ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Tempest-Kamigawa Extended] MonoR Ponza
Ith - Śr lis 10, 2004 9:38 pm " />Hmm chwile testowałem wersję z 24 landami +4 mox diamond i często odczuwałem brak 4 lub 5 landu ale to pewnie przez to że gram na wizardzie . Co do side Master mamy zupełnie odmienne wersje i meta wiec trudno powiedziec. Imho Kumano i Pheonix zupelnie nie pasuja do decku. Gang ma tki bonus ze generuje 4 oborncow a nie jedego, rzadko schodza z mass removala. Ten pheonix zdecydowanie za wolny. W mojej wersji nie potrzeba drawu. Jak nie masz reki to bawisz sie landami. A ty tracisz ja tak szybko bo masz tyle akceleracji . Moge ci podac co jest dobre na side ogolnie: 4x Pyroclasm (mus) 4x Scrabbling Claws (tez mus z powodu slabego metchupy z reanimem, i pomag tez na ttoga madnesa rocka i jakeis talei manipulujace gravem), pozatym czasem mialem marrtwe karty w main i nie mialem co wsidowac (patrz 4x kavu)i wsidowywalem clawsy zeby je przewijac . 4x Pillar - to by trzeba potestowac, dobry an toga i kombo decki ale nas tez boli 3x Matrix- ja na tym nei gram bo mi za duzo akrt blokuje, pozatym nie zawsze ejst taki swietny. 3x Culling Scales-techy na madnesa,chile,groundy,crucible (w polaczenieu z dwoma main oblvionami nie boimy sie z reguly tych spraw) (ma taki minus ze dziala ture po wejsciu), ale i tka szybsze od kamyka na fledglingach bym nie gral Jeszcze kegi sa fajne ale raczej nei potrzeba juz amss removalu przy moim ustawieniu. W sumie ja gram tak bo nie mam w meta rzadnej powaznej kontroli teraz sie rock szykuje, ale to i tak dobry metchup, o czym przekonalem sie w lidze k20 . Na reanima nie !@#$%^ zbytnio jak juz to mam 2 koncpecje: 4x most splash B i wtedy mox diamon duress i edyct/terminacja. Ale brak mi dobrej osoby do testow. Pozdro XaN007 - Śr lis 10, 2004 10:23 pm " />Finix - wg mnie nie ma sensu, jeszcze bardziej niz mlotek Kumano - hmmm... ciezko mi powiedziec ale raczej tez nie... z gangiem jest o tyle dobrze ze tokeny sa i prosow mozesz wystrzelac, ale jak kumano dziala w ponzie nie wiem. gora - moze byc side na reanimka - clawsy, most wg mnie wystarczy. ew crypta [nie ten format] MasterBLB - Śr lis 10, 2004 11:09 pm " />pograłem trochę ptaszkiem i masterem,i powiem wam że chodzi toto milutko całkiem,zwłaszcza master wymiata dobrze bopy i manodajki stworowe wszelakie ,a i gracza narusza pożądnie przy mojej akceleracji,na reanima cudne są trinisfery,i mosty na dodatek,aż nawet wtedy nie trzeba koniecznie pazurków sidować Ith - Cz lis 11, 2004 5:17 pm " />Master, Gang też dobrze strzela w manodajki . I ma taki bonus ze moze np zblokowac blastoderma 4 razy i przy tym palic manodajki . Nie no argument 4 blokerow i odpornosc na edycta, jest dla meni wystarczzajacy. P.S. Ten Kumano troche wolny do strzelania w bopy . Lepsze bompki i firebolty. Teraz testuje te moxy i w sumie grałem narazie tak: Pirates: zaczynalem 1 gra: 1 turn mox port on land: ja tap 2 tura rain on land 3 tura avalanche on land 4 tura pillage on ok 1:0 2 gra: on first 1 tura on land seal ja; mox port 2 tura tap landa on land ja land molten 3 tura on 2 land boomerang na moxa ja uhm topdeck landa i rain za 3 tury gg 2;0 dla mnie . Ale te moxy bym musial na realu jeszcze potestowac, bo wiecie ja ktne wizard tasuje, czesto mi braklo 4 i 5 zrodla many. Mysle ze bedą ok, tak samo jak fecze. Tera musze jeszcze lavamancera przetestowac. MasterBLB - Cz lis 11, 2004 7:38 pm " />tak to właśnie Ith wygląda,a jak jeszcze ritual podejdzie... ląd mox,ritual ponza to jest to,abo sfera.most kumano rzeczywiście ażtak świetny nie jest,za to z ptaszka jestem zadowolony Phantamare - Cz lis 11, 2004 8:50 pm " />Hmm lad + mox + ritual + ponza to jest to ??? Boshe czlowieku ty zostajesz jeśli mnie moje podstawy matematyki nie mylą wtedy na 2 kartach na ręce a op ma ich ciut więcej nawet jeżli go to zwolni to szczerze wole aby opa poźniej sponzować, niż sięrozłożyć i przegrać z jego card advantage. Ith - Cz lis 11, 2004 8:55 pm " />No własnie phanta . Dobrze wytlumaczyles to o czym pisałem wczesniej. Pozatym w 1 turze ponza, nie jest wymaga, bo opp nie musi miec nawet wtedy landa . A ten ptaszek to naprawde jakas wiocha, on jest za wolny. MasterBLB - Cz lis 11, 2004 9:24 pm " />a widziałeś,co robi trinisfere w 1 turze z reanimatorem/togiem? Shade-89 - Cz lis 11, 2004 9:34 pm " />do 1szo turowej sfery potzebujesz hmmm mox + karta pod imprint +land +ritual + sfera= 5kart Nie będę mówił o daze. Od ptaszka o wiele lepszy jest pyroclasm IMO. MasterBLB - Cz lis 11, 2004 10:43 pm " />ale powiedz shade,czy jest sens trzymać w mainie pyroclasm?ptaszek prócz czyszczenia stołu z ludków potrafi tłuc opa,i w dodatku jest wielorazowy Phantamare - Cz lis 11, 2004 11:03 pm " />Wyobraz sobie ty zucasz togowi sferkę a tog tak 1 tura fech i nie odpala, 2 tura fech i nie odpala, 3 ture ble. A jak zaczyna to twoja sferka zazwyczaj zaliczy forc spika a ty zostaniesz na 2-3 kartach na rece i juz sie nie pozbierasz. Na toga boskie są filary. Obecnie testuję 2 urzas rage mainowe, bo na sidze nie ma na nich miejsc. W sumie nie psją mi konsystencji tali. A na toga pomagają . Ptaszek, to także niestety zły wybór. Standardowa ponza ma hmm kolo 15 kart spaleń (bomby, bolty, kavusy, gangi) styknie ci to do kontroli stolu i zazywczaj uratuje ci tylek z gobosami, na które ptaszek niezdety zawolny jest. Co do gobbo bidingu to jest to tak dobry mechup, że dodatkow wydziwienie nie są potrzebne (zapewniam cięwiem to od strony gobbosów). Deck wydaje się jedynie dobry wlaśnie na ghoula i reanimata, co do reszy mechupów wydaje mi sięslabszy od standart ponzy. Shade-89 - Pt lis 12, 2004 9:34 am " />Phant- pillary chyba:) Oprócz tego culling scales oraz świetne scrabbling clawes, ew damping matrix, ale tego w side nie mam. Master- pyroclasm mam w side- na RDW, jakieś gobbosy, enchantreskę, affinity czy madnessa. Phantamare - Pt lis 12, 2004 4:46 pm " />No tak pillary sorqa moj blad. . Jakoś tak sięmi napisało. Btw co myślicie, o wstawieniu 3-4 mostków na reanima, ale nie wiem za bardzo za co . Shade-89 - Pt lis 12, 2004 9:03 pm " />imo pomysł raczej zły, raz, że nie ma na miejsca, dwa, że działa w 2 strony, trzy- nie mam w meta reanimatora avager - So lis 13, 2004 3:48 pm " />Zgadzam się z przedmówcą... Poza tym jak już zobaczysz sie z reanimką, to (IMO) czym szybciej trinisphera tym lepjej, szczególnie jak zaczynasz... Shade-89 - So lis 13, 2004 3:51 pm " />Od sphery o wiele lepsze są pazurki... jeżeli wejdą 1szej turze to oppowi mówimy gg XaN007 - So lis 13, 2004 6:07 pm " />nie koniecznie shade... ma jeszcze Show And Tell (nie kazdy na to gra, ale niektorzy tak) i moze w 2 turze akrome (lub cos innego) z lapy zagrac. Pozatym sidowe ma jeszcze energy fluxy, cranial extraction, dodatkowe SATy i Echoing Truth więc cos podejdzie . Więc na GG bym nie liczyl Shade-89 - So lis 13, 2004 6:49 pm " />W sumie masz rację, aczkolwiek nie grałem jeszcze z reanimatorem, w którym byłby Show And Tell. Od biedy można jeszcze zawsze dać wagę. MasterBLB - So lis 13, 2004 7:17 pm " />co ci waga pomoże??jeśli już to bridge'a Shade-89 - So lis 13, 2004 7:37 pm " />Waga będzie wszystko ściągała, podczas gdy ja niszczę landy. A bridge na co Ci się przyda z wyjątkiem reanimatora? avager - So lis 13, 2004 7:56 pm " />Reanimka i Sneak Attack... Chociaż w moim Meta ich nie ma.. Ith - So lis 13, 2004 8:00 pm " />Shade jeśli dobrze rozumiem to co powiedziałeś. Jak waga może sciąganc np. Akrome ? Imho na reanimatora mozna probowac tylko na Scrabblign Clawsach i Mostkach. Shade-89 - So lis 13, 2004 8:13 pm " />Akromę nie, ale moxy, impy... W moim meta sneaka też nie ma, poza tym ten deck nie jest wyjątkowo groźnym przeciwnikiem dla ponzy. Poza tym, za co dasz te mosty? XaN007 - N lis 14, 2004 11:36 am " />most = Ensnaring bridge waga = Culling Scales wagi wg mnie nie warto wsadzac na reanimka. jak cos to predzej na gobliny czy jakies [nieistniejace] Elfy avager - Wt lis 23, 2004 10:27 am " />Ciekaw jestem czy mostek dotyczy np.Goblin Piledriver??? Zakładając że atakuje np. 10 gobosów :P:P Aha i jeszcze jedno pytanko... Czy Ponzy odnoszą sukcesy w turniejach... Amok - Wt lis 23, 2004 11:00 am " />most nie dotyczy kierowcy avager - So lis 27, 2004 4:06 pm " />A co lepsze Wasteland czy Dust Bowl?? Ith - So lis 27, 2004 4:34 pm " />avager: zanim zadasz pytanie to może przejrzałbyś topick albo zapytał kogoś na priv tak jak mnie ostatnio. Wasteland: +szybki - jednorazowy Bowl: + wielorazowy - wolniejszy W tym decku i tak nie odpalisz szybko wasciaka wiec imo Bowl jest duzo lepszy i przekonalem sie o tym nie raz grajac z rockiem, firesami i z roznymi naporami. Robuzz - Pn lis 29, 2004 7:00 pm " />może by tak Hearth Kami... jest całkiem niezłe - za poświęcenie niszczy art landy i moxy - pomaga z ravagerem - sceptery, crucible i takie tam... - zawsze może być naporowcem - słabym bo słabym ale zawsze coś... Warmonger - Pn lis 29, 2004 7:57 pm " />Byc moze na SB, ale imo naprawdę karcące jest Pulverize. Shade-89 - Pn lis 29, 2004 8:00 pm " />Raczej sidowy, poza tym o wiele słabszy od wagi. XaN007 - Pn lis 29, 2004 8:38 pm " />Shattering Pulse - trzeba sie cieszyc nim poki jest w ext a co do mostu to on oczywiscie TYCZY SIE kierowcy, tylko w tym wypadku kierowcy atak jest brany pod uwage 1 bowl vs waste - ja wolalbym bowla [chyba kilka stron wczesniej o tym pisalem] bowla uzyjesz kilka razy (niecowolniejszy ale...). pozatym zanim odpalisz bowla to kilka rainow poleci a co do Kami'ego - wg mnie nie warto, ale jak cosik to na SB ja bym go dal Robuzz - Wt lis 30, 2004 6:29 am " />Kami jest dobre ale zyska na sile dopiero po rotacji i w dużym stopiu o to mi tu głównie chodziło Ith - Śr gru 01, 2004 9:48 am " />Od kamiego już lepszy slith jest imo. W extended nie potrzeba mainowego hate na arty, pozatym i tak masz ich 6 - obliviony i pillage. Znacznie lepszy w 2 turze jest port niż jakiś maly kritek. Ponza w tej wersji to raczej kontrola, wiec 2 turowy naporowiec nie jest az tak potrzebny. nebril - Cz gru 02, 2004 3:28 pm " />Elo. Ponza jest niezniszczalna to fakt. Ale na reanimatora to niema sily (chociaz raz wygralem ) macie moze jakies pomysly jak z nim wygrac?? aha ma propozycje moze tak 2x cosmic larva wsadzic dobrze wykancza oppa ktory juz nic zrobic nie moze . Shade-89 - Cz gru 02, 2004 6:44 pm " />Są lepsze finishery od larvy imo. Jedyny mój pomysł na reanimatora to pazurki, mostek- ale czy opłaca się je dawać? Można ew pyrostatic pillar- nie rzuci już tak często reanimate i od biedy waga. Jednak z tego wszystkiego najlepsze są pazurki IMO. XaN007 - Cz gru 02, 2004 7:22 pm " />waga na reanimka?? :/ - krity tym chcesz mu zdejmowac czy moxy... na reanimka tylko pazurki, kamien i mostek. ew. dodatkowa acceleracja Eddy Kodo - Pn gru 06, 2004 2:43 pm " />Zamiast dust bowli lepsze są wg mnie wastelandy . XaN007 - Pn gru 06, 2004 4:51 pm " />czemu??? + bowla wielokrotnie odpalasz. wastea raz. + jak masz bowla na stole to mozesz mana possac z niego. wprawdzie z waste'a tez ale jak zdejmiesz cos z waste'a to juz nie masz landa - bowl wolniejszy Kicpri - Pn gru 06, 2004 5:46 pm " />ale w sumie ponza to rodzaj kontroli, mozna sie bawic z bowlem w lategame, no chyba ze meta jest stosunkowo szybkie, to nie polecam topornych bowli. Ogolem jednak chyba wole bowle, na takie obecne meta Shade-89 - Pn gru 06, 2004 6:03 pm " />Bowle są lepsze, bo w late game, nie mając land destroyu na ręce, możemy nadal się pobawić, z wastelandami już nie. A to pomaga. W early game waste osłabia również nas. Ith - Wt gru 07, 2004 4:46 pm " />Eddy Kodo rozwalają mnie twoje komentarze, chłopie nie wiesz nic o decku i rzucasz jakies komentarze gupie, lepiej bys sie nie odzywal bo se tylko wstyd robisz. Pozatym to jest forum EXTENDED a nie NEV Ext. Nie wiem po co ktoś 10 raz zapodaje pytanie co lepsze waste czy bowl jak w tym topicku juz 4 razy o tym pisalismy. Potem sie dziwic ze nadluzsza dyskusja jest o ponzie, chopc tak naprawde to malo z niej wynika. nebril - So gru 11, 2004 6:04 pm " />Jest problem z piratami (mono u ponza ). co zrobic na nich?? i co jest lepesze piraci czy mono red ponza?? Shade-89 - So gru 11, 2004 8:53 pm " />Z piratami? Przyznam się, że nie grałem, ale może culling scales, może matrixy, pyrostatic pillar na pewno. Piraci są imo słabsi od Mono R ponzy, jeśli ktoś twierdzi inaczej, zapraszam na mws cASso - Śr sty 12, 2005 4:52 pm " />Gra ktoś może teraz ponzą i ma jakiś spis ?? Shade-89 - Śr sty 12, 2005 6:47 pm " />Ja gram, spis masz kilka stron wcześniej, jeśli chcesz, mogę Cigo wysłać ew na pm. A ode mnie takie pytanie: Co sądzicie o turbo ponzie? cASso - Śr sty 12, 2005 8:35 pm " />No właśnie na pm albo na gg 1446040 mi to nie przeszkadza turbo ponze jak ktoś ma niech też rzuci Kicpri - Śr sty 12, 2005 8:45 pm " />caSso, ja Cie bardzo prosze, nie nabijaj tak postow. Popatrz sobie na wczesniejsze strony. Misiiiiek - Cz sty 13, 2005 8:44 pm " />Moim zadaniem, dobar ponza powienna sqadac sie z elementów obu przedstawianych decków, gra na Kiki-Jiki jes trafiona, gdyz kopiuja np.Avalanche Raiders czy kavu, pozby wamy oponęta many/ stworów! Stone tesz jest przydatny ale tylko podwujnie! Natomias zamiast seal of fire można by lepiej włozyc juz czerwone spell bomby, z których można także pociągnąc kartę! Ponza będzie zawszę sie liczyć! Ith - Wt sty 18, 2005 6:48 pm " />Eh misieek gralem ponza pół roku i jakoś nie pamiętam żebym miał na stole ganga i avalancha/kavu. Kiki-Jiki to chory pomysl. Za 5 many 2/2 w decku w ktorym amsz 7 kritow za 4cc w tym 4 z echo i all z 2 z tyłu. Gang zazwyczaj zaraz po wejsciu schodzi po jakims paleniu, albo edykcie w odpowiedzi na triggera. Gang jest tutaj swietny bo moze blokowac jakiegos byka pare razy, do tego palic, albo zblokowac kilku naraz dajac niezbędny nam czas. Turbo ponza to ja nie wiem co to jest wrzuc se skirki/moxy i bedziesz miał super tempo . Ja tam stawiam na większe palenia. Sn4ke - Śr sty 19, 2005 10:12 pm " />A ja mam pytanko odnosnie do moxa w ponzie. CZy zeby miec dobrą ponze trzeba miec takie karty jak Chrome Mox lub Mox Diamond??? Ith - Cz sty 20, 2005 3:45 pm " />Zawsze możesz grać na skirku/albo dodatkowym removalu- np. firebolt. Z tanszych techow jest tez desparate ritual, ale juz lepszy skirk imo. Sn4ke - Pt sty 21, 2005 10:04 pm " />A oto moja ponza: Lands: 16 Mountain 4 Dust Bowl 4 Ghitu Encampmetnt Creatures: 1 Rorix Bladewing 3 Siege-Gang Commander 4 Flametongue Kavu 4 Avalanche Riders 4 Skirk Prospector Spells: 4 Molten Rain 4 Stone Rain 4 Pillage 4 Seal of Fire 4 Firebolt Sideboard: 4 Pyroclasm 3 Damping Matrix 2 Culling Scales 4 Scrabbling Claws 2 Fledgling Dragon Od razu mowie ze ze skirków nie zrezygnuje . Rorix Bladewing w tym decku ma na celu ratowac mi dupe . ps Mam klopoty z wywaleniem kart z maina poczas ssidowania sie ( nie wiem co wyrzucic) :/. PAN LUKASZ - Pt lut 18, 2005 1:10 pm " />A kiki jiki to rozumiem do zagrywki avalanchi raiders tak?? boi fajnie sie kombuje.Oblivion na sb i tyle , nie widze powodu czemu miał by grac w mainie Ith - Pt lut 18, 2005 6:50 pm " />Ludzie wy chyba nigdy nie graliscie tym deckiem, jak tu mozna kiki jiki wstawic .... Nie wyobrazam sobie zeby ktos mial na niego czas, pozatym i tak bardzo rzadko utrzymuje sie ridersa, bo nie ma na to czasu, co dopiero jeszcze wstawic po nim kiki jiki. Pozatym w decku jest za malo kritow, a kazda z nich jest w zasiegu firebolta, wiec nie sadze zeby zbyt dlugpo lezalo takie kombo na stole. Eddy Kodo - So lut 19, 2005 12:03 pm " />Po co tu pupy ? Tak pytam z ciekawości bo grałem tym buldingiem i mi trochę nie pasowały . Prosze mi wyjaśnić jaka jest ich funkcja . Wielki Szop - So lut 19, 2005 4:48 pm " /> ">Po co tu pupy ? Tak pytam z ciekawości bo grałem tym buldingiem i mi trochę nie pasowały . Prosze mi wyjaśnić jaka jest ich funkcja . funkcja pupow jest najceszciej naporowa -> wystawiasz w 1ej turze, potem atakujesz, w miedzyczasie pozbawiajac oponenta many (podobnie pupy zreszta w RDW dzialaja, poczytaj sobie o tym decku to sie dowiesz). Pozdrawiam PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 4:54 pm " />LOL tego to jeszce nie widziałem, to już nawt z Ponzy cyrk na kółkach robią, kundle sprowadzają, nigdy jeszcze pupa w ponzie nie widziałem, na co to komu.Jak już cos to lepszy blistering firecat 2 w mainie juz lepiej niz jakies jackal pupy. Mariano - So lut 19, 2005 6:03 pm " />Chciałbym wysłuchać twoich argumetnów dlaczego to firecat jest lepszy od pupa ? Ith - So lut 19, 2005 6:21 pm " />Pup nie pasuje do tego decku, poniewaz ma on za mało palen. Jest to krita raczej przystosowana do RDW, aby sycil trzeba by bylo przebudowac mb. Blistering Firecat to juz wogule, bo jesli chcesz juz wstawiac tego typu krity to powinny byc o converted mana koszcie 1 albo 2 aby wystaiwac je przed niszczeniem landow. Co innego gang, ktory daje duze mozliwosci zarowno defensywne jak i ofensywne. Mariano, jest jakaś mozliwosć na zabanowanie użytkownika ?? edit by Mariano: Oczywiście, że jest MasterBLB - Pt mar 18, 2005 3:52 pm " />ostatnio znów wróciłem do rozbudowy turbo ponzy,i oto tego efekt: 4 Stone Rain 4 Pillage 4 Molten Rain 3 Aftershock 3 Avalanche Riders 2 Genju of the Spires 2 Flametongue Kavu 1 Siege-Gang Commander 1 Shard Phoenix 3 Chrome Mox 4 Desperate Ritual 3 Sensei's Divining Top 2 Oblivion Stone 2 Bloodstained Mire 2 Wooded Foothills 2 Dust Bowl 4 Ghitu Encampment 4 Rishadan Port 10 Mountain SB: 3 Scrabbling Claws SB: 3 Trinisphere SB: 3 Culling Scales SB: 3 Ensnaring Bridge SB: 3 Pyroclasm z gier wyszła rewelacyjna wprost uzyteczność senseja,jaką byście wersją ponzy nie grali SENSEJ MUST IN !!! wspaniałe jest także genju,jest tak dobre że pokombinuję jak wcisnąć tutaj 3 wbrew marudzeniom malkontentów o niegrywalności, ptaszek nadal udowadnia swą przydatność;jest tak dobry,że najpewniej wejdzie 2 za ganga,tym bardziej że jako szybki kill jest tutaj świetne genju no to tyle uwag z mej strony Strona 2 z 2 • Wyszukano 556 wyników • 1, 2 |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||