ďťż
UWR Firemane Control



Kubass - Pt paź 20, 2006 11:44 am
" />Pomyślałem, że deck jest już tak popularny nie tylko na Wizardzie, ale choćby top 8 na MP Juniorów w Częstochowie. Zamieszczę otóż przykładowy spis.
// Lands
4 Adarkar Wastes
6 Island
3 Plains
3 Sacred Foundry
4 Steam Vents
1 Hallowed Fountain
2 Mountain

// Creatures
4 Firemane Angel
2 Lightning Angel

// Spells
4 Compulsive Research
3 Faith's Fetters
3 Cancel
4 Lightning Helix
3 Rune Snag
4 Wrath of God
2 Zur's Weirding
4 Careful Consideration
4 Remand

// Sideboard
SB: 3 Ivory Mask
SB: 4 Sunhome Enforcer?
SB: 3 Sacred Ground
SB: 1 Shard Phoenix
SB: 3 Leave No Trace

Spis jest ok, ale sprobowałbym gry tutaj na trzech Odds // Ends i znalazłbym miejsce na Condemny




Emil. - Pt paź 20, 2006 4:14 pm
" />grałem trochę tym deckiem, przyznam że bardzo się przyjemnie prowadzi, szczególnie przy szybkim aniole w grobie. trzymają nas przy życiu w grze z naporami, a a kontrolami w late gamie dają nam duuużo życia :]
co do spisu:
myślę że to za bardzo kontrolny deck na lighting angele, dla nich można by zmienić spis na bardziej naporowy.
brakuje bouncelandów które bardzo poprawiają mana base.
jeżeli grasz na rune snagach a nie mana leakach to obv 4 sztuki bo inaczej są gorsze.
teraz przy sidowych kryprach w t2 będzie słabo ale deck zapewne przetrwa



siepacz - Pt paź 20, 2006 4:19 pm
" />Zbyt mało jest grobu, by Crypty grały w side, to nie jest ext. Sam deck ma potencjał, ale ten konkretny spis już niestety nie (23 landy przy takim mana curve to samobójstwo właściwie, do tego nieco dziwny dobór zarówno kontr, jak i drawu - 4 Consideration to niestety za dużo). Gdzie są landy? Gdzie są karoo, gdzie signety? Nie wspominając już o tych Snagach zamiast leaków. No i niech mi ktoś wytłumaczy - dlaczego do qtwy nędzy nie ma tutaj takich białych hiciorów (w dodatku doskonale pasujących do decka) jak Resurrection no i oczywiście Akroma?



Laucamort - Pt paź 20, 2006 5:22 pm
" />Grałem trochę tym dq'iem i jak patrzę na powyższą rozpiskę to faktycznie wydaje się ona conajmniej kiepska. Zapodam swoim, bardziej kontrolnym spisem.

4 Island
2 Plains
2 Flagstones Of Troikar
1 Prahv, Spires Of Order
1 urza's factory
4 Steam Vents
4 Sacred Foundry
4 Hallowed Fountain
2 Azurious Cancery

4 Firename Angel
2 Sacred Mesa

4 Remand
4 Cancel
4 Mana Leak
2 Odds/Ends
4 Wrath of God
3 Condemn
3 Lighting Helix

4 Think Twice
2 Whispers of the muse

Side
3 Tormod's Crypt
3 Shadow of Doubt
3 Circle of Protection: Red
4 Spell Snare
2 Giant Solifuge

Dq jaki jest każdy widzi. Jest b.stabilny, potrafi nawiązać walkę z każdym dq'iem w obecnym meta. Gra się jak standardową kontrolą, kontrujemy niepożądane spelle opp'a, dzięki TT i szeptom wyrabiamy sobie card advantage (szczególnie te ostatnie w late gamie robią cuda), czyścimy stół z kriczerów za sprawą WoG, Ends, Helixów, Condemnów i powracających aniołów. W late gamie wygrywamy dzięki hordom centraurów z sacred mesy, lub dobijamy przeciwnika aniołkiem. Odnośnie main'a tyle. Side chyba nie wymaga długiego komentarza. SOD- Dragonstorm, Cop:R-na wszystie czerwone dq'i (gruul, dq'i z R burnem, także dragonstorm), pająki na kontrole, Crypta na reanimatora




FALI - Pt paź 20, 2006 5:23 pm
" />Mnie w manabejzie dziwi brak Flagstonsow ktore w takim deku sa genialne po prostu...



Emil. - Pt paź 20, 2006 5:37 pm
" />Laucamort:
w tym decku podstawową kartą są compulsive researche które w 3 turze zrzucają nawet 2 anioły do grobu co jest bardzo ważne i daje dużą przewage. nie grałem jeszcze na think twicach bo uważam że są kiepskie ale jak kto woli... a co do sacred mesy to niezły pomysł, muszę spróbować



Laucamort - Pt paź 20, 2006 6:12 pm
" />Na początku też grałem na compulsach, ale potem w ramach testów spróbowałem TT (też wydawały mi się początkowo conajmniej śmiesznym pomysłem)...i już przy nich zostałem. CR to sorc, w grach z kontrolkami żadko przechodzi, pozatym zagranie go early gamie=całkowite wytapowanie , a to mi bardzo nie na rękę. TT zapewnia nam łatwo card advantage (grając CR'em też jesteśmy +1kartę...ale tylko jeżeli zrzucimy land), zgrywamy go zawsze z końcem tury, kiedy opp nie rzucił nam żadnego spell'a pod kontrę.
Z discardem aniołów problemu raczej nie ma. Najczęściej spada jako 8 karta z końcem tury (hand dzięki TT i remandom na ogół mamy pełny), od biedy zawsze można go zagrać "na pałę", bo przecież niezależnie od tego co się później z nim stanie będzie nam dawał life'a (no dobra..bounc'a nie licząc). Pozatym szybki life gain nie jest zazwyczaj b.potrzebny. Mając 6 mass removali, 6 pojedyńczych i 12 kontr ciężko nas szybko czymkolwiek szybko sprowadzić do zera.



siepacz - Pt paź 20, 2006 6:52 pm
" />Spis już lepszy, bo widać w nim przynajmniej myśl przewodnią jakąś. Co do Think Twice - śmiejcie się lub nie, ale to jest najlepszy draw w obecnym standardzie (tak, lepszym nawet od chołubionego niegdyś Whispers of the Muse, które niestety już nie będą aż tak grywalne ), choć w tym decku akurat wolę Research/Consideration ze względu na to, iż zrzucają anioły do grobu, dlatego ja bym grał (chyba) na 4 Researche i 3 Consideration, poza tym w dalszym ciągu namawiam do włożenia 2-3 sztuk Akromy oraz 3 sztuk Resurrection.



Laucamort - Pt paź 20, 2006 7:19 pm
" />Siepacz, IMHO Resurrectiony to zły pomysł, ten dq to ma być kontola, nie reanimator. Jeżeli chcesz się bawić w reanimację to najlepiej wrzucić czarny kosztem czerwonego i skopiować resztę dqlisty ala japaniminator.

Akroma sama (bez wskrzeszałki) to w sumie niegłupi pomysł, jedna w mainie (więcej nie potrzeba przy takim dociągu)hmm czemu by nie ?
BTW A może zamiast Akromy grać na prawie morphling'u - Windreaver'ze ?

AD Najlepszego dociągu - tiding'sy rulz



Kubass - Pt paź 20, 2006 7:53 pm
" />4 Island
4 Flagstones Of Troikar
1 Prahv, Spires Of Order
1 urza's factory
1 Steam Vents
3 Sacred Foundry
4 Hallowed Fountain
2 Azurious Chancery
1 Boros Garrison
1 Izzet Boilerworks

4 Firemane Angel
2 Akroma, Angel of Wrath

4 Remand
4 Cancel
2 Odds/Ends
4 Wrath of God
3 Condemn
3 Lighting Helix
3 Resurection

4 Think Twice
4 Compulsive Research
2 Careful Consideration

No zrobiłem to o co prosił siepacz Są Akromy są rezurekcje. Dorzuciłem troszke karo landów, ale wciąż brakuje mi miejsca na sygnety. Czeggoś mi tu brakuje jeszcze, ale nie mam pojęcia.



siepacz - Pt paź 20, 2006 8:19 pm
" />Many - 22 landy to po prostu śmieszne z lekka, to najbardziej manożerny deck w obecnym t2, gra się około 26 nawet. Za co wsadzić? masz za dużo drawu - nie wrzucaj moich wszystkich pomysłów i sugestii, bo aż tak to to nie ma sensu Zwłaszcza, że to tylko pomysły do dalszego testingu. Co do tej decklisty:

- 4 Think Twice
- 2 Odds/Ends
- 1 Resurrection

+ 3 landy
+ 3 signety
+ 1 Careful Consideration

Powinno być nieźle.



HomAR - Pt paź 20, 2006 8:23 pm
" />Siepacz, testuje ten deck na wizie ostatnio, i 22 landy w tym 6 karoo i 5 sygnetow slicznie styka. Ponadto gram na 2 mishra factory, sa tu cudne.



$uchy - Pt paź 20, 2006 8:57 pm
" />Laucamort
Resurection nie zmieni tego decku w reanimator, to ma być po prostu karta ratująca dupsko/DODATKOWY win conditon



ironworks - Pt paź 20, 2006 9:25 pm
" />
">Ponadto gram na 2 mishra factory, sa tu cudne.
Równie cudne w tym formacie jak Black Lotus.



Emil. - Pt paź 20, 2006 9:26 pm
" />chyba chodziło mu o urza's factory xD



siepacz - So paź 21, 2006 5:38 am
" />
">Siepacz, testuje ten deck na wizie ostatnio, i 22 landy w tym 6 karoo i 5 sygnetow slicznie styka. Ponadto gram na 2 mishra factory, sa tu cudne.


Ogólna ilość many jest mniej więcej oki, problem jest taki, że przy takim ustawieniu jest spora szansa, że dostaniesz więcej karoo niż normalnych landów (wiem, bo podobnie grałem przez czas jakiś na żywo). Sugeruję -1 karoo -1/-2 signet +2/+3 normalne landy.



HomAR - So paź 21, 2006 10:35 am
" />Uwierz mi, testuje juz dlugo ten bejz i sprawdza sie znakomicie, 6 karoo to nie znowu takie wielkie prawdopodbienstwo dobrania 2, a stabilizuja swietnie dostep do duzej manie przy innych slotach. I prosiłbym, zebys powiedział czemu think twice jest wg ciebie taki cudny, bo o ile whispersy zrozumiec moge, to thinka w ogole. To na koniec zarzuce spisem, a co.

2 plains
2 island
3 steam vents
3 hallowed fountain
3 sacred foundry
2 boros garrison
2 azorious chancery
2 izzet boilerworks
1 prahv, spires of order
2 urza's factory

3 azorious signet
2 izzet signet

4 compulsive research
2 ancestral vision/whispers of the muse
4 rune snag
4 remand
2 cancel
2 faith fetters
3 wrath of god
3 lightning helix

4 firemane angel
2 akroma
2 lightning angel

SB
3 evangelize - flara
2 faith fetters - flara, napory
3 debtors knell - flara, mirrory
4 shadow of doubt - dragonstorm
4 spell snare - kontrole ??/ew. metaslot

Wczesniej testowalem tez 2 rezurekcje, sprawdzaly sie calkiem calkiem, gl do wyciagania wczesniej z grobu firemanow czy zabitych lightningow, ale teraz sprawdzam czy nie daloby sie grac bez nich



Brewiator - So paź 21, 2006 12:55 pm
" />od shadow of doubt lepszy jest trickbind, bo nie kontrowalny



siepacz - So paź 21, 2006 2:51 pm
" />Już tłumaczę na czym polega fenomen Thinków: otóż jest to coś, czego nie było w standardzie już od sporego czasu - czyli Draw 2 cards na instancie, w dodatku ze świetnym kosztem (bo podzielonym na 2 części płaconym kiedy nam się tylko podoba). Imho, jeśli draw ma być tylko drawem, bez żadnego zrzucania kart na grave czy innych przydatnych rzeczy, to w kontroli Think Twice jest obecnie najlepszym wyborem.



HomAR - N paź 22, 2006 7:50 am
" />No wlasnie bym sie spieral, czy ten koszt jest taki fajny, bo jakos draw2 za 5 mana, nawet na raty, mnie nie przekonuje, kiedy mam ciekawsze/lepsze opcje takie jak research. Placimy 3, i mamy do wgladu 3 nowe karty=wieksze prawdopodobienstwo dobrania czego chcemy. A czyst draw w larcie az tak potrzeny nie jest, by nie grac wlasnie na compulsivach czy innych drawach z drawbackami.



NAAPIER - N paź 22, 2006 10:31 am
" />ja gram tym deckiem juz jakąs chwile ... gra sie bardzo przyjemnie ... problem mam tylko gdy gram z ugr ponza gdy opp zaczyna... wtedy ciezako cos zrobic... a gram czyms takim
4 sacred foundry
4 hallowed fountain
4 steam vents
2 boros garnison
2izzet boilerworks
3 flagstones of trokair
4 island
2 mountain
2 izzet signet
2azorius signet

1 akroma
2 lighting angel
4 firemane angel

3 cancel
1 spell burst
1 demonfire
1 evangelize
4 remand
4 rune snag
3 compulsive research
3 wrath of god
4 lightning helix
SB
1 faith fetters
1 wrath of god
1 demonfire
3 char
3 psionic blast
3 sudden shock
3 pyroclasm



FALI - Cz paź 26, 2006 9:40 am
" />Deklista z Champsow:

Kunihiro Yano
King's Games Standard Top 8
Main Deck
60 cards

4 Sacred Foundry
4 Hallowed Fountain
4 Steam Vents
4 Boros Garrison
2 Izzet Boilerworks
3 Prahv, Spires of Order
3 Plains
24 land

4 Firemane Angel
4 creatures

4 Lightning Helix
4 Condemn
4 Compulsive Research
4 Wrath of God
2 Tidings
1 Evangelize
1 Demonfire
2 Sacred Mesa
2 Story Circle
4 Faith's Fetters
4 Azorius Signet
32 other spells

Sideboard
4 Sacred Ground
4 Disenchant
4 Pyroclasm
2 Evangelize
1 Demonfire
15 sideboard cards

Ciekawym techem jest story circle w mainie. Dziwi mnie natomiast ubogie wyposazenie deku w stworki. Przy przepchnietym Jester's Capie moze byc ciezko gdyz do zabicia pozostanie nam tylko sacred messa i demonfire. Ja jednak skorzystalbym z uslug lighting angelow/akromy.



Brewiator - Cz paź 26, 2006 6:54 pm
" />lighting angel za slaby w tak kontrolnym deku ale 1 akroma byc powinna albo 1 windreaver - wchodzi szybciej i nie boi sie wraciaka



siepacz - Cz paź 26, 2006 7:43 pm
" />Finisherem prócz Angela są 2 sztuki Sacred Mesy, która swoją rolę wypełnia doskonale, mnie bardziej dziwią inne rzeczy - 3x Pravh, dociąg w wersji Compulsive Research/Tidings, sidowe Pyroclasmy (w obecnym meta - bezuzyteczne)...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom