ďťż
[Tempest-Kamigawa Extended] BG Rock



Siwy - Wt lis 02, 2004 5:24 pm
" />W chwili obecnej raczej na pewno zamieniłbym 4 dziady na 4x Sakura -Tribe Elder.

Co do burried alive - coż 1 karta nie sprawia od razu, że deck oparty jest na niej została włożona po prostu zamiast 1 living wisha gdyż i tak w dużej większości idziemy wishem po genezę a z burriedem mamy mozliwość od razu zagrania genezy + ewentualnie balotha/witnesski/ściany na grawe.

Echo - czy ja wiem czy jest sens pozbywania się karty która jest bardzo dobra na każdy matchup ? Tym bardziej, że to tylko 1 slot

witneski - tak ta karta jest rewelacyjna ale IMO 3 szt w mainie to troszkę za dużo.




MasterBLB - Pt lis 12, 2004 5:58 pm
" />a ja zapodam taką wersję rocka,którą obecnie męczę
8 Forest
6 Swamp
4 Llanowar Wastes
4 Treetop Village
1 Volrath's Stronghold
4 Birds of Paradise
3 Yavimaya Elder
2 Eternal Witness
3 Troll Ascetic
3 Wall of Blossoms
3 Living Wish
4 Cabal Therapy
2 Duress
4 Pernicious Deed
1 Vampiric Tutor
1 Diabolic Intent
2 Diabolic Edict
2 Ravenous Baloth
1 Haunting Echoes
1 Living Death
1 Recurring Nightmare
1 Deranged Hermit
SB: 1 Spike Weaver
SB: 1 Deranged Hermit
SB: 1 Eternal Witness
SB: 2 Naturalize
SB: 1 Woodripper
SB: 1 Cranial Extraction
SB: 1 Spike Feeder
SB: 1 Dosan the Falling Leaf
SB: 1 Genesis
SB: 1 Withered Wretch
SB: 2 Engineered Plague
SB: 1 Boseiju, Who Shelters All
SB: 1 Kokusho, the Evening Star



Truszkos - So lis 13, 2004 12:46 pm
" />Ile kosztowałoby złożenie takiej talii?? I czy najblizsza rotacja by jej nie uszkodziła jesli tak to co odchodzi co wchodzi??



MasterBLB - So lis 13, 2004 1:08 pm
" />rotacja uszkodzi ją i to mocno
out:
-wioski
-dziadki
-recuring
-living death
-stronghold
-spike'y
-hermit
-vampiric tutor
-woodripper




Kicpri - So lis 13, 2004 2:47 pm
" />MasterBLB:

Imo 3 witnesski gra ć, elderó w ogole nie grac, zamiast nich Sakura, Tribe Elder, nie rozumiem w ogole intencji wkładania diabolic intenta
deranged hermit takze wydaje mi sie być dziwnym wyborem, smotherow nie ma w ogole, geneza obowiazkowo, no i ten recurring nightmare bym wymienił za 3ciego balona.

co do sajdu, 3naturalize, przydalby sie takze dodatkowy removal w postaci edyktow/smotherow, bosejiu i wioske i bowla, dodatkowego duressa, spadającego liścia na toga, geneze, echo jak nie w mainie to tutaj i coś na reanimatora np withered wretcha.

Ale i tak na Rocku sie nie znam zbytnio, to takie moje luźne obiekcje na temat decku Mastera BLB



MasterBLB - So lis 13, 2004 3:24 pm
" />oj Kicpri,Kicpri...
sakura jest tak strasznie słaby,że aż dziw iż jest brany pod uwagę jako zastępstwo dziadka,który daje draw,lądów szuka 2 i robi to kiedy jest np celem dla terapii/intenta/recurra

doranged hermit jest znakomity-za 5 many zapewnia 5 blokerów,siłę uderzeniową za 9,paliwo dla recura i wraz z nim fabrykę tokenów,a także osłonę przed edyktami

za 1 witneskę,genezę to robi właśnie recurring nightmare

nie ma smotherów-są edykty,znacznie uniwersalniejsze

echo jest już w mainie,a geneza,dosan,wretch i boseiju w bordzie pod wisha

właśnie z bordem są lekkie kłopoty,bo co tam dać pod wisha wciąż nie wiem,ze wyjątkiem witneski,spike weavera(najczęściej wishowany z ludków,może tylko witnesowi ustępuje),genezy(chociaż tego aż tak pewien nie jestem) i wrecza oraz woodrippera



Siwy - So lis 13, 2004 3:38 pm
" />Hmm MasterBLB Twoja wersja rocka jest troszkę dzinwa w niektórych miejscach - zwłaszcza w bordzie ...

Ja bym proponował jedną z 2 wersji - w zależności od tego czy ma być kontrolna czy naporowa.

Ta bardziej kontrolna:

8 Forest
6 Swamp
4 Llanowar Wastes
3 Treetop Village
1 Volrath's Stronghold
1 dust bowl
1 diabolic edict
3 Smother
3 Wall of Blossoms
3 Living Wish - chociaż ja zamiast 1 wisha preferuję 1 burried alive
1 haunting echoes
2 Vampiric Tutor
1 Genesis
2 Eternal Witness
4 Birds of Paradise
4 Sakura, Tribe Elder
2 Duress
4 Cabal Therapy
4 Ravenous Baloth
4 Pernicious Deed

Sideboard:
3 Naturalize
3 diabolic edict
1 Viridian Shaman
1 Eternal Witness
1 Bone Shredder
1 Duplicant
1 Spike Feeder
1 Withered Wretch
1 Genesis
1 Troll Ascetic
1 grim remainder

Ta bardziej naporowa:

8 Forest
6 Swamp
4 Llanowar Wastes
3 Treetop Village
1 Volrath's Stronghold
1 dust bowl
1 diabolic edict
1 Smother
3 Wall of Blossoms
3 Living Wish - chociaż ja zamiast 1 wisha preferuję 1 burried alive
2 Vampiric Tutor
1 Genesis
3 Eternal Witness
4 Birds of Paradise
4 Sakura, Tribe Elder
2 Duress
4 Cabal Therapy
3 Ravenous Baloth
3 troll ascetic
4 Pernicious Deed

Sideboard:
3 Naturalize
3 diabolic edict
1 Viridian Shaman
1 Eternal Witness
1 Bone Shredder
1 Duplicant
1 revenous baloth
1 Withered Wretch
1 Genesis
1 Troll Ascetic
1 grim remainder

Ja osobiście preferuję tą bardziej naporową - może dlatego, że trolli nie lubię i uważam tę kartę za słabą w tym decku ...

Co do sakury - cóż nie jest on słaby - jest wręcz wyśmienity na napory, tańszy od dziadka i nie ma w koszcie GG (co tez jest ważne !!!) przyśpiesza nas o 1 turę - dziad nie. To fakt, że dziadyga jest lepsza w late gamie ale wtedy już powinniśmy mieć genezę w grobie



MasterBLB - So lis 13, 2004 5:20 pm
" />wiem,właśnie o bord biega-prócz tego co powiedziałem,nie mam pomysłu co wsadzać



Kicpri - So lis 13, 2004 7:43 pm
" />
">oj Kicpri,Kicpri...
sakura jest tak strasznie słaby,że aż dziw iż jest brany pod uwagę jako zastępstwo dziadka,który daje draw,lądów szuka 2 i robi to kiedy jest np celem dla terapii/intenta/recurra

doranged hermit jest znakomity-za 5 many zapewnia 5 blokerów,siłę uderzeniową za 9,paliwo dla recura i wraz z nim fabrykę tokenów,a także osłonę przed edyktami

za 1 witneskę,genezę to robi właśnie recurring nightmare

nie ma smotherów-są edykty,znacznie uniwersalniejsze

echo jest już w mainie,a geneza,dosan,wretch i boseiju w bordzie pod wisha

właśnie z bordem są lekkie kłopoty,bo co tam dać pod wisha wciąż nie wiem,ze wyjątkiem witneski,spike weavera(najczęściej wishowany z ludków,może tylko witnesowi ustępuje),genezy(chociaż tego aż tak pewien nie jestem) i wrecza oraz woodrippera


oj, Master Master...nie chce mi sie odpisywać po koeli na kolejne rzeczy...poprostu moim zdaniem grasz wersją kontrolną rocka, trochę chyba nawet za. DZiadek jest lepszy od Sakury, ale jest droższy i wolniejszy...w ogóle Twoj deck jest nastawiony na raczej kontrolne meta, nie naporowe, bo rozkreca sie wolniej niż taki bardziej naporowy rock grajacy na pelnym i szybkim wykorzystaniu many. Nie wiem czy to najrozsądniejszy pomysł na to meta - jakby nie patrzec nie bede szukal przykladow daleko. PT Columbus - top4, Affinity, RDW, Bidding i cos jeszcez [ucieklo mi z glowy], bodajze Desire. Na top4, 3 az to napory. Trzeba być szybkim dziś

btw - na rocku sie nie znam, wiec nawet nie proboje nawiazywac indywidualnych decyzji "co za co", bo nie mam tego decku w ogranego



Iron z K-ce - Pn gru 06, 2004 9:56 pm
" />za 1 witneskę,genezę to robi właśnie recurring nightmare

jak dla mnei to Recurring Nightmare lepiej dział keidy w deku jest Kokuszo ale tak jak go nei ma to nei jest aż taki super, Nightmare mozna Zniszczyć (nei wiem czy mozna Stiflować) a genezy mozna wracać i się niczego nei bać albo neiktórzy grają na Strongholdy



MasterBLB - Wt gru 07, 2004 11:36 am
" />przecież jest kokusho pod wishem...
a recurem gra mi się tak dobrze,że jest najczęściej tutorowaną kartą
pewnie że da się go zniszczyć,ale to ma być argument przeciw?wszystkie permanenty da się zniszzyć albo usunąć z gry
pozatym,od czego są witneski
stiflować można,w końcu jest to activated ability
geneza też jest fajna,ale aby zadziałała to musi wpierw znaleźć się w grobie,w dodatku działa wyłącznie w upkeepie i wraca stwory na tylko rekę



Iron z K-ce - Wt gru 07, 2004 2:16 pm
" />geneza też jest fajna,ale aby zadziałała to musi wpierw znaleźć się w grobie,w dodatku działa wyłącznie w upkeepie i wraca stwory na tylko rekę

dla niektórych deków to jest problem ,ponieważ Geneza jak jest w grze to jest problem a jak w grobię to jeszcze większy. Jak dla mnie to Recoring nightmare jest za wolny dla mnie, Meta jest naporowę i nie ma nawet na to czasu. Moż napiszesz z czym ten Recuring Nightmare jest dobry i na jakie deki bo jestem ciekawy co powiesz



MasterBLB - Wt gru 07, 2004 7:36 pm
" />z czym jest dobry recur?jak gram po necie to ze wszystkim,za wyjątkiem może toga się sprawdza

co do jego szybkości...to weź mi wytłumacz,czemu pod tym względem ma go geneza przebijać?bo to czarna magia dla mnie(patrz uwagi o jej działaniu wyżej,dodam tylko jeszcze fakt że kosztuje 5cc many,w opozycji do 3cc recura)
geneza ma jednak wyzszość w postaci generowania card advantage,czego nie umie recur



Iron z K-ce - Wt gru 07, 2004 8:34 pm
" />Ja wole Genezę a ty Recura, Recura można skontrować i na nim nei gram bo mam takie meta ( dużoooo togów) może na inne Recur jest lepszy ale to zależy od wielu rzeczy,Jest tyle wersji rocków i tylko było na PTQ Columbus i na innych że nie da się określi ogónlie czy Recur jest Dobry w Rocku czy nie, w neiktórych się sprawdza a w niekórych nie

co do wpowiedzi Eddy Koda to nie gra się na 4 Vampiry , to nei jest reaniamtor . Rock nie potrzebuje aż takeigo kopa do potrzenyh kart , 2 Wystarczają w zupełności



MasterBLB - Wt gru 07, 2004 9:00 pm
" />tu się zgodze,w meta gdzie jest duuużo togów recur nie jest aż tak dobry



Iron z K-ce - Wt gru 28, 2004 11:17 pm
" />Jak dla mnie to Recur + Kokuszo albo inne zabawki to juz jest to za wolne wszystko pod meta w stylu Bidingi,Reanimatory oraz Afinity



Noireve - Śr gru 29, 2004 1:27 am
" />Zgadzam się z Ironem; przy obecnym meta coraz ciężej jest rockiem coś osiągnąć, a co dopiero utrzymac kontrolę na tyle aby się tak bawić z Recuringiem. Imo trzeba:
1.Myśleć jak przeżyć.
2.Zabić jaknajszybciej niebawiąc się w combosy.



MasterBLB - Cz gru 30, 2004 12:16 am
" />z tego co zaobserwowałem najciężej mojej wersji jest z reanimatorem
i z affi,i z bidingiem specjalnych kłopotów nie miałem jeszcze

na wszystkie te mecze baaardzo pomaga spike weaver,jedynie z reanimkiem często nie zdąża zaskoczyć :/
na niego po prostu trzeba mieć w deku 3-4 diabolic edykty,i już jest czas na opanowanie sytuacji
dodam,że nigdy nie utrafiłem na bidding z sharpshooterami,na które prządka nie pomoże :/.Ale na takie techy jest bordowa extrakcja,że o plagach i innych batach nie wspomnę,więc nie jest aż tak źle

kokusho+recur...żadne kombo toto nie jest,po prostu dumając,co wsadzić do bordu na sytuację gdy mi potrzeba solidnego finishera,o w miarę możności ograniczonej możliwości zblokowania go,to dałem szansę smokowi(i dodam że ją wykorzystał)
a że akurat dobrze współdziała z recurem,to właściwie tylko dodatkowy,choć jakże miły efekt uboczny,który można wykorzystać np.w przypadku "zastoju na stole"
a sam recur w grze z naporami oraz z ww weaverem praktycznie wygrywa nam gry,nie sprawdza się tylko na toga/U kontrole,o czym już wspominałem powyżej

co do waszych twierdzeń o trudach rocka:
przyznam się,że w realu nie gram ext,jedynie po necie
i z czym bym nie grał,to rockiem spokojnie da się wygrać ze wszystkim,jednak co do tego
">Myśleć jak przeżyć Noveira się zgodzę,ale rock jest raczej tylko dla dobrych graczy,umiejących wykorzystać jego wszechstronność



Iron z K-ce - Cz gru 30, 2004 1:34 pm
" />Dek nei jest łatwy. Jest to jeden z najturniejszych deków w ext. MasterBLB może przedstawisz swój Build. Ja też myślą nad Recuring Rokiem ale niezabardzo jak mam w meta 5 Togów, i czasami jakieś 2 UW wyskoczą to tam wiesz nie jest aż taki dobry , A reszta meta to jest 2 Rocki i napory (Af,Gobo,Rg i moze jakieś Mandessy,Paterna, Opozcja itp)



MasterBLB - Cz gru 30, 2004 2:19 pm
" />5 Swamp
4 Llanowar Wastes
3 Treetop Village
9 Forest
1 Volrath's Stronghold
1 Reflecting Pool
4 Birds of Paradise
3 Wall of Blossoms
3 Living Wish
3 Yavimaya Elder
2 Eternal Witness
3 River Boa
1 Deranged Hermit
2 Ravenous Baloth
4 Cabal Therapy
2 Duress
4 Pernicious Deed
1 Vampiric Tutor
1 Diabolic Intent
2 Diabolic Edict
1 Living Death
1 Haunting Echoes
1 Recurring Nightmare
SB: 1 Spike Weaver
SB: 1 Eternal Witness
SB: 2 Naturalize
SB: 1 Woodripper
SB: 1 Cranial Extraction
SB: 1 Genesis
SB: 1 Withered Wretch
SB: 2 Engineered Plague
SB: 1 Boseiju, Who Shelters All
SB: 1 Kokusho, the Evening Star
SB: 1 Spike Feeder
SB: 1 Bone Shredder
SB: 1 Diabolic Edict

to najaktualniejsza z moich wersji wersji
jak się tym gra:
-z naporami staramy się zawishować po weavera,po wpuszczeniu go na stół takie affi,goby ww już nie ma tak lekko
następnie szukamy recura,aby ciągle go sobie wracać,tymczasem budując swoją potęgę
aby utrzymać się przy życiu pomagają węże,ścianki oraz dziadki,no i deed.Czasem używa się living deatha jako mass removal.Jeśli gram z dekiem mogącym niszczyć enchanty,to recura staram się zostawić na ręku przu użytkowaniu,a gdy grozi discard,to na stole
-z U kontrolamy grami agresywnie,na toga mamy znakomite węże,które mu wchodzą w ciasto i fire/ice się nie boją,a prócz nich wioski.Generalnie przyjmuję strategię wysypu i wywabiania kontr na stwory,przez co nierzadko nie ma już odpowiedzi na recurring nightmare,a 1 wish idzie po boseiju,z którego wrzucam living death,co właściwie kończy sprawę.Grając z togiem nie wolno mu pozwalać na swobodne rzucanie faktów/wiedzy,bo w końcu jego card adv wygra mu grę.
Swojego czasu próbowałem grać na Dosan the Falling Leafie,ale dziadzi nie sprawdził się zbytnio,bo brał na maskę smother/fire i było po zabawie;jedynie jak się go przepchnęło,i zaraz wystawiało na stół recura,aby go wskrzeszać jak mu się kuku stanie,był coś warty.Ale koniec końców poleciał,a wszedł 3 edykt na reanima,z którym to mamy bardzo niewesoło
-na kombodeki mamy deed,oraz bordową extrakcję,czy też naturalize.Gramy agresywnie



Iron z K-ce - Cz gru 30, 2004 6:30 pm
" />To juz mi prazypomina Powoli RG, Wszystko byłoby pięknie i ładnie tylko po co tutaj Bosejiu, Zazwyczaj togi grjaą na Back to Basic albo będzie ci go tapował ale z drugiej strony atakują go Boa-y , dziwny to jest Rock. Potestuję to. Jak ci się tym gra wogule? Co do Weavera wolałbym chyba Masticore ponieważ Aff i GObosy mogą nam go Zabić z końcem i nas zdymać.



MasterBLB - Cz gru 30, 2004 11:13 pm
" />gra się bardzo przyjemnie
co do gier-ext to ja tylko po necie,i na toga baardzo rzadko trafiam.Ale jeszcze żaden z którego spotkałem(ze 4 chyba w sumie) nie miał BtB,zresztą nawet jeśli my mamy deedy,i sidowe Natury i Extrakcję,którą na toga się wkłada,więc jest jakiś sposób na poradzenie sobie z tym
węży tog nienawidzi,a to już 2 turowy drop...

hmm,a jakiż to bat ma na weavera affi?gobosy z jakieś sparksmitha,czy innego shootera,ale tutaj nie mam pojęcia z czego mu walną
zresztą,w powyższej sytuacji równie dobrze mogą ubić i korę,a ona z kolei potrzebuje 4 many na wejście i 4 na ubicie 1 kierowcy/szefa.Pozatym ma upkeep



Iron z K-ce - Pt gru 31, 2004 2:06 am
" />Gobosy mogą go zabić incineratorem a Aff może Blasta np. co do tego Rocka to jest dziwny ale można przetestowaćja nawet bez extrakcji daję radę na toga.



MasterBLB - Pt gru 31, 2004 8:13 am
" />wiem,że jest nietypowy trochę,ale daj mu szansę ,a nie pożałujesz

z togiem idzie i bez extrakcji,to prawda,ale cranial puszczony w psychatogi wyjątkowo jest miły,zwłasza z boseiju-teraz musi kombinować berłem z fire/ice



Iron z K-ce - Pt gru 31, 2004 12:52 pm
" />JAK MU WALNIE W PSYCHATOGI to musi bawić się Scepter z Chantem i Fire/Ice a bosejiu idzie się walić jak będzie miał Bak To Basic . Ja bym Zamiast River Boa dałbym Ascetów bo Boa zchodzi od Smotherów a Asceta to już jest więksZy problem



MasterBLB - Pt gru 31, 2004 2:14 pm
" />
">Ja bym Zamiast River Boa dałbym Ascetów bo Boa zchodzi od Smotherów a Asceta to już jest więksZy problem
asceci-a właśnie tu nie masz Iron racji,początkowo byli asceci,ale po pewnym czasie wyszło w praniu,że jest zbyt mało 2 turowych dropów,same ścianki to za mało.Poza tym,przy odpałce deeda potrzeba tylko 1 many na regenerację,i mają bardzo użytecznego islandwalka-doskonałe na UG,czy Toga,a niekiedy nawet na reanimka
ale jak chcesz,graj na ascetach,imho jednak węże bardziej pasują

">bosejiu idzie się walić jak będzie miał Back To Basic
zgadza się,ale od czego w rocku są terapie,deedy,i sidowe naturalizy wraz z tą ekstrakcją?


">
nie grałbym na smotherach i wall of blossoms . W zamian więcej balothów i sakura .

Dlaczego?? Masz jakieś doświadczenia w graniu tym deckiem, takie suche wnioski (zresztą jak najbardziej bezsensowne) nic nie wnoszą do dyskusji.
a twój ostatni post R2D2 to coś niby wniósł?toż już Eddy więcej się udzielił w temacie,bo chodziaż napisał swoje zdanie nt talii(fakt że nie poparte argumentacją),a nie czepia się innych userów



R2D2 - Pt gru 31, 2004 2:28 pm
" />Otóż nie miałem dużo do czynienia z rockiem ale usunięcie ścian, które na prawdę dużo dają i pomagają w walce z naporami, podobnie jak smothery, jest bez sensu. Wsadzenie sakury jak najbardziej trafne, natomiast za dziadków, nie za smothery. Rock to deck controlny nie napór.



Eddy Kodo - Pt gru 31, 2004 3:58 pm
" />Rock to deck kontrolny nie napór - LOL . Dawaj na wizarda się umówimy ja tam pokaże mojego rocka . Ty możesz zagrać tym co tu jest czyli "kontrolnym " rockiem . Wall of blossoms jest mierne nie wiem czemu to ma niby bronić przed naporami skoro nie ma nic z przodu . Wiem że to ściana i jednego stwora zatrzyma ale to nie robi dzisiaj . Z removalu ja stosuje tylko 4 diabolic eddicty Smothery to bezsens . One były tylko dobre jak goby jechały a teraz jest na mecie jakby mniej gobów . Ten deck jest bardzo archetypowy wygląda jak pierwszy rock . Zresztą co będe strzępił język oto mój spis :
4 sakura tribe elder
4 pernicious deed
2 eternal wittness
1 spiritmonger
4 living wish
4 Ravenous baloth
4 troll ascetic
4 treetop village
4 llanwoar wastes
4 birds of paradise
4 cabal therapy
4 diabolic eddict
1 genesis
1 cranial extraction
8 forest
7 swamp

Sideboard
4 naturalize
1 cranial extraction
1 viridian zealot
1 nekrataal
1 whitered wretch
1 kokushko
1 haunting echoes
1 volrath stronghold
1 genesis
1 shizo
1 okina

Na koniec chciałbym dodać że boa jest dużo gorszy od ascetika bo oba testowałem . Ascetica wstawisz ponzie albo RDW to zazwyczaj opp pisze mi na wizardzie ojojoj kiepsko .



Iron z K-ce - Pt gru 31, 2004 4:31 pm
" />Master BlB no no masz rację że asceci nie są aż tacy dobrzy, jedyne ich zastosowanie to jest może tylko ten Mirror(może). TO zależy co poza Back to Basic ma na stole, to zależy od Sytuacji. Tylko jak dal mnię są 2 wersje Rocka , jedna z Wishami a Druga bez . W tej drugiej to chyba niezabardzo mieć tego Bosejiu bo najlepeij mieć go na sb. jak dla mnie

Tylko musisz go wstawić tego Ascetę ale jak gram z Ponzą to wolę Dziadka któy mi odsyca landy bo Jak znisczy ci landy to asceta tak później zginie przy bloku jak juz będzie sąłbo



MasterBLB - Pt gru 31, 2004 5:56 pm
" />
">Master BlB no no masz rację że asceci nie są aż tacy dobrzy
bez przesady,są dobrzy,ale jak wspomniałem,coś było potrzebne jako 2 turowy drop.Wygrał wąż,ze swoją zdolnością i do szybkiego ataku dzięki islandwalkowi i statsom 2/1,i do obrony dzięki regeneracji


">..co poza Back to Basic ma na stole..
w 1 grze to raczej BtB nie będzie,jeszcze nie widziałem toga grającego tym w maine,aczkolwiek w konkretnym meta nie jest to wykluczone.W 2 dochodzą ci naturalizy i extrakcja


">Na koniec chciałbym dodać że boa jest dużo gorszy od ascetika bo oba testowałem . Ascetica wstawisz ponzie albo RDW to zazwyczaj opp pisze mi na wizardzie ojojoj kiepsko
i to pisanie ma być argumentem za?w ponzie gra sobie lądzik zwany githu encampment(czy jakoś tak),który ma FS i olewa nietargetowalność trola.A ty raczej nie będziesz mieć 2 lądów do regeneracji zbyt długo
weź też napisz,czemu uważasz że troll jest lepszy od węża



squee - Pt gru 31, 2004 6:15 pm
" />
">w 1 grze to raczej BtB nie będzie,jeszcze nie widziałem toga grającego tym w maine
Ja rzadko widze toga bez b2b w mainie. Najczesciej gra sie na 1 w mainie, 1 w side.

btw - moj 666 post



R2D2 - Pt gru 31, 2004 6:58 pm
" />
">Rock to deck kontrolny nie napór - LOL
Uważasz że rock to aggro??



Iron z K-ce - Pt gru 31, 2004 7:23 pm
" />z Ascetami chodzi o to że nie są aż tacy dobrzy i są tacy sobie (no może tlyko na mirrora) o to biega. Back To Basick tak jak Squee mówił że gra się jednem na main a drugim na sb. Jak ja bym grał togiem to na bank w mainei bym grał.

Jak Rock opanuję sytuacje z Ponzą to już jest dobrze i idziemy po wygraną ( jeśli oczywiście nic nie zagraża nam na stole).

Wracając do Węża to z jednej strony Dostanei Smothera i jest pozamiatane ale od czego mamy karty które zawsze go powrócą na rekę.

Jak dla mnie to trzeba go przetestować a potem to skomentować , nawet widizałe spis Rocka który miał na sb VIALE )Ponza, RDW?) i zaszedł do top 8 (gdzieś na k20 były nawet spisy tego rocka) albo jak na Columbuse były Rocki z niebieskim to było coś naprawdę dziwnego



MasterBLB - Pt gru 31, 2004 11:29 pm
" />
">Wracając do Węża to z jednej strony Dostanei Smothera i jest pozamiatane ale od czego mamy karty które zawsze go powrócą na rekę.
to raz,a dwa przecież boa nie jest u nas jakimś totalnym gamebreakerem,oberwie on,to nie będzie tego smothera na wioskę,ścianę,czy dziadka


">Jak dla mnie to trzeba go przetestować a potem to skomentować.
słusznie waść prawisz,co było do obgadania chyba obgadaliśmy
teraz tylko grać
ale skoro mówisz u ciebie jest 5 togów,i mają BtB,to może graj dziadkiem dosanem na side,i używaj go w techu z recurem,o którym wspomniałem wcześniej.Jak już się go zapuściło,to nie było praktycznie bata,aby Tog coś wykombinował


">...nawet widizałe spis Rocka który miał na sb VIALE )Ponza, RDW?) i zaszedł do top 8 (gdzieś na k20 były nawet spisy tego rocka) albo jak na Columbuse były Rocki z niebieskim to było coś naprawdę dziwnego.
ooo panie...z cóż z niebieskiego miały te rocki??a ja myślałem,że mój już pokręcony jest na maxa...



dziemion - Pt gru 31, 2004 11:47 pm
" />
">ooo panie...z cóż z niebieskiego miały te rocki??a ja myślałem,że mój już pokręcony jest na maxa...
z niebieskiego te rocki miały 1 islanada do wyciągnięcia z sakury i gilded grake na sidzie pod wishem, ale ten tech wystepuje jedynie w meta pełnym reanimatorów, z którymi rock nie ma najlepiej



Iron z K-ce - So sty 01, 2005 12:51 am
" />miały Gilded Drake zazwyczaj. Tylko coś się im nie udało dojść wysoko. Rock który znalazł się najwyrzej był z czerwoym. Autorem był Torben Twiefel oto link do tego Rocka

http://www.brainburst.com/db/deck.asp?deck_id=4890

Jest Dziwny bo jest bez Balothów ale to nei znaczy że jest zły.

MasterBLB - Ja gram bez Wishy i jest całkiem dobrze i daję radę z każdym dekiem bo ejst szybszy ( no poza Reanimatore, RDW i Ponzą z tymi dekami mamy się niezwykle sąłbo ale tak je rotacje zerzrę więc w.g mnie ROck bdzie nadal jednym z najlepszych deków po rotaji)



MasterBLB - So sty 01, 2005 1:06 am
" />Iron z K-ce to może spis swojego zapodaj?
tak btw,poza reanimatorem,to mój specjalnych kłopotów nie ma ani z rdw,ani ponzą

na rotacji rock też dużo straci,ale w jakiejś swoej formie na pewno przetrwa
ale ja co innego uważam,co zrobić,aby rocka przekwalifikować do gry w Legacy



Iron z K-ce - So sty 01, 2005 1:30 am
" />jedyne o Rocka zaboli to brak Vampiric Tutorów oraz Wiosek i kart pod Wisha :-/ tego się nie da zastąpić. Ale dziadki i Walle się da.

Mój Rock ciągle sięzmienia i myślę ciągle nad nim. Chwilowo myślę nad Taką wersją ale muszą ja przetestować bo w moim przypadku rock się ciągle zmienia i nei mam jakiejś wersji ROcka bo gram ciąlge na zmianę i ciągle coś testuję. Więc nei mam jakiejś wersji. OStatnio próbuję grć Recuring Rockiem ale jest sąłbo więc muszę coś potechować , jakb co to umieszczę spis na stronę



Iron z K-ce - N sty 09, 2005 5:41 pm
" />Postarałem się opisać meczapy, jeśli jakiś meczap źle opisałem to proszę poprawić.

z RDW, z Ponzą ( obie talie maja karty które nam niszczą landy które są bardzo istotne w tych meczapach. Rock musi opanować sytuację bo inaczej będzie słąbo. Pomaga nam w tym Discard oraz Bopy/Sakury oraz Dziadki. Z oboma talliami mamy sie słabo

Reanimaty, Snek Atacki, Dancing Ghoule, Paterna - Z tymi dekami też nie jest ciekawie. Naszymi jedynymi odpowiedziami na stwory są tylko Diabolic Edicty. Poza nimi pomagają nam Duressy , Terapia a jełśi dorzyjemy to Deedy(żadko się zdarza). na reanimatora i ghoula mamy tego wrecza oraz Clawsy ale da sie je ominąć...

UG Madness - Dobry meczap Rocka, zależy od podejść obydwóch graczy ale na ogół mamy się dobrze. W tym meczapie są ważne Deedy, Smothery oraz Discard. Zależy od Wersji Rocka i od gracza.

PSYCHATOG - Zależy od podejścia oraz od umiejętności obydwóch graczy. W tym meczapie są Ważne Deedy, Discard oraz jakieś Naturalize/ Oxidize. Jak dla mnei to również Echo, i Ekstrakcje. Jeśli gracze są na równym poziomie to meczap jest lekko przechylony na korzyść Rocka

Affinity - w Tym meczapie są najważniejsze Deedy. Jeśli nie mamy Deedów na Ręcę to się robi nie ciekawie. Po sb meczap staję się lpszy z powodu Naturalizów i Oxidizów (teoretycznie) ale w praktyce czasami nic to nei daje..

Enczantreska - Meczap dla nas Dobry. Mamy Discard, Deedy, naturalize oraz Witneski któe wracają nam te karty

RG Beasts - Zależy od Konstrukcji Rocka. Boli na dużo rzeczy m.in Asceta z paroma Rancorami :-/ w tym meczapie jest najważniejszy Living Death bo nei ma na Ascetów bata (poza Edyktami)

Gobliny (R, RB , RG) - w tym meczapie są Ważne Deedy, Plagi , Smothery oraz Discard(RG,RB BIDING). Trudno mi opisac meczap czy jest dobry czy nie bo malo grałem.

Rock jest dekiem nie dla każdego gracza. Jest jedym Najtrudniejszych deków w ext. Każda karta daję nam parę opcji oraz dociąg i odsycanie landów(sakury,Dziadki i żadziej Solemny). Jeśli ktoś umie grać Rockiem to z każdą talią ma zazwyczaj powyrzej niż 50%



Ith - N sty 09, 2005 7:23 pm
" />Iron masz zły dzień??
Stary zedytuj tego posta, bo nie da sięgo czytać tyle tam powtórzeń, no chyba ze masz
dys-coś to zrozumiem. Przeglądając zagraniczne strony zauważyłem, że większość rocków gra tam na solemnie. W Polsce ta karta praktycznie nie jest grana w extended. Co sądzicie o niej??

Myślę że troche za ostro opisałem metchupy rocka iron. Należało by też wspomnieć, że rock ostro karci większość rogue/noob decków bo przeciez na turniejach mozna się wszystkiego spodziewać , przykladam jest ww/techowane elfy .



Iron z K-ce - N sty 09, 2005 8:14 pm
" />mam dyslekcje i inne dysgrafie itp. Sorrka następny raz będę sięstarał.

Grałem w mirrorze z takim Rockiem, dużo daję solemn w Mirorze wszczególności z Recuringiem. Daję wtedy duży Draw oraz Odsycamy landy. Pod polskie meta Solemn nie jest aż taki przegięty ponieważ mamy je naporowe. Jak dla mnie jest za wolny ale przy dużej akceleracji może być. Ale to tylko teoria i nei będę się wypowiadał na ten temat. Ale jak dla mnei to Solemny są dobre tylko na Mirrora a na zachodzie jest ich sporo i to dlatego nimi grają



Eld - N sty 09, 2005 9:17 pm
" />Nie powinno się nastawiać na spotykanie noob/rogue decków bo takie zazwyczaj wtapiają pierwsze rundy więc aby na taki trafić także musisz przegrywać a chyba nie o to chodzi. Z kolei jeśli trafisz na rogue, który idzie równie dobrze jak ty, czyli wygrywa (bo tak w teorii ma nam iść na turnieju) to znaczy, że jest przemyślaną talią i czego byś nie miał w decku nie możesz być na to przygotowany. Co do dys-wszystkiego u Irona to też mnie to okrutnie denerwuje, jego posty jako całość wyglądają obrzydliwie i mimo, że niosą jakąśtam treść i przesłanie to czasami ciężko odgadnąć jaki Bartek miał zamysł a jak już odgadniesz i przebrniesz przez pierwsze dwa zdania to tracisz ochotę na czytanie następnych. Powinieneś Iron jakoś nad tym popracować, nie wierzę aby ludzie z dys-wszystkim nie mogli jakoś w sobie tego poprawiać, przecież wszyscy przechodzą jakoś przez maturę a na maturze pisze się spójne i zrozumiałe zdania i nikt nie ocenia dobrze takich form wypowiedzi bo ktoś ma dys-coś. Tak mi się przynajmniej wydaje.



Iron z K-ce - N sty 09, 2005 9:29 pm
" />Poprawiłem moje dwa ostatnie posty. Mam nadizeję że będę dla was bardziej zrozumiałe. Pracuję nad tym wszystkim i już jest trochę lepiej.Dyslektycy są innaczej traktowani na Maturze oraz na testach Gimnazjalnych ale tak i siak trzeba an tym popracować. Można już moje posty przyczytać bo zmieniłem. Sorry za oftopic



Eddy Kodo - Pt sty 14, 2005 2:10 pm
" />Rock ma słabo z reanimatorem ? Ja tak nie uważam . Gram rockiem i jeszcze nie przegrałem . Przecież rock ma eddicty wretcha i inne zabawki . Mi się nawet czesto udaje odpalić deeda za 8 . Nie uważam żeby tech z gilded drakem był tu potrzebny . Tomek Pędrakowski toż to mój kumpel Junior . Nie przechwalam się tylko cieszę że nareszcie dotarły tu jego decki bo chłopak ma talent do tej gry zresztą wystarczy to zobaczy włączając ranking DCI Polaków .



Iron z K-ce - Pt sty 14, 2005 9:26 pm
" />Eddy Kodo - Jak dla mnei to albo masz na niego porno i mieł wielką kapę albo nim tak średnio grają(bez obrazy dla nich) z reanimatorem nie mamy się aż tak dobrze. Co do tego Deeda za 8 to wg mnei musisz mieć dużą akcelecjację żeby to zrobić albo nic do wskeszania nie dociagał. nie krytykuję twojego posta tylko się dziwię jak możeszp owiedizeć że z reaniamtorem masz się dobrze. Jeśłi opanujemy Controlę nad reanimatorem i potem pójdą echa i inne zabawki to już jesteśmy w domu ale jest to naprawdę się namęczyć



metall - So sty 15, 2005 9:04 am
" />Ja jak dotąd nie spotkałem się z odpaleniem Deeda za 8. Wydawało mi się że Deedem ściągamy podstawowe, a zaniam w Reanimatorze ściagniemy Akrome zapewniam że zdąży nas Opp zabić.



Eddy Kodo - N sty 16, 2005 7:35 am
" />Najpierw szybkie eddicty potem deed . A w ogóle to polecam wretcha . Na prawdę mozna wyrobić . Kosiłem grób oppowi . Rzucił w 6 kolejce show and tell akroma wyszła z tego . To ja juz miałem deeda za 8 . Jeśli chodzi o akceleracje to bopy i sakury .



johnny b. - N sty 16, 2005 9:29 am
" />Spoko hehe. Widać, że tylko teoretyzujesz i to jeszcze w najgorszu sposób - zakładając zawsze u siebie porno, a rękę z dupy u oppa.

Wretch (czy to wishowany, czy nawet tutorowany) jest naprawdę wspaniałą odpowiedzią na pierwszoturową Akromę...

Rock ze splashem U imho bardzo dobrze spisywałby się na takie (o ile można w ten sposób mówić - polskie) meta - choć w polsce w spisach z żadnej imprezy, chyba go jeszcze nie
widziałem. W sumie testowałem go chwilę, splashowałem U dla gilded draków, wondera main (co wymuszało grę na buried alivie) oraz energy fluxach.
Oczywiście Eddy Kodo zaraz stwierdzi, że nie ma sensu wkładać kart na decki, z którymi mamy znacznie do przodu, jednak ja nie jestem tak dobrym graczem



Kicpri - N sty 16, 2005 9:35 am
" />eh, eddy, mam dla Ciebie rade: nie oceniaj jakiegos matchupu po jednej grze z nim, bo moze byc naprawde różnie, może to szczęście ci wygrać grę, a nie umiejetności czy też ta wydumana przewaga rocka nad reanimatorem. Rozegraj juz nie będę mówił 100, ale chocby 20-30 meczy i dopiero sie wypowiadaj



Eddy Kodo - N sty 16, 2005 11:17 am
" />Okej już nie będe . Ale też nie piszcie wszyscy bo z tego co zauważyłem to wszyscy na tym forum piszą jaki to reanimator piękny i wspaniały . Musicie brać pod uwage to że nie jest on niepokonany . A wy wszyscy przy każdym decku w tym dziale piszecie że ma słabo z reanimatorem . Bzdura słabo z reanimkiem ma tylko ponza i firesy . Reszta ma tak 50-50 .



Amidaris - N sty 16, 2005 12:05 pm
" />Reanimator jak ma porno to ma za wszystkim wygraną, chodzi o to że porno nie zdarza się w każej grze :] Praktycznie jedyny deck który może cokolwiek zrobić z 1t Akromą są : Piraci, Oppo grające na mainowe seal of removal, WW grające na mainowe np. reprisale, pattern jesli w 3 turze zagra własna Akrome. Jesli o czymś zapomniałem to prosze dopisac. Reszta decków się składa ... Dlatego każdy deck ma do tyłu z reanimkiem jeśli ten ma dobre rozdanie.

@johnny b. : co do tego splasu : draki jak najbardziej in. Ale np. wonder - ma być na ug tak ? wydaje mi się że ten wretch pow wisha tutora powinien wystarczyć. Do fluxa tez nie jestem przekonany, akurat metchup z affinem dla rocka to powinna być czysta formalność jeśli tylko operator jako taku umie się deckiem posługiwać - deed przecież miażdży ten deck i komplet w zupełności powinien wystarczyć - tak mi się przynajmniej wydaje, jeśli sie myle prosze mnie poprawić.
Mimo wszystko splash ciekawy, co myslicie tak o 2 sztukach Tradewind Rider ? - choćby do wracania Witneski.



MasterBLB - N sty 16, 2005 12:14 pm
" />ech eddy...teraz naprawdę na ignoranta wychodzisz
renimator owszem niepokonany nie jest,ale akurat dla rocka to nie jest łatwy matchup.
-piszesz że masz edykty;zgadza się,pomagają,pod warunkiem że na stole nie siedzi imp/verdant force(ale tego idzie ściąć w odpowiedzi na trigger w upkeepie).Jeśli go nie masz,wówczas jest słabo
-wrecz też bardzo pomaga,ale dopiero po opanowaniu sytuacji;
wówczas większość reanimatorów może się złożyć,ale jak wspomniano wyżej na 1 turn akromę/werdanta nie jest zbyt pomocny
-deedem owszem idzie ściągać te akromy i inne,sam tak już robiłem,ale jedynie wówczas gdy opóźnimy trochę opa terapiami/edyktami itp.,np ja do tego czasu broniłem się spike weaverem

w sumie najlepszy pomysł to aby mieć prócz wretcha pod wishem tego drake'a



Noireve - N sty 16, 2005 2:11 pm
" />Hmm, z własnego doświadczenia wiem, że Rock ma z Reanimkiem naprawdę ciężko. W obecnym meta reanimatory są poprostu nazbyt szybkie. :/ Jak dla mnie optymalnym rozwiązaniem jest planar void. Bez niego Rock ma naprawdę ciężko; co prawda karci też nas samych, ale w grze z reanimatorem jest to akurat mały ból, a bardzo irytyje też UG madnessa ; wiem coś o tym



Mariano - Pn sty 17, 2005 8:18 pm
" />Iron z tym, że Rock ma dobrze z UG to niebardzo moge się zgodzić. Taki Wonder w grobie bardzo nas boli ponieważ nie mamy jak zablkować kritów przeciwnika, owszem mamy deedy (smothery) ale UG ma przeciesz Logicy czy Stifle.

Eddy Kodo twoim zdaniem Rock ma dobrze z Reanimatorem ? Śmieszne, to jest jeden z najgorszych metchupów dla Rocka. Nie wszyscy grają na 3 mainowe edicty ponieważ poza grą z Reanimatorem eidct się niesprawdzi (można tu jeszcze zaliczyć Psychola). Piszesz równierz o wretchu, którym nie grasz w mainie a jedynie w sideboardzie czyli licząć, że dojdzie Ci wish i zdążysz uzbierać many to reanimator już dawno będzie miał w grze Akrome lub inną świnie. W pierwszej grze z Reanimatorem naprawde trzeba się modlić o porno aby móc z łatwością wygrać. Natomiast w drugiej jest już troche lepiej. Ja np gram na Planar Voidach, które sprawdzają się bardzo dobrze w grze właśnie z Reanimatorem, UG oraz Psycholem nas też niby troche bolą bo nie możemy wracać kritów z Genesis czy użyć witnesski ale za to Reanimator może się już praktycznie składać, Psychol nie będzie mógł podpakowac psychatoga, a UG nie będzie miało wondera.


">Mimo wszystko splash ciekawy, co myslicie tak o 2 sztukach Tradewind Rider ?
Jak dla mnie zadużo zabawy z Riderem. Jeżeli miałbym dodawać splash niebieskiego to dla Fluxów mimo, że niby Rock ma tak łatwo z Anff oraz Chill'a, który spowalnia Pozne, RDW, RG oraz Gobbosy. Niby z innymi deckami jest tylko nieprzydatną kartą ale przeciesz to właśnie z tymi, które wymieniłem Rock ma słabo.



Iron z K-ce - Wt sty 18, 2005 9:03 pm
" />Planar Void jest dobrą kartą bo Clawsy reanimator moze je. ja gram Clawsami bo na moim meta nie potrzebuje Voidów bo wystarczaja mi na toga i UG Clawsy bo nie mam Reanimatorów.

Co do UG, grałem dużo razy UG i z UG. ROck ma się z nim dobrze , zagraża nas jego porno , pirwsza pies druga arogant potem rura i Wonder .Po sajdzie mamy te Planar Voidy i Clawsy więc jedyna karta co nam mozę zagrozić to jest Stifle ponieważ Logica idzie za 0 a daze tylko za 1 a puźniej sie nie przydaje ta karta

Rock nie ma sie aż tak łatwo z Affi jak dla mnie. Affi moze nas zjeść szybkim tempem a my go tylko Deedem które też nam nei podchodzi na pierwszej ręce

Co do BGu Rocka to lepiej go przetestować bo teoretycznie będziem się mieli z tymi dekami dobrze ale też nas łapie częściej kłopoty z maną.



Endir - N sty 23, 2005 4:42 pm
" />napisz ktos matchupy tego decku z.... wszystkim



Iron z K-ce - N sty 23, 2005 8:49 pm
" />Nie chcę mi się ich jeszcze raz pisać, zobacz sobie na 16stronie (na samym dole mój post)



Ith - N sty 23, 2005 9:32 pm
" />Endir czemu prawie w każdym decku, piszesz jakiś bezsensowny post i chcesz, aby ci coś dali na tacy. Zauważyłem, że często zmieniasz decki, więc może najwyzszy czas, abyś sam je testował i jednak starał się coś wnieść do dyskusji, a nie zadawać pytanie "czy to oplaca sie robic " w co drugim decku na tym forum....



Vilernis - Pn sty 24, 2005 6:04 am
" />Siema, czy możecie mi tak z grubsza opisać działanie Rocka? W sumie wiem, co tam jest, jakie karty, ale nie rozumiem, czy jest to bardziej napór czy kontrola.
I jak zestawić mana base?



Mariano - Pn sty 24, 2005 1:12 pm
" />Jak byś nie był takim leniem to znalazł byś odpowiedz na swoje pytanie zaraz na początku topicu...
Ale cóż postaram się to opisać:
Na samym początku gry starasz się kontrolować sytuacje discardem oraz removalem. Bronisz się Wallem i innymi chump blockerami (tj Sakura, dziadek) odsycając jednocześnie landy do momentu aż uzbierasz wystarczająco dużo many by móc wystawić balotha/kokusho/spiritmongera i następnie przy pomocy wioski/wiosek zajezdzasz przeciwnika. Jest to bardzo ogólne wytłumaczenie, więc nie sugeruj się tak nim do końca, w rzeczywistowści nie jest tak łatwo.

Endir tak jak napisał Ith mógłbyś nie "nabijać" takich postów, gdbyś się rozejrzał sam byś znalazł odpowiedz na swoje pytanie. Może też włączyć tego wizarda/appa/mws i troche postestować, to naprawde nie jest takie trudne jak czytanie kilku stron topicu wstecz, a przy tym sprawia dużo przyjemności.



Iron z K-ce - Pn sty 24, 2005 7:20 pm
" />Zapomniałeś wspomnieć o tym że mamy Deedy które Kontrolują nieźle stół i są bardzo dobre na napory i na kontrole. Jest dużo wersji ROcka. Czy ta jest z Dzadami czy z sakurami itp. Rock należy do graczy którzy mają duże umiejętnośći....

Endir - zmienianie deków to jest bardzo złe. Jak dla mnei zacznij od jakiś łatwych deków a potem zacznij grać trudniejszymi. Potem sobie wybierzesz jakim chcesz grać . Czy to będzie Agro-control , Control czy napór.



Mariano - Pn sty 24, 2005 11:44 pm
" />Iron pod słowem removal ukrywa się deed/smother/edict to tak dla wyjaśnienia.



Endir - Wt sty 25, 2005 8:28 am
" />// Lands
8 Forest
6 Swamp
4 Llanowar Wastes
4 Treetop Village

// Creatures
4 Birds of Paradise
1 Ravenous Baloth
1 Spiritmonger
1 Genesis
2 Eternal Witness
4 Sakura-Tribe Elder
3 Spike Feeder
2 Troll Ascetic

// Spells
4 Cabal Therapy
3 Vampiric Tutor
4 Pernicious Deed
2 Living Wish
2 Diabolic Edict
1 Cranial Extraction
1 Buried Alive
1 Smother
1 Haunting Echoes
1 Recurring Nightmare

// Sideboard
SB: 1 Ravenous Baloth
SB: 1 Eternal Witness
SB: 1 Spike Weaver
SB: 2 Engineered Plague
SB: 1 Volrath's Stronghold
SB: 3 Naturalize
SB: 1 Boseiju, Who Shelters All
SB: 3 Coffin Purge
SB: 1 Visara the Dreadful
SB: 1 Grim Reminder

to jest Rock, ktorego ja testuje...., jak ktos moze to niech powie co o tym sądzi

Ith- eee, ja nie bede zaczynal od latwych deckow, bo zaczyna sie na początku...., a pozatym jak zmienia sie czesciej decki to sie wie jako tako co s czym ma jak



Mariano - Wt sty 25, 2005 10:44 am
" />Co do landów, proponował bym jeden forest na side, a za to Volrath's Stronghold to mainu. Zawsze gdy Ci zabraknie mana do wyłożenia balotha lub witnesski lepiej jest użyć wisha i wyszukać foresta, a Stronghold lepiej sprawdzi się w mainie, gdy nie dojdzie nam genesis.
Przechodząc dalej do kritów musze powiedzieć, że 3 spiki w mainie to stanowczo za dużo. Ta kreaturka przydaje się jedynie na reanimatora, dlatego zamiast 2 spików użyłbym 2 balotów, które nie tylko, że dają nam życie to są jednym z głównych kilerów w rocku. W late game nieźle kombinują się z genesis. Na trolle też mało kto gra, może przydają się w grze z RDW, RG ale mało kiedy będziesz miał wolną mane aby je zregenerować. Więc tutaj zostawiam Ci wolny wybór, ja osobiście gram na solemny, które nie tylko że odsycają nam ladny to wchodzą za bezkolorową mane, przez co nie mamy większego problemu z ich wyłożeniem. Spiritmonger, co prawda nigdy na nich nie grałem bo używam kokusho. Wole mieć jednego krita z Flyingiem, dzięki któremu moge wykończyć przeciwnika, szczególnie dobrze się zgrywa z therapią lub recurringiem.
Czary, tutaj odrazu rzuca się w oczy brak duressów. Za to nie rozumiem po co Ci Buried Alive ? Chcesz się bawić genesis ? Jeżeli tak to odradzam Ci to z góry. Wiele tali na sidzie posiada clawszy czy też inne karty na reanimatora i nikt nie pozwoli na używanie genesis, zresztą aby to robić musisz przeżyć do tego czasu aż uzbierasz odpowiednią liczbe many. Cranial Extraction i Haunting Echoes ? Ja bym jednak zdecydował się na jedną z nich, a drugą do sb. Extrakcją możemy szybko pozbyć przeciwnika jakieś kluczowej karty, natomiast echo jest świetne na mirrora. Takim sposobem znalazło się miejsce na dwa duressy, można jeszcze wyrzucić jednego tutora dla następnego duressa.
Jeżeli już zdecydowałeś się na gre z wishami, to proponuje na side: Balotha(wiadomo dla czego), Wretcha(na reanimatora, UG, toga, ewentualnie rdw, mirrora), Witnesske, Kokusho, Shredera (zapasowy terror) ewentualnie Trolla i Spike. Na koniec chciałem zapytać po co Ci Boseiju ? Jeżeli na toga z którym i tak mamy dobrze to jest to tylko zapchany slot w sb.



Iron z K-ce - Cz lut 03, 2005 9:10 pm
" />ENDIR - na 1stronie jest spis Pędrakowskiego DOminika który ma dobrego ROcka. Jak dla mnie jeśli chcesz zaczynać grać Rockiem to się pobaw tą wersją. Poza tym dam ci radę, zacznij testować rózne deki, jeśłi będzie ci któymś dobrze szło to go złóż bo może on jest sam pod twoje wymagania i styl gry.Potem znajdziesz tallie która będzie ci się podobać i będziesz nią ciągle grał a nie zmieniął bez sensu ciąlge talli. Przemyśl to. Dlaczego to napisałem? bo widzę że co topic wypytujesz się o meczapy czy ten dek jest taki a taki itd.

Co do twojego Rocka to zrób tak jak ci mówiłem żebyś zajrzał na 1 stronę...



POSEL - Cz lut 03, 2005 10:28 pm
" />Mariano, grales kiedys rockiem z niebieskim? Bo ja tak i mysle, ze nie powinno byc takiego spisu w tym dziale... Granie czyms takim podchodzi pod groteske A tak poza tym to widze, ze monger wraca do lask, co ma ta 1 sztuka robic? I czemu nagle sie pojawila... Wczesniej byla przydatna na firesy, a teraz ma sie zabawiac z ravagerem? Prosze o wyjasnienie, skad ten powrot do korzeni- jak ja nim gralem to sie wszyscy smiali, ze lipny... Troche w tym prawdy, ze za taki koszt mozna zrobic wiele innych rzeczy



Mariano - Pt lut 04, 2005 6:40 pm
" />Drogi Pośle troche grałem tym rockiem z U lecz niedosłownie taką wersją jak podałem na pierwszej stronie. Dlaczego ją umieściłem ? Ponieważ RandomScrub zdobył nim 2 miejsce w jednym z turniejów na m-l i myśle, że jest warta uwagi. Gdyby tak troche popracować nad buildem to może okazać się niezły na meta pełne anffinity i reanimatorów. Ta wersja równierz polepsza nasz metchup z rdw o ile dojdzie szybki tutor/chill. Aby coś dokładniej powiedzieć o tym splashu musiałbym więcej potesotwać ale nie mam na to czasu niestety.

Monger wrcała do łask ? Owszem wiele osób używa go jako finishera, którym wykańcza przeciwnika. Jest niby drogi w wyłożeniu ale chyba po to mamy tą akceleracje (bopy, sakury, dziadki/solemny) aby jak najszybciej uzbierać dużą liczbe many, oprócz niego w rocku widze tylko kokusho jako ewentualnego zmiennika mongera. Na co jest przydatny ? Na mirrora, rg ewentualnie na gobbosy, ug. Ja osobiście preferuje kokusho bo ładnie się zgrywa z therapią oraz nieźle zjada UG.



Endir - So lut 05, 2005 8:36 am
" />mariano..., jak tak narzekasz na "mojego" rocka to mozemy grac moj na twoj..., na wizardzie...., a pozatym kiedys gralem na duressach i dobre sa tylko w 1-3 turze.., potem sa do d!@y.
co do spikow..., to sa one na napory, s ktorymi rock nie ma za dobrze, bosejiu na sb poto by extrakcja wchodzila w toga, co bez bojejiu jest chyba niemozliwe. wg mnie wieksza liczba balothow przy buried alive jest niepotrzebna, bo wystarczy jak masz 1 na stole. trole tez na napory, a krowa na wszystko :]. stronghold na sb, jak nie najdzie nic do wyciagania stforow. a pozatym to to jest rock na naporowe meta....



POSEL - So lut 05, 2005 9:07 am
" />No wlasnie jak dla mnie to kokusho duzo lepszy, dorzucasz jeszcze mainowego craniala i grasz na 3 vampirach. Monger jest taki sobie... Jest to po prostu zwykly naporowiec, Kokusho daje znacznie lepszy efekt, bo monger nie ma trample, co z tego, ze counterki sie zbieraja jak opp nie da mu sie przebic.
Kokusho lata, a jak chcemy dobic to ladnie siada z therapii
Czemu gra sie oxidize'ami a nie naturalize'ami, sa bardziej uniwersalne, a masticory to juz nie wiem ile nie widzialem w spisach.

Ten niebieski rock to wyglada jak jakies bulletsy Sporo preside'u.



Iron z K-ce - So lut 05, 2005 6:04 pm
" />ENDIR napisął

mariano..., jak tak narzekasz na "mojego" rocka to mozemy grac moj na twoj..., na wizardzie...., a pozatym kiedys gralem na duressach i dobre sa tylko w 1-3 turze.., potem sa do d!@y.

Jak dla mnei to tym swoim Rockiem wtopisz z marianem i będzie cię jachać jak tylko chce bo ten twój rock jest sąłby... Piszesz o Duressach że są kiepskie a wcale tak nie jest bo są bardzo dobrymi Kartami. Ciekawe jak grasz z jakąś kontrolką i ma dużo kart na łapie a ty masz tylko terapie to one nie wystarczają. Duressy są kluczowe na deki Kontrolne. Z tego co cię obserwuje i o tobie słysząłem to że często zmienaisz deki. Rockiem trzeba długo grać żeby być nim ogranym. Duressy są bardzo dobre i wytłumacz czemu tak twierdzisz?
Co chcesz udowodnić tym że zagrasz z Mariono na Wizardzie?Rozumeim to że kminisz itd ale jakby ten rock taki jakiego podałeś byłby dobrym buildem to by juz nimi grali.Jak dla mnie to zacznij jeźdić na turnije to zobaczysz że w tym twoim rocku są wady. Może się mylę wg ciebie ale jak dla mnie to tak jest. Zrozumiesz jak zaczniesz nim więcej grać...

poza tym napisałeś wcześniej ,,a pozatym jak zmienia sie czesciej decki to sie wie jako tako co s czym ma jak" neiprawda , zeby powiedizeć coś o meczapie z danym dekiem musisz mieć go ogranego i grać im długo żeby coś o tym powiedziec o danym meczpie. Nie zgadzam się kompletnie z tobą. Jeśli w ten sposó opisujesz swoje meczapy to ejsteś w strasznym błędzie

Poseł - BGu Rock jest moze dziwny. Nie mogę o nim nic pwoiedizeć bo go nei testowąłem ale może być neizły pod meta RDDW,Affi i reanimatory



Mariano - So lut 05, 2005 7:41 pm
" />Na początku chciałem powiedzieć iż sam prosiłeś aby powiedzieć co sądzimy o twoim rocku, więc to zrobiłem, a jeżeli nie podobają Ci się moje rady to dalej graj swoją wersją i pokaż, że możesz nią wygrywać na jakiś turniejach, wtedy zwróce Ci honor.

"> ...., a pozatym kiedys gralem na duressach i dobre sa tylko w 1-3 turze.., potem sa do d!@y.
lol, tak duressy są do dupy, wiesz wogóle się nie przydadzą. To nic, że w metchupie z reanimatorem (i nie tylko) są bardzo ważną karta, psychola pozbawiają contr dzięki czemu możemy wyłożyć np balotha, rg rancorów itd.

">co do spikow..., to sa one na napory, s ktorymi rock nie ma za dobrze, bosejiu na sb poto by alive jest niepotrzebna, bo wystarczy jak masz 1 na stole. trole tez na napory, a krowa na wsextrakcja wchodzila w toga, co bez bojejiu jest chyba niemozliwe. wg mnie wieksza liczba balothow przy buried zystko :]. stronghold na sb, jak nie najdzie nic do wyciagania stforow. a pozatym to to jest rock na naporowe meta....
Tak, spiki wyśmienicie pomagają w grze z naporami. Co one robią ? W trzech turach spreventują dmg, a potem możesz sobie nimi... Wiesz jakoś grajać bez nich w meta "bardzo" naporowym znalazłem się w top8 bez spików, boseju, trolli i buried alive, których nigdy bym nie wsadził. Rock ma łatwy metchup z psycholem więc nie wiem po jaki gwint rzucać Ci extrakcje z boseju ? Już wole mieć te duressy, które ściągną jego conty, a dzięki temu będę mógł bez stary życia wyłożyć extrakcje.
Na koniec chciałem powiedzieć abyś poprawił troche pisownie bo trudno Cie zrozumieć.



Likk - So lut 05, 2005 7:49 pm
" />Iron: a ja sie z nim czesciowo zgodze. Aby naprawde dobrze meic ograny matchup nalezy znac obydwa decki prefekcyjnie (a wiec najlepiej grac obydwoma jakis czas) bo w grze czesto stosuje sie blefy i tym podobne sztuczki przez ktore grajac nawet 50x z deckiem do konca go nie poznasz. tak imo : )

edit: em Mariano tak troche nie ql tak usuwac czyjest posty w dyskusji(chyba nie tak calkiem offtopowej, zreszta gdyby nawet to 2 posty chyba nikogo nie zbawia:) )jeslis ie nie popiera czyjegos zdania

btw: moze matchup z nie kontrolnymi deckami nie wymaga faktycznie tak dobrego poznania decka przeciwnika - sam gram togiem i wiem ile razy blef ratowal mi dup.ke

ok koniec tych offtopow



Ivo - So lut 05, 2005 7:59 pm
" />Cóż... Może i ma troche racji, ale żeby tak dobrze poznać deck żeby nim grać a potem umieć przeciwko niemu grać. Więc IMO lepiej ten czas przeznaczyć na normalne ogrywanie matchupu (więcej zyskujesz bo i poznajesz tamten deck i od razu uczysz się lepiej grać swoim). Popatrz tez na to Likk, że granie "swoim" deckiem może nas troche zmylić tzn ten deck powinien wyglądać tak... zagranie jakiejś innej karty może nas troche zdziwić gdy gramy przeciwko niemu przecież. Więc IMO lepiej testować matchupy niż te decki tak zminiać i poznawać. Hmm... ale poplątałem ;] Pozdro

edit by Mariano: Ivo ma jak najbardziej racje. Zresztą chyba znasz każdą talie w extended to wiesz czego możesz się spodziewać, dzięki czemu przewidujesz ruchy przeciwnika. Ok koniec dyskusji, następny post, który będzie offtopem kasuje.



Iron z K-ce - So lut 05, 2005 10:01 pm
" />Wracajać do Rocka to ostatnio na PTQ wygrał Rock. Coś Rocko wracają i ciekawie jak im pójdzie w Bostonie . WIemy że jest takei meta i czy rock wg was będzie w Top?

Affinity: 3
Aluren: 2
Black-White: 1
Scepter-Chant: 2
Confinement: 2
Desire: 10
Dump Truck: 1
Elves: 1
Enchantress: 3
Goblins: 6
Life: 4
RDW: 9
Reanimator: 3
Rock: 5
UG: 3
WWu: 1
Welder-Reanimator: 1



Endir - N lut 06, 2005 2:07 pm
" />eee...., MARIANO wg mnie spike weaver na napory zadzi.... powiedz mi ktory napor ci cos zrobi jak masz spika na stole i genesis w gravie... (ew. strongholda na stole)....
a co do duressow to nie sa zle, tylko co wyrzucisz w grze z mono r goblinami..?? viala ?, albo z affinity... thoughtcasta...? łał...,
matchup z reanimatorem nie jest az taki zly, wiec po co ci duressy..., odpowiednio trafisz terapią, jakis d.edict i po frytkach..., a po sb jeszcze coffin purge jest to wtedy reanimator do domu



POSEL - N lut 06, 2005 2:26 pm
" />A ktory napor ci cos zrobi jak masz chocby visare czy piernika, wydaje mi sie, ze lepiej zabijac niz preventowac...
W reanimku po co ci duressy?? Po to zeby nie dostac na pysk 2-turowego exhume'a, rzeczywiscie edykt jest cudowny w grze z reanimkiem, wlasnie tutaj widac jak przydatny jest duress, zawsze swietnie trafia we wszelkie komba.

Iron: to czy rock bedzie w topie to zalezy od umiejetnosci gracza i szczescia w pairingach



Mariano - N lut 06, 2005 2:39 pm
" />Teraz to jesteś moim miszczem jeżeli mówisz, że rock ma dobrze z reanimatorem <rotfl>. Reanimator jest najgorszym metchupem rocka i jeżeli nie uda nam się szybko zdiscarodać reanimate/exhume (niektórzy grają jeszcze na life/death) to niewiele możemy zrobić na pierwszo-turową akrome/rorixa bo na ilu edictach grasz mainowo, 3 ? A co on robi na inne decki ? Nic więc ważniejszy jest smother, który zabija większość kritów nam przeszkadzających. Po sidzie jest już troche lepiej, gdy mamy planar voidy/clawsy.
Super combo wymyśliłeś z tym spikiem, będziesz się bronił przez całą gre z naporami aż przeciwnikowi skończy się biblioteka... Zrozum zanim Ty wyłożysz Genesis i przeciwnik Ci ją zabije, a następnie zagrasz spike to będzie jakaś 5-6 tura. Potem, gdy już będziesz się bronił tym spikiem i spadnie na cmentarz potrzebujesz 3 mana aby go wrócić w upk, 4 mana aby go wyłożyc i 1 dla odpalenia umiejętności. Do tego czasu już dawno zgniesz. Więc taką swoją teorie wyssaną z palca możesz przedstawiać początkującym ale nie graczom, którzy mają o wiele więcej do czynienia z grą turniejową, a nie tylko grą na wizardzie.
Na co rzuce duressa w grze z anffinity poza tą jedną kartą co wymieniłeś ? Na craniala, viala, therapie, stifle które cholernie boli gdy odpalimy deeda i wierz mi wole rzucić duressa nie trafiąjąc w nic ale przynajmniej dowiem się co przeciwnik ma na ręcę dzięki czemu będę mógł dobrze trafić therapią.
Mówiąc o mono r goblinach jak narazie takich nie spotkałem, większość osób spleshuje B ponieważ bez niego wystarczy plaga/dwie i gobliny się składają.



Endir - N lut 06, 2005 3:05 pm
" />co do sb to lepsze sa coffin purge'i nic clawsy/voidy bo po prostu sa lepsze
a co do tego spika to uwiez mi ze nie jest problemem trzymac go tako i preventowac..., bo wstawiasz go w 4 turze, w ktorej nie preventujesz, a potem dostawiasz landy i jakos ci sie nazbiera to 8..., a pozatym nie czeka sie az koles sie przewinie, tylko krófka i do przodu....
a co do mono r to na plagi sa goblin king/culling scales (takie wlasne techy )



POSEL - N lut 06, 2005 3:34 pm
" />Wez daj sobie spokoj z tym spike. Goblin King na plage? No comment. To sie tam tym gra...
Nie wiem czy zauwazyles, ale dzieki voidom odlaczasz opa calkowicie i moze sie skladac(zazwyczaj tak robi), a purge to jest polsrodkiem...



PiT - N lut 06, 2005 4:02 pm
" />Co do tych voidow to zauwaz Poseł ze opp moze sie składac jesli uda ci sie go zagrac w 1 turze i na dodatek ty zaczynasz ( choc i to nies jest pewne w 100% bo ma jeszcze singlowego Show and Tell w deq na ominiecie tego typu locka ). Jesli przeciwnik zaczyna to mozesz sie spodziewac 1tura imp/carefullstudy czy nawet duress i piekny plan diabli wzieli . Coffin purge natomiast nie ma potencjalu by automatycznie wygrac gry lecz jest stabilniejszy i da ci troche czasu na rozkrecenie koniunktury ...



Iron z K-ce - N lut 06, 2005 4:07 pm
" />Coffin Purge są dobrymi kartami i jak dla mnei są lepsze od Planar Voida. Planar Voind jest tylko dobry na pierwszej ręcę a potem zawodzi. No i co że wystawaimy Voida jak on może w odp wyżucić strory z ręki (IMP) i co ten Void robi? jeśłi go przeciwnik widzi na stole to czeka na Show and Tella albo go wróci Echoingiem a Coffinf Purge jest zawsze instantem dzieki któremu opp traci 2 karty (stwora i coś do reanimowania). Testowałem Planar Voidy i coś były mocno słąbe jak nei podesżły na pierwszą łape.

Wracając do SPike Weavera to też można go łatwo ściągnąć i zajechać oppa ( Shooter, Gang oraz jakeiś spalenia albo jakeiś Rushing Rovery itd). Spike Weaver nie jest aż tak przegiętą kartą w Rocku

Goblin KING - NO COMENT jak dostanei ze Smothera, Fire/ice'a ,Spalenia itd

Duressy są dobre na Kontrole a na jakieś napory je wysajdowujemy (np MONO R GOBLINY). co do Affi to wywalam duressy bo wolę jakiś Hate



Endir - N lut 06, 2005 6:33 pm
" />iron z k-ce ale np na takiego ug'a albo rg to te duresy nie masz zamiast czego wyrzucic..., i bedzie plaga na beasty (UG) albo na snake (RG) :]
a co do tego voida to on jest dobry tylko na pierwszej rece, a i tak nigdy nie nachodzi. po 2 kłóci sie ze strongholdem, recurringiem genesis i witneska, terapia...
a co do spika to jak koles dostanie jakims shockiem albo czyms to w odp mozesz zdjac counter i spreventowac combat damage..., a za ture i tak wejdzie....



Iron z K-ce - N lut 06, 2005 6:42 pm
" />tylko co zrobisz jak to zrobi z końcem twojej? a do następnego Upkeepu możesz nei dorzyć albo np Gobo cię z ganga powyszczela. z jednej strony to nei jest aż takie złe ale ja osobiście tym nei gram. Ale to tylko teoria mi się nie sprawdza ajak tobie się sprawdza to graj nim

Planar Void to już zależy od konstrukcji Rocka i mi się osobiście nie podoba...

To zależy co masz w tym sb, jak nei masz co sajdować na RG to jest już słąbo



Wielki Szop - N lut 06, 2005 6:56 pm
" />
">Teraz to jesteś moim miszczem jeżeli mówisz, że rock ma dobrze z reanimatorem <rotfl>. Reanimator jest najgorszym metchupem rocka i jeżeli nie uda nam się szybko zdiscarodać reanimate/exhume (niektórzy grają jeszcze na life/death) to niewiele możemy zrobić na pierwszo-turową akrome/rorixa bo na ilu edictach grasz mainowo, 3 ? A co on robi na inne decki ? Nic więc ważniejszy jest smother, który zabija większość kritów nam przeszkadzających. Po sidzie jest już troche lepiej, gdy mamy planar voidy/clawsy.
Super combo wymyśliłeś z tym spikiem, będziesz się bronił przez całą gre z naporami aż przeciwnikowi skończy się biblioteka... Zrozum zanim Ty wyłożysz Genesis i przeciwnik Ci ją zabije, a następnie zagrasz spike to będzie jakaś 5-6 tura. Potem, gdy już będziesz się bronił tym spikiem i spadnie na cmentarz potrzebujesz 3 mana aby go wrócić w upk, 4 mana aby go wyłożyc i 1 dla odpalenia umiejętności. Do tego czasu już dawno zgniesz. Więc taką swoją teorie wyssaną z palca możesz przedstawiać początkującym ale nie graczom, którzy mają o wiele więcej do czynienia z grą turniejową, a nie tylko grą na wizardzie.
Na co rzuce duressa w grze z anffinity poza tą jedną kartą co wymieniłeś ? Na craniala, viala, therapie, stifle które cholernie boli gdy odpalimy deeda i wierz mi wole rzucić duressa nie trafiąjąc w nic ale przynajmniej dowiem się co przeciwnik ma na ręcę dzięki czemu będę mógł dobrze trafić therapią.
Mówiąc o mono r goblinach jak narazie takich nie spotkałem, większość osób spleshuje B ponieważ bez niego wystarczy plaga/dwie i gobliny się składają.


za kogo Ty sie wlasciwie uwazasz?? dlaczego kazdy karta, ktora Ty nie grasz jest slaba w rocku i jedynie Twoj build jest optymalny?? (i nie sciemniaj, ze tego nie napisales, kazdy moze to wywnioskowac z Twoich wypowiedzi)
Coby nie robic oftopow - duress na affinity jest wyjatkowo miętki... przeciez viala czy platinga sciagasz deedem, a tak naprawde to jezeli nie masz deeda to nie masz szans na zwyciestwo, btw juz sensowniejsze byloby wyrzucanie thoughtcasta, zeby nie mogl sie po deedzie odbudowac...



karciciel - N lut 06, 2005 7:06 pm
" />mysle, ze z kazdym naporem na spokojnie zdarzysz wykrecic kombo z spikiem. w 1/2 turze tutorujesz po stronghold, w 3 turze wishujesz po spika, a w 4 turze masz go juz operatywnego. jesli zginie kladziesz go przed koncem. a masz jakis inny pomysl na zatrzymanie naporu, bo sadze, ze ten jest jednym z najlepszych. chyba ze wolisz pod wisha trzymac balotha, ktory poza zabiciem jednego attackera nic nie zrobi. no a nawet jak masz tego swojego deeda, to ravager ma meddlinga, ktory nawet jesli zejdzie od smothera, to da mu ture, a to jest bardzo durzo. odpalajac deeda niekoniecznie wygrasz, bo :
a) tracisz sporo zycia z discipla
b) jesli przezyje cos z counterkami od ravagera to raczej jestes glemboko
c) on tez ma therapy, latajace wioski i cytadele. poza tym nieraz widzialem, jak rock musial spalac deeda za 0 niszczac landy, bo plating by go zjadl.



Mariano - N lut 06, 2005 7:52 pm
" />
">za kogo Ty sie wlasciwie uwazasz?? dlaczego kazdy karta, ktora Ty nie grasz jest slaba w rocku i jedynie Twoj build jest optymalny?? (i nie sciemniaj, ze tego nie napisales, kazdy moze to wywnioskowac z Twoich wypowiedzi)
Po pierwsze nigdzie nie umieściłem swojego buid'u więc skąd możesz wiedzieć jak on wygląda. Po drugie nie mówie, że każda karta którą ja nie gram jest słaba, testowałem wiele wersji dlatego mając odrobine doświadczenia doradzam czym można grać, a czym nie powinno. Jeżeli Ty odbierasz to jako jakiś nakaz to chyba nie zrozumiałeś moich wypowiedzi. Zresztą jak człowiek mi mówi, że rock ma dobrze z reanimatorem to nie sądze aby on grał choć kilka razy tym deckiem.

">Coby nie robic oftopow - duress na affinity jest wyjatkowo miętki... przeciez viala czy platinga sciagasz deedem, a tak naprawde to jezeli nie masz deeda to nie masz szans na zwyciestwo, btw juz sensowniejsze byloby wyrzucanie thoughtcasta, zeby nie mogl sie po deedzie odbudowac...
I tutaj się z Tobą nie zgodze. No dobrze mam tego deeda na stole przeciwnik mnie atakuje, tak więc ja odpalam deeda on w odpowiedzi stfile, super nie ? Duress wbrew pozorom przydaje się w grze z anffinity, szczególe po sb gdy on wsadza na nas karty i nie są to krity lecz spelle, które mu możemy je zdiscardować jeżeli gramy na duressy oczywiście. Wiesz każdy gra czym chce i ja nie mam prawa nikomu nic narzucać, a jedynie moge doradzić, czy się posłuchasz czy nie to już twoja wola.

Jaki mam pomysł na zatrzymanie naporu ? Night of Souls' Betrayal jest dobrym roziwązaniem jeżeli aż tak boisz się naporów. Kreaturki przeciwnika będą osłabione, a niektóre całkowicie wykluczone z gry. Nas też to boli ale zawsze mamy wioski, balothy. Wracając do anffinity tak jak już wcześniej pisałem wole użyć duressa nawet gdybym miał nietrafić ale za to potem moge trafnie usunąć dwie karty przeciwnikowi therapią. Nikt też nie powiedział, że gdy odpalamy deeda to znaczy, że nasza jest wygrana :/



Wielki Szop - N lut 06, 2005 8:50 pm
" />nie wiem czy przegapilem jakies nowe listy ravagera, ale z tego co pamietam to malo kto trzyma w takim decku stifleO_O. btw ja wolalbym jednak, przy nietrafionym duressie, nie wiedziec co przeciwnik ma na rece i byc karta do przodu...



Iron z K-ce - N lut 06, 2005 9:22 pm
" />Ja wolę wysajdowywać Smothery i dawać Hate na Affinity. ZJednej strony coś w tym jest że Duressy są niby dobre na Affinity bo ma Viale,Terapie,Wiry,Toughtcasty i te Stifle. Ale wole mieć jakiś hate w mainie na te ravagery itd



Noireve - Pn lut 07, 2005 10:53 am
" />LOL Annule nie są lepsze od Stiffli
Zaletą Stify jest to że powstrzymuje zazwyczaj coś co już jest w grze i całkowicie psuje tym koncepcje przeciwnika.
Wielki Szopie - jesteś w błędzie - każde niemalże Affi ma Stife, która jest przecież chociażby najlepszą odpowiedzią na Piernika.
Co do Night Souls Betrayals, to miałbym to zamiast jednej Plagina sidzie.
Co do Duressów na Affi, to nie gram rockiem ale jestem za; wywalenie Oppowi Stify czy Wirka może przesądzić o naszym Winie.

edity by Mariano: jak by niektórzy niezauważyli jest to topic o Rocku, a nie anffinity, offtopic został usunięty.



Iron z K-ce - Pn lut 07, 2005 3:24 pm
" />NIGHT SOULS BETRAYAL nie podoba mi się. Ponieważ uala nam boy,Sakury,Winteski. Może to być w sb bo w mianie jest to sąłby pomysł. obre jest na RG, RDW, i może na Te Affi



Endir - Pn lut 07, 2005 4:06 pm
" />co do tych stiflow..., to deeda sie odpala wtedy kiedy opp nie ma stifla.... (pozdro terapie)..., a jak nim zle siekniesz to kicha..., no ew. witnesski moga pomoc.
a co do duressow to ssą :]
night souls betrayal nie jest zle, ale duzo many kosztuje (4), to juz lepiej na takie napory jest baloth (tez 4) albo deed (3).
mariano..., jesli naprawde sadzisz ze rock ma zle z reanimatorem..., to nie zly jestes (wg mnie 60/40 dla rocka)..., tylko tu tez trzeba umiec dobrze rozegrac...



Mariano - Pn lut 07, 2005 4:50 pm
" />Iron nikt nie mówi tutaj o mainowym betrayalu, wkładamy go do sb jeżeli meta przepełnione jest naporami.
Endir balotha i deeda i tak masz w maine :/ a betrayala wsajdowujesz jeżeli jest Ci potrzebny. Niby koszt wyłożenia jest spory ale za to niemiłosiernie kosi rdw oraz rg.
Jak można źle odpalić deeda ? Nie zawsze masz tą therpie aby zrzucić stifle, a jak sam mówiłeś duressy są do d**y więc ciężko będzie Ci zrzucić tą karte z ręki przeciwnika grając tylko na 4 therapie.
Co do ostatniego akapitu no comment...
Taka uwaga do Ciebie, pisz jakieś argumenty/konkrety, a nie tylko "duress syci" itp.



Iron z K-ce - Pn lut 07, 2005 5:52 pm
" />ENDIR napisał

mariano..., jesli naprawde sadzisz ze rock ma zle z reanimatorem..., to nie zly jestes (wg mnie 60/40 dla rocka)..., tylko tu tez trzeba umiec dobrze rozegrac...

Albo grałęś z jakiś gościem który nei umie nim grać (bez obrazy dla tego gracza) albo miałeś porno a on wielką kapę. Albo miałęś wersją która była nieźle zHate'owaa na niego. Możesz uzasadnić dlaczego tak myłśisz? bo zabardzo to co napisałes nic nie wnosi do rozmowy



XiceX - Wt lut 08, 2005 4:51 am
" />Mariano- Night nie ma sensu bo nie wejdzie Twoj dziadek, zejda bopy, karty ktore Cie przyspieszaja a wiec sa wazne Plagi chyba sa wystarczajace, masz tutora po nie, co do tego nighta nie jestem taki pewien

Co do Planar Voida, to zwykle te 2 muligany zeby go miwec na rece wystarcza , jest dobry. Co zrobisz w 1 turze jak oppo bedzie mial 2 krity w gravie a Ty 1 land?? lol, dodatkowo Void pozbawia tresha dla impa (lol).



Endir - Wt lut 08, 2005 2:53 pm
" />iron z k-ce gralem ta wersja co napisalem kilka stron wczesniej...., ja nie wiedzialem czym on gra i orzekłem "kp"..., a on mial draw na 2 turowa akrome, a ja zaczynalem



Mariano - Wt lut 08, 2005 4:20 pm
" />Drzewo to na co rzuciś plage grając z rg lub rdw? Ja osobiście wole mieć na sb 2 plagi i 1 Nigt. Owszem zejdą bopy i sakury ale w late game są praktycznie nieprzydatne (jedynie jako chump blokerzy lub flash dla therapi) za to bardzo osłabimy przeciwnika i będziemy mieli czas na wystawienie Balotha/Kokusho. Dziadki i tak wyszukają nam landów więc wiele nie tracimy za to opponentowi będzie ciężko coś zrobić.

W kwesti planar voida jak najbardziej się zgadzamy.

Endir i co twoja wypowiedz nam przekazała ?



Iron z K-ce - Śr lut 09, 2005 11:33 am
" />ENDIR - Żeby ocenić meczap to trzeba zagrać bardzo dużo gier (np na Star City games gostek oceniał meczap przed sb i po sb po 80 meczach z róznymi graczami) jeśli będziesz grał z jednym graczem który np. nie jest aż tak ograny tym dekiem to co ci to daje musisz grać z wieloma graczami to ci coś da. Jedna gra albo tam z prare gier o niczym nie świadczy.



XiceX - Śr lut 09, 2005 6:44 pm
" />Bede bronic swej postawy i powiem:
A nie lepiej wstawic boba, sakure i walnac o ture czy 2 wczesniej tego kokusho?? pozat tym chcialbym zauwazyc ze balot kosztuje tyle samo co night a masz ich w decku wiecej, wiec nawet tutor nie jest potrzebne, a night to 80% przypadkow dopiero po tutorze...


">Dziadki i tak wyszukają nam landów więc wiele nie tracimy za to opponentowi będzie ciężko coś zrobić.
Chyba nie rozumiem, bo dziadka nie odpalisz jak night jest juz na stole



Mariano - Śr lut 09, 2005 10:10 pm
" />
">Chyba nie rozumiem, bo dziadka nie odpalisz jak night jest juz na stole
Chodzi mi o yavimaya eldera i jego zdolność wyszukiwania ladnów, która i tak się odpali gdy na stole będzie betrayal.
Wiesz Tomciu każdy może grać czym mu się podoba ale z doświadczenia wiem, że gra z rdw i rg nie jest tak łatwa dlatego wole mieć Night of Souls' Betrayal na sidzie, które jest przydatne bo nie widze innej karty, która była by bardziej przydatna równierz na inne decki. Zauważ, że takie ug może zaboleć batrayal, ug traci rotwalke i znacze je spowalnia, dzięki czemu my w tym możemy czasie osiągnąć przewage na stole. To jest poprostu karta na side i używamy bądż nie używamy jej zależnie od meta.



Wielki Szop - Śr lut 09, 2005 11:13 pm
" />Mariano, Rotfl...
UG traci rootwalke - to 4 karty
rock (czyli Ten, ktory zagrywa 'night of souls' betrayal') traci:
bop, sakura, elder, witness -> to tak ponad 10 powinno byc... okej, ze ability witneski czy dziada dziala, ale na flashback terapii to juz tylko balotha, wioske tudziez kokusho mozesz poswiecic.
IMO sredni biznes - Twoj przyklad nie byl najlepiej dobrany:P



MasterBLB - Cz lut 10, 2005 2:00 am
" />na flashe są wówczas jeszcze ściany/trole,ale fakt faktem,że Mariano nieco przedobrzył z użytecznością Zdrady na ug

za to Zdrada na RDW jest po prostu zabójstwem tego deku,całkiem dobrze też karci gobliny



Mad Angel - Cz lut 10, 2005 8:27 am
" />bardzo wybitnie karci affinity, nie ma workerow, ravow, nexusow i najgorszego: discipla. Zostaje tylko meddling, zaba, sombrero/enforcer. Jednak ta karta nadaje sie tylko do MBC i do psychatoga. W rocq to jakas pomylka.



Mariano - Cz lut 10, 2005 8:01 pm
" />To był tylko przykład z tą rotwalką jak byś nie zauważył ale jeżeli dalej mam Ci wymieniać to powiem, że ug traci jeszcze: Merfolk Lootera, Thought couriera, Aquamoeba jeżeli użyje jej zdolności, Waterfront Bouncera to chyba wystarczająco wiele. Chodziło mi równierz o to iż betrayal jest jak gdyby "uniwersalną" kartą na inne decki poza rdw, rg oraz anffinity i może się przydać także w grze np z UG. Jeżeli tak bardzo chcesz rzucać therapie z flashbacku to zawsze pozostają walle/genesis. Na gobliny mamy plagi ale dodatkowy minus dla nich zawsze się przyda. Zauważmy równierz to, że coraz więcej gobbosów gra na therapie lub wishe po therapie i to może być niezłe zaskoczenie dla przeciwnika jeżeli gramy na 'night of souls' betrayal' (oczywiście w sb).

Wielki Szopie jeżeli nie pasuje Ci to co ja pisze to może sam coś zaproponuj, a nie tylko potrafisz krytykować innych.



Iron z K-ce - So lut 12, 2005 10:51 pm
" />Night of souls betrayal jest na deki takie jak Aluren,RDW,Affinity. Z UG mamy dobry meczap więc tego nie potrzebujemy w mainie.Night też do końca nie karci Goblinów bo też nas uwalają i zaczyna brakować ,,mięsa armatniego" do bloków itd. ALe też ma swoje zalety



Wielki Szop - N lut 13, 2005 6:37 pm
" />
">To był tylko przykład z tą rotwalką jak byś nie zauważył ale jeżeli dalej mam Ci wymieniać to powiem, że ug traci jeszcze: Merfolk Lootera, Thought couriera, Aquamoeba jeżeli użyje jej zdolności, Waterfront Bouncera to chyba wystarczająco wiele. Chodziło mi równierz o to iż betrayal jest jak gdyby "uniwersalną" kartą na inne decki poza rdw, rg oraz anffinity i może się przydać także w grze np z UG. Jeżeli tak bardzo chcesz rzucać therapie z flashbacku to zawsze pozostają walle/genesis. Na gobliny mamy plagi ale dodatkowy minus dla nich zawsze się przyda. Zauważmy równierz to, że coraz więcej gobbosów gra na therapie lub wishe po therapie i to może być niezłe zaskoczenie dla przeciwnika jeżeli gramy na 'night of souls' betrayal' (oczywiście w sb).

Wielki Szopie jeżeli nie pasuje Ci to co ja pisze to może sam coś zaproponuj, a nie tylko potrafisz krytykować innych.


Wiesz, jezeli jakas-tam karta costam robi na jaki deck to nie znaczy od razu, ze trzeba ja po pierwszej grze wlozyc, lepiej miec w sb IMO karty, ktore konkretnie oslabiaja jeden archetyp deckow, niz takie, ktore 'costam' robia na wszystkie mozliwe talie, bo skonczy to sie na tym, ze z prawie kazdym deckiem bedziesz wymienial 6 czy 7 tych samych kart, ktore i tak sa za slabe aby zajac jednego cennego slota.



Mariano - N lut 13, 2005 8:11 pm
" />Nie napisałeś nic z czego mógłbym dowiedzieć się czym dobrze jest grać w rocku aby polepszyć metchupy z deckimi z którymi mamy ciężko. Nie musisz dawać mi wykładów o twoim toku myślenia, ja jedynie oczekuje jakiś propozycji co twoim zdaniem jest tak bardzo dobre, że zasługuje na ten jakże cenny slot czy to w sideboardzi czy mainie bo jak tak dalej będzie to ta dyskuja nie będzie prowadzić do "czegoś" wartościowego.

ps: nie musisz za każdym razem cytować całych wypowiedzi...



Iron z K-ce - Cz lut 17, 2005 1:06 pm
" />Night of Souls jest bardzo dobra na RDW,AFINITY,RG,ALURENA,GOBLINY oraz inne napory Dokłądnie pod te deki i chyba tylko na nie. Żeby nim grać, to pod takie meta oraz trzeba mieć odpowiednio zrobionego Rocka pod tą Karte.



Eddy Kodo - So lut 19, 2005 12:44 pm
" />Może zarzucisz jakimś buldingiem pod zdradę? Byłbym wdzięczny .



Iron z K-ce - Pn lut 21, 2005 2:50 pm
" />Nie znam jakiegoś buildu opartego na tej karcie. Jak dla mnie to jest bez sensu się zajmować nowym EXT ponieważ.

- są dwa dodatki i może się dużo zmienić
- Trzeba sieskupić na tym ext a nei już się brać za nowy. jest sezon PTQ i Grand Prxi oraz Por Tourów więc lepeij sie jeszcze skupić na tym sezonei exta. Jak dla mnie

Co do trejdów że już się kupuje karty na rotacje to rozumiem bo mogą pujsć w góre



Iron z K-ce - Pn mar 14, 2005 2:31 pm
" />Wszyscy się wzieli za nowego ext. jak trwa jeszcze nowy. Pojawiło się w nim spoko. M.In ROcki ostatnio coś wygrywają.Pojawił się nowy Rock Naporowy (Macey Rock).CO o nim myślicie?



Endir - Pn mar 14, 2005 4:17 pm
" />wg mnie nie jest dobry..., dla mnie to jest normalny bg beatdown...a nie rok



Iron z K-ce - Wt mar 15, 2005 1:54 pm
" />Mi się nie podoba ten Rock. Słyszałem że ma z niekótrymi dekami lepiej niż normalny Rock ale Jak gra ROCK vs MACEY Rock to normalny Rock wygrywa bez żadnych problemów



POSEL - Wt mar 15, 2005 3:34 pm
" />A moze jakis spisik?? :D:D Na zachodnich stronkach to bywam tylko na t1



cASso - Wt mar 15, 2005 5:05 pm
" />Fumihiko Shiota PTQ Philly: Chiba, Japan - PTQ
Finished: 5th - 8th Place

4 Birds of Paradise
2 Eternal Witness
3 Llanowar Elves
4 Mesmeric Fiend
2 Ravenous Baloth
3 Troll Ascetic
4 Wild Mongrel

4 Cabal Therapy
4 Call of the Herd
3 Diabolic Edict
2 Duress
3 Rancor

8 Forest
4 Llanowar Wastes
6 Swamp
4 Treetop Village

SB
3 Coffin Purge
1 Duress
3 Engineered Plague
3 Naturalize
2 Pernicious Deed
3 Smother

POSEL: cośik takiego



Mariano - Wt mar 15, 2005 5:13 pm
" />casso jeżeli nie wiesz to nie pisz głupot

Poseł aby Ci ułatwisz szukanie (choć wszystkie zwycięzkie decklity znajdują się w odpowiednim topicu na tym forum):
Grant Struck (Macey Rock)

9 Forest
6 Swamp
4 Llanowar Wastes
2 Treetop Village
1 City of Brass
4 Wild Mongrel
4 Birds of Paradise
3 Llanowar Elves
3 Troll Ascetic
3 Mesmeric Fiend
1 Eternal Witness
4 Call of the Herd
4 Cabal Therapy
3 Rancor
2 Pernicious Deed
2 Vampiric Tutor
1 Cranial Extraction
1 Chainer's Edict
1 Diabolic Edict
1 Smother
1 Sword of Fire and Ice

SIDEBOARD:
3 Duress
4 Engineered Plague
3 Naturalize
1 Cranial Extraction
1 Powder Keg
1 Planar Void
1 Sword of Fire and Ice
1 Smother



Iron z K-ce - N mar 20, 2005 9:59 pm
" />Macey Rock z teog oc wiem ma straszną wtopę z Mirrorem. Na resztę deków ma się lepiej od Normalnego Rocka ponieważ poza Discardem ma duzó stworów którymi napiera.Ma sie lepiej z Kombodekami i z naporami też.Jak dla mnie jest godny przetestowania



Mariano - Pn mar 21, 2005 2:23 pm
" />Wiesz Iron każdy deck jest "godny" przetestowania, a jeżeli jeszcze wchodzi do top8 na dużym turnieju to tym bardziej. Jeżeli troche nim pograsz to fajnie by było gdybyś opisał poszczególne metchupy tego Macey Rocka, ja niestety narazie odstawiam karty na bok i dlatego nie moge tego zrobić sam.



Iron z K-ce - Pn mar 21, 2005 5:28 pm
" />Ma się lepiej z każdym dekiem niż normalny Rock. Nieźle karci Kombodeki discardem i Mesmericami.Zacznę go testować i napiszę o nim tutaj. POZDRO
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukano 632 wyników • 1, 2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom