ďťż
[Ext]UWr No-Stick



_Kkeldorn_ - N lis 06, 2005 11:18 pm
" />Witam! Nie ma jeszcze tu tego decka, a jest on dość popularny i w pierwszych turniejach Ext po rotacji odnosi znaczące sukcesy:

Scepter-Chant - Tomohiro Kaji - GP Kitakyuushuu - 1st Place
2 Seat of the Synod
1 Ancient Den
4 Flooded Strand
1 Mikokoro, Center of the Sea
1 Shivan Reef
3 Adarkar Wastes
1 Skycloud Expanse
2 Sacred Foundry
1 Minamo, School at Water's Edge
2 Plains
6 Island
2 Exalted Angel
1 Eternal Dragon
3 Fire / Ice
1 Orim's Chant
2 Decree of Justice
4 Isochron Scepter
4 Counterspell
3 Wrath of God
3 Fact or Fiction
3 Cunning Wish
4 Thirst for Knowledge
3 Force Spike
2 Absorb
1 Chrome Mox
SB:
1 Brain Freeze
1 Fire / Ice
2 Orim's Chant
1 Wing Shards
2 Exalted Angel
1 Echoing Truth
2 Disenchant
1 Urza's Rage
1 Absorb
1 Lightning Helix
1 Fact or Fiction
1 Pulse of the Fields

8th Place - Ryuichi Arita - Scepter Chant

1 Seat of the Synod
4 Flooded Strand
2 Sacred Foundry
2 Plains
4 Adarkar Wastes
1 Skycloud Expanse
7 Island
4 Isochron Scepter
4 Chrome Mox
4 Wrath of God
3 Fact or Fiction
4 Thirst for Knowledge
1 Brain Freeze
3 Mana Leak
2 Prohibit
3 Orim's Chant
3 Cunning Wish
4 Counterspell
4 Fire//Ice
SB:
1 Brain Freeze
1 Orim's Chant
3 Exalted Angel
1 Fact or Fiction
1 Disenchant
3 Kataki, War's Wage
1 Echoing Truth
2 Circle of Protection: Red
2 Sphere of Law

Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam.




Kaoss - So sty 14, 2006 4:08 pm
" />czyżby nikt nie był zainteresowany tym zacnym deckiem ? przecież jak by nie było jest to tier 1, co prawda najlepiej sobie radzi na pierwszym turnieju jako "prezent niespodzianka" w metagame przez co mało decków jest na niego jaki super tajne techy. Później radzi sobie też nieźle. Ciężko gra się z affi ale po sajdzie szanse się wyrównują bo mamy 3x kataki. MBC bo sajdzie niby ma to boseju czy blinkhmot well ale i na to są sposoby, np taki consume z boseja możemy "skontrować" gilded lightem itp. Ostatnio wymiana zdan zakonczyla się na tym że thirist tutaj wymiata a reszta jest do bani. Może troche to rozszerze ;]

Osobiście gram na
4 Thirist for knowledge---> ta faktycznie to tutaj roxuje okolo 3-6 artifact landow (zalerzy od metagame) + ewentualnie kijki + w moim buildzie senseje do discardu
1 Fact or Fiction----> brołken draw z brołken kosztem =/ za 4 mana przewijamy 5 kart z góry z czego część idzie na łapke, niestety tylko 1 bo bez moxów niestety jest to zawolne
2 Sensei's Diving Top---> niech inni grają sobie na topdecki =]

Są oczywiście jeszcze wishe którymi mogę wyciągnać jeszcze jednego fakta ale to tylko wtedy kiedy faktycznie potrzebne są jakieś konkretne karty ktorych nie ma w SB.
Mam też pewnego techa na awaryjne szukanie kija, muddle the mixtures wyciągnięte z łisza, czasami służe też jako awaryjna kontra. To tyle jeśli chodzi o draw. Napisze więcej jak się nie okaze że ten temat to mój monolog będzie ;] Teraz mogę odpowiadać na wszelke zarzuty ;p



mateoosh01 - So sty 14, 2006 6:45 pm
" />imho moxy musza byc!!:
a) przyspieszaja ( pierwszo turowa pałka boli )
b) disc pod thirsta.



Kaoss - So sty 14, 2006 7:41 pm
" />ta i nie zapominajmy równierz o
Tracimy jedną karte na imprint, co przy choćby muliganie do 6 boli
Spadają od piernika, puterfly, virdian shaman itp
Troche kosztuję ;]
Zwiększają prawdopodobieństwo muligana ( np pojawiają się 2 moxy na ręce więc zostaja nam na ręce 3 karty )

No i jak widać te nowsze konstrukcje jakoś nie są tak strasznie wypchane moxami, a wątpie zeby to było spowodowane brakiem kasy ;]




Kaoss - N sty 15, 2006 9:14 am
" />imho zalerzy od stylu gry i buildu, fakt są 3-4 moxy można się pokusić o 2-3 fakty które dają ogromny cardadvantage, tylko ze walniesz fakty w 3 turze najwcześniej a to i tak się nie zdaża często bo właśnie 3 turowe dropy bywają na tyle bolesne że musimy walnąć kontre i tym samym opóźnić fakty.



bombay - N sty 15, 2006 12:18 pm
" />
">czyżby nikt nie był zainteresowany tym zacnym deckiem ? przecież jak by nie było jest to tier 1, co prawda najlepiej sobie radzi na pierwszym turnieju jako "prezent niespodzianka" w metagame przez co mało decków jest na niego jaki super tajne techy. Później radzi sobie też nieźle.

po pierwsze mieszkamy tu gdzie mieszkamy i No stick nie jest u nas deckiem zbyt popularnym. Po drugie nie nalezy tez do deckow tanich. Po trzecie wymaga duzego ogrania. Nie prowadzi sie go latwo. Trzeba byc w nim poprostu ogranym. Bo samo wystawienie sceptera+chanta wcale nie oznacza dla Nas wygranej gry. Daje poprostu pewna przewage. Szkoda tylko ze grajac tym deckiem czesto nie mozna sobie dograc do konca. Nie ktorzy gracze uwazaja poprostu ze po wystawieniu owego wyzej wymienionego zestawu gra jest juz dla nich skonczona. A tak naprawde to gowno prawda.


">. Ciężko gra się z affi ale po sajdzie szanse się wyrównują bo mamy 3x kataki
Nie wiem w jaki sposob Ty masz na sidzie 3 miejsca aby kisic Katakich ale to juz Twoj wybor. Imho jeden badz 2 starcza. Na wieksza ilosc raczej nie ma miejsca. Sa inne zabawki. Zreszta musza byc jakies bajery pod wisha.


"> MBC bo sajdzie niby ma to boseju czy blinkhmot well ale i na to są sposoby, np taki consume z boseja możemy "skontrować" gilded lightem itp
No po rotacji, przynajmniej tyle co ja gralem, to Welle stracily swoja grywalnosc. I juz od dluzszego czasu grajac przeciwko MBC nie spotkalem sie z nimi. Bosejiu sa ok 2 na sidzie. Najczesciej spotykalem sie z jednym tak wiec szansa na dociagniecie nie jest taka duza. A zreszta mozna zalozyc drugiego kija z f/i i wtedy problem Bosejiu zostaje zalatwiony. Zamiast welli spotykalem sie z relic barrier. A to raczej ciezko jest oppowi wrzucic na stol. Jak juz wejdzie schodzi z disenchanta ktorego lapiemy wishem.

Tylko jedne facty? No nie wiem., Ja gram na komplecie Thirstow i 3 Factach. I jest powiedzial bym swietnie. I czemu mowisz ze sa za wolne? Przeciez No Stick zabija w late game. Wiec nie musimy miec takiego tempa. Sensej? Nie gram na nim w mainie. Trzymam jednego w sidzie. Wchodzi wtedy kiedy jest potrzebny, dochodzi i jest ok. Nie dochodzi? Tez jest ok.


">imho moxy musza byc!!:
a) przyspieszaja ( pierwszo turowa pałka boli )
b) disc pod thirsta.

no i chyba sie pierwszy raz zgadzamy. Racja a poza tym pomagaja krecic Storma dla Brain Freeza(pozdro Squee;)).

Propo Moxa.

">Spadają od piernika, puterfly, virdian shaman itp
bzdura. Shaman? Musi najpierw wejsc. Putrefy? Raczej opp bedzie wolal go trzymac na kija. Deed? Musi wejsc. Jak wejdzie to wishem bierzemy disenchanta i niszczymy deeda. Moze sobie odpalic za 0. Wtedy nie bedzie nam juz potrzebny az tak mox bo bedizemy mieli potrzebna mane na chanta+kontry na putrefy.


">imho zalerzy od stylu gry i buildu, fakt są 3-4 moxy można się pokusić o 2-3 fakty które dają ogromny cardadvantage, tylko ze walniesz fakty w 3 turze najwcześniej a to i tak się nie zdaża często bo właśnie 3 turowe dropy bywają na tyle bolesne że musimy walnąć kontre i tym samym opóźnić fakty.
Pisalem juz. Ten deck zabija w late game. Nie musimy miec szybkich factow. A rzucenie ich w czwartej turze rowniez nie jest zle. Nie wiem w czym widzisz taki problem?.

ps. Za niezrozumienia w moim poscie bardzo przepraszam. Moj polski stoi na bardzo niskim poziomie. A ponadto jestem dyslektykiem.



Kaoss - N sty 15, 2006 12:41 pm
" />Fakty w czwartej turze nie są takie złe, tak zgodze się z tobą ale jakoś nie byl bym taki pewny ze będzie się to często zdażać, fakty lecą zazwyczaj w 6-7 turze a przy 3sztukach pojawiają się duuużo wcześniej i są zbędne. Shaman musi wejść żeby zniszczyć moxa, a my musimy zurzyć kontre tylko po to żeby nie stracić źródła many. W mbc blinkhmot welle to coraz żadszy stuff ? no niewiem u nas w metagame sie UW pałka nie pojawia a mono blacki i tak na nich grają tak na wszelki wypadek. Moxy pomagają w nabiciu sztorma pod freza ? ja tam wole 2 senseje, dużo lepiej się sprawują. A 1 fakt main i 1 fakt pod łiszem styknie, bo nawet z takim drawem jestesmy w stanie wyciągnąć znaczą część kart z naszej biblioteki, zwlaszcza że dzięki kijkowi + kontrze jesteśmy w stanie baardzo długo kontrolować gre a innym kontrolkom do tego czasu zabralko by kontr, dlatego draw jest taki "słaby".
Myślę że można zakończyć sprawe moxów bo każdy będzie się upierał przy swoim.
Wkońcu nie same moxy UW sceptera tworzą ;]. Co myślicie o memory lapse zamiast np prohibitów ? kontra która łamie oppowi draw, kiedy wejdzie pod pałe a opp ma czysty stół działa podobnie jak pała + chant bo nie może walić zadnymi spelami jeśli chce się dokopać do a) czegoś czym nas ciepnie b) jakiegoś naturalize zeby zniszczyć kija



dziemion - Wt sty 24, 2006 5:23 pm
" />mag na rocka jest dobry, ale tylko jesli gramy stara wersja z mala iloscia finisherow(bez dekretow i smoka, jedynie 2 anioly) teraz gra sie na wiecej finisherow i wracajacego smoka, totez gry z rockiem w wiekszosc nie opieraja sie na zagraniu paly z chantem, ale na dlugiej grze kontrolnej, zremovalowaniu mu wiekszych rzeczy i dobiciu aniolem/smokiem/dekretem oslanianym kontrami. a codo maga to sidowy bardziej od rocka przydatny jest na tootha, acta, desire, tylko ze znalezienie na niego miejsca czesto jets problematyczne...



Vini - Wt mar 14, 2006 7:45 pm
" />Ja mam pytanie, gracie na Force Spike'ach czy nie? Z jednej strony pierwszo turowa kontra jest ważna, a z drugiej juz poźniej nic z nia nie zrobimy ;]



mateoosh01 - Wt mar 14, 2006 7:47 pm
" />Hmm ja osobiscie nie gram na force spiku, bo a) nie zabije mnie karta z pierwszej tury b) i tak mam mana leaki i moxy.



Kaoss - Wt mar 14, 2006 7:59 pm
" />No tak force spike zdecydowanie in, na affe i bdw są świetne nawet w lategame, na kontrolki tez nie sa zle, kierowca toga czasami moze sie rypnąc w obliczeniach i przez force spike'a tog pójdzie do piachu itp. Jeśli chodzi o imprint pod moxa, nie wszyscy na nich grają . Pewnie dalej wszyscy zaczną się upierać że moxy są !@#$%^& po dają nam 1 turową pale, tylko chcialem zauwazyc ze w 1 grze przepchnięcie palki nawet w 3-4 tury daje nam ogromną przewagę a w 2 lepiej nie nadziac się na disenchanta, wkoncu wtedy jest wymiana 1 za 2 co nie jest zbyt ciekawą opcją dla kontrolek. Poprostu 1 turowa palka to jednak jakies ryzyko, a ja go nie lubię. Tylko nie mowcie ze to discard pod thirista, synody to tez artefakty wiec juz lepiej imho zwiekszyc ich liczbę.



Kaoss - So mar 25, 2006 7:10 pm
" />2 anioły i 2 dekrety main stykną i naprawde nie widze sensu pchania jeszcze dodatkowego anioła/dekretu na sajd, można śmiało pozbyć się pulse of the fields bo boros i tak będzie nas chciał od białej many odciąć, do tego nie zagramy raczej pulsa wiecej niz 1-2 razy na turę przy czym sie calkowicie wytapowujemy a można przecież wpakować helixa pod pałke który jest przy okazji swietnym removalem/wucetem. Dalej, można śmiało wywalić sratakich i wsadzić czwartek woga, przez co zyskuje się 1-2 slotów na sajdzie.



dziemion - So mar 25, 2006 8:04 pm
" />dekret i aniol na sidzie sa dla mnie niezastapione, po sidzie kazdy wklada mase hate na arty+igly a ja wtedy wywalem sceptery wkladalac 2 magow, aniol i dekret z ktorymi zmieniam czesciowo strategie i korzystam z pzrewagi nad oppem ktory ma 6/8 martwych kart. pulse? nie, nigdy go nie wyrzuce za duzo razy wygrywalo mi gry z przeroznymi zoo, rg i borosami, boros z ld celuje glownie w steam ventsy probujac odciac nas od kontr/removalu, nikt normalny grajac borosem i widzac 3 landy: islanda, ventsa i plainsa nie bedzie celowal w plainsa, tylko w ventsa, poza tym na ld sa kontry
dalej dodatkowy dekret syci na mirrora oraz wszelakie togi, a exalteda wsidowuje praktycznie na wszyskie napory za wspomniana palke. co do katakich to nie gram na nich, nie ma miejsca i imo sa niepotrzebne
nastepnym razem jak chcesz cos pisac to chociaz troche uzasadnij bo sciaganie wishem helixa na borosa ktory ma igly zamiast pulsa jest conajmniej nierozsadne i wynika raczej z nieogrania tak jak reszta twoich pogladow



Brewiator - Pn kwi 10, 2006 4:54 pm
" />mam do was prosbe - podajcie na jakich sajdach gracie. Czy zamiast przerzucac sie tekstami w stylu:
"nie wloze magow, bo nie ma miejsca - mam przeciez tam pulsa" nie lepiej podac caly sajd i wytlumaczyc czemu tak a nie inaczej?
Ja chetnie wloze maga ale na razie mam tam:

brain freeze - nie trzeba chyba tlumaczyc czemu
fakty - j.w.
orim's chant - jw.
fire/ice - j.w.
morningtide j.w.
2x ghostly prison - j.w.
echoing truth - j.w.
lighting helix - choc powaznie mysle nad pulsem
kataki war's wage - j.w. - nie wiem czy nie za malo
2x disenchant j.w. = zawsze lepiej moc jednego wsajdowac a 1 pod wishem bo sa sytuacje kiedy wishowanie po disenchanta jest za wolne
2x scrabling claws - moim zdaniem czesto lepsze od tide'a, poniewaz:
a) na toga wchodzi wczesniej (np 1 tura) choc wiadomo ze jak ma dojsc pozniej to tide lepszy
b) na ichorida zrzuconego z infestacji jest lepszy claws w stole
c) ma "cantrip"
vengeful dreams - imo lepsze niz skrzydla:
a) na ichorida skrzydla prawie nic nie daja a dreamsy miazdza
b) poniewaz mamy tyle draw'u to zgubienie kilku kart az tak nie boli a czasami mamy 5 mana a chcielibysmyzdjac krity oppa

To tyle jezeli chodzi o side
Konstruktywne komentarze mile widziane
za co wrzucic maske/gilded light i 2 magi?[/b]



M0rw47h - Pn kwi 10, 2006 5:17 pm
" />2 Meddling Mage - spowalnia oppa
1 Lightning Helix - life gajn pod sceptre i removal w jednym
1 Brain Freeze - mill
1 Pulse of the Fields - gajn dynamiczny, wracajacy kiedy sceptry nie mamy
1 Fact or Fiction - draw
1 Orim's Chant - ;o
1 Vengefull Dreams - "mass" removal
1 Wing Shards - j/w
3 Disenchant - chyba wiadomo na co ;o
1 Exalted Angel - dodatkowy aniol to co misie lubia najbardziej
2 Decree of Justice - jak aniol

Hatowanie sie stickiem na friggo jest bez sensu, sceptra z helixem/chantem robi nam dobrze.



Mateo666 - Cz kwi 13, 2006 9:56 pm
" />W takim razie mana base tego decku powinno wyglądać tak?
4 Island
4 Flooded Strand
2 Steam Vents
2 Sacred Foundry
2 Plains
4 Adarkar Wastes
2 Seat of the synod
1 (biały art-land; nie pamiętam nazwy )
1 Mikokoro, center of the sea
1 Minamo, School at Water's Edge

No i czego się pozbyć dla 4 moxów? (wolę grać na komplecie, większa szansa, że będą na starcie )



stw - Pt kwi 14, 2006 7:14 am
" />Ja gram na takim mana basie:
4x Flooded Strand
2x Sacred Foundry
2x Steam Vents
2x Plains
1x Ancient Den
1x Adarkar Wastes
1x Mikokoro
1x Minamo
3x Chrome Mox
2x Seat of the Synod
5x Island
1x Eternal Dragon



M0rw47h - Pt kwi 14, 2006 9:53 am
" />2 Steam Vents
4 Adarkar Wastes
4 Flooded Strand
1 Skycloud Expanse
2 Plains
5 Island
2 Seat of the Synod
2 Sacred Foundry

+
3 Chrome Mox
1 Eternal Dragon



Mateo666 - N kwi 16, 2006 8:09 pm
" />Mana:
5 Island
4 Flooded Strand
4 Adarkar Wastes
2 Sacred Foundry
2 Steam Vents
2 Plains
2 Seat of the Synod
1 Mikokoro, center of the sea
1 Minamo, School at Water's Edge

Czary:
4 Isochron Scepter
4 Cunning Wish
4 Thirst for Knowledge
4 Counterspell
3 Wrath of God
3 Fact or Fiction
3 Force Spike
3 Fire/Ice
3 Lightning Helix
3 Absorb
1 Orim's Chant
1 Decree of Justice
1 Exalted Angel
1 Eternal Dragon

Sidebord: (na razie 14 kart, nie wiem co wywalić, żeby wepchnąć 2 magów)
2 Kataki, War's Wage
2 Disenchant
1 Echoing truth
1 Pulse of the Fields
1 Renewed Faith
1 Orim's Chant
1 Fire/Ice
1 Gilded Light
1 Memory Lapse
1 Absorb
1 Lightning Helix
1 Brain Freeze


">przy 3 faktach 4 thirsty to za duzo

Jeszcze nie widziałem spisu No-sticka, w którym byłoby inne zestawienie fakt/thirst więc tak zostanie



Mateo666 - Pn kwi 17, 2006 7:11 am
" />No dobra, usunąłem 1 wisha i helixy, teraz mój stick wygląda tak:

Mana base:
5 Island
4 Flooded Strand
4 Adarkar Wastes
2 Sacred Foundry
2 Steam Vents
2 Plains
2 Seat of the Synod
1 Mikokoro, center of the sea
1 Minamo, School at Water's Edge

Czary:
4 Isochron Scepter
4 Thirst for Knowledge
4 Counterspell
3 Chrome Mox
3 Cunning Wish
3 Wrath of God
3 Fact or Fiction
3 Force Spike
3 Fire/Ice
3 Absorb
1 Orim's Chant

Finishery:
2 Decree of Justice
1 Exalted Angel
1 Eternal Dragon

Sidebord:
2 Meddling Mage
2 Kataki, War's Wage
2 Disenchant
1 Echoing truth
1 Pulse of the Fields
1 Renewed Faith
1 Orim's Chant
1 Fire/Ice
1 Gilded Light
1 Memory Lapse
1 Absorb
1 Brain Freeze

Co o tym myślicie?



Dol - Pn kwi 17, 2006 8:09 am
" />3 mainowe absorby? jak dla mnie troche za duzo dostajesz na reke startowa 2 i masz lekka kape. Nie ma Helixa pod wishem czy ja zle widze? Jedna sztuka chanta to troche za malo w mainie. Ja zrobilbym tak -1 Absorb, -1 Thirst for Knowledge, +1 Orim's Chant, +1 Exalted Angel, side: -1 Memory Lapse +1 Lightning Helix
I czy na pewno Force Spike sa lepsze od Mana Leakow? 23 landy, 3moxy i 1 dragon to troche duzo, odjalbym 1 land i masz rowne 60 kart : ]



Kurczakow - Pn kwi 17, 2006 9:48 am
" />A czemu nikt nie gra na stifle-ach? Ja bym nie grał na Force Spike-ach...Lepsze są Mana Leak-i.



M0rw47h - Pn kwi 17, 2006 9:57 am
" />
">A czemu nikt nie gra na stifle-ach? Ja bym nie grał na Force Spike-ach...Lepsze są Mana Leak-i.

Stifle sa dobre to fakt(pozwalaja w krytycznym momecie zatrzymac slavera, dobijajacego nas mancera, czy tez co jest pelnia szczescia popsuc fetcha w pierwszej turze dajac nam tempo advantage ), mozesz potestowac je zamiast spajkow (stifle-a-tog ostatnio na modo szaleje ). To czy lepszy jest mana leak czy spajk, to juz kwestia dyskusyjna, spike daje ci odpowiedz w pierwszej turze, tak samo razem z cs-em przy uzyciu mniejszej ilosci many pozwala skontrowac wiecej dropow 2/3 turn dropow. Niestety spajki, podobnie jak czesto leaki maja to do siebie ze w late game nic, a to zupelnie nic nie robia...



Kurczakow - Pn kwi 17, 2006 10:27 am
" />Ja bym wsadził ze 2 stifle na SB lub jednego do maina jedengo na SB. Z wisha można obciągnąć Może i do spików się troche przekonałem ale lejki to lejki Ja mam zamiar składać sceptera, ale poczekam na ostatni wypasiony dodatek do bloku Ravi Tam będą Duale UW które sprawią ,że dojde. (a gdzie to sami się domyślcie ). Trzeba też poczekać na majówke zobaczyć co tam będzie grało.



dziemion - Pn kwi 17, 2006 10:38 am
" />co do stifla to albo duzo main albo jeden pod wishem inne uklady nie maja sensu, w malej ilsoci nie podejdzie jak bedezie potzrebny, lub bedzie zagracal. w tym momecie przypomina mi sie gra z modo rocka z togiem gdzie fecz stifle, potem sakura spajk, sakura spajk, wszedl tog i zdymal szybko.
spajki sa dobre, tylko na nie grajac, tzreba trzymac komplet, albo wogole albo komplet. oczekujemy ich w early game a aby podchodzily ztreba grac na komplecie;)



Mateo666 - N kwi 23, 2006 9:46 am
" />Skoro są już znane karty z najnowszego dodatku, to co proponujecie używać w No-sticku? Jak dla mnie, nie licząc duala U/W, obowiązkiem jest Ghost Quarters na wszelkiego rodzaju welle, boseiju itp



M0rw47h - N kwi 23, 2006 10:30 am
" />Ogolnie:
- Condemn

Splash G:
- Lftl & Quarter
- Gifts Ungiven (4 lftl 'n' quarter +2 cyc landy)
- Genesis 'n' Witness (4 gifts)
- Voidslime (za Absorby)



siepacz - N kwi 23, 2006 10:36 am
" />patrzylem juz troche na dissension w akcji i karta, ktora w tym decku absolutnie przegina, to research/development. wrzucona na kij wygrywa gry a i hardcast zly nie jest. poza tym jesli splash G, to juz zupelnie inne karty (wake powstaje ).



dziemion - N kwi 23, 2006 4:15 pm
" />po 1 bez splashu zielonego oraz zestawu giftsy+loam nie warto pchac quaterrsow, ktore nawet wtedy tylko jedne, dalej condemn jest REWELACYJNY! pzreciez to pierwszoturowy removal, pozwala rozprawic sie z napierajacymi kritami w pierwszych turach zanim pojdzie wog/cep oraz pozwala bezwogowo walczyc z silnymi, lecz pojedynczymy ktitami nie wolno etz zapomniec ze niweluje geneze czy kokusho kladac je na spod



Mateo666 - N kwi 23, 2006 4:26 pm
" />Quarters nawet bez splashu jest przydatny, pomaga z landami w stylu boseiju/well . Niekiedy może odciąć oppa od many konkretnego koloru. No dobra, condemn może się przydać, ale za co go wepchnąć?



dziemion - N kwi 23, 2006 4:31 pm
" />quarters jest beznadziejny, ile deckow w meta gra na velle/boseiju... i w jakich ilosciach... aby podszedl ztreba grac 4 sztuki, a 4 sztuki landu dajacego szara mana w 3 kolorowym decku gdzie sa koszty uu i ww nie ejst dobrym pomyslem...
co do condemna to za to, co w aktualnym meta bedzie nieprzydatne.



Mateo666 - Pn kwi 24, 2006 5:50 am
" />Na dzień dzisiejszy mój deck wygląda tak:

Mana base:
5 Island
4 Flooded Strand
3 Plains
2 Hallowed Fountain
2 Sacred Foundry
2 Steam Vents
2 Seat of the Synod
1 Mikokoro, center of the sea
1 Minamo, School at Water's Edge

Czary:
4 Isochron Scepter
4 Thirst for Knowledge
4 Counterspell
3 Chrome Mox
3 Cunning Wish
3 Fact or Fiction
3 Condemn
3 Fire/Ice
3 Absorb
2 Mana Leak
2 Wrath of God

Finishery:
2 Decree of Justice
1 Exalted Angel
1 Eternal Dragon /

Sidebord:
2 Meddling Mage
2 Kataki, War's Wage
1 Hide/Seek
1 Condemn
1 Odds/Ends
1 Pulse of the Fields
1 Renewed Faith
1 Orim's Chant
1 Fire/Ice
1 Gilded Light
1 Lightning Helix
1 Absorb
1 Brain Freeze

Zobaczymy, jak się będą sprawdzać nowe karty z DIS Co o tym myślicie?



dziemion - Pn kwi 24, 2006 7:39 am
" />nie wiem czy rezygnowanie z helixa bylo njalepszym pomyslem, helix jets mega mocny i porzynajmniej 1/2 bym upchal za 1 fireice i hmm moze nawet za 1 condemna
nastepnym razem jak bedziesz wrzucal ta swoja deckliste to opisz chociaz troche, zcemu takei rozwiazania a nie inne, czemu ta karta a nie inna, czy rozwiazania te maja jakies podstawy w meta czy jak.



SiaRRos - Pn kwi 24, 2006 2:54 pm
" />
">Gralem wersja z jedym chantem pod wisha. Nie sprawdza sie niestety.

Oiso grał taką wersją w Pekinie jak mnie pamięć nie myli i wszedł do top 8, ja sam też taką właśnie wersje testowałem porzez długi czas, ponieważ jest coraz mniej decków na które sceptra z chantem oznacza gg. Poza tyum ja sam testowałem przez jakis czas 1 Ivory Mas w mainie i powiem że sprawdzała sie całkiem nieźle - BDW np ma duży problem jak coś takiego pojawia sie na stole, tak samo CAL,UG freeze czy (omg) MBC. Tyle że taka wersja wymusza neico inne podejście do gry i nieco więcej finezji niz "omg, mam chanta ! chanta ! chanta !" Często zmuszeni jesteśmy grac nie na szybka sceptre z powodu igieł czy też putrefy które szybko moga zepsuć nasz gameplan na "1st turn scepter, chant, go"



Mateo666 - Pn kwi 24, 2006 6:59 pm
" />Sorry, źle wkleiłem. Gram na 1 mainowym chancie Co do mechaniki decku:

Mana bese chyba nie muszę tłumaczyć - po 2 dual landy, głównie do fetchowania, 2 niebieskie art landy pod thirsta, duet mikokoro-minamo w razie braku card advantage przy grze z kontrolkami

4 Pałki - bez komentarza, obowiązek
4 thirsty & 3 fakty - główny draw decku, mając art landy i moxy zyskuję spory card advantage, fakty też się przydają, chociaż mocno się przez nie przewijam, dlatego nie gram na komplecie. Grając z kontrolami tak duży draw to niemalże obowiązek, ciężko jest utrzymać sporą liczbę kart na ręce
4 counterspell 3 absorb/2 mana leak - osobiścię wolę mieć jak najwięcej twardych kontr, w late game leak jest praktycznie martwą kartą.
3 cunning wish - generator odpowiedzi na prawie każde zagrożenie puszczane przez oppa, jest jednak za wolny, żeby grać na komplecie
3 mox - pozwala na 1-o turową pałkę i wiele innych rarytasów; w late game discard do thirsta
3 condemn - Geneza, Ichorid, Wonder... czyli odpowiedź na wszystko, co wkurza nawet po ściągnięciu (jeszcze nie testowałem skuteczności)
3 fire/ice - karta wielofunkcyjna - spalarka kritów z niskim tyłem, draw, ratunek w przypadku boseiju, przydatny imprint na moxa
2 wog - mając condemny i side'owy odds/ends granie na więcej jest bezsensowne, mając wcześniej 3 karty antykritowe radziłem sobie świetnie, teraz mam 5 (2 wog i 3 condemn)
2 decree - najczęściej przeze mnie stosowany finisher, głównie dzięki cyclingowi, który ciężko skontrować, dlatego 2 sztuki. Czasami przydaje się do blokowania dużych kritów jak już uda im się wejść
1 anioł - jak go mam to każdy opp dosłownie staje na głowie, żeby się go pozbyć Jeszcze nigdy mi się nie przydał
1 dragon - raczej kożystam z niego jako wyszukiwarka plainsów/duali ale może czasami zajechać oppa

Sidebord:
2 meddling mage - siduje przeciw combo deckom/ kontrolom, a za co, to zależy od decku. Czasami za wogi, czasami mana leaki (t&n)
2 kataki - wysajdowuje 2 patyki w walce z affką, o przydatności tej karty nie muszę chyba mówić
1 hide/seek - zamiast disenchanta, wishuję, wstawiam pod cepa i usuwam nieprzyjemne kart z decku oppa (przy okazji patrzę, co on tam ma )
1 condemn - w razie, jakby mainowe nie podeszły a były potrzebne
1 odds/ends - krit removal, kontra na twarde kontry, przy odrobinie szczęście może dobrze storma nabić
1 pulse - vs boros, często ratuje mi tyłek w sytuacjach "podbramkowych"
1 faith - czasami zamiast pulsa przydaje się na raz aż 6 hp wyleczyć
1 chant - w sytuacji, kiedy mam cepa i wisha i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go użyć
1 f/i - tak jak większość kart - kiedy mam wisha i ta karta by się przydała
1 gilded light - odpowiedź na niekontrowalne direct damage (mbc etc.). Wolę to niż Ivory Mask
1 helix - niby mainowo też się czasami przydawały, ale stanowczo wolę trzymać go gotowego do wishowania pod chanta w przypadku gry z naporami/ borosami itp. Po prostu miałem lepsze karty do wstawienia do main decku
1 absorb - awaryjna kontra w late game
1 freeze - finisher na kontrole



Amplitur - Śr kwi 26, 2006 12:31 am
" />nie watpie ze z kontrolami masz dobry matchup i w ogole koncertowy late game, ale naprawde nie widze jak tym wygrywasz z borosem jesli nie masz naprawde fajnego dojscia - grajac bez force spikow i helixow jestes strasznie wystawiony na szybki napor, jesli nie podejdzie jeszcze fire/ice to nawet z condemnem nie wytrzymasz tempa



Mateo666 - Śr kwi 26, 2006 6:15 pm
" />
">poza tym pozwala w jedenej tuzre majac 3 mana pzrekontrowac 2 spelle co praktycznei wygrywa early game na nasza korzysc

Mówisz o sytuacji, kiedy na ręce mam land + mox + coś pod moxa + 2x force spike lub 1xfs i 1xcounterspell. Jak grałem z mainowymi force spike'ami nigdy nie miałem więcej niż jeden na starcie. Jeżeli chcę skutecznie early game kontrolować musiałbym grać na komplecie, a po 2-3 turze stają się martwą kartą (w przypadku borosa). Mana leak jest trochę bardziej uniwersalny, ale też często nieprzydatny. Skoro jednak polecasz grać z fs, to za co je wstawić? (przetestuję co sobie lepiej z naporami poradzi )



Kaoss - Cz kwi 27, 2006 2:57 pm
" />Mateo sorka ale padłem, forc śpiki bezużyteczne na borosa po 4 turze ? lol ten deck zazwyczaj ma 3-4 lądy przez całą gre więc nie mów mi że force spike jest niepotrzebny, opp nie będzie raczej grał pod niego więc nie bedzie to wyglądało tak "hmm nie spale go teraz magma jetem i fireboltem bo moge dostać force spikea, lepiej poczekać..." tylko bedzie sie starał cie spalić zanim będziesz miał 5-6 many żeby kontrowac wszystko



Mateo666 - Pn maja 01, 2006 8:02 pm
" />Aktualnie gram na 3 mainowych absorbach, 1 pod wisha na side, 2 mainowe helixy (tez 1 pod wisha), dodatkowo na side mam 3 sphere of law, mimo to talie szybkie są problematyczne (wszystko zależy od początkowej ręki/pierwszych kart z draw'u a ja nigdy szczęścia nie mam jeśli chodzi o karty ). BTW: co sądzicie o Kaho, Minamo Historian? Pod pewnymi względami wydaje się lepszy od berła (wyszukuje karty z biblioteki, na dodatek wyszukuje DO 3, co czyni go bardziej uniwersalnym), ale ma też pewne wady (koszt, jest kritem i ma 2 z tyłu). Jego używanie dałoby też nowe zastosowanie dla Minamo, School at Water's Edge. Dwa chanty na ture (ew chant i kontra )



Kurczakow - So cze 10, 2006 11:44 am
" />Gram na SB magami, czy opłaca się ich wsadzić na toga lub ichorida, jak nie to jak grać scepter-chantem z tymi deckami?



Kurczakow - So cze 10, 2006 12:45 pm
" />Dzięki za rady. Dzisiaj konwent-nocne granie ext- jakoś tak nie wiem nie mam weny do gry .
a na WWR i Borosa to pała z helixem i anioł pozostaje?? Nie z nowych splitów nie wkładać na sb??

edit: ten spis ma sens:
Main:

4x Flooded Strand
3x Hallowed Fountain
2x Steam Vents
2x Sacred Foundry
3x Plains
7x Island
1x Ancient Den
1x Seat of the Synod
2x Chrome Mox
3x Cunning Wish
2x Absorb
3x Mana Leak
4x Counterspell
2x Orim's Chant
4x Isochron Scepter
3x Wrath of God
3x Fact or Fiction
3x Fire/Ice
2x Lightning Helix
3x Thirst of Knowledge
2x Decree of Justice
1x Eternal Dragon
1x Exalted Angel

SB:
3x Meddling Mage
1x Lightning Helix
1x Brain Freeze
1x Orim's Chant
1x Wing Shards
1x Exalted Angel
1x Echoing Truth
2x Disenchant
1x Urza's Rage
1x Absorb
1x Hinder
1x Pulse of the Fields



Chmura - Pn cze 12, 2006 6:39 am
" />
">Condemny są dobre ,ale nie ma za co wsadzić... WoG-i mają większa przewagę ,lecz jak wolisz instant remowale to nie ma przeszkody za WoG-i wsadzić. IMO WoG-i rulezz
Jest jedna istotna przeszkoda: Bez mass remuvalu masz do tyłu z naporami takimi jak Aff ,czy Boros. Nie zrobię chyba wielkiego odkrycia jak powiem ,że na Affa jest to ostatnia deska ratunku bardzo często. Condemn ma tą jedną istotną wadę ,że ma ten durny napis attacking więc Grim może mi wywalić 10 butów na twarz a ja siedzę i bije bańką w stół modląc się o F//I bo mój Condemn nie działa. Wnioski: ŻADNYCH CONDEMNÓW ZA WOGI< NIE PRAWIĆ HEREZJI !!!



Brewiator - Pn cze 12, 2006 7:07 am
" />Popieram przedmowcow:
codemny sa dobre ale nie ma dla nich miejsca.

Co do nowych splitow to testowalem reaserch/ DEVELOPMENT. Wiadomo ze dev pod berlem daje duza przewage, ale chyba jednak nie jest warty slotu w sajdzie. Dziala praktycznie tylko pod berlem. Jezeli mam sie po cos wishowac z zamiarem zagrania tego tylko raz to wole Facty.



budzik - Pn cze 12, 2006 6:31 pm
" />a gdyby grac na 1-2 muddle the mixture? mozna nia wyszukac cepa i imprint oraz broni w pozniejszej fazie gry cep przed naturalize vindicate i disenchant



Brewiator - Wt cze 13, 2006 5:20 am
" />Muddle jest za wolny. Jako kontra zbyt sytuacyjny a transmute nie jest az tak potrzebny - nie musimy przeciez wystawiac berla w 4 turze. W tym buildzie talia moze grac duzo bardziej kontrolnie.

Z innej beczki na ilu ghost quatery byscie grali? Ja gram na dwoch mainowych i wydaje mi sie ze to wystarczajaca ilosc. W sajdzie oczywiscie nie ma miejsca.



bombay - Wt cze 13, 2006 6:37 am
" />Muddle jest za wolny a poza tym masz duzo kart dzieki ktorym mozesz szybko dokopac berło.


">Z innej beczki na ilu ghost quatery byscie grali?
Ja bym na tym w ogole nie grał. Nie mozesz sobie pozwolic na screw w early game. A w late game quatery bardziej pomaga przeciwnikowi niz nam. Imho głupi pomysł. Mikokoro uznawaze przez nie ktorych graczy za zbedna karte w tym decku, z powodu screw ktory mozesz dostac, ale jednak to wlasnie mikokoro dawało Ci Cardadvantage. Wiec jezeli sie chcesz bawic w takie rzeczy to jednak wolałbym mikokoro, z ktorego zrezygnowalem po wyjsciu DIS. Ale podejrzewam ze powroce do grania na nim, gdyz draw jaki Ci dawał jest czasem bardzo potrzebny



Brewiator - Cz cze 15, 2006 7:10 am
" />hm wydaje mi sie ze dissension poprawilo nam mana base, wiec mozna zaryzykowac 2 ghosty. Sa przydatne na boselju, rozwalanie tronu.



HomAR - Cz cze 15, 2006 8:26 am
" />Czyli tylko na TaNa. Świetnie. To lepiej chyba zmieścić je w side, choć i tak lepsi sa magowie.



dziemion - Cz cze 15, 2006 9:46 am
" />jesli boisz sie trona i techow jak boseiju to graj na balstminerow, sa dosc czesto widywani, a oprocz tootha dobrze dzialajaja na mirrora i inne multicolorowe kontrole



PASEK - Pt sie 18, 2006 11:12 pm
" />W ramach wznowienia dyskusji:

Uwr No-Stick by Leszek Dutkiewicz

2 Hallowed Fountain
2 Sacred Foundry
1 Steam Vents
2 Adarkar Wastes
1 Mikokoro, Center of the Sea
2 Seat of the Synod
1 Ancient Den
4 Flooded Strand
6 Island
2 Plains
1 Skycloud Expanse
1 Chrome Mox

4 Isochron Scepter
3 Force Spike
4 Counterspell
2 Absorb
3 Thirst for Knowledge
3 Fact or Fiction
3 Cunning Wish
3 Fire/Ice
2 Lightning Helix
3 Wrath of God
1 Eternal Dragon
2 Exalted Angel
2 Decree of Justice

SB:

3 Meddling Mage
3 Disenchant
2 Purge
1 Lightning Helix
1 Orim's Chant
1 Fact or Fiction
1 Hinder
1 Brain Freeze
1 Wing Shards
1 Exalted Angel

oraz mocno stechowany no-stick by Ioth:

2 Hallowed Fountain
2 Sacred Foundry
2 Steam Vents
1 Mikokoro, Center of the Sea
2 Seat of the Synod
1 Ancient Den
4 Flooded Strand
1 Polluted Delta
6 Island
2 Plains
2 Chrome Mox

2 Sensei's Diving Top
4 Isochron Scepter
4 Counterspell
2 Absorb
2 Mana Leak
4 Thirst for Knowledge
2 Fact or Fiction
4 Cunning Wish
3 Fire/Ice
2 Wrath of God
1 Eternal Dragon
2 Exalted Angel
2 Decree of Justice
1 Vedlaken Schackles

SB:

3 Disenchant
1 Purge
3 Lightning Helix
1 Orim's Chant
1 Fact or Fiction
1 Muddle the Mixture
3 Brain Freeze
1 Wing Shards
1 Pulse of the Fields

I dla równowagi moja decklista:

2 Hallowed Fountain
2 Sacred Foundry
2 Steam Vents
1 Minamo, School at Water's Edge
1 Mikokoro, Center of the Sea
2 Seat of the Synod
1 Ancient Den
4 Flooded Strand
1 Polluted Delta
4 Island
3 Plains
2 Chrome Mox

4 Isochron Scepter
4 Counterspell
2 Absorb
4 Thirst for Knowledge
2 Fact or Fiction
3 Cunning Wish
3 Fire/Ice
1 Orim's Chant
2 Lightning Helix
3 Wrath of God
2 Mana Leak
1 Eternal Dragon
2 Exalted Angel
2 Decree of Justice

SB:
1 Decree of Justince
2 Exalted Angel
2 Purge
1 Lightning Helix
3 Disenchant
2 Orim's Chant
1 Fact or Fiction
1 Hinder
1 Brain Freeze
1 Wing Shards

Przy czym na uwagę zasługuję tu szczególnie pierwsza decklista, z uwagi na ogromne doświadczenie Elda w grze tym deckiem. Bardzo zgrabnie udało mu się wpakować tu tyle kluczowych kart jak również zbudować bardzo zwarty a jednocześnie elastyczny sideboard.



Noireve - Pt sie 18, 2006 11:47 pm
" />W obydwu decklistach brakuje Boskich Wierchołków Mistrza.

Osobiście preferuję spis poniższy:

4xFlooded Strand
1xPolluted Delta
1xWindswept Heath
2xSacred Foundry
2xHallowed Fountain
2xSteam Vents
1skycloud Expanse
2xPlains (taki z ptakiem, z Mirage'a) (tak, tak -dwie równiny, dzięki czemu jest 60 kartonów w decku)
4xIsland
2xAncient Den
1xSead of the Synod
2xChrome Mox

4xIsochron Scepter
3xForce Spike
4xCounterspell
2xAbsorb
4xThirst for Knowledge/3xThirst for Knowledge
1xFlash of Insight
1xFact or Fiction
2xSensei Divining's Top (boski wierzchołek miszcza)/3xSensei
2xWrath of God
2xLightning Helix
2xFire/Ice
2xOrim's Chant
2xExalted Angel
2xDeecre of Justice
3xCunning Wish

Kredens:
2xMeddling Mage
1xExalted Angel
1xDeecre of Justice
1xCondemn
1xFact or Fiction
1xOrim's Chant
1xFire/Ice
3xGhostly Prison
2xDisenchant
1xUrza's Rage
1xAbsorb

Wersja ta gra na boskich wierzchołkach mistrza, które z feczami działają niesamowicie (stąd dwa dodatkowe fecze). Kolejną różnicą jest Flash of Insight -karta bardzo niedoceniana, a robiąca bardzo wiele, szczególnie w lategame, gdzie flashback działa jak tutor; pozatym możemy sobie jej ponownie zażyczyć, jak i kart przez nią usuniętych. Co do side'u:
--->Condemn -na irytujące Genezy, Togi i wszelkie inne berserkery
--->dodatkowy Anioł, Dekret -to i dwa inne sloty w przypadku profilaktycznego wysajdowania bereł
--->Prison -na dość popularnego śmierdziela 3/1 z haste'em
--->Urza's Rage -przydatne do dobicia oppa

Wrażenia z grania decklistą powyższą mam bardzo dobre. Interakcja feczkrain z boskimi wierzchołkami mistrza jest bardzo przyjemna. W zasadzie każdy meczup jest do wygrania; póki co wszystkie loosy zawdzięczam własnej bezmyślności i brakowi ogrania.

Pozatym bardzo ciekawą kartą w połączeniu z Topem i z feczami wydaje mi się Counterbalance z Couldsnapa. Ciekaw jestem co o tym sądzicie.



PASEK - So sie 19, 2006 12:17 am
" />Ja bardzo nie lubię topow, ponieważ wiażą nam mane na poczatku rozgrywki co nie zmienia faktu, że nie są one złą kartą.
Co do twojej listy decklisty uważam, że ma ona fatalny mana base:
1) nawet grając na sesnsejach nie możemy pozwolić sobie na grę na 21 lądach+2moxy
ten deck ma bardzo dużo drogich kart i jest strasznie mano chłonny. Większość przegranych pochodzi z braku lądów - nie chodzi nawet o screw ale o to, że ten deck żeby poprawnie dziłać nie powinnien omijać land dropów przynajmniej do 5 tury. Dodatkowo przy takiej małej ilości many musisz mieć straszne problemy z atogiem- wszytkie twoja karty są takie drogie, że nie masz many, żeby je rzucać i jednocześnie ich bronić.
2) Czemu tylko 1 plains? - biała mana jest ważna w tym decku by być w stanie rzucać WoGi w 4 czwartej turze
3) Po co windswept heath? szczególnie, że grasz tylko na jednym plainsie, moim zdaniem druga delta byłaby dużo lepsza.

Wydaje mi się, że do używania counterblansu trzeba by było ten deck zupełnie przebudować -napewno kluczowe by były 4 senseje, jak również odpowiednie ułozenie kart po koszcie.
Nie wkluczam, jednak, iż counterbalnce mógłby działać w takim decku po odpowiednich modyfikacjach.



Noireve - So sie 19, 2006 8:37 am
" />1,2,3.Czemu 21 lądów i 1 plains? Literówka. Miast jedynki powinna być dwójka co zaraz poprawię. Notabene przez to jest 59 kart. Tak więc źródeł many mam 24. Wydaje mi się to odpowiednią opcją; raczej nigdy nie mam z nią problemów.



rwieczor - So sie 19, 2006 6:51 pm
" />Noireve napisz proszę czy Ghostly Prison zdają egzamin w tym decku, bo swego czasu sam o nich myslałem, ale nie testowałem tego, przecież napory grając przeciwko No-Stickowi saidują disenchant, lub naturalize.

Co do counterbalance to zgadzam się Paskiem, że wymagałby przebudowania decku co zmieniłoby jego pierwotny charakter.

Skycloud Expanse - ten land nie powinien znajdować się w tym decku ponieważ bardzo często nie może nam on dać akurat tej many jaką potrzebujemy co bardzo często mnie irytowało i prowadziło nawet do porażek!! A poza tym kiedy są juz duale UW to problemy z mana base'em zdażają się już zdecydowanie rzadziej.

Chciałbym się również wypowiedzieć na temat Force Spików, które nie sprawdziły się u mnie pomimo tego że wydawały mi się naprawdę dobre. Mianowicie na napory które ta karta powinna karcić w cale nie jest złotym środkiem ponieważ mamy dużo mainowych odpowiedzi na kolesi. Poza tym z kontrolkami jest praktycznie martwą kartą nie wyłączając kilku sytuacji kiedy uda nam się ich w skuteczny sposób użyć. Nie zdażyła się wam nigdy taka sytuacja że jesteście bez twardej kontry na ręku i by skontrowac jakiś kluczowy czar oppowi musicie rzucić mu 2 lub 3 FS?? Prowadzi to sporych strat po naszej stronie jeżeli chodzi o Card Advantege.

Jeszcze co do SB. Ogólnie rzecz biorąc to SB składam dopiero przed turniejem kiedy wiem jakiego meta się spodziewać, ponieważ przydatność np. Magów w sytuacji kiedy nie ma Tooth and Naila lub Desire'a jest praktycznie zerowa.



Noireve - So sie 19, 2006 7:08 pm
" />Co do Ghostly Prison -karty tej używam głównie ze względu na Friggorida. Co do innych naporów -Boros często nie ma miejsca na te Disenchanty na sajdzie, trzyma np Igły. Prócz więzień dobrymi na Frigo wydają mi się także:
<---Caltrops (chyba najlepsza opcja; nawet stechowane, zsajdowane Firgo nie niszczy artefaktu, poza tym opp się go nie spodziewa, raczej jednak jedynie na Frigo)
<---Powerstone Minefiled (także dobry tech na wszystkie napory; eliminuje całkowicie Frigo, Borosa, Goby, różne Randomy, z Aff też działa gut; jego wadą jest jednak koszt, który jest o jeden większy zarówno od Więzienia jak i Caltropsa)

Co do Expansji, to nie zdarzyłoby mi się jeszcze ażebym miał przez nią problemy z maną. Zdaję sobie jednak sprawę, że taka sytuacja może się zdarzyć -dlatego jest tylko jedna.

Odnośnie Spike'ów -ja jednak nie rezygnowałbym z nich:
<--- wielokrotnie ratowały mi zad w early, a i late pomagały
<--- umożliwają one nam niekiedy w pierwszych turach skontrowanie dwóch czarów, co wg mnie jest niekiedy kluczowe
<--- co do rzucania dwóch Spike'ów na jeden czar -wszystko się zdarza, ale wg mnie Force wynagradzają takie sytuacje przydatnością w early

Co do sideboardu -zgadzam się w 100% Moja jego wersja jest złożona na kadwadzieściańskie meta wizardowe, czyli dość szerokie środowisko.



Eld - Wt sie 22, 2006 12:57 pm
" />
">W obydwu decklistach brakuje Boskich Wierchołków Mistrza.

Nie da się zaprzeczyć, że Sensei jest kartą godną uwagi, jednak widać pewną niekonsekwencję w twoim spisie. Jeśli już decydujesz się na grę nimi (co będzie wymagało większej ilości many) powinieneś grać Mana Leakami zamiast Absorbów, poza tym same w sobie nie generują one przewagi w kartach a jedynie poprawiają card quality (jeśli dokupisz odpowiednio dużo fetch-landów) co razem z moxami wymusza granie na więcej dociągu (w twoim spisie tylko 3 Thirst i 1 Fact). Kolejna sprawa to mała ilość removalu w twojej wersji - 2 Fire/Ice, 2 Helix i 2 Wrath to moim zdaniem zdecydowanie za mało do walki z naporami. Wiem, że Scepter z Chantem je niby elegancko zamyka ale bardzo dużo beatdownów ma dzisiaj odpowiedzi na berła (needle albo po prostu burn w paszczę albo Lavamancer gdy próbujesz go zamknąć Chantem) i dlatego moim zdaniem powinno się mieć więcej odpowiedzi na stwory.


">Noireve napisz proszę czy Ghostly Prison zdają egzamin w tym decku, bo swego czasu sam o nich myslałem, ale nie testowałem tego, przecież napory grając przeciwko No-Stickowi saidują disenchant, lub naturalize.

Przede wszystkim nie zdają one egzaminu na deck, o którym autor pomysłu wspomniał na poczatku - Friggorid. Karta za 3 mana nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ zwykle początkowe tury to Terapia i z Prisonem możemy się pożegnać jeśli tylko przeciwnik je zauważy. Dodatkowo w następnej grze wsajduje z pewnością Ray of Revelation, co moim zdaniem zdecydowanie świadczy na niekorzyść tej karty w matchupie z Friggo. Grałem tym swojego czasu i sprawdzało się całkiem nieźle na RG Beats i UG Madness, jednak to było dawno temu i teraz metagame wygląda zdecydowanie inaczej. Na Borosa tą kartą wiele nie poradzisz, może skarcisz jakieś Zoo czy Affinity. Czy nie jest więc lepiej zamiast tego mieć w side dodatkowe Helixy i Fire/Ice'y ?


">kycloud Expanse - ten land nie powinien znajdować się w tym decku ponieważ bardzo często nie może nam on dać akurat tej many jaką potrzebujemy co bardzo często mnie irytowało i prowadziło nawet do porażek!! A poza tym kiedy są juz duale UW to problemy z mana base'em zdażają się już zdecydowanie rzadziej.

Kolejny dual land w talii = większa szansa, że przez te 2 życia przegramy z jakimś naporowym dekiem. Przeciwko Borosowi czy jakiemuś Affi często nie możemy sobie pozwolić na wkładanie do gry stapowanych landów, bo 2t to jakaś kontra/removal, 3t to zwykle Thirst albo znowu jakaś kontra i w 4t albo musimy rzucać Wrath of Gof albo możemy sobie pozwolić na luksusowe Fakty eot. Ekspanse dodatkowo pomaga rzucać Absorby (jeśli na nie grasz ) i w początkowej fazie gry pozwala filtrować manę z Mikokoro (niezwykle rzadko się zdarza, że to uratuje tyłek, ale jednak). Expanse może przeszkadzać praktycznie tylko w drugiej turze jeśli nie masz innego landa i akurat musisz rzucić Counterspella + liczyć na topdeck kolejnego źródła many, co zdarza się bardzo rzadko. Już częściej będziesz zmuszony w takiej sytuacji rzucić 2t Ice w cokolwiek aby pociągnąć kartę.


">Chciałbym się również wypowiedzieć na temat Force Spików, które nie sprawdziły się u mnie pomimo tego że wydawały mi się naprawdę dobre.

Jednak często udaje się nimi kontrować Legionistów/Silver Knighty, gdy boros zaczyna. Poza tym są nieocenione w walce z Friggoridem, bardzo pomagają przeciwko Affinity. W kontrolnych matchupach różnie z nimi bywa, ale zwykle znajdują swoje zastosowanie (Psychatog często w początkowych turach zagrywa Thirsty/Fakty aby dobre rozbudowywać swój mana base, z kolei Gifts Rock bardzo często w początkowych turach manę zużywa na styk, o ile nas tylko wcześniej nie wykosi srogo Terapiami )


">przydatność np. Magów w sytuacji kiedy nie ma Tooth and Naila lub Desire'a jest praktycznie zerowa.
[url]

Za to prawie zawsze trafią się Psychatogi, Gifts Rocki czy mirrory, na które Mage również jest bardzo przydatny. Poza tym jakieś losowe Balancing Tings.



rwieczor - Wt sie 22, 2006 3:32 pm
" />
">Za to prawie zawsze trafią się Psychatogi, Gifts Rocki czy mirrory, na które Mage również jest bardzo przydatny. Poza tym jakieś losowe Balancing Tings.

Jeżeli mag jest dobry na mirrory to jaka karte wtedy nazywasz?? A gifts rock ma na niego wystarczajaco duzo odpowiedzi. A jak chcesz maga przeforsowac na psychatoga?? Wydaje mi się to średnim pomysłem, dostaniesz kontre i tak to się skończy, że on wstawi swojego powiedzmy familiara, albo toga

Co do Force Spike'ów to wystarczająco długo testowałem je i muszę powiedzieć że są o niebo gorsze niż w psychatogu, ponieważ psychatog ma dużo mniej odpowiedzi na wiele kart niż No-stick, więc musi być przygotowany na to żeby kontrować dużo więcej! Nasz deck może sobie porodzić z wieloma kartami i to bez sytuacyjnego FS'a.


">Expanse może przeszkadzać praktycznie tylko w drugiej turze jeśli nie masz innego landa

Ten land nie przeszkada tylko w rzucaniu counterspell'a ale również helixa. A co do naporów to nie powinno z nimi być aż tak źle jeżeli na sb mamy pulse'a. A pozatym Wrath w 4 turze nie jest przecież taki zły, żeby sprzątnąć 3 kolesi. A poza tym expanse nie jest islandem więc gorzej działają Schakles, a właściwie wtedy możemy na nie nie grać.


">Nie da się zaprzeczyć, że Sensei jest kartą godną uwagi

Sensei jest kartą godną uwagi, ale nie w tej talii, która naprawdę potrafi grać na top deckach w trudnych sytuacjach. Zamiast sensei'a wolę zagrać thirsta i dobrać te 3 karty niż je oglądać w otchłani mojej biblioteki
Sensei jest chyba dobrą odpowiedzią tylko na jakiś discard typu duress, terapia. Ogólnie nie polecałbym go do decku, bo osobiście nie lubię się bawić bilblioteką, ale jak ktoś już musi nim grać to może sobie na niego znajdzie miejsce.



Kaoss - Wt sie 22, 2006 4:53 pm
" />Zaczynamy, ląd mox mag, i gdzie tutaj psychatog wali jakąś kontre ? nawet jeśli nie mamy takiego porno sytuacji to biorąc pod uwage to ze zaczynamy i mamy force spikei w decku (ktorych ty niewiedziec czemu nie lubisz) jestesmy w stanie w 3 turze przepchnąc maga. Zresztą co jest złego w wyciągnieciu kontry za 2 mana ? w momencie w ktorym wejdzie tog mozemy walnąc maga jako blokera dając sobie dodatkową ture na stopdeczenie czegos dzieki czemu przeciwstawimy sie napierającemu atogowi. Więc prosze cie, nie mów że magowie są słabi na toga bo ma na nich odpowiedź, w takim razie są słabi na wszystko bo dizajer ma trutha, tings fire/ice, tooth kamyka, triskeliona z reki...



rwieczor - Wt sie 22, 2006 8:12 pm
" />
">Zaczynamy, ląd mox mag

Ok biorąc pod uwagę że w deckach tu opisanych są po 2 moxy to takie podejscie to jest porno, ale chyba wolałbym wstawić berło.


">Zresztą co jest złego w wyciągnieciu kontry za 2 mana ?

Ok, a jeżeli to tog ma Force Spike w naszego maga?? Tam się przecież gra na 4. Jeżeli wyciągasz kontrę to on wstawia toga, ale może nie kontynuujmy akurat tej dyskusji dalej, bo to do niczego nas nie prowadzi.


">dizajer ma trutha, tings fire/ice, tooth kamyka, triskeliona z reki

Sorry co robi tooth tym kamykiem?? Rzuca w tego maga żeby mu głowę rozwalić?? Nie rozumiem zupełnie tego posta. A poza tym, czy grając z toothem możemy mu pozwolić rzucić triskeliona z ręki. Już napisałem że akurat na ten deck mag jest bardzo dobry.
Proszę byś jeszcze znalazł post, w którym napisałem o tym:

">Więc prosze cie, nie mów że magowie są słabi na toga

Powiedziałem tylko, że są średnim pomysłem, a jak spodziewam się na turnieju dużo togów to wolałbym mieć na SB 3 purge na przykład.



stw - Wt sie 22, 2006 9:44 pm
" />Moze ja się trochę wypowiem na temat tego decku, bo jak by nie patrząc trochę nim pograłem.


">3xGhostly Prison
To jakaś żenada. Zagrałem raz tą kartą w sb i muszę stwierdzić, ze jest beznadziejna. W Polsce praktycznie nie ma teraz ichoridów i trzymanie karty, która praktycznie jest na 1 matchup mija się z celem. Boros nic sobie z takiej karty nie robi, bo kiedy no stick zaczyna rzucać karty za 3 mana to boros jest na etapie palenia. Z Agro rockiem wytapowujemy się jak pały, a on zapodaje nam albo trolla albo miecz i też robi się niewesoło. Dalej lepiej już mieć w main/sb po komplecie f/i oraz helixów, które równie dobrze sycą na ichorida. A i jeszce jedna sprawa. 3 manowa odpowiedź na ichorida to 3 tury na rzucenie terapi w tą odpowiedź. Poza tym wszytkie te decki sideboardują na nas albo disenchanty albo naturalizy wieć prison może byc dla nich timewalkiem- ichorid może mieć ray of revalation.


">Zaczynamy, ląd mox mag, i gdzie tutaj psychatog wali jakąś kontre
Zaczynamy land, mox, berło z fire/ice i gdzie tutaj psychatog wali jakąś kontrę? Coś takiego to totalne porno i zdarza się raz na kilkanaście gier więc raczej bym na to nie liczył. Mag jest dobrą kartą w tym decku ale na specyficzne meta. Mydlak jest świetny na decki pokroju tootha, desier oraz thingsy czyli wszelkie komba. Na atoga i mirrora jest średnim pomysłem. Fakt faktem możemy mu wyłączyć tego atoga, ale nie zapominajmy, że najczęsciej to nie giniemy od tego kolesia, ale od Meloku, których po sb jest więcej niż 1. Nie wspomnę tu o tym, że gracz atoga musiąłby być kompletnym kretynem, żeby nie mieć po sideboardzie żadnego removalu na maga (np. ghastly demisy które zabijają też anioła ).Na mirrora uważam, że mag jest równie żenujący, bo jaką kartę niby nazwiemy. W no-stickach jest za dużo removalu (fire/ice, helix, wrath, condemn, wing shard's, urza's rage). Do tego nie zapominajmy, że jaśli nazwana przez maga karta znajdzie się pod berłem to na luzie będzie można ją nazywać- i tak ją zagra z tego berła. Ostatnim deckiem na który Mag może coś zrobić to Rock, ale ten też ma kilka odpowiedzi na tego kolesia (deed, smother, putrefy, edykt- troche trudno to wszytko ponazywać). Na wszelkie napory mag nic nie robi. Z borosem i rg zejdzie szybciej niż wszedl, z afką spłonie od seala, f/i, shrapnela, red bomby, z agro rockiem dostanie putrefixem,terapią, jitte, smothrem albo ze sworda. Kolejnym deckiem na który mag może sobie posiedzieć i popatrzeć jest Burning Tog, który ma równierz masę różnego removalu w mainie (f/i, elektrolyze, ftk, repeal, coś pod wishem). Dlatego uważam, zę magami jednak nie powinno się grać w tym decku, chyba że jest ku temu sprzyjające meta.


">Więc prosze cie, nie mów że magowie są słabi na toga

">Powiedziałem tylko, że są średnim pomysłem, a jak spodziewam się na turnieju dużo togów to wolałbym mieć na SB 3 purge na przykład.

">tylko zauwaz ze purge jest na toga i affe.., a mag na polowe+ deckow
No właśnie purge jest dobry na afkę i TOGA, czyli obecnie połowę meta. Wszelkei Burning Togi, Dredge Togi, Ruel Togi, Affiniti, Ichoridy stanowią obecnie połowę meta więc nie widzę żadnych przeciwskazań odnośnie trzymania tej karty w sb zamiasy wspomnianych juz wyżej mydlanych magów.


">Expanse może przeszkadzać praktycznie tylko w drugiej turze
Wiem Eld, że w każdej wersji Sticka grasz tym landem. Może ci się sprawdza ale ja zagralem nim kilka razy i muszę stwierdzić, że częsciej mi przeszkadzał niż pomagał. Jedną z tych irytujących opcji jest niemożliwiść rzucenia w 2t kontry, helixa albo fire, a drugą w middle/late game to, że zdażał mi się brak jednej niebieskiej na rzucenie counterspella. A do tego często mając 3 many dostawałem ice w jedną niebieską i znowu mając wyspę/duala z u oraz tego filtr landa nie mogłem zagrać kontry.


">Chciałbym się również wypowiedzieć na temat Force Spików
Kolejna dyskusyjna karta w tym decku. Ale poprę ją któtkim komentarzem. No stick w przeciwieństwie do Ruel Toga nie potrzebuje za wszelką cenę kontrować 1st czy 2st dropów. To nie jest deck skontruj cały świat, tylko znajdź odpowiedź na cały świata. Po to mamy właśnie w mainie dużo kart które mają karcić napory oraz cunning wishe, od ktorych atogi już praktycznie odeszly (no może poza cyryl togiem). Cunning Wishe w trzykolorowym decku pozwalają nam mieć odpowiedź na wszystko, no może poza gravem. Force Spike w meta kontrolnym jest wogóle nie potrzebny. Nie zdaje egzaminu. Wolę mieć w maine 6 twardych kontr + 2 mana leaki niż 6 twardych + 3 fs, bo Mana Leak jest dobry w middle game i 100 razy lepszy w late game. A poza tym w miejsce tego 1 fs uzyskujemy wolny slot, który z powodzenie można uzupełnić 4 cunning wishem albo kolejnym helixem czy nawet techowymi szaklami, które są dobre na wszystkie napory i całkiem całkiem na psychola.



Cyrax - Wt sie 22, 2006 10:07 pm
" />Wersja Elda- mage +senseie to naprawde słaba opcja na kontrolne meta. Magowie nigdy nie stanowią dobrej odpowiedzi na kontrolę, ponieważ:
a) zawsze są kontry,
b) W meczupach kontroli kazdy gracz ma duzo czasu na znalezienie odpowiedzi,
c) nazywanie psychatoga moze sie skonczyć porażką-nowoczesne togi graja na smothery truthy i meloku. Przeciwnik nie ma zwykle innych celów pod smothery, więc raczej będzie je miał na ręku przygotowane .
Nie wyobrażam sobie, dlaczego zrezolwowanie pierwszoturowego maga, które powoduje ogromny card disadvantage miałoby dawać dużą przewagę. Pierwszoturowy isamaru też nie zawsze wygrywa grę, a nie jest związany z card disadvantage.
Myślę, że jeśli już to lepszą opcją byłoby rezygnacja z faktów i użycie magów w celu ich wyłączenia. Przypominam sobie, że Eld postulował to w którymś ze wczesnych postów. To z kolei prowadzi nas do dyskusji o senseiu:
Nie lubię senseia, ponieważ:
a) w szybkim meta działa jak muligan, opoźniajac nas o turę,
b) poprawia jedynie card quality, nie daje card advantage,
c) jest kolejną bezużyteczną kartą w decku, który ma same "toporne" odpowiedzi.
Sensei ma swoje plusy:
a) pozwala uniknąć przegranej we wczesnej fazie walki pomiędzy dwoma kontrolami. W meczupach kontroli często graczowi, który nie dobrał drawu i nie ma odpowiedzi na wczesny draw przeciwnika, sytuacja wymyka się z rąk. Przeciwnik zaczyna układać "łańcuszki faktów", a nam nie pozostaje nic innego jak się złożyć. Sensei zapobiega tego typu sytuacjom, szczególnie częstym w no-sticku,
b)pozwala wystawiać ląd co turę, kosztem ogromnej ilości tempa,
c)można go zdiscardować z thirsta .
Niestety zrezolwowanie faktów jest zwykle lepszą odpowiedzią na takie problemy
Ogólnie wydaje mi się, że wersja Elda ma dużo słabiej z kontrolami niż inne. Być może to raczej jego umiejętności decydują o wygranych
Oczywiście nie jestem specjalistą od tego decku i jest pewne, że popełniłem powyżej dużo błędów. Jeśli ktoś ma ochotę może je wskazać, ale proszę o rozsądną argumentację.



Chmura - Wt sie 22, 2006 10:24 pm
" />
">Ostatnim deckiem na który Mag może coś zrobić to Rock, ale ten też ma kilka odpowiedzi na tego kolesia (deed, smother, putrefy, edykt- troche trudno to wszytko ponazywać).
Chciałbym żebyś miał rację. Smother jest przeważnie 1, Edykt jest tak sporadycznie spotykany ,że nie ma co go pod uwagę brać, Putrefy nazywasz (jeżeli ci ręka na to pozwala, bo w niektórych sytuacjach zwyczajnie lepiej nazwać ważniejsze karty jak Gifts ,czy Wish) jako ,że opp ma ich 4 ,a Deedy są przeważnie 2/3 i są do skontrowania.
Mag nie musi się utrzymać bardzo długo. Wystarczy ,że posiedzi, popsuje troche krwi, popilnuje przez chwilę Berła. Jest też swoistym odgromnikiem. O ile nie dostanie Smotherem, właśnie wyciągnał removal przeznaczony na twoje Berło/Aniołka. To wiem z bolesnych doświadczeń. Jest to jedna z bardziej upierdliwych kart na Rocka, więc jako jego kierowca szczerze wam Maga odradzam .



stw - Wt sie 22, 2006 10:29 pm
" />Właśnie dlatego napisałem, że ostatnim deckiem na który mag coś może zrobić jest rock. Popsuje trochę krwi, bo wyłączy te gifty, wisha, albo putrefixa jak jest berło na stole. Ale nie zapominajmy, ze Magowie dopiero wchodzą po sb, a ty masz wtedy jeszcze naturalize. Pozatym prędzej czy później znajdziesz odpowiedź na tego Mydlaka.



PASEK - Wt sie 22, 2006 10:51 pm
" />Osobiście uważam że mag jest dobry na rocka, ponieważ w standardowych wersjach tego decku zazwyczaj removalem są 4 deedy i 4 putrefy i jakaś mała liczba smotherów, które i tak pewnie nie zagrzałyby miesjca na 2 grę po sideboardzie w rozsądnej ilości. Mag na putrefy znacznie ułatwia grę z rockiem, deed jest dużo gorszym removalem na ten deck niż instantowy putrefy.
Mag poza tym jest dośc uniwersalną odpowiedzią dla decku, który większość slotów sideboardowych ma zajęte przez wishboard. Oraz pomaga z deckami, którym cięzko jest obejść berło z chantem wyłaczając removal na berło.
Na atoga jednak wolałbym mieć dodatkowe purge- psychatog jest strasznym problem dla tej talii, gdy wejdzie, trudno się go efektywnie pozbyć bo wrathy są słabe jako spot removal przeciwko innym kontrolom - i jakies dodatkowe anioły i dektrety ktore są z kolei problemowymi kartami dla atoga.
Co do force spików to uważam są kluczowe w agresywnych metagame'ach, bo mimo tego, że no-stick ma opowiedzi na "wszystko", często są one za wolne lub za mało efektywne (np. wratha bez moxa można rzucić dopiero w 4 turze i trzeba się przy tym całkiem wytapować, a opowiedzi z wisha często zajmują dwie tury). Są całkiem niezłe w mocno zróżnicowanych meta-gamach, szczególnie, jeśli są jakieś rogue decki, oraz pomagają w MU z friggoridem. Na kontrolne meta znacznie lepsze są mana leaki, ponieważ ich przydatność jest dłuższa.



Eld - Śr sie 23, 2006 3:49 am
" />Pora dosyć dziwna na pisanie posta, ale właśnie wróciłem do domu, włączyłem komp, więc czemu nie napisać kilku słów przed snem.

1. Jeśli tak bardzo chcecie mieć ustawioną wersję anty psychatog, to sprawa jest bardzo prosta - nie grajcie no-stickiem. Psychatog to chyba najsłabszy matchup tej talii. Mówicie o Purge przeciwko Togom zamiast Magów, co jest moim zdaniem co najmniej dziwne. 1 Purge zabija 1 Psychatoga (o ile nie spadnie z Duressa) a 1 Mage wyklucza wszystkie Togi (o ile jakiś już nie siedzi w stole). Gadanina o Smotherach jest bezsensowna, bo przeciwnik je najzwyczajniej w świecie wysajdowuje. Gadanina o tym, że zabije nas Meloku w "nowoczesnym" Togu to jakaś pomyłka. Meloku (pomijając fakt, że zwykle jest singlowy) ma tą olbrzymią wadę, że kosztuje aż PIĘĆ mana, przez co zdecydowanie trudniej nim zabić niż Togiem, to chyba jasna sprawa. Już bardziej się obawiam Stalking Stonesów. Spike w drugoturowego Maga to też rzadkość, gdyż te zwykle po pierwszej grze lądują w sidedecku, stąd prosty wniosek - Mag wyciąga kontrę, a jeśli przypadkiem wejdzie w stół to mamy spokój z Togami na jakiś czas. Swoją drogą ciekawe czemu w UBw Togu sajdowanie Magów na innego Toga jest ok a w czantowniku ma być niby złe.

2. W mirrorze Magiem zwykle nazywam Mana Leaka, gdyż nimi nie gram - prosta sprawa. Czasami wyrzucam Sceptery na jedną grę i wtedy też mam dobry cel. Tłumaczenie, że Mag jest słaby, bo Wrath to kpina, ta karta to wytapowanie się 4 mana w mainie, co oznacza zwykle odpowiedź w postaci Sceptera w następnej turze. Gdyby tylko przeciwnicy częściej mi tak robili. Ktoś napisał, że kontrola znajdzie czas, aby go i tak utłuc. Spoko, ważne że swoje 8-10 obrażeń zada, to naprawdę sporo znaczy. Poza tym jakieś Condemny czy Wing Shardsy to 1 Wish u przeciwnika mniej = dla nas syt.

3. Na Rocka Mag jest wprost nieoceniony. Z rzadka banuje się Putrefy, czy Deeda, najczęściej celem jest Gifts Ungiven, co pozwala nam spokojnie rzucać relaksujące Fakty/Thisrty z końcem bez ryzyka nadziania się na odpowiedź.

4. Kwestia Force Spike na agresywne decki - ujmę to tak. Mana Leak jest zdecydowanie lepszy, ale wymaga grania na więcej Moxów, co sprzyja kapiastym rozdaniom po ewentualnym mulliganie. Jeśli tak bardzo go nie lubisz, spróbuj Spell Snare, również jest sycący na agresywne decki + niweluje Counterspelle, Wishe czy Berła w wolniejszych matchupach.

5. Aby polepszyć nieco matchup z Togiem (i z kilkoma innymi taliami) ostatnio zacząłem używać Morningtide - sprawowały się całkiem nieźle.

6. Nie pamiętam jakie jeszcze uwagi były pisane powyżej, w każdym razie komentowanie, że to jest bez sensu, bo przeciwnik i tak ma odpowiedzi jest o dupsko potłuc. Możesz w ten sposób założyć, że Rock ci zawsze wyterapiuje i wyduressuje rękę a jak jakimś cudem dokupisz Berło to będzie miał zawsze tego Putrefy'a, że Tog zawsze ma 2 kontry więcej od ciebie, Tooth ma zawsze Boseiju, mega szybki Tron i siedemnaście Mindslaverów a Borosowi zawsze dochodzi 1t stwór 2t stwór a potem 3 ponzy i 7 paleń. Tylko po co ?



Cyrax - Śr sie 23, 2006 7:22 am
" />Kilka argumentów:
- 4 force spike+3 smothery daja 7 kart do wysajdowania, a psychatog wsajdowuje tylko 5, albo 4 - Meloku + Duressy
- Nie padła propozycja maga na Circular Logic, która wydaje się dosyć dobra,
- Mag na dwie karty to chyba słaba opcja, a przeciwnik gra helixami i fire/icami. Po takim magu dostaje się berło + helix/fire/ice i dwa za jeden.
Chociaż kto wie może wysajdowujesz helixy, żeby zmieścić magów?
- Generalnie, jeśli zakładasz, że każdy deck będzie miał screw/ flooda, to rzeczywiście opcja beatdown wydaje się sycąca . Każdy deck robi to co umie najlepiej i jest złożony tak, żeby działał. Jeśli Tog ma dwa razy więcej kontr od twojego decku, to dlaczego nie miałby mieć ich o 2 więcej na ręku? Jeśli jedyną szansą tootha na wygranie z kontrolami jest dobranie boseiju, a ma 8 tutorów + senseie, to dlaczego zakładasz, że go nie dobierze? Kiedy gram meczup tooth vs tog, to przeciwnik ZAWSZE ma boseiju po sidzie i w 95% przypadków je dobiera/wyszukuje w pierwszych 4 turach. Toothowi nie potrzeba mega szybkiego tronu bo chant nie stwarza prawie żadnego naporu i dlatego magowie są dobrzy na ten meczup. Jeśli rock gra na 8 discardu + Craniale, to nie możesz zakładać, że go nie dobierze. Ten deck właśnie tak działa. Kontrole wygrywają z nim ponieważ mają lepszy late-game plan. Podczas gdy rock siedzi na swoich odpowiedziach ( deedy + putrefy) kontrole spokojnie korzystaja z drawu i dobieraja wlasciwe zagrozenia. Nie wydaje mi się,żeby mag był jakimś kluczowym kolesiem na rocka, ponieważ napierać to on raczej nie będzie - witnessy+ słonie. Lepiej miec kontry, draw, dekrety i opcje pod berła, które czasem(zwłaszcza w late-gamie) potrafią po prostu zabić rocka.

Mógłbyś też napisać, czy dalej lubisz senseie i dlaczego.



Eld - Śr sie 23, 2006 8:01 am
" />Nie ma sensu żebym pisał o sensejach, po prostu masz zupełnie inny pogląd na grę tym deckiem niż ja, więc dalsze brnięcie w dyskusję jest bez sensu. Tak jak ty się nie zgadzasz z róznymi moimi rozwiązaniami, tak ja uważam dużo twoich odpowiedzi za bzdury (oczywiście nie we wszystkich miejscach). To raczej nie rozmowa na forum, trzeba by przeanalizować to na podstawie gier.



MasterBLB - Śr sie 23, 2006 10:12 am
" />hmmmm Eld,skoro tak chcesz karcić owe złe togi,może spróbować Llawan, Cephalid Empress?W przeciwnieństwie do maga,jest w stanie poradzić sobie z togiem już urzędującym w stole,nadto skutecznie zastopuje wrogie mydełka,i jak ktoś grywa infiltratory czy sroki.Kolejną zaletą wartą imho wspomnienia to jej odporność na fire/ice oraz smothera,a i koszt 3U,choć znacznie wyższy niż mydełka,jest przyjazny z racji zapotrzebowania jedynie 1 kolorowej mana.
Warto chyba dać szansę ze 2 sztukom w sidzie wg mnie.
A co ty sądziesz o tej propozycji?



Eld - Śr sie 23, 2006 10:23 am
" />To jest karta tylko na Toga. Nie można sobie pozwolić w tej talii na zapychanie sajda kartami tylko na jeden matchup - za dużo miejsca zabierają już karty pod Wishe. Takie ostre hateowanie się na ten matchup naprawdę nie ma większego sensu, gdyż tak czy siak pozostanie on przeciętnym matchupem. Jeśli wszyscy tak bardzo dużo Togów macie w swoim meta weźcie po prostu Affinity albo Friggorida i po kłopocie a nie jakieś sztuczki z czantownikiem.



Kaoss - Śr sie 23, 2006 2:56 pm
" />Ehhh fajnie, najpierw slysze ze na psychatoga od magów lepsze są purge a potem słysze ze psychatog i tak nas prawie zawsze zabija meloku co się zdaza sporadycznie z prostej przyczyny, tak jak powiedzial eld meloku to 5 mana i jego przepchnięcie bywa dość kłopotliwe. Dalej, czemu trzymam się force spikeow ? bo wbrew pozorom pomagają w grze z psychatogiem, stick gra na większej ilosci lądow dzięki czemu jest je na początku bez większych problemow wstawiac co ture, w sytuacji kiedy my mamy 5 mana a tog ma 4 przepchniecie pałki dzięki spajkom będzie dosc proste, daje nam też możliwosc na kontre w impa/zombie infestion w przypadku ichorida, meczap jest dość prosty ale jednak w pierwszej grze nie wiemy z czym gramy i tym sposobem widząc teoretycznie dobrą ręke nie mulimy go a wygrać bez palki i spaleń na ręce z frigoridem jest dość ciezko. Spajk pomaga rownierz w mirrorze czy grze z tanem i tingsem.

BTW czemu zawsze wszyscy zakładają że psychatog ZAWSZE ma kontre co jest dość sprzeczne z prawdą.



stw - Śr sie 23, 2006 5:54 pm
" />No dobrze może przesadziłem z tym, że zazwyczj zabija nas Meloku, ale mając w sb 3 Purge o wiele łatwiej jest z Psychatogiem niż mając Meddling Magów. Może idealnym rozwiązaniem byłoby włożenie i tego i tego do sb i wtedy skończyły by się te rozkminki co lepsze.



Angel_ - Śr sie 23, 2006 6:13 pm
" />Nie jestem żadnym autorytetem w dyskusji o tym, która karta lepsza w No-Sticku, aczkolwiek z doświadczenia wiem, że Meddling Mage'i o wiele bardziej karcą Psychatoga, niż naprawdę mało przeszkadzający Purge.. Meddling Mage jest o wiele bardziej uniwersalny; grając białym Togiem Meddling Mage jest najczęściej wsidowywaną kartą przeze mnie. Ta karta po prostu jest bardzo mocna.

Osobiście oczywiście apeluję by jak najwięcej No-Sticków grało Purge'ami - wtedy Tog będzie miał o wiele przyjemniej



Cyrax - Cz sie 24, 2006 9:43 pm
" />Ludzie i zwierzęta ! Otwieramy zapisy na nowe argumenty za lub przeciw magom! Prosimy nie powtarzać, że magowie karcą lub nie karcą jakichś meczupów. Sceptertoga i rocka nie karcą-sprawdziłem to sam ( Angel ). Na tootha są dobre. Proszę was, żeby dyskusja nie sprowadzała się do pokrzykiwań o wyższości purge'y nad magami i odwrotnie.
Argumentuj głupku!



dziemion - Cz sie 24, 2006 10:57 pm
" />czemu tutaj kazdy gada i omawia matchup ze scepter-togiem jesli w polsce jest tylko jedna taka talia i dobrze wiemy, kto nia gra
a teraz wrocmy do watku, porozmawiajmy o side: w mojej wersji/wizji magowie sa nienaruszalna podstawa, nie tylko ze wzgledu na decki ktore zatrzymuja(vide comba) lecz sa bardzo wazni i pomocni w przeprowadzeniu planu sidowego w postaci wyrzucenia cepow, razem z iglami(o ktorych pozniej) oslaniaja nasze kill condition dzieki czemu zamieniamy sie w aniol go. aby wspomoc plan naporu po sideboardzie trzymam w nim dodatkowego aniola.
teraz sprawa igly: opisany we wczesniejszych postach purge jest dobry ale jedynie pod wishem, sajdowe igly pozwalaja juz od pierwszych tur zatrzymywac toga nie czekajac az go wystawi w stol, igla w stole stawia kierowce toga w trudnej sytuacji, poniewaz nei dosc ze musi wrzucic toga i bronic go kontrami to musi meic trutha aby zebacz cokolwiek robil, igla na ten matchup daje nam czas, ktory jest tutaj najwazniejszy.
przydatnosc needla nie konczy sie na meczu z togiem, pomaga zatrzymac affinity- te wredne nexusy, potrafi bronic cepa i artefaktyczno-moxowy mana base przed deedem czy zatrzymuje nielubianego psa.
dzieki takiej budowie sidu mamy jeszcze wiecje opcji-mozemy sobie pozwolic na wyrzucenie cepow czyniac artifact hate przeciwnika nieprzydatnym, wrzucic aniola, magow i needle czyniac z tego pewnym stupniu stara dobra solucja czy po prostu dolorzyc igly do zatrzymywania psychatoga, do wyboru do koloru a i najwazniejsze ze skutecznie



majki - Pt sie 25, 2006 8:00 am
" />Hm, ja bym sie zaczal zastanawiac pomalu co zrobic z nowa karta, ktora niedlugo wejdzie, a mianowicie Krosan Grip - niekontrowalne, rzucone w berlo - i robi sie slabo. Odpowiedzi na to po side? Mag? Tak czy owak duze zagrozenie dla berla.

M.



Noireve - Pt sie 25, 2006 9:26 am
" />Pasku, wybacz mój analfabetyzm i nietagowanie kart w spisie.


">Nie da się zaprzeczyć, że Sensei jest kartą godną uwagi, jednak widać pewną niekonsekwencję w twoim spisie. Jeśli już decydujesz się na grę nimi (co będzie wymagało większej ilości many) powinieneś grać Mana Leakami zamiast Absorbów

Rzeczywiście patrząc pod tym kątem jest to pewna niekonsekwencja, jednak nazbyt wiele razy potrzebowałem twardej kontry w late, oczywiście nie jeden raz przydałaby się również kontra w earlyl Absorbami gra mi się poprostu lepiej.


">poza tym same w sobie nie generują one przewagi w kartach a jedynie poprawiają card quality (jeśli dokupisz odpowiednio dużo fetch-landów) co razem z moxami wymusza granie na więcej dociągu (w twoim spisie tylko 3 Thirst i 1 Fact).

Ich interakcja z feczami umożliwia ,,dodciąg dociągu", czyli pośrednio generuje również card advantage. Zazwyczaj albo mam jakiś draw albo tego Topa, dzięki któremu dostaję albo draw albo poprostu to co w danej chwili jest mi potrzebne.


"> Kolejna sprawa to mała ilość removalu w twojej wersji - 2 Fire/Ice, 2 Helix i 2 Wrath to moim zdaniem zdecydowanie za mało do walki z naporami. Wiem, że Scepter z Chantem je niby elegancko zamyka ale bardzo dużo beatdownów ma dzisiaj odpowiedzi na berła (needle albo po prostu burn w paszczę albo Lavamancer gdy próbujesz go zamknąć Chantem) i dlatego moim zdaniem powinno się mieć więcej odpowiedzi na stwory.

Więcej removalu dochodzi po sajdzie. Tutaj znów przydają mi się pozatym wierzchołki, ale to chyba żadna rewelacja. Jak dotychczas nie przegrałem jeszcze żadnej gry z naporem, prócz madnessu, który jest piętą achillesową tego decku, ale występuje już dziś sporadycznie.


">Przede wszystkim nie zdają one egzaminu na deck, o którym autor pomysłu wspomniał na poczatku - Friggorid. Karta za 3 mana nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ zwykle początkowe tury to Terapia i z Prisonem możemy się pożegnać jeśli tylko przeciwnik je zauważy.

Z całym szacunkiem Eldzie, ale to sugeruje że na Frigo nie warto wsajdowywać niczego, gdyż każda zauważona karta może być celem Therapi. Zdaję sobie sprawę, iż więźienia jest potencjalnym celem Rewelacji, dlategoteż jeśli chodzi o samego Frigo, wolę Caltropsa, który jest artefaktem albo poprostu Morningtide'a. Poza tym nie zawsze oppowi uda się tą kartę zauważyć, a i nie musimy jej mieć na startowej ręce, tylko dobrać akurat w turze kiedy chcielibyśmy ją wystawić (dociąg, sensei z feczem).

Co do wypowiedzi nt Force Spików, Eld napisał już wszystko co miałem do powiedzienia, a nawet więcej. Co do Magusków, również wsajdowują ich na Gifts Rocki i Togi; w przypadku tych pierwszych czestu berła odkładam na kredens i wchodzi kombinacja dekret, anioł, 2 magi, mag wyłącza 50% głównego removalu Rocka -putrefy lub deeda), te ostatnie (chodzi o togi) strasznie się rozmnożyły i osobiście uważam, że Medd. jest na przydatny (oczywiście nie mówię tu o Cyrceptogu, na którego wsytawienie maga jest wpuszczeniem flagberrera do gry), chociaż patrząc na to z innej strony rzeczywiście jest potencjalnym celem pod takiego trutha czy smothera. Nie mam na tyle dużego doświadczenia aby jednoznacznie się na ten temat wypowiedzieć.


">Sensei jest kartą godną uwagi, ale nie w tej talii, która naprawdę potrafi grać na top deckach w trudnych sytuacjach.

Widocznie to tylko ja jestem takim pechowcem, że zawsze mam flooda i topdeckuję kolejne krainy; między innymi właśnie dlatego gram na wierzchołkach. Już w czasach kiedy testowałem AmpliWake'a doceniłem ich potęgę -z feczami czynią cuda.


">Noireve napisał:
3xGhostly Prison

To jakaś żenada. Zagrałem raz tą kartą w sb i muszę stwierdzić, ze jest beznadziejna. W Polsce praktycznie nie ma teraz ichoridów i trzymanie karty, która praktycznie jest na 1 matchup mija się z celem. Boros nic sobie z takiej karty nie robi, bo kiedy no stick zaczyna rzucać karty za 3 mana to boros jest na etapie palenia.


Nie widzę nic żenującego w szukaniu odpowiedzi na deck, z którym miałem problemy. Testowałem Prisona, Minefielda, Caltropsa i Morningtide'a. Na prisona zdecydowałem się dlatego, że przydawał mi się także na różne losowe napory, których w meta wizardowym jest sporo, a także np na reanimatora. Na samego Frigo najskuteczniejsze są jak już wspomniałem Tide albo Caltrops. Wogóle szukanie rozwiązań na mecz z Frigo naszło mnie podówczas gdy zacząłem się z tym deckiem często spotykać i mieć problemy -nie uważam też, że trzymanie karty która jest przydatna tylko na jeden meczup mija się z celem wtedy gdy deck, na który się tą kartę trzyma jest bardzo popularny w meta, a w moim przypadku tak było. Co do borosa -wystawiając Prisona stawiam Borosa w sytuacji, w której musi wybrać, czy atakować czy palić, co eliminuje 50% zagrożenia. Palenia można kontrować, istoty eliminować -łatwiej jest robić jedną z tych rzeczy niż obydwie naraz, a w międzyczasie można zażyczyć sobie tego Pulsa i po problemie.


">Hm, ja bym sie zaczal zastanawiac pomalu co zrobic z nowa karta, ktora niedlugo wejdzie, a mianowicie Krosan Grip - niekontrowalne, rzucone w berlo - i robi sie slabo. Odpowiedzi na to po side? Mag? Tak czy owak duze zagrozenie dla berla.

nie wiadomo co jeszcze wyjdzie, więc takie gdybanie jest wg mnie póki co bez sensu
najlepszym sposobem wyeliminowania zagrożenia jest usunięcie słabego punktu, w który jest ono skierowane -już teraz często z kredensu wskakują mi do maina dwa wesołe Maguski/palenia, Anioł i Dekret miast cepów, co sprawia że przeciwnik zostaje z martwymi kartami. Nie uważam się za żaden autorytet w tej dyskusji, ale wiem że wielu topowych graczy takich jak Dziemion (patrzy wyżej -_-) i Bombay również stosuje taką roszadę.



FALI - Pt sie 25, 2006 10:46 am
" />Dziem to jak widzisz solucjowy SB w stkicku?? Ja testuje te nidle i moj sajdbord wyglada tak:
1 x Orim's Chant - tego nie trzeba tlumaczyc
1 x Lightning Helix - Wygrywa pod cepem gry z naporami,syci rowniez na kontrole
1 x Wing Shards - Sporadycznie, ale sie przydaje
1 x Stifle - Affka, dyzio
1 x Disenchant - mirror,tron,afa
1 x Pulse - Do odrabiania straconego HP z borosem i friggo
1 x Hinder - Kontra pod wishem musi byc
1 x Fact of fiction - patrz orim's chant
1 x Exalted Angel - zaskoczenie + bitdown
3 x Meddling Mage - komba i inne togi,bitdown
3 x Pitching Needle - zaskoczenie,transformacja w solucje.

W sumie to upchnalbym jeszcze 1 mydelko ale nie wiem za co.

Co do sensejow. Rowniez ostatnio gram 2 sztukami i sprawdza sie swietnie. Z naporami, kopie sie po te wogi i helixy a z kontrola wpuszczony w 1 turze daje nam przewage, gdyz dostajemy na reke to co chcemy dostac. Zapobiega rowniez screw w early gamie co czasem mnie sie zdarzalo.



Lord Kaczor - So sie 26, 2006 2:33 pm
" />
">dzieki takiej budowie sidu mamy jeszcze wiecje opcji-mozemy sobie pozwolic na wyrzucenie cepow czyniac artifact hate przeciwnika nieprzydatnym, wrzucic aniola, magow i needle

lol
Przecież jak wrzucisz igły do miana tak jak pisałeś to ten artefakt hate ma być nie przydatny??


">Co do sensejow. Rowniez ostatnio gram 2 sztukami i sprawdza sie swietnie. Z naporami, kopie sie po te wogi i helixy a z kontrola wpuszczony w 1 turze daje nam przewage, gdyz dostajemy na reke to co chcemy dostac.

Chcaiłbym tylko zauważyć, że sensei się do niczego nie kopie! Na napory jest słaby bo tylko nas spowalnia, przydaje się skolei na kontrole i discard przeciwnika. Pozatym wolałbym rzucić jednego Thirsta lub facty i dobrać to co mi potrzebne na ręke, a nie kopać się po jednej karcie jak to ująłeś.


">jeśli chodzi o samego Frigo, wolę Caltropsa, który jest artefaktem albo poprostu Morningtide'a.

Obie karty potrafią nam pomóc, ale tak naprawdę caltrops trzymać tylko na 1 match-up to trochę bezsensu...
Co do Morningtide jest dużo bardziej wszechstronne, ale bardzo często dostajemy terapią właśnie w niego jeśli opp zobaczył je juz u nas na ręce. Testowałem je przeciwko Ichoridowi i wygrywałem tylko jeśli akurat doszedł z top decku (Pasek może coś o tym powiedzieć). Osobiście wolę palić mu kolesi, a na koniec przewinąć Brain Freeze'em



Cyrax - So sie 26, 2006 4:44 pm
" />Dobra mały upgrade .
Doceniłem skuteczność magów. Są b. dobrzy na rueltoga i tooth and naila. Z tymi meczupami opłaca się chyba wstawiać kilku magów nazywających tę samą kartę - psychatoga i tootha.
Pomysł z igłami jest świetny. Bardzo dobrze się kombią z thirstami i feczami jak mamy senseie. Pure card advantage . Z drugiej strony chciałbym zobaczyć jakąś grę, w której przydało się WYSTAWIENIE igły. Dobra może być na atoga, ale przecież mamy plan z magami. Chyba, że chcecie wysajdowywać na mirrora berła i dekrety i nazywać te karty



Detmold - N wrz 17, 2006 1:37 pm
" />Ciekawe czy w sticku znalazło by się miejsce dla Teferi, Mage of Zhalfir z dodatku time spiral. Karta ta wydaje się stwarzać spore możliwości. Ładnie współgra z chant+pałka. Właściwie to jeśli są już są na stole te 3 karty to autowin dla sticka. Można go zagrać z końcem tury. Od biedy może też robić jako altrnatywny napieracz. Minusem raczej niewielkim jest jego legendarność i koszt to już większy minus. Jak myślicie mogłby pograc w sticku i jakie karty ewentualnie by w nim zastąpił?



Eld - N wrz 17, 2006 3:56 pm
" />No Stick jest wystarczająco wolnym deckiem żeby nie bawić się w typki za 5 mana, które tak naprawdę niewiele pomagają, bo berło z chantem już od dłuższego czasu jest raczej alternatywnym sposobem na wygrywanie gry.



Detmold - Pn wrz 25, 2006 8:30 pm
" />Zarzuce swoją wersją:
// Lands 24
2 Steam Vents
4 Hallowed Fountain
4 Flooded Strand
3 [CHK] Plains
1 [CHK] Plains
3 Polluted Delta
7 [5E] Island

// Spells 36
3 Orim's Chant
3 Fact or Fiction
4 Counterspell
4 Remand
4 Isochron Scepter
4 Mishra's Bauble
3 Wrath of God
4 Cunning Wish
4 Absorb
3 Lightning Helix

// Sideboard
SB: 1 Orim's Chant
SB: 1 Fact or Fiction
SB: 1 Lightning Helix
SB: 2 Brain Freeze
SB: 2 Disenchant
SB: 1 Echoing Truth
SB: 1 Muddle the Mixture
SB: 1 Fire/Ice
SB: 1 Rain of Rust
SB: 1 Mana Leak
SB: 1 Stifle
SB: 2 Urza's Rage

Na początku zaznacze, że wersją tą pogrywałem tylko w MWS nie w real life. I dlaczego tak a nie inaczej. Nigdy w sticku nie przekonywały mnie alternatywne win conditions w postaci 2 aniołow i 1 smoka lub dekret-u. To ma być tech na kontrole 1-2 dekrety w main?? Dlatego gram tylko na berła jako głowne a właściwie jedyne win condition jeszcze opcjonalnie urza rage pod wish-a(ale nigdy mi sie nie przydało). Strategia to ochrona isochrona+helix i wyrabianie card advantage na ręku(mishra bauble, fakty, wishe, remenady). Absorby 4 ze względu na ważny w tym decku element gain life+kontrola. Opcje w side wiadome więc nie będe się rozpisywał jedynie rain of rust pod bosejiu lub blinkimotha u oppa( inne wkurzające lądy). Wszystko pod wisha dlatego gram na 4szt. Wszelkie sugestie mile widziane.



Warmonger - Wt wrz 26, 2006 4:57 am
" />Problem polega na tym, że dostajesz Igłę i leżysz. Szukanie Wishem Disenchanta jest w tym wypadku ćwierćoptymalne i zwyczajnie wolne.



Brewiator - Wt wrz 26, 2006 5:22 am
" />
">Dlatego gram tylko na berła jako głowne a właściwie jedyne win condition
a jak rock ci zagra craniala z boselju to mowisz ze miales pecha czy jednak dochodzisz do wniosku ze cos skopales przy ustalaniu win condition? igla tez bardzo boli.

">wyrabianie card advantage na ręku(mishra bauble
z tego co ja sie znam na Card advantage to ta karta ci tylko odchudza deck, nabija storma i dziala ze thirst for knowledge (ktorego u ciebie z niewiadomych powodow nie ma), ale nie daje przewagi kart. Jest to wymiana 1 za 1
Fajnie ze absorby daja 3 zycia ale sa drogie.Stick potrzebuje kontr za 1-2 many. opcja sa rune snagi taki lepszy mana leak. Uwazam, ze remandy tu nie za bardzo pasuja, bo to nie jest atog ktory potrzebuje wrzucic psychola w stol obronic go i w nastepnei turze zabic. Zremandujesz czar a on wroci za ture. No chyba ze masz chanta na kiju ale taka sytuacja nie zdarza sie zawsze. Twoja wersja jest bardzo wolna komplet faktow bez thirstow komplet absorbow, brak force spike'ow i chrome moxow. masz malo removalu - standartowe wersje graja na fire/ice - zdejmuje drobnice, tapuje landa przed koncem w meczu z kontrolka a "cycling" za 1u czesto ratuje tylek. Jak wystawie na ciebie maga na sceptery to mam do skontrowania: 4 wishe 3 helixy. Pomijam wraciaki bo to sorcery i nie tak latwo przepchnac.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukano 207 wyników • 1, 2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom