ďťż
[TS T2] WWr



siepacz - So lis 04, 2006 3:29 pm
" />3 Avalanche Riders
4 Giant Solifuge
4 Knight Of The Holy Nimbus
2 Magus Of The Scroll
4 Savannah Lions
4 Soltari Priest

2 Seal Of Fire
4 Char
4 Lightning Helix
4 Rift Bolt
4 Volcanic Hammer

4 Mountain
5 Plains
4 Battlefield Forge
2 Boros Garrison
1 Gemstone Mine
4 Sacred Foundry
1 Flagstones Of Trokair

Sideboard:
2 Ronom Unicorn
2 Pacifism
2 Disenchant
4 Cryoclasm
4 Stone Rain

Jest to wersja najbardziej standardowa tego decku - sami solidni naporowcy + duużo palenia, najczęściej spotykanym udziwnieniem jest mainowa ponza i te wersje też działają. Mam nadzieję, że tego, jak działa deck wyjaśniać nie muszę
Bonus: WW

2 Celestial Crusader
4 Icatian Javelineers
4 Knight Of The Holy Nimbus
4 Leonin Skyhunter
4 Mistral Charger
2 Paladin En-vec
4 Savannah Lions
2 Serra Avenger
3 Soltari Priest

3 Glorious Anthem
3 Griffin Guide
3 Gelid Shackles

22 Snow-covered Plains

Sideboard:
3 Azorius Guildmage
2 Jotun Grunt
4 Ronom Unicorn
2 Bathe In Light
1 Disenchant
2 Honorable Passage
1 Tivadar Of Thorn




asmo - Pn lis 13, 2006 8:51 pm
" />Avalanche Riders na co to komu? jesli tylko po to zeby pozbyc sie urzas factory badz prahva to sie mija z celem bo jezeli nie jestesmy w stanie zabic oppa przed tym jak te landy zaczynaja dzialac tzn ze i tak jestesmy w glebokiej pubie i takie techy nie pozwola nam wygrac tej gry.Wiec pozbyl bym sie tego z main[bo to zadna ponza po siedzie juz lepiej to wyglada stone rainy i cryoclasmy zaczynaja cos robic ale to wszytko po sb] i pozbyl sie Knight Holy Nimbus ktorzy absolutnie nie pomagaja nam wbijaniu sie w oppa. Postawilbym na kolesi z lataniem ktorzy bardzo skutecznie pomagaja nam w tym zeby wygrac gry...

Aktualnie gram takim spisem:

4 Sacred Foundry
4 Battlefield Forge
2 Flagstones of Trokair
7 Plains
4 Mountain
4 Savannah Lions
4 Giant Solifuge
3 Leonin Skyhunter
3 Magus of the Scroll
4 Soltari Priest
3 Serra Avenger
4 Seal of Fire
4 Lightning Helix
4 Char
3 Volcanic Hammer
3 Skyknight Legionnaire
SB: 3 Pacifism
SB: 4 Ronom Unicorn
SB: 3 Blood Moon
SB: 2 Tormod's Crypt
SB: 3 Honorable Passage

Wersja nastawiona wlasnie na lataczy. Nie wiem do konca czy niezbędni są Skyknight Legionnaire i ich w 1 kolejnosci mozna wywalic i dolozyc 4 sztuke volcanic hammera i Leonin Skyhuntera i zostana jeszcze 2 sloty w ktorych moze by zmiescic wszytko co tylko dusza zapragnie [np Sudden Shocki nie robia takiej sieki jak w ext ale czasami 2 "niekontrowalne" dmg moze uratowac pupe]:d cos pod meta albo zostac przy 3 Leonin Skyhunterach i wrzucic 3 Icatian Javelineers ktorzy napieraja od 1 tury tak jak magus i pozwalaja nam sie pozbyc w mirrorze Soltari Priestow ktora sa bardzo ale to bardzo uciazliwe.
Moze dziwic brak Rift Boltow jednak po jakims czasie testingu nie sprawdzily sie,wole kolesia 1/1 choc jeszcze nie dawno mialem inny pogalad na ta sprawe jak rowniez brak Paladinow moze byc dla nie ktorych zaskoczniem,ale nie powinno to dziwic bo sa to kolesie 2/2 za 3 mana ktorzy bez jitte nie maja takiego powera...
Niestety nie opisze poszczegolnych mup bo gry na wizie nie sa wymierne a pozatym najczesciej trafiam mirrory,gdyz badz co badz boros jest cholernie popularnym deckiem.Nie wiem z czego to wynika ale tak jest,mimo ze jest duzo lepszych deckow od niego...moze nie sa tak latwe w obsłudze I o dziwo dosc czesto pojawia sie w topach
Wersji Borosa jest tyle ile jest graczy podstawa jest zawsze ta sama lwy,soltari,helixy,chary reszta jest wedle uznania badz posiadanych kart i w zdecydowanej mierze wygrywa tu "gracz" a nie deck

Zapraszam do dyskusji bo przed porzadkami byl to jeden z najczesciej odwiedznych tematow



ostry1337 - Pn lis 13, 2006 9:26 pm
" />4 Sacred Foundry
4 Battlefield Forge
6 Mountain
5 Plains
2 Flagstones of Trokair

4 Soltari Priest
4 Knight of the Holy Nimbus
3 Paladin en-Vec
4 Savannah Lions

4 Griffin Guide

4 Char
4 Lightning Helix
4 Seal of Fire
4 Rift Bolt
4 Volcanic Hammer

SB: 3 Cryoclasm
SB: 3 Blood Moon
SB: 3 Giant Solifuge
SB: 3 Devouring Light
SB: 3 Ronom Unicorn

Oto moja wersja tego decku, teraz dlaczego tak a nie inaczej:
Pewnie wątpliwośc budzi szczególnie brak Magusa, jednak moim zdaniem lepsze są karty będące w early i wczesnym mid-game lepszym źródlem dmg. Magus jest przez większość gry kritą 1/1, moim zdanem za długo i to sprawia, że nie ma go w moim spisie.
W kwesti Avalanche Riders zgadzam się z Asmo, nie jest to potrzebne a szczególnie w mainie.
Giant Solifuge jest w moim przekonaniu kartą dobrą na side przeciw kontrolom, jego wejście po WoG'u to jest coś pięknego. Przeciw naporom czesto jest bezuzyteczny, moze dac tylko wymiane kritów, chociaż prawdą jest że nic go nie spali ale i tak miejsca w mainie u mnie nie ma.
Knight of the Holy Nimbus długo mnie nie przekonywał ale w końcu mu sie udało. Co było ważnym czynnikiem jako jedyna moja krita zabija Court Hussar bez pomocy paleń, niby nic ale cieszy. Wszystkie talie aby go zabić muszą się troche więcej napracować, trzeba te 2 many dopłacić co szczególnie w poczatkowych fazach gry daję duża przewagę.
Paladin en-Vec sprawdza się bardzo dobrze. Dalej wiele deckow ma removal w kolorach R i B i nie ma innego (UR Snow control, Zoo, Grull, Glara) i zasadniczo zostaje przeciw niemu tylko Condemn, Fettersy i WoG (jak na wszystko ). Oraz co ważne robi on gre z popularnym Zoo prawie bez żadnej pomocy.
Griffin Guide jest znakomitą kartą przeciw deckom grającym WoGami. Przeciwnik zamiast trumfowć musi sobie jeszcze poradzić z lataczem 2/2 co nie jest takie łatwe w tym stadium gry (4-6 tura 0-8 życia ). Formalnością będzie jak powiem, że Soltari Priest z Guidem na plecach wygrywa często gre. Oczywiście wadą jest dostanie removalu na enchantowaną krite lub gdy kita dostaje Condemn, daje to card disadventage ale sądzę, że warto czasem zaryzykować



mateoosh01 - Cz lis 30, 2006 5:10 pm
" />Deck okazał sie karcicleme i zdominował 50% topa 8 w pierwszym dniu worldsów. Przykładowa decklista która poszła 6-0:

Boros Deck Wins – Standard – 2006 World Championship
Willy Edel – 6-0 Day One Record

Main Deck
60 cards
3 Snow-Covered Plains
2 Snow-Covered Mountain
4 Sacred Foundry
4 Battlefield Forge
2 Gemstone Mine
3 Boros Garrison
3 Flagstones of Trokair

--------------------------------------------------------------------------------
21 land

4 Giant Solifuge
4 Knight of the Holy Nimbus
4 Savannah Lions
4 Icatian Javelineers
4 Soltari Priest
3 Scorched Rusalka

--------------------------------------------------------------------------------
23 creatures

4 Rift Bolt
4 Char
4 Lightning Helix
4 Volcanic Hammer

--------------------------------------------------------------------------------
16 other spells

Sideboard

2 Paladin en-Vec
2 Worship
3 Honorable Passage
4 Ronom Unicorn
4 Cryoclasm

--------------------------------------------------------------------------------
15 sideboard cards




ironworks - Cz lis 30, 2006 9:04 pm
" />Niestety zwyczajne ww nie daje rady. Po pierwsze wrotka wykańcza ten deck i trudno mu się przebić przez choćby jednego pozozstawionego blokera - tu konieczny jest dmg. Bardzo waże są rusałki, ridersów wymieniłbym natomiast na cryoclasmy. Solifiuge IMO na sajd, gram też na 4 mainowe avengery - naprawdę fajnie dziaałają.



stw - Cz lis 30, 2006 10:15 pm
" />
">Solifiuge IMO na sajd, gram też na 4 mainowe avengery - naprawdę fajnie dziaałają.
I poszedłem 6:0 na Worldsach...



Aragorn007 - So gru 02, 2006 4:37 pm
" />Obecna wersja jaka gram na wizie:

3Soltari Priest
3Griffin Guide
4Char
2Paladin en-Vec
3Serra Avenger
4Lightning Helix
3Avalanche Riders
1Adakar Valkyrie
3Knight of holy nimbus
2Rift Bolt
3Volcanic hammer
4savannah lions
2magus of the scroll
4Seal of Fire
4Sacred Foundry
4Battlefield forge
3Mountain
2Flagstones Of Trokair
8Plains

-----------------------------------

Sideboard
3Stone rain
3crycoclasm
3blood moon
3pyroclasm

Krótki opis kart które mogą budzić zastrzerzenia:
avalanche riders- podstawa ponzy, w która po SB łatwo przekształcić ten dek
adarkar valkyrie dobry kutacz ratujący nasze krity przed wrotkami
moze dziwic mała liczba rift bolt'ow ale ja wolę mieć na łapie dodatkowego hammera



FALI - So gru 02, 2006 6:05 pm
" />
">Krótki opis kart które mogą budzić zastrzerzenia:
avalanche riders- podstawa ponzy, w która po SB łatwo przekształcić ten dek
adarkar valkyrie dobry kutacz ratujący nasze krity przed wrotkami


Raidersi ok. Ale walkiria? Czlowieku czy ty znasz pojecie wini? Walkiria to 6 many! zupelnie nie nadaje sie do tego deku. Swietnie ratuje nasze krity przed wogiem zwlaszcza, ze ten jest rzucany przy normalnych wiatrach2-3 tury przed nia -.-. Ten dek stawia na tempo, wiec walkiri mowimy nie.


">3pyroclasm

Khe? Sciaga ci 3/4 stworow w deku. Na co masz to zamiar sidowac? I tak kazdego stwora ktory ma 2 w plecach lub mniej palisz z reki ^^.



Aragorn007 - N gru 03, 2006 6:42 am
" />3Soltari Priest
3Griffin Guide
4Char
2Paladin en-Vec
3Serra Avenger
4Lightning Helix
3Avalanche Riders
3Knight of holy nimbus
2Rift Bolt
3Volcanic hammer
4savannah lions
2magus of the scroll
4Seal of Fire
4Sacred Foundry
4Battlefield forge
3Mountain
2Flagstones Of Trokair
8Plains

-----------------------------------

Sideboard
4Stone rain
4crycoclasm
3blood moon
4disenchant

Teraz lepiej?? poprawiony side oraz usunieta walkiria



AriaS - Pn gru 11, 2006 5:09 pm
" />IMO najbliżej do doskonałości tej wersji z wordsów ale nie gram pająkiem i lwami(lwy sux- prawie wszystko je hamuje i zabija) a griffin guide'ami (x4) i demonfire'ami (x2) i jeszcze serra avenger (x2) nie gram również młotkami tylko sudden schockami ale tu już wedle gustu uważam. Moja wersja jest bardziej kontrolna i nie boi się wogów, bo często zabija jednym kritem z omocą spaleń, a kontrolki mają gorzej- szczególnie jeśli kończe demonfire'em. Inny mam też mana base ale nie chce mi się pisać. chyba że ktoś sobie zażyczy;pp



Gooz - Pn gru 11, 2006 5:33 pm
" />
">IMO najbliżej do doskonałości tej wersji z wordsów ale nie gram pająkiem i lwami(lwy sux- prawie wszystko je hamuje i zabija) p

Buahhahahahahahahahah, to jakie masz dropy za 1 many żeby zrobić tempo? Magusów? Co za zonk, w formacie nie ma isamaru a ten lwami nie będzie grał bo słabe są... BUAHAHAHAHHA.


">a griffin guide'ami (x4)

A wiesz co z tą kartą robi condemn? oddajesz 2 za 1... super...



Laucamort - Pn gru 11, 2006 5:58 pm
" />IMHO pająki są kluczowe w większości match-up'ów, więc lepiej je trzymać w MB i dopiero potem zależnie od dq przeciwnika wyside'owywać. Komplet guidów = obv. Serra Avagery w ilość sztuk mniejszej równej 2 są b.dobrym pomysłem. Za to demonfire nie może mnie przekonać (wiem, że to najlepszy burn w formacie, ale wątpię byśmy wyciągali tak zawrotne ilości many, by nie móc go czymś innym zastąpic). A i zapomniałbym, ponza na side sprawuje się kapitalnie.
Pozdro lauc'



FALI - Pn gru 11, 2006 7:00 pm
" />
">(lwy sux- prawie wszystko je hamuje i zabija)

Czlowieku lew robi gry z kontrola ustawiajac niesamowite tempo. Argument ze go wszystko sciaga jest z pupy bo na tej samej zasadzie mozna stwierdzic , ze wszystkie stwory w borosie za latwo hamowalne i zabijalne :l. Palenia rzeczywiscie ten dek ma malo(tylko 20 sztuk) zeby czyscic droge dla naporu ;/.



asmo - Pn gru 11, 2006 7:17 pm
" />1. brak lwow to jest jakies nie porozumienie
2. pajak jest bardzo dobry,jednak nie koniecznie musi byc w main[zalezy od meta]
3. guide to mega nie porozumienie...
4. uwazam ze serra avenger w ilosci 3 jest odpowiadnia,nie dochodzi masowo i nawet bedac na startowej rece wprawia mnie w pelne zadowolenie
5. magus jest swietnym typem,wczesniej go nie docenialem jednak po "paru" grach uwazam ze powinien znalesc miejsce w main w ilosci 2-3 ale sklanialbym sie ku 2
6. demonfire hmm w slocie pajaka? taki srednio dobry na kontrole ale dobrze radzi sobie z aniolem
7. knight of the holy nimbus,okazal sie swietnym gosciem-wbijajacym calkiem fajnie dmg,a czasami zmusza oppa do wytapowania sie
8. volcanic hammer musi byc w dobie ug scryb and force
9. ponza,jak lubisz robic cos od 3 tury...
10. demonfire najlepszym spalniem w formacie? ke? od kiedy,ta w tronach jest ql ale mimo wszystko najlepszym spaleniem w formacie jest helix
11. icatiany sa dobre na mirrora,ale poza tym nic nie robia[a nie sory na kółko są dobre ]

wypkt to odnosci sie to tego co napisaliscie i co ja wczesniej pisalem



siepacz - Pn gru 11, 2006 7:23 pm
" />Jak będę miał chwilę czasu, to w końcu zaktualizuje dział, decklisty z worldsów też wrzucę, ba, może nawet zacznę się czasem tu wypowiadać



AriaS - Pn gru 11, 2006 7:39 pm
" />Hmm.. może teora.. ale w praktyce nie przegrałem tym deckiem jeszcze oprócz raz z simiciem + bez lwów sobie !@#$%^&ście radze i nie widziałem sytuacji w której mi by się przydały :/:/ a guide mi ratowal dupsko już nie raz.. i jeszcze demonfire.. nie mówie za 10 nawet za 7 ale za 5, 4 nie kontrowany z kontrolkami jest fajny wiem że z aggro za 5 jest fajniejszy żeby zabić ale i tak mi sie podoba. sudden shock vs hammer = i to i to ma plusy- choice is yours. Do FALI: dobra tylko ża jak mamy meta(a mamy) gdzie jest dużo lanowarów, oracle'i, court hussar, electrolyze itp syfu to po cholere mam mieć kartę którą wysajduje i tak po każdej walce?? i chyba tyle.. a! magus- może żeczywiście 2 nie zaszkodzą;pp



stw - Pn gru 11, 2006 7:51 pm
" />AriaS jak Ci mówi coś jedna osoba to OK, jak dwie to moze lepiej przeyśleć, ale jak 3-4 i więcej to już coś to musi znaczyć.

A tak swoją drogą mi to wisi jak grasz tym deckiem. Pokaż swoim buildem jakieś osiągnięcie to wtedy stwierdzę, że masz rację, a teraz twoja argumentacja wydaje mi się śmieszna. Popatrz sobie na inne formaty i kresturki 2/X za 1 many, które w nich grały czy dalej grają i zastanów się dlaczego tak jest. A tak poa tym wszytkie WWr z ostatnich topów miały w maine Lwy, czy to nie jest zadziwiające?



Zo-ZuPunisher - Pn gru 11, 2006 7:56 pm
" />
">gdzie jest dużo lanowarów, oracle'i, court hussar, electrolyze itp syfu to po cholere mam mieć kartę którą wysajduje i tak po każdej walce??

Zauważ jednak na to iż w każdym mieście i ich meta znajdzie ten cały syf co lwy zabija jednak one grają tam dalej.A gra on dlatego, że jest 1st drop i 2/1 do tego.



asmo - Pn gru 11, 2006 8:29 pm
" />
">Hmm.. może teora.. ale w praktyce nie przegrałem tym deckiem jeszcze oprócz raz z simiciem + bez lwów sobie !@#$%^&ście radze i nie widziałem sytuacji w której mi by się przydały :/:/ a guide mi ratowal dupsko już nie raz.. i jeszcze demonfire.. nie mówie za 10 nawet za 7 ale za 5, 4 nie kontrowany z kontrolkami jest fajny wiem że z aggro za 5 jest fajniejszy żeby zabić ale i tak mi sie podoba. sudden shock vs hammer = i to i to ma plusy- choice is yours. Do FALI: dobra tylko ża jak mamy meta(a mamy) gdzie jest dużo lanowarów, oracle'i, court hussar, electrolyze itp syfu to po cholere mam mieć kartę którą wysajduje i tak po każdej walce?? i chyba tyle.. a! magus- może żeczywiście 2 nie zaszkodzą;pp

bla bla bla,nie przegrales powiadasz? ale do jansej anielki gdzie nie przegrales na wizie ? czy grajac z qmplami? to nie jest żadna wykladnia
jesli nie widzales sytuacji w ktorej by Ci sie przydal koles ktory od 2 tury wbija 2 dmg tzn ze jestes ślepy! lew nie musi dojechac do samego konca,ale 4 max 6 dmg z jednego kolesia to jest to co nas zadowala...



Aragorn007 - Wt gru 12, 2006 2:57 pm
" />To ja nie bede inny i tez powiem ze lwy w ilosciach 4 sa obowiazkowe rownie dobrae moglbys powiedziec ze nie oplaca grac sie na BoPach bo tez je wszystko sciaga
Co do demonfire'ow s aw tym deku zbedne zwalniaja tempo co jest kluczem do zwyciestwa



siepacz - Wt gru 12, 2006 3:59 pm
" />Demonfire jest kluczowy w ilości sztuk conajmniej 2. Dlaczego? Już tłumaczę. Wbrew pozorom, w tym decku nigdy nie ma problemu ze zgromadzeniem dość sporej ilości mana dzięki choćby conajmniej 3 obowiązkowym Boros Garrisonom, dzięki czemu taki topdeck w late game jest rzeczywiście uzyteczny. Zwłaszcza że format jest na tyle wolny, że nawet na pierwszej ręce nie jest aż tak irytujący (no i zawsze bez większych problemów można nim spalić krita). A jego prawdziwa potęga polega na tym, że jesteś w stanie wygrać z kontrolą, która przejęła kontrolę nad stołem po prostu spalając gracza niekontrowalnym blazem.



FALI - Wt gru 12, 2006 5:28 pm
" />
">A jego prawdziwa potęga polega na tym, że jesteś w stanie wygrać z kontrolą, która przejęła kontrolę nad stołem po prostu spalając gracza niekontrowalnym blazem.


No i niepreventowalnym. Jest jedna z niewielu rzeczy w tym deku ktora przejdzie przez COP:Ra.



Aragorn007 - Wt gru 12, 2006 8:22 pm
" />moze i macie racje co do demonfire rzeczywiscie nie pomyslalem o tym ze format nie jest zzbyt szybki
jak myslicie czy mainowa ponza jeszcze dziala?

AriaS teraz Fali ma w podpisie twoje twierdzenie :p wiesz ja na Twoim miejscu bym nick zmienił :p



FALI - Wt gru 12, 2006 9:45 pm
" />
">jak myslicie czy mainowa ponza jeszcze dziala?


Tak ale imo tylko w stworku czyli avalanche riders. Stone rain nie wbija dmg co nas nie cieszy a cryoclasmy nie jest taki sycacy. Na flare czy inne deki ktore uzywaja karoo landow i z nich rzucaja wogi, riders jest spoko.



mateoosh01 - Śr gru 13, 2006 4:38 pm
" />Avalanche ridersi sa dobrzy tylko w pewny meta, pamietaj ze jesli chcemy ich utrzymac musi zwolnic sie o ture, a jesli mamy naporowe meta, sidowaneie ich co gre nie ma sensu. Zdecydowanie bardziej wole trzymac w SB Cryoclasmy niz dowolna ponze w main.



Kubass - So gru 23, 2006 11:41 pm
" />A czy możecie mi wytłumaczyć czemu te borros garrisony sa aż tak obowiązkowe w WR weenie? Ja rozumiem "odnawiamy" sobie contery na gemstone minie, ale czy po cos jeszcze?

Osobiście nie lubię na nich grać. Można stracić tempo.



asmo - N gru 24, 2006 1:23 am
" />ja osobiscie nie gram na karoo spowalniaja jak na moje...są tacy co lubią grac karoo i tacy co nie
pozwalaja wyjsc ze scru,ale jak mam 2 landy to mi nawet to potrafi wystarczyc ale z 2 strony np w mup z vora[to jeszcze zyje?] nie jest miło dostac ponzą
przed ts'em testowalem garrisony o powiedzialem im nie,po ts rowniez testowalem garrisony w ilosci 3szt do 2 gemstonow i nadal mowie im nie



siepacz - So gru 30, 2006 3:23 am
" />A co mi tam, zarzucę decklistą z worldsów. Swoją drogą, obecnie chyba najlepszy deck w formacie.

4 x Giant Solifuge
4 x Knight of the Holy Nimbus
4 x Savannah Lions
4 x Icatian Javelineers
4 x Soltari Priest
3 x Scorched Rusalka

4 x Rift Bolt
4 x Char
4 x Lightning Helix
4 x Volcanic Hammer

3 x Plains
2 x Mountain
4 x Sacred Foundry
4 x Battlefield Forge
2 x Gemstone Mine
3 x Boros Garrison
3 x Flagstones of Trokair

SB: 2 x Paladin en-Vec
SB: 2 x Worship
SB: 3 x Honorable Passage
SB: 4 x Ronom Unicorn
SB: 4 x Cryoclasm




Detmold - Pt sty 26, 2007 12:31 pm
" />Po wyjściu planar chaos warto by odświeżyć wątek. Zarzuce spisem.
/ Lands
4 Battlefield Forge
4 Sacred Foundry
7 Mountain
4 Flagstones of Trokair
3 Plains

// Creatures
4 Savannah Lions
4 Soltari Priest
4 Blood Knight
4 Knight of the Holy Nimbus
4 Giant Solifuge

// Spells
4 Lightning Helix
4 Rift Bolt
4 Seal of Fire
4 Char
2 Volcanic Hammer

// Sideboard
SB: 4 Tormod's Crypt
SB: 4 Disenchant
SB: 4 Cryoclasm
SB: 3 Boom / Bust

Z planar chaosu w main tylko blood knight. W side jest boom/bust, który dobrze współgra z flagstones of troakair. Sajdujemy często razem z cryoclasm na odmainy trona i inne i nie aggro decki. W main są 22 lądy to dlatego, że b. nie lubie land dropów, które niestety przy mniejszej licznie lądów zdarzały się zbyt często. Dlaczego pająk a nie calciderm? Pająk ma większą szanse na przeforsowanie damage w dodatku można powiedzieć, że robi to niejako z zaskoczenia. Ma trampki co przy chump blokerze pozwala przekazać damage w przeciwnika. W nowym dodatku znajduje się sporo ciekawych kart, które mogłyby zaistnieć w tym decku. Imho jednak nie ma co kombinować, główna strategia tego decku to szybki napór i palenie oraz posiłkowanie się sideboardem na niewygodne matchupy.



belwar_ - Pt sty 26, 2007 1:12 pm
" />Detmold nie uważasz, że 4 Flagstones of Trokair to znaczna przesada? Przecie to legenda, nie zniósłbym widoku 1 w grze i jednej na łapie, ta karta w takiej ilości jest martwa. Ja bym grał na 2 flagstonach i wrzuciłbym w main 2 Serra Avenger. A zamiast 4 Seal of fire dałbym 2 demonfire i 2 seale juz zostawił. Takie jest moje zdanie



siepacz - Pt sty 26, 2007 1:48 pm
" />Belwar - nie widzisz, że jak najdą ci 2 Flagstonesy, to po prosu wyszukasz 2 duale? To nie jest przesada, ja np. lubię grać na 4 sztuki, niektórzy wolą na 2. Blood Knight nie jest godzien miejsca w main, zwłaszcza że ostatecznie rozpieprza ci mana base - chcesz mieć WW i RR w drugiej turze, ciut przesada. Zwłaszcza że świetnych kart za 2 mana zdecydowanie nie brakuje. Pająk oczywiście że jest lepszy, Calciderm wymaga kompletnie innego decku.



asmo - Pt sty 26, 2007 4:51 pm
" />wlasnie dlatego ze trokair jest legenda jest w 4 sztukach,ja osobiscie preferuje wersje 3 trokairy ale to juz wiekszego zanczenai nie ma;/

boros w ostatnim czasie nic nie robi-topi z b discard,ub dralnu,u/g scryb&force,ub morphy i dlatego nie widze sensu grania na blood knightach...ciekawa opcja wg mnie jest nowy "legionista" w postaci slivera(nie chce mi sie sprawdzac nazwy ) ale tak jak mowie boros akutalnie znajduje sie w straszliwej dupie,byl okres dominacji tego decku na po wordlsach,jednak dzien dziecka dla borosa sie skonczyl

a co w/w 3-3 seale volcanici sa rozsadzniejsza opcja,ogolnie seale sa kiepskie lepiej juz grac na wspomnianych df

aaa i mana base jest nieporozumieniem



Detmold - Pt sty 26, 2007 5:44 pm
" />
">aaa i mana base jest nieporozumieniem
Hmm możesz jaśniej co jest nieporozumieniem? Za dużo/mało lądów? Ja jak testowałem to taka liczba sprawdzała się najlepiej, zresztą Siepacz gdzieś mówił, że ryzyko screw przy graniu na 20 lub mniej lądach jest dość spore i wyliczył to jakimś wzorem matematycznym. Screw przy open handzie sprawia, że musimy się mulić co przy kiku z rzędu mulliganch powoduje wtopę bez gry.

">a co w/w 3-3 seale volcanici sa rozsadzniejsza opcja,ogolnie seale sa kiepskie lepiej juz grac na wspomnianych df
Seale kiepskie!? Heh nie wiem czemu tak uważasz tak karta jest b.uniwersalna i nie angażuje naszej many odpala się na instancie. Czego chcieć więcej?

">boros w ostatnim czasie nic nie robi-topi z b discard,ub dralnu,u/g scryb&force,ub morphy i dlatego nie widze sensu grania na blood knightach...ciekawa opcja wg mnie jest nowy "legionista"
Zaznaczę, że na razie nie grałem wiele nowym borosem. Zaskakuje mnie tylko, że wtapia z b.discard, który ma standardowo cienko z aggro. Możliwe, że damnation polepsza sporo ten matchup dla discardu. Legionistę czyli Cautery Sliverrzeczywiście można by tu potestować. Choćby jako alternatywę dla blood knight-a lub nimbusa.

">Blood Knight nie jest godzien miejsca w main, zwłaszcza że ostatecznie rozpieprza ci mana base
Nie przesadzaj Siepu to tylko dwa kolory przy komplecie painów i duali z reguły nie ma z tym dużych problemów. Choć jego przydatnmość rzeczywiści jest wątpliwa. W moich grach pozwalał unikać choćbycondemn i faith's fetters [/quote]



asmo - Pt sty 26, 2007 9:54 pm
" />po kolei:
nie chodzi o ilosc,tylko o rozklad bascicow za duzo mountainow(chodzi omniej wiecej o to co napisal siepu o rr i ww w 2 turze,to wcale nie jest takie hop siup)-dodalbym jeszcze mimo wszystko 2 gemstone mine

seal i owszem uniwersalny jest ale nie pozbywa sie wracjacych sloni w ug,ew mga-jednak co raz czesciej daruja sobie gre na nich ze wzgledu na duzy own ze strony u/b u/x ktore trzymaja w komplecie repeale
seal jest dobry do torowania drogi lionsom i tylko do tego,fajnie pozbywa sie elfow ale ja wole rzucic zagrac: 1 lew,2l ew atak albo zblokuje tym nieszczesnym elfem co nie pozwoli mu na 3manowego dropa w 2 turze; i dostawic kolesia nimbusa/priesta niz palic-to juz w sumie zalezy od osobistych preferencji,ale wg moich gier lepiej sprawdzaja sie spalenia w postaci 4x helix,char,hammer,rift bolt-to rowniez zalezy od meta i jak Tobie pasuje-moje oponie sa calkowicie subiektywne

ja co prawda nie gram od 2 tyg ale systuacja wygladala tak tedy kiedy jeszcze gralem...jedynymi wg dobrymi mup byl dragonstrom-aczkolwiek czasami mocno losowy i o dziwo u/w tron mimo sajdowych cop'ów(i nie tylko) bardzo dobrze wychodzilem na tym;jeszcze ub snow jednak byly to bardzi ciezkie meczace gry ale do wygrania
za to permanetnie topilem z u/g,u/b dralnu/morphy-ten deck zaczal byc grane jako hybryda obu no i b disacrd aggro-12 disacrdu kolesie pro white,confidanci-ci akurat zawsze dostawli po japie ale mimo wszystko-ciezki mup
reszta to np mga-gdzie gra toczy sie do silhany z cloakiem/armorem lub scryb&force jednak w przpadku mga nie jest skuteczne-gry po sajdzie przedstawialy sie jeszcze gorzej kiedy dostawalismy arrowsy
u/w tron idiot life-zalezy jakie podejscie ma opp
do bardzo trudnych mup nalezy jeszcze wb panda jednak wraz ze spadkiem popularnosci borosa rowniez ten archetyp przestal byc grany,gdyz i poniewaz byl nastawiony na wygrywanie przede wszystkim z bardzo popularanym na worldsach i tuz po nich borosem...
wersja borosa ktorym gralem nie byla opytmalna i stad tak a nie inaczej wygladaly te mup,nie bede go tu przestawial bo jest zbyt dziwny powodem byl brak kasy,ale mysle ze nie wiele by zmienilo pare zmian,ktorych ta wersja grana przeze mnie wygmagała

aha bym zapomnial jednym z glownych karcicieli borosa jest desert wczesniej grany w sztukach 1-2 teraz w po komplecie w niemal kazdym decku od u/b po przez mga az po mono b discard-aggro

w obliczu tego co sie dzieje w meta zastanawiam sie nad sensem trzymania soltarich jednak mimo wszystko sa nadal dobrymi kolesiami i ciezko jest z nich zrezygnowac-moze te sliverki poki co nie mam czasu/kasy na powany testing

te wypociny sa calkowicie moja opinia jesli chodzi o borosa i wcale nie musza byc tą prawdą wlasciwa o tym decku,jednak poparte sa jakas tam grą...

przepraszam z gory za duzo bledow ort,stylistycznych logicznych jednak nie che mi sie tego czytac 5 razy i po prawiac-leniwiec ze mnie i tyle jak by bylo cos nie jasne to cytowac i bede prostował
krytyka i merytoryczna dyskusja mile widziana



siepacz - So sty 27, 2007 7:38 am
" />
">Hmm możesz jaśniej co jest nieporozumieniem? Za dużo/mało lądów? Ja jak testowałem to taka liczba sprawdzała się najlepiej, zresztą Siepacz gdzieś mówił, że ryzyko screw przy graniu na 20 lub mniej lądach jest dość spore i wyliczył to jakimś wzorem matematycznym. Screw przy open handzie sprawia, że musimy się mulić co przy kiku z rzędu mulliganch powoduje wtopę bez gry.

Tylko że pisałem to przy innym decku, tutaj landów potrzebujesz nieco mniej no i możesz grać na kapitalnym Boros Garrisonach. Imho układ optymalny to właśnie 21 landów, 3 garrisony i 3 Flagstonesy. Jeśli boisz się, że twój mana base jest niestabilny, możesz grać na Gemstone Mine'y w ilości sztuk jakichś 2. Blood Knightów jeszcze raz zdecydowanie odrzucę ze względu na mana base właśnie, ten Sliver też mi tak średnio pasuje szczerze mówiąc.
Wydaje mi się, że Boros akurat po PC pójdzie w inną stronę. Do obecnej wersji warte testów są tylko Lavacore Elemental i Calciderm na side, ale nie znaczy to, że nie ma żadnych dobrych kart RW! Taki Shivan Wumpus czy Mana Tithe to rzeczywiście fajne karciochy są



Detmold - Cz maja 10, 2007 11:36 am
" />Zaprezentuje wersję, którą sobie obecnie pogrywam uaktualnioną o najnowszy dodatek future sight z którego jednak tylko jedna karta znalazła u mnie uznanie:
// Lands
4 Flagstones of Trokair
3 Keldon Megaliths
4 Sacred Foundry
4 Battlefield Forge
4 [mtg] Plains
2 [mtg] Mountain

// Creatures
4 Giant Solifuge
4 Boros Swiftblade
4 Savannah Lions
4 Soltari Priest
3 Serra Avenger
4 Knight of the Holy Nimbus

// Spells
4 Rift Bolt
4 Brute Force
4 Lightning Helix
4 Seal of Fire

// Sideboard
SB: 3 Tormod's Crypt
SB: 4 Cryoclasm
SB: 4 Stone Rain
SB: 4 Ronom Unico

Kobinacja swiftblade+brute force potrafi oppa zaskoczyć i wygrać nawet w 3 turze Nigdy takie porno mi się nie zdarzyło ale pewnie za mało razy grałem. Głównym atutem tego spisu jest prędkość, troche paleń do kontoli stołu lub dobicia przeciwnika. W main 4 flagstones odssysają lądy, których i tak nie ma wiele, naprawiają kolor. Keldon megaliths kontrowersyjna karta, jedyna z dodatku FS, jednak mi się podoba. Często przydatna w late game jeśli wyczerpaliśmy opcje z ręki a przeciwnik jest na końcówce życia, trudna do usunięcia. Minusy wiadomo nie kombi się z aggro, ale 2-3szt. warto grać w/g mnie. Side krypta na decka, którego niestety nie znam nazwy operującego na bridge from below + dredge. Elementy ponzy to łącznie 8szt. szeroko stosowane na decki kontrolne. Jednorożec usuwa enchanty i jednocześnie napiera. Minusy decku to brak odpowiedzi na artefakty, które jednak w T2 nie stanowią na tyle dużego zagrożenia. Także brak odpowiedzi na grubasów typu spectral force, którzy są po za zasięgiem paleń. Zachęcam do testingu i dzielenia się wrażeniami.



kaminiak - Cz maja 17, 2007 6:07 pm
" />moim zdaniem w tym decku na pewno zagra magus of the moon,jako sajd ale zagra.. blood moon czasem był w sajdzie a tutaj krit 2/2 za ten sam koszt i z tą samą abilitką, a niszczy trony i mana base talii w których nie ma czerwonego kolor, mono X jeszcze sie oprze ale talie typu x/x/x nie mają szans. I pytanko.. czy warto grać na glorious anthemach? w 3 turze daje kritom +1/+1, zastanawiam się też nad fortify które na przyklad w 4 turze rzucone jak mamy na stole z 4,5 kritów to dodatkowe 8-10 dmg!! Wydaje mi sie że suntail hawki są lepsze od icatian javelinersów, zwłaszcza w polączeniu z anthemem.. w wersji z magus of the moon, mogłaby zagrać sajdowa ponza, która niszczyłaby oppowi basici zostawiając go tylko z mountainami



asmo - N maja 20, 2007 4:09 pm
" />rzucasz pomyslami jak z rekawa(i do tego dosc starymi),co w ogole nie ma sensu.Złóż sobie takie wersje o jakich mowisz i zobacz czy to cos robi,a nie gdybyasz.Aha i blood moon nad magusem ma taka przewage ze jest enchantem;)



siepacz - N maja 20, 2007 5:25 pm
" />Jak dla mnie, jest to właśnie zaleta Magusa - w żadnym matchupie nie jest martwy, no i zadaje dmg



ilu2112 - Pt maja 25, 2007 2:07 pm
" />Co do zamieszczonego spisu - nie gralbym na 3 keldon megalith.
Jak podejda nam na poczatkowej rece ze dwa to nie mamy zbyt ciekawie Stanowczo zmniejszylbym ilosc keldonow do dwoch.



ilu2112 - Cz maja 31, 2007 4:54 am
" />Sorry, ze dubluje posty ale chcialem odswiezyc temat.
Pytanie - jak sobie radzicie z karta Sulfur Elemental? Jak wchodzi do kosi 3/4 critow na stole i mamy zastoj. Zdejmuje go Sudden Shock'iem, ale critow i tak juz nie odzyskam. Troche wpieniajaca jest ta karta.



FALI - Cz maja 31, 2007 2:47 pm
" />Spadaja ci Lwy i priesty i Ewentualnie javeliniersy. Nie ma sensownej odpowiedzi na tego typa. Z innej beczki polecam granie na calcidermach ktore sa swietne w nielatwym MU z Gruulem



siepacz - Cz maja 31, 2007 3:22 pm
" />Deck może być ciekawym wyborem w obecnym meta. W swoim ostatnim artykule wypowiedział się na ten temat Josh Silvestri, oczywiście znacznie lepszy gracz ode mnie. Decklista prosto od niego:

2 Giant Solifuge
2 Gathan Raiders
3 Calciderm
3 Stonecloaker
4 Serra Avenger
4 Leonin Skyhunter
4 Keldon Marauders
4 Savannah Lions

Mimo,że różni się to znacznie od tego, co zazwyczaj prezentowały borosy, inny jest też styl gry, to deck jest zaskakująco jak na obecne meta skuteczny.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom