe karty Myślę, że na gobliny 7 kart (4 pyroclasmy i 3 plagi) w zupełności wystarczą. Mana Leakami gram ale w T2 Co do Draków to już mówiłem że nie mam kasy poza tym jakoś nie bardzo mi się podobają Jak macie Chille na oddanie to ew. mógłbym wziąść Ufo - So sty 15, 2005 11:55 am " />To może stifle na side? Na Deedy, Kegi, madnessowe aroganty, storm w desirze, imprint berła, wiele jest zastosowań. Proponuję tu zamieszczać side taki jaki jest najlepszy, a ne taki na który wszystkich stać:P poteoryzujmy;p Maverick - So sty 15, 2005 5:25 pm " />Ufo: No w sumie Stifle to dobry pomysł Jakbym miał dostęp to mój side wyglądałby tak: 4x Cabal Therapy 3x Engineered Plague 3x Stifle 2x Seal of Removal 3x Kami of Ancient Law Myślę, że mamy tu odpowiedź chyba na wszystko Maverick - Wt sty 18, 2005 4:01 pm " />Widzę, że dyskusja zamarła a ja przedstawie moją finalną wersję decku jaką osiągnąłem drogą eliminacji niektórych kart Różnice są co prawda niewielkie w stosunku do poprzedniego spisu ale chyba otrzymałem optymalną wersję 4x Vault of Whispers 4x Seat of the Synod 3x Glimmervoid 4x Darksteel Citadel 2x Blinkmoth Nexus 2x Ancient Den 4x Thoughtcast 3x Cranial Plating 4x Chromatic Sphere 4x AEther Vial 3x Somber Hoverguard 3x Myr Enforcer 4x Meddling Mage 4x Frogmite 4x Disciple of the Vault 4x Arcbound Worker 4x Arcbound Ravager Side: 4x Cabal Therapy 3x Kami of Ancient Law 2x Seal of Removal 3x Engineered Plague 3x Stifle Nie mam tylko tych wspomnianych wyżej Chilli ale na ich miejsce wstawiłem Stifle co imho jest lepszym pomysłem bo są o wiele bardziej wszechstronniejsze (imprint, fecze, regeneracja w RG itd...) Czekam na opinie Szczepan - N sty 23, 2005 6:17 pm " />Zastanawiam się jedynie Maverick czy aż tak potrzebni są magowie. Może się mylę ale IMO nie są to niezbędne karty w tym decku. Można by było dorzucić tutaj Moriok Riggera, który tak jak w T2 mógłby dobrze sprawdzić się w ext. _Kkeldorn_ - N sty 23, 2005 7:58 pm " />MAgowie są ok -> zbanują piernika rocka, jakiegoś mongrela czy arroganta w atogu też jest wiele kart na które mag się przyda -> może nie jest jakiś super naporowy, ale eliminuje zagrożenia co jest znacznie ważniejsze bo my i tak mamy czym napierać Maverick - N sty 23, 2005 8:11 pm " />Na dodatek Moriok Rigger jest bardzo dobry na mirrora a ext nie jest tak zdominowane przez affinity jak T2. Myślę, że w ext byłby conajwyżej dobry A Mag jak już Kkeldorn powiedział daje nam szanse z wieloma deckami już przed sidem Vilernis - N sty 23, 2005 8:34 pm " />Siema, nie chce mi sie czytac wszystkiego, ale powiedzcie, czy w Affie takim jak ten, przydadzą się moxy? I co jeśli tak, imprintowac? A jak oceniacie połącznie Atog + Ravager, prawda, że śliczna z nich para??? Iron z K-ce - N sty 23, 2005 8:51 pm " />Vilernis - Moxy są nie potrzebne w tym deku. Dek ma swoje tempo i ich nie potrzebuje a po drugie nei ma co prawie Impritować. Moxy są bez sensu w tym deku. Maverick - N sty 23, 2005 8:52 pm " />Moxy nie są potrzebne a nawet gdyby były przydatne to nie ma na nie miejsca bo i tak już to co jest w mainie jest ledwo upchnięte na styk Vilernis - Pn sty 24, 2005 5:45 am " />No, a co z Atogiem i Ravagerem? Czy jest sens trzymać ich razem? A z moxem, to tez mi sie wydaje, ze nie warto, ale zawsze można sie dopytac, nie? Aha, i powiem, ze ten deck to nie affinity, tylko lol. Bo ledwo tu widzę 10 kart z Affinity. Jak dla mnie to jest Ravagaer cośtam Artifact deck, a nie Aff. Czemu tu nie widze takich rzeczy jak orni? Mogę się mylić, ale imo Orni wcale nie spowalnia decku, ale nawet przyspiesza efek Affinity. Szczepan - Pn sty 24, 2005 12:27 pm " />Heh mój post został usunięty jak mniemam dlatego iż nie był związany z topikiem. Sorx A więc Vilernis, aff jest affem nawet teraz. Wiem o co ci chodzi ale Ornithoptery czy Welding Jary które kiedyś stanowiły o sile affa teraz są powoli zastępowane innymi, lepszymi kartami. Faktycznie Orni przyspieszają deck ale IMO nie są już tak potężne jak kiedyś. Nie wiem czemu się tak stało ale jednak. BTW prośba do moderatora/ów tego działu o nie usuwanie mojego posta Mariano - Pn sty 24, 2005 12:41 pm " /> ">Zastanawiam się jedynie Maverick czy aż tak potrzebni są magowie. Może się mylę ale IMO nie są to niezbędne karty w tym decku. Magowie są jedną z niezbędnych kart w anffinity. Dlaczego ? Ponieważ wraz z zwiększającą się liczbą tego decku w extended, zwiększa się hate na niego. Blokuje on np deeda, fluxa, kega i wiele innych kart, które go bolą. Także bardzo pomaga w grze z reanimatorem blokując mu możliwość reanimowania kritów. ">No, a co z Atogiem i Ravagerem? Czy jest sens trzymać ich razem? Owszem Atog jest dobry ponieważ w przeciwieństwie do Ravagera nie zgnie tak łatwo od Naturalize, szamanki itp lecz wtedy trzeba by było już diametralnie przerobić talie. Musiał byś wyrzucić biały kolor dla czarwonego by móc upchnąć atogów, a co za tym idzie zabrakło by nam magów, które tak jak wcześniej napisałem są jedną z kluczowych kart w anffinity. ">A z moxem, to tez mi sie wydaje, ze nie warto, ale zawsze można sie dopytac, nie? Tak, zawsze można się zapytać. ">Aha, i powiem, ze ten deck to nie affinity, tylko lol. Bo ledwo tu widzę 10 kart z Affinity. Jak dla mnie to jest Ravagaer cośtam Artifact deck, a nie Aff. Czemu tu nie widze takich rzeczy jak orni? Mogę się mylić, ale imo Orni wcale nie spowalnia decku, ale nawet przyspiesza efek Affinity Nie odbierz tego źle ale wypisując takie rzeczy to sam pokazujesz jaki z Ciebie lol. ">BTW prośba do moderatora/ów tego działu o nie usuwanie mojego posta Nie usuniemy jeżeli twój post będzie wnosił coś konstruktywnego/sensownego do dyskusji. Maverick - Pn sty 24, 2005 1:45 pm " />Vilernis: MARIANO już powiedział, że jesteś lol i ja też mam takie zdanie po tej twojej wypowiedzi Najpierw psizesz, że to już nie affinity bo tych kart jest mało a później piszesz, żeby dodać koptery dla przyśpieszenia efektu affinity. Zastanów się co ty piszesz Ornithopter jest słabą kartą w ext bo bez platinga on nic nie robi. A Platingów mamy tylko trzy i nie ma gwarancji, że podejdzie nam na początku gry i wtedy Ornithopter tylko leży bezużyteczny Na jego miejsce wolę Somberów bo sprawują się całkiem nieźle no i też mają flyinga i wchodzą tylko za U a że turę czy dwie później to można przeboleć Przynajmniej nie jest taki bezużyteczny. Vilernis - Pn sty 24, 2005 2:14 pm " />No nie. Napisałam, ze nie wygląda mi to na Affinity. A potem, że można by dorzuć Orni, żeby juz bardziej wyglądało jak aff. Może nie mam rewelacyjnego pojęcia o affie, ale przynajmniej daję jakieś sugestie. I nie róbcie mi wyrzutów o to że nie wygląda mi to jak AFFINITY!!! A czemu magowie są tacy kluczowi w tym decku?! Przecież ich jest tak łatwo ściągnąć, jak.... i w dodatku nie mają za dużo związanego z affinity. Może się czepiam, ale takie jest moje zdanie. Proszę mnie wyprowadzić z błędu, panowie. Maverick - Pn sty 24, 2005 2:28 pm " />Vilernis: LOL Odpowiem pytaniem na pytanie - A dlaczego Birds of Paradise chodzi 40zł? Przecież jest 0/1 i jeszcze łatwiej go ściągnąć Mag jest kluczopwy bo jak już mówiłem blokuje dla oppa kluczowe karty. Np wspomniane Deedy, Fluxy, Serenity i co tam jeszcze chcesz I jak opp zdejmie nam Maga to nie zdejmie czegoś innego. A my go spowolnimy przynajmniej bo odczeka tą turę czy nawet kilka tur zanim wystawi bolącą nas kartę. A my wtedy możemy go dojechać. Po prostu w affinity przed sidem nie ma elementów kontroli więc taki Mag całkiem nieźle się przydaje Mariano - Pn sty 24, 2005 2:48 pm " />Vilernis czy Ty naprawde masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu ? Kkeldorn i ja napisałem już do czego służy mag i dlaczego jest jedną z kluczowych kart w anffinity ale widze, że trzeba Ci to dokładnie wytłumaczyć. Więc zaczynamy: masz taką sytuacje, grasz anffinity z togiem, który mainowo gra na energy fluxa, trzecia tura i tog wystawia tą karte na stół w tym momentcie praktycznie możesz powiedzieć gg bo nic już nie zrobisz. Innym przykładem jest gra z rockiem. Wystawiasz swoje artefakty,a w trzeciej turze rock wystawia deeda, zajezdzasz go na 10 hp, a w tym momentcie on odpala deeda i wszystko Ci spada, później on wystawia balotha, a Ty modlisz się o landy. Nawet jeżeli Ci dojdą twoje szanse na wygrną są bardzo marne. Przykładów mógłbym jeszcze mnożyć bo tak jak powiedziałem, wraz z pojawieniem się tego decku w extended zwiększył się hate na artefakty, dlatego taki mag bardzo pomaga blokując karty, które nas bardzo bolą. Jeżeli chcesz aby twój deck wyglądał jak dosłowe anffinity to wsadz wszsytkie karty z anffinity do niego, wywal magów, ravagerów itd. Wtedy będziesz miał "prawdziwe" anffinity. Vilernis - Pn sty 24, 2005 7:24 pm " />Hmm, mag jednak nie jest wcale taki zły. Dobra przyznaję . Maverick, napisałeś tam wyżej spis, który wydaje mi sie ok. Tak sobie myślałam o Tooth & Scale of Chiss Gloria. Nie wiem, czy to dobry pomysł, ale trochę daje alternatywy. Może trochę zajmować sloty. Nie wiem kosztem czego by to wepchnąć. Tak jak Szczepan juz pisał, dobre byłoby zestawienie z Moriok Riggerem. Nieźle musi dzialac z Ravagerem. Tylko znowu ten sam problem, kosztem czego??? ten spis, który podał Maverick niech będzie wyjsciowy, to nie ma czego wymienić. MARIANO, myślmy przyszłościowo, żyjmy rotacją, która wyeliminuje fluxy. Btw. Nie róbcie mi wyrzutów. Jestem nowa, mam ochote złożyć Affiravagera, a wy mnie tu tak traktujecie. Proszę więcej wyrozumiałości. metall - Wt sty 25, 2005 12:17 pm " />Vilernis grałem Ravagerem około roku, ten deck jest wprost genialny. Karci prawie wszystkie decki. Co do Tooth & Scale of Chiss Gloria. Wkładając je do maina zrobisz wielki błąd, karta już w ogóle nie grana w Ravagerze, kiedyś pamiętam sporadycznie jej uzywali. Więc nie ma sensu wrzucać je do maina kosztem innych kart. Co do Riggerów w mainie 2 sztuki to IMO podstawa. Wspaniale kombi się z Ravagerem. Mariano - Wt sty 25, 2005 1:10 pm " /> ">MARIANO, myślmy przyszłościowo, żyjmy rotacją, która wyeliminuje fluxy Tak i najlepiej grajmy taliami już w new extended, co z tego że jeszcze kilka miesięcy i tak nic nam nie podskoczy... matall skoro tak wspaniale się kombią to za co ich wsadzisz ? metall - Wt sty 25, 2005 5:36 pm " />Tego to już nie wiem, nie w tym już moja głowa. IMO może faktycznie nie być miejsca na mainie ze względu na Magów. W T2 zawsze grało się 2 sztuki . Maverick - Wt sty 25, 2005 6:00 pm " />Riggery są grane mainowo w T2 Tutaj najzwyczajniej nie ma na nie miejsca. Poza tym gdy odpalamy kombo z Ravagerem i Disciplem to raczej już jest po grze więc nie ma potrzeby tworzyć kolejnego byka gdyż Ravager w zupełności wystarczy Vilernis: Co do Tooth & Scale of Chiss Gloria to jak wyżej nie ma już na nie miejsca i na dodatek te karty nie dają aż takiego kopa Te 1 więcej z przodu albo z tyłu to raczej tylko by się sytuacyjnie przydawało a takich sytuacji jest naprawdę niewiele. Karty byłyby praktycznie bezużyteczne. Ja myślałem jeszcze o Shrapnel Blastach ale ostatecznie trzeba było zrezygnować z Blastów i czerwonego koloru bo lepiej imho jest mieć mainowe Cytadele, które są odporne na destroy i jako tako pomagają po mass removalu na ertefakty się odbudować aczkolwiek tylko teoretycznie bo jak pójdzie taka masówka to dla nas oznacza to koniec gry Faktycznie deck ten dopiero pokaże swoją siłę w nowym Extended gdy będzie już mniej przegiętego hatu typu Serenity, Energy Flux czy nawet taki Kill Switch, który nieźle mi raz zaszedł za skórę metall - Śr sty 26, 2005 10:04 am " />Ja uważam że Blastów raczej nie powinno się rezygnować. IMO jest to karta stworzona wręcz do tego decka. Wspaniale wspomaga kill oppa. Uważam, że 3 sztuki na mainie to obowiązek. Natomiast rezygnacja z czerwonego to bardzo duży błąd. Dośc że pozbywamy się jak dlamnie cennych blastów, to tracimy cenne karty z SB Shatter, Bolt. Mariano - Śr sty 26, 2005 1:38 pm " />metall ale Ty ciągle mówisz o anffinity w t2, a nie ext :/. Przeraszam bardzo ale po co Ci te shattery i bolty w sidzie ? Gość - So sty 29, 2005 3:07 pm " />Hmm a co myślicie o geddonie do affki w sumie z cytadelką i vialem ładnie by to działało... SkowerFR - So sty 29, 2005 4:17 pm " />Armageddon jest za drogi, to 4 mana można wykorzystać na bardziej istotne rzeczy podczas gry. Oraz landy sie przydają by dokończyć przeciwnika za pomoca discipla i ravagera, zawsze pare obrażeń więcej. Pretor - So sty 29, 2005 6:50 pm " />Skower zwróć uwagę że przy 4 mana to już rav i disciple są już raczej na stole. A landy zawsze możesz poświęcić nawet po rzuceniu geddona po prostu je sacrificujesz Baczer - So sty 29, 2005 7:21 pm " />Gedon w affi tylko zajmnie miejsce... tan deck ma zabić do czwartej tury, bo to jest napór, a jak dodasz gedony to już bedzie Agro napór. SkowerFR - So sty 29, 2005 9:01 pm " />Jak zaczyna sie poświęcać landy na ravagera to raczej ma się sytuację, w której się dojeżdża przeciwnika, więc armageddon niepotrzebny. squee - So sty 29, 2005 9:14 pm " /> ">Gedon w affi tylko zajmnie miejsce... tan deck ma zabić do czwartej tury, bo to jest napór, a jak dodasz gedony to już bedzie Agro napór. lol, już nie bedzie napór tylko agrro napór ! Appendix - So sty 29, 2005 10:10 pm " />spoko, aggro napór to jakieś nowe chyba nigdy jeszcze o tym nie słyszałem, ale z drugiej strony niewiem czy Geddon robi z deka agrocontrole, wydaje mi sie że WW są naporami a mają Geddony. ma_trix - N sty 30, 2005 11:51 am " />Mój spis Affina: Mana Base: 4 Vault of Whispers 4 Seat of Synod 3 Darksteel Citadel 2 Great Furnace 2 Ancient Den 2 Blinkmoth Nexus 2 Glimmervoid Creatures: 4 Arcbound Raager 4 Arcbound Worker 4 Frogmite 3 Myr Enforcer 4 Disciple of the Vault 3 Atog 2 Somber Hoverguard Other: 4 Aether Vial 4 Cranial Plating 4 Thoughtcast 3 Chromatic Sphere 2 Shrapnel Blast Sideboard: 3 Cabal Therapy 3 Chill 3 Shatter 3 Disenchant 3 Engineered Plague Inne rzeczy do rozważenia do side - AEther Spellbomb, Scrabbling Claws, Kami of the Ancient Law, Mana Leak, Terminate Co o tym myślicie? Szczepan - So lut 05, 2005 8:52 pm " />Co do twojego decku ma_trix wywaliłbym 1 cytadele i dorzucił 2 great furnace. Co do kritów wyrzuciłbym jednego workera a jego kosztem dorzucił 1 blasta. Na side w zamian za chille coś bym wrzucił (myśląc o zbliżającej sie rotacji) tyle że nie wiem co. Maverick - So lut 05, 2005 9:03 pm " />Jakiś taki nie do końca dobrze złożony ten deck. Biały kolor jest dodany tylko do Meddling Magów a ich tutaj nie widzę Bez nich imho biały kolor w affinity nie ma sensu. Splashować 4 kolor tylko po 3 karty w sidzie? No i 2 Glimmervoidy to stanowczo za mało jak na 4 kolorowy deck. Ith - So lut 05, 2005 9:12 pm " />Szczepan, jak można pozbyć się chilów tylko dlatego, ze za 8 miechow nie bedzie mozna nimi grac? Przeciez to podstawa. Chill pomaga nam z goblinami/rdw/ponza, a to chyba dosc duzo nie? Matrix zdecyduj się czy grasz wersją z bialym po magow i sidowe kami/disenchanty, czy czerwona po blasty, i zwiekszajac w ten sposob liczbe latajek i platingow nadac deckowi swietne tempo. Na sidzie też nie widzę disencahnta i shattera zdecyduj się raczej na disenchant i moze echoing truth, ktory dodatkwoo moze byc dobry na madnessa/mirrora/reanima. EDIT: Lordevil piszesz tak bo grasz biddingiem i boisz się takieko kompletu na sidzie? Ja uważam, że jednak ktos trzyma i to nie bez powodu, poniewaz affka nie ma super z biddem. Szczepan - So lut 05, 2005 9:16 pm " />Nie no Ith ja to pisze po prostu z tego względu iż zanim poskładam cały deck to już będzie po rotacji Może to złe podejście do forum ale cóż. A tak z łaski swojej mogli byście napisać co się bardziej opłaca trzymać na sidzie Disenchanty czy Kami? Lord - N lut 06, 2005 7:33 am " />Dobra, widzie, ze Ith mnie w wiekszosci wyręzczył. A tak swoją drogą, to prawda gram bidingiem, ale imho nie ma sensu trzymac (czyt. zapychac) na sajdzie plagi i chille jednoczesnie. Zamiast tego moznaby dorzucic cos, o czym juz Ith wspomnial. Btw. poznij przedstawie moja wersje Affa, która odbiega od normy, ale ma niesamowity power. OK, macie tu spis... tylko za bardzo nie krzyczeć! 4 Ravager 2 Morriok Rigger 4 Frogmite 4 Worker 4 Disciple of da Vault 4 Meddling Mage 4 Chromatic Sphere 3 Cranial Plating 4 Aether Vial 3 Shrapnel Blast 4 Thoughtcast 3 Great Furnace 4 Vault of Whispers 4 Seat of da Synod 3 Ancient Den 3 Gilmervoid 3 Blinkmoth Nexus Side nie opracowywalem, bo nie wiedzialem co dać. Co do mana base nie jestem pewien, moglem cos pominąć, bo pisalem z pamieci. Szczepan - N lut 06, 2005 11:14 am " />Przede wszystkim Riggery out a dorzucić atogi. Co do tych Chilli i Plag na sidzie to przypominam że bidding nie jest jedynym czerwonym deckiem w extendzie. IMO chile przydają się równiez w jakimś stopniu chociażby z ponzą. Pretor - N lut 06, 2005 1:03 pm " />Imo 4 kolory to nie nalepszy pomysł. Albo dajemy biały albo czerwony bo jest nieciekawie z mana. Także np brak cytadel trochę dziwi. one naprawde są dobre szczególnie jak z ponzą gramy. Lord - N lut 06, 2005 5:28 pm " />Hej. Juz pisalem, ze co do mana base nie jestem pewien. Cytadele no w sumie są dobre i w ext ppomagają sie odbudowac po masówie, ale dla mnie nie ma tu na nie miejsca. Moze i masz rracje, ze troche za duzo tu kolorów. Pierwszym projektem bylo odrzucenie niebieskiego kosztem thoughtcastów. Ale pod presją dużego tempa i słabbego card advantage musialem je ttu umiescic. Szczepan, Atogi? No moze i dobre, ale przeciez juz mamy tutaj ravy, po co jeszcze Atogi? Atog nie współdziała z ravem, juz wolę na jego miejsce Riggery. Mozliwe ze to tylko moje zdanie... squee - N lut 06, 2005 9:54 pm " />A co myślicie o wersji Ty Dobbertina, niepokonanego po 1 dniu GP Boston: 4 Seat of Synod 4 Vault of Whispers 4 Blinkmoth Nexus 3 Darksteel Citadel 3 Ancient Den 2 Glimmervoid 4 Disciple of the Vault 4 Arcbound Worker 4 Arcbound Ravager 4 Frogmite 4 Myr Enforcer 1 Myr Retriever 4 Thoughtcast 4 Welding Jar 4 Chromatic Sphere 3 Cranial Plating 4 Aether Vial SB: 4 Smother 4 Chill 4 Meddling Mage 3 Gilded Drake Dziwić moga jednynie Welding Jary w mainie. Zapraszm do dyskusji. Szczepan - Pn lut 07, 2005 8:24 am " />Hmm. Fakt Jary mogą dziwić jak również to że koleś gra retrieverem. Imo ta karta już nie za bardzo pasuje do affa. Ale myślę że deck ogólnie dobrze zbudowany. Lordevil: Moriok Riggery grają w T2 gdzie się dobrze sprawdzają ale w ext raczej zapychają jedynie sloty. Faktycznie dobrze łączy się z Ravem ale imo wystarczy połączenie rava z disciplami bez pakowania nowego krita. Takie jest moje zdanie i takiego się będę trzymał Co do Atogów to może macie rację. Po prostu przyzwyczaiłem się do T2 gdzie w decku ostatnio sprawdza się połączenie Ravagera z Atogiem. Co do kolorów w decku to jednak ja jestem za zastąpieniem białego czerwonym. Uważam że magowie to już przeżytek i nie karcą tak jak dawniej. Może to jest zła droga do tworzenia decka ale cóż każdy ma prawo do swojego zdania Lord - Pn lut 07, 2005 8:26 pm " />Szczepan: W pewnym sensie masz racje, ale co do magów, to ja byłbym jednak za tym zeby sobie siedzieli w tym decku, bo długo blokują niechciane karty typu energy flux, shatterstorm albo inny pulverize, blokują tez sceptery togowi, pierniczki rockowi, bidingi albo warchiefy biddingowi, i różne inne kluczowe karty. Wyobraź sobie pierniczka. Jak zejdzie to rozwala Ci nawet landy. Nie chialbys miec na stole fluxa. Jest wiele powodów zeby trzymac magów w decku. Ale o tym sie pewnie przekonasz na wlasnej skorze.... Mer.Lin - Wt lut 08, 2005 6:36 pm " />Co do meddling mage'ów to nie jestem przekonany. IMO lepsze byłyby jakieś kontry. Dlaczego? Bidding, RDW i Ponza mają od groma kart, które zdejmą maga (direct damage) więc na pewno coś dojdzie, poza tym skąd mamy wiedzieć czym gra przeciwnik (w końcu do wyboru ma shatterstorma, pulverize i meltdown... więc w momencie wystawiania maga trudno przewidzieć jaki czar zablokować, a na szczęście też nie bardzo mozna liczyć bo to tylko 33% szans...)? Rock może wystawić Deeda wcześniej niz affi maga (z viala w trzeciej turze najwcześniej, a rock z BoPami może mieć Deeda juz w drugiej), a nawet jesli mu tak szybko nie dojdzie to może maga zdiscadować (terapie) lub zdjąć smotherem Madness ma bouncerów i rushing rivery więc też sie łatwo pozbędzie maga i flux wejdzie w stół atoga znam słabo, ale na bank ma smothery i jakieś czary do cofania kreatur squee - Wt lut 08, 2005 6:47 pm " />Idąc Twoim tokiem myślenia, może nie ma po co grać kreaturami, bo opp, może je znszczyć. MNagowie są po to, zeby blokowali czary, jak opp nie ma ich czym niszczyć, albo removalem, który dobierze zniszczy Maga, a nie Ravagera, tudzież Discipla. Jeśli go nie zniszczy, nie będzie mógł zagrać zbanowanej karty. Jesli dobierze tyle removalu, zeby zniszczyć i Maga/Magów i coś jeszcze, no to po prostu nie ma na to rady, taki jest Magic. karciciel - Wt lut 08, 2005 8:56 pm " />heh, a pomyslales, ze taki mag kosztuje 2 mana i mozna go zagrac tapujac dwa landy. niszczac maga przeciwnik traci 2 many i removal. najczesciej jest to cala tura, kiedy przemycamy bez platinga ok 4 damagy. fakt na ponze i RDW on nie syci, ale coz nic nie jest idealne. no i nie mozna miec i therapi i 2 turowego deeda. poza tym deed wiosny nie czyni, bo taki durzy enforcer sie przesmyknie. poza tym mamy glimervoidy, cytadele i molejne tury. Warmonger - Wt lut 08, 2005 9:13 pm " />Merlin - po to jest mag. Affinity to IMo najpotężniejszy deck w srodowisku - błyskawicznie zabija i bynajmniej nie jest dancing ghulem - kazda jego karta robi bardzo dużo i moze być dla oppa zgrożeniem - ravager, disciple, plating na przykład. Wszystko to jest szybkie i błyskawicznie się wysypuje, zdobywając przewagę taktyczną i zmuszając oppa do obrony. Minusem tej cudownej mechaniki jest ogromna podatność artefaktów na hate. I tu z pomocą przychodzi mag - pozbywa się fluxa, deeda, meltdowna czy czego tam jeszcze (aluren?). porównaj działanie tego osobnika z Cranial extraction. Oczywiscie opp może go zniszczyć, ale powinien liczyć się z tym, że zatłuką go pozostałe, bardzo silne stwory, których nie zdąży się pozbyć. I tu affinity znów jest górą. Podsumowując, mydełko jest hatem na hate. Maverick - Śr lut 09, 2005 6:48 pm " />Haldir, Lord of Chaos: Po co aż 4 Ancient Deny? Myślę, że za dużo jak na 4 karty wymagające tylko białej many na dodatek bardzo często wychodzących z Viala. Wyjmij dwa Deny i dodaj dwie Cytadele. Pozwalają szybciej się odbudować po mass removalu. Mer.Lin - Śr lut 09, 2005 8:55 pm " /> ">Idąc Twoim tokiem myślenia, może nie ma po co grać kreaturami, bo opp, może je znszczyć. Skoro tak lubisz wszystko uogólniać to dziwie sie że jeszcze nie doszedłeś do wniosku, że nie warto grać w magicka, bo można przegrać... ">MNagowie są po to, zeby blokowali czary, jak opp nie ma ich czym niszczyć, albo removalem, który dobierze zniszczy Maga, a nie Ravagera, tudzież Discipla. Jeśli go nie zniszczy, nie będzie mógł zagrać zbanowanej karty. Mi chodziło o to, że jak opp ma na ręku coś zabójczego na affinity to mag nie przeszkodzi mu w rzuceniu, bo go moze łatwo zdjąć. Przykładowo jeśli ma na ręku pulverize to po co ma palic ravagera skoro za chwile ma pojsc masówka? ">heh, a pomyslales, ze taki mag kosztuje 2 mana i mozna go zagrac tapujac dwa landy a pomyslales ze mag kosztuje 2 kolorowej many? nie tak latwo o konkretne dwa kolory w trójkolorowej talii ">no i nie mozna miec i therapi i 2 turowego deeda no tak, ale mozna miec albo jedno albo drugie ze znacznie wiekszym prawdopodobienstwem niz Twój mag w drugiej turze ">poza tym deed wiosny nie czyni, bo taki durzy enforcer sie przesmyknie. poza tym mamy glimervoidy, cytadele i molejne tury. no to skoro deed wiosny nie czyni to po co w ogóle sie przed nim bronic??? jak zostanie Ci na stole sam enforcer to sorry, ale nie masz juz duzych szans na zwyciestwo, tym bardziej ze najprawdopodobniej bedziesz tez mial pusta reke bo affinity sie szybko wysypuje ">I tu z pomocą przychodzi mag - pozbywa się fluxa, deeda, meltdowna czy czego tam jeszcze (aluren?). porównaj działanie tego osobnika z Cranial extraction. no to ja własnie twierdzę że mag nie jest taki super jak ekstrakcja bo go latwo zdjąć i wtedy mozna bez problemu zagrywac swoj hate ">Oczywiscie opp może go zniszczyć, ale powinien liczyć się z tym, że zatłuką go pozostałe, bardzo silne stwory, których nie zdąży się pozbyć. I tu affinity znów jest górą. i nie chodzi mi o to żeby zabijać maga "dla jaj" tylko po to zeby zagrac hate, więc te silne stwory to ie beda nikogo tlukły tylko na cmentarzu leżały. Jak się nie ma hate'u na ręce to nie ma potrzeby niszczenia maga bo w niczym nie przeszkadza karciciel - So lut 12, 2005 9:31 am " />taka pierwszoturowa sfera o wiele zwieksza na to szanse. poza tym mamy glimervoidy. enforcer 4/4 nie jest syty, ale taki 9/9 juz cos zdziala. heh nie musimy sie cali wysypac, wystarczy wystawic tyle, aby zmusic oppa do deeda iprawdziwy wysyp zrobic potem. bronimy sie przed deedem bo to jedyne dajace na nas rade zagrozenie w rocku. Mer.Lin - N lut 13, 2005 8:24 pm " /> ">taka pierwszoturowa sfera o wiele zwieksza na to szanse. poza tym mamy glimervoidy. enforcer 4/4 nie jest syty, ale taki 9/9 juz cos zdziala. heh nie musimy sie cali wysypac, wystarczy wystawic tyle, aby zmusic oppa do deeda iprawdziwy wysyp zrobic potem. bronimy sie przed deedem bo to jedyne dajace na nas rade zagrozenie w rocku. no sorry, ale ze sferą to i tak wystawisz w trzeciej turze.... ">poza tym mamy glimervoidy jakby glimmervoidy rozwiązywały problemy z maną to nikt nie rezygnowałby z czerwonego koloru ">enforcer 4/4 nie jest syty, ale taki 9/9 juz cos zdziala choćby był 50/50 to jeszcze niekoniecznie wygra bo Ty nie masz na stole nic oprócz niego a przeciwnik szybko się rozbudowje ">heh nie musimy sie cali wysypac, wystarczy wystawic tyle, aby zmusic oppa do deeda problem w tym, że trzeba całkiem konkretnie się wysypać żeby go zmusić do deeda, bo affinity jest potężna właśnie dlatego, że szybko się wysypuje, a jak się nie wysypie to wcale groźna nie jest tak na marginesie to chyba nikt z osób komentujących mojego posta nie zrozumiał o co mi biega otóż: nie twierdzę, że affinity nie musi się niczego bać i dlatego meddling mage'a można spokojnie wyrzucic ze spisu ja twierdzę, że według mnie ten sposób obrony jest mało skuteczny i poszukałbym lepszego... to że ktoś kto wygrał jakis turniej nie znaczy że maeddling mage jest the beściak i nic go nie zastąpi i po ostatnich testach doszedłem do wniosku, że bardzo dobrze (a na pewno lepiej niż magowie) sprawdzają się mainowe terapie, bo rzucone w kluczowym momencie (3-4 tura) pozbywają się zagrożenia na wystarczająco długo żeby wygrać a przy okazji nie muszę pozbywać się czerwonego koloru (a shrapnel blasty są baaardzo skuteczne) jeszcze będę testował wersję z paroma thirst for knowledge albo careful study, żeby można było terapie odrzucić w przypadku braku czarnej many i zagrać z flashbacka, a prz okazji trochę dodatkowego dociągu mieć Wiggles - N lut 13, 2005 9:02 pm " />mam takie pytanie (nie wiem czy bylo juz wczesniej ale je zadam) co wsadzic na side na bardzo karcące nas karty (tzn chodzi mi glownie o enchantmenty jak flux? czy same terapie wystarcza? i czy sprawdzaja sie one na mainie? Mariano - N lut 13, 2005 9:11 pm " />Do sajdu na enchamenty, które nas bolą przeważnie wkłada sie Kami of Ancient Law, Seal of Removal lub nawet Annul. Można próbować też gre na Disenchanta. Ith - Pn lut 14, 2005 11:57 am " />Mariano- chyba chodzilo ci o echoing truth a nie seal of removal(wraca jedynie krite). Wiggles to zalezy jaka grasz wersją jesli: UBW to masz kami of ancient law+ meddling mage zawsze cos pomorze UBR tu zazwyczaj gra się na echoing truth i terapiach, czasem widoczne sa takze mana leaki, ale imho nie pasuje one tu zbytnio. Wiggles - Pn lut 14, 2005 2:53 pm " />no wlasnie- a co inni sadza o Mana Leakach?? edit: sorki kicp- nastepnym razem beda bardziej rozbudowane- teraz nie przychodzilo mi na mysl nic innego a chcialem znac wasze zdanie na temat mana leakow w mainie. kicpri : pisz troche dluzsze i bardziej rozbudowane posty Mariano - Pn lut 14, 2005 3:59 pm " />Sorka za pomyłke, tak chodziło mi o truhta. Wiggles grałem kiedyś nawet na mainowe mana leaki i musze powiedzieć, że często stawałem przed wyborem czy wyłożyć krita i tym samym szybko wykończyć przeciwniak czy mieć mane na leaka i przedłużyć żywot przeciwnika o cenną ture. Dlatego nie grał bym na mana leakach, tylko na anullach. Szczepan - Wt lut 15, 2005 6:27 am " />A co myślicie o czymś takim: MAIN: Arcbound Ravager x4 Arcbound Worker x3 Frogmite x4 Myr Enforcer x2 Somber Hoverguard x3 Disciple of the Vault x4 Meddling Mage x3 Ornithopter x3 Thoughtcast x4 AEther Vial x4 Chromatic Sphere x3 Cranial Plating x3 Vault of Whispers x4 Seat of the Synod x4 Ancient Den x4 Darksteel Citadel x4 Glimmervoid x2 Blinkmoth Nexus x2 SIDE: Engineered Plague x3 Kami of Ancient Law x3 Disenchant x3 Echoing Truth x3 Override x3 Kicpri - Wt lut 15, 2005 7:34 am " />hm, wg mnie zamiast podawania coraz to nowszych wersji, nie latwiej mowic "co myslicie o karcie X w mainie zamiast karty Y? wolałbym ją dlatego, że..." i tak dalej. Podawanie gołych spisów nie ma zbyt wielkiego sensu Gooz - Wt lut 15, 2005 8:58 am " />Ostatnio odbył się w Wawie turniej ext. W półfinale grało affinity z Rockiem. Pierwsza gra dla affa i side... Affinity zobaczyło fluxy i nie miało co poweidzieć... Rock wygrał ten turniej. Mariano - Wt lut 15, 2005 2:03 pm " />Kicpri nie tylko sensu ale także po jaki grzyb podawać co dwa posty tą samą wersje anffinity rózniącą się jedynie liczbą pojedyńczych kart. Rozumiem jeżeli spis był by poparty jakimś opisem, np gram na Ornithopterach bo to i tamo... Co do gry anffinty vs rock BG wyszstko zależy on tego która talia będzie miała dobre rozdanie. Szczepan - Cz lut 17, 2005 6:34 am " />W takim razie sorry. Usuncie mojego poprzedniego posta z tą listą kart. Ale mam pytanie do sidu: Co lepiej trzymać Kami of ancient law czy Disenchanta? karciciel - Cz lut 17, 2005 7:21 am " />to chyba wzgledne, jesli w meta jest sporo artefaktow to disenchant jest lepszy, jesli sa glownie enchanty, to kami jest lepszy. pędzisz - Cz lut 17, 2005 10:26 am " />Co do extendowego affnity to wydaje mi sie ze ten deck moze nie wyrabiać z coraz to popularnijeszymi Combo deckami . Treba by się zastanowić na d disruption , nad czym co poklrzyżuje im plany. Sa 2 podstawowe rozwiazania tego problemu , albo mainowe magowie albo mainowe Therpapie .osobiście wole zdecydowanie to drugie wyscie , maga zbyt łatwo zneutralizować,spalić zdeedować ,smotherować ,a pod therapie zawsze bedziemy mnosstwo jedzonka w postaci stworków na flashback ,mysle ze 3 mainowe therpaie powinny wystarczyć .Therpaie nie rozwalają nam mana base nie musimy pakować na sie bialego koloru ,. karciciel - Cz lut 17, 2005 11:06 am " />a moze mainowe magi i sajdowe therapie. mag jest lepszy niz therapy na deeda (tzn tak mi sie wydaje), bo wywalonego deeda przeciwnik moze podniesc whitneska, ale zdrogiej strony maga latwiej ztherapiowac. poza tym mag jest stworkiem, wiec wychodzi z viala, jest lepszy na kazdy kombo deck. poza tym banuje roary, co niestety therapia nie zrobi. PAN LUKASZ - Pt lut 18, 2005 1:03 pm " />Magi są tu baardzo potrzebne, mogą nas uchronić przed jakjims cranialem w ravagera ale i tak łatwo go sciągnoc, co nie znaczy ze jest w tym decku nie przydatny.po za tym tak jak powyzej napisał karciciel na deeda bo jak ktos go odpali to koniec z nami. pędzisz - Pt lut 18, 2005 2:11 pm " />Jaki Cranial na Ravagery ?Czy naprawde sądzisz że przeciwnik bedzie miał czas by rzucać cranialka na Ravagery ? i co to nam niby robo strasznego? do tej pory zdązymy już wystawić naszego jedengo malulunkiego i to powinno spokojnie wystarczyć w polącvzeniu z obstawą frogow enforecerów do zabicia opponentów. a Jęsli ktoś sideuje na ravagera Extrakcje, to nie mamy kompletnie czym się przejmoac, oznacza to ni mniej ni wiecej ,ze gramy z ajkimś kompletrnym dorkiem i 3 punkty i tak mamy w kieszeni. Wciaz pozostaje przy zdaniu iż mainowe therapie sa lepsze od magow .Jesli gramy z rockiem i wywaqlimy mu Deeda w 1/2/3 turze to niechc sobie wraca ja witnesska -to żaden problem - wygenerowaliśmy własnie takie tempo że przeciwnik na 90 % przegrywa. A czemu to niby magowie są lepsi na Rocka ? a co on ni egra niby smotherami ? edictami ? najwieksza zaletą maga jest to ze to kolejny naporowy stwór co czesto jest bardzo kluczące karciciel - Pt lut 18, 2005 5:19 pm " />wlasnie, jesli extrakcja, to raczej w discipla, albo platinga, a i tak jest slaba. pedzisz, jesli zrzucisz przeciwnikowi deeda, a on podniesie whitneska, to jesli ni masz czagos co lata (somber, nexus), to twoje tempo wiele sie nie zmienia. deed to nie game over, bo mamy nexusy, myry, czasem frogmity, cytadele, city i glimervoidy. jesliu mamy discipla, opp traci sporo zycia w skutek jego dzialan. therapia jest slabsza, bo: nie wchodzi z viala, tutory , nie jest stworkiem, co slabo sie laczy z platingiem, to 2/2 czesto ratuje dupe. PAN LUKASZ - Pt lut 18, 2005 5:41 pm " />W sumie macie vrację nie ma po co w ravagera celowac cranialem,chociarz załoze sie ze kazdy by wolał extration w cranial platinga rzucac mniz w disciple, bo disciple mozna łatwo sciągnąć.Wg mnie deed to zazwyczaj game over , co ci po glimmervoidavch jak arty zejdą i on tez zejdzie, po prostu wszystko idzie , a rock w tym czasie zabija , wierzcie mi duzo razy przegrałem przez deeda. Tak na marginesie: Pędzisz masz gg?? jak tak to podaj edit by Mariano: jak byś nie zauważył gg jest podane w jego profilu :/ karciciel - Pt lut 18, 2005 8:14 pm " />dzis gralem affi z rockiem i nie bylo tak zle. deed wcale nie sklada, bo zostaja cytadele, glimervoidy, city, myry, hooverguardy, no i nexusy. deed na pewno nie oznacza game over, on tylko niszczy nam pernamenty, a jesli umiejetnie gramy, zaczowamy sobie dobra reke. Wiggles - Pt lut 18, 2005 8:45 pm " />cytadele? Deed nie targetuje Wielki Szop - Pt lut 18, 2005 8:47 pm " /> ">cytadele? Deed nie targetuje yhm... i co z tego panie moderatorze?? Maverick - Pt lut 18, 2005 9:07 pm " />Cytadele zostaną bo są niezniszczalne. Targetowanie nie ma nic do tego bo Deed używa efektu "destroy" więc cytadelom może skoczyć na pędzel Niestety karcicielu nie jest tak różowo jak mówisz. Po Deedzie można się odbudować ale jest to niezwykle ciężkie i naprawdę musisz mieć nieziemskie topdecki, żeby po deedzie jeszcze podnieść się na tyle aby wygrać grę i nie dać się wcześniej zajechać balothami. Z doświadczenia wiem, że opp nie odpali Deeda tylko po to żeby nam zdjąć landy i ravagera. Bardzo często Deed jest odpalany za 6 lub 7. karciciel - So lut 19, 2005 7:06 am " />no to chyba z toba, bo moje affinity nadaje pewne tempo, a jesli opp chce odpalac deeda w za 6 lub 7 to moze nie zdarzyc, albo nadziac sie na discipla. wiesz nexusy tez czasem pomagaja, nie wiem jakim ty graasz affinity, ale mi udalo sie wygrac po 2 deedach, ale tylko dzieki nexusowi, glimervoidowi (wole city, serio) i 2 cytadelom. odbudowa nie jet taka trudna jak mowisz, zwlaszcza, ze zycie przeciwnika nie powinno wynosci wiecej miz dyche. a co ma targetowanie, do niezniszczalnosci, bo nie wiem za bardzo. dobra kazdy moze sie pomylic, ale w tak drastyczny sposob. Wiggles - So lut 19, 2005 8:38 am " />nie no myslalem ze deed sciagnie cytadele, kazdy sie moze pomylic, przyznaje sie do bledu :] Eddy Kodo - So lut 19, 2005 12:10 pm " />Hehe Pozwól że się trochę pośmieje z twojego KARDYNALNEGO błedu hehe . Affi sobie może narzucać tempo a przecież rock bedzie w tym czasie rzucał eddicty naturalizy i inne takie . Rock to deck uniwersalny i czasami bardzo trudno jest narzucić mu tempo . Poza tym Rock ma acceleracje w postaci bopów i sakur dzięki czemu może całkiem szybko odpalić tego deeda za 7 . Mi to się udało wiele razy . MasterBLB - So lut 19, 2005 1:03 pm " />nie rozpaczajcie aż tak-swojego czasu grałem dużo rockiem,i powiem że nawet te deedy często nie ratują tyłka-a to z powodu już 1 dyscypliny(a nie daj Bóg więcej w stole...) wystarczy rocka zjechać do tylu punktów życia,aby zczyszczenie stołu deedem gwarantowało mu zgon,a wówczas gra jest już praktycznie wygrana a przy dobrym podejściu Affi się ten cel udaje w 3-5 turze sadyści mogą wbordowywać na rocki karmic justice PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 3:47 pm " />Niezniszczalnosc nic nie ma do targetowania, to nie jest tak jak z tym ability cant be target spells or abilities.Po prosty zostanie ale co ci po cytadeli ??, co jak akurat nie bedziesz miałna stole cytadeli?? chyba ze masz city of brass albo 4 cytadele(lepiej to i to) na stole to wtedy jeszcze cos ugrasz.Zawsze tez mozna sprubowac mana leak, zawsze cos skontrujemy. karciciel - So lut 19, 2005 6:03 pm " />chyba kpisz, nigdy nie masz 2 many na kontre, juz lepsze sa annule, ale czasem i ta 1 blue mane trudno uchowac. uwiez mi, z cytadela, glimervoidem i city na stole jeszcze spokojnie mozna wygrac (jesli mamy cos niecos na rece). poza ttym jaak juz mowilem (ale powtoze dla topornych), do 4 tury (do wczesnierj przeciwnik zagrywa therapie)mamy sporo czasu na styranie oppa, a potem disciple tez dobrze robi. pozostale sombery i myry tez dobrze robisa, a jesli mamy ravagera, to nasze myry beda robic jeszcze lepiej. ogulnie caly ten deck dobrze robi. Szczepan - So lut 19, 2005 8:43 pm " />Na pierniczka zawsze przecież mamy Kami lub Disenchanty. A poza tym jak juz odpali to jest możliwość że na stole mamy jednego lub dwóch kleryków którzy przy okazji troche skarcą oppa. Zresztą Karciciel ma rację, że już wtedy będzie nadszarpięty. YQ - N mar 06, 2005 10:16 pm " />co myslicie o wersji rogera maatena z gp eindhoven, i innych fling affi z ostatnich PTQ ? moja wersja fling-affinity: 4 seat of the synod 4 great furnace 4 vault of whispers 4 darksteel citadel 1 ancient den 1 glimmervoid 1 city of brass 4 arcbound worker 4 arcbound ravager 4 frogmite 4 disciple of the vault 3 myr enforcer 3 somber hoverguard 3 atog 4 aether vial 4 chromatic sphere 4 thoughtcast 4 fling od wersji maatena rozni sie -3 welding jar -1 enforcer -1 land +2 fling +3 somber hoverguard i dorbne zmiany w mana base czy build z cranialami jest lepszy? jakie sa wasze zdania na temat fling affinity Maverick - N mar 06, 2005 10:26 pm " />Myslę że w tej wersji podanej przez YQ Cranial byłby niezły bo by dawał dużo do powera i by się kombił z tym Flingiem Niekoniecznie trzebaby było poświęcać Ravagera ale możnaby było poświęcić nawet takiego weorkera wyequipowanego przez craniala i strzelić za duużo |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||