ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Tempest-Kamigawa Extended] UBR ScepterTog
Kicpri - Wt mar 02, 2004 2:16 pm " />ELDARION 2004 5-8. Sierociński Adam PSYCHATOG 2x Diabolic Edict 3x Cunning wish 4x Counterspell 3x Mana Leak 2x Psychatog 2x Fact or Fiction 4x Force Spike 4x Isochron Scepter 4x Fire/Ice 1x Upheaval 4x Brainstorm 4x Accumulated Knowledge 4x Polluted Delta 3x Swamp 3x Mountain 10x Island 3x Bloodstained Mire Side: 1x Diabolic Edict 1x Fact or Fiction 1x Vampiric Tutor 1x Stifle 1x Corpse Dance 1x Echoing Truth 1x Gush 1x Brain Freeze 1x Ensnare 1x Coffin Purge 1x Terminate 1x Shattering Pulse 3x Duress updated by kicpri ------------------------------------------------------------------ Pierwszy decklist z PT Orleans, gdzie właściwie ten deck powstał i to była jego pierwsza forma. (Deck mocno nastawiony na artifact meta, gdyż wtedy TinkerStax, czy też Manabelcher zwany popularnie "The Clockiem" delikatnie mówiąc rządziły ;) UBr Atog top8 ProTour Orleans : MAIN: 1x Bloodstained Mire 1x Darkwater Catacombs 8x Island 1x Mountain 4x Polluted Delta 4x Shivan Reef 1x Sulfurous Springs 1x Swamp 1x Underground River 2x Psychatog 3x Smother 4x Accumulated Knowledge 2x Brainstorm 4x Chrome Mox 4x Counterspell 3x Cunning Wish 2x Fact or Fiction 4x Fire/Ice 2x Intuition 3x Isochron Scepter 3x Mana Leak Sideboard : 1x Corpse Dance 1x Diabolic Edict 4x Duress 3x Engineered Plague 1x Fact or Fiction 1x Orim's Chant 2x Rack and Ruin 1x Shattering Pulse 1x Stifle Jakub - Wt mar 02, 2004 5:23 pm " />dobra..jedziemy wpierw MB imo jest zbyt narażony na dust bowle/wastelandy ten jest stabilniejszy(mówie tak bo z takim mana basem mam normalne drawy,kto wie to wie o co chodzi;P) -1(lub nawet 2) rafa,1 spring,1 rzeka + 1 mire,1 swamp,2-3 island poza tym przydałoby sie byś powiedział jakie meta występuje w Twojej okolicy:P i nie grałbym na moxy..gdyż w obecnym meta nie potrzebujemy takie mana acc zwykle zdążamy ze wszystkim i tak dziwi mnie też rozwiązanie z kontrami...jeśli gra sie na Force Spike to raczej tylk 4 bo chcemy go na 1 ręce ..ale wiem wiem..Ty grasz na moxy i mozesz go zimprintować;)) osobiście gram na Daze'y które karcą(stąd taki MB;P) nie grasz na brainstormy..a ten pomysł nie bardzo mi sie podoba;)..są super drawem świetnie kombują sie z fetchami..a Ty mówisz że masz dużo drawu,tak?;)(przypominam że scepter i/lub akk nie zawsze podchodzą;))) w SB strasznie brakuje Miski która jest świetna...na jakieś wrogie vindy,verdicty,echa,burn,bounce +można z końcem zawishować i posłużyć sie tym jako kontra z alt koszem przy przepychaniu czegos bądź wojnie na kontry dobra..jak na razie skończe Twój deck..Ty sie nim męcz...i przydałoby sie jakbyś opisał amtchupy z jakimi sie spotykasz Kicpri - Wt mar 02, 2004 5:34 pm " />Matchupy dodam później :) na początek powiem, że to jest dosyć tradycyjna wersja, bez żadnych techów (pewna osoba zabroniła mi wypisywać moich techów ;P) na 8-9 islandów grać to imho za dużo...w sumie może i dobrze gadasz z MB... Pisałem już o zaletach Daze, można grać zamiast Force Spików. Nawet czasem lepsze, bo "element zaskoczenia" jest ważny :) lol, gdzieś mi Brainstormy wcięło w tym spisie, normalnie gram na nie, to przecież jedna z podstawowych kart w togu, zaraz to zedytuję...:P :oops: SB też jest przykładowy, bez moich techów, gdzie gram normalnie na Tangle, Terminate i parę innych... no, ale ogólnie dzięki za wypowiedź...myslałem, że nikt się nie wypowie :P Jakub - Wt mar 02, 2004 6:43 pm " />heh.teraz żeś znowu w 2gą strone odwalił ..fire/acze muszą być w komplecie wywal 1 ląd i 1 fact or fiction...grasz na aż 25 źródeł many to troszke IMO za dużo..poprzednio grałem na 24 ale teraz przerzuciłem sie na 23(przy 7 fetchlandach) i tak jestem zadowolony z takiego MB no ale to tylko moja opinia:P Kicpri - Wt mar 02, 2004 6:46 pm " />gram na 24 źródła :) tak jest dobrze imho, trudno o screw. Fajer Acze zaraz dam do 4 :) co myślicie (a raczej co myślisz Jakub, bo poza Tobą nikt nie raczył nawet tu zajrzeć ;) żeby grać na Darkwater Catacombs? _Kkeldorn_ - Wt mar 02, 2004 6:53 pm " />filtruje mane ale to IMO zbędne - lepiej mieć painy niż takie katakumby bo to czasami przeszkadza a nie pomaga... Kicpri - Wt mar 02, 2004 6:59 pm " />no, tak, ale czasem jak brakuje tego swampa (mimo, że screw zdarza się rzadko) to możemy z niego zagrać dużo kart. Smothera, Edykt, także Mana Leaka...czasem przeszkadza, np. przy counterspellu...jakby grać to imo na 1-2 sztuki. Co o tym sądzi Jakub? (nie, nie Ty Kkeldorn :P) Jakub - Wt mar 02, 2004 10:02 pm " />blah..pardon za zwłoke ..widze że sporo wątłych postów tu zostało nabitych..najlepiej żeby jakiś mod(jesteś nim Kicpri?)coby je wykasowało bo i tak nie wnoszą nic do dyskujsji dobra..a tera do rzeczy:) z tego co grałem to wywnioskowałem że najlepiej mi sie grało na catacomby ..jak mi nie dochodziły:P tak jak keldorn said..zbędne..wole w to miejsce basici..ja preferuje.basici>fetchlandy>painy hity nas bolą gdyż nie posiadamy life gainu ,można by powiedzieć "no tak,ale fecze też nas bolą" owszem bolą ,ale tylko raz...poza tym genialnie działają ze stormami..(mózgowymi;P) filtrom mówimy NIE!-są zbędny nie wygodnie sie na nie gra ale to jest tylko moja opinia;)) co prawda filtry nas nie bolą ale czasem trzeba rzucić kontre to i tak jest burn za 1..itp.. blah..ale kwestią nad którą wg. mnie można by sie bardziej/dłużej rozwodzić jest gra na MD:2 vampiric tutory(lub 1 sidowy pod wisha-żeby wyciągnąć Upheaval'a lub toga..lub berła..lub czego tylko potrzebujemy;).. oraz gra na mainowe Duress'y...(meta,meta-ale to też kwestia osobista:P) co o tym sądzisz? Elmo - Śr mar 03, 2004 6:36 am " />moim zdaniem mire-y powinny byc 2 underground river 3 delty 3 reefy 2 i 3 moxy wystarczaja Kicpri - Śr mar 03, 2004 8:34 am " />Jakub, jestem tymczasowo moderatorem, ale nie ma się czym chwalić ;) 1. Filtry NIE, też tak myślę, wczoraj jak grałem z Firesami aż 3 razy poszedł mi z nich hit. Więc nie. 2. Tutory, hmmm...pomogłyby, ale myślę, że bez nich jak najbardziej by się obeszło...prędzej, czy później dojdzie to, co chcemy. Pozatym, raczej rzucamy go szybko, nie zawsze podejdzie czarna mana...narazie nie wiem, zastanowię się...widziałem juz jak jeden w naszym bardzie nimi grał, ale to był UB atog... 3. Duressy - taak, karcą Rocka, karcą U/G, karcą mirrora karcą trochę Firesy, też trochę Ponzę...widziałem, jak Eld grał na 4 mainowe, ale takie było katowickie meta...zobaczymy. I to nie jest mój deck, nie jest to definiowane moim meta, tylko taki dość tradycyjny (??) Tog, jak już mówiłem bez moich sikret techów ;) Elmo - rzeki są 2 delty są 4. Lepiej mieć jednak swampa i odsycić (jaki tekst :P) library niż hitować się non-stop rzeką. Moxy są 3, reefy są 3. Amok - Śr mar 03, 2004 8:35 am " />ImHo gralbym Wampirem tudziez Mysticalem sajdowym na poszukiwanie Upheavala. Reszta ok. Katakumby wiem z moich gier wersja UB sa zbedne. Kicpri - Śr mar 03, 2004 8:40 am " />Vampirami/Mysticalami na 1-2 sztukach. W sumie i tak tylko pod wisha na sidzie, nie? Jakub - Śr mar 03, 2004 10:52 am " />tak i tak swoją drogą może coś napomkniesz o tych sikret techach(choćby na gg;)) to by można podystkutować poza tym Duressy nie "troche" karcą ponze tylko na maxa gniotą ponze;) no i sam próbuje je gdzieś wepchnąć ale..na razie nie mam za co..no i musze troche więcej na turnieje z tym atogiem pochodzić bo jak na razie...troszke za mało tego było :/.. no a co do MB to juz sie wypowiadałem i obstawiam przy swoim..jeszcze nie miałem jakiegoś tragiczengo screw(no...jak dostałem 2x vinda to był ciut kłopot ale sie z tego wykaraskałem;D) Elmo - Śr mar 03, 2004 12:54 pm " />4 to chyba troche za duzo jak na force spike-i ,lepiej dac 3 brainstorma albo fakty lub 4 mana leaka, moze tez te sidedecowe perishe mozna by bylo czyms pod wisha zastapic Kicpri - Śr mar 03, 2004 2:14 pm " />Duressy gniotą ponzę :) zapomniałem dać buźki to miała być ironia :P Elmo - sidowe perishe gniotą UG, FIRESY, ROCKA i parę innych ;) Spike'i gram 4, można zastąpić Daze'ami tradycyjnie się gra spike'ami a daze to raczej taki tech ;) a techów nie miałem zamieszczać (pzdr Amok :D)...spiki ew. dam do trzech, mniej nie...bo i po co? mniejsza szansa, że podejdą na początku gry, a potem są bezużyteczne... narazie tyle, thx for Elmo i Jakub za wypowiedzi...czekam na więcej :P Jakub - Śr mar 03, 2004 3:19 pm " />blah..jedna uwaga..mógłbyś Elmo mówić konkretniej? a nie "zmień to i to.." to jest bez sensu powiedz coś więcej "zmień to i to bo to karci to a nie tamto" sory za taką dygresje ale wkurza mnie takie coś na forum :/... aha..jeśli macie w meta dużo RDW,Ponz a stosunkowo(to nie znaczy ze mało) goblinow to można zamiast plag grac na bordowe chille gdyż karcą każdy z tych matchupów..co prawda troche blokujemy sobie Fire zagrywane z ręki..ale trudno.. SiaRRos - Cz mar 04, 2004 11:03 am " />3 Psychatog 4 Counterspell 3 Mana Leak 4 Fire/ice 1 Diabolic Edict 2 Smother 4 Accumulated Knowledge 4 Brainstorm 1 Upheaval 3 Cunning Wish 3 Daze 2 Fact or Fiction 4 Isochron Scepter 1 Mountain 3 Swamp 4 Polluted Delta 3 Bloodstained Mire 2 Shivan Reef 9 Island Sideboard: 3 Chill 2 Engineered Plague 1 Orim's Chant 1 Diabolic Edict 1 Fact or Fiction 1 Stifle 1 Shattering Pulse 3 Perish 1 Terminate 1 Vampiric Tutor Ja gram takim czymś i ładnie działa Btw - do tego o duressie i Ponzie - ToG i tak ponze gniecie z dziurami czy bez ... Mariano - Wt mar 09, 2004 4:17 pm " />Od niedawna testuje ten deck i śmiem twierdzić, że gra na dwa psychoatogi jest ciężka :/ Uważam, że przynajmniej trzy muszą być w mainie, a czwarty w SB. Mam równierz taką myśl aby wsadzić dwa kamyki i wywalić moxy, jeszcze tego nie probowałem ale z gobosami czy rockiem to może pomoc, i tak nie mamy prawie nic w grze oprócz berła co mogli byśmy sobie zniszczyć... co o tym myślicie ? Kicpri - Wt mar 09, 2004 5:26 pm " />Mariano, 3 psychatogi to tak optymalnie...czwarty w sidzie napewno nie, czemu? Przyczyna jest prosta...kart pod sceptera oraz sidowych a raczej kandydatów do side jest bardzo dużo...nie ma co marnować cennego slota na psychatoga (na co niby go sidować?). Kamyki miast Moxów? Niee...moxy dają potrzebną nam akcelerację...kamyki są zbędne...to, co będzie nam uprzykrzało życie wykontrujemy/zabijemy (niepotrzebne skreślić) Zapraszam do dalszej dyskusji. qbalonek - Wt mar 09, 2004 8:37 pm " />mox jest teraz zdecydowanie zbędny...bo meta zwolniło znacznei..a na początku taki carddisadvatage za bardzo boli...poza tym szybki scepter już nie syci... Kicpri - Wt mar 09, 2004 8:43 pm " />mówisz? ja nie wiem...u nas takie meta jest, że nie wiem, czy płakać, czy się śmiać...ale o wadach wrocławskiego MtG może kiedy indziej...;) Co za moxy? Jakiś dodatkowy draw? Dodatkowe kontry? Disruption? :P thx qbalonek za wypowiedź :) Jakub - Śr mar 10, 2004 8:18 pm " />tia..a może lądy?;P tak coby były 23 źródła many a za moxy akurat jest co wsadzić właśnie draw,jakiś Duress _Kkeldorn_ - Pn kwi 12, 2004 4:34 pm " />Mox siada, ale w odpowiednio szybkim meta, a tak to można sobie swobodnie grać na mana base bez moxów poza tym wyrzuciłbym z boarda karty, których nie możesz zagrać gdy nie masz Sceptera... A 4 Psychatog to też zależność Meta - RDW czy Goboski - wtedy jak najbardziej poza tym grałbym 3 Smother 1 Edict chyba, że jest dużo rocków w meta bo naprzykład Smother>Edict na UG poza tym zaprezentowany spis jest niezły qbalonek - Pn kwi 12, 2004 7:30 pm " />to ja podam mniej więcej stabilną wersję jaką ja pogrywam...trochę zawsze się zmienia w zależnosci od meta: CREATURES: 3 Psychatog DISRUPTION: 4 Counterspell 3 Mana Leak 3 Force Spike/Daze...zależy czy jest meta naporowe(force spike)czy może kontrolne(daze) DRAW: 4 Brainstorm 4 Accumulated Knowledge 2 Fact Or Fiction 4 Ice REMOVAL/BURN: 4 Diabolic Edict/Smother/terminate(najczęściej 3+1 - jeden edykt pod wishem)...na kontrole Diabolic Edict, na meta napororowe smother. 4 Fire OTHER: 3 Cunning Wish 3 Isochron Scepter 1 Upheaval MANA BASE: 2 Shivan Reef 2 Mountain 3 SWamp 4 Polluted Delta 3 Bloodstained Mire 9 Island SIDEBOARD: *Cunning Wish targets: 1 Fact or Fiction 1 Diabolic Edict 1 Stifle 1 Shattering Pulse 1 Corpse Dance 1 Echoing Truth/Boomerang 1 Orim's Chant/1 Brain Freez(opcjonalnie na kombo decki) *Other: 4 Duress 2 Engineered Plague 2 Perish można też używać vampiric tutorów ale przy tak potężnym draw condition zawsze dobierzemy to co jest nam potrzebne pozdrawiam kubalonek Warmonger - Wt kwi 13, 2004 5:58 am " />Róbcie, co chcecie, ale najlepiej by było, gdyby w pierwszej turze zawsze dało się coś zagrać. Optymalna liczba to 10 kart(np. 3 chrome mox, 3 brainstorm i 4 force spike). Im szybcie j zdobędziemy kontrolę, tym lepiej, bo po scepterze przeciwnik juz się nie podniesie. SiaRRos - Wt kwi 13, 2004 6:34 am " /> ">Róbcie, co chcecie, ale najlepiej by było, gdyby w pierwszej turze zawsze dało się coś zagrać. Optymalna liczba to 10 kart(np. 3 chrome mox, 3 brainstorm i 4 force spike). Im szybcie j zdobędziemy kontrolę, tym lepiej, bo po scepterze przeciwnik juz się nie podniesie. O_o ??? o_O Moxy nie sa potrzebne, a kontrolka z zasady nie "zdobywa konroli" na samym początku Tak ... nikt sie nie podniesie po szybkim scepterze ... zwłaszcza z tym "skromnym" hate na artefakty który sie jakos tak pojawia (te rivery w UG nawet ). Coraz częściej trzeba grac tak, jak by sceptry nie było w decku ... Eld - Wt kwi 13, 2004 6:53 am " />Dokładnie. Nierzadko grając z UG, jeśli on zaczyna, ma w swojej drugiej turze 3 mana. Jeśli on zaczynał i w pierwszej wysypiesz się mox + berło to rushing river leci i przegrałeś. Często faktycznie trzeba grać na wiele decków tak jakby berła w talii w ogóle nie było (ja na UG np je w ogóle wysideowuję najczęsciej). Są wersje (np z ostatniego magiconu albo exta we Wrocławiu), które bazują strasznie na scepterze i moim zdaniem jest to błąd bo bez niego takim deckiem nie da się wygrać ponieważ oferuje on zbyt mało opcji (no, ta z Wrocławia jeszcze miała dość dużo fajnego dociągu i może być... ale ta z magiconu to dla mnie absolutna paranoja). Warmonger - Pt kwi 16, 2004 3:01 pm " />Ja grałem ze sceptertogiem nie-topowym WB suicide. Ograłem go bodajże 2:0. W trudniejszej grze na początku owszem, coś robił, ale nie wygrał z dwoma scepterami na stole. Po prostu w lategame nie miał czego grać z ręki. A gdy wystawiłem muzę (jak???), miałem taki dociąg, że go zniszczyłem. Być może osoba grająca togiem nie była zbyt bystra, ale jednak widać, że bez przewagi szybkości się nie obejdzie. Chcę tu zaznaczyć, że nie widziałem sceptertoga w wielu innych grach, bo gram dosyć rzadko. Kicpri - Pt kwi 16, 2004 3:25 pm " />hm, czyli z Twojego posta wynika, że Tog nie jest szybki i Tog nie ma czego grać z ręki...i nie ma kontr ani niszczarek na jakąś muzę? I WB sui ma lepszy dociąg? Tog ma taki dociąg, że dobierze cokolwiek, żeby powstrzymać tą muzę. Pozatym, czy tog jest wolny? hmm, nie wydaje mnie się. Pozatym kontrole nie muszą być baaardzo szybkie, nie muszą przecież wybić krit co do jednej. Naprawde gracz był cienki, albo deck był słabo złożony... Eld - Pt kwi 16, 2004 4:42 pm " />Ja podczas ostatniego turnieju k20 vs PG grałem właśnie scepter-togiem przeciwko WB aggro prowadzonym przez któregoś z waszych moderatorów. Gra faktycznie nie jest prosta (duress, therapy, fiend, matrix, exalted angel, lynx i takie tam inne karcenia, które jest ciężko ominąć) ale jakoś dałem radę wygrywając cały mecz 3-0. Faktem jest, że musiałem się nieźle napocić i nie były to łatwe gry ale... jednak wynik 3-0 daje trochę do myślenia na temat tego matchupu. Warmonger - So kwi 17, 2004 1:55 pm " />Może po prostu trafiłem na jakiegoś kretyna? Miał co najmniej połowę proxów, może złozył to na podstawie gotowego spisu i nie wiedział, jak działa? Albo miał duużego pecha? Sam juz nie pamiętam, bo było to ponad 4 miesiące temu. (!) A tog jest (powinien być) szybki, ale na przykład taki wretch czy demon może ostro jechać. Sucide płaci za zdobywanie przewagi życiem, a tog nie moze mu tego zycia odebrać. a ponieważ chrome mox i scepter czynia talię niestabilną, bardzo szybko mogłem go zabić. SiaRRos - So kwi 17, 2004 7:20 pm " />Jak widać z powyższych wypowiedzi Warmongera Tog jest deckiem słabym, niestabilnym i żeby nie wyrazic sie jakoś niekulturalnie to "ssie" ... Zaś wyniki Magiconu i większych turniei nie śa adekwatna miara siły decku ... Jaki z tego wniosek ? Oddam Toga za WB Sui ~~ Eld - So kwi 17, 2004 9:08 pm " /> ">Może po prostu trafiłem na jakiegoś kretyna? Miał co najmniej połowę proxów, może złozył to na podstawie gotowego spisu i nie wiedział, jak działa? Albo miał duużego pecha? Sam juz nie pamiętam, bo było to ponad 4 miesiące temu. (!) A tog jest (powinien być) szybki, ale na przykład taki wretch czy demon może ostro jechać. Sucide płaci za zdobywanie przewagi życiem, a tog nie moze mu tego zycia odebrać. a ponieważ chrome mox i scepter czynia talię niestabilną, bardzo szybko mogłem go zabić. A co robi Wretch ? Spada z byle jakiego removalu a atog wcale nie potrzebuje zabijać Psychatogiem, są też inne sposoby. Zdania o tym, że Chrome Mox i Scepter czynią talię niestabilną totalnie nie kumam i... nie wiem jakich musiałbyś użyć argumentów aby to zdanie było prawidłowe. Chodzi zapewne o to, że jak szybko zdiscardujesz przeciwnikowi rękę to nie będzie miał co imprintować pod wspomniane karty, to samo tyczy się ich niszczenia co wiąże się z wymianą 2 za 1. W żadnym wypadku nie oznacza to niestabilności talii i... wyszło bzdurne zdanie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Co do Grinning Demona - fajnie jest patrzeć jak Ice z berła tapuje go co turę i sam giniesz w 10 kolejek przez swój permanent. SiaRRos - N kwi 18, 2004 4:01 pm " />Hmmm ... tak mi sie pytanie nasuwa i prosze o odpowiedź ... ręka w góre kto nadal moxami gra Moxy były dobre gdy trzeba było mieć tempo ... tak przed styczniowymi banami No i teraz coraz mniej sceptr sie gra - bo niema co polegać na jednej karcie. Ja osobiście testuje 3 sztuki sceptry i podchodzi wtedy kiedy trzeba - a wole żeby czasem niepodeszła niż siedzieć z 2-3 na ręku i bez karty do zimprintowania ... ~~ Warmonger - Wt kwi 20, 2004 6:00 pm " />@Eld - Taki np. Vindicate bardzo łatwo poradzi sobie ze scepterem, czy moxem. Poza tym, kiedy imprintujesz coś pod scepter, zmniejszasz ilość kart na ręku, na przykład kontr mogących ochronic ta kartę. Przy czym nie neguję faktu, że to bardzo potężne karty. ale polak potrafi (skopać wszystko). A co do demona, to po to gram carrion feederem. LOL Eld - Śr kwi 21, 2004 1:59 pm " />Ten twój vindicate musi ci podejść, ja muszę nie dobrać na niego nic i jeszcze w dodatku zagrać jak baran berło bez obrony. Poza tym kto powiedział, że muszę wygrywać scepterami, przecież to nie jest konieczne do wygrania pojedynku. Jeśli sądzisz, że gra tym deckiem sprowadza się do zresovowania berła z czymś dobrym to grubo się mylisz... . A o tej niestabilności przez moxy i berła to ciągle nie wiem o co ci chodziło. Warmonger - Śr kwi 21, 2004 3:59 pm " />Właśnie o to, że mogą zostać bez obrony, albo bez drawu. A ja mowię, że grałem z jakimś lamerem, albo ze strasznym pechowcem, który tak zrobił i pewnie przez to przegrał. Koniec tematu. Eld - Śr kwi 21, 2004 4:44 pm " />To skoro testowałeś z kimś kto nie umiał grać swoją talią to po co kilka postów wyżej napisałeś o wynikach tychże testów jednocześnie wprowadzając w błąd użytkowników zainteresowanych tematem ? Poza tym to, że można zniszczyć sceptera wcale nie oznacza, że atog jest talią niestabilną. Gdyby opierał się on TYLKO na scepterze mógłbyś tak napisać ale wszyscy wiemy, że tak nie jest. _Kkeldorn_ - Pn cze 28, 2004 9:57 pm " />W wersji Obera imo jest zadużo kart pod Wisha... Poza tym Back to Basics tak się sprawdza? Grałbym sidowym tylko raczej BadBoy87 - Wt sie 10, 2004 10:11 am " />jakie szanse ma ubr atog na przetrwanie rotacji ext i jakie karty według was wejdą by zastapić karty które odpadną? Warmonger - Wt sie 10, 2004 10:41 am " />A tego nie wiem }:-P Oto mój chory wymysł. Firesy i reanimka skarcił. BezAtog 3 chrome mox 4 polluted delta 4 bloodstained mire 2 mountain 3 swamp 5 island 3 isochron scepter 4 grim lavamancer 4 shadowmage infiltrator aka Finkel 4 force spike 4 mana leak 3 counterspell 4 brainstorm 4 accumulated knowledge 2 fact or fiction 3 diabolic edict 1 terminate 3 fire/ice sb: 4 teferi's response - ponza 4 engineered plague - gobbo 3 energy flux - affinity 4 duress - mirror BadBoy87 - Wt sie 10, 2004 12:07 pm " />brainstorm accumulated knowledge diabolic edict robią wypad po rotacji.... poztym reanimator też zdechnie Kicpri - Wt sie 10, 2004 4:52 pm " />Warmonger : BezAtog to juz nie jest Atog, tylko jakies Control BadBoy87 : Po rotacji wcale Atog nie musi zdechnąć. Myślę, że będzie sie grać znów na combo jak w starym t2 Upheaval + Psychatog. Napewno nie zdechnie, w starym t2 był mocny, ewentualnie powstanie UZI. Zresztą, wszystkie takie głupie wnioski, że coś 'zdechnie' odrzucam...jeszcze tyle kart wejdzie do ext, że NIGDY nic nie wiadomo. BadBoy87 - Śr sie 11, 2004 7:00 am " />tak ale reanimacja bez wskrzeszeń do gry(bo większosć odpada po rotacji oprucz zombifi...) pozatym nie mówiłem ze atog zdechnie tylko pytałem o propozycje zastapienia odpadajacych kart... Kicpri - Śr sie 11, 2004 7:10 am " />Hmmm, narazie nie ma tego za dużo, ale... Deep Analysis Smother Circular Logic Concentrate Inspiration Night's Whisper to takie luźne propozycje, sorry ale jestrem niewyspany jak malo kiedy i pewnie palnełem jakas glupote Co do Reanimatora, proszę wypowiadać sie w wątku o reanimatorze. Kondzio - Śr sie 11, 2004 7:12 am " />Z dociagu dobry jest jeszcze standstill i opt(imo do toga lepsze od serum visions bo jest na instanicie) Badboy: zapomniales o life/death, stitch togheter i doomned necromancer. Pozatym jesczce wyjdzie kilka kart, wiec nie przekreslajcie zadnych deckow! Kicpri - Śr sie 11, 2004 7:17 am " />O, Kondzio ma rację, cały czas o tym nawijam bez skutku, może Ciebie posłuchają. Równie dobrze można spekulować co będzie grać w Kamigawa Block Constructed...eee? Biały? Bo mamy już jedną kartę BTW - jakby nic rozsadnego nie wyszlo to bym zrobil coś pod wzór toga ze starego t2, albo przerobił na UZI [oooo, moje kochane UZI;P] BadBoy87 - Śr sie 11, 2004 7:39 am " />Kondzio: standstill to nie w atogu contry są grane w odpowiedzi więc opp obie pociągnołby 3karty z optem to sie zgodze za breinstormy a z akumulatorki moze coś jeszcze wyjdzie... najbardziej mi szkoda corpse dance bo raczej nie ma szans żeby wyszłocoś podobnego Kicpri: na jakiej zasadzie działa UZI????? bo sie nie orientuje... :/ Warmonger - Śr sie 11, 2004 7:46 am " />Uzi to czarno - niebieska kontrola, która ma nieco removalu i kontr, widżelem już toga, upheaval + zobmifity, scalpexis, haunting echoes + mist of stagnation, avatar of will jako killer... jest tego naprawdę dużo. @BB87 - kiedy opp zagrywa spell, standstill zostaje automatycznie odpalony, ciagniemy te karty i dopiero potem kontrujemy... tak to włąsnie działa (patrz fish). Kicpri - Śr sie 11, 2004 7:49 am " />Mi też szkoda Corpse Dance...mój biedny Dead_Can_Dance.dec ">Kondzio: standstill to nie w atogu contry są grane w odpowiedzi więc opp obie pociągnołby 3karty Dlaczego still nie w togu?!? Grasz stilla, op przełamuje i chwyta kontre, a masz 3 karty. Tu liczy się pierwszy spell zagrany po stillu...o_O UZI to także kontrola grana w odyssey type2. Miała ona podobny build, co Tog, lecz finisherem było Zombie Infestation, najczęściej zagrywane po Upheavalu. Wówczas był to deck lepszy od toga. Swoją drogą - nazwa UZI powstała od UpheavalZombieInfestation. Jeszcze moze Compulsion Kondzio - Śr sie 11, 2004 7:49 am " />Mylisz sie. Stadnstill odpala sie w momencie zagrywania czaru i jego abbility idzie na stos, gdzie jest rozpatrywany przed nim. Spokojnie mozesz potem zagrac kontre. To tak jak z replenishem. ZAgrywasz replenish, poswiecasz standstilla, jego ability rozpatruje sie przed replenishem, po czym standstill wraca do gry. Edit: Kicpri uprzedziles mnie... szefo - N sie 29, 2004 11:49 am " />sory ze moze troche nie na temat ale dopiero zaczynam grac tym deckiem,co najlepiej wklejac na isichrona???????? Nomar - N sie 29, 2004 12:37 pm " />To zależy z czym grasz:z gobami wklejasz fire/ice i gość może się zwijać,bardzo dobra jest drugoturowa kontra,która umożliwia zapanowanie nad akcjami przeciwnika,zakładasz mu pewnego rodzaju locka. Z kontrolami bardzo dobry jest diabolic,albo terminate,bo panujesz nad tym co koleś wpuszcza na stół z kritów. Z kolei jak chcesz mieć duży cardadvantage,to wstawiasz akumulator i dociągasz jak "głupi genio" . Eld - Wt wrz 07, 2004 11:18 am " />Edict dobry na kontrole ? A to niby czemu ? Przecież talie kontrolne zabijają nie tylko stworami... w większości przypadków takie berło w mirrorze to byłaby strata. Co do drugoturowego counterspella na kijku to często jest to błędne zagranie. Dajmy na to, że przeciwnik ma w stole już jakiegoś stwora, przez zagranie berła z kontrą w drugiej turze tracimy dwa mana czyli nie skontrujemy jego następnego czaru a co za tym idzie przeciwnik generuje napór, którego może się później nie udać powstrzymać. Z berłem sprawa wcale nie jest taka prosta i aby dobrze je obsługiwać trzeba już trochę wiedzieć na temat grania tą talią. szefo - N wrz 12, 2004 10:26 am " />tak ale po to sa 4 karty np counterspelle zeby w 2,3 turze zagrac z reki a juz w 4 na isochrona i zostaje na kątre, a reszta to tak jak mowisz eld Kicpri - Pn wrz 20, 2004 8:33 pm " />w mainie? nie. squee - Pn wrz 20, 2004 9:09 pm " />Po saidzie? Czemu nie. squee - Wt wrz 21, 2004 1:48 pm " />Mainowymi sie nie opłaca, z prostej przyczyny - są bezużytechne na część matchupów(rock, mirror, inne kontrole) W saidzie są dobre, gdyż karcą napory, i przede wszystkim affinity ;D johnny b. - N wrz 26, 2004 9:28 pm " />Kegi: 1. Ściągają tak bardzo niebezpieczne wiochy w rocku. 2. Bardzo dobre na mirrory - ściągają sceptry. 3. W grze z rdw ściągają praktycznie wszystko. 4. W grze z affinity pozbywamy się landów etc. 5. Dobre na gobosy, ug i rg. Ale to i tak słabe argumenty za grą kegami mainowo... Angel_ - Pn wrz 27, 2004 11:55 am " /> ">Ale to i tak słabe argumenty za grą kegami mainowo... Jezeli radzenie sobie praktycznie za wszystkimi deckami w meta jest za słabą cechą karty, to ja nie wiem czy istnieje jakakolwiek karta do maina, z której będziesz zadowolony Moja opinia o Kegu w mainie jest bardzo dobra. Sam gram na 2, i bardzo dobrze sobie radze W moim meta jest pelno Raffinitek, Goblinów i Togów. Może to dlatego Kegi tak dobrze się spisują. Ogólnie radzę je trzymać i nigdzie nie wypuszczać Pozdrawiam Angel Kicpri - Pn wrz 27, 2004 7:28 pm " />dzizas, Angel, proosze bez taaakich! keg to sidowa karta! jesat ona dobra na napory, bo wtedy wychodzi jej efektywnosc -> za jednego kega mozesz zniszczyc pare permanentow -> cardadvantage ;]. Jeszcze nie widzialem mainowych kegow w zadnym togu szefo - Pn wrz 27, 2004 8:40 pm " />keg tylko do sida bo trafisz na kontrole i masz slepa karte. a jak jest potrzebny po po pierwszej grze i bedzie widac rezultaty squee - Pn wrz 27, 2004 9:00 pm " /> ">2. Bardzo dobre na mirrory - ściągają sceptry. Jeszcze chciałem dodac, że NA PEWNO grajac mirrora wysideowałbym wszystkie kegi(oczywiscie jesli mialbym je mainowe tak jak to zakładasz). Są wiele skuteczniejsze sposoby na zdiecje pałki oppa(czyt. Wish po Oxidize/Naturalize/Disenchant lub Capsize, albo go skontrowac). Poza tym Wiochy nie sa tak niebezpieczne gdy sa tapowane Icem ze sceptera i/lub zabijane Smotherem/Edyctem. Angel_ - Wt wrz 28, 2004 2:48 pm " />1. ">Jeszcze nie widzialem mainowych kegow w zadnym togu hmm... nieskomentuje tego. znasz może Łukasza Kotowicza? widziałeś jego deck? slyszałeś o jego osiągnięciach? Kegi są bardzo czesto spotykane w togu. no, przynajmniej w Katowicach... 2. ">keg tylko do sida bo trafisz na kontrole i masz slepa karte. hmm... na toga - sciaga sceptry... zaleznie od sytuacji mozna sie rowniez pozbyc toga. 3. ">Wiesz co to ironia? jasne że wiem... niezauwazylem jej w Twoim poscie No i od siebie dodam że np. z RG Keg jest kluczową kartą. Odpalony za 1, 2 lub 3 rozwala: 1) scrolle, lavamancery, mogg fanatici (:D), elfy, 2) boa, mongrele, 3) ascetów Czyli w RG, Keg niszczy wszystko oprocz Fireboltów A fakt że w Katowicach i wogole chyba w całej Polsce RG jest popularne przyczynia się do tego żeby zastapić 1 Force Spike'a, i 1 Fact or Fiction 2 Kegami. Przynajmniej taka jest moja opinia. Pozdrawiam Angel R2D2 - Wt wrz 28, 2004 3:22 pm " /> "> ascetów lol wiesz może co pisze takim małym niewidocznym druczkiem na karcie o szczytnaj nazwie Troll Ascetic? Zdaje mi się ze widnieje tam napis regeneration tak jak przy węzu a tylko idiota zostawi trola odsłoniętego przy 2 counterkach kega. Po drugie nie rozwalisz mu "wszystkiego" tylko albo mongrela albo scrolla, fanatyka czy jakiegoś upierdiwego krita a czymś i tak cie zakuta. ">hmm... na toga - sciaga sceptry... zaleznie od sytuacji mozna sie rowniez pozbyc toga. Taaaa sobie cepy też rozpierdzielisz a na cholere ci one. Kegi na mirrora są moim skromnym zdaniem pierwszą żeczą która należy wysajdować ofc jeżeli jest mainowa. ;/ _Kkeldorn_ - Cz wrz 30, 2004 8:18 pm " />Ja zamiast Kega preferowałbym dodatkową porcje removalu. Normalny atog gra na 4 kartach, a ty możesz grać na 6-7 w agresywnym meta - efekt gwarantowany: 4x Smother 2x D.Edict 1x Ch.Edict Np taki wariant squee - Cz wrz 30, 2004 8:47 pm " />_Kk_: jak dla mnie Edykt Chainera jest dość miekki w Togu. Sprawdzal sie tylko w MBC za czasów Odysei w t2. IMO Lepiej: 4xDiabolic Edyct 3xSmother szefo - Pn paź 04, 2004 3:51 pm " />lepij tak jak mowi squee a co myslicie o tym?? Main deck: 4 Psychatog 1 Wonder 4 Mana Leak 4 Counterspell 4 Force Spike 4 Accumulated Knowledge 3 Smother 2 Terminate 4 Fire (Fire/Ice) 3 Mystical Tutor 3 Isochron Scepter 5 Mountain 11 Island 8 Swamp Sideboard: 3 Engineered Plague 3 Duress 3 Stifle 3 Annul 3 Naturalize jest to wersja cheep Eld - Pt paź 22, 2004 10:10 pm " /> ">Kegi na mirrora są moim skromnym zdaniem pierwszą żeczą która należy wysajdować ofc jeżeli jest mainowa. ;/ Między innymi dlatego to gracze pokroju Kota wygrywają więcej od ciebie. Likk - N sty 16, 2005 11:20 am " />Hm no dobra a co myslicie o Moxach w togu ? Ostatnio gra sie tylko z nimi ale jaki wtedy bylby optymalny biuld wg Was(najlepiej podajcie wersje na rozne meta) Na PT bylo tez sporo deckow z vamp tutorami i chociazby extakcja w side, co Wy na to ? Sn4ke - Śr sty 19, 2005 8:29 pm " />A ja mam pytanie czy grac na Cunning Wishach ??I czy grac na smotherach czy na dibolic edictach, i w jakiej ilosci. Z góry dzięki. Kicpri - Śr sty 19, 2005 8:33 pm " />Wishe to jedna z podstawowych a zarazem najważniejszych kart w Togu, chyba bez nich tog nie istnieje. Co do Smotherów i Edyktów, to w sumie chyba najlepiej je mieszać, bo na jedne decki jedne są dobre, na inne drugie. To zależy głównie od meta chyba T7 - Pn sty 24, 2005 11:32 am " /> ">Wishe to jedna z podstawowych a zarazem najważniejszych kart w Togu, chyba bez nich tog nie istnieje. Też tak myśle , Wish zazwyczaj kończy gre , ja np. ide po Ensnare i wjeżdzam Togiem . Ale co myślicie o Intuicji w Togu ? Warto na niej grać ? Vilernis - Pn sty 24, 2005 8:01 pm " />Imo Intuicja może się okazać bardzo przydatna w chwili, gdy masz np. na rece fire/ice, albo edykt, a nie masz odpowiedniej many. Wtedy wiadomo - trzy pałki i impintujemy. Albo gdy potrzebujemy Toga. W trudnych chwilach może się okazać kluczowa. Tylko mały problemik, nie ma za co wymienić. Chociaż to zależy głownie od gracza - na czym mu wygodniej grać, a co mu sie wydaje malo uzyteczne, to po prostu bye bye. I jeszcze jeden - narazie mozemy rozmawiać o intuicji, ale od listopada będzie już nieistotne. Ith - Pn sty 24, 2005 8:47 pm " />Po 1. Rotacja jest we wrzesniu z tego co mi widomo. Po 2. Intuicją gra się jak już jedną sidową, często breakerem w late/middle game jest kombo intuicja po 3 akumulatory+berlo, albo i bez niego. Szczerze mówiac dla decku teraz, to że jest rotacja jest mało istotne, intuicja jest grana w t1, wiec forutuny raczej nie stracisz. Kicpri - Pn lut 28, 2005 4:44 pm " />jak widać, na GP Eindhoven znacznie lepiej spisal sie Tog od . Oto talia zwyciezcy, co o niej sadzicie? Sebastien Roux Psychatog 4 Polluted Delta 4 Underground River 11 Island 3 Swamp 1 Dust Bowl 3 Psychatog 1 Wonder 1 Masticore 4 Accumulated Knowledge 1 Engineered Explosives 4 Counterspell 4 Brainstorm 4 Force Spike 3 Cunning Wish 3 Intuition 3 Fact or Fiction 2 Boomerang 1 Forbid 1 Miscalculation 2 Mana Leak SB: 1 Engineered Explosives 3 Engineered Plague 3 Chalice of the Void 1 Fact or Fiction 1 Hideous Laughter 1 Corpse Dance 1 Smother 1 Coffin Purge 1 Rebuild 1 False Cure 1 Mana Short Mariano - Cz mar 03, 2005 9:27 pm " />Postaraj się bardziej sprecyzować swoje pytanie. Kosztuje jakieś 500-600 zł ale to nie miejce na wycene ;/ Horu - Pt mar 04, 2005 11:01 am " />Myśle że nie, zwłaszcza że rotuje za kilka miesięcy. Ogólnie za tą kase można złożyć lepsze decki. Ogólnie jak chcesz to składaj, w końcu to twój wybór . Ith - Pt mar 04, 2005 2:02 pm " />Rock, Affinity, Madness, Gobliny, Tooth - takie pytania imo powinienes zadawac na priv bo to zbytnio niczego do dyskusji nie wnosi. A od siebie dodam, że ostatnio dość duz otogow w top 8 widuje, nastawionych na szybkie kombo psychol+upheaval raczej, co o tym sadzicie? Lord - So mar 05, 2005 9:00 am " />Czy tog ma na sajdzie plagi?! Zawsze wydawalo mi sie ze nie.... Bo w sumie wystarczy fire / ice pod cepem.... Moge sie mylic, prosze o sprostowanie :P Ith - So mar 05, 2005 10:02 am " />Tog powinien grać na sidewych 2 Fluxach i 3 Plagach, bez tego trudno mu pojechać gobliny affkę i rg. To co skopiował Petere to imo własnie przyklad takeigo szybkiego toga. Nie podobają mi się w spisie pojedyncze sztuki mastysi wondera itp. Nie ma nawet pod nie vampira na sb ;/. Dziwi także parktycznie brak removalu, nie wiem jak to grało z goblinami/affką, które dysponują vialem. Lord - So mar 05, 2005 7:25 pm " />Pkej, tylko pytalem, bo spotkałem sie z wieloma zdaniami. Petere, chcialem tylko poznac opinie innych graczy. Niektorzy mowia, ze side powinien byc CAŁY pod wisha, ze tam nie ma miejsca na plagi i inne ozdobniki. Pytam bo akurat mam qmpla, ktory zaczyna przygode z togiem i chcialbym móc mu jak najlepiej doradzić.... Ith - So mar 05, 2005 7:44 pm " />Ehh po co ci cały SB pod wisha, nawet nie wiem co ty byś tam władował. Bez plagi i fluxa masz prawie bye ;/. Moj koelga gra togiem i wygrya za aff 2;1 zawsze, a 1 gre wtapia. Podstawa pod wisha: Diabolic Edict Fact or Fiction Echoing Truth 2 Stopien: Shattering Pulse Orim's Chant Vampiric Tutor 3 Stopien: Coffin Purge Corpse Dance Hideous Laughter Brain Freeze Stifle Imo pod wisha powinno sie dawac od 4 do 9 speli. Osobiscie radze koledze granie na 6 + 4 duress+3 plaga+2 flux Mariano - So mar 05, 2005 9:26 pm " />lordzie to co mówią nie musi się sprawdzać. Większość togów posiada plagi sidowe. Cały side nie jest tylko pod wisha bo przeciesz z anffinity (gobbosami) też trzeba sobie jakoś poradzić dlatego niektóre sloty zajmują takie karty jak plagi czy fluxy. Ostatnio też dużą popularnością cieszy się tog z chantem, który niemalże całkowicie blokuje każdy jeden deck i poprostu dzięki niemu wygrywa. Krawul - Pn mar 28, 2005 12:19 pm " />Napiszcie co myślicie o tym: 2x Psychatog 4x Isochron Scepter 3x Cunning Wish 4x Counterspell 3x Mana Leak 3x Force spike/Daze 4x Brainstorm 4x Accumulated Knowledge 2x Fact or Fiction 4x Fire/Ice 3x Terminate 2x Diabolic Edict 9x Island 4x Swamp 2x Mountain 4x Polluted Delta 3x Bloodstained Mire Side: 1x Orim's Chant 1x Tangle 1x Diabolic Edict 1x Fact or Fiction 1x Grim Reminder 1x Ensnare 1x CorpseDance 1x Coffin Purge 1x Hibernation 3x Energy Flux/Back to Basics 3x Engineered Plague/Chill Czekam na wasze opinie bo talia jest dopiero w fazie testów. Na napory używam spike'ów a na kontrole daze'ów. Druga sprawa to fluxy, który gryzą się z cepami, jednak bolą affinity bardziej niż Back to Basics. Podobnie jest z Chillami. Licze na to że doradzicie! Peace! Lord - Pn mar 28, 2005 12:23 pm " />Krawul, spis OK, tylko trochę mi się nie podobają te force spiki. Proponuję Duressy. Dorzuc jeszcze 1 mainowego edykta. I w ogóle, mogłbyś nie podawać gołych spisów - trochę mnie takie juz denerwują.... R2D2 - Pn mar 28, 2005 12:26 pm " />Duressy do maina?? Krawul - Pn mar 28, 2005 12:31 pm " />Chciałbym jeszcze poznać wasze zdanie na temat Terminate'ów. Warto na nie grać, czy może lepsze są np. smothery? Mam nadzieję, że wątek o togu w końcu się rozkręci... Angel_ - Pn mar 28, 2005 12:49 pm " />1. Lordevil - Force Spike'i w mainie Cie dziwią? Chłopie, no offence ale zastanów się co Ty mówisz.. 2. Krawul - Twoja wersja posiada 22 landy, imo to o jeden za mało. Wyrzuć 1 swampa i dodaj 2 Shivan Reefy. 3. Dwie sztuki toga to troche mało jednak, dołożyłbym jeszcze jedną kosztem 1 Terminate. 4. Jeśli chodzi o removal (czyli co lepsze) to wszystko zależy od meta, nie da się powiedzieć jak jest optymalnie.. Ja gram na 2 Edykty i 1 Smothera w mainie i to wystarczy.. 5. Pobawiłbym się 1 Back to Basics w mainie, a do side włożył 1 Vampiric Tutora. Reszta side'u raczej ok. Te Hibernation wydaje się nie potrzebne ale to już kwestia przyzwyczajenia. Tyle ode mnie. Pozdrawiam Angel Lord - Pn mar 28, 2005 5:45 pm " /> ">1. Lordevil - Force Spike'i w mainie Cie dziwią? Chłopie, no offence ale zastanów się co Ty mówisz.. Force spiki moze i są dobre, ale imo tylko na początek gry - pierwszo- drugoturowe. Wiesz, moze nie znam sie tak jak Ty, bo jestes lepszym Togmanem (rispect), ale wydaje mi sie, ze w lategamie (jaki sie często zdarza) nie są takie super. Dlatego napisałem, ze ja bym zrezygnował.... ">2. Krawul - Twoja wersja posiada 22 landy, imo to o jeden za mało. Wyrzuć 1 swampa i dodaj 2 Shivan Reefy. Nie wiem, moze sie lepiej znasz (juz to pisalem), ale w Togu raczej gra się na basicach. Painy to średni pomysł - jakoś nie jest tak fajnie dostawac 1 w klate za tapniecie. Ja bym gral na samych basicach i feczach ">3. Dwie sztuki toga to troche mało jednak, dołożyłbym jeszcze jedną kosztem 1 Terminate. 4. Jeśli chodzi o removal (czyli co lepsze) to wszystko zależy od meta, nie da się powiedzieć jak jest optymalnie.. Ja gram na 2 Edykty i 1 Smothera w mainie i to wystarczy.. 5. Pobawiłbym się 1 Back to Basics w mainie, a do side włożył 1 Vampiric Tutora. Reszta side'u raczej ok. Te Hibernation wydaje się nie potrzebne ale to już kwestia przyzwyczajenia. Z resztą się zgodzę. Gone off... Kicpri - Pn mar 28, 2005 5:47 pm " /> ">Force spiki moze i są dobre, ale imo tylko na początek gry - pierwszo- drugoturowe. Wiesz, moze nie znam sie tak jak Ty, bo jestes lepszym Togmanem icon_wink.gif (rispect), ale wydaje mi sie, ze w lategamie (jaki sie często zdarza) nie są takie super. Dlatego napisałem, ze ja bym zrezygnował.... szkopul w tym, ze one sa na poczatek gry... ">Nie wiem, moze sie lepiej znasz (juz to pisalem), ale w Togu raczej gra się na basicach. Painy to średni pomysł - jakoś nie jest tak fajnie dostawac 1 w klate za tapniecie. Ja bym gral na samych basicach i feczach hm, w trzykolorowym decku i to kontroli, gdzie trzeba kontrolowac stol nie mozna sobie raczej pozwolic na screw powiedzmy bez niebieskiego, dlatego rivery/reefy sa potrzebne [w jakich tam juz uznacie proporcjach] R2D2 - Pn mar 28, 2005 6:25 pm " />Lordevil, spiki są niezbędne z kazdym naporem, bo te wykorzystuja zwykle name na full. Noi po drugie jak sie oobonisz przed 1 turowym berłem z chantem? ;] Angel_ - Pn mar 28, 2005 6:48 pm " />R2 - hm, berło z chantem nie syci na toga wg mnie, ja bym sobie w early i middle game nic nie robił z tych kart po stronie oppa.. dopiero pozniej poszedlbym wishem po shattering pulse/disenchant (w UBw Togu) żeby móc skarcić togiem A co do wypowiedzi Kica, zgadzam się ze wszystkim. Pozdrawiam Angel Ith - Pn mar 28, 2005 6:51 pm " /> ">Force spiki moze i są dobre, ale imo tylko na początek gry - pierwszo- drugoturowe. Wiesz, moze nie znam sie tak jak Ty, bo jestes lepszym Togmanem (rispect), ale wydaje mi sie, ze w lategamie (jaki sie często zdarza) nie są takie super. Dlatego napisałem, ze ja bym zrezygnował.... A co zrobisz lordevil jak gosc zaczyna i puszcza 2 turn exhume/trola, nie zawsze zdarzysz wishowac po edycta lub go dociagnac. Komplet spików to absolutna podstawa. Jak wiesz, że sie nie znasz to po co piszesz?? Choc raz masz racje .... Sorki ale ten Pan mnie juz dobija. Krawul - Pn mar 28, 2005 6:59 pm " />Bardzo zastanawia mnie jak można grać na mainowe Back to Basics (zwłaszcza jak chcecie grać na painach)? Poza tym jak, cytuje wypowiedz Posła z jakiegoś innego topica, "w new extented nie ma miejsca na palenie się painami". Poza tym jak grasz na 7 Feczlandach to zawsze wyciągniesz sobie to co chcesz. Jezeli chodzi o kwestia 22 źródeł many w tym decku (że to za mało) to po dłuższych testach jestem skłonny Wam przyznać rację:) PS. Nadal nie powiedzieliście mi co lepsze: Terminate czy smother? squee - Pn mar 28, 2005 7:22 pm " />Smother, imo. moze uzasadnisz?;P kicpri Angel_ - Pn mar 28, 2005 8:31 pm " />Heh, mamy do wyboru: 1. Terminate - Rozwala wybranego potwora, w dodatku nie można go zregenerować. (żadnych ograniczeń) 2. Smother - Rozwala wybranego potwora, ale musi mieć 3 lub mniej w koszcie. Tego równiez nie wolno regenerowac. (1 ograniczenie) Co wybieramy? Smother.. Dlaczego? Ze względu na koszt, pograsz troche togiem to zrozumiesz ze istnieją extemalne sytuacje, w których nie ma czasu/sensu/możliwości na czekanie na mane odpowiedniego koloru itp. Co do B2B - Mamy tylko 2 nonbasici, to nie tak dużo.. Da się przeżyć. Za to B2B prawie zabija Aff, karci wiochy (Treetop Village), inne Volrath's Strongholdy czy Rishadan Porty. Daje strasznie w dupe Boseiju i tym podobnym. Wg mnie ta karta zasłużyła sobie na 1 slot w mainie. Pozdrawiam Angel Krawul - Śr mar 30, 2005 4:00 pm " />Angel, mam prośbę:) Skoro jesteś taki togman madafaka;) (bez ironii/sarkazmu) to podałbyś spis, który według ciebie jest najodpowiedniejszy! Pretty plz. Peace Krawul - Śr mar 30, 2005 4:20 pm " />Sorry, że wale post jeden po drugim, ale chciałem zachęcić innych, aby odsylali swoje spisy:))) Angel_ - Śr mar 30, 2005 4:39 pm " />ludzie, co to ja - jakiś master jestem? nie podam Wam najodpowiedniejszego spisu UBr Scepter-Toga, ponieważ imo taki nie istnieje.. mogę Wam podać spis Toga, który imo najbardziej syci. Proszę: UBw Scepter-Tog aka. "Antog" 4 Polluted Delta 3 Flooded Strand 2 Caves of Koilos 7 Island 3 Swamp 2 Plains 3 Psychatog 3 Chrome Mox 4 Isochron Scepter 3 Orim's Chant 4 Counterspell 3 Mana Leak 3 Force Spike 2 Fact or Fiction 4 Accumulated Knowledge 3 Brainstorm 3 Diabolic Edict 3 Cunning Wish 1 Upheaval Sideboard: 2 Energy Flux 3 Engineered Plague 1 Orim's Chant 1 Diabolic Edict 1 Fact or Fiction 1 Fire/Ice 1 Echoing Truth 1 Disenchant 1 Coffin Purge 1 Vampiric Tutor 1 Grim Reminder 1 Corpse Dance Landy - nie trzeba tłumaczyć. Psychatog - kill condition. Isochron Scepter - idealnie pasuje do tej talii, zakładając locka z chantem przeciwko niektórym deckom stanowi alternative kill condition. Orim's Chant - patrz wyżej. Kontry - nie trzeba tłumaczyć. Facty, Akumulatory oraz Brainstormy - draw engine. Edykty - removal. Upheaval - b. dobry na niektóre matchupy, nieoceniony w grze z rockiem. Cunning Wish - wyciągamy z side potrzebne karty, wszystko zalezy od sytuacji. najczęściej chanta, tutora oraz corpse dance / fire/ice. Poszczególne karty w sidzie są naprawde sytuacyjne, ponadto jego zawartość zależy od upodobań gracza. wiem jedno - tutor, chant, plagi i fluxy/flux muszą być. Nie powiem Wam jak się gra togiem, ponieważ nie uważam się za żadnego speca.. Jedyne co moge zrobić to powtórzyć słowa innych ludzi, bardziej znających się na rzeczy, bo od siebie nic nie dodam. A że nie lubie nikogo powtarzać to nic z tego To tyle. Pozdrawiam Angel Angel_ - Śr mar 30, 2005 8:14 pm " />tak, ponieważ ta wersja ma o wiele lepiej z affinity. wtedy rozmawialiśmy o wersji ze splashem reda. Pozdrawiam Angel Angel_ - Cz mar 31, 2005 7:50 pm " /> ">Ogolnie dobra karta jesli opp gra bez nonbasicow zawsze mozna wysidowac a 1 slot to niejest tak duzo Albo pod moxa wsadzić Pozdrawiam Angel Angel_ - Cz mar 31, 2005 8:17 pm " />Dokładnie, szczególnie w Antogu - 1tura i Berło z chantem - syci na napory lub inne kombodecki. (Wogóle to chyba tylko vs. Mirror berło z chantem nie syci?) Pozdrawiam Angel Eld - Cz mar 31, 2005 8:34 pm " />Vs mirror berło z chantem nie syci ? Chyba mało tych mirrorów grałeś... To wyciąga kontry za darmo a jak przeciwnik nie skontruje to leci wish/upheaval czy jakieś inne good game. Angel_ - Cz mar 31, 2005 8:41 pm " />Sorry, prawdopodobnie masz racje. Mało mirrorów grałem, przyznaje się bez bicia Wniosek że berło z chantem vs. Tog nie syci to tylko ślepe przypuszczenie, najwyraźniej błędne. Przyrzekam - już więcej nie bede Btw. Mam takie jedno pytanie do bardziej zaawansowanych - przyjęło się że w togu zawsze 3 Cunning Wishe powinny się znaleźć. Chciałbym wiedzieć dlaczego tylko 3, dlaczego nie powinno być kompletu? Pozdrawiam Angel _Kkeldorn_ - Cz mar 31, 2005 9:53 pm " />Jako nie ekspert odpowiem Ci. 4 Wishe byłyby tutaj chyba przesadą, gdyż na otwarciu 2 Wishe vs Gobbo to raczej słabo bo możesz nie mieć czasu ich rzucić. Vs decki typu Tog to całkiem nieźle, ale więcej jest naporów itp... Chyba chodzi o to... Poza tym w Togu nie ma sensu dawać 4 Wishy bo mamy generalnie 8 kart po które Wishujemy, a nie 15 czy 12 jak w niektórych innych deckach -> po prostu są powiedzmy po 2 karty na każdy matchup (to ogólnikowe stwierdzenie) i z tego powodu nie ma sensu wkładać 4 Wishy. Zreguły 1-2 Wishe na gre to wystarczająca ilość (może nie vs Tog gdzie Wish to praktycznie win condition ale generalnie tak) Krawul - So kwi 02, 2005 7:32 pm " />Mam pytanie. Moglibyście podać mi najsensowniejszą wersję sajdu do toga? Jak juz mówilem gram tą talią dopiero jakieś 2 miechy więc do ekspertów nie należę:) Z gry dzięki!!! Angel_ - So kwi 02, 2005 7:37 pm " />ja gram takim w wersji UBr: 3 Engineered Plague 1 Energy Flux 3 Duress 1 Corpse Dance 1 Grim Reminder 1 Fact or Fiction 1 Diabolic Edict 1 Echoing Truth 1 Shattering Pulse 1 Vampiric Tutor 1 Coffin Purge Trudno zrobić mi to uargumentowaną wypowiedzią.. Podałem po prostu side którym gram. A co za tym idzie - uważam go za najlepszy. Pozdrawiam Angel Kicpri - So kwi 02, 2005 7:39 pm " />ja zaczelem testowac TurboFinkela, wersję Obera, chyba nieco przestarzala i troszke stechowana pod meta ale tylko wzielem zeby zobaczyc jak sie nia gra i naprwade radzi sobie swietnie. Ma ktos jakie zastrzezenia, czy cos? Moze wlasne spisy? Oto ten Obera 1 Energy Flux 4 Daze 4 Counterspell 3 Diabolic Edict 4 Shadowmage Infiltrator 3 Cunning Wish 4 Brainstorm 4 Chrome Mox 2 Mana Leak 4 Accumulated Knowledge 4 Isochron Scepter 4 Fire/Ice 1 Psychatog 9 Island 2 Swamp 1 Mountain 3 Bloodstained Mire 4 Polluted Delta Sideboard: 1 Diabolic Edict 1 Shattering Pulse 1 Brain Freeze 1 Stifle 1 Vampiric Tutor 1 Echoing Truth 1 Fact or Fiction 1 Rebuild 2 Engineered Plague 1 Energy Flux 2 Overload 1 Back to Basics 1 Psychatog Krawul - N kwi 03, 2005 6:31 pm " />Kolejny post z serii "mam pytanie/problem" 1.Czy warto zamiast Fact or Fiction grać na Intuicję? 2. Na co będziemy grać po rotacji? -Diabolic Edict -> Chainer's Edict -Accumulated Knowledge -> Standstill -Brainstorm -> Opt/Serum Visions(?????????) Jak zwykle czekam na wasze opinie:) Jeżeli walnąłem jakąś głuptę to sorry - Shame on me:) _Kkeldorn_ - N kwi 03, 2005 6:45 pm " />Po rotacji naprawdę cięzko określić się w togu. Możliwe, że zagra wersja z większą ilością removalu na potrzeby meta. Możliwe, że zamiast psychatoga zobaczymym UZI. Jest także prawdopodobieństwo powrotu do Upheavali. Możliwości jest dużo... Nie warto grać na intuicje zamiast faktów gdyż Fakty są dużo lepsze Dark Mroova - Cz kwi 14, 2005 7:53 pm " />Hey! Moglibyście podać matchupy Toga z innymi talimi? Nie mam o tym bladego pojęcia bo meta w naszym mieście jest...hmmm:) Zależy mi zwłaszcza na Rocku, Madnessie i RG! Z góry dzięki!!! _Kkeldorn_ - Pt kwi 15, 2005 11:20 am " />Testuj? Dlaczego coś co Ty możesz zrobić my mamy smyknąć za ciebie... Eld - Pt kwi 15, 2005 1:47 pm " />Z rockiem różnie, z madnessem nieźle, z rg tak se. Ogólnie to dajesz radę. Hahaha, co za pytanie Ober - Pn sie 22, 2005 6:25 pm " />wszystkich zainteresowanych odsyłam do artykułu w Gozoku #3 na temat tego decku, tam opisałem jego budowę, matchupy, sposoby side'owania i ogólny wygląd. poza tym mały update związany z wejściem saviorsów i 9ed opisałem na forum Gozoku http://www.gozoku.pl/forum/posting.php? ... 1643aae44b póki nie ma rotacji w ext nie będę się nawet zastanawiał jak i co się zmieni, bo trzeba żyć teraźniejszością :] pewne jest, ze cały deck ulegnie zmianom, będzie bardziej przypominać wersje z bloku inwazji i T2 w którym blok inwazji był grany. Do decków ze standstillami polecam blinkmoth nexusy i ninja of deep hours, ale to wymusza bardziej naporową wersję. (dla sceptyków ninja of depe hours powiem tylko, że deck z nimi był 2 na Mistrzostwach Polski w Vintage [T1 - spis niebawem znajdzie się tutaj http://www.teamdq.pl/index.php?x=relacj ... ja=0&id=7] i wygrał Mistrzostwa Niemiec w tym roku [http://www.isa.pl/magic/tekst.php?id=193]) Plecam głębiej zastanowić się nad taką budową tego decku, bo ma duży potencjał. A poza tym UG madness+ninja i standstille też może fajnie chodzić ))) Pozdrawiam, Ober Vladek - Wt wrz 06, 2005 7:02 pm " />Dochodzi w ravinice jedna karta która działa mniej więcej tak: RW Instant Deals 3 damage to crit or player , you gain 3 life - do decku akurat;) dziemion - Wt wrz 06, 2005 7:17 pm " />nazwa topicu to [EXT] UBR ScepterTog a spell ktory proponujesz ma koszt RW. zastanow sie co tu nie pasuje Vladek - Wt wrz 06, 2005 7:26 pm " />masz i tak cep? Jaka więc róznica? dziemion - Wt wrz 06, 2005 7:53 pm " />nie chce mi sie wyjasniac jakie glupoty piszesz, ale opowiem na pytanie ">masz i tak cep? Jaka więc róznica? duza roznica... Vladek - Cz wrz 08, 2005 9:37 pm " />Ja nie rozumiem o co ci chodzi? Próbujesz sobie zrekompensować jakies kompleksy krytykując innych na forum? Po porstu pisze,że w ravinice wychodzi karta któa będzie bardzo kluczowa pod cep. Piszesz ze to UBR - to po jaką cholere ludzie do tego decku wkładają chanty jak twoim zdaniem się to kłuci z manabase. Manabase się zmieni tym bardziej że wchodzą nowe duale. Phantamare - Pt wrz 09, 2005 7:41 am " />Dziemek jesli ta karta to instant, to pieknie pasuje pod berlo i daje duzego plusa z naporami, ihmo 1 sztuka pod sida bedzie tego grala . Dark Mroova - Pt wrz 09, 2005 12:24 pm " />Ja tam wolałbym pod cepa Fire/Ice niż to wsadzić Ale od biedy... SiaRRos - Pt wrz 09, 2005 12:30 pm " /> ">Po porstu pisze,że w ravinice wychodzi karta któa będzie bardzo kluczowa pod cep. Piszesz ze to UBR - to po jaką cholere ludzie do tego decku wkładają chanty jak twoim zdaniem się to kłuci z manabase. Manabase się zmieni tym bardziej że wchodzą nowe duale. Ta karta na 99% nie jest -jak to napisałes - "kluczowa pod cep". Jest doć słab w porównaniu z F/I np. Dlaczego ludzie wkładają do UBr Toga Chanta pod wisha ? Bo chant robi coś, czego ta karta nie zrobi nigdy - daje praktycznie wina w 1szej grze z rockiem, pozwala załozyc locka itd. Tego nie da Ci jakieś tam spalenie ... Jesli koniecznie chciałbym jakies spalenie upychać pod wisha (choć imo to bezsens, bo mamy zazwyczaj 4 mainowe F/I) to predzej zastanawiał bym się nad Magma Jetem miqacz - Pt wrz 09, 2005 12:34 pm " />ale na wiele deckow moze tez zrobic duza roznice w byc albo nie byc , tog potrzebuje jakiegos spella pod wishem do dawania zycia ... a ten nie dosc ze sie kombi ze sceptra to jeszcze jest directem , moim zdaniem calkiem spoko , a dualami mozliwy bedzie nawet Hardcast tego spella , ale i tak wole fire/ice pod berelkiem Phantamare - Pt wrz 09, 2005 12:50 pm " />Nie porownujcie tej kartz z FI bo FI to podstawa, ta karta natomiast jest sztuaczjna, ale moze poszcic w kilku mechupcha m. in. z rg sciaga slonie co daje plusa, daje zycko co daje czas na zucenie upa i skonczenie gry. FI nie da sie zastapic ale ta karta na sidzie to mojim zdaniem obowiazek po rotacji Ł= Vladek - Pt wrz 09, 2005 2:18 pm " />tylko ze z różnicą od fire/ice w której to wybieramy funkcje a nie używamy obu na raz - sorry ale co turowy lighting bolt, z plus 3 life za 2 many jest całkiem przyjemny - każdy goblinek pada od tego:) dziemion - Pt wrz 09, 2005 2:36 pm " />fire/ice tez zabija wszytskie goblinki, oraz na wieksze bydlaki jest dobre bo cos z nimi zrobi je tapujac w porownaniu do tego wr instantu. tog po prostu nie jest miejscem dla tego spellu dzialajacego tylko pod cepem(wpierw tzreba po ten spell zwishowac) w erze mainowego artifact hatu Amplitur - Pt wrz 09, 2005 3:06 pm " />"każdy goblinek pada od tego" , "fire/ice tez zabija wszytskie goblinki" a goon sledzi i zabija co do tego WR, chyba chcialbym miec go w side grajac togiem. chyba Phantamare - Pt wrz 09, 2005 3:07 pm " />Masz kinga na stole to malo zdejmiesz tym F/I, pildrivera nie ruszysz (protekcja rox) , slon tez przetrwa, na mongrela wystarczy zrzucona rootwala. A tak to zdejmiesz all co tu podalem i neutralizujesz najazd 1 wiekszego byka, tylu arogant czy tez balon, lub oslabiasz innego. Gain life moim zdaniem w togu przy obecnej naporowej meta sie bardzo przyda . Amplitur - Pt wrz 09, 2005 3:17 pm " />no kinga pewnie zdejmie przede wszystkim. a pozniej to juz mozna kierowce. ale fakt faktem, na pale wolalbym miec WR od F/I, no ale F/I moge hardcastowac, oboma polowkami Vladek - Pt wrz 09, 2005 4:29 pm " />No moze poza goonem:p miqacz - Pt wrz 09, 2005 4:48 pm " />a z dualami z ravnicy spokojnie bedziesz jeszcze mogl hardcastowac chatna i inne zabawki , mysle ze tog po rotacji moze byc najzabawniejsza kontrola z wszystkich wlasnie za sprawa tych landow , cos na wzor keepera z t1:) Vladek - Pt wrz 09, 2005 5:43 pm " />keeper nie istnieje już od dłuższego czasu w T1, może masz na myśli 4cc? |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||