ďťż
[Tempest-Kamigawa Extended] RG Beatz



Kicpri - N lip 11, 2004 8:41 am
" />Wielkie dzięki dla Młodego, za spis i za opis match-upów.

Ostatnio znów ten deck jest całkiem dobry na obecne meta extended, bardzo agresywny i spójny i ma całkiem dobre matchupy z topowymi deckami tego formatu [Tog, Madness, Gobbo Sligh etc]. Ponadto deck jest bardzo przyjemny i w miarę prosty w obsłudze, co na pewno jest jego zaletą.

Oto spis Michała "Młodego" Świętka, dostosowany pod katowickie meta i którym wygrywa on często turnieje extendowe :

RG Carlos Beats Michał "Młody" Świętek

Main:

4x Wild Mongrel
3x Grim Lavamancer
3x Flametongue Kavu
4x Rancor
4x River Boa
3x Cursed Scroll
4x Firebolt
3x Troll Ascetic
4x Mogg Fanatic
4x Llanowar Elves

4x Mountain
5x Forest
4x Wooded Foothills
4x Karplusan Forest
3x Treetop Village
4x Wasteland

Sideboard:

3x Naturalize
4x Pyroclasm
4x Scrabbling Claws
4x Tsabo's Web

Matchupy by Młody:

- Auto bay. Jedyne zagrożenie to: 1 mox, land, pies. 2 land arrogant wonder. 3 land rura.

Sligh - ok 70% dla RG, jego jedyna bronia sa gangi reszta nic nierobi. PO side sa jeszcze pyroclasmy ktore go zupełnie dobiajaj.bola wastelandy i porty. A i jeszcze scroll go nieźle niszczy.

Gobbo Bidding - jak dojdą wastelandy w B to powinno byj tak jak powyzej(tyle ze bidd ma albo porty albo wastelandy) .

Fires - match-up bardzo podobny do UG to jest 90%. Narzuca sie bardzo duze tempo ktorego on niewytrzymuje.

Atog - ten metch-up jest bardzo uzalezniony od tego czy obydwoje gracze maja ograny ten match-up, ich skill i sposób sideowania. Bardzo jest wazny side oppa (w sensie co on tam ma)

ponza- mało grałem ten match-up ale mysle ze jest jakies 30/70 dla niego.

Reanimator-auto loss

Rock - Jest bardzo ciężko... przegrać. Match-up bardzo dobry

zapraszam do dyskusji na temat tego ciekawego decku

źródło : Priests, strona o extended

//offtop usuniety
//kicpri




JumpdaFuckUp - Pn lip 12, 2004 12:42 pm
" />Te scrabbling clawsy w side to rozumiem na reanimatora?
Imo całkiem niepotrzebnie, reanimkoof jest coraz mniej, bardziej chyba opłaca się wsadzić jeszcze jednego naturalizea na affa, bo affów z kolei coraz więcej jest
Czy zamiast elfów nie warto wsadzić bopy?
Imo również moxy mogłyby tutaj spokojnie wejść, deck dostałby przez to jeszcze większego kopa.



Mad Angel - Pn lip 12, 2004 1:02 pm
" />bop slabo napiera po pierwszych turach wysypu:/ a clawsy sadze ze byly jakos pod meta a sa tez dobre na rocka i UG oraz inne decki w ktorych grave jest bardzo wazny



JumpdaFuckUp - Pn lip 12, 2004 1:06 pm
" />No niewiem, z rancorem napiera imo dużo lepiej, bo lata, mniej kritów go blokuje.Poza tym chroni nas przed color screw.Fakt, zapomniałem o UG :/ .Ale nie zmienia to faktu że bardziej sycący byłby +1 Naturalize, ponieważ affów jest teraz zdecydowanie najwięcej.




Mad Angel - Pn lip 12, 2004 1:37 pm
" />gdzie jest wiecej moze w twoim meta a nie koniecznie musi byc tak w innych miastach o SB bym nie dyskutowal z powodu gdyzj jest one uzaleznione wylacznie od meta game



_Kkeldorn_ - Wt lip 13, 2004 7:00 pm
" />Suchy, a nie jest tak że Fanatyk<Jackal Pup? On napiera lepeij wiem niby Fanatyk zabije Rootwalle jakąś czy coś, ale Pup ma 2 z przodu za R Aha i 23 landów to imo trochę zadużo można spokojnie 1 wyrzucić jak nie ma zadużo ponz i jakoś te Pupy wcisnąć albo chociażby czwartego magusa



Warmonger - Śr lip 14, 2004 12:32 pm
" />Dlaczego akurat "Carlos Beatz"?



Amok - Pt lip 23, 2004 12:11 pm
" />Carlos Romao

ventrue rozwaliles mnie tym pytaniem



Altar - Pt lip 23, 2004 12:38 pm
" />To nie jest żadne kombo tylko napór taki jak np. Sligh. Więc sam się domyśl . A według mnie deck jest bardzo dobry tylko rotacja go troszkę podniszczy .



dark_wonderer - Pt lip 23, 2004 11:49 pm
" />To ja ci odpowiem dokładnie. Polega ma szybkim naporze, przy wspariu spaleń. Prosty i bardzo skuteczny (do tego combo decka nie potrzeba). Gra się całkiem przyjemnie.



Elmo - Wt lip 27, 2004 4:40 pm
" />A mnie nadal zastanawia na co siada Tsabo's Web? czy ten deck az tak boji sie ponzy że są jedynie na nią? natomiast scrabling Clawsy siadają bardzo dobrze moge dodać że sideować można je także na różne rodzaje biddingów, hmm ja bym widział vortexy w sidzie imo siadają na każdą kontrolke :/ co do bopów to co że mają flying w tym decku jest tyle spaleń że i tak w wiekszości nasze krity wchodzą na czysto, nadodatek mamy krity z regenerką które dodatkowo budują nam przewage na stole



Likk - Cz sie 05, 2004 8:48 am
" />Hmm a tak wogole myslicie ze oplaca sie skladac tego decka ? Mogl by ktos przedstawic matchupy Beatsow ? Wielkie plzz



Gość - Pt sie 06, 2004 12:35 pm
" />metch-up:
UG- Auto bay.jedyne zagrozenie to: mox, lond, pies.lond arrogant wonder .lond rura.
Sligh- ok 70% dla rg, jego jedyna bronia sa gangi reszta nic nierobi. po side sz jeszcze pyroclasmy ktore go zupełnie dobiajaj.bola wastelandy i porty.a i jeszcze scroll go nieźle niszczy.
Bidding-jak dojda wastelandy w B to powinno byj tak jak powyzej(tyle ze bidd ma albo porty albo wastelandy)
Fires-metch-up bardzo podobny do UG to jest 90%.nazuca sie bardzo duze tempo ktorego on niewytrzymuje.
atog-ten metsh-up jest bardzo uzalezniony od tego czy obydwoje gracze maja ogarny ten metch-up,ich skill i sposób sideowania.bardzo jest wazny side oppa(w sesie co on tam ma)
ponza- mało grałem ten metch-up ale mysle ze jest jakies 30_70 dla niego
reanimator-auto los

a w side nie ma tsabos wabów



Kondzio - Pt sie 06, 2004 12:46 pm
" />A jak wyglada metchup z rockiem? Chyba niezbyt ciekawie... Co do toga to jest chyba jednak na kozasc beatsow. Generuja bardzo duzy beatdown, tog moze nie nadazyc a po sidzie sa jescze vortexy.

Takie pytanko jescze ile kosztuje zlozenie tego decku ?



Gość - Pt sie 06, 2004 3:21 pm
" />no tak!zapomniałem o Rocku.jest bardzo ciężko... przegrać.metch-up bardzo dobry.



Sumczas - Pt sie 06, 2004 4:52 pm
" />Carlos a.k.a. Gosc,
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, ze podane przez Ciebie opisy metchupow sa bardzo subiektywne. Jedyna watpliwosc podales metchup z Atogiem ale z tego co wiem to wynika to z tego, ze testujesz z Eldem . Wszystko zalezy od gracza bo podobne metchupy moge podac dla rocka i wyjdzie ze to on jest najlepyszm deckiem a np Eld moze podac dla Atoga. Chyba wiesz o co mi chodzi?? Dlatego nie wkrecaj tutaj wszystkich bo jeszcze sie zasugeruja i nie wiadomo co z tego bedzie.... hahahahahahaha



Gość - Pt sie 06, 2004 6:07 pm
" />ja mówie tak jak wynika z moich testów i turnieji.
a który metch-up który podałem jest według ciebie zbyt wygórowany??
mozliwe ze sie mysle w niektórych przypadkach



Sumczas - Pt sie 06, 2004 8:04 pm
" />Nie chodzi o to, ze podales zle metchupy bo wierze, ze jest tak jak mowisz. Poprostu ten deck jak i kazdy inny nie bedzie mial takich wynikow jak opisujesz w rekach "standardowego" polskiego gracza. Chodzi o pewne przywiazenie konkretnego gracza do konktertnego decku np Ty do RG, Eld do Atoga ja do Rocka itd. Wynika to pewnie z opanowania danego decku, metchupu, formatu itd. Sam czesto widze, ze moj poglad na rocka jest zbyt subiektywny bo defacto nie mam nim zadego trudego metchupu.
Co do tego decku ciezko mi sie wypowiadac bo go prawie nie znam. Np nie za bardzo zgadzam sie do metchu z UG. Mysle, ze wonder robi swoje, nie bardzo tez widze jak zabijasz te wszyskie rory/arroganty. Powiedzialbym, ze jest jakies 55-45 dla rg ale nie ze to bye...
Takze nie opisales metchu z RDW, ktory moim skromnym zdaniem jest bardzo trudny. Tutaj swoja wiedze opieram na spostrzezeniach Macrosa. RDW dysponuje lepszym burnem, stabilniejszym mana basem. Pozatym domyslam sie, ze ostro karca cie Wastelandy i Porty. Jedynym zagrozeniem sa Trolle.
Dalej kolejny metch, ktory jest auto wtopa poza reanimatorem to wszyskie combo decki. Szczegolnie mam tu na mysli Wowa, ktoremu wlasciwie nic przed sidem nie mozesz zrobic.
Zgodze sie natomiast do metchow z goblinami. Nie powinny sprawiac problemow, aczkolwiek 70% to lekka przesada.
No i przede wszystkim nie zgodze sie do metchupu z Rockiem. Od razu przyznam, ze nie testowalem tego metchu ale grajac kilkakrotnie turniejowo zdarzylo mi sie przegrac tylko raz poniewaz moj przeciwnik dobral 3 koty z rzedu... Prawda jest taka, ze nie masz jak stworzyc zagrozenie Rockowi. Na wszystko sa odpowiedzi. Nie masz nic oprocz Wastelandow zeby zdisruptowac moj mana base a to nie stawia Cie na wygranej pozycji. Zagrozeniem moze byc Troll, ktory w 3 turze jedzie z Rancorem. Wszystkie twoje stwory gina od removalu oprocz trola, ktory i tak moze zarwac edycta. Pozatym Baloth nie jest stworem, ktorego chcesz ujzec jesli nie masz Trola z Rancorem. Wlasciwie jak to czytam to dochodze to wniosku, ze jedyna twoja opcja na wygranie tego jest troll z rancorem...Sadze, ze Twoja opinia o tym mechtu wynika z tego, ze nigdy nie grales z rockiem, ktorego wlasciciel umialby obslugiwac swoj deck...
No offense



Likk - Pt sie 06, 2004 10:54 pm
" />Jesli chodzi o matchup z UG jest zdecydowanie na korzysc Beatsow. Jedyne zagrozenie to wonder na grobie+ roar ktorego ciezko sciagnac(tzn trzeba troszke kombinowac bo jest kavu, sa bolty, lavamancer wiec i tak zbyt ciezko nie jest). Oprocz rury chyba nic wiecej nie zagrozi temu deckowi.

Z Ponza jest w maire wyrownana gra jesli przeciwnik ma odpowiednia ilosc spalen. Oczywiscie duzo zalezy od tego czy bedziemy dociagac rotwalki, fanatykow, rancory czy tez kavu i trolle. Mysle ze 50:50 moze byc

Matchup z Atogiem jest dosyc latwy chyba ze przeciwnik ma duzo destroyu w decku(smothery, edykty na trolle itd). Wtedy moze byc gozej gdyz nasze rancory zapewne zostana skontrowane i nici z boostu. Jednak raczej w Togach nie ma wiecje niz 4 removali w mainie, a po side mamy vortexy

Takie niewielkie przemyslenia po rozegraniu w sumie nie wielkiej ilosci gier. Jesli sie mysle prosze mnie prostowac.
Aha i jesli ktos ma dobrze ograny matchup z Rockiem to prosze opisac propozycje sideowania bardzo mile widziane



SIN - Pn sie 30, 2004 6:36 pm
" />rotfl nie ma czasu na scrol buahahah żenada jak mozna cos takeigo napsaic jest tylko jeden wnisek nie miles tego decku nigdy w rece
z ponza ten deck ma auto loose



Iron z K-ce - Pn sie 30, 2004 6:51 pm
" />Moim zdanie martwą kartą w tym decku jest scroll.Nie ma na niego czasu.

JAKI LOL!Stary grałeś kiedyś z RG albo widziałeś je? Scroll dobija przeciwnika oraz stwory i to skutecznie. Robimy szybki wysyp z ręki i wtedy scrol jest już aktywny(jedne karta na ręcę więc walisz co chcesz i wiesz że trafisz:P wiadomo o co biega)



Kicpri - Pn sie 30, 2004 9:34 pm
" />Konkluzja for Łukasz Kozaczuk: wg ciebie sie nie przydaje -> nie graj nim, proste. [swoja droga, gdyby byl slaby, mysle ze Carlos by tego nie wrzucil do decku ...]



Iron z K-ce - Wt sie 31, 2004 8:35 pm
" />Łukasz pisnął
Ej no tylko bez loli.Testowałem scrolla i nie ma na niego czasu żadko się przydaje.A póki dojdzie to też druga sprawa.

co do loli to nie powinienem tego mówić ale nie mogłem sie powstrzymać ze śmiechu . Scrolle są Dobra na np. Gobosy które wręcz karcą(testowałem wielokrotnie meczap i jest słabo ze scrolem). Dobijo to przeciwnika.

inny post łuaksz

Ja nie gram scrolle i bez tego deck jest dobry.W pózniejszej fazie napiera się wioską ,flashbackuje firebolty,iuzywa sie lavamancera a nie strzela scrolle.Jak grałem na scrolle to na 10 gier scroll uderzył chyba dwa razy,o ile w ogóle doszedł.

10 gier to wręcz nic przy testach! napór RG da się przerwać np Wratem,Perishem a czasami pyroclasmem.wrecz jest wielki lol! Scollami się dobija wszystko oraz wroga!



Carlos, - Wt sie 31, 2004 9:39 pm
" />Łukasz Kozaczuk: śłuchaj powiedz mi:
- z czym testowałeś,
-ile gier zagrałeś z danym metch-upem??

i powiedz mi dlaczego ta karta słaba??wolisz volcanik hammery??scroll jest karta ktora w puzniejszej(choć często szybciej) fazie gry daj nam adventedz (w postaci 2 w coś )z dochodzącej karty,
pozatym jest to karta na którą psychatog ma tylko 3 wishe, bo łatwo jest go przemycic omijając kontry,

jedyna tali na która ta karta jest słaba to ponza, a i jeszce cembo decki(z reanimatorem włącznie)



Maszq - Cz wrz 16, 2004 12:20 pm
" />Przymierzam się powoli do tej talii i mam takie pytanie, skoro talia ma tak słabo z ponzą to nie powinno się wstawić jakichś tanich kreatur typu "can't be the target of spell or ability" o koszcie 1 lub 2? Poprawiło by to chyba matchup z ponzą, ale również i z togiem.
Oczywiście rozumiem że ponza powinna mieć Kegi ew. pyroclasmy które ściągną tego typu kreatury, ale zawsze jest to jakieś uprzykrzenie życia przeciwnikowi, tak samo dla toga.

I napiszcie jeszcze co po side należy wkladać na WoWa-Pyrostatic Pillary , Tranquility ?



Einar - Cz sty 06, 2005 1:57 pm
" />Fuck Teraz bedzie nawet grany w next mam nawet fajny spis . Oto on :
-- 4 Wooded Foothills
4 Karplusan Forest
3 Blinkmoth Nexus
7 Forest
5 Mountain
4 Llanowar Elves
4 Mogg Fanatic--Nowy fanatyk z betayers of kami
4 Grim Lavamancer
4 Wild Mongrel
4 Troll Ascetic
3 Flametongue Kavu
4 Firebolt
3 Volcanic Hammer
4 Magma Jet
3 Elephant Guide
SB: 4 Bind
SB: 3 Pyroclasm
SB: 4 Scrabbling Claws
SB: 4 Naturalize

Hmmm mam troche pomysłów np. można Elephant Guidezastąpić Humble Budoka lub Ravenous Baloth lub jeszcze jest ten z betayers of kami. Iwamori of the open fist (ale on legenda). Można też zamias młotów coś wsadzić.Bo za Elephant Guide troche brakuje Rancor'a i może to pomoże . I może coś na side ? tu nie mam pomysłu

Ok to ocencie i s komentujcie

pozdro Maczo



Eld - Cz sty 06, 2005 5:15 pm
" />Ten spis wcale nie jest taki fajny. Nexusy to jakaś pomyłka ponieważ jednym z większych problemów tej talii jest to aby zawsze mieć manę odpowiedniego koloru, stąd warto mieć tylko i wyłącznie lądy dające manę jakiegoś koloru. Troll Ascetic jest taki sobie w tym formacie, na regenerowanie i tak w większości nie ma czasu a jego nietargetowalność jest raczej słabym atutem, stąd lepsze są call of the herdy bo dają 2 stwory. Ze spaleń rewelacyjna jest erupcja, bardzo pomaga na affinity, mirror, gobliny i ug i nie można z niej rezygnować. Dodatkowo nie rozumiem czemu chcesz zastąpić elephant guide czymkolwiek ? Co jest słabego w tej karcie ?



Angel_ - Cz sty 06, 2005 5:19 pm
" />Eld - mógłbyś podać Twoją wersję RG w new ext? z góry wielkie thnx.



Einar - Cz sty 06, 2005 5:33 pm
" />Eee no właśnie ty chyba nie wiesz co robi troll z rancorem i 2 many wolnej , a co dopiero bedze robil z elephant guidem ?? 6/5 nie targetowany 1R regeneracja ? a call hmm np. jakis removal echoing turth (;P coś takiego) a pozatym wioche też trzeba czymś zastąpić to jest next a nie ext ? Rancor w excie i rg beats byl 1 z lepszych kart tam i w ext tak samo .......... może zaraz powiesz że mongrel jest za słaby ........ lub np.llanowar .A pozatym nie dodałem że to jest tańsza wersja sorky Angel ma racje podaj swoj spis Cwaniaczku :D ?
No masz może racje nie bedze tak napierał jak z rancorem nie ma trampka ale "wieczny bloker "



MasterBLB - Cz sty 06, 2005 8:24 pm
" />moim zdaniem,to dzięki mongrelom problem braku rancora rozwiąże brawn.Wówczas troll z e.guidem będzie równie groźny,co teraz z rancorem



Einar - Pt sty 07, 2005 2:15 pm
" />No też nad tym myślałem .... tylko tu trzeba dokladności bardzej bo można tu wpakować takie krity zamiast jakiś Volcanic hammera Ale co 3 brawnow za miast 3 młotkow?? Master doradz coś



MasterBLB - Pt sty 07, 2005 3:03 pm
" />a skąd mam wiedzieć?ja się RGBeatzem nie zajmuję,a z tego co znam karty MtG to chyba tylko brawn wypełni lukę po rancorze

weź sobie zobacz aktualny,obecny spis,wywal rancory i daj 3 brawny



Iron z K-ce - Pt sty 07, 2005 4:00 pm
" />tylko poza Rancorem wylatują, Wioski, Wastlandy, Scrolle



Eld - Pt sty 07, 2005 5:56 pm
" />Nexus nie jest dobry z tego powodu, że "czymś trzeba wiochę zastąpić". Człowieku, ty nie masz w nowym extended zastępować kart ze starego tylko złożyć dobrą talię a przy składaniu decków nie ma miejsca na zastępowanie czegoś słabszym odpowiednikiem. Nie ma NIC co zastępuje treetopa, z resztą takie lądy nie są niezbędne. Wiem co robi asceta z guidem ale wiem też co robią inne decki z next i ogólnie rzecz biorąc asceta jest niezły tylko na mirror bo jest niezłą odpowiedzią na middle game albo na phantom centaury. W early lepiej jest w trzeciej dostawić słonia i w czwartej znowu słonia niż mieć jednego ascetę i zostawiać 2 mana na regenerację. Z resztą co ja będę tłumaczył, trzeba pograć w tym formacie żeby skumać co jest dobre a co nie, takie wykłady na sucho nie mają sensu. W każdym razie - grając taką wersją wiele nie zawojujesz.



Einar - Pt sty 07, 2005 6:46 pm
" />to ty chyba nie grałeś w tym formacie .........Może Nexus jest słaby ok nie jest najlepszy ale ty no ...... n/c troll ihmo jest lepszy ponieważ "wieczny blokerblokuje ci każdego bez trampka .W nextcie beda moe rocki ,Mady, togi, ravki no i ..... Rg jest jednym z lepszych deckow w nexcie można zagrac na tym Call of the herdzie ale moim zdaniem nie ma potzreby zrob se ten deck i se pograj i zoaczysz .......



Phantamare - Pt sty 07, 2005 6:52 pm
" />Maczo z tego co sie orientuje to rg jest deckiem który ma raczej w miare szybko zajechac oppa a nie czaic sie z blokiem.



Einar - Pt sty 07, 2005 7:02 pm
" />Ee czym tu sie czaje? troll z elephantem tez dobrze napirea ?
a nie ?? do dajcie jakis dobry spis



Eld - Pt sty 07, 2005 8:16 pm
" />Maczo: zrobiłem se ten deck jakieś pół roku temu i nawet dwa razy byłem nim w finale 60-osobowego turnieju next więc... grałem w tym formacie. Podstawowym problemem tego decku jest kolor many, stąd również wygodniej jest grać call of the herdami (jedno G w koszcie) niż ascetami (dwa G w koszcie). Te nowe fanatyki moim zdaniem nie są zbyt specjalne ponieważ talia ta oferuje dużo innego burnu a jeśli już grać nimi to wtedy mniej lavamancerów bo ci nie są aż tak potrzebni gdy masz tonę innych paleń. Poza tym nie masz erupcji, które są rewelacyjne na większość decków i... brakuje jednego ważnego stwora - phantom centaura. Świetny na mirror, ug i rocka. Na resztę decków nie jest jakiś super i trzeba mieć pod niego rozdanie aby zasycił. Side to jakiś kosmos, bindy, które są tylko na rocka i scrabbling clawsy na ? Ale to jest dość elastyczna kwestia pod side można praktycznie przed turniejem dopiero rozkminiać w zależności od metagame. W każdym razie... w teorii asceci są rewelacyjni ale w praktyce niekoniecznie. Nie mają trample więc affinity może rzucać byle mały badziew pod koła, to samo gobliny, reszta stołu mu zostaje i w następnej turze atakuje. Z goblinami w ogóle robi się dużo słabszy matchup bo nie ma erupcji, wychodzi taki gang i robi się gorąco. Z instantowych spaleń masz magma jety (no i lavamancerów można też do tego wliczyć) - masz bardzo mało odpowiedzi na nexusy, które razem z platingami są BARDZO dużym problemem i jeśli nie duuuuużym ravagerem to właśnie equipowanym nexusem zabija affi w tym matchupie. Mógłbym jeszcze wymieniać dużo zależności i przemyśleń ale po co skoro i tak wiesz swoje i ciebie nie przekonam ?



Einar - So sty 08, 2005 10:15 am
" />Hmmm next ?? To już są turnieje ??No tak cenatury są też za 2 G.Fanatyk nowy jest taki sam jak fanatyk stary ,a jak się w ext nim grało to czsemu ma się nie garć w next ??Pozatym wsadził bym fecze biało-zielone lub czarno-czerwone ażeby mieć więcej kart w grejvie na strzelanie z grima .... . Jakoś grałem mecze z bidingiem to bylo 2;1,2;0 różnie dalmnie i dlaniego.Scrabbling Clawsy są na różne deck Madness(rurki ,aroganty itp..) GobboBiding(usuwanie kritów) Tog(usuwanie kart ogólnie)no w starym ext to było więcej decków takich Reanimator(krity)Dancing Ghul(krity) itp.. Co do sidu to nie wiem co wsadzić , może 1-2 Naturalize lub Oxdize w main można spróbować .Alne powtózre się Nie MAM POMYSŁU NA SIDE

Hmm jaką masz na myśli erupcie ? Violet Eruption ? bo nie wiem o co ci chodzi ??
A jak o tą erupcje to ona ma koszt 1RRR to ja już wole wsadzić earthquake ??



Eld - So sty 08, 2005 5:07 pm
" />To se wsadź te earthquake, graj ascetami i nexusami, przecież nikt nic ci nie każe. Ja tylko radzę co jest lepsze bo grałem już bardzo dużo turniejów w tym formacie, z czego zdecydowana większość to były turnieje 30-40-sto osobowe, i wiem jakie talie są dobre, rozegrałem już bardzo dużo spotkań, mniej więcej potrafię oszacować poszczególne matchupy, ale skoro masz inne pomysły to ok, przecież nie będę niczego narzucał.



Einar - So sty 08, 2005 5:29 pm
" />Ok nie mówie że nie ale jak już na tych erupcjach to jaki proponujesz mana base ? podaj go



Eld - So sty 08, 2005 7:28 pm
" />A czemu miałbym to zrobić ? Bo jesteś pyskaty i od samego początku przybrałeś drogę ironicznego rozmawiania ze mną ? To słabe powody. Ale nie chcę się znowu kłócić, jakoś na tej stronie każda wypowiedź po moim pierwszym komentarzu odnośnie decka jest pełna wspomnianej już ironii i zarzutów "to ty nie grałeś/ja gram dłużej/lepiej/co ty możesz wiedzieć/itp". To dziwne bo w innych miejscach jakoś udaje mi się nawiązać z ludźmi normalny dialog. W każdym razie nie będę się plątał dalej w tą dyskusję (podobnie jak zrezygnowałem z komentarzy w rb bidding chociaż i teraz strasznie mnie kusi jak widzę jakie !@#$%^ły czasami tam ludzie wypisują a inni w to ślepo wierzą) bo najprawdopodobniej nic dobrego by z tego nie wynikło.



Einar - N sty 09, 2005 8:40 am
" />Hmm to jest offtopic?? LOl ja gram z mana base :
-4xWooded Foothills
4xKarplusan Forest
2xMossfire Valley
5xForest
5xMountain
3xTreetop Village

A chesz miec 3 źródła czrwonej many ...... LOL może później się przyda ..... . Rób jak chchesz byłeś 2 razy w finale turnieju 60 osobowego.. ale to podaj spis na jakim grałeś a nie !@#$%^dolisz głupoty



Sumczas - N sty 09, 2005 11:30 am
" />Maczo jesli mozesz to okaz troche wiecej szacunku lepszym graczom albo po prostu nie pisz. Widac, ze nie masz zielonego pojecia o tym decku (sadze nie tylko o tym ale wogole o tej grze). Eld nie chce podac swojej wersji i musisz to zrozumiec ale za to bardzo stara sie was naprowadzic jak ten deck powinien wygladac. Mi osobiscie juz znudzilo sie tlumaczenie komukolwiek czegokolwiek na tym forum poniewaz za kazdym razem spotykam sie z takim samym przyjeciem



Kicpri - N sty 09, 2005 11:56 am
" />...no ale taka juz rola lepszych, zeby tlumaczyli gorszym, isn't it? [oczywiscie chodzi o tych lepszych, ktorzy maja troche dobrej woli i staraja sie pomoc innym, a nie tych, ktorzy maja naprawde spore pojecie o tej grze ale z nikim sie nie dziela, bo moze im to zaszkodzic... ]



Amidaris - N sty 09, 2005 12:36 pm
" />Wiesz Kicpri akurat ujawnianie spisów to indywidualna sprawa każdego gracza, która każdy powinien akceptować - na większych evenatach często wystepuja spisy zastrzerzone i nikogo to nie razi.
Pozatym naprawde przeczytaj moze dokladniej te przepelnione ignorancja, zadufaniem w sobie i beszczelnoscią posty Maczo ... szkoda słów. Ty byłeś kiedykolwiek chociaż w topie 60 osobowego turnieju ? Zapewne, szczegolnie z trollem w guidzie zostawionym do bloku grajac naporem

Pewnie, że lepsi gracze powinni sie dzielić swoją wiedza, tylko że równie oczywista jest chociaż minimalna wdzięczność tych drugich. Po co taki gracz ma sie dzielić swoją wiedzą skoro czekają go tylko uszczypliwe uwagi i podważanie jego umiejętności ? Elda wiele osób traktuje tu tak jak traktuje, tylko dlatego, że jest bardziej zwiazany z inna stronka, a pozniej sie dziwić, gdy ludzie określają k20 jako stronka glownie dla noobow i poczatkujacych dzieciakow, ciekawe czemu ? Podsumowujac jednym slowem - żenada ...



Einar - Cz sty 13, 2005 1:14 pm
" />MAm jeszcze jedno pytanie ?
czy moglibyscie podać mecz up z ponzą ??



Misiiiiek - Cz sty 13, 2005 8:38 pm
" />Moim zadanie to zwykłu RG napór z paroma directami i magami, z którymi rock czy tog sobie poradzi! Raczej nie garłbym na 4x river Boa, góra 2- nie jest to nic wypaśnego! Włozył bym tam jkiegos dobrego finishea, jak chodźby BoPa!
Oraz wiochy, które specjalnie nei opózniły by decku, a dodaly stworzy 3/3, które dają manę!



dziemion - Cz sty 13, 2005 8:52 pm
" />Chyba nigdy nie grales tym deckiem, lub chociaż przeciw niemu. BOA SĄ REWELACYJNE za 1 [G] krit 2/1 islandwalk i regenerka, czy BOP jest finisherem?? chyba ci się cos pomyliło... wioski sa 3 i jest to optymalna liczba, bo troche spowalniaja i nie oplaca się trzymac 4 sztuk- to ma byc agresywny napór a nie kontrola



Einar - Pt sty 14, 2005 2:45 pm
" />Nom Napór a nie kontrola ....Boa są fajne szczególnie z Rancorem Nie prawdasz?:D



Kicpri - Pt sty 14, 2005 2:50 pm
" />jaki jeszcze skrót, poza Birds of Paradise czai się pod BoPem?



metall - Pt sty 14, 2005 8:30 pm
" />Od kiedy BoP jest dobtym finisherem, bo chyba miałeś na myśli karte Bird of Paradise która jest mana akcelerated.
Co do River Boa karta jest bardzo dobra i jest obowiązkowa w RG Beatz, po drugie mają islandwalka i regeneracje, czego chcieć więcej.



Miko - N sty 16, 2005 12:13 pm
" />Moje propozycje do twojego decka w next:
out nexusy, graj na 22 landy
out przynajmniej 2 trolle i 1 volcanic hammer - wsadź 4 Call of the Herd za to.

A erpcje sam nie wiem za co . Musiałbys chyba w ogóle zrezygnować z trolii, bo tak naprawdę to nie sa tak dobre jak ci sie wydaje. Chyba tylko na mirror...Zreszrą sam kombinuj. Z mongrelem erupcja ma koszt 1rr, a to już łatwo osiagnąć. Nikt nie mówi że musisz grać na 4, ale 2-3 spokojnie powinny robić swoje.



metall - Pn sty 17, 2005 11:39 am
" />Właśnie zacząłem pogrywać sobie tym deckiem, jest w fazie testowania. Czytając wasze wypowiedzi złozyłem coś takiego:

Main:

4x Wild Mongrel
4x Grim Lavamancer
3x Flametongue Kavu
4x Rancor
4x River Boa
3x Cursed Scroll
4x Firebolt
3x Troll Ascetic
4x Mogg Fanatic
4x Birds of Paradise
2xCall of the Herd

Mana base
4x Mountain
5x Forest
4x Wooded Foothills
4x Karplusan Forest
4x Treetop Village

SB narazie w trakcie budowy ale na pewno widze w nim miejsce na
4xPyroclasm
3xNaturalize

To pytanie kieruje do zaawansowanych graczy. Czy konieczne jest granie na Wasterlandach?? Prosiłbym o uzasadnienie wypowiedzi. Czy dzięki Wasterlandów nie boli nas mana screw??



Einar - Pn sty 17, 2005 6:31 pm
" />No raczej tak bardzo sycą np. na nexusa,glimervoida,i jakieś tam viochy czyli out 1x wioche in 3xwastelandy
Pozatym nie wiem czy 4Grimy są aż takie potrzebne(nie ma czym strzelać)
Imo nie opłaca się grać na 2 Call'ach(to moje zdanie )
Mozna wsadzić 1 Kavu więcej.... lub na side 1
A na side myśle nad:
3-4xEnsnaring Bridge-Większe napory(Reanimator)
3-4xPyrostatic Pillar(Ponza,Tog,w sumie na GoboBidding . Nas też troche boli)
3-4xScrabbling Claws(Tog,Gobosy,Madness,Ghul,Reanimator,Rock[Geneze])

(Starałem być grzeczny )
Pozdro



Ith - Pn sty 17, 2005 6:40 pm
" />Metall twoj building to samobojstwo. grasz na 5 kritow za 3cc a masz ... 21 landow. W RG Beatz gra się na 23-24 landach i 3 wiochach bo na pcozatku rozgrywki są nieprzydanetne. Pozatym granie na WASTElandach a nie westlandach jest moim zdaniem wymagane, bo są świetne do opóźniania lub wywoływania screw opowi. Dzieki temu zyskujemy ważne dla nas turki. Pozatym elf>bop, jednak to 1 z przodu często jest kluczowe. 4 grimki to za duzo bo na poczatku nie ma zbytnio na nich paliwa ani czasu, a herdy jak juz to zamiennie z trolami jak kto woli.

out: 2 herd 1 grim
in: 3 wasteland

Pozdro

Co do side to imo musowo naturalize,clawsy i pyroclasm, a potem ciekawy wydaje sie most jak masz w meta reanimy albo jakies firesy albo pillary na togi/ ewentualnie artifact mutation jak boisz sie affki chociaz niepowinienes.



puchat - Wt sty 18, 2005 8:31 am
" />Gram RG od czasu kiedy było jeszcze w starym T2 a na extendzie też sobie całkiem niezle radzi. Rozegrałem nim sporo gier i wiem ze cieżko jest z rockiem a o reanimatorze nie wspomne. Spekulacje z czym sobie radzi a z czym jest dość trudne. Przede wszystkim liczą się umiejętnośći Twoje i przeciwnika. Gram nim juz długoooo i moge z całą pewnością powiedzieć ze znam ten dek. Jedynie dekim z którym ma dobrze to UG gdzie ma łatwo ale to wszystko tego jak podejdzie tobie i przeciwnikowi.

Main:

4x Basking Rootwalla
4x Wild Mongrel
4x Grim Lavamancer
3x Flametongue Kavu
4x Rancor
2x River Boa
3x Cursed Scroll
4x Firebolt
4x Volcanic Hammer
4x Mogg Fanatic

4x Mountain
4x Forest
4x Wooded Foothills
4x Karplusan Forest
4x Treetop Village
4x Wasteland

Sideboard:

4x Naturalize
2x Pyroclasm
4x Scrabbling Claws
3x Ensnaring Bridge
2x River Boa

( main i side zalezy tak naprawde od meta jakie jest czasami mozna grać na 4 boa w mainie i kavu do boardu. grałem kiedyś na turnieju na którym było mnóstwo jakis sneaków i innych dziwactw z enchantmentami to wrzuciłem do maina wtedy 4 naturalize i szok patterna był wielki jak dowiedział się ze mam w mainie 4 naturalize )
-----------
a o nowym ext raczej myslalem takim:

5x Forest
5x Mountain
4x Karplusan Forest
4x Wooded Foothills
3x Blinkmoth Nexus

4x Grim Lavamancer
3x Flametongue Kavu
4x Firebolt
4x Volcanic hammer
4x Magma Jet
4x Llanowar Elves
4x Troll Ascetic
4x Basking Rootwalla
4x Wild Mongrel
4x Call of the Herd

Sideboard:

4x Naturalize
4x Scrabbling Claws
4x Bind
3x Pyroclasm

----------
Nexusy sie przydadza z 3 powodów. Po pierwsze jak ci wszystko sprzątna to zostają lady ktore moga zajechać ( co prawda za 1 ale zawsze coś ), po drugie lata, po trzecie jest bezkolorowy ( brak mozliwosci kółek i protekcji - nie mowimy rzecz jasna o " protection from artifacts"). Tak naprawde "Co" będzie grało okaże się za kilka miesiacy. Nie zapominajmy ze kilka dodatków przed nami jeszcze a to może się okazać wielkim zaskonczeniem. Jedynym syfem było by wsadzenie do maina nowego fanatyka ( 1 w krita? a gracz to co? mamy napierać gracza czy jego stwory? ).
P.S. ciekawe kiedy dostane opier... bo zaraz sie komuś moj main albo taktyka nie spodoba... ta.. już to czuję.



metall - Wt sty 18, 2005 1:52 pm
" />Dzięki Ith za rade, zmienie nma wersje jaką ty proponujesz, potestuje i się wypowiem co o tym sądze.



puchat - Wt sty 18, 2005 1:56 pm
" />nie gram tylko ta wersja. zalezy co gra na turnieju. wiadomo jak gra duzo atogów to wtedy 4 boa w mainie obowiazkowo. zawsze widac na co mozna sie szykowac. w RG trzeba uwazac zeby byc bardzo elastycznym bo naprawde rozne wersje jego są i roznie sobie na rozne meta radzą.



Ith - Wt sty 18, 2005 3:21 pm
" />Puchat sprawdzają ci się te rootwali :>. Moim zdaniem komplet boa to podstawa. Pozatym twoja wersja na nowy ext ma 21 landow i 8 kritow z 3 cc . nie licz llanowara jako landa, oni naprawde mogą szybko zejsc i co wtedy :>. Przeczytaj wersje poprzednikow i posty, bo troche glupio pisac kilka razy o stalym bledzie w decklistach. Pozdro

p.s. grac dlugo nie znaczy gra dobrze



Noireve - Wt sty 18, 2005 4:46 pm
" />Ja nie gram RG , ale zgadzam się z Ithem - Rzeczny Wąż syci . Heh, a co do wersji na nowy ext, to mam dosyć czytania o tym... To jakby mówić o rządach nowej koalicji rządzącej w Rp (no dobra...to zły przykład; i tak nas okradną )

//rada na przyszlosc a zarazem ostrzezenie - nie offtopuj tak bardzo
//kicpri



Einar - Wt sty 18, 2005 6:51 pm
" />
"> ( 1 w krita? a gracz to co? mamy napierać gracza czy jego stwory? )...

4x Grimki to za duzo bo na poczatku nie masz dla nich paliwa, a frostling jest swietny bo jego katywacja nie wymaga many . Niszczy Bopa ,Llanovara,i tym podobne i zawsze wali te 1 w playera lub niszczy dodatkową krite .
Wywaliłbym 4 Basking Rootwalla bo są zbyteczne.A wsadziłbym te 4x Frostlingi

(Wiecie starałem się być grzeczny )
Pozdro



PAN LUKASZ - Śr sty 19, 2005 7:51 pm
" />Może i ja się udziele:
-dodał bym 1-2 szt Phantom centaur
-zastanowił bym się nad barbarian ring w liczbie 2 nie wiecej
-call of the herd faktycznie jest wygodny i jest grany co najwazniejsze.
-Tak po za tym co złego widzicie w erupcjach??
-co byście wsadzili zamiast rivier boa??



Ith - Śr sty 19, 2005 8:08 pm
" />Phantom Centaur jest wolny, nie ma trampla ani flyingu i kosztuje az 4 mana co czyni go wolnym naporowcem. Juz lepszy bylby fledgling dragon, ale on podobnie jak brarbairan ring kłoci się poniekąd z barbarian ringiem, poniewaz nie mamy w decku zbytnieog card advange i mamy grimkow, ktorzy usuwaja karty z grava co czyni treshold rzadko przydatna zdolnoscia w tej talii.

Nie zebym byl nieuprzejmy ale co to znaczy ze karta jest wygodna?? Dobrze sie na niej siedzi?

Ja widze to zlego w erupcjach, ze maja trudne mana koszt i sa troche wolne.

River boa to podstawa, a podstawy sie nie wywala, pewnie chodzi ci o rotacje ale zapewniam cie z oplaca sie zainwestowac 20zł na 9 miechow bo river boa to dobra karta w t1 grana w RB Beatsie i Rg Zoo/ stompie, co oznacza ze jak zakupisz wersje BB to zpewnoscia znajdziesz na nie kupca po rotacji.

Pozdrawiam



Miko - Pt sty 21, 2005 10:42 pm
" />Ufff wszyscy dyskutują o +/- jedną lub 2 sztuki danej karty i tyle się wasze wersje różnią... Oczywiście że gdy wie się z czym będzie się grało można wcześniej nawrzucać SB-dowe karty do maina itp. Wszyscy dużo gadają, a może ktoś pokaże coś konkretnego? Mam na myśli wyniki gier przez neta/w realu z typowymi deckami z exta...

PS. A co myślicie o 2 sztukach epicenter na SB? Wielkie zaskoczenie dla rocka i innych decków bez kontr gdy mamy na stole choćby jednego krita (np. river boa + foresta w zanadrzu) i gra jest praktycznie nasza.



puchat - Pt sty 21, 2005 10:53 pm
" />fakt przyznaje 21 ladów za mało. trza pomyslec. zobaczymy co z nowymi dodatkami.

a propo nowych fanatyków. czemu zle? bo ty napierasz i nie palisz przeciwnikowi stworow tylko jego wiec takie super jeden w stwora to to nie jest....

epicenter - jesu dozbierasz tyle many?? no ... hardcore z deka no chance zeby przeciwnik mial czysty stół do tego czasu.

czemu 4 lava? bo sa dobrzy a mana na strzał w grobie zawsze jest... nim sie nie napiera. nim sie sprzata. 3 ? ta jasne... oni maja dochodzic. masz na pierwszym rozdaniu? wystawisz cos innego do naporu

4 zaby - tak bo zawsze chca je zdejmowac a zostawiaja najgorsze zagrozenie na stole ( psy mancerów) a tak latwo zdjac nie jest.



Einar - So sty 22, 2005 8:39 am
" />To Epicenter jest shitne... Ja nie rozumiem was . Jest tu Grim Lavamasner a wy probujecie wkładać karty z tresholdem.Wiem ,że to idze na side ale będziesz wysaidowywał Grima ?? on przecież on zabija all gobbo bidinga (chyba że ktoś gra na Goonach )zawsze cos dobije w walce pomoże zabić Rurke z Kavu na mirroze to rg wali tak jak ono nas Tak samo jak Z tym BArbarian Ringiem ...... Daje ci R z painem po tresha nie osiągniesz . Ja osobiscie bym tego nie wsadził już wolałbym wsadzic Erupcję . Musze z nią po testować. Wszystko sie opiera na testowaniu
A i pozatym tracisz 1 ture 5 mana to ja wolałbym spalić coś i wstawić jakąś kritke za 3,2,1\lub wystawić Trolla i np. boe czy coś w tym stylu
Wyżej Ith pisał o tym samym(o tych treshach w rg )

pozdro



Ith - So sty 22, 2005 1:31 pm
" />Maczo jakbyś obserwował sytuacje i POTRAFIL testowac, to zauwazylbys, ze nasze meta pelne jest agresywnych deckow przez co lavamancer krotko siedzi na stole, i ten treshold w 90% jest osiagalny, mysle ze te karty tak strasznie sie nei kloca, ale w sumie rock ma na te centra terapie i duressy, a jest to spel raczje 5-8 turowy, wiec musialbys liczyc na topdeck, bo dotego czasu napewno zapusci ci dziure lub terapie.

Co do erupcji to by musialbyc zupelnie inny bulding mana base itp. Wtedy nie gralo by sie na trolach, a za nie call. Trzeba by tez wsadzic bopa. Tego komentarza puchata nie rozumiem, nie wiem czemu az tak bardzo ci chca rootwala sciagac, przeciez w rg zazwyczaj sie przez 3-5 turn wytapowujesz i nie masz czasu na jej wzmocnienie.
pozatmy rootwala nie jest taki super nawet jak masz mane, bo w odp na wzmocnienie latwo go zdjac fire/ice/seal of fire/magma jet/lavamancer/shooter/spark/fanatyk.
All co wypisalem to karty grane w okolo 30% deckow.



puchat - So sty 22, 2005 5:13 pm
" />"maczo" to ty sobie mow do kolegów. sadze ze jestem od ciebie starszy i nie przypominam sobie zebysmy byli na "ty". testować potrafie i widzialem wiecej decków i spisów niż ty. jesli uwazasz ze masz "cool" spis to graj nim i nie wmawaij ludziom ze maja zle talie. dyskusja polegała na przedstawieniu wlasnych tali a ty kazdego krytykujesz. a jeszcze raz do słowa "testować" to nie znaczy tym wygrywać testuj testuj moze kiedys nauczysz sie grać czemu rootwalle chca zabic? nie wiem. zapytaj sie przeciwników moze ma to "cos" w sobie.



Ith - So sty 22, 2005 5:40 pm
" />Puchat chyba coś ci się pomyliło. Jakbyś nie zauwazył Einar miał wczesniej ksywke Maczo i ja tak na neigo mowie. Jakbyś czytał jego przypis może być na to wpadł. Chyba się pośpieszyłeś z tym pojazdem..... Sadzę ze ejstem od ciebie starszy i napewno zdrowiej patrze na ta dyskusje, przyanjmniej nikomu nie pojezdzam bez powodu.

W moim rozumieniu dyskusja na tego typu forach ma na celu, ukazywanie plusow i minusow danej karty, aby zdecydować czy jest ona dobra czy też nie w danej talii.
W takiej drodze osiąga się jak najlepsza wersja lecz kazdy moze ja sobie przerobic wg swoich upodoban. Argument rootwala jest dobra bo kazdy chce ja sciagnac jest ekhm.. troche prosty.


">
fakt przyznaje 21 ladów za mało. trza pomyslec. zobaczymy co z nowymi dodatkami.


Co ma ilosc landow do dodatkow? Nie wiem moze ci chodzi o ciekawe nonbasiki, ale narazie nei czaje.



puchat - So sty 22, 2005 6:24 pm
" />watpie zebys mial wiecej niz 24 lata. jak do kogos mowisz to uzywaj jego aktualnego nicka. uniknie sie problemow. tak mialem na mysli nowe nonbasici. moze jakies combo ;p a co "pojezdzania" jesli krytykujesz kogos po jego poscie to chyba moze to tak odebrac? nie sadzisz ? " POTRAFIL testowac " to nie granie.. nie zapominaj... inaczej sie "testuje" a inaczej gra na turnieju.



Einar - So sty 22, 2005 6:33 pm
" />Ech panie Puchat .... Czy widzałeś żeby tu ktoś mówił do kogos "pan lub pani "
Może i jesteś starszy to se bądz ,może widziałeś więcej decków i spisów to se patrz , ale to nie znaczy że można grać na rootwalach ;/. Jak Ci coś zrobiłem to sory bardzo ale wiesz
">2x River Boa No to wiesz ..... Tak samo z Młotkami ;/ Imo lepsze są jety bo mają "scry 2"



puchat - So sty 22, 2005 6:56 pm
" />chodzilo mi o to ze pod moim postem pisałes do mnie i nie napisales do kogos. słowo "maczo" to raczej okreslenie osoby a nie nicku. grałem na jetach i dostowałem bo nie mialem jak psów przeciwnika sciagnać jetem. duzo przypadków jest ze brakuje jednego obrazenia. nie twierdze ze jet ze scry jest zły ale raczej mlotek wiecej moze walnac w głowe. po prostu wole wiecej palic. to jest tylko strategia i nic wiecej. mozna jetem tez grac. prosze. mnie sie one po prostu nie mieszcza. dla czego 2 river? bo mam nastawione na palenie ale nie zawsze. sa sytuacje kiedy gram 4 boa. zalezy od meta. po prostu to co dałem wczesniej to moj main deck. a przed turniejem zawsze wyglada inaczej.



Ith - So sty 22, 2005 7:19 pm
" />Szanowny panie puchat niestety mam 17 lat wiec zapewne jestem bachorem, ktory nic nie wie.


">nie twierdze ze jet ze scry jest zły ale raczej mlotek wiecej moze walnac w głowe. po prostu wole wiecej palic

Nie wiem czy to jest wypowiedź na poziomie 24 latka. Pozatym nawet nie potrafisz przyznac się do błedu. Młotek jest lepszy na Madnessa, call of the herd i ravka, chociaz w przypadku psa/rava ten 1 dmg wiecej nie zawsze wystarcza.
Moim zdaniem jet jest lepszy bo ma scry i pomaga uniknac screw/flooda, albo dobrania jakis nieprzydatncyh w danym momencie kart i wg mnie to przemawia na jego stronę.

Może byś przedstawil swoje meta w ktorym tak swietnie chodzi twoja wersja??



Einar - So sty 22, 2005 7:59 pm
" />+ magma jet :
-1R 2 dmg
-Scry 2
-Instant

-magma jet :
-Nie wiem

+ Młotek :
-1R 3 dmg

-Młotek :
-Sorcery

Czyli Na młotku tracisz całą ture .A jetem można w instancie zagrać i nie tracisz tury.Tak mi się zdaje , może błednie mówie ale wyrażam swoją opinie ...
A pozatym czemu Maczo to określenie dla człowieka a nie ksywka ?? To puchat to określenie jak ktoś jest puszysty ?



Eld - N sty 23, 2005 7:47 am
" />Niejednokrotnie po wcześniejszym naporze przeciwnik zaczął kontrolować stół i zostawał na 3-5 życiach. Wtedy wściekałem się bo miałem np magma jet i firebolt i brakowało mi jednego obrażenia. Również jestem zwolennikiem młotków, to 1 więcej w gracza często jest kluczowe ale nie przeczę, że instantowa szybkość jeta też momentami jest kluczowa - wybór którą kartą grać to kwestia gustu i poniekąd planu na grę/wyglądu mainboardu.



Noireve - N sty 23, 2005 8:57 am
" />Tyle, że Magma Jetem możemy dokopać się do kolejnej dobrej karty, a młotkiem nie. Po za tym popieram wszystkie argumenty Einara. Poprostu Jet jest imo lepszy.



Ith - N sty 23, 2005 9:44 am
" />Eld to prawda, że czasem zostaje to 1 hp, ale zawsze wtedy mamy fanatyka/flash firebolta/lavamancera, wiec z magma jetem powinnismy to szybko dociagnac.

Pozatym insantowosc jest swietna na:

RDW- jak nas zlockuje wirem to w upk mozna mu rozwalic fanola/pupa/grima
- zabic kota oszczedzając 7 hp
Gobliny- zabic warchiefa/piledrivera- odbierajac w ten sposob im tanszy koszt lub haste/ albo broniac się przed wielkim zagrozeniem jakim jest ten drugi.
madness- na jego krity grane w insancie
tog- insantowosc jest mocna w jego eot bo wtedy nie opyla mu się wytapować, w sumie tog i tak rzadko kontruje spalenia w swojej turze, ale czasem 2dmg moze byc kluczowe, np wczoraj gralem biddingiem w finale lokalnego turnieju z togie i przez 8 tur opp mial 1 hp, a mi byle fanatyk/matron/szef/ring dal wina, przy 3 terapiach na rece jakie dociagnolem ;/, ale neistety nie podeszlo
rock- np. jak mamy na stole krita i trzeba sie pozbyc chump blockera, ktorego moze dociagnac, a dostajemy wzamian discard to w odp zawsze mozna popalic w gracza.

Magma jet pozwala takze dokopac sie do kart ktore sidowalismy.



Eld - N sty 23, 2005 12:13 pm
" />Wypisałeś tutaj co robi magma jet tak jakbym nie umiał sobie karty przeczytać. Wiadomo, że zabija i ma swoje plusy ale hammer również je ma tylko, że ich najwyraźniej nie dostrzegasz będąc zafascynowanym możliwościami jeta.

BTW na madness lepszy jest hammer bo zabija aquamoebę co ma często kolosalne znaczenie dla przebiegu gry więc nie wciskaj kitu, że jet jest w tym matchupie super.



Endir - N sty 23, 2005 12:37 pm
" />a pozatym jak grac, zeby wygrac z madnessem?



Eld - N sty 23, 2005 1:12 pm
" />Kluczowa jest river boa z rancorem, taki zestaw zapewnia niemalże zawsze wygraną. Dodatkowo bardzo ważni są grim lavamancerzy oraz flametongi. Czasami trzeba decydować się na wymiany 1 za 2 i atakować tak, że tracimy ale możemy dopalić większego stwora przeciwnika bo niejednokrotnie nasz napór jest mniejszy niż ten ze strony UG i jeśli szybko się nie zniweluje jakiegoś stworka to potem dołączy następny, wonder i będziesz na jedno puknięcie. Bardzo pomagają sideowe threateny/moment's peace albo ensnaring bridge jeśli korzystasz z dużej liczby spaleń. Dodatkowo jeśli wielu z twoich przeciwników ma ug madness dobrym rozwiązaniem są phantom centaury.



Einar - N sty 23, 2005 1:26 pm
" />Imo Ith ma rację bo od dobiłania 1-2 hp są Moog fanatic /Firebolt / Grim a przy młotku jednak tracisz te 2 many gdy możesz wystawić Boe/Psa lub z llanowarem Trolla/ Call'a
Ale chociaż jak puscisz młotka to zmuszasz toga to wyzuceniu więcej kart ,a ravka jak chce go utrzymac poswięceniu więcer Artefaktów , ale zawsze scry jeta uchroni nas od flooda , wyleczy screw , zapoda potrzebną karte .

Imo 70 -30 dla magma jet

Pozdro



Ith - N sty 23, 2005 6:18 pm
" />Tak Eld jestem niezmiernie zafascynowany w magma jecie .....
To, że argumentuje mój wybór nieznaczy, że volcanic hammer to kupa....

Tak hammer zabija aquamoebe i rootwale. Ale wez tez pod uwage sytuacje, że ktos insantowo zagra ta rootwalke i trzeba bedzie ja sprzatnac w odp na jej wzmocnienie.

Nie rozmawiam tylko z tobą, bo przeciez ty o tym wszystkim wiesz, skoro jest to forum dla "mniej doswiadczonych magikowcow" i dyskusje przebiegaja tu na nizszym poziomie, to krok w strone początkujacych dokladnie zwracajacy uwage na plusy danej akrty jest chyba na miejscu nie? Mówisz, że na k20 tylko wszyscy cie karca, ale moze zmienilbys sposob swoich wypowiedzi, bo na PG jakos wydajesz sie milszy.

Einar nie wiem jak wykalkulowales te procenty, ale twoje poparcie chyba niewiele mi da.



Iron z K-ce - N sty 23, 2005 9:02 pm
" />Ith - Jeśli dobrze i uwąznie przeczytałem komentarze Elda. To mówi o zaletach Magma Jeta i Młotka. obie karty maja swoje wady i zalety. Nie widzę nic złego w postach Elda bo on tylko tłumaczy. Więc nei wiem co sobie ubzdurałeś że ELD na PG jest milszy. Jak dla mnie to się na k20 i na PG normalnie zachowuję i nie widzę powodu że w soim poście wybuchłeś złością (tak to odczuwam)



Iron z K-ce - N sty 23, 2005 9:05 pm
" />Ith - Jeśli dobrze i uwąznie przeczytałem komentarze Elda. To mówi o zaletach Magma Jeta i Młotka. obie karty maja swoje wady i zalety. Nie widzę nic złego w postach Elda bo on tylko tłumaczy. Więc nei wiem co sobie ubzdurałeś że ELD na PG jest milszy. Jak dla mnie to się na k20 i na PG normalnie zachowuję i nie widzę powodu że w soim poście wybuchłeś złością (tak to odczuwam)



Ith - N sty 23, 2005 9:19 pm
" />Iron uważam, że komentarze elda wnoszą dużo do dyskusji, ale mógłby unikać tekstów typu:


">* tak jakbym nie umiał sobie karty przeczytać
* że ich najwyraźniej nie dostrzegasz będąc zafascynowanym


Jak dla mnie to wyraz braku szacunku.

EDIT: Iron masz racje, no offence eld, nie odpisuj na moje uwagi, bo to nie ma sensu, obydwoje wiemy, ze nikt nie przyna drugeij stronie racji.



Iron z K-ce - N sty 23, 2005 9:26 pm
" />Jak dla mnie jeśli zaczniecie się kłócić w tym wątku to obaj nic nie będziecie wnosić do dyskusji. Co do Jeta i Młotka to zależy chyba od wersji RG i od gracza. Nie gram na odzień RG więc się nie będę wypowiadał na ten temat która karta z nich się bardziej w tym deku przyda



Eld - N sty 23, 2005 9:51 pm
" />Jesteś dość wrażliwym gościem skoro takie zdania to wyraz braku szacunku ale spoko, nie chcę się kłócić bo nie ma o co. Wg mnie był to normalny komentarz a wg ciebie zaczepka - myśl jak sobie chcesz.

Wracając do obecnego wątku dyskusji czyli magma jet vs volcanic hammer to użyłem pojęcia "zafascynowany" ponieważ różne argumenty typu "jaranie rootwalli w odpowiedzi na dopalenie" są, moim zdaniem, argumentami na siłę. Dlaczego tak sądzę ? A w jakimż to małym procenciku wszystkich gier z madnessem rootwalla odgrywa kluczową rolę (inna sprawa, że można ją zabić turę później tym młotkiem po prostu) a w o ile większym procencie ważne jest skuteczne zabijanie aquamoeby. Dodatkowe obrażenie w gracza z młota moim zdaniem jest solidniejsze niż "bo ze scry dociągnę se lavamancera/firebolta". A co się stanie jeśli z tego scry nie dociągniesz palenia i zabraknie jednego obrażenia ? Albo obrażenia w następnej turze to będzie zbyt słabe bo przeciwnik dogra balotha ? To jedno obrażenie ma niebagatelne znaczenie w grze z rockiem oraz w grze z ug madnessem na co moimi wypowiedziami staram się zwrócić uwagę. Dodatkowo hammer sprawdza się lepiej w grach po sb jeśli używamy sulfuric vortexów. W planie gry z vortexem liczy się każde jedno obrażenie - to samo tyczy się grania ensnaring bridgeami w sb jeśli ktoś takowych używa.

Jeśli ukazywanie takich ważnych atutów jednej karty (zaznaczam, że magma jet też ma swoje zalety i wybór nigdy nie jest oczywisty i zależy od kilku czynników - nie da się definitywnie stwierdzić co lepsze) to dla kogoś zaczepka i bycie niemiłym to brak mi słów do takich gości.



puchat - N sty 23, 2005 10:16 pm
" />eld widzę iż jako jedyny rozumiesz moją strategie. Gdy powiedzialem że chcę 4 lavamancerów też mnie zjechali. Nie zauważyli jakoś że ten deck opiera sie głównie na paleniu. Ja też nie twierdze ze magma jet jest lepszy ale wiem że mnie osoboscie bardziej potrzebny jest silniejszy damage niż filtrowanie. Pamietajmy tylko o tym iż z magma jeta możesz sobie ułożyć karty a nie je dociągnąć. Widze że miałeś chyba nie jedno starcie z rockiem że wiesz iż na rocka chociaż jedno palenie to bardzooo dużo. Jedyny deck z którym uważam ze mam łagodniejszą grę jest UG madness. Widze w młotku jedną zalete, wali za 3 za 2 many w cokolwiek. Koledzy tutaj uważali ze frostling zastąpi fanatyka bo też sie go da poświęcić ale zapominają że jak to czesto bywało na mirror matchu jak fanatyk blokował fanatyka co sie z nimi robilo? walilo naprzemian w gracza.
btw... czy to wazne ktora karta jest sileniejsza czy też mieć zaplanowaną strategie taktykę gry. Jak dużo z nia grasz pewną karta to opierasz na niej strategie.



metall - Pn sty 24, 2005 8:43 am
" />Powiedzcie mi co śadzicie o dodaniu do maina zielonego Genju, kosztem Rancora. Z chęcią wysłucham waszych propozycji.



Einar - Pn sty 24, 2005 12:34 pm
" />Osobiści myślałem o tym Genju czerwonym ... to taki słabszy blistering firecat . Jecze mozna spróbować z iwamori of the open fist Podawajcie pomysły co z BoK można pzretestować w RG .

Pozdro



Ravager One - Pn sty 24, 2005 8:37 pm
" />od 1.5 tygodnia testuje ten deck i niestety musze stwierdzic ze ssie i to poteznie. O ile pierwsze porazki tlumaczylem sobie nie znajomoscia decku ( chodz co tu znac - straight beatdown i czasem trzeba wiedziec co targetowac ) tak teraz to sie stalo poprostu smieszne. przegrywam prawie ze wszystkim jak leci. Nie - nie chodzi o to ze brak mi skilla - gram z doswiadczonymi ludzmi i poprotu ten deck suxx... Jedyne czego nie uzywam u siebie to cursed scrolle bo nie mam ich i nie bede prawdopodobnie mial wiec ich nawet nie sproxowalem...
ale po kolei:
oto build ktorym gram:

6xForest
6xMountain
4xFoothills
4xKarplusan Forest
3xTreetop

2xCall of the Herd
3xFtK
4xFanatic
4xLlanowar Elves
4xRiver Boa
3xLavamancer
4xHau Hau
3xTroll
4xJet
4xRancor

Sb:
4xNaturalize
4xEnsnaring Bridge - Clawsy sa gorsze na reaniszmatora
4xBind - na life chodz i tak przewalone
3xVial - na kontrole

Z rockiem z poczatku szlo mi niezle - wygrywalem, ale opponent srednio wiedzial czego sie po moim decku spodziewac. Potem nie wygralem nawet 1 gry... deed i bach... baloth, witness baloth, tutor , baloth bach...
duress - rancor bach, deed bach i narazie...
probowalem experymentalnego sb to nawet udalo mi sie przystopowac troche opponenta ale w gruncie rzeczy i tak to on zawsze mial gore - slowem - lipa
Reanimator - juz sie wypowiadano - ja tylko powiem ze gdyby clawsy byly wreczem to super by sie gralo a tak do gra sie super lipnie bo trzeba naprawde w 1 turze - a co jak nie ma? to siedzimy i sie kisimy a akroma nas rzznie... stad wole mosty - kilka razy mi wygraly gre ( most i bolty bolty bolty, atak i narazie. )
Life - autoloss - kilka razy zbindowalem opponenta ale to i tak malo daje - on jak juz zacznie to i skonczy
Goblins - wszystkie sa "stosunkowo" latwe - ale gorzej jak sobie opponent wyssa biddingiem cos... albo gra na goonach, albo ( to juz wogole najgorzej - ma wiecej jak jednego sharpshootera albo sparki - ogolnie to dobry meczap ale i tak :/
tog - no ten to moze wszystko pojechac... jak mial good hand to jezdzil ze mna jak chcial... jak nie mial to drawowal az uzbieral dosyc tych fire iceow itp. - tu fajnie dzialaly clawsy ale wole wstawiac krity niz pozbawiac opponenta jednego win condition...
affinity - jak sie rozkreci to nie ma bata - szybkie targetowanie pomaga w te wstretne disciple i zaby itp. ale jest naprawde srednio - naturalize po sb obowiazkowe...
aluren - jak do 4 tury nie zabijemy ( a nie zabijemy ) to koniec
ug madness - jak szybko rozpocznie i krowa nisko latac bedzie to i my wylecimy nisko i szybko z rozgrywki - trzeba przejac kontrole w 1 turach to moze cos z tego bedzie. Bind fajnie dziala czasem ( w ramach experymentalnego side :] ) - jest srednio.
nie testowalem jeszcze z rdw, ponza, mirrorem i jakimis mniej znanymi. Niestety musze to powiedziec jeszcze raz - deck ssie i naprawde trzeba miec dobre rozdanie//byc konkretnym kombinatorem ( przyklad: 6 kart mialem na rece bo mi sie zbieraly czerwone shity ( kolor screw :/ ) i 2 rancory. opponent zagral deeda zrzucajac mi wszystkie zieleniaki do grave i bridga razem z nimi - rancory wrocily do gry... opponent wstawia wall i balotha i pass... jeden wjazd balona wystarczyl zeby mnie zatluc - i tu bach... nie ma R landu ale jest most = no to jak sie kart pozbyc? ciach - most w stol, 6 kart na rece, land - 5 kart, 2x rancor na walla i opponent zalockowany.. - on czekal na kolejnego deeda - mi styknal mountain: lavamancer, bolty przez 3 tury i jazda... - niby nic specjalnego ale ile sie naglowkowalem co tu wsidowac na tego rocka zeby go wykiwac a potem zeby mnie jeszcze balony nie dopadly ) zeby wygrywac. No naprawde mam bardzo mieszane uczucia...

EDIT: zmienilem deck bo zle cos wkleilem...



Ith - Pn sty 24, 2005 9:05 pm
" />Raveger, czy mnie oczy niemylą czy grasz na 27 landach. Pewnie zle przepisales psis i masz -2 forest,-2 mountain+4 firebolt.

Nie powiedziałbym, że ten deck ssie. Nie testowałem go zbyt mocno, ale deck ma dobre tempo, a duzo ilosc palen karci inne napory=> rdw, gobki i madnessa.

Nie sądze zeby bylo tak zle z rockiem, latwo nigdy nie jest ale sadze ze to metchup pol na pol, palisz mu jego chumpow i jedzisz psem, a trol z rancorem to juz wogule gosu.

Może twoje poraszki wynikały ze złej taktyki grania, to nie jest taki zwykly beatdown, nie mozesz tylko wystaiwac kritow, pamietaj o regeneracji boa/trola, ktora ratuje dupe wlasnie w metchupach typu affka/madness i rock.

Imo bindy są bezużyteczne, tak samo viale, deck nie potrzebuje takiej akceleracji, pzoatym ma mało kritów jak na takie zabawki. Toga musisz zaskoczyc tempem, zanim rozpakuje berło. Dodatkowo mocno karcą go wiochy. Na sidzie brakuje mi też karty typu pyrostatic pillar (better)/sulfurix vortex- ktore syca na komba i kontrole. Metchup z gobilinami i afka z pewnoscia poprawilyby sidowe pyroclasmy.

Deck jest calkiem niezly, o czym swiadcza jego sukcesy na mtgo. Może malo znany, ale to pewnie przez to, że nei wygral rzadnego turnieju. Do tier one raczje bym go nie zaliczyl an dzien dzisiejszy, ale 2 liga to napewno jest.



puchat - Pn sty 24, 2005 11:05 pm
" />wooow.. dobra ten main nawet mnie zaszokował btw gdzie tam sa wastelandy? palenie?? tez zniknelo... hmmm dziwny main. naprawde ... wedlug mnie na reanimatora masz szanse ale trzeba znac taka opcje ktora sie zwie muligan nie jest latwo wrecz bardzo trudno ale szanse masz jak w 2 turze wystawisz mu mostek. te call`e jak dla mnie sa zbyteczne. dobra... jedna rzecz jest niezla main 58 kart jest sycący... naprawde 23 landy i 35 innych kart. no mam nadzieje ze nie miales ostatnio deck checka bind na UG madness? :> to trza miec cochones board ok jak dla mnie ale tak jak zawsze powinien zalezec od tego co bedzie grało na turnieju .



Ith - Wt sty 25, 2005 1:27 pm
" />Nie rozumiem co ci daje bind na life i madnessa, a na samego deada nie opłaca się go trzymać. puchat może jako doświadczony gracz byś się odniosl do metchupow, a nie wyśmiewal jego build, choc sam masz dosc orginalny??



puchat - Wt sty 25, 2005 3:37 pm
" />to są moje matchupy jak do tej pory i nimi nie należy sie kierować:
rock - ciężko ... rock w dobrych rękach młóci i to zdrowo. jak sie poszczesci 2:1 ale z reguly 1 do dziobu
ponza - dużo palenia i jest ok , wastelandy muszą byc inaczej ....
gobosy - różnie , zazwyczaj po ciezkiej grze 2:1
UG madness - hmmm jak nie wystawi w 3 turze latającego robaka to jest do przodu, z reguły dobrze.
reanimator - pierwsza do dzioba ... w drugiej musi być : lanowar , 2 landy, mostek... inaczej wszystko jasne ( mulligan to dobra decycja jak na ten deck - nawet wrecz wskazana )
life - mialem raz przyjemność z tym jak do tej pory ... i było 2:1 dla mnie ale wydaje mi sie ze raczej pojechane
psychatog - jak gracz jest sredni to wygrana ale jak gracz jest dobry to nie wygra sie. czesto wtopa ze wzgledu na dobrego gracza. tog lepszy od rg
affinity - hmmm mostek inaczej ciezko ale nie jest az tak zle. scroll to podstawa palenia.
mirror - pies i tylko pies
mbc - palenie i jeszcze raz palenie i wastelandy na jego coffiny

btw nie wysmiewam jego builda tylko 58 kart w mainie czegos tam brakuje.

to są moje doswiadczenia a nie moje poglady na te talie poniewaz gra jest uwarunkowana poziomem przeciwnika. btw Ith nie komentuj moich doświadczen bo to tylko doświadczenia nie opinia na temat decków. kazdy deck jest dobry pod warunkiem ze odpowiada graczowi. ja gram paleniem i naporem wiec raczej psychatogiem bym nie zagrał. kiedys grałem kontrolami ale zmienilem taktyke.



Einar - Wt sty 25, 2005 4:44 pm
" />Z tego co wiem to z lifem 2;0 (jak sie nie ma Vortexów na side) a jak ma to przy nomal ręce 2;1 (jak dojdzie )a przy super borno rece 2;0 dal rg
Z poną kluczowe wastelandy i jakis scroll , firebolt i praktycznie gg .
Tog to prawde skill Oppa
Mirror to też zależy od buldingu i od skilla .
Gobbosy WAŻNE PYROCLASM po side !! a pzred side z dobra ręką 1;0 po side mysle ze (tak jak wspominał pan Puchat)2;1

Ale dalej imo w next Clawse będą sycić nie na kazdy deeck włozysz mostki (Madness)a claws jescze masz +1 draw (może topdeck trza zapukac w library )

Pozdro



puchat - Wt sty 25, 2005 10:29 pm
" />no na gobosy pyroclasm ale nie zawsze sie miesci w side. jak nie ma reanimatora to sie miesci do nowego ext duzoooo czasu na razie chce tylko skolować sobie calle bo tego mi brak pozyjemy zobaczymy. na razie rozwazam jeden tech do RG ale nie wiem czy sie sprawdzi ale bez komentarza prosze pozostawic bo nad tym gruntownie nie myslalem " 4x Crystal Quarry + 2 x Genju of the Realm " ale pomysle nad tym w wolnej chwili.



Einar - Śr sty 26, 2005 10:48 am
" />Imo beznadziejne tech ale to jest moje zdanie . Ja myślałem o moim buldingu żeby skasowac llanowary i in +Call of the herd sami popatrzcie i doradzicie :

Lands(23)
-4xWooded Foothills
4xKapusty
3xViocha
2xMossfire Valley (leczy skriu)
5xMountain
5xForest

Creatures(25)
-3xLlanovar
4xTroll
4xBoa
4xPies
4xFanatyk
3xKavu
3xGrimy

Other(12)
-4xRancor
4xFirebolt
4xMagma Jet

Side(15 )
4xNaturalize
4xPyrostatic Pillar
4xPyroclasm
3xScrabbling Claws

No to doradzicie

Pozdro



puchat - Śr sty 26, 2005 11:09 am
" />na razie nie bede nad tym myslal. jak już bedzie nowy extend wtedy moge testowac. teraz nie ma nawet takiej potrzeby, Mossfire Valley - masz racje duzeeee screw. wolalbym miec na wszelki wypadek wastelandy. 23 landy przy lanowarach to imo o jeden za duzo. sa lanowary kotre moga dac. mozna dorzucic jedna karte wiecej, jeszcze jednego lanovara. brakuje mi tam podstawowej karty w tym decku. scrolla.... na mirrora to wspolczuje bez niego.



Einar - Śr sty 26, 2005 11:35 am
" />No tak ,ale llanowar tak nie zbyt napędza .... 2 tur troll ,lub jakis boa z ranocorem .... w sumi good ale 3 calle to moim zdanie wiekszy napor bylby ,ale na 2 słonie trace 2 tury więc nie wiem .
A co do teego genju to R lub G a tego all colors to racej nie

Pozdro



_Kkeldorn_ - Cz sty 27, 2005 10:29 pm
" />No właśnie ja też myślałem o Genju pod kątem nowego Extended -> 4/4 w 3ciej turze to dobry napieracz raczej... Prosiłbym o ocenienie tych bardziej doświadczonych graczy...



Robuzz - Cz sty 27, 2005 10:50 pm
" />fajnie też wygląda czerwony genju z recorem (którego w next niestety nie uświadczymy)
8/1 trample (powracający kilka razy po śmierci)



POSEL - Pt sty 28, 2005 12:09 pm
" />Zgadzam sie, ze ten genju jest calkiem przyjemny Tylko jego wada jak dla mnie jest to ze to jednak zawsze jest kolejny slot w talii Dawne landy jak treetop czy conclave byly fajniejsze, bo byly niekontrowalne Ale akurat czerwony bez problemu powinien sie zadomowic w paru taliach w next, jest silnym attackerem, ktory na pewno sie przyda, a jego cc nie jest zbyt wygorowany i nie wymaga duzych zmian w mana base (chodzi mi o to, ze nie potrzeba np. RR do uzycia:)).



Einar - Pt sty 28, 2005 2:26 pm
" />Nom ciekawie by to wyglądało w next to bedze juz tylko 50%R i 50% G koloru aje jednak wolał bym grac na czerownym Genju To lepiej napiera jak nie ma obroncow ale łatwo ściągnąć ... dawajcie swoje opinie na ten temat

Pozdro



Eld - Pt sty 28, 2005 3:07 pm
" />A ile many kosztuje to genju ? Moim zdaniem słabe bo trzeba ciągle płacić manę za aktywację. Np zamaist wystawić calla/ascetę/mongrela wystawiasz to i nie masz czym zblokować naporu przeciwnika. Poza tym marnowanie 2 mana co turę na aktywowanie tego skutecznie spowalnia całą talię. Może to być dobre na jakiegoś atoga czy rocka ale na nic innego.



Einar - Pt sty 28, 2005 10:44 pm
" />No tak ale Genju czerwony niszczy prawie wszystkie krity wiez jeden mountain w plecy a liczba bedzie w miare rowna z forestami w next to nie bedze bolalo oczywiście imo
No to nie jest to samo co pies, troll ale mozna sprobowac
Wiocha też kosztowala 2 za aktywacje a ty jeszce 2 corolless więc nie powinno sprawiac kłopoty

pozdro



Eld - So sty 29, 2005 7:50 am
" />Tylko, że wiocha nie była w slocie "czarów" tyklo landów a takim genju landa nie zastąpisz więc będzie ono zamiast jakiejś kreatury a nie oprócz. Treetop jest na takie decki jak psychatog czy dobijanie rocka po deedzie i to jest jego jedyna funkcja bo bardzo rzadko zdarza się nim zabijać w pojedynkach z kreaturowymi deckami, no chyba, że te przeciągają się do 10-15 tur; wtedy taka wioska jest niezła. Genju nie można jednak porównywać do treetopa bo jest, jak już wspomniałem, zamiast jakiejś kreatury co oznacza, że po jak je zagrywasz to zamiast zagrać jakiegoś stworka zagrywasz coś za co trzeba płacić 2 mana co turę. Moim zdaniem kiepawe ale można ewentualnie potestować.



Einar - So sty 29, 2005 9:11 am
" />Ok ja nie mówie o zasTĄpieniu tego wiochy .Dobrze wiemy ze wioch jest lepsza .Ale coś z tym moża pokąbinować



POSEL - So sty 29, 2005 4:22 pm
" />Tak sobie przemyslalem, ze ta karta nie bedzie grana, bo to nie ma sensu... Zajmuje kolejne sloty, a ginie od firebolta albo fanatyka... Dosc ze tracimy ludzika to jeszcze landa, jedynym genju, ktorym mozna pograc jest czarny- w kontrolce jakiejs... Moze w t2, nie zastanawialem sie tak dokladnie nad nim, ale cos moze z nim powstac.



SkowerFR - So sty 29, 2005 4:37 pm
" />Ja uważam, że genju czerwone jest dość sycące. Zajmuje sloty to fakt, ale koszt zmienienia w kreature ma taki sam jak wiocha, firebolt jej nie sciąga bo to sorcery, i raczej obracamy ją w kreature gdy mamy pewną sytuację na stole, bez jakichś fanatyków itp. 6 dmg za 2 mana jest dość obiecujące ... genju to niedaje się jako bloker.



POSEL - So sty 29, 2005 6:29 pm
" />O sork, rzeczywiscie Ale wlasnie tu jest problem ze taki manland przezywal po pierniku, po wszystkim i sam dawal mane, a buyback w postaci wchodzenia zatapowanym byl niewielki, a teraz to juz jednak jest dodatkowa karta, ktora mozna skontrowac jak cos, trzeba za nia zaplacic i musi isc na mountaina... Poza tym aktywowanie zabiera calkiem sporo many... Wydaje mi sie, ze mozna wykorzystac znacznie lepiej ta mane niz wpakowywac ja w takiego ludka, ktory wlasciwie ginie po 1 bloku razem z landem.
Jesli chodzi o argument, ze zamieniamy go jak mamy pewna sytuacje na stole to jest nietrafiony, bo wtedy to byle czym zajedziesz, lepsze jest cos co nie wymaga aktywacji co ture.b Lepiej sobie wystawic chocby jakies mongrela czy trolla- nie wymagaja placenia many co ture.



Einar - So sty 29, 2005 7:48 pm
" />No za Genju płacimy 3 mana bo 2 za aktywacje i jeden ten ląd co atakujemy się tapuje wieć 3 landy.
W sumie po głębszym zastanoieniu wolał bym wstadzić za Genju Iwamoriego lub Balota wiem że bezsensu ale lepsze to niz płacic 3 co ture za latwe sciągnięcie krit i stracenie lądy .
Nawet frostling może go sciągnąć ;] w sumie na frostlingu można zamaist fanatyka

Pozdro



siepacz - So sty 29, 2005 8:17 pm
" />dlatego twierdze, ze zielony genju jest lepszy



Wiggles - So sty 29, 2005 8:32 pm
" />ja gralem na obydwu i mysle ze lepszy jest czerwony, i tak wjezdzam nim wtedy gdy mam pewnosc ze nic go nie zablokuje albo nie cofnie na reke i zwykle 6 dmg wchodzi gładko



SkowerFR - So sty 29, 2005 8:55 pm
" />Genju czerwone nie odpala się co ture, ale wtedy gdy przeciwnik nie ma blokerów. Więc jak masz jedną kartę na ręce, scrollem i grimem poradzięłś sobie za kreaturami przeciwnika, to wtedy możesz zacząc dokąńczać genju. Ale faktem jest że wiochy piernik nie sciąga, a genju tak.



Wiggles - So sty 29, 2005 8:59 pm
" />Genju ma jedna duza wade - nie daje many :/ ale za to plusem jest ze gdy mountain schodzi to wraca sie na reke genju



Einar - N sty 30, 2005 7:09 pm
" />Ma ktoś może juz jakiś spis Rg Na nowy extanded ? Jak tak to ta osoba mogła by tu go zamieścić ?

P.S.Czemu skalował ktoś mego posta ?



piotr.jawny - Pn sty 31, 2005 10:12 am
" />Deck prosty i skuteczny czego wiecej chciec ? Ja tam wole kontrolki lub combo decki nie napisales matchupow z combo deckami typu desire/aluren/sneak attack zktorymi jest auto loose podobnie jak z ponza



Maszq - Pn sty 31, 2005 10:29 am
" />Wiggles jasne ze czerwony genju jest lepszy kiedy masz pewnosc ze nic go nie zablokuje - ale zielony genju jest o tyle zaje##### ze sam moze sluzyc jako doskonaly bloker - sciaga wszystko w next poza phantom centaurem i tokenem z roara oraz flyerami i sam wychodzi calo z tego starcia lub nastepuje wymiana 1:1, pozatym agresywnie napiera (heheh lubie ten zwrot) zmuszajac przeciwnika do wytracania blokerow co nas tez interesuje gdyz ulatwia pozniejsze fazy gry i ogolnie mozemy sie fazowac jak ta zaroweczka z wolframikiem naszymi fazkami =3



Ravager One - Pn sty 31, 2005 10:34 am
" />nie wiem jak mozecie miec z lifem czy alurenem auto lose? trzeba tylko odpowiedni miec timing//techy i tyle... wszystko idzie wygrac. Srednio zaawansowani combo playerzy robia duzy blad ze lekcewaza agro decki - probuja odpalic combo i tyle... a przeciez tak latwo wiekszosc z nich zatrzymac jednym ( no.. moze dwoma ) boltem // vortexem // bridgem.



Wiggles - Pn sty 31, 2005 1:00 pm
" />maszq od blokowania (albo obrony) masz np czasem trolle z regenerate, czasem za mieso armatnie moze sluzyc fanatyk (badz tez frostling) takze ja bym gral (a nawet bede) na czerwonych genju w new ext.

edit: imo ten deck ma przed sidem auto loose z ravem...najbardziej boli plating na nexusie



Endir - Pn sty 31, 2005 1:08 pm
" />a wg mnie te genju sa hu!@#e, bo za malo basic landow jest zeby je enchantowac :]



Wiggles - Pn sty 31, 2005 1:17 pm
" />endir wlasnie nie jest za malo landow, w beatsie nie musisz miec duzo landow w grze zeby wygrac, masz llanowary manodajki, a genju zwykle rzucasz w jednej turze za R i czekasz az opp nie bedzie mial zadnego sposobu na obrone przed genju i wjezdzasz, a gdyby np pojawila sie niezapowiedziana rootwalla lub arrogant to i tak genju idzie na reke



Endir - Pn sty 31, 2005 1:23 pm
" />wiggles nie zrozumiales mnie..., jest za malo landow na ktore moze wrzucic genju

edit by Mariano: Dlatego pisz bardziej rozbudowane posty i takie aby coś wnosiły do dyskusji, a nie tylko rzucić jednym zdaniem. Jeżeli dalej tak będziesz postępował dostaniesz warninga.



Wiggles - Pn sty 31, 2005 1:33 pm
" />no po częsci musze sie zgodzic, bo nie zawsze mamy porno i zawsze w grze mountaina na genju, ale gram z genju i sprawdza sie dobrze imo



Endir - Pn sty 31, 2005 6:25 pm
" />ja testuje taka wersje:

// Lands
6 Forest
6 Mountain
4 Wooded Foothills
4 Karplusan Forest
3 Treetop Village

// Creatures
4 Llanowar Elves
4 Wild Mongrel
3 Grim Lavamancer
3 Flametongue Kavu
3 Troll Ascetic
4 River Boa

// Spells
4 Firebolt
4 Rancor
4 Elephant Guide
4 Volcanic Hammer

i narazie sprawuje sie ok...., jak ktos moze to prosze o ocene...

P.S.= Mariano wybacz ale ja jestem na tyle glupi, ze nie umiem dluzszych postow pisac :]
(serio)
edit By Mariano: wyobraź sobie, że rozmawiasz ze swoimi kumplami i chcesz im dokładnie przekazać swoją wiedze/doświadcznie w formie pisemnej, a nie ustnej. To nie jest takie trudne sklecić kilka konstruktywnych zdań. Poćwicz troche, a napewno Ci wyjdzie.
edit: thx za podpowiedz..., a pozatym co daje warning ???
Dawać nic nie daje ale jak Ci się ich kilka zbierze możesz dostać bana.
ile...??



Einar - Śr lut 02, 2005 1:58 pm
" />Taka wersja jest ok. Ja gram tak:
5xforest
5xmountain
2xmossfire valley
4x magma jety za Guidy i 4xFanatyki zamiast Młotków

Imo powinienieś na 4 mlotki to jest za dużo ,ale nei ma co podwyzszyć do 4 Mooże Grima w midle (cos takiego ) game jest on super.A ja bym gral na 4xjetach zamiast młotkow ale to moje zdanie więc bez obrazy

P.S. Możemy pzredestować wesje na wize jak bedzesz chcial zagrac to zagradaj na gg to możemy zagrac

Pozdro i bez urazy jak coś zle zrobilem



SkowerFR - Cz lut 17, 2005 9:48 pm
" />Jesli chodzi o side to wszytsko zalezy od meta game turnieju, więc sidem się nie sugeruj, masz dużo affek w meta wrzuć shatterstormy, jest więcej inncy hdecków wrzuc odpowiedzi na tamte.



Kicpri - Cz lut 17, 2005 11:35 pm
" />Skower, masz racje, ALE : gdy nie znasz metagame to nastawiasz sie na te najbardziej grane archetypy, do ktorych grupy nalezy takze Affinity - tak wiec wrzuc shatterstormy jezeli uwazasz je za dobre odpowiedzi na Affa



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 3:51 pm
" />Grając z affinity doszłem do wniosku ze to jest match up na niekorzysc rg, nasza szybkosc rozbija sie o blok ktury jest dobrze zagrywany i często bez wiekszych strat.



Maszq - So lut 19, 2005 3:55 pm
" />Eno bez przesady, afinity to dla mnie latwiutki matchup, palisz wszystko tak, aby ravager nie mogl urosnac/nie moglo nic dla ravagera urosnac, po side masz kupe rzeczy



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 3:59 pm
" />hmm to zależy, jak gramy i jaką wersją rg(chodzi mi o spis) ja grałem rg pod new ext, a opp grał affinity na bezczelnym kombie krzyzującym moje plany(ataki) myr retriver(czy jakos tak)+ ravager i enforcer



Wielki Szop - So lut 19, 2005 4:35 pm
" />
">Grając z affinity doszłem do wniosku ze to jest match up na niekorzysc rg, nasza szybkosc rozbija sie o blok ktury jest dobrze zagrywany i często bez wiekszych strat.
doszłem - źle / doszedłem - dobrze
ktury- źle / który - dobrze
'ze to jest match up' - źle' / 'że jest to matchup' - dobrze
popracuj nad swoja pisownia!!
RG nie ma wcale zle z affinity, zwlaszcza po sidzie, przeciez artifact mutation, FTK, mancer naprawde daja rade.



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 4:47 pm
" />Po pierwsze: wypraszam sobie, jestem dysortografem
Po drugie:Testowałeś ze wiesz?? miałem składac tego decka i testowałem-to wiem,moze i z tym side masz racje ale w pierwszej grze sie nie zsidujemy chygba no nie??

edit by Mariano: to, że jesteś dysortografem nie znaczy, że nie możesz użyć takiego programu jak word, który to pomoże Ci w pisaniu postów bez błędów ortograficznych. Jeżeli nie dla siebie, to zrób to dla ludzi, którzy mają czytać twoje wypociny.



Wielki Szop - So lut 19, 2005 4:54 pm
" />
">Po pierwsze: wypraszam sobie, jestem dysortografem
Po drugie:Testowałeś ze wiesz?? miałem składac tego decka i testowałem-to wiem,moze i z tym side masz racje ale w pierwszej grze sie nie zsidujemy chygba no nie??


ad 1. okej, ale umowmy sie, ze przed kazdym postem zajrzysz na http://so.pwn.pl/
da 2. ja nie testowalem, ale moj znajomy to robil dosyc ostro, fszystko widzialem jak to dziala, ravager to wcale nie jest taki niepokonany deck. f 1ej grze nie masz side, ale wystarczy, ze wygrasz 2 i 3.
Pozdrawiam goronco



SkowerFR - So lut 19, 2005 5:12 pm
" />No ja uważam że rg beatz ma słabo z affinity przed sidem, przeciwnik trzyma na ręce discipla i ravagera dopóki nie bedize chciał uzyc kończącego komba, a w rg nie ma rzadnych therapi by mu tego discipla z ręki usunać. Po sidzie już ma się naturalizy i artifact mutation więc jest dużo prościej kontrolować grę, pójdzie naturalize w ravagera i disciple zostanie na rece.



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 5:15 pm
" />No popatrz a to feler ja też tak uwazam bo się cięzko gra z aff przed side, gra jest uciązliwa, idzie nie po naszej myśli

edit by Mariano: Pisz bardziej rozbudowane i konstruktywne posty...



karciciel - So lut 19, 2005 6:09 pm
" />jakie jest ostateczne kombo affinity bo ja nie wiem? gram tym deckiem i nie mam zadnego komba, chyba ze ty masz swoja wersje z "ostatecznym kombem" to prosze, prosze zdradz mi swoj tech. a wiecei moze, co affi wysajdowuje? myry. hmm mowisz, ze naturalize w to muracja w tamto, a tu mag w mutacje, naturalize w ravagera, ok, a tu dzikie żaby pedza i zabijaja ci w 2 tury. albo takie nexusy zabijalne tylko z mancera. fakt affinity m bardzo slabo po sajdzie, aale jesli bedzie mialo porno to moze udac ci sie go nie zatrzymac. jest to chyba najgorszy matchup affi (no coz rg po to zostalo stworzone).



Kicpri - So lut 19, 2005 7:24 pm
" />daruj sobie, szakal, kazdy kto gra affinity, wie jak nim grac, i to nie jest zadne specjalne "combo", tylko synergia kilku kart, jak i zreszta caly ten deck [btw - o to chyba w mtg chodzi ]

A Lukaszowi chodzilo pewnie o jakies inne combo.

P.S. Lukasz, ogranicz ilosc swoich wypowiedzi tylko do tych, ktore maja naprawde jakis wiekszy sens, bo zaczniemy z Marianem masowo kasowac...zlituj sie!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom