ďťż
[Ext] UrzaTron



Cyrax - N lis 05, 2006 12:55 pm
" />Doszedłem do wniosku, że pora odświeżyć trochę wątek o Urzatronie. Obecnie najpopularniejszą wersją jest UW:
UW Tron by Przemol:
4 x Wrath of God
1 x Condemn
3 x Repeal
4 x Memory Lapse
4 x Remand
3 x Decree of Justice
1 x Eternal Dragon
3 x Fact of Fiction
3 x Mindslaver
3 x Exalted Angel
4 x Thirst for Knowledge

4 x Azorius Signet
4 x Urza's Mine
4 x Urza's Power Plant
4 x Urza's Tower
4 x Hallowed Fountain
2 x Plains
2 x Adarkar Wastes
1 x Island
1 x Seat of the Synod
1 x Ancient Den

Sideboard:
4 x Meddling Mage
4 x Sacred Ground
2 x Sundering Titan
3 x Condemn
2 x Pulse of the Fields

Oprócz tego nie można zapominać o Izzettronie:

IzzetTron by Tiago Chan:

2 x Sundering Titan
2 x Triskelion
2 x Meloku the Clouded Mirror
4 x Fire/Ice
2 x Repeal
1 x Mindslaver
2 x Burning Wish
4 x Fact or Fiction
3 x Thirst for Knowledge
4 x Memory Lapse
4 x Remand
2 x Counterspell

4 x Izzet Signet
4 x Island
4 x Shivan Reef
4 x Steam Vents
4 x Urza's Power Plant
4 x Urza's Mine
4 x Urza's Tower

Sideboard:
4 x Flametongue Kavu
2 x Mindslaver
1 x Deep Analysis
1 x Demonfire
3 x Pyroclasm
3 x Shattering Spree
1 x Wildfire

Wersja UW jest popularniejsza ponieważ oferuje teoretycznie lepsze odpowiedzi na aggro - wrathy i condemny w stosunku do fire/iceów i flametongów. Z mojego punktu widzenia wybór decku zależy od indywidualnych preferencji. Mnie wersja UW wydaje się dużo bardziej toporna ponieważ nie ma w niej właściwych rozwiązań na główne problemy decku: screw i flood. W tej wersji nie ma kluczowej możliwości opóźnienia przeciwnika icem, które jednocześnie pomaga nam w dobraniu drawu/lądów. Po rozegraniu wielu gier wersją uw ( w tym w top8 ligi) uważam, że wrathy są dużo słabsze od fire/iceów. W meczupach z kontrolami tylko nam przeszkadzają, a i na napory nie są takie kluczowe. Borosowi niemal nigdy nie przeszkadza jeśli wytapujemy się w 4 turze prawdopodobnie biorąc jeszcze paina. Jego stwory już i tak zrobiły swoje zadając nam około 8 obrażeń. Z kolei sama obecność fire/iceów powoduje, że boros traci swój największy atut- draw z wieloma stworami za 1 many. Podejście Isamaru, Lew, Lew to niemal pewne gg dla wersji UW, i jednocześnie doskonały prezent dla UR.

Jakie karty warto rozważyć, jakich nie warto i inne komentarze.
Chrome Mox - Ja bardzo lubię moxy, ale jak widzicie nikt ich nie używa. Moxy pogarszają stabilność decku, ze wzgledu na prawdopobieństwo dobrania kilku. Często także trafia się sytuacja gdy potrzebujemy topdecku ląda a dobieramy moxa, który jednak nie działa tak samo.Z drugiej strony tron jest dosyć wolnym deckiem i często nie dąży nic zrobić swoimi kontrami jeśli przeciwnik zaczyna. Polecam moxy uwadze tych wszystkich, którzy nie dobierają trona na pierwszą rękę i nie zawsze wygrywają rzut kostką. Warto pamiętać, że jeśli gramy moxami to powinniśmy włożyć do decku przynajmniej po komplecie thirstów i faktów, które stają się dużo lepsze jeśli są rzucane o turę wcześniej. Draw Mox + SYgnet + Fakty to bardzo duży atut takiej wersji. Moxy są dużo lepsze w wersji UR ponieważ nie ma ona tak dużo odpowiedzi na zagrożenia na stole takie jak drugoturowy Troll Ascetic.
Meloku the clouded Mirror - tak bardzo jak lubię tę kartę, tak bardzo nie rozumiem, dlaczego ktoś miałby nią grać w urzatronie. Triskelion wydaje mi się dużo lepszy w tej roli.
Academy ruins- Bardzo dobry ląd. Można grać nawet na dwa, ponieważ kombo z mindslaverem okazuje się bardzo często kluczowe i wygrywa gry, których w inny sposób nie bylibyśmy w stanie wygrać.
Deep Analysis- dobra w wersji z moxami, dodaje deckowi atutów przeciwko duressom, terapiom i rozmaitym counterspellom.
Counterspell- karta porażka w tronie. 8 kontr w zupełności wystarcza, nie ma potrzeby grania kartą, która zwykle wiąże się z painem, a zazwyczaj wogóle nie możemy jej zagrać... Tron to deck opierający się na tempie, opóźnieniu przeciwnika do chwili kiedy odpalimy nasze "kombo", a counterspelle opóźniają raczej nas odbierając nam kluczową przewagę- możliwość zagrania dwóch czarów podczas gdy przeciwnik zagrywa ciągle jeden na turę. Counterpelle polecam w wersji z moxami- łatwiej wybrać kartę do usunięcia pod moxa...
Solemn Simulacrum- za wolny i nic nie zmienia. Może jak ludzie zaczną grać Death cloudami?
Telling time- "ssie pęto szatana"- podobno jest niezły, ale nikt rozsądny nie próbował tego udowodnić. Cycling za dwa many to zbyt mały atut, aby myśleć o tej karcie na serio.
Exalted Angel- Świetny jako alternate win condition, problemem jest tylko podwójna biała w koszcie. Ja osobiście wolę inne opcje takie jak eternal dragon, który pozwala nam przezwyciężać color screw.
Trash for Treasure - Do UR trona z tytanami pod wisha. Kiedy grałem tą kartą wygrywała mi wiele gier. Sprawdzała się szczególnie dobrze w sytuacjach, kiedy nie miałemtrona, albo jako tanie zagrożenie pod wishem. Wiele gier z kontrolami sprowadza się do kluczowej tury, w której oni wstawiają swojego psychatoga, a my próbujemy przeforsować zagrożenie, które wygra nam grę.
Threaten- podobny w funkcji do poprzedniej karty, ale dużo mniej uniwersalny.
Sowing Salt- dobra opcja na mirrora i Tooth and naila.
Burning Wish- bardzo dobre karty w wersji UR. Ja grałbym na minimum 3, ponieważ dodają deckowi dużo uniwersalności.Granie na 2 to moim zdaniem pomyłka.
Wildfire- moim zdaniem niepotrzebny. Dla innych niezastąpiony, ja nigdy nie rzuciłem wisha po wildfire'a.
Memnarch- za bardzo potrzebuje niebieskiej, aby był do czegoś przydatny. Z wieloma meczupami wstawienie kolesia za 7 many to wszystko co zdążymy zrobić. Lepiej aby ten koleś przydał się do czegokolwiek od razu... Na kontrole mindslaver milion razy lepszy.
Mindslaver- Karta klucz. Otwiera wszystkie zamki, rozwiązuje wszystkie problemy. Wygrywa. 3 to absolutne minimum.
Island- Absolutnie konieczne. Najlepsza odpowiedź na hate: Ghost Quarters + Destructive Flow.

I jako bonus moja nieortodoksyjna wersja, która jest także budżetowa, bo jej koszt to 4 moxy + kiepskie rary za 5 złotych + fakty:

4 Fact or Fiction
4 Thirst for Knowledge
4 Repeal
4 Remand
4 Memory Lapse
4 Triskelion
1 Sundering Titan
3 Mindslaver
4 Repulse
4 Izzet Signet
4 Chrome Mox
4 Urza's Powerplant
4 Urza's Mine
4 Urza's Tower
2 Academy Ruins
6 Island

Sideboard:
4 Annex
4 Bottle Gnomes
4 Threads of Disloyalty
1 Sundering Titan
2 Deep Analysis

Ta wersja działa inaczej niż wersje dwukolorowe. Z naporami staramy się od pierwszej tury zaoszczędzić jak najwięcej życia używając repeali, repulsów i remandów. 4-5 turowy triskelion sygnalizuje następną fazę gry- w której korzystamy z card advantage ze slaverów i triskelionów dążąc do opanowania sytuacji na stole. W late-gamie wygrywamy combem slaver + ruins. Dobranie urzatrona jest 95% gwarantem zwycięstwa w tym decku. Wiele gier kończy się jednak bez trona, ponieważ coturowy triskelion, czy to z ruin , czy repulsowany jest bardzo trudny do obejścia dla aggro. Inna opcja na wygraną to wstawienie z many mindslavera i odpalenie go w następnej turze-razem z rzuceniem faktów, które nasz przeciwnik podzieli pięć do zera . Na meta z większą ilością naporów polecam zamianę lapsów na fire/ice'y. Nie zmienia to o wiele meczupów z kontrolami, a na napory mamy dodatkowy atut. Warto zauważyć,że brak czerwonej many nie musi być prezeszkodą- podczas testów często nawet pomimo, że mogłem rzucić fire'a wybierałem opcję z icem, która sprawdzała się bardzo dobrze. Ogólnie po wstawieniu triskeliona większość naporów takich decków jak boros i tak się kończy- czemu więc nie dobrać karty? Rola Fire/iceów w meczupach z kontrolami jest podobna do lapsów i remandów- z końcem tapujemy manę przeciwnika nie pozwalając mu zagrać kluczowych kontr.

Meczupy:
1. Boros
UW- ten meczup nie jest tak dobry jak się uważa. Cały hate nie pomaga, gdy przeciwnik zaczyna i zabija nas zanim zaczniemy rzucać nasze czary. MVP: Condemn i Repeal - bez tych kart nie ma co marzyć o zwycięstwie. 45% przed sidem 55% po.
UR- Silver Knight to zmora tego decku, trudno znaleźć dobrą odpwiedź, a życia nie przybywa. Jeśli dobierzemy szybkiego triskeliona, prawdopodobnie uda się wygrać. Po sidzie dochodzi wiele dobrych kart takich jak flametongue i pyroclasm, ale ciągle brakuje odpowiedzi nasilver knighta. Łatwiej jednak poradzić sobie z samym silver knightem niż z całą czeredą stworów. MVP:Triskelion i Fire/ice. PrzedSB:40% POSB:50-55%
MonoU- Chrome Mox rządzi. Niemal każda nasza karta daje draw, więc bez obaw o card disadvantage możemy korzystać z przyśpieszenia. Problem stanowi draw z wieloma jednomanowymi kolesiami. Wtedy nasze repeale i repulsy są mało efektywne. Silver Knight to żaden problem, a brak painlandów bardzo pomaga. Po sidzie jest dużo lepiej ponieważ dostajemy odpowiedzi na szybkie rushe- bottle gnomes i threadsy. Szczególnie gnomy w połączeniu z academy ruins są bardzo dobre. Strzeżcie się igieł! Repeale warto zatrzymać na ręce właśnie na tą okoliczność. MVP:Repeal i Triskelion. PrzedSB:40-45% PoSB:60%
Sidowanie:
Na BDW wyjmujemy kontry, szczególnie lapsy, i tytanów. Mindslavery radzę zostawić ponieważ potrafią zaoszczędzić mnóstwo obrażeń, nawet jeśli odpalimy je w midgamie. Można wyjąć trochę droższego drawu, bo może się okazać,że nie mamy dość czasu aby go rzucić.
2. Affinity
UW- bez Katakich niestety nie ma co marzyć o zwycięstwie, chyba, że dobierzemy trona, ale i to nie gwarantuje niczego. MVP: Wrath. PrzedSB: 20% PoSB: 35%, chyba, że mamy Katakich wtedy około 50%.
UR- Affinity to słaby meczup. Przed sidem niemal nie do wygrania, po staje się całkiem znośny za sprawą pyroclasmów, flametongueów i spree. Ten zabójczy koktajl wyrównuje trochę szanse. Nie można jednak zapominać, że jeśli przeciwnik będzie miał porno to i tak nie wygramy. MVP: Burning Wish, Fire/Ice. PrzedSB:25%, PoSB:55%
MonoU- Przed sidem nie do wygrania bez trona. Po sidzie niemal nie do wygrania bez trona. Fatalny meczup, ale jeśli uda się odpalic mindslavera to prawdopodobieństwo wygranej gwałtownie rośnie. Spróbujmy z końcem tury cofnąć ravagera przeciwnika na rękę, może się uda . Po sidzie proponuję wsajdować wszystko co się da aby przyśpieszyć swój draw i spowolnić przeciwnika. Spróbujmy wyjąć lapsy, draw i tytana, a włożyć gnomy, threadsy i może nawet annexy oraz liczyć na kiepski draw przeciwnika . PrzedSB : 20% PoSB: 35%.
3. Wszelkiej maści atogi:
UW- każdy tron ma dobrze z atogiem, ale ten najgorzej. Teoretycznie dekrety powinny wygrywać gry, ale jest inaczej. Trony niemal zawsze wygrywają, jeśli dobiorą całego trona, więc nie ma znaczenia, czy zabijamy dekretem czy tytanem, ważne jest jak deck sobie radzi bez urzatrona. Z tym jest kiepsko w wersji uw. Nie ma taniego drawu, za to jest dużo drogich czarów, które nic nie robią. Atog może wygrać jeśli skontruje nasz draw i będzie wystarczająco szybki.Najgorsza sytuacja ma miejsce jeśli dobiorą atoga i dużo logik. Duressy także bardzo przeszkadzają, szczególnie w rozsądnym operowaniu dekretami. Sidujemy magów i liczymy na to, że nie wpadnie na zostawienie w mainie removalu. MVP: Decree of Justice, Thirst for Knowledge. PrzedSB: 55% PoSB: 60%.
UR- Sytuacja jest dosyć podobna, jednak mamy dostęp do fire/iców i deep analysis, które trochę poprawiają sytuację. MVP: Fire/Ice, Draw. PrzedSB: 60% PoSB: 60%.
MonoU- Chyba najlepszy deck na atoga, ponieważ duża ilość bouncu i brak painów praktycznie gwarantuje, że nie zostaniemy zabici szybkim psychatogiem.Academy ruins gwarantują ciągłe dobieranie zagrożeń. Wyjmujemy triskeliony i dokładamy draw,tytana, czasem annexy. PrzedSB: 60% PoSB: 65%.
4. GiftsRock
UW- Raczej wygrywa, ale usunięcie dekretów z craniala często kończy się brakiem możliwości zwycięstwa. Ma zdecydowanie gorszy meczup niż inne wersje. PrzedSB: 60% PoSB: 55%.
UR/MonoU- Titan, Titan i jescze raz Titan. Wstawienie tego kolesia to absolutne gg dla rocka. Wersja mononiebieska jest trochę bardziej odporna na terapie ze względu na ruiny.
Przed SB: 65%, PoSB: 65-70%.
5. Flowrocki:
Destructive Flow to bardzo duży problem, na który wersja UR nie ma odpowiedzi. W UW można grać na disenchanty lub sacred groundy, są to jednak odpowiedzi nieodporne na discard albo deedy. W wersji monou główną bronią jest sześć wysp, które bardzo pomagają. w zależności od wersji około 30-50 %.
6. No-stick
Bardzo dobry meczup dla każdego trona. Tron robi wszystko to co chant, tylko o wiele lepiej i szybciej. Jedyna szansa na przegraną, to szybkie berło albo anioł. Przed i PoSB: 80%
7. Aggro-Loam
Kolejny dobry meczup. Bez szybkiego treshholda i dwóch misów niewiele robią. Przed i PoSB:65%
Ghost Quaters I Blood Moon: Nie taki wilk straszny jak go malują. Wszystkie decki mają dobre odpowiedzi na te karty w postaci basiców i sygnetów.

No dobra to by było na tyle. Zapraszam to dyskusji i polecam granie UrzaTronem, bo to w Polsce wciąż deck niedoceniany, a bardzo dobry i do tego dosyć tani .

edit by PASEK:
link do starej dyskusji o U\R tronie: http://k20.com.pl/board/viewtopic.php?t=13825




lynx - N lis 05, 2006 3:58 pm
" />Bardzo się cieszę, że w końcu powstał wątek o mono u tronie, który jest dla mnie najciekawszym deckiem w obecnym meta Sam przymierzam się do złożenia go.
No, a teraz moje uwagi:
4 triskeliony w mainie, nie za dużo? Może jednego wrzucić na side, a zamiast tego jako Win Condition dodać jeszcze jednego Tytana, który jest po prostu mordercą - masakruje przeciwnikowi mana base i także potrafi bardzo ładnie zastopować napór. Strata tego pojedynczego islanda nie jest dla nas chyba taka bolesna?
Czy islandy są aż tak niezbędne? w sumie jak przeciwnik ma jakiś masakrujący hate na nonbasic landy (np. Dwarven Blastminster) i nie mamy się go akurat jak pozbyć to i tak niewiele zdziałamy z tymi paroma islandami, nie? Ja bym grał na 3 islandach i 3 Seat of the Synod, bo jednak nieraz potrafią pięknie dopakować Thirsta
I na koniec dodam, że Bottle Gnomy na side to naprawdę strzał w dziesiątkę i się świetnie (przynajmniej mi) sprawdzały



Cyrax - N lis 05, 2006 4:16 pm
" />Lynx- Bardzo lubie tytany, ale ten deck musi mieć jakies szanse, jeśli nie dobierze trona. Różnica pomiędzy 6-oma, a 8-oma many jest kolosalna!
Niestety zbyt wiele meczupów zależy od tego, czy zdołasz wstawić do 4-5 tury triskeliona. Można tu wymienić borosa, affinity, thresholda i aggro-rocka. Dlatego uważam, że 4 są absolutnie konieczne. Tytan jest dobry, ale w wersji UR z trashem po sidzie. Wtedy możemy liczyć na naprawdę szybkiego tytana.
Co do seatów- tak chciałbym je mieć, jednak np. w ostatnim turnieju w wawie grałem z flowami i 3 razy udało mi się osiągnąć kluczowe 6 many tylko dzięki temu, że dobrałem odpowiednio 4, 4 i 3 wyspy. Jest też wiele innych przyczyn- po pierwsze wszyscy sidują na trona artifact hate, a nie chciałbym z tego powodu przegrywać losowych gier. Po drugie: Pernicious deed. Po trzecie: Kataki.
Bottle gnomes to powrót do starych dobrych czasów magica .
Łezka się w oku kręci...



HomAR - N lis 05, 2006 6:23 pm
" />W ts wyszedl taki fajny landzik, mianowicie vesuva. Karciocha ta razem z cloudpostami daje podobne mozliwosci jak tron, wrzucamy wtedy miast ladow urzy 4posty i 3-4vesuvy, dzieki czemu mamy wiecej miejsca na ustabilizowanie mana bejzu, czy wrzucenie takich zabawek jak stalking stonesy czy urza factory. Imo prawa jest warta testingu, bo faktem jest, ze moze nas to spowalniac-te landy wchodza tapniete




Cyrax - N lis 05, 2006 6:43 pm
" />1. W wersji MonoU Academy Ruins są często absolutnie konieczne do wygranej, zwłaszcza z takimi deckami jak boros, affinity czy Aggro rock. Jak wyobrażasz sobie kopanie się faktami i thirstami do akademii w sytuacji gdy przeciwnik gra afką? Czy naprawdę uważasz, że po nawałnicy terapii i duresów będziesz miał jeszcze się czym kopać? Często combo z mindslaverem albo triskelionem jest jedyną opcją na wygranie z tymi deckami i obejście discardu.
2. W wersjach dwukolorowych jest więcej win condition, a meczupy z naporami mniej opierają się na rekursji gnomów, dlatego moźna w nich grać na jedną ruinę. Warto jednak pamiętać, że bez akademii mindslaver przestaje być win condition.
3. Fajnie, że sugerujesz mi, abym grał kartą, która przydaje się, kiedy już wygrywam. Właśnie dlatego, że gram na akademie, topdeck mindslavera nawet w podanej przez ciebie sytuacji jest o niebo lepszy od topdecku staffa...

Dark Mroova: Starałem się, aby te meczupy były jak najbardziej obiektywnie ocenione. Jeśli jednak gdzieś znajdziecie przekłamanie, to mówcie. Siłą rzeczy nie wszystkie meczupy mam bardzo ograne i na temat niektórych wnioskuję na podstawie kilku gier. Jeśli ktoś się nie zgadza z ich oceną to zapraszam do dyskusji.



ma_trix - Wt lis 07, 2006 9:29 pm
" />Ja mam taką minimalną poprawkę do mono U:)
Wsadzić 4 różne sygnety - gostek mnie karcił echoing truthami:) Niby nic ale jednak:)



Cyrax - So lis 11, 2006 10:25 pm
" />Ma_trix: sygnety z czerwonym są najbardziej przydatne ze względu na threadsy, bo pozwalają ci korzytsać z legionistów i lavamancerów.

Zapraszam do dyskusji o chrome moxach i academy ruins w dwukolorowych wersjach Urzatrona.
Co do wersji mononiebieskiej to moxy są w niej absolutnie niezbędne, ponieważ nie ma ona dobrych odpowiedzi na zagrożenia, a bounce zazwyczaj kosztuje więcej many od cofanego permanentu.



rwieczor - So lis 11, 2006 10:31 pm
" />Jeżeli chodzi o Ruiny w dwukolorowych wersjach według mnie 1 to optimum w mainie, po prostu bardzo ciężko jest wyrzucić więcej kolorowej many jeżeli mamy już 12 landów do trona.


">pozwalają ci korzytsać z legionistów i lavamancerów.
Widziałem to na własne oczy jak to działa



xazax666 - N lis 12, 2006 3:59 pm
" />Bardzo podoba mi się Tron Mono U Mimo ,iż budżetowy wcale nie gorszy od IzzetTrona. (już gromadzę fundusze )

Gra się nim przyjemnie Niestety nie ma w nim takich zabawek jak WOG.
WW z dobrą startową ręką może dość mocno napsuć życie...
Triskeliony czasami nie wyrabiają bo:
1.Wchodzą późno
2.Anteny
I ten nieszczęsny Tytan bez trampka.
Dlatego Moxy są niezbędne ...w dwu kolorowych wersjach też.. między
innymi właśnie ze względu na kolor many.

Ruiny też są niczego sobie... jedna nie zaszkodzi ,a w late game mamy dość fajne combo.

Aha na koniec powiem że sam testowałem grę na Cloudpostach... i całkowicie popieram Siepacza lipa i nędza.



FALI - N lis 12, 2006 4:13 pm
" />
">WW z dobrą startową ręką może dość mocno napsuć życie...

Wolalbym sie zatroszczyc o MU z dekami ktore daja rade turniejowo a nie na podworku...


">Dlatego Moxy są niezbędne ...w dwu kolorowych wersjach też.. między
innymi właśnie ze względu na kolor many.


Wlasnie sie zastanawiam czy w UW tronie nie grac na komplecie zamiast 1 wastesa,dena,czegos tam i jako 61 karta. Przyspieszaja, a i czesto bywa tak, ze nie mam artefaktu na thirsta. Btw Cyryl w twoim pierwszym poscie w wersji Przemola jest 56 kart. Wnioskuje, ze te 4 sloty to na sygnety tak?
Tak, dzięki. Błąd naprawiony.
Cyrax



PASEK - Śr lis 29, 2006 8:25 pm
" />U\W Tron by Drayken top 8 Magic League Masters:

3 Condemn
3 Condescend
3 Spell Snare
3 Wrath of God
3 Decree of Justice
4 Thirst for Knowledge
4 Remand
4 Azorius Signet
3 Fact or Fiction
2 Mindslaver
4 Repeal
2 Sundering Titan
2 Seat of the Synod
4 Hallowed Fountain
2 Academy Ruins
4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
3 Adarkar Wastes
4 Urza's Mine

SB:
3 Meddling Mage
3 Sacred Ground
3 Sphere of Law
2 Exalted Angel
4 Annex

Prawdobodobnie będzie to najbardziej popularny typ kontroli w nowym EXT, spodziewam się go w dyżych ilościach na Worldsach. Wersja z dużą większą ilością kontr- remandy, spell snary, condescendy- oraz mainowymi condemnami. Moim zdaniem trochę kiepsko dobrane WC - aż dwa tytany, które nic nie robią jeśli nie mamy tronu, brak exalted angeli i tylko 2 mindslavey, które kończą gre z każdym deckiem. W sideboardzie widać "Cyrylowe" techy czyli annexy co oznacza tylko jedno- trony są i bedą coraz bardziej popularne więc trzeba być przygotowanym na sporą liczbę mirrorów.



xazax666 - Cz lis 30, 2006 2:13 pm
" />Heh sam od dawna gram na 12 kontrach remand,lapsa,force spike (by od początku przepuszczać jak najmniej czarów)
Myślę że to bardzo pomaga w kontroli stołu...

Swoją droga nie ma co narzekać na mirrory ponieważ tu są dość ciekawe
Przepychanie finishera i podkradanie potrzebnych nam Urza landów Annexami

Brakuje tylko na sajdzie więcej odpowiedzi na afkę... ponieważ to zmora tego decku.
Może są jakieś lepsze odpowiedzi niż Gnomy i Kavu?

Domineer?



Cyber_Kula - Pt gru 01, 2006 6:23 am
" />Imho z ta mana nie jest az tak zle (reefy+venty+seat of the synod+sygnety+moxy = wersja UR) W Wershi U (Wyspy/Seaty+moxy+sygnety), aczkolwiek gdzies udalo mi sie zobaczuc Domineer`a na SB i dzialal calkiem calkiem... Z affka mono U Tronem jest chyba najciezej, nie mamy mass removalu, spree czy innych opcji na wisha i Katakiego/Wrotek jak w wersji z bialym. Po testingu Tronów w wersji kazdo-kolrowej wydaje mi sie ze UR dziala najlepsiej, imho dostac tytana w 3 turze to sie opp irytuje w dobie duali Ale w tronie moim zdaniem Domineer znalezc sie moze. (tylko czy jest az tak swietny? )



FALI - Pt gru 01, 2006 6:37 am
" />
">wydaje mi sie ze UR dziala najlepsiej, imho dostac tytana w 3 turze to sie opp irytuje

Nie widze zadnych przeciwskazan zeby zagran 3-turowego tytana w wersji UW. Jezeli grasz na counterspellach czyt. masz inczej zbudowany manabejz to mozna sprobowac tych domineerow chociaz nie wydaja mi sie one mega syte. Twoim 1 prio w tym MU jest nie wpuszczenie rava a 2 nie wpuszcznie plyty. Jak rav grasuje po stole to zaden domineer ci nie pomoze.



Cyber_Kula - Pt gru 01, 2006 6:56 am
" />Wez pod uwage, zeby zagrac tytana z many trzeba miec szczescie, natomiast w wersji UR rzucasz 3-4 tura (zalezy od moxów, sygnetów, czy dojdzie trash czy trzeba sie po niego wishowac) Trash for Treasure... I to mozna zrobic nie majac nawet 1 czesci tronu na stole... Chyba ze w bialym jest cos o czym nie wiem i gra sie na tym zeby zaciekle meczyc oppa tytanem???? X_X



xazax666 - Pt gru 01, 2006 1:56 pm
" />Cyber_Kula mogłeś zobaczyć go u mnie właśnie w wersji mono U.

Nie musicie mnie od razu krytykować ja tylko dałem propozycje.
Są naprawdę dobre... ale niestety koszt UU1 troszkę daje nam po łapkach.

W wersji UR też nie mamy nic sytego na afke... pyro nie daje rady.

Ciągle poruszam temat sajdu na ten właśnie deck bo granie z tym to najgorsza katorga.... na dodatek afka na pewno pozostanie w nowym ext.



Cyrax - Pt gru 01, 2006 2:20 pm
" />Ja w wersji ur gram na 4 spree po sidzie- one dają radę. W wersji monou domineer to chyba świetny pomysł na affinity, na pewno go potestuję...



siepacz - Pt gru 01, 2006 4:07 pm
" />Domineery testowałem jeszcze w starym T2 i na affinity niestety nie dają rady - bo nic nie robi kartom, które bolą najbardziej, czyli płycie i ravowi. Owszem, fajnie jest, jak się uda enforcera wziąć, ale poza tym to niestety słabo jest.



Cyrax - So gru 02, 2006 6:06 am
" />Hmm, tak oczywiście, że domineery SAME nic nie robią. Jednak mi chodziło o wersję monou, której przeszkadzają po sidzie trochę inne rzeczy niż normalnej wersji- konkretnie drawy z dużą ilością kolesi z affinity, na które domineer działa dobrze...
Normalne gry z affi rozbijają się właśnie o darmowych kolesi, ponieważ wersja monou ma dużo kart takich jak remand, repeal, repulse, które dobrze sobie radzą z płytą i ravagerem... Także sidowe threadsy i triskeliony są b. dobrze sprawdzają się w walce z płytami i ravagerami, a są słabe jeśli przeciwnik dobiera wiele żab i enforcerów...
Dlatego domineer podoba mi się jako tech..



PASEK - So gru 02, 2006 9:37 pm
" />Tak jak się spodziewałem U\W tron został czołowym controlem w ext. Dziwi mnie jedynie wybór tych graczy którzy zamiast rona wybrali chantownika, zapewne z uwagi na lepszy MU z Borosem. Tron był 2 najbardziej popularnym deckiem w ext po Borosie.

Kuniyoshi Ishii, 5-1
Extended – 2006 World Championships
Main Deck 60 cards

4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
4 Hallowed Fountain
1 Academy Ruins
1 Plains
1 Ancient Den
2 Adarkar Wastes

21 land

2 Sundering Titan
1 Eternal Dragon
1 Meloku the Clouded Mirror

4 creatures

3 Chrome Mox
4 Azorius Signet
4 Wrath of God
3 Decree of Justice
2 Mindslaver
4 Thirst for Knowledge
3 Fact or Fiction
3 Remand
3 Memory Lapse
2 Condescend
4 Repeal

35 other spells

2 Exalted Angel
4 Condemn
1 Mindslaver
3 Teferi's Response
2 Kataki, War's Wage
1 Circle of Protection: Red
2 Pithing Needle

15 sideboard cards

Shaheen Sorani, 5-0-1
Extended – 2006 World Championships
Main Deck 60 cards
1 Academy Ruins
4 Hallowed Fountain
1 Adarkar Wastes
2 Plains
3 Island
4 Urza's Mine
4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant

23 land

2 Solemn Simulacrum
2 Exalted Angel
2 Eternal Dragon

6 creatures

2 Renewed Faith
3 Decree of Justice
4 Azorius Signet
1 Talisman of Progress
3 Wrath of God
3 Repeal
4 Fact or Fiction
4 Remand
4 Condescend
3 Mindslaver

31 other spells

3 Sphere of Law
3 Sun Droplet
3 Tormod's Crypt
4 Meddling Mage
2 Trickbind

15 sideboard cards



FALI - N gru 03, 2006 8:40 am
" />W dobie slabego MU z borosem gra sie koniecznie na mainowych aniolach,solemnach i renewed faith co pokazala nam 2 wersja. Dziwia mnie sun droplety w sidzie, uklad kontr tez jest troche dziwny. Condescend nie jest chyba duzo lepszy od lapsa.



kolczinio - N gru 03, 2006 1:55 pm
" />Dziwi mnie bardzo, że w spisach z worldsów nie ma żadnego Izzettrona, ktory imo tez powinien byc czołowym controlem w meta. Mam takie pytanko do speców, czy moglibyscie opisac meczapy tego decku??



Chmura - N gru 03, 2006 6:50 pm
" />
">Dziwia mnie sun droplety w sidzie
LOL! A nie dziwi cię co one robią z borosem?

No, nie wiem czy 1 zycia co ture jest takie super...
To nie jest 1 życia co ture, tylko 1 życia co upk. zarówno twoj jak i oppa. Łącznie 2 czyli całkiem sporo, testowałem tą kartę w sidzie Affinity kiedyś i sprawia Borosowi problemy.



PASEK - Pt sty 05, 2007 10:45 am
" />Taka standardowa decklista z MODO:

U\W Tron By Spiritmonger

2 x Adarkar Wastes
1 x Ancient Den
2 x Condescend
3 x Decree of Justice
1 x Eternal Dragon
3 x Exalted Angel
3 x Fact or Fiction
1 x Island
3 x Memory Lapse
3 x Mindslaver
2 x Plains
3 x Remand
3 x Repeal
1 x Seat of the Synod
1 x Sundering Titan
4 x Thirst for Knowledge
4 x Urza's Mine
4 x Urza's Power Plant
4 x Urza's Tower
4 x Wrath of God
4 x Azorius Signet
4 x Hallowed Fountain

Sideboard
4 x Meddling Mage
2 x Sphere of Law
2 x Teferi's Response
2 x Tormod's Crypt
3 x Condemn
2 x Trickbind




PASEK - Pt sty 19, 2007 9:03 pm
" />Wersja Przemka Wołowca z jego artykułu o tym archetypie z mtgnwes.pl

4xUrza's Power Plant
4xUrza's Tower
4xUrza's Mine
3xHallowed Fountain
2xFlooded Strand
3xIsland
2xPlain
1xAcademy Ruins
2xChrome Mox
4xAzorious Signet
4xRemand
4xMemory Lapse
4xWrath of God
3xRepeal
4xFact or Fiction
3xThirst for Knowledge
3xMindslaver
3xDecree of Justice
2xExalted Angel
1xMeloku the Clouded Mirror

SB:
4xCondemn
4xSphere of Law
2xTrickbind
2xSundering Titan
3xKataki, the War Wages

Link do artykułu: http://www.mtgnews.pl/artykuly.php?nr=131



PASEK - Cz sty 25, 2007 7:37 pm
" />Coraz bardziej popularna wersja z trinketmagami i toolboxem:

Steve Locke 2nd Place - Minnesota - Minneapolis - 1/6

3 Flooded Strand
1 Ancient Den
1 Seat of the Synod
4 Hallowed Fountain
3 Island
3 Adarkar Wastes
4 Cloudpost
4 Vesuva
1 Academy Ruins

24 land

3 Trinket Mage
2 Sundering Titan

5 creatures

4 Spell Snare
4 Talisman of Progress
1 Azorius Signet
3 Counterspell
4 Wrath of God
3 Thirst for Knowledge
4 Fact or Fiction
2 Mindslaver
3 Decree of Justice
1 Engineered Explosives
1 Tormod's Crypt
1 Chalice of the Void

31 other spells

SB:

1 Pithing Needle
1 Tormod's Crypt
1 Engineered Plague
3 Faith's Fetters
3 Chalice of the Void
3 Disenchant
2 Rule of Law
1 Arcane Laboratory



Troll40 - Cz sty 25, 2007 8:13 pm
" />Jako ze gra tronem mi obca a Chalice grywałem tylko po różnych fundeckach więc mam pytanie odnośnie tego w jakich sytuacjach sięgać kieliszek w tym decku i z jaką wartościa castować ściślej - w jakich MU go trinketować i z iloma counterami wkładać (tego już się nawet sam domyślę jak ktoś obeznany z tronem zasugeruje mi MU )



Cyrax - So sty 27, 2007 9:49 am
" />Deck wklejony przez Paska to nie jest tron . Ten deck ma zupełnie inne meczupy i działa zupełnie inaczej. Generalnie czynnik mlosowy jest w nim dużo ważniejszy niż w normalnym tronie - deck nie działa jeśli nie dobierzemy w pierwszych 10 kartach cloudposta...



$uchy - So sty 27, 2007 11:49 am
" />i z tego co widze ma inne założenia -> zniszczyc zagrożenia, a w tronie to maxymalnie opóźnia sie przeciwnika ktory często przez pare tór z rzędu usiłuje zagrać to samo zaklecie.



PASEK - Pn lut 05, 2007 11:26 pm
" />Po artykule na starcitygames dość popularna jest wersja Gifts Trona:

Tenacious Tron
Suggested by Zac Hill

Maindeck:

Artifacts
3 Azorius Signet
4 Chalice Of The Void
4 Chrome Mox
1 Crucible Of Worlds
1 Engineered Explosives

Artifact Creatures
1 Platinum Angel
1 Razormane Masticore
1 Sundering Titan

Instants
4 Condescend
3 Gifts Ungiven
4 Remand
2 Repeal
4 Thirst For Knowledge

Legendary Artifacts
1 Mindslaver

Sorceries
2 Decree Of Justice
3 Wrath Of God

Basic Lands
1 Island

Lands
1 Flooded Strand
3 Hallowed Fountain
1 Nomad Stadium
1 Petrified Field
1 Skycloud Expanse
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower

Legendary Lands
1 Academy Ruins

Sideboard:

2 Engineered Explosives
1 Serrated Arrows
1 Tormod's Crypt
1 Trinisphere
1 Platinum Angel
2 Razormane Masticore
1 Gifts Ungiven
2 Repeal
1 Mindslaver
2 Ghost Quarter
1 Academy Ruins

link do artykułu- http://www.starcitygames.com/php/news/article/13627.htm



cortazar - So lut 10, 2007 5:57 pm
" />ja osbiscie wole tradycyjna wersje z faktami;] ta jest niezla, gifty daja nam pare wolnych slotów pozwalajac zredukowac liczbe slaverów i kritów ale jesli ktos skontruje gifty, wyrzuci je extripate itp. mamy kiepsko;] poza tym nie podobaja mi się Condescenty:] kontr potrzebujemy przede wszystkim na początku, a w tym momencie duzo lepsze sa memory lapse;]



Tellur - So lut 10, 2007 6:02 pm
" />Condescend jest wysmieta karta do trona, bo nie dosc ze jest twarda kontra, ktorych poza burstem tu brak to jeszcze pomaga w kopaniu do brakjacej/brakujacych czesci trona. Pozniej mozesz sam condenscedowac swoje spele zeby poszukac jakiejs odpowiedzi



Legi - So lut 10, 2007 10:51 pm
" />mógłby mi ktoś podać jakiś dobry(topowy) spis U/R tron



HomAR - So lut 10, 2007 10:56 pm
" />Wydaje mi sie, ze UR ton juz nie jest dobry, lepiej grac UW. Ale masz tu liste Siewcy z mtgnews:
2 Burning Wish
2 Condescend
2 Fact or Fiction
4 Fire/Ice
3 Island
4 Izzet Signet
1 Keiga, the Tide Star
1 Meloku the Clouded Mirror
2 Mindslaver
1 Mountain
4 Remand
4 Repeal
2 Seat of the Synod
1 Sensei's Divining Top
1 Shivan Reef
2 Solemn Simulacrum
4 Steam Vents
2 Sundering Titan
4 Thirst for Knowledge
2 Triskelion
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
1 Academy Ruins

Sideboard
3 Divert
3 Dwarven Blastminer
3 Pyroclasm
1 Shattering Spree
1 Sowing Salt
1 Tidings
1 Demonfire
2 Trickbind




Dol - N lut 11, 2007 11:43 am
" />Mam pytanie, czy ktoś by mi mógł opisać MU z Tepsem Trona Mono U ?



$uchy - N lut 11, 2007 1:16 pm
" />tylko musisz uważać, żeby Ci go nie zdiscardowali. ja jeszcze gram na annexy. celujemy w zatapowane landy, które wszedłt(?) bo inaczej opp zawyczaj w odp na annexa poświęci landa. tak czy siak ma turowe opóźnienie i albo dostanie za 2, albo my dostaniemy landa. przydatne jest też tapowanie landów icem i remandowanie lotusów. memory lapse zawyczaj rzucam jakoś na początku, żeby opóźnić oppa, bo potem to mu tylko storm nabijemy.

używamy słownika - rav



PASEK - So mar 24, 2007 11:01 am
" />Ostecznie na podstawie wyników z PTQ i GP w tej chwili za standardową wersja Trona należy uznać U\W Tron na engine z Gifts Ungiven

Wesrja z GP Singapore:

8. Tomoharu Saito - U/W Gifts Tron

4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
4 Hallowed Fountain
2 Skycloud Expanse
2 Flooded Strand
1 Petrified Field
1 Academy Ruins
1 Plains
23 land

1 Sundering Titan
1 Platinum Angel
2 creatures

3 Gifts Ungiven
4 Remand
4 Condescend
4 Thirst for Knowledge
4 Wrath of God
2 Decree of Justice
2 Repeal
3 Azorius Signet
3 Chalice of the Void
2 Chrome Mox
1 Tormod's Crypt
1 Crucible of Worlds
1 Mindslaver
1 Engineered Explosives
35 other spells

Sideboard:
1 Gifts Ungiven
3 Exalted Angel
2 Mindslaver
2 Engineered Explosives
2 Tormod's Crypt
1 Akroma's Vengeance
1 Disenchant
1 Ghost Quarter
1 Academy Ruins
1 Dismantling Blow



xazax666 - N mar 25, 2007 12:47 pm
" />
">Mam pytanie, czy ktoś by mi mógł opisać MU z Tepsem Trona Mono U ?

Samo dobranie strife nie rozwiązuje problemu.(dodatkowo nie każdy ma go w SB)
Zawsze przed samym kombem może polecieć jakiś duress.
Kontrami też możemy zatrzymać cały proces. Trzeba wytężyć umysł i pomyślec,(np skontrować jakąś kluczowa karte dającą mane)
ale zazwyczaj nam się to nie udaję .
Bardo ważne jest też kontrowanie/repealowanie lotosów.
Co do metod mniej standardowych...
Czasami przydaje się jakiś mały blef "straszenie slaverem".
Przeciwnik czuje się zagrożony i kombi się szybciej przez co wszystko jest mniej stabilne.



FALI - N mar 25, 2007 1:32 pm
" />Xazax o czym ty mowisz? Jedyna metoda na wygranei z tepsem to chalice albo 2 i szybki tron z platyna/mindslaverem oraz sidowe tricbindy ktore chyba bija stifle na glowe ;c. Cofanie lotusow w upk nie robi nic jak tylko nabija storm poola.



xazax666 - N mar 25, 2007 1:50 pm
" />
">szybki tron z platyna/mindslaverem
Wystawienei "szybkiego trona" to 3 tury... Slaver +Odpalenie to 10 many.
Teps kombi się nawet w 3 turze.
Oczywiście nie wspomne o tym ,że najpierw trzeba stopdeczyć 3 częsci tronu i Slavera. Nie zaprzeczam... ten pomysł na wygraną jest świetny ,ale potrzeba niesamowitego szczęscia.A Ty nawet nie wykorzystasz lapsy na Lotusa ,by bodaj odrobine spowolnić opa.
Co mu da storm jak nie może nic wykręcić?



FALI - N mar 25, 2007 2:52 pm
" />Lotus misiu pysiu wychodzi w 4 turze a do tego czasu(zakladajac, ze ma normalne rozdanie ma na stole 3 landy i ze 2 filtracje. Uwierz mi bo tepsem troche gralem i ten dek kreci sie z niczego. Uwazam ten MU za arcytrudny i aby go wygrac trzeba by sie shejtowac w sidzie. Oczywiscie opoznianie tez jest dobra metoda ale nie na wiele to sie zdaje(nie biore pod uwage, ze my mamy porno i nie dosc, ze kompletujemy trona to jeszcze rzucamy mu repeale,lapsy,remandy i konczymy slaverem).

Co do samego lapsa to od jakiegos czasu na nim nie gram gdyz uwazam za malo uzytecznego. O wiele lepszy jest condescend ktory w 90% przypadkow jest kontra twarda i jeszcze pozwala nam dosycic co chcemy lub tez odsycic to czego nie chcemy ;p. Takie jest moje zdanie i moje prefenrecje, ale moge sie mylic. Pozdrawiam. Fali



Chmiela - N mar 25, 2007 4:48 pm
" />
">zakladajac, ze ma normalne rozdanie ma na stole 3 landy i ze 2 filtracje

TEPS raczej nie wyklada filtrafji na stół chyba, że ma prawdziwy syf na ręce :] filtry nie zrzeraja specjalnie many, więc używa ich się do nabijania storm'a taka mała uwaga.
Wypowiem się może jako kierowca TEPS'a


">Jedyna metoda na wygranei z tepsem to chalice albo 2

tu sie zgadzam co do słowa jeżeli opp wykłada mi chalice za 2 to w zasadzie jest gg, chyba, jakieś dobre podejście jak: desire na łapce albo bączek na stołe (dzieki któremu licze na podejście desire) i kombienie sie w następnej turze


">tepse przeciez karci tez dobrze rzucony remand/condescend, a przede wszystkim trinisphera

remandy to raczej tepsowi pomagają nabijać storma. condescend'y dobrze rzucone to już poważniejsze zagrożenie, ale osobiście z tronami przeważnie przetrzymuje 3-4 tury i od nich zaczynam sie kombić na dzień dobry mam przewage 4 man i jeżeli op ma trona to ma na 1 kontre, czyli da się skombić. z trinisphere'ą sie nie spotkałem xD

Rzecz która baaardzo często robie właśnie grając przeciwko tronom to ryzykowanie nie tyle skombienia sie co wyłożenia 8-10 goblinków, tron do 4 tury może mieć problemy z WW na wratha a repeale to teges nie wiele robią :]



FALI - N mar 25, 2007 6:38 pm
" />
">Rzecz która baaardzo często robie właśnie grając przeciwko tronom to ryzykowanie nie tyle skombienia sie co wyłożenia 8-10 goblinków, tron do 4 tury może mieć problemy z WW na wratha a repeale to teges Razz nie wiele robią :]

Dlatego gra sie tez na explosivsach .

Ogolnie mysle, ze powinnismy sie skupic na omawiamniem wszytskich MU a nie tylko tego z tepsem ktory i tak jest trudny jak nie bardzo trudny. Czekam na jakies sugestie i chetnie podyskutuje .



PASEK - N mar 25, 2007 7:57 pm
" />
">Ja mysle, ze ta trinisfera sie tak troche "nie kombi" z remandami ;/. Swoja droga nigdy nie spotkalem sfer w sidzie trona(bo o mb chyba nie mowimy oO?)

Trinishery grają teraz na SB praktycznie każdego tronu, są świetne na tepse i naprawdę nie przeszkadzają remadom. Trini to dla Tepsa praktycznie GG jeśli się jej nie pozbędzie a dodatkowo sama trinishera utrudnia przeciwnikowi pozbycia się jej- jakby to ująć potestuj a sam się przekonasz.



Cyber_Kula - Pn mar 26, 2007 5:25 am
" />Imho Trinisphere jest bynajmniej zajefajna do kazdego tronu, gdyz wygrywa TEPSa, szybko (2 tura) rzucona wygrywa gre z borosem. Explosives nie gra w kazdym tronie a mianowicie ciezko je uswiadczyc w mono U oraz gdy nie gra sie na giftach. Imi Statue to chyba raczej pchanie sie na siłe, żeby rzucić pomysł. Jakie meta ma wiecej niz 1-3 Affek? Przez ten deck kompletnie odmużdża i ja sam osobiście znam 1 osobę, do ktorej mam respect mimo, że gra affka i jest to Chmura. Ogolnie Trony maja bardzo bardzo slabe MU z Affa, bo Katakiego da sie spalic, zjesc Dark Blastem a same inne SB Karty nie zatrzymuja go az tak (mowie tu o zaawanosowanych kierowcach affy). Gdy na wiekszosc combo decków mamy jakies konkretne, mocno karcace odp na side tak na affe jest bardzo bardzo ciezko, szczergolnie boli nexus z plyta, nie ma na to WoGa i repeala... No Chyba ze w plyte.

Takie imho moje jest zdanie po rozegraniu X turnieji UW Tronami roznej masci.



FALI - Pn mar 26, 2007 12:31 pm
" />
">Explosives nie gra w kazdym tronie a mianowicie ciezko je uswiadczyc w mono U oraz gdy nie gra sie na giftach

Mysle, ze po pierwsze nie granie na giftach obecnie jest duzym bledem, a po drugie monou tez moga grac na explosivsach. Majac sygnety explo rowniez dochodzi do 2(chyba, ze mamy rozne sygyenty ale to sie rzadko zdaza). U mnie w meta affa graja 3 gracze z czego tylko 1 jest w miare doswiadczony i ma ten dek ograny. Nie twierdze, ze to latwy MU, ba uwazam, ze jest trudny ale na turniejach w poznaniu nigdy nie mialem problemow z tym MU(zwiazane jest to zapewne z poziomem graczy). Cos mi sie ostatnio o uszy obilo, ze UW tron ma jakis maly splash(ze 2 sygnety) jakiegokolwiek koloru aby explosivsy dochodzily do 3 .



Cyber_Kula - Pn mar 26, 2007 12:54 pm
" />Mnie imho takowe sluchy nie doszly nt. sygnetów, ale w wersji z Giftami (bo trony bez giftów tez jakos graja - owszem zgiftowana wersja jest lepsza, co nie znaczy ze kazdy nia gra) mysle, za moznaby ze jeden UW sygnet wlozyc jeden U* sygnet badz W* sygnet. Aczkolwiek niebieska mana jest bardzo kluczowa (hehe) wiec optowalbym (nie rzucal opta ;p wyrazenie takie) za U*. W mono U przy 4 sygnetach granie na explo do jednak problem. W koncu ten sygnet wlozymy, ale moze byc juz za pozno, przewaga mono U nad UW i Izzetem jest wieksza odpornosc na Blastminerow, flowy, szybkosc (4 moxy w U i 2-3 max w UW). Biorac pod uwage, ze wiekszosc kosztów u nas to 2-3 to mozemy grac na tych smiesznych landach co za 1T>UW/U* mane daja. Tyle ze to jest ewidentne zapychanie sobie basic slotów nonbasicami. Duzo zalezy od meta. Czasem affy po prostu nie zdazy sie powstrzymac... (chyba ze opp zmienia Nexusa w resp na WoG i przerzuca countery, czy bosko dzieli nam gifty.... Ekhmmm ; P). A o splashu w UW Tronie nie slyszalem - zreszta wydaje mi sie szukaniem rozwiazania na sile, explo za 2 wystarcza poza tym zapychanie sobie 1 zrodla W many innym moze doprowadzic do mosieznej wtopy z Aggro, gdy nie da nam sie uzbierac na WoGa bo akurat dojdzie nam crap explo sygnet.

W sumie dobrze jest jak jest.



Chmura - Pn mar 26, 2007 11:02 pm
" />
">na turniejach w poznaniu nigdy nie mialem problemow z tym MU(zwiazane jest to zapewne z poziomem graczy)
Najwidoczniej.

">Cos mi sie ostatnio o uszy obilo, ze UW tron ma jakis maly splash(ze 2 sygnety) jakiegokolwiek koloru aby explosivsy dochodzily do 3 Smile.
W standardowych UW Gifts wersjach jest to słaby pomysł. Nie ma za wielu kart za 3, które chcesz rozwalać, destabilizujesz sobie mana base, a szanse na taki Sygnet + Explasivesy, w momencie gdy faktycznie by się to przydało są minimalne.

">Katakiego da sie spalic, zjesc Dark Blastem
Tak, tyle że wsadzenie Darkblastów na deck w którym są max 3 kreatury do zabicia nim nie jest za sprytne. Opp wsiduje Terapie i ew. jakiegoś Fire//Ica jeżeli ma i znajdzie miejsce.

">Biorac pod uwage, ze wiekszosc kosztów u nas to 2-3 to mozemy grac na tych smiesznych landach co za 1T>UW/U* mane daja. Tyle ze to jest ewidentne zapychanie sobie basic slotów nonbasicami.
Te Sloty i tak byłyby przeznaczone na Adarkar Wastes'y, Fetche, lub Duale, a ten ląd, nie zadaje ci painu.
W obecnych wersjach doszło następne źródło bezkolorowej many (Petrified Field) i przeważnie odpada 1 Sygnet (z powodu Chalice za 2 i Explosivesów za 2), co tym bardziej wymusza zwiększenie liczby lądów, dających obydwa kolory.

">znam 1 osobę, do ktorej mam respect mimo, że gra affka i jest to Chmura.
:]



Cyrax - Wt mar 27, 2007 7:46 am
" />1. Meczup z TEPS-ą mam bardzo ograny, zarówno na modo jak i irl. Pierwszą grę da się wygrać, choć nie jest to łatwe. Muszę przyznać, ze wygrywałem już wiele gier jednym remandem. Trzeba po prostu dużo testować, zeby poznać slabe strony TEPSY. Ponieważ ten deck jest bardzo stabilny i wszystkie dojscia są podobne, mozna sobie opracować kilka scenariuszy i uzywać swoich kontr tak aby przeciwnik mial jak najmniejsze szanse na rzucenie desire'a. Generalnie kontrujemy remandem: drogie mana source'y ( channel, seething song), jedyne zrodla many( rite of flame, cabal ritual - jesli rzuca je z ostatniej czerwonej/czarnej many), wszystko co da mu 6 many albo dwie niebieskie. Najgorszą karta przed sajdem jest lotus bloom, zazwyczaj jeśli go dobiorą na pierwszą rękę, to musimy liczyć, że nie mają desire'a. Tak, czy inaczej wpuszczenie blooma to zazwyczaj gg. Nasze dojścia z dwoma kontrami są bardzo trudne do obejścia dla TEPS-y bez kilku bloomów. Fakty są duzo lepsze w tym meczupie od giftsów. Bywaja sytuacje, kiedy opp ma juz na starcie 6 many i UU. Wtedy warto dać mu spokojnie zagrać całą rękę, nie nabijając storm counta. Co prawda desire za 6 to najczesciej gg, ale dobrze jest dać sobie szansę. Zawsze lepiej zremandować Sinsy, niż nabić mu storm counta.
Po sidzie meczup obraca sie radykalnie na naszą korzyść. Jeszcze nigdy nie przegrałem gry z trinispherą na stole. Ich opcje są wtedy raczej iluzoryczne. Chain to nie jest dobra odpowiedź, a skombienie się pod trinishperą jest praktycznie niemożliwe ( przypominam, ze czary z desire'a kosztują także trzy many). Jedyna opcja to burning wish po breacha. To wymaga 3rrg i nie gwarantuje, że nie cofniemy sobie/ nie wrocimy akademią/ nie wstawimy nastepnej sfery. Do tej pory przegrałem tylko jeden turniejowy mecz z TEPSą, więc nie traćcie nadzieji ;p.

2. Co do affinity, to muszę przyznać, że jest to jeden z trudniejszych meczupów tronów, szczególnie wersji monou. Jednak ostatnio zacząłem wygrywać gry turniejowe z affinity i zrozumiałem, że brakowało po prostu rozsądnego planu na ten deck. Poprzedni plan opierał się na zebraniu trona i odpaleniu slavera. Liczyliśmy, że przeciwnik ma/dobierze ravagera, albo dużo shrapneli. Ten plan naturalnie nie mógł funkcjonować właściwie, ponieważ tron to deck z OPCJĄ na wielomanowe combo, a nie deck, który w każdej grze stara się skombić.
Obecnie zostawiam w mainietylko jednego slavera pod giftsy, tak aby nie dobierac za duzo slabych kart na pierwszą rękę. Co do planu to tak samo jak w meczupie z tepsą kluczowa jest trinisphera. Wiem, że czasem bywa ona za wolna, ale wbrew pozorom często nawet trzecioturowa wygrywa gry. Wazne aby najpierw wstawic trinispherę, a dopiero pozniej zacząć cofac zagrożenia przeciwnika, niezależnie od tego jak grozna wydaje się sytuacja na stole. Nie możemy wdać się w wyscig pomiedzy repulsami a darmowymi enfrorcerami i żabami, poniewaz takiego wyscigu nie da sie wygrać. Co do dobrej sajdowej karty na affinity, to polecam dwie: Stary dobry March of the Machines oraz Reduce to Dreams. Obydwie karty bardzo dobrze współpracują z Trinispherą i bouncem.

I to tyle. Polecam wszystkim trinisphery, bo to bardzo fajna karta. Można ją także przetestować w meczupach z borosem i zoo, jednak tu juz wszystko zależy od indywidualnych upodobań.



Cyber_Kula - Wt mar 27, 2007 12:17 pm
" />Sam nie wiem co o tym myśleć. Wpadł mi pomysł na TEPSa do UW Wersji. Saidowe Chanty. Dobrze rzucony chant radyklanie przerywa combo. Na inne decki tez mozna by owego chanta uzyc... Co wy na to?



PASEK - Wt mar 27, 2007 9:04 pm
" />
">m myśleć. Wpadł mi pomysł na TEPSa do UW Wersji. Saidowe Chanty. Dobrze rzucony chant radyklanie przerywa combo. Na inne decki tez mozna by owego chanta uzyc... Co wy na to?

dookola chantow, trickbindow czy stfili jest duzo latwiej grac niż do okola trinisphery, szczegolnie że tepsa ma durressy post sb.



Thrawn - Śr kwi 11, 2007 8:22 pm
" />A mógłby ktoś zażycić dobrym spisem wersju UW? Jakimś najatualniejszym, bo zastanawiam się nad tym deckiem i nie wiem już na czym się bazować bo wszdzie widze inne spisy, a w kontrolkach nie mam wiele doświadczenia i nie wiem od czego zaczynać, z góry dzięki



FALI - Śr kwi 11, 2007 8:28 pm
" />Kazdy z tych spisow zawiera "trzon" deku. Zmieniaja sie zazwyczaj tylko karty pod giftami ale to jest zalezne od metagame. Powiedz mi co u ciebie gra a sprobuje to jakos dostosowac.



Thrawn - Cz kwi 12, 2007 12:46 pm
" />mój pomysł na dień dzisiejszy wygląda tak:

1xFlooded Strand
3xHallowed Fountain
1xNomad Stadium
1xPetrified Field
1xSkycloud Expanse
4xUrza's Mine
4xUrza's Power Plant
4xUrza's Tower
1xAcademy Ruins
1xSteam Vents

1xSundering Titan
1xRazormane Masticore
1xPlatinum Angel

2xDecree of Justice
3xWrath of God
3xAzorius Signet
4xThirst for Knowledge
4xRemand
4xCondescend
1xCrucible of Worlds
4xChrome Mox
4xChalice of the Void
3xGifts Ungiven
1xMindslaver
2xRepeal
1xEngineered Explosives

Sideboard
1xAcademy Ruins
2xRazormane Masticore
1xPlatinum Angel
1xGifts Ungiven
1xMindslaver
2xRepeal
2xEngineered Explosives
2xGhost Quarter
1xTrinisphere
1xTormod's Crypt
1xSerrated Arrows
Proszę nie przysyłać decklist bez komentarza!
PASEK



Cyrax - Pt kwi 27, 2007 10:20 pm
" />
">Proszę nie przysyłać decklist bez komentarza!
PASEK

Ja sobie w takim razie pozwolę opatrzyć decklistę komentarzem:
-Nomad Stadium to pomysł z d.... Jeśli już to proponuję coloseum.
- Repeale powinny być cztery, to jest jedna z najlepszych kart w tym decku
- Triskelion jest dużo lepszy od mastikory, jakkolwiek by twórcy decku nie uważali
- Zacznijcie grać wreszcie na komplet giftsów skoro już wymysliliście, że same wygrywają grę.
- Chalice był modny jakieś pół roku temu.
I to tyle apropos komentarzy



ma_trix - Wt maja 01, 2007 9:28 am
" />Czy nastąpiły jakiekolwiek zmiany w MonoU Tronie Cyraxa od czasu opublikowania go na pierwszej stronie tego topicu? Deck jest wręcz niesamowity! Niby budżetowy, a jednak kosi niemiłosiernie!
Z tego co zrozumiałem, to chyba Trinisphery doszły do side (ale za co? za Annexy?).



$uchy - Wt maja 01, 2007 11:09 am
" />za annexy gram Ark of Blight - wchodzi wcześniej, nie potrzebuje niebieskiej many, wraca z ruin. fakt, nie dostajemy tego landa ale wracający w late game jest po prostu świetny. nie mamy drawu ale przy tej ilości kart z cantripem zawsze sie coś dobierze.

sphery mam zamiast threadsów - po prostu nie przemawia do mnie ta karta. na borosa i tak wiele tym nie robiłem, bo mi ściągali tego krita a jak grałem na knighta to albo pojawiał się disenchant albo 2gi knight. na affke też praktycznie nic nie robi. przydawał mi się jedynie na zoo(najbardziej lubiłem przejmować wilki z cloakiem ), teraz widzę, że jest tego coraz więcej więc może wróci do decku. na flow agro dawał niewiele. może po prostu miałem pecha ale jakoś zawsze wolałem mieć tą manę na kontrę, a nie jakiegoś krita który od razu schodził.

z kolejnych zmian to wrzuciłem jeszcze jednego tytana(zamiast jednego repulsa) jest to karta, która potrafi wygrać przegrane gry, czyści landy, stopuje napór, zabija oppa, jak zejdzie to też aż tak bardzo nie płaczemy bo potrafi wyczyścić sporą część 2giej strony stoły. bardzo często modliłem się żeby mieć top deck tego jednego, teraz mam 2 i któryś zawsze pojawia się w najbardziej oczekiwanym momencie. w dwóch słowach Pełen Wypas. trzeciego trzymam na side, nie wiem czy to nie zbyt wiele ale bardzo często się przydaje.

ogólnie zastanawiam się nad przydatnością repulsów i zamiast nich na razie testuje Condescenda. zbyt często chcemy coś permanentnie skontrować. dużo bardziej przydaje się na nasze najgorsze meczupy do skontrowania ravagera, platinga, flowa, zombie infestation. na te karty repulse praktycznie nic nie robił ! a takiego blastminera też wolę puścić od razu do grave'u dlatego dwa Condescendy w main i jeden w side.

obciąłem po jednym moxie i sygnecie(nie wiem czy aż taka akceleracja jest nam potrzebna, zwłaszcza, że w late game wolę dostawać inne karty, a np taki explosives rzucony za 0 potrafi nam zrobić wiele krzywdy przy dwóch moxach na stole), thirscie i repulsie i wrzuciłem komplet fire/ice(3 sygnety jakoś zawsze mi wystarczyły do odpalenia fire). kompletnie nie wyobrażam sobie wygrania z borosem bez tego, przydaje sie tez na mirrora czy t&n do tapowania landów albo do berła. ogólnie przydaje się na wszystkie kontrole i napory grające małymi stworkami. dobre do zabijania bopów/elfów/ichoridów/blastminerów/confidiantów/itd.

tu moja decklista:

4 Fact or Fiction
3 Thirst for Knowledge
4 Fire / / Ice
4 Repeal
2 Condescend
4 Remand
4 Memory Lapse
2 Sundering Titan
4 Triskelion
3 Mindslaver
3 Izzet Signet
3 Chrome Mox
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
2 Academy Ruins
6 Island
SB: 3 Ark of Blight
SB: 3 Bottle Gnomes
SB: 3 Tomod's Crypt
SB: 3 Trinisphere
SB: 1 Sundering Titan
SB: 1 Thirst for Knowledge
SB: 1 Condescend



rudy_667 - Wt maja 01, 2007 11:29 am
" />Ostatnio gra sie tez na 1 Platinum Angel. Czesto pomaga wygrac gre a takze jej nie przegrac.



Chmura - Wt maja 01, 2007 11:52 am
" />
">Ostatnio gra sie tez na 1 Platinum Angel. Czesto pomaga wygrac gre a takze jej nie przegrac.
Platyna jest dobra, jeżeli grasz też na Chalice of the Void, stanowiących dobrą ochronę przed Shranelami, Ancient Grudge'ami itp. Nie jest wymiatająca, jeżeli nie masz stałego elementu ochrony (niby można ją wracać Ruinami, ale opp ci ją zgnoi w momencie gdy będzie mógł zadać criticala).



ma_trix - Wt maja 01, 2007 7:02 pm
" />Fire//Ice było by niezłym rozwiązaniem, gdyby nie chroniczny brak R:] 3 sygnety wcale nie dochodzą za każdym razem bezproblemowo.

Jak wyglada matchup z Borosem i ZOO? Ja z moich dzisiejszych gier (wiem, że nie jest to wymierne, bo 10 gier nie świadczy on matchupie) wynika, ze dostałem baty niemiłosierne grając wersją $uchego.



$uchy - Wt maja 01, 2007 8:14 pm
" />hmm ja nigdy nie miałem problemów z sygnetami, przy takiej ilości drawu zawsze się jakiś trafił (no dobra kiedyś na pewno miałem ale generalnie jesrt dobrze). poza tym czasem faktycznie wolałem tapnąć jakiegoś krita (np: cokolwiek z cloakiem, swiftblade z dzidą czy hierarch albo inny baloth ale tu akurat lepszy jest repulse) czy landa żeby opp nic nie wrzucił.

dobrym rozwiązaniem są Engineered Explosives, często wystarczy puszczony za 1(lwy,isamaru,małpy, grimy, javelineersy). jeśli nie gramy na fire/ice to dobry jest patent grania przy nich na różnych sygnetach, wtedy ściągamy gówna o cc3 które nas bolą (flow, moon, czasem troll czy deed) no i jak mówiłem na zoo świetne są threadsy.

sphery mocno opóźniają i nie ma wysypu kilku krit w jednej turze, można też wrzucić Chalice of the Void rzucony w pierwszej turze z 1 conterkiem jest fajny, z 2 szkodzi obu stronom(nie wiem komu bardziej), ale ani Trinisphery ani kielichy długo nie posiedzą bo opp na bank wrzuci na nas krosan gripy, możemy jedynie kupić sobie trochę czasu, może akurat wystarczy żeby doszło coś fajnego?

a testował ktoś Psionic Blasty? obrywamy od nich ale ściągamy wszystkie te krity które nas bolą(wszytkie małe gówna + loxodon, watchwolf, jotun grunt, meloku czy nawet triskeliona ), wydają się dobre z triskiem kiedy gramy na repulsach i technice "za 3 w Ciebie i wrócę go sobie na łapę"

generalnie za wesoło faktycznie nie jest(obstawiem jakies 50%), ale może cyrax wymyślił jakieś nowe techy?



Skirki - So maja 05, 2007 11:08 am
" />ma_trix Na majówce jak grałem wersją mono U nie przegrałem żadnej gry z borosem niby na 2 ale jedną miałem z Asmo i pierwsza gra była żenująca, explosivsy sprawdzają się świetnie, tyski też dają rady, co prawda na zoo nie natrafiłem ale wydaje mi się ze metchup jest podobny bardzo pomocne są Threads of Disloyalty szczególnie gdy przejmujemy kolesia silver knighta albo jount grounta mamy wtedy średnio 1-2 tury do przodu a w 6 juz wchodzą tyskeliony jeszcze jak mamy działającą akademie na stole to jest w miarę syto.
W miare podobnie jest z gobosami bardzo pomocna okazuje sie thrinisphere

Grając z zoo i borosem trzeba zachować jak najdłużej bezpieczną granice życia 6 to jest taki próg poniżej którego robi się gorąco.

Jednak najgorszym agro metchupem jest Affinity wersja mono U w takim składzie jak ja grałem potrzebuje żeby wygrywać pół sidu i braku porna u mojego oppa. A że niestety na majówce trafilem w 6 rundach 2 top deckujące affinity to dobrych wspomnień nie mam, przed sidem nie robimy praktycznie nic chyba ze uda nam się odpalić mindslavera, po sidzie wchodzą nam trinisphery wywalamy polowe reapeli i wkładamy Reduce to Dreams, ew chalisy które zagrane z 2 kanterkami naprawde spowalniają afke, potem zostaje nam tylko liczyć na dobre najście, affinity wkłada na nas therapie i igły. Najgorsze jest to że z affinity bezpiecznym progiem życia jest 16-20!! dlatego gdy wchodzi juz płyta a na stole opp ma BB w landach to jest cienizna

To tyle moich obserwacji nad metchupem mono U throna z agrami



$uchy - So maja 05, 2007 1:02 pm
" />a co sądzicie o March of the Machines na affke? u nas spadają tylko moxy a dostajemy kilku przydatnych blokerów (signety, trinisphery, explosives, slavery) niestety nie możemy używać ich zdolności od razu po wejściu. za to opp traci prawie wszystkie landy + jary + nie możę equipować platinga, no i jeszcze możemy ściągnąć igły przy pomocy triska albo fire/ice zyskuje tylko kritty w postaci spellbomb, chromatic starów, platingów i igieł. fajnie działa z wrotkami w wersi uw



xazax666 - So maja 05, 2007 1:17 pm
" />Na pierwszy rzut oka powiem tylko.. kiepski pomysł!
Kto by chciał blokować Slaverem? Co daje nam kilka blokerów 2/2 w postaci sygnetów? Praktycznie nic. Chyba pozostane przy gnomach ew.sunie.

Edit:
Skirki-10 kart nie chce upychać mowa tylko o 1 slocie.

(zaznaczam ,że jest to tylko moje zdanie)



Skirki - So maja 05, 2007 4:00 pm
" />xazax666Wg mnie Flash of Insight nie jest złą kartą ale wolałbym zamiast niej dobrać thirsta lub giftsy flashback jest w miare ciekawy bo rzeczywiście broni nas przed removalem w postaci extripeita czy echa nie mniej jednak echem w swojej karierze nie oberwałem ani razu grając thronem wg mnie echo nie jest good gamem, poza tym zawsze można je skontrować czego o extripate powiedziec nie można.

Flash of Insight też nie obroni naszych artefaktów przed removalem albo nie niebieskich kart.(oczywiście przeczytałem ze napisałeś proponowane zastosowanie w mono U)

A osobiście musiał bym przetestować jej działanie.
Od razu już widzę że ta karta spowalnia nas w metchupie z agroo bo zamiast zbansować kolesia my szukamy dopiero tego bansu, w early game też nie działa za dobrze ile kart mozemy przekopać np w 4-5 turze, gdy agro jest juz rozkręcone, trzy cztery ?to tyle samo co z faktów lub thirsta. Zamiast tej karty moze wrzucić 4 giftsy jeżeli na komplecie nie grasz bo pod giftami masz juz wszystkie potrzebne ci opcję, plusem jest że mozna po nią iść giftami i niezależnie od decyzji opa i tak jej użyjemy ale jak już mówilem po co tym szukać opcji jak same giftsy stykają przeważnie, chociaż osobiście miałem takie momenty w których z giftsów nie dało się zabrać tego czego potrzebowałem...

Pora zacząć korzystać ze słownika ortograficznego i interpunkcji, bo już zęby nas bolą od twoich postów Skirki. Zauważ zioom, że nawet jeśli masz coś mądrego do przekazania, to nikt tego nie zrozumie w obecnej formie.
Cyrax



ma_trix - Cz maja 10, 2007 10:51 am
" />Jak wygląda najnowsza wersja Cyrax Trona?:) Są w niej grane giftsy? Czy mógłby ktoś zarzucić jakąś dobra wersją UR Gifts Trona? Byłbym bardzo wdzięczny.



FALI - Cz maja 10, 2007 1:22 pm
" />Ta wersja jest w miare podobna do wersji Cyryla:

4 ire / / Ice
4 Repeal
4 Izzet Signet
2 Mindslaver
4 Condescend
4 Chrome Mox
4 Steam Vents
1 Cephalid Coliseum
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
1 Trash for Treasure
1 Crucible of Worlds
4 Gifts Ungiven
1 Triskelion
1 Sundering Titan
3 Island
4 Remand
1 Fact or Fiction
4 Thirst for Knowledge
1 Repulse
1 Academy Ruins

SB: 1 Snapback
SB: 2 Reduce to Dreams
SB: 3 Threads of Disloyalty
SB: 3 Bottle Gnomes
SB: 1 Sundering Titan
SB: 4 Trinisphere
SB: 1 Triskelion

Mysle, ze Cyryl najlepiej by skomentowal ten spis.

Ja obecnie pogrywam UB Tronem. Niedlugo zarzuce rowniez spisem...



stw - Cz maja 10, 2007 3:10 pm
" />Proponowałbym do tego spisu kilka zmian wprowadzić.

1.) Zamienić 1 islanda na snow-islanda.
2.) Dorzucić do maina/sb drugie Academy Ruins.
3.) W SB koniecznmie 1 Tormod's Crypt.



ma_trix - Cz maja 10, 2007 4:00 pm
" />A czy nie przydało by się tu przypadkiem petrified field? Wyszukanie go razem z akademią, cruciblem i artefaktem gwarantuje nam 100% dojście tego, co potrzebujemy - many mamy dość:)
Dlaczego snow land jest tak ważny?



Crazy rabbit - Cz maja 10, 2007 4:08 pm
" />Snow landa możesz wyciągnąć razem z basiciem, jeżeli bardzo brakuje Ci niebieskiej mana.



stw - Cz maja 10, 2007 5:04 pm
" />A i zapomniałem jeszcze o Ghost Quater w main/sb.

Petrified Field nie jest potrzebny, jest źródłem bezkolorowej many. Zamiast Fielda lepszy jest Trash for Treasure .

A i może by Platynke w mainie zmeścić?



Cyber_Kula - Cz maja 10, 2007 5:24 pm
" />Dla mnie w Gifts Tronach maści wszelakiej bardzo pozytywnym rozwiązaniem jest Chalice of the Void, często bardzo poprawia MU z Borosem, Domainem, Loamem... Bez tej karty wielu meczy nie udałoby mi się wygrać.

Mała różnica jest taka, że ja nim gram w wersji UW.



stw - Cz maja 10, 2007 5:33 pm
" />Chaliska jest trochę za słaba chyba. Zapodam wam moją wersję Cyryl Trona ;p

4 Fire / / Ice
4 Repeal
2 Condescend
4 Gifts Ungiven
4 Remand
1 Fact or Fiction
4 Izzet Signet
2 Mindslaver
4 Chrome Mox
1 Steam Vents
1 Shivan Reef
1 Qhost Quarter
1 Cephalid Coliseum
1 Tolaria West
1 Island
1 Snow-Covered Island
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
1 Trash for Treasure
1 Crucible of Worlds
1 Triskelion
1 Sundering Titan
1 Pltinium Angel
4 Thirst for Knowledge
2 Repulse
2 Academy Ruins

SB: 2 Snapback
SB: 1 Reduce to Dreams
SB: 4 Threads of Disloyalty
SB: 4 Annul
SB: 2 Triskelion
SB: 1 Tormod's Crypt
SB: 1 Ghost Quater

W sb brakuje Trinisphery ale nie mam zielonego pojęcia za co ją zmieścić.



ma_trix - Cz maja 10, 2007 8:29 pm
" />Ja jestem jak najbardziej za graniem na petrified fieldy - wybieram giftem "zestaw śniadaniowy" ->Crucible, Akademia, Filed i dowolny land/Trash i jest git. Co do grania na ghost quarterze to sie zgadzam, miły dodatek do manabase.
Czy w twoim tronie nie jest za mało źródeł kolorowej many? Ujęte jest 3 steam ventsy i wsadzone reef, tolaria i quarter... nie za mało R?



stw - Pt maja 11, 2007 4:21 am
" />Hmm, w mainie jest łącznie 5 kart z czerwonym w koszcie, do tego fire/ice zazwyczaj tapuje, a nie spala. Więc po co więcej czrwonej many? Na modo gram na 6 basiców bez duali i painów i też czerwnonej spokojnie wystarcza. tutaj mamy aż 10 źródeł czerwnej many. 1 Steam Venst, 1 Shivan Reef, 4 Sygnety no jak się uprzec 4 Chrom Moxy z czerwoną kartą.

A co do Fielda to graj sobie na nim, nikt Ci nie broni, ale spróbuj potestować bez niego. Na prawde nie jest potrzebny.



Cyber_Kula - Pt maja 11, 2007 5:11 am
" />Może tak, jeśli grasz z R i masz możliwość włożenia Trasha kosztem 1 slotu na kolorową manę więcej to przeciez i tak dojdziesz tym do komba (trash zamiast fielda) więc jest on po prostu zbędny.

Ja w UW Fieldem grać muszę bo luksusu w postaci Trasha nie mam...

W Tronie liczy się każda kolorowa mana, bo już na wstępie 13 slotów zapychają nam szaro-mano-dajki

Cyrax: taka prośba, mógłbyś zarzucić najbardziej wg Ciebie optymalną wersją UW Gifts Trona... tak z ciekawości, jakbyś znalazł na to chwilę czasu to będę wdzięczny.



Cyrax - Pt maja 11, 2007 6:15 am
" />Ja jestem zaciekłym wrogiem Petrified fielda, nawet w wersji UW. Po prostu w obecnym meta jest on w miarę dobrym rozwiązaniem jedynie na mirrory, ponieważ nie ma innych kontroli. Zapewniam was, że w mirrorach bardziej "syci" druga Akademia. Nie zawsze udaje się zrezolwować Gifts Ungiven, a dobranie Akademii na rękę często wygrywa gry. W innych meczupach field wydawał mi się zawsze za wolny. Bardzo często zdarza się też sytuacja, że Field "nie mieści" się w giftsach - np. gdy gramy upośledzoną kontrolą UW i nie mamy nawet dwóch części trona. Jednak dla mnie naczelnym argumentem jest fakt, że Field nie robi nic sam z siebie w przeciwieństwie do Academy Ruins. Extended ostatnio znowu przyśpieszyło, obecnie Fundamental Turn (tura w której przeciwnik wygrałby/ zrealizował swój plan gdybyśmy mu nie przeszkadzali) lokuje się dla większości decków w okolicach 3-4 tury. Wydaje mi się, że z tego powodu Field, który opóźnia nas o turę jest po prostu za wolny.



ma_trix - So maja 12, 2007 1:14 pm
" />Był poruszony temat UB trona. Cóż nam daje B w tronie? Chyba głównie Extirpate, Cranial Extraction i removal w stylu Smothera czy też Damnation. Co jeszcze? Warto na czymś takim grać tracąc Fire/Ice i Trash for treasure?



Skirki - So maja 12, 2007 3:25 pm
" />ma_trix nie spotkałem się jeszcze z wersją UB throna i wcale nie mam zamiaru chyba że na jakimś turnieju bo opcje typu extripate czy cranial extraction to chyba się kłócą z założeniami tego decku.

A jeśli chodzi o Petrified field to kiedyś na nim właśnie w wersjach bez R grało jednak w mono U pojawił się splasch czerwony i Trash for Treasure okazał się szybszy pod giftsami niż field, poza tym trash efektownie działa z tytanem czy tyskelionem gdy gramy z naporami, jedyną jego wadą jest fakt że potrzebujemy artefaktu ale przy 4 moxach i 4 sygnetach to nie problem. W wersjach UW albo tej UB pewnie nadal się gra na fieldach bo przy 3 kolorze manabase by się po prostu załamał, a według mnie 2 (może nawet 3) akademiach było by lepszym rozwiązaniem (akademia jest uniwersalna a field działa tylko przy tych giftsach które mogą nam nie podejść, a co UW robi z fieldem na oppening handzie? wtedy dopiero jest spowolnienie. Wg mnie w decku w którym często nie można zarzucić WoG-ów z powodu braku WW nie można wymieniać kolorowych landów na colorlessowe)

Takie jest moje zdanie na temat fielda chociaż Wersje UW znam głównie z widzenia



Tamilion - Wt maja 15, 2007 3:45 pm
" />Z wszystkich tronów najbardziej podoba mi się monu U.
Ma bounce, kontry, stabilny mana base i jak się zmieni Islandy na River of Tears to jest nietykalny na Titana. Czasem nawet pomagają sygnety powystawiać.
Pozatym może sobie pozwolić na giftsy troche lepiej niż reszta tronów (Dlaczego? Hmm. Nie wiem. Ale po testach wszystkich tronów ten miał najmniej problemów z wrzuceniem gifów i zostawienia sobie many na kontre, bounce i fakty. Oczywiście ktoś się zapewne nie zgodzi, więc podkreślam - tak mi wyszło z testów).



Skirki - Wt maja 15, 2007 4:30 pm
" />Tamilion wymiana basiców na River of Tears nie jest super mądra przynajmniej w obecnym meta, gdyż przy obecnym meta wiele decków siduje na nas bloodmoony a właśnie zaletą mono U jest to że potrafi przy bloodmoonie dobrze działać. A np w metchupie z gobosami wyobraź sobie 1 turowego bloodmoona wtedy twój mono u thron z Riversami ma gg. Jest jeszcze flow agroo które na widok riversów też się cieszy a nasz matchup drastycznie się psuje. Poza tym ten tytan który niszczy nam 1 tapnięty land to chyba nie jest duży problem.
Faktycznie rivery mogą trochę przyspieszać jednak mainowymi czarami jakie rzucamy są tylko tyskeliony tytany i mindslavery.



M0rw47h - Wt maja 15, 2007 4:59 pm
" />
">ma_trix nie spotkałem się jeszcze z wersją UB throna i wcale nie mam zamiaru chyba że na jakimś turnieju bo opcje typu extripate czy cranial extraction to chyba się kłócą z założeniami tego decku.

No tak, nic ciekawego
a) Damnacja = WoG
b) Psychatog = najlepszy krit w formacie...?
c) Mistical Teachings = z teferim tutor po niemalze wszystko...
d) Pare innych ciekawych opcji...



FALI - Wt maja 15, 2007 6:24 pm
" />
">d) Pare innych ciekawych opcji...

Wlasnie miedzy innymi wspomniane craniale+extiripaty. Te karty naprawde b.pomagaja, sa karcace na wszystkie komba i tron deki(mirrory zwlaszcza)

Do tego dochodza duressy. Dzieki temu dek nie przegrywa z kontrolami zwlaszcza po SB.

No i mamy point removal(smothery+ghastly demise)...



ma_trix - Wt maja 15, 2007 9:08 pm
" />Tyle, że granie "dla czystego fanu" nie musi oznaczać granie techami, jak to ująłeś, z doopy!
A ten tech taki jest. Wersja UB, jak to zaznaczył Fali, ma disrupt i point removal. To są jej największe zalety i basta. Nie ma Trash for Treasure, ani Fire/Ice, co może dla niektórych być nie do przełknięcia, jako, że są przyzwyczajeni do grania na nich. IMHO UB po prostu pasuje do zupełnie innego stylu gry, a nie jestem jej w tej chwili ocenić, bo nie rozegrałem nią ani jednej gry, a żeby móc cokolwiek stwierdzić to pewnie i 100+ mogło by być niewystarczającą ilością.
W tej materii liczę na Faliego, coby sie podzielił swoimi spostrzeżeniami, techami, doświadczeniem i ewentualnie decklistą UB Trona (ludzie, dlaczego "throna"? wiem, ze po angielsku tron to throne, ale... brzmi to koślawo "Urza Thron").



Cyber_Kula - Śr maja 16, 2007 4:14 am
" />Nie wiem co brzmi koślawo, ale no żesz my w tym dziale staramy się wspólnymi siłami dojść do najlepszej/najbardziej optymalnej na dane meta wersji decku, a nie funowo wrzucać karty, które mało robią.

Ja sobie pogrywałem UW Tronem z UB Pro Faliego i skończyliśmy bodajże na 1-1. Ten deck (wiem, to dziwne, innowacja a jednak) sobie spokojnie radzi, uważam, że nie gorzej niż jego innokolorowi koledzy. Fire/Ice i Trash nie są chyba aż tak kluczowe w tronie, żeby ograniczyć się tylko do dwóch wersji kolorowych (bo tyle nań gra), w UW całkiem przyjemnie radzę sobie bez nich.

Wracając do tematu, w UB Tronie, decku, który łatwo karcą szybkie i dobrze prowadzone napory (jeśli opp się nie wysypie na full i dostanie damnację, tylko jak myśli) point removal, o którym mówi Fali może być kluczową kartą. Nadal pozostaje nam tutaj (mam rozumieć) podstawa U Trona + B w postaci wymienionych kart.

Tak samo mamy w UW, mamy mocną podstawę U a z białego (SB, Czasem Anioły, Dekrety, WoGi i? I tu się ważne W karty, w niektórych meta dające przewagę nad innymi wersjami kończą).

Tak samo należy popatrzeć na B w UB. Nie jest on podstawą, a mniejszą ideową częścią tego decku. Dziękuję.



Cyrax - Śr maja 16, 2007 6:36 am
" />Zgadzam się w zupełności z Cyber_kulą. Ostatnio większość tronów ma taki sam "core", a różnice polegają na doborze splasha i win condition. Przez pewien czas bardzo mi się podobała wersja Mono-U, jednak prawda jest taka, że w tej wersji musimy dobrać moxa, żeby radzić sobie z drawami typu "Isamaru, lion, lavamancer" albo "Blastminer, Kataki" lub "Duress, Dark Confidant". Z drugiej strony odpowiedzi wersji UW są jeszcze bardziej ograniczone - Wrath często bywa za wolny i o ile na Borosa się sprawdza, to pozostałe scenariusze są już dużo trudniejsze do obejścia. Dodatkowo granie na wrathy ma swoją ogromną cenę w mirrorze Tronów, ponieważ ta karta bywa bardzo często martwa. Jeśli argumentem za graniem wersją UW ma byc przewaga wrathów nad fire//ice'ami, POMIMO, że Trash for Treasure daje więcej opcji, to ja się nie zgadzam. Wersja UW bardzo często "przestaje się kręcić" - jest mało odporna na floody i discard. W wersji UR to zdarza się dużo rzadziej, praktycznie każda karta się cycluje i pomaga w znalezieniu comba. Dodatkowo Fire//Ice'y bywają nadspodziewanie skuteczne w mirrorach i meczupach z combami(TEPS/ACT), czego na pewno nie można powiedzieć o Wrathach.

Co do wersji UB to sam pomysł nie jest nowy, jednak nie ma sensu kopiować rozwiązań z UW, jeśli mamy do dyspozycji inne karty. Przede wszystkim discard może się okazać atutem takiej wersji- stawiałbym raczej na duressy niż craniale, ale obydwie mozliwości są interesujące. Po drugie point removal - w UW brakuje czegoś podobnego do smothera czy fire//ice'a. Po trzecie mozliwość sajdowania Dark Confidantów na controle. Wiem, że zaraz wszyscy się na mnie rzucą, ale chciałbym zauważyć, że ze względu na dużą ilość mana sourców i kart z X w koszcie takich jak Condescend i Repeal średni casting cost nie jest w tym decku wcale taki wysoki, zwłaszcza, że na controle odsajdowywalibyśmy drogie stwory takie jak Sundering Titan, Triskelion oraz Platinum Angel.



ma_trix - Śr maja 16, 2007 7:31 am
" />Cyber_kula

">Ja sobie pogrywałem UW Tronem z UB Pro Faliego
Nie należę do fanklubu Faliego, nie mam zamiaru nikogo obrażać ani obdarzać przesadnym pietyzmem. IMHO wprowadził do meta wiza coś nowego tym tronem (nie wiem, czy sam wymyślił, czy gdzieś znalazł decklistę, nieważne) i chwała mu za to.

Co do siły UB trona to zgadzam się z Cyraxem, że leży ona w point removalu i disrupcie - moim zdaniem extirpate jest bardzo ciekawym pomysłem do main, bo nawet na aggro jest w stanie nam zoszczędzić kilk (nawet potencjalnych) dmg. Wiem, że są lepsze wyjścia na aggro, szczególnie ów point removal (smother i gahstly demise) i to bym na aggro sidował.

Cyrax:
Ja sie na ciebie nie rzucę, bo reczywiscie Bob to dobry pomysł. Po wysidowaniu tytana, platyny i tryskacza, to zaboleć nas może:
2 x Mindslaver - 6
4 x Gifts Ungiven - 4
1 x Facto or Fiction - 4
3/4 x Thirst For Knowledge - 3
Czyli... nie tak znów dużo! A przy grze z kontrolą nie łapiemy szybko dużego paina!
Nie wiem, czy to będzie też dobrym pomysłem, ale... czemu nie napomknąć?
UB daje nam dostęp do delt... brzmi bzdurnie, ale pomyślcie, co to implikuje! Możemy mieć 4 fetche i przykładowo 1 swampa - a często boimy się Blastminera czy Blood Moona, a ten swamp wciągnięty fetchem pozwala nam pewniej operować B maną.



Cyber_Kula - Śr maja 16, 2007 11:07 am
" />Co do Wratha, radzenia sobie z floodem czy dociągania kupy w late game w UW Tronie, masz Cyraxie, całkowitą rację.

Co do Delt w UB Tronie widzę to samo w mono U (6 Basiców), UW (Flooded Strand) i pozostaje w tej kwestii tylko wersja UR, która basiców nie posiada.

W UR, U mamy po 4 moxy, w UW zostają nam max 2, wersję z trzema widziałem chyba tylko raz, co również czasem "nie wyrabia" z deckami typu Domain. Friggorid od wejścia krypty (o ile za szybko się nie wykręci) to również nie stanowi aż tak ogromnego problemu jak dobrze zbudowane, bardzo szybkie aggro (i tu znów nasuwa mi się pechowy domain, która potrafi bez problemu zadać te 10 obrażen już w 3 turze).

Dlatego dobrym (choć chyba tylko moim zdaniem, bo już to pisałem i nie spotkało się z aprobatą) rozwiązaniem na borosa, domaina, loama, toga (?) jest Chalice of the Void.

A co do Faliego to przecież napisałem to samo, co Ty, tylko dołożyłem pro do ubarwienia wypowiedzi, więc nie wiem o co biega. Jego tron daje radę i teraz tylko czekam na spis

Ciekawa jest jeszcze wersja MONO U z 4 różnymi sygnetami, grająca na 3-4 Engineered Explosives, dających czasem dużą przewagę i bodajże na jakimś tam drobym splashu na F/I. Oprócz tego zachowuje większość konwencji Tronu monokolorowego. Ogólnie dobrze radzi sobie z naporami, trinketami etc. (trochę lepiej - moim zdaniem - niż mono u).



ma_trix - Śr maja 16, 2007 11:35 am
" />Ja grałem swego czasu wersja MonoU z 4 sygnetami pod explosivsy. Muszę stwierdzić jedno na pewno - ułatwia to matchup z Borosem i ZOO, ale boli brak F/I (bo splash czerwonego to nic innego jak po prostu UR, a nie MonoU) i trash for treasure. Ja osobiście jestem przyzwyczajony do UR,a le nie neguję żadnego innego.
Nie wiem, czy ten temat był poruszany... ale co myślicie o Demonfire jako o finisherze do UR?



FALI - Śr maja 16, 2007 12:51 pm
" />
">Po trzecie mozliwość sajdowania Dark Confidantów na controle

Pomysl b.dobry z tym, ze:
-dek i tak ma uber SB na controle(distrupt+teferi+atogi)
-mimo wysidowania pain jest troche ryzykowny
-SB ma tylko 15 slotow i ciezko cokolwiek tam upchnac.

Co do deklisty, jezeli teraz na priestach przegram mecz i strace szanse na top8 to podam spis. Nie jest on tak do konca moim autorskim wybrykiem, 1 raz widzialem ten dek w rekach Siewcy. Jednak mysle, ze zrobilem go po swojemu i ciesze sie, ze wam sie taki pomysl podoba


">Demonfire jako o finisherze do UR?


Mysle, ze nie jest konieczny, gdyz UR nigdy lub tez b.rzadko przechodzi do opcji ssania. I jezeli mamy juz trona i tyle many, zeby zabic demonfirem to powinnismy juz dawno skonczyc gre poprzez zalozenie locka. A o hellbencie raczej nie ma co myslec .

Ostatnio doszedlem do wniosku, ze w sidzie kazdego trona(zwazajac na to, ze meta jest w miare normalne tzn jakies affki,borosy i zoo) musza byc minimum 3 sztuki bottle gnomesow, ktore z naporami swietnie spelniaja swoja mistyczna misje: BLOK + kombia sie z akademia. Naprawde ta karta niejednokrotnie uratowala mi zycie w grach z naporami. Goroco polecam.

Poki co tyle ode mnie. Pzdr



ma_trix - Śr maja 16, 2007 12:58 pm
" />Tron w moich rękach niestety chyba za często przechodzi do opcji ssania... Ale jestem pewny ze to tylko przez mój brak skilla. Bardzo chętnie posłuchałbym/poczytałbym o tym, co i jak się wyciąga Giftsami... bo wiem, że do tego właśnie jest największy skill potrzebny - do oceny sytuacji. "tego sie trzeba nauczyć" - oczywiście, ale teoria nie zaszkodzi... więc jak by ktoś chciał się podzielić spostrzeżeniami, czy doświadczeniem, byłbym bardzo wdzięczny.
A... najbardziej byłbym wdzięczny, gdybym zobaczył jakiegoś krótkiego manuala jak sobie radzić UR tronem z ZOO, Borosem i Affką:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukano 199 wyników • 1, 2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom