ďťż
Tłumaczenie artykułu z playordraw by kavumaster



ArtaX - Pt mar 26, 2004 5:06 pm
" />Wystawiam w imieniu Kavumastera. Artax

Szukałem ciekawych artykułów w internecie i natrafiłem na ten o G/W control opartym na... Biorhythm'ie, więc postanowiłem go przetłumaczyć. Enjoy

Blake Murdoch- The evolution of "I win" control"

Wczesne formy

[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32343.jpg[/left][right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/33008.jpg[/right]Czy chciałeś kiedyś zagrać czar który od razu wygrywa grę? Być może zbudowałeś MBC, które produkowało duże ilości many i pozwalało zabić przeciwnika jednym strzałem z Drain Life ? Jeśli tak, i jeśli polubiłeś ten deck, jesteś taki sam jak ja. Oboje lubimy satysfakcję zakończenia, którą dostajemy przez natychmiastowe wygrywanie gry zamiast robienia tego powoli. Niefortunnie mbc w dzisiejszych dniach jest łatwo pokonywane przez białą karma'ę i nie ma praktycznie żadnych kart by konkurować z licznymi kłopotliwymi artefaktami wprowadzonymi w mirrodinie. Dlatego MBC jest przestarzałym gatunkiem, jest aktualnie wymarły.

Rozwinięta forma
[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/60/35826.jpg[/right]Niepewny gracz w magica w dzisiejszych czasach musi używać innych kolorów niż czarny. Biały posiada najsilniejsze elementy kontroli i niektóre z najbardziej pożytecznych kart w Standardzie. To mała wiedza, że z kilkoma różnymi mass removalami i powracającymi grubasami (Eternal Dragon), biały jest mistrzem stołu i podstawą dla każdej dosepnej kontroli w tym formacie. Niestety biały nie ma kart których tekst można przetłumaczyć na "wygrywasz grę", zielony w przeciwieństwie ma w postaci rare'a o nazwie Biorhythm . Nie spodziewałeś się tego, co? Tak, Biorhythm . Kolor zielony zarówno zapewnia nam mana acceleration, która dla decków kontrolnych jest zwykle różńicą pomiędzy wygraną a przegrną.
[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/58/33558.jpg[/left] Aczkolwiek istnieje pare wersji GW control, wierzę, że ta jest najbardziej efektywna. Inne wersje za bardzo polegają na kreaturach wygrywających grę, a to zupełnie nie współgra z mass removalem. Przeciętna GW kontrola zarówno posiada malutki mana acceleration, albo żadny, który bardzo zwiększa jej szanse na wygraną z deckami takimi jak RAvager Affinity i Goblin Bidding. Nawet jeżeli zagra Exalted Angel'a to zwykle zostanie trafiony Shrapnel blast'em lub Terror'em, zginie zanim będzie mógł sprawić jakiś pożytek. Musimy rozwiązać to dodając do decku dodatkowy mass removal i mana acceleration kosztem kreatur. Prezentuję wam najnowszą formę "I win", moją prywatną GW kontrolę.

Decklist
<TABLE border=1 cellpadding=3>
<TR>
<TD>Main</TD>
<TD>SB</TD>
</TR>
<TR>
<TD>
3Eternal dragon
4Solemn simulacrum

3Akroma's Vengeance
3Biorhythm
3Decree of justice
3Explosive vegetation
4Oblivion stone
2Pulse of the fields
4Rampart growth
3Scrabbling claws
4Wrath of god

4Blinkmoth Nexus
4Elfhame palace
7Forest
9Plains
</TD>
<TD>
1Akroma's vengeance
3Gigapede
1Pulse of the fields
4Naturalize
2Ivory mask
3Sacred ground
1Scrabbling claws
</TD>
</TR>
</TABLE>

Jak możecie zauważyć deck zwykle wygrywa poprzez czyszczenie stołu i zagranie Biorhythmu poprzedzone zcyclowaniem Decree of justice lub aktywowaniem Blinkmoth Nexus'a. Zdaje się, że dokonałem trochę dziwny wybór kart do decku. Pozwólcie mi go wytłumaczyć...

Maindeck:

Wrath of god, Oblivion stone, Akroma's vengeance

"Czyszczenie stołu" z kreatur jest istotne dla każdej utrzymującej porządek kontroli i potrzebne do efektywnego użytkowania biorhythmu. Myślałem nad usunięceim Wrath of god z decku i graniem na 8 mass removali, wszystkie niszczące Skullclamp, ale bez nich matchupy z Goblin Bidding'iem i Affinity stają się o wiele trudniejsze. Akroma's vengeance jest oczywistym nieszczęsciem dla wszelkich odmian Affinity i jest świetny przeciwko deckom opartym na Astral slide . Oblivion stone funkcjonuje dobrze we wszystkich matchupach i jest najbardziej potrzebny z powodu swoich instantowych umiejętności. Pozwala ci oczyścić stół pod koniec tury przeciwnika, nie dając mu szansy na zagranie kreatury zanim go wykończysz Biorhythm'em .
[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35258.jpg[/right]Biorhythm- niespodziewany sposób na wygraną . To proste. Oczyść stół, zagraj kreaturę i użyj by wygrać.

Blinkmoth nexus, Decree of justice
Te dwie karty sprawiają Biorhythm efektywną kartą. Osiągnij 9 mana i Blinkmoth nexus może być aktywowany zanim zagrasz Biorhythm, wygrywając ci grę (biorąc pod uagę, że jeden z twoich 11stu mass removali w decku oczyścił przedtem stół z kreatur) . W ten sposób jest to przerażająco podobne do decków opartych na Psychatog'u z przeszłości . Blinkmoth Nexus może okazjonalnie wygrać grę. Decree of justice jest (słąbszym) drugim sposobem na wygraną. Decree zcyclowany pod koniec tury przeciwnika może wygrać grę z Biorhythm'em nawet jeśli przeciwnik posiada kreatury. Po prostu zasyp jego kreatury atakując żołnierzami jak jego życie będzie wynosić jeden lub dwa.
[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/3012.jpg[/right]Eternal dragon
Ten trzeciorzędny sposób na wygraną to wszystko czego mógłbym potrzebować, naprawia deck białą maną w early game, powraca w late game jako grubas. Samoobjaśniający.

[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35315.jpg[/left]Rampart growth, Exploive vegetation, Solemn simulacrum
Mana acceleration jest decydujący przeciwko goblin bidding'owi i ravager affinity. Deck prawie zawsze ma dostęp do 6ciu mana w 5ej turze. Rampart growth zarówno pozwala zagrać w 3ej turze Wrath of god, solemn simulacrum pozwala na 5to turowy Akroma's Vengeance i służy jako 3 za jednego (land, blok, dociąg) blokując goblin warchief'a, goblin piledriver'a, Frogmite'a i paru innych kłopotliwych naporowców. Explosive vegetation daje nam możliwośc zagrania cokolwiek chcemy, zwłaszcza nasz główny sposób na wygraną.

[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/60/35875.jpg[/right]Pulse of the fields- Puls może sprzeciwi się produkcji pomysłu zmieniania liczby życia do liczby kreatur które posiada każdy gracz (Biorhythm), ale w testach pulse okazał się bardzo przydatny w matchupie z Ravager affinity. Pomaga ci stworzyć czas potrzebny ci do użycia jakiegoś mass removalu i wygrania gry, jest także przydatny przeciwko goblinom i innym beatdownowym deckom ale w mniejszym stopniu.

Scrabbling claws- Scrabbling claws jest rażąco jasnym wyborem na meta. Nie mogę zrozumieć czemu ta karta nie jest grana we wszystkich kontrolnych taliach, jest przydatna w każdym ważniejszym matchupie oprócz affinity. Przeciwko goblinom anuluje Patriarch's bidding, największą groźbę tego decku, przeciwko Slide'owi i innym wariacjom w/x controli usuwa z greyvyardu Eternal dragon'a, jedną z najbardziej decydujących kart tych decków, przeciwko b/g Cemetery, unieważnia strategię przeciwnika. Weźmy pod uwagę, że ta karta może też pomóc w matchupie z affinity poprzez prędkie cyclingowanie by udostępnić Oblivion stone lub Akroma' vengeance. W pełni wierzę, że ta karta zasługuje na każde wolne miejsce w decku.

Sideboard:

Naturalize- godne zastąpienie scrabbling claws w matchupie z affinity. Bardzo pomaga zwłaszcza uwalniając nas od odpornego na Wrath o god skullclamp'a.

Sacred ground- W strachu przed r/g ponzą lub sidowanym flashfires.

Ivory mask- Ta karta jest kolejnym secret techem. Z tym na stole, Lightning rift nie może w ciebie celować, ani Disciple of the vault, lub Shrapnel blast itd. Użyteczna karta, aczkolwiek najbardziej na matchup z Astral'em.

Gigapede- mocna powracająca pomoc przeciwko Astro, jest przydatny ponieważ nie moze być celem czarów i ability w odpowiedzi na zagranie Biorhythm'a

Przetrwać otoczenie- Matchupy

Affinity

Tradycyjne aggro affinity:

Sideboard:
-3Scrabbling claws, -2Pulse of the fields
+4Naturalize, +1Akroma's vengeance
[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35240.jpg[/left]Jest to trudny matchup, ale bardziej sprzyja tobie po side. Możesz zwykle używać oblivion stone'a omijając kontry. Oczywiście affinity może zawsze dostać dobrą rękę w pierwszej grze i sprawić, że twój plan spali na panewce. Jesli ci się uda użyć jednego z mass removali przed umieraniem zwykle wyjdziesz z gry zwycięsko. Late game jest prosty, przeciwnik nie ma pemanentów albo nei ma innych niż landy. W obydwu przypadkach eternal dragon ub Decree of justice są prawdopodobnie twoimi najlepszymi kartami, ale możesz próbować użyć Biorythmu, nawet jeśłi zostanie skontrowany masz inne sposoby na wygraną. Po side używaj naturalize prędko pozbywając sie Lightning greaves lub Seat of the synod. Inaczej staraj się użyć Oblivion stone lub Akroma's vengeance.

Ravager-Affinity [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/60/35727.jpg[/right]

Sideboard:
-3Scrabbling claws -1Eternal dragon, -1Decree of justuice, -1solemn simulacrum
+4Naturalize, +1Pulse of teh fields, +1Akroma's vengeance

Jest to przerażający matchup, czy wygrasz w duży stopniu zależy od tego jak rękę dobierze przeciwnik. Problem jest taki, że ravager affinity moze cie pokonać zanim użyjesz jakiegoś mass removalu. Tutaj pulse of the fields jest bardzo przydatny. Może zwykle przedłużyć grę aż osiągneisz 6 mana. Miej nadzieję, że dobierzesz rampart growth i jeden z 2ch mass removali. Jeśli uda ci się zagrać Akroma's vengeance zwykle wygrasz grę. Naturalize po side powinien być używany by zniszczyć arcbound ravager'a lub skullclamp'a, jeżeli nie zirytuje cię myr enforcer. Ogólnie mógłbym powiedzieć, że ten matchup jest łatwiejszy do wygrania niz z tradycyjnym affinity.

Goblin bidding:

Sideboard:
-1Explosive vegetation
+1Scrabbling claws
(-2Explosive vegetation +2sacred ground jeśłi przeciwnik wsiduje Flashfires)
[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/33097.jpg[/left]Goblin bidding stał się o wile mocniejszy z nadejściem skullclamp'a, jednakże to twój ulubiony matchup: mainowe scrabbling claws naprawdę sprawdzają się. Te gry gry są zwykle bardzo decydujące jeśłii grasz twój mass removal poprawnie, nie graj Wrath of god kiedy jest skullclamp w grze, jeśli możesz tego uniknąć. Poczekaj na obliviona lub zemstę, by się pozbyć skullclamp'a. Możesz zwykle spowolnić grę za pomocą solemn simulacrum (który jest świetny w tym matchupie) lub Pulse of the fields Nawet jeśli musisz użyć wratha, mimo to wciąż może być dobrze. Jeśeli gobliny będą czekać ze skullclampem na stole wystaw oblivion stone i czekaj aż będziesz mógł go użyć pod koiec tury przeciwnika, a w twojej turze użyj zdolności blinkmoth nexusa i pokonaj przeciwnika biorhythm'em. Większość goblinowych decków przestala grać na shocki, więc powinno być w porządku, jeśli jednak się martwisz, to poczekaj aż będziesz miał 2 kreatury 1/1.Scrabbling claws powinien łatwo się pozbyć skutków Patriarch's bidding który mógłby momentalnie wygrać grę.

Rock (cmentarz)

Sideboard:
-1pulse of the fields
+1scrabbling claws
[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32256.jpg[/right]To jest prawdopodobnie twój najłatwiejszy matchup przed sidem. Ten deck naprawdę nie ma szans przeciwko 11stu mass removalom, chyba ze przeciwnik zagra caller of the claw. Skullclamp i Oversold cemetery będa szybko zniszczone przez Akroma's vengeance albo oblivion stone (chociaż nei powinieneś ufać viridian zealot'owi). Scrabbling claws będa takze opróżniać greyvyard przeciwnika (bardzo efektywnie jeśli nei mozesz naleść jakiegoś enchantment removalu) . Cyclowanie dekretu dla kilku żołnierzy lub posiadanie dwóch blinkmoth nexus'ów przed graneim biorhythm'u jest najlepszym planem, gdyż przeciwnik może zagrać dark banishing w nexusa w odpowiedzi na biorhythm. Po side będzies miał gorzej niż przed side, zwykle z powodu persecute, który może prędko zniszczyć twoją rękę. Całe szczęście oblivion stone jest bezpieczny.

Slide-Rift
Sideboard:
-2Pulse of teh fields-4wrath of god
+2Ivory mask, +3Gigapede, +1Akroma's vengeance
[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32313.jpg[/left]Jest to najtrudniejszy matchup i wymaga najryzykowniejszych decyzji. Wrath jest całkiem bezużyteczny. Staraj się trzymać kamień cały czas i używaj go oraz zemsty okresowo by oczyścić stół z enchantmentów. Starstorm jest największym problemem w tym matchupie, ponieważ zapobiega twojemu bezpiecznemu zagraniu Biorhythmu. By zapewnić sprawność zcycluj z końcem dekret lub aktywuj nexusa. Jeśli przeciwnik odpowie starstorm'em to po jego zresolvovaniu aktywuj kolejnego nexua. W dodatku jest jeszcze szansa, że przeciwnik zcycluje wcześniej Starstorm (w końcu kto by się spodziewał decku opartym na Biorhythm'ie? ). Eternal dragon jest najlepszym sposobem na pokonanie przeciwnika, ale musisz utrzymywać stół czysty od enchantmentów, i usuwać eternala przeciwnikowi z greyvyardu scrabbling claws'ami. Po side gigapede zapewnia kolejny sposób na wygraną, którego skolei nei mogą targetować czary i ability. Ivory mask zatrzymuje rifta, przeciwnik nie będzie miał removalu, podwyższając twoje szanse.
Ogólnei slide jest najgorszym matchup'em a reszta nie jest tak wielkim problemem. Jeśli możesz utrzymywać stół czysty od enchantmentów wciąż masz przyzwoitą szanse na wygraną.

Inne:

Poprzednie matchupy są najważniejsze i reszta nie jest tak wielkim problemem. Umiejętność tej talii polegająca na usuwaniu każdego rodzaju non-land permanentów konsekwentnie sprawia go dobrym w grze z combo i rogue deckami, jak "President Bosh" i innymi deckami opartymi na wielkich artefaktach.

Przyszłość gatunku: triumf czy wyginięcie?
Osobiście wierzę, że deck ma potencjał pomiędzy przeciętnymi GW kontrolami, nie musi polegać tylko na atakowaniu by wygrać grę. Na dodatek zapewnia odpowiedź na każdy rodzaj permanentu, sprawdzając się dobrze przeciwko deckom opartym na skullclamp'ie, które dominują w standardzie. Odmienność decku daje także element zaskoczenia przeciwko reszcie metagame. Oczywiście talia dobrze sobie radzi w większości matchupów, najlepiej z deckami opartymi na kreaturach. Jestem pewien, że wiele osób wyśmieje ten deck, radzę im zbudować go i potestować. Ostatecznie, prawdopodobnie nie zaczynam jakiejś rewolucji pisząc ten artykuł. Wątpię, zeby wiele osób spróbowało tej talii, ale zachęcam każdego.

Uff.. to juz koniec, mam nadzieję, że mieliście miłą lekturkę.
Pozdro,
Kavu

Sponsor: Drach&Koszul store (www.sklepmtg.prv.pl)




Maverick - Pt mar 26, 2004 5:39 pm
" />ArtaX:
A to nie powinno chyba być w dziale newsy



Dynio - Pt mar 26, 2004 7:48 pm
" />Bardzo fajny deck potestuje go sobie !



Metka - Pt mar 26, 2004 7:50 pm
" />a tego już nie było??




kavu - So mar 27, 2004 8:00 am
" />Metka-było ale niestety kody mi coś nie wyszły i komisja zdecydowała, że nie dopuści artu do konkursu póki nie wprowadzę poprawek. Niefortunnie wyjechałem na tydzien ale wróciłem i wprowadzilem poprawki, więc art znów jest na głównej. Nie wszyscy go wkońcu czytali kiedy był zamieszczany na stronie 2tygodnie temu (a znajdował sie tu tylko jeden dzien).



M@ślak - So mar 27, 2004 8:33 am
" />I znowu Kavu się spisałeś!!!Bardzo ładny Artykuł a deck też niczego sobie można go wypróbować!!!Nprawde znowu mi się bardzo podoba!!!



hejmisio - So mar 27, 2004 8:42 am
" />Bardzo ciekawy artykuł. Spodobał mi się ten deck.



kavu - So mar 27, 2004 9:13 am
" />[quote="M@ślak"]I znowu Kavu się spisałeś!!!Bardzo ładny Artykuł a deck też niczego sobie można go wypróbować!!!Nprawde znowu mi się bardzo podoba!!![/quote]
No nei powiedziałbym ze znowu- bo ostatni aartykuł skiepściłem troche (nawet nei wiedziałem jeszcze co to znaczy "constructed", heh), ten miał być po to by zatrzec złe wrażenie po ostatnim, mam nadzieje ze reszcie sie tez spodoba



Maverick - N mar 28, 2004 10:33 pm
" />Kavumaster:
Bardzo fajny art Jest co poczytać. Czekam na następne, ale po konkursie




Angel_ - Pn mar 29, 2004 8:05 pm
" />świetny art Kavu
znowu się spisałes :)
Pozdro.
Angel :P



Warmonger - Śr mar 31, 2004 1:08 pm
" />A więc jednak interesujesz się dziwnymi deckami.
To lubię najbardziej z całego Magica.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom