ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Workshop Aggro - różne wersje, opis, ogólna dyskusja
_P_S_ - Wt mar 15, 2005 8:38 pm " />W tym temacie chciałem napisać coś o Workshop Aggro (zwanym również aggroszopą, waggro czy 5/3, a znanym także pod różnymi dziwnymi nazwami jakie wymyślili ich twórcy ;)). Istnieje wiele różnych wersji tego decku, ja znam 3 - Mono R, UR i 5-color. Chciałbym się podzielić z wami moją wiedzą na temat tego decku i zamieścić spisy dwóch z nich. Wersja pierwsza, chyba najprostsza: Mono Red Workshop Aggro: Mana Base: - Opisywać nie trzeba, wszystko ładnie i klarownie. :P 1 Mana Crypt 1 Mana Vault 1 Strip Mine 4 Mishra's Factory 4 Mishra's Workshop 4 Wasteland 7 Mountain 1 Sol Ring 1 Black Lotus 1 Mox Pearl 1 Mox Sapphire 1 Mox Jet 1 Mox Ruby 1 Mox Emerald Creatures: 2 Duplicant - najlepszy dostępny dla tego decku removal 3 Razormane Masticore - bardzo fajny krit na napory, ładnie psuje szyki Oathowi 4 Goblin Welder - właściwie praktycznie dzięki niemu często wygrywamy, przywraca do życia to czego przeciwnicy chcieli się pozbyć, ochrania krity itd. 4 Juggernaut - szybki, dobry naporowiec 4 Su-chi - jak wyżej, z Welderem generuje więcej mana na wystawianie innych przyjaciół Other Spells: 3 Ankh of Mishra - bez lądów wiele decków robi niewiele, więc dzięki Ankhowi za każdy wystawiony dostają 2 w głowę, co nam bardzo pomaga, poza tym niezwykle karci jak przeciwnik próbuje coś zrobić z fetchem 3 Crucible of Worlds - ze Strip Minem czy nawet Wastelandem mamy z niego fajną ponzę, poza tym przeciwdziała temu samemu co chcieliby nasi przeciwnicy zrobić z naszymi lądami 4 Pyrostatic Pillar - zabójca komb, bardzo fajna broń na kontrole, ogólnie całkiem uniwersalny dodatkowy killer 4 Trinisphere - jeden z najlepszych artefaktów, broni nas przed kombami i organicza "wysyp" przeciwnika Sideboard: 1 Duplicant - na Oatha oraz mirrora 3 Lava Dart - na wszystko co gra Welderem 3 Rack and Ruin - na mirrory, Staxy, Mudy itp. 4 Chalice of the Void - komba, kontrole, fcg 4 Red Elemental Blast - na kontrole Bardzo dobry deck, którego jedynym mankamentem jest brak drawu oraz dostępu do koloru niebieskiego i czarów takich jak Thirst for Knowledge czy Tinker. Gra się nim całkiem przyjemnie, jeśli ktoś lubi zwykłe aggro. Praktycznie jedynym problemem jaki będzie nas dręczył będzie to czy najpierw wystawić Juggernauta czy Su-chi. ;) Oto inna wersja, UR by me, czyli: pees' Workshop Aggro: Mana Base: - Zwykły tradycyjny mana base 1 Strip Mine 1 Tolarian Academy 2 Flooded Strand 3 Shivan Reef 4 Mishra's Workshop 4 Volcanic Island 4 Wasteland 1 Mox Sapphire 1 Mox Ruby 1 Mox Pearl 1 Mox Jet 1 Mox Emerald 1 Sol Ring 1 Mana Vault 1 Mana Crypt 1 Black Lotus Creatures: 1 Duplicant - najlepszy removal dostępny dla tego decku 1 Gorilla Shaman - MoxMoney, chyba więcej mówić nie trzeba. ;) Usuwa Moxy, Sol Ringi, a nawet Crucible czy inne, większe paskudztwa 1 Darksteel Colossus - pod Tinkera, duży, brzydki finisher ;) 2 Sundering Titan - doskonały pod Tinkera lub Weldera, potrafi pokrzyżować szyki wielu deckom 1 Triskelion - bardzo dobry creature-removal, niszczy Weldery i inne tego typu stwory 4 Goblin Welder - fantastyczny krit, który reanimuje nasze poległe lub zrzucone na TFK stworki, bardzo często dzięki niemu wygrywamy :) 4 Juggernaut - szybki naporowiec, czasami to dzięki nim wygrywamy Other Spells: 4 Thirst for Knowledge - jakiś draw w decku musi być, a TFK pozwala nam dobrać (i zrzucić Welderowi) sporo przydatnych kart 1 Ancestral Recall - najlepszy draw w M:tG, musiał się tu znaleźć 1 Memory Jar - z dużą ilością many, jaką potrafimy wygenerować, Jar jest po prostu kolejną drogą do wystawienia dużej ilości brzydali 1 Mystical Tutor - wyszukuje Tinkera, Ancestral Recalla czy czasem (jeśli potrzebujemy tej jednej tury) Time Walka 1 Tinker - genialny tutor, dzięki niemu mamy dostęp do każdego artefaktycznego krita w decku 4 Trinisphere - polepsza matchup z kombami i kontrolami, często powstrzymuje również "wysyp" wszystkich innych decków 3 Crucible of Worlds - ze Strip Minem czy nawet Wastelandem fantastyczna ponza, poza tym powstrzymuje przeciwnika przed niszczeniem nam niezbędnego mana base'u 2 Fire/Ice - welder-removal, niszczy niewygodne małe krity, jak ich nie ma to tapuje większe lub po prostu dobiera nam kartę 1 Time Walk - za 2 mana dodatkowa tura, chyba więcej mówić nie trzeba Sideboard: 4 Chalice of the Void - komba, kontrole, fcg i inne 2 Fire/Ice - mirror, wszystko z Welderem 4 Red Elemental Blast - kontrole 4 Rack and Ruin - mirrory, Stax, Mud 1 Triskelion - napory, Welder-decki To wersja bardziej kontrolna, z dobrym drawem, dosyć stabilna. Zrezygnowałem z Su-chi na rzecz Duplicanta, Tytanów i Kolosa. Poprawia to matchup z niektórymi deckami. Zastanawiałem się także nad Razormane Masticorą, może włożę ją do boardu. Po restrikcie kluczowej dla obu decków Trinisphere'y możemy ją próbować zastąpić: - w Mono Red - Sphere of Resistance - w UR - Pyrostatic Pillarem lub Sphere of Resistance Ewentualnie czymś innym, ale nie mam pojęcia czym... :P Jeśli ktoś kto grał wersją 5-kolorową i ma z nią jakieś doświadczenia, to prosiłbym o zamieszczenie jakiegoś opisu. Ja z miłą chęcią odpowiem na różne pytania na temat dwóch powyższych wersji. Gooz - Wt mar 15, 2005 8:45 pm " />Pierwsze co bym zmienił to ilość Trini w decku. Już długo nie pobawisz się 4 sztukami. Więc może zamiast tego wsadzimy jakieś inne karty ? _P_S_ - Wt mar 15, 2005 8:54 pm " />Właśnie - co do tych zmian, tak jak napisałem, myślałem o Sphere of Resistance i Pyrostatic Pillarach. Nie testowałem jednak zbyt dużo z powodu braku przeciwników. ;) Na razie nie wiem które będą się lepiej sprawdzać w UR wersji. QweR - Wt mar 15, 2005 9:00 pm " /> "> Gra się nim całkiem przyjemnie, jeśli ktoś lubi zwykłe aggro. Praktycznie jedynym problemem jaki będzie nas dręczył będzie to czy najpierw wystawić Juggernauta czy Su-chi. albo co zrobic na widok fluxa + b2b za trini sfery, tak jak wczesniej bylo. I sklanial bym sie do mainowych chalice, bo sa pomocne na chyba kazdy deck. Robuzz - Pn mar 28, 2005 8:57 pm " /> ">za trini sfery, tak jak wczesniej bylo. a jak wczeńniej było? Amok - Wt mar 29, 2005 6:43 am " /> ">a jak wczeńniej było? nie skumales posta - za trini (Trinisphery) sfery (Sphere of Resistance) |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||