ďťż
[Ext]MBC



Troll40 - Pt sty 13, 2006 11:08 pm
" />Co sądzicie o tym shadow of doubt grr - pytam jak głupi i pytam a nikt swojej opini nie wyrazi :> imho karta syci bo potrafi zniszczyć giftsa, ekstrakcję, echo wreże, tutoring czy nawet fecza oppowi a daje nam jeszcze draw.
Moim zdaniem jedna do toolboxa a w sprzyjającym meta można stosować więcej side'owo.




ErrorNight - So sty 14, 2006 8:36 am
" />
">W temacie: co sądzicie o tym shadow of doubt grr - pytam jak głupi i pytam a nikt swojej opini nie wyrazi

Hm..zawsze można spróbować zagrać na 1mainowym...a shred memory go wyciągnie na rękę ..tylko trzeba przewidzieć przeciwnika że w następnej kolejce coś rzuci takiego jak..echo, tootha albo extrakcje itp....
Nie wiem czy to co napisałem ma sens..ale można spróbować tak zagrać...



Kaoss - So sty 14, 2006 9:30 am
" />Shadow of doubt, no tak niby fajne giftsy, tuf, tutor, fecze chyba to są jedyne karty które toto blokuje w extended, jak dla mnie karta ma potencjał ale w T1,5. Jakoś mainowego shadoła nie trawie bo nie gram na tutorach ze względu na tempo które jest nam potrzebne z naporkami.

Shred no fakt można wykorzystać jako tutora, wymieniliście chainersy, smothery czy inne wishe ale ta karta to raczej do consuma wyciągania powinna służyć, karta ciekawa ale tu znowu zalerzy od buildu ja na te wszystkie togi, frigoridy itp wole withered wreatch bo wreatch + noc na stole = tog 0/1 ;]



siepacz - So sty 14, 2006 11:25 am
" />shadow of doubt pod shredem jest calkowicie do bani. czemu? bo glowna sila shadowa jest zaskoczenie, ktore przy wyciaganiu sorcerowym tutorem raczej nie istnieje




Lugo33 - So sty 14, 2006 3:39 pm
" />Ostatnio sie zastanawialem nad wersja ze splashem bialego i takie cos mi wyszlo:

MBwC by Lugo33:

Mana Base:
4 Godless Shrine (GP)
4 Flooded Strand
1 Plains
2 Blinkmoth well
2 Cabal Coffers
2 Boseiju, Who Shelters All
8 Swamp

Creatures:
2 Kokusho, the Evening Star
1 Withered Wretch

Other:
1 Death Grasp
1 Consume Spirit
2 Corrupt
2 Panoptic Mirror
3 VIndicate
3 Mortify (GP)
2 Innocent Blood
1 Chainer's Edict
3 Mutilate
2 Tainted Pact
4 Phyrexian Arena
2 Diabolic Tutor
1 Night of Souls' Betrayal
1 Haunting Echoes
1 Cranial Extraction
3 Gerrard's Verdict
3 Duress

Sideboard:
2 Withered Wretch
2 Swamp
2 Cranial Extraction
3 Sacred Ground
2 Braids, Cabal Minion
4 Cremate

Zapraszam do dyskusji.



MasterBLB - So sty 14, 2006 3:49 pm
" />-masz biały kolor,to imho wrath of god
-zdałby się z jeden dekret of justice
-nie od rzeczy mógłby być pulse of the fields
-zamiast jednej kokoszki ów smok z plainscyclingiem
mainowe boseiju to przesada

i poczekajmy aż wyjdzie spoiler,obaczymy cóż prócz duala i mortify ów dodatek dobrego nam przyniesie



Troll40 - So sty 14, 2006 8:13 pm
" />Lugo - jeden problem - słaby - niestabilny mana base... nigdy nie wyrobisz stabilnego mana z coffersów. Na mutilate'y Ci nie styknie. masz dwie drogi - albo wyrzucić mainowe boseiju i włożyć dwa swampy albo poddać pomysł mbc i zrobić po prostu dwukolorową kontrolę.



Kaoss - So sty 14, 2006 8:17 pm
" />Kilka sugesti to tego wuceta

2 Boseju---> jedno main 2 sajd bo nie wieże ze grają u ciebie same Ux kontrole
4 Flooded strand----> niezbyt trafny wybór feczy lepiej 4 bloodstrand mire bo możesz wyciągnąć słampa kiedy nie trzeba ci duala a nie chcesz painu
1 Plains--->zrezygnował bym z tego 4 nonbasiki + 4 fecze wystarczająco osłabiają draina, wiięc ten 13 słamp by się przydał
słampy i duale to wiadomo ;]

Stwory

2 Kokusho--->zastanowił bym się nad eternal dragon i yosei the morning star, dużo lepiej sprawdzą się w kontrolnym meta jakie masz (wnioskuję po manabasie ;[ )

A tak pozatym to tyle.

Master, odnośnie wogów to jednak ja bym ich nie wkładał bo mutilate i tak czyści całkowicie stolik i w late game ma jakieś szanse ściągnąć kolosa a wrotki nie, zresztą w tym decku chyba łatwiej o BB niż WB. Puls tu nie syci bo kiedy będziemy mieli wystarczająco many żeby się pulsem bawić to walimy wtedy raczej jakiegoś draina a wtedy raczej opp nie ma więcej zycia od nas, no i znowu to nieszczęsne WW w koszcie. A mainowe boseju to nie przesada, ale myśle że jedno styknie, to samo tyczy się welli też jeden by w sumie wystarczył mainowy i za to są 2 swampy dodatkowe.



Troll40 - So sty 14, 2006 8:53 pm
" />dochodzi fajkt że dociągnięty w jakiejkowiek grze z naporem (mowa o badziej early i odrobinę middle game) bosejek potrafi sam przegrać grę... pokusiłbym się o jedną sztukę main tylko i wyłącznie w bardzo kontrolnym togo chantowym meta.



MasterBLB - So sty 14, 2006 10:18 pm
" />
">Master, odnośnie wogów to jednak ja bym ich nie wkładał bo mutilate i tak czyści całkowicie stolik

ziomek,znać iż nie grasz MBC od lat Widzisz,przy feczach,dualach,smoku to WW przestaje mieć znaczenie,a nie raz już miałem sytuację że 4 turowy mutilate jednak stołu nie czyścił całkowicie(ot np z Affi).Zaś wrotki są równie mocne cały czas,także w early game.I to jest argument ZA.O kolosie nie mówisz chyba waść poważnie...zresztą,kolosy mutilatem zabijałem TYLKO jak miałem w stole i mirari

">Puls tu nie syci bo kiedy będziemy mieli wystarczająco many żeby się pulsem bawić to walimy wtedy raczej jakiegoś draina a wtedy raczej opp nie ma więcej zycia od nas
i znów pomyłka wynikająca z mniejszego doświadczenia Albowiem Kaoss pulsa używasz tu po to aby zyskać card advantage;jak?po prostu,łapiesz na klatę wjazdy powiedzmy 1 trola ascetika,i czekasz z wrathem aż opo wystawi więcej kreatur,aby mu je zdmuchnąć za jednym zamachem ,tymczasem kontrolując stan życia pulsem. Co do argumentu o ilości many jest on nieprawdziwy,bo przy takim celu użytkowania starczy puszczać pulsa raz,dwa na turę

tak generalnie co do splashu W,to mym zdaniem będzie to chyba najlepszy splash.Oto jakie karty będą tutaj użyteczne:

ivory mask-wiadomo,CAL,mirror,UG Desire
solitary confeiment-jak się wystawi arenę,pomoże przetrwać trudne chwile
orim's chant-dobry na desire,na napory daje time walka,na kontrolki pomoże przepchnąć ważne czary
kółka i sfery protekcji-wiadomo,czerwona sfera na CALa zwłaszcza
rule of law-desire
privileged position-wprawdzie ma straszliwy koszt,ale może się przyda?
life burst-puls jednak zdaje się lepszy,ale burst w buildzie opartym na mirari może dawać niebanalne ilości życia.Kiepsko się kombi z maską/konfimentem,oraz wymagany w ilości 4 sztuk,co chyba go zdyskwalifikuje
beacon of immortality-jw
eternal dragon-jaki smok jest każdy wie,świetny wyszukiwacz plainsów oraz argument na inne kontrole
Yosei-jak zauważył Kaoss też może być wypaśny,zwłaszcza kiedy jako wsparcie drainu żywota będą pulsy
devouring light-ot bacik na klocka .Szkoda jednak WW w koszcie,zresztą jest...
wing shards-też na klocka zadziała,o ile sam jedzie,w dodatku jest możliwość zyskania card advantage,co MBC baardzo lubi
decree of justice-kolejny argument na kontrole i kółka protekcji na czarny kolor
karmic justice-też może się przydać
disenchant oraz terashi's grasp



Troll40 - N sty 15, 2006 12:10 am
" />Zmiany (a raczej karty) które proponujesz Master to modyfikacje wymagające takiej przebudowy mana base że nie można by już stosować coffersów, a to zmienia ten deck w takim stopniu że nie można o tym mówić jako o MBC.
Splash to jest tak jak u Białego - to co proponujesz to już dwukolorowa kontrola
a o takiej jest wątek osobny
ja was tam oczywiście nie odsyłam czy coś takiego - po prosty stwierdzam że splashowanie do MBC łatwo przeradza ten deck w coś zupełnie innego.
Kaoss mówi o splashu, a Master o dwukolorowej kontroli więc nie ma racji żaden z was - nie można porónać wypowiedzi na dwa różne tematy
a co do białego splasha to nadmienię tylko że splashuję biały w moim MeBLu



Kaoss - N sty 15, 2006 10:03 am
" />Mutilate może nie styknąć w pierwszych turach, to fakt ale zeby walnąć w 4 turze woga to jednak ciężko było by to zrobić bez jakotakiego painu, w najlepszym wypadku w 1 turze fecz po duala w 2 tuże słamp bo już pasowało by sieknąć jakiś removal. Może się zdażyć że nie będzie tego fecza po następnego duala, więc 2 ture marnujemy na cycling smoka po kolejne źródło W, w 3 turze pasowało by mieć arene więc znowu pain a to w grze z taką affką wcale zdrowe nie jest. Puls biały, master nie zapominaj że mbc jest kontrolką a w początkowym etapie gry naporom nie przeszkadza strata życia z nami, boros może sobie spokojnie regulować poziom życia tak aby puls nie był zbyt efektywny. Jeśli chodzi o kutanie trollem, grałem troche RG i wiem że nie ma się co cackać z mbc tylko napierać jak najszybciej się da, zostawić sobie te 2 awaryjne stwory na wypadek mutilate ale resztą jechać oppa, tylko po to żeby mieć jakieś szanse spalić go zanim on sieknie nam jakiegoś draina.

Do tego całego stuffu który podał master dorzucić można

decree of juistice--->niekontrowalne żołnierzyki karcą kontrolki, ale wtedy to raczej nocką nie nagramy ;]
Exalted Angel----> jednak wole anioła od pulsa bo może być równie dobrze twardym naporowcem lub blockerem.
kart typu Vinidcate, gerrard's verdict czy innyg morticośtam tłumaczyć chyba nie musze ;]

PS: chyba po wyjściu gildi WB desolator posyci ;]



MasterBLB - N sty 15, 2006 11:51 am
" />
">Mutilate może nie styknąć w pierwszych turach, to fakt ale zeby walnąć w 4 turze woga to jednak ciężko było by to zrobić bez jakotakiego painu, w najlepszym wypadku w 1 turze fecz po duala w 2 tuże słamp bo już pasowało by sieknąć jakiś removal. Może się zdażyć że nie będzie tego fecza po następnego duala, więc 2 ture marnujemy na cycling smoka po kolejne źródło W, w 3 turze pasowało by mieć arene więc znowu pain

dlatego trzeba w buildzie uwzględnić basic plainsy,około 2.Nie będzie to przeszkadzać kufrom,ja w swoim czasie grałem na 3 rishadan portach i nie uświadczałem jakiś poważniejszych kolizji.Nadto zrozumiesz teraz chyba dodatkową użyteczność pulsa-niwelowanie painu z duali
A jeśli masz w ręku woga i pulsa,nie ma potrzeby się spieszyć z tym 2-turowym removalem,spokojnie dual może wejść tapnięty


">Jeśli chodzi o kutanie trollem, grałem troche RG i wiem że nie ma się co cackać z mbc tylko napierać jak najszybciej się da, zostawić sobie te 2 awaryjne stwory na wypadek mutilate ale resztą jechać oppa, tylko po to żeby mieć jakieś szanse spalić go zanim on sieknie nam jakiegoś draina.

no i sam sobie odpowiadasz na pytanie o użyteczność pulsa.Skoro trzeba jechać jak najszybciej,tym samym poprzez wysyp stworów wystawiasz się na mass removal w rodzaju WoGa czy multi(jak wrzucisz plecak na szybkiego trola multi już sobie nie poradzi,tak a propos).Zakładając że sobie zostawisz na łapie 2 stwory,powiedzmy 2 trole na ten wypadek,przy pulsie masz efektywną stratę życia 2 na turę,a nie 6 .A w takim układzie jesteś w stanie poczekać parę tur na drain czy kolejny mass removal


">Exalted Angel----> jednak wole anioła od pulsa bo może być równie dobrze twardym naporowcem lub blockerem.

exalted jest niezły,ale nie tutaj.A to z tej racji,że my sami sobie czyścimy stół,i jako że jest stworem jakiś bat nań się nierzadko u opa znajdzie,ale co o wieele istotniejsze nie można zyskać z niego życia na instancie,nie da się też skopiować na mirari.I w przeciwieństwie do smoka,nie potrafi się wskrzesić,a my w MBC naporowca to nie potrzebujemy w 90% przypadków



Kaoss - N sty 15, 2006 12:27 pm
" />Master pragnę przypomnieć ci że MBC zawsze miał problemy ze slotami, przy splashu będą jeszcze większe problemy ze znalezieniem wolnego miejsca w decku. Jeśli zamiast mutilate będziesz grał wogami to 3 plainsy main to jednak minimum, bo wystarczy ze ktoś nam klepnie sowing salt'a w duala i półdecku to martwe karty. Z borosem też meczap się wtedy imho pogarsza (teoretyzuje teraz, nie testowałem jeszcze splashu z W) bo on ma 8LD na nasze 7 źródeł W. Nie ma sensu pchać do MBwC więcej niż 24-25 lądów a 4 fecze 3 plainsy osłabiają kufry bo swampow zostaje około 16 a po sajdzie na kontrolki 14.

PS: Jeszcze raz przeanalizowałem spis luga, zrezygnowałbym z blinkhmot welli 2 bo i tak bialy (biały w sęsie W a nie że bialy przyjdzie ci dać disenchanty ;p) daje nam disenchanty na kije a 1 boseju main nie zrobi nam tak wielkej roznicy.



LowRider - N sty 15, 2006 12:59 pm
" />zacznijmy od tego kot gra saltami...
pozatym co sadzicie o sidowych crucible of worlds na ponzy po wyjsciu GP bo tak owe na 100% powstana



Kaoss - N sty 15, 2006 1:29 pm
" />Saltami ? hmm
RG beatsdawn
RDW
Boros
RG tooth and nail
Biały mógłby zacząć grać w swoim MBrC
BGr Rock
i ogólnie wszystko co ma dostęp do R zalerzy to poprostu od metagame, jeśli jest dużo toothów, decków przepełnionych dualami itp to nic nie stoi na przeszkodzie wsadzić jedną sałatke bop łisza, lub 3 sidowe.
mbc jest deckiem z którym nalerzy jak najwięcej samemu kombinować a nie bezwzględnie słuchać czyichś rad. Oczywiście, większość z tego co mówi master jest prawdą ale jednak dyskusja na temat splashów itp nie jest niczym złym, ja podam swoje argumenty przeciw on walnie jakąś notką na pół strony i może ktoś dowie się czegoś ciekawego ( i wszyscy wyjdą na +1 )



Lugo33 - N sty 15, 2006 3:16 pm
" />Tak, ten spis jest na kontrolne meta. Na naporowe raczej mana base dalbym mniej wiecej taki:

4 dual
4 fetch
2 kufer
1 well
1/2 plains
10/11 swamp

Co do WoGow wydaja mi sie dobrym pomyslem. Mutilate nie zawsze mozna zagrac odpowiednio wczesnie, by posprzatac stol. A mortify dalem dlatego, ze nie jestesmy zmuszeni resetowac stolu kamieniem, zeby sie Sulfurica pozbyc, a ta karta ostro nam przeszkadza. Na Ponze i thingsa mamy juz na sidzie sacred groudy, wiec crucible of worlds raczej tu nie przewiduje. CoPy oczywiscie moga wejsc na side np.: zamiast Cabalek (juz mam taka manie, ze Braind dalbym do kazdego decku z czarnym). Co do creatures base - kokosha ratuje nas, gdy... op mam maski, lub guilded lighty. Juz pare meczy wygralem z Astralem poprzez zniszczenie kokoshy, gdy opp mial 2 lighty na rece, a discard nie doszedl. Wiec jestem za tym, by jednego Kokosha zostawic.



Kaoss - N sty 15, 2006 3:44 pm
" />Kokusho ratuje nas gdy opp ma maski, a na maski są przecież mortify a zresztą wsadzając smoka też możemy nim jechać za 5 gdy opp ma maski, i do tego możemy go wrócić po Wogu lub motylku.Więc naprawde lugo nie wiem o co ci chodzi z tym że kokusho ratuje nas przed gilded lightami/ivory maskami



MasterBLB - Pn sty 16, 2006 3:55 pm
" />a ja widziałem próby ludu grania i na to i na to,po 1 sztuce(dodam iż ludu niezdecydowanego,który nie do końca wiedział który artefakt chce).
Takie coś wbrew pozorom ma sens,z racji tego iż artefakty te doskonale ze sobą współpracują,albowiem czar z lustra jest zagrywany,i jako taki trigeruje efekt mirari pozwalający go skopiować
Skupię się teraz na omówieniu zalet i wad obu artefaktów

Mirari:
przede wszystkim,jest znacznie bardziej użyteczne w meta kontrolnym albo kombowym,bo mooocno utrudnia kontrowanie naszych czarów,a ekstrakcja+kopia to rzecz niesłychanie bolesna dla każdego kombodeku.Generuje miły cardadvantage,ale wymaga wsparcia drawem,aby mieć co kopiować,czym znacznie ustępuje panopticowi.Za to nie ma wysokich kosztów aktywacji,i nie boi się kart w rodzaju damping matrix,którą możemy używać w swoim buildzie,a ponadto możemy użyć go w turze parę razy.W dodatku kiedy zostanie zniszczone nie doprowadza do sytuacji że stracimy jakąś kartę na próżno.Kolejną wadą mirari,oprócz faktu wymagania kart do kopiowania,jest dość spora manożerność przy kopiowaniu więcej niż jednego czaru w turze,i to często gęsto mana ta jest wydawana na sorcery.Tutaj lustro ze swoją możliwością imprintu na koniec tury przeciwnika wybija się na plus.(edit)no i zapomniałem dodać do jego wad fakt że jest legendą

Panoptic Mirror:
Z uwagi na fakt,że zimprintować nań można kilka czarów,oraz że kiedy raz się go zużyje to już co upkeep ów czar możemy zagrywać,wydaje się być lepszym wyborem na meta naporowe,bo kiedy pod nie wrzucimy np.mutilate'a,to póki lustra opo nie zniszczy nie będzie w stanie zagraozić nam stworami.A jeśli w danej chwili nie potrzeba puścić mutilate'a,to sycimy corruptem,burnig wishem(MEGASYCĄCY,jak wykazały testy,co nie biały? ) czy czymkolwiek innym.Ponadto jest możliwość imprintu kart których nie możemy zagrać z kosztu many,ot np złożyć sobie bord pod burning wisha grając MBrC,i tam sobie vindicate'a,albo time stretcha do imrintowania trzymać.Jego kolejną zaletą jest też to,że lustro w stole z odpowiednim zestawem imprintów jest w stanie samo wygrać dla nas grę,czego nie potrafi wymagające ciągłych dostaw czarów do kopiowania mirari.Nadto i sorcery,i instanty można kłaść z końcem tury przeciwnika,i nie wymagają potem te czary dalszego wydatku many od nas.Ale jego największa siła jest też jego największą wadą-może się zdażyć,że zimprintujemy kartę,po czym starcimy i lustro i imprinta.W dodatku,o ile samo lustro dość łatwo może wskrzesić beacon of unrest,to karty zużyte na imrint tracimy,i trzeba czekać na kolejne,co w takim wypadku niweluje przewagę lustra nad mirari.Panoptic nie lubi także czegoś w rodzaju damping matrixów czy też pitching needle'i.Na kontrole czy komba też nie spisuje się aż tak dobrze z uwagi że tylko raz w turze,i to w dodatku wyłącznie swojej możemy go użyć,w przeciwieństwie do mirari użytkowanie którego jest ograniczone jedynie ilością naszej many oraz kart do zagrania.(edit)Za to można mieć w stole więcej niż 1 lustro,w przeciwnieństwie do mirari,i z każdego z nich co upkeep zagrywać jakiś skopiowany czar

konkluzje:
granie na 1 sztuce każdego z artefaktów może być całkiem przydatne w mieszanym meta,wówczas tutoruje się po bardziej przydatny artefakt w danej chwili.Ponadto o sytuacji kiedy oba mamy w stole już pisałem wyżej,jak dobrze ze sobą współgrają.Wniosek,trudno jednoznacznie wskazać które z nich jest lepsze,to już zależy od graczy co któremu bardziej do gustu przypadnie



ErrorNight - Pn sty 16, 2006 6:22 pm
" />
">granie na 1 sztuce każdego z artefaktów może być całkiem przydatne w mieszanym meta,wówczas tutoruje się po bardziej przydatny artefakt w danej chwili.Ponadto o sytuacji kiedy oba mamy w stole już pisałem wyżej,jak dobrze ze sobą współgrają.
hm? 3/4 tutorki(diabolic, albo przy dużym drawie insidious)....rozumiem że wtedy nie może braknąć ze 2tained pactów?a o różne to chodziło ci tylko o mirari i lusterko czy jeszcze o matryce i kamyki?



FALI - Pn sty 16, 2006 7:07 pm
" />I znowu musze sie zgodzic z masterem . Genialnie podsumowal oba artefakty. co nie zminienia faktu, ze lustro ma genralna 1 ale bardzo duza wade. Mianowicie tracmiy karte z imprintu w przypadku destroyu mirrora a taki zdarza sie dosc czesto. I teraz mamy sytuacje ze poszla ekstrakcja w consumna(bo to najczestszy cel oppa kiedy gra z MBC ) i wsadzamy corapta pod lustro. Dostajemy z artifact hatu w mirrora i co? Zostal nam w wiekszosci przypadkow 1 korapt(bo zazwyczaj MBC gra na 2-4 consumach i 2 koraptach). czyli mamy jedego killa (chyba, ze sa w deku stworki). W tym momencie jest mieciutko :/.


">Z uwagi na fakt,że zimprintować nań można kilka czarów,oraz że kiedy raz się go zużyje to już co upkeep ów czar możemy zagrywać,wydaje się być lepszym wyborem na meta naporowe

Hmm w sumie tak bo wsadzony mutilate pod lustro czysci stol i pozwala nam rzadzic stolem. Ale wiekszosc naporowych dekow ma w sajdzi artifact hate(wybaczcie mi jezeli sie myle). Wiec w nastepnej grze czeka na lustro. A my wtedy musimy trafic mu dziruesen/terpia/distressem whatever ten hate.



Kaoss - Pn sty 16, 2006 7:10 pm
" />Master w pełni się z tobą zgodze, heh jak ty ładnie moje myśli ubrałeś w słowa ;]
Odnośnie tutoringu myślę że nie ma co przesadzać. Tained pact fajna karciocha ale jednak troche niebezpieczna a w lategame juz troche mniej przydatna. Mysę że jeśli chodzi o tutory to 3 wystarczą ( 1 diabolic tutor 2 insidious dreams, lub na odwrot co kto woli lub jakie kto ma topdecki ;] ). Lustro jednak w wersji z łiszami jest bardziej sycące niż w standardowym mybycy. Można się pokusiśc nawet o tą jedną vinde pod wisha mimo ze nie walniemy jej z many to jednak moze wyczyścić stół w dość efektywny sposób.



elvnec - Pn sty 16, 2006 9:23 pm
" />MBC ma tendencje do buntowania sie pod wzgledem landow na Wizie, wiec nie radze opierac korekt manabase na doswiadczeniach z niego. W realu gram na 20 swamp, 2 kufry, 2 unholy grotto i nienarzekam, screw zdazylo mi sie tylko jak w calkowicie bezmyslny sposob potasowalem deck (technika tasowania ma kolosalne zanczenie), normalnie raczej nie wystepuje.

Co do Tainted Pactow mimo ze cudne to jednak grajac bez Burning Wishow sa ryzykowne, jako ze musimy sie liczyc z utrata przewijanych kart, za bywa ze sa potem bardzo potrzebne. Zaleta natomist jest instantowosc i brak dodatkowych kosztow zatem warto trzymac 1-2 i uzywac z rozwaga...
Co do lustra, gram na nim juz sporo czasu i zazwyczaj szedl pod nie Corrupt, zadziej mutilate, warto natomiast nie przesadzac i iloscia imprintow i dostosowywac je do sytuacji, zeby nie stracic zbyt wiele przy zniszczeniu lustra, dodatkowo zaznaczam ze posiadanie innych finisherow niz Consume/Corrupt jest niemal obowiazkowe, deck staje sie stabilniejszy i bardzije elastyczny.



bialy0021 - Pn sty 16, 2006 9:54 pm
" />no to tak XD

nie ma sensu pisac o wadach/zaletach lustra i mirari bo zostalo to juz doskonale zrobione wczesniej, wiec...

chcialem napisac po prostu co ja o tym sadze...
odnosnie grania na obydwu tych artefaktach (1 sztuce kadego z nich jak mniemam, wieksza ilosc grajac na obu raczej mija sie z celem) to jesli chodzi o ich bardzo dobre wspolgranie ze soba w mojej opinii nie jest to jakis specjalny argument przemawiajacy za tym rozwiazaniem z prostych powodow:
- rzadko kiedy bedziemy w stanie wystawic obie zabawki do gry, a nawet jesli nam sie to uda to w praktyce prawdopodobnie i tak przejelismy juz kontrole nad gra i zwyciestwo byloby nasze, wiec...
- odnosnie tutorowania jednego z nich w zaleznosci od ich przydatnosci (rym niezamierzony : P) tutaj juz wydaje mi sie to bardziej rozsadne bo tak jak napisal Master lustro jesli jest ochronione lockuje czesto napory, zostawia nam mane i takie tam rozne fajne rzeczy, ale niestety jest wrazliwe z racji tego ze praktycznie kazdy deck, ktory ma kolory B i G gra na putrefy i to w mainie, jakies decki z U nierzadko cos dla bouncu maja (XD) etc, co samo w sobie spowodowalo zaprzestanie u mnie gry na lustrach z racji tego, ze by bylo ono efektywne nalezalo sporo duressowac+echo lub cranialowac, a nie rzadko i to i to (nie mowiac juz o grze po sidzie, gdzie naprawde ciezko bylo ustrzymac lustro w grze)...
pisalem juz ze wg mnie obecnie mirari jest lepsze bo jest po prostu bardziej elastyczne i w zasadzie zawsze daje card adv w przeciwienstwie do lustra, ktore moze zadzialac wrecz na odwrot... a to ze pochlania to duze ilosci many to coz, zazwyczaj i tak bedziemy je grac w late game (ew mid game) i wtedy bedziemy w stanie wygenerowac dosyc duzo many wiec az tak uciazliwe to raczej nie bedzie a mirari rowniez daje nam mozliwosci bawienia sie w podobny sposob z wykorzystaniem wishy...

imo jesli grac na takim zestawie to nalezaloby to robic w monco toolboxowym mbc ze sporo ilscia (3-4) tutorow - diabolic tutorow imo - gdzie wtedy mialoby sens wyszukiwanie jednego lub drugiego w zaleznosci od sytuacji...

ogolnie jednak jesli mialbym grac na ktorymkolwiek z nich bez watpienia wybralbym mirari, ktore wg mnie jest teraz lepsze...
poki co nie uzywam zadnego z nich, choc moze kiedys zaczne... na razie wolalbym znalezc 1-2 miejsce/a na dodatkowy win cond/drain/dirupt/albo słompa smierci xD



FALI - Wt sty 17, 2006 3:05 pm
" />A jak myslicie czy jak wyjdzie dissension to pogra tesh seal of doom??



Lugo33 - Wt sty 17, 2006 3:14 pm
" />Imho niezbyt. Mamy tansze smothery, czy edykty. A za wiekszy koszt, to zazwyczaj sie sprzata stol mutilacja, czy obecnie w mojej wersji testowej (all proxy xD): wogiem. Pomysl z dekretem sie sprawdza. Przy wiekszej ilosci swampow (nie mam narazie kontrol w meta wiec, boseiju i wella zrezygnowalem) wyszedlem w late gamie po wogu z 10 aniolkami i tak zakonczylem gre. Obecnie tez cioram na 1 eternalu i jednej kokoshy.



MasterBLB - Śr sty 18, 2006 3:01 pm
" />to poleciłbym ci Lugo wypróbować solitary confinement ,1 sztukę
przy arenach nie pownno być kłopotów z utrzymaniem tego w stole wystarczającą ilość czasu



LowRider - Śr sty 18, 2006 8:37 pm
" />ale ja nadal chcialbym uzyskac wiadomosc czy Shadow of doubut jest wart miejsca mainowego ?! pozatym zaczynam grac na 2 mainowych shred memory jako drugi tutor i nie jest zle narazie . jak bede miał wiecej informacji o tym to cos napewno napisze.



elvnec - Śr sty 18, 2006 8:51 pm
" />Ja sklaniam sie do zastapienie Tainted Pactow przez Shred Memoty, bo graja wrecz swietnie i bardoz sie sprawdzaja. Przy tym warto tez pozostawic 2 diabolic tutory.

Shadow of Doubt - czy mainowo czy nie to chyba zaleyz od meta juz tylko, karta wazna po poprawia jedne z najgorszych machupow (tooth, desire), jesli znajdziesz miejsce na main moga byc max 2, wspierane Shredem moze sie sprawdza, testowac trza.

Co do mojego poprzedniego spisu - wypada zdecydowanie nantuko, nie daje rady... Nocnik wchodzi do Main, podobnie 1xHelldozer (jako ze gram na Grotto, nie boi sie poznego mutilate w przeciwienstwie do nantuko)



FALI - Śr sty 18, 2006 10:18 pm
" />Hmm co do tutorowania to zgadzam sie z elvencem. 2 Diabolici plus 3-4 shredy. Zalezy ile mamy kart pod transmute. Ta Shadow of doubt jest jak to kiedys napisal Master BLB - MEGA SYCACA . Raz mi uratowala dupe z disarem(1 w rampant growtha,2 sakure,3 w gifty.) Znacznei opoznia oppa.
Zazwyczaj jest tak:

1 tura Swamp.opp fecz
2 tura swamp.opp z koncem odpala a my w odp shadowa. i jush ma ture w plecy.

A dopiero teraz sczailem, ze helldo jest tesh zombiaczkiem. Prosze, prosze ile jest mozliwosci z grotta w samym MBC[gdzie nikt wczesniej nie myslal o zombi(ewentualnie jakies wrecze)].



ErrorNight - Cz sty 19, 2006 5:49 pm
" />MBC powinno mieć duużo:
-drawu
-removalu
-discardu
-killa??
I jakby to wszystko w jednym pomieścić decku skoro jeśli wsadzimy więcej tego to odejmiemy co innego nawet ważnego..... jest duży ból...
Da się zrobić takie elastyczne MBC aby sobie w pierwszej grze oradziło z naporami, controlkami albo "mieszanymi -pół controlno a pół naporowo deckami"???
Zarzućcie pomysłami!! Chętnie bym posłuchał....inni zresztą też....



LowRider - Cz sty 19, 2006 7:51 pm
" />MBC powinno mieć duużo:
-drawu
-removalu
-discardu
-killa??

az tak duzo tego killa to nie trza ja z kritow gram na 2 gladiatorach i jest great wbrew pozorom nie gryza mi sie z nocka bo przewaznie jak wystawaim gladiatora to sie nim brobie i to dosyc skutecznie pozatym z killu to jessze 2 korupty i 2 konsumy (niby malo ale dotego 2 mirrari i agenda )

ostatni matchup mbc 2:0 madness tog

poszlo imo gladko (pozdro 4 mateoosh )



mateoosh01 - Cz sty 19, 2006 7:58 pm
" />ee tam nie sidowałem sie pozatym nie umiem grac z mbc i jestem tylko noobem xD



elvnec - Cz sty 19, 2006 8:01 pm
" />Z madnessem w zadnym wykonaniu MBC nigdy zle nie mial:P

Imo killa powinno byc ze 2 mocniejsze stwory (Kokusho), ewentualnie spelniajace inne zadania (Helldozer) do tego Corrupt/Consume i ewentualnie jakas Mirari (albo jak kto woli lustra) wazne zeby grac w miare zroznicowanym killem co by byc bardziej elastycznym



LowRider - Cz sty 19, 2006 8:11 pm
" />tyz myslalem ze jakies gladiatorki ect to sa za slabe na kill ale uwiez mi ze gladiatory sa zajefajne i jak ktos ich nie usunie to to jest jak wrzut na ...
pozaztym z killa to tak jak przedstawilem korupty kuonsumy i takie ilosci wystarczaja w zupelnosci bo chyba nie ma sensu zajmowac jeszcze wiecej slotow przez nie gdyz predko to i tak nie zabijamy a trza miec karty do obrony ... takie sa moje odczucia

mateoosh ja tez nie mialem sidu



siepacz - Cz sty 19, 2006 9:00 pm
" />yh nie ma to jak oceniac deck/matchup po jednej grze... czlowieku, opanuj sie :/



LowRider - Cz sty 19, 2006 9:31 pm
" />dobrze wiem ale tylko mowie prawda ??!!



FALI - Cz sty 19, 2006 9:34 pm
" />siepacz teraz rac by napisal"no i co twoj post wniosl do dyskujsi"?:P. A tak na serio to tak jak napisal elvenc MBC nigdy w kazdej wersji (a bylo ich troche) nie mial zle z madnessem. Co oczywiscie nie oznacza autowina.



elvnec - Cz sty 19, 2006 9:50 pm
" />Bym tak powiedzial 85% na kozysc MBC, wliczajac wzgledne ogranie obydwu pilotow.



ErrorNight - Pt sty 20, 2006 12:41 pm
" />
">az tak duzo tego killa to nie trza ja z kritow gram na 2 gladiatorach i jest great wbrew pozorom nie gryza mi sie z nocka bo przewaznie jak wystawaim gladiatora to sie nim brobie i to dosyc skutecznie pozatym z killu to jessze 2 korupty i 2 konsumy (niby malo ale dotego 2 mirrari i agenda )

ostatni matchup mbc 2:0 madness tog

Jak byś chciał wiedzieć to przeważnie MBC zjada madness na śniadanko więc za bardzo nie masz się czym chwalić.....


">Imo killa powinno byc ze 2 mocniejsze stwory (Kokusho), ewentualnie spelniajace inne zadania (Helldozer) do tego Corrupt/Consume i ewentualnie jakas Mirari (albo jak kto woli lustra) wazne zeby grac w miare zroznicowanym killem co by byc bardziej elastycznym
hm...3kokoski i 3 corapty i 4consumy? powinny być wystarczającym killem..ja tak gram i nie nażekam.....
co do lustra...niezawolne ono jest?? co z tego że fajne jak albo stracisz kilka tur na impritnięcie kilku rzeczy albo na koszt ipirmitu...już wolałby mirari bo szybsze i działa element zaskofczenia co takiego mam na łapce... a poza tym największym, bólem jest to że i mirari i lustro bez problemów decki oppa ściągną ze stołu jak nie w pierwszej to w drugiej grze..albo na łapkę wrócą....



FALI - Pt sty 20, 2006 2:37 pm
" />echh low rider jush nam tutaj master doskonale objasnil na czym polegaja +/- mirari i mirrora wiec nei co sie w to dalej bawic. Imho wszystko zalezy od meta i co sie komu bardziej podoba. co do twoich win condition to wydaje mi sie troche za duzo. Imho dla mnie 6-8 to jest optymalna liczba.


">LowRider napisał:
az tak duzo tego killa to nie trza ja z kritow gram na 2 gladiatorach i jest great wbrew pozorom nie gryza mi sie z nocka bo przewaznie jak wystawaim gladiatora to sie nim brobie i to dosyc skutecznie pozatym z killu to jessze 2 korupty i 2 konsumy (niby malo ale dotego 2 mirrari i agenda )

ostatni matchup mbc 2:0 madness tog

Jak byś chciał wiedzieć to przeważnie MBC zjada madness na śniadanko Laughing więc za bardzo nie masz się czym chwalić.....



No stary moze na sniadanie ale druige . Tak jak napisal elvnec 85% mniej wiecej.



elvnec - Pt sty 20, 2006 3:28 pm
" />ErrorNight - lustro nie bylo po to zeby wystawiac je na pale, tylko zeby wstawic i wrzucic 1-2 imprinty (zazwyczaj Corrupt), gdy mamy juz opanowany stol, po czym zakonczyc gre w 2-3 tury, wystwienie lustra bez poprzedzenia duressem to samobojstwo przeciw wiekszosci deckow. Apropo zarzuc swoim spisem bo przyduzo tych finisherow...



waclaw - Pt sty 20, 2006 10:26 pm
" />
">
No stary moze na sniadanie ale druige . Tak jak napisal elvnec 85% mniej wiecej.



Jesteś w bardzo dużym błędzie , madnesotog jest bardzo szybki , ma instantowe krity , a zebaty spokojnie przezywa motyla , jakby jeszcze bylo malo mozesz na removal w krytycznym momencie dostac kontre , jest to jeden z ciezszych matchupow dla mbc, to Twoje 85 % to chyba sobie wymysliles zeby zaszpanowac, niestety jedyne co pokazałeś to kiepskie podejście do tematu i swoja nikla wiedze na ten temat ...

Co do waszych dziwnych dywagacji czy grać na lustrze czy na mirrari to odpowiedz jest prosta , zanim zaczniesz tego uzywac to bedzie po meczu (albo nie dotrwasz albo bedziesz kontrolowal w calosci stol ) , lepiej skoncentrowac sie na poczatkowej kontroli stolu z czym mbc ma , mialo i zawsze bedzei mialo problem ...



MasterBLB - Pt sty 20, 2006 11:06 pm
" />soooorka modzi ext za offtop,ale nie zdołałem się powstrzymać,tak mnie ów post rozbawił setnie

waclawie,może podziel się tutaj z nami bliżej swoją wiedzą i doświadczeniem,skąd takie twierdzenia,dużo grasz mednesem z MBC,czy też MBC kontra madness,że je wysuwasz?



FALI - Pt sty 20, 2006 11:27 pm
" />Ja pier***e waclaw skad cie wzieli.faktycznei w 4 turze madnesstog ma tyle kart na grejwie-lapie ze wyrzuci sie na toga zeby przetrwal mutylka. Kontry w madnesstogu 4 circular logici.a nie wiem czy wiesz ale MBC to jest KONTROLA a takowe jezeli mi sie dobrze wydaje zabijaja w lategamie.
Powiedz mi ktory dek jest w stanei nas zabic do 5/6 tury??? Stary gram MBC od prawie roku wiec ma jush duze doswiadczenie i ogranei tym dekiem wiec tak jak napisal MASTER nei wiem skad masz takie spostrzezenia.a co do spisow MBCa teraz obowiazkiem sa 3-4 sidowe shadow of doubt .



waclaw - So sty 21, 2006 12:03 am
" />Haha , poziom Twojej gry świetnie reprezentuje wynik w lidze , na 13 spotkan wtopiles 11 , no coz ale grasz od prawie roku , wiec masz duze doswiadczenie i ogranie , pewnie zawsze trafiasz na porno

wiele deckow moze zabic ta kontrolke bardzo szybko , desire , boros , ub psychatog , itd. jak nie dojdzie removal albo disrupt to jest krucho i nie mow ze zawsze dotrwasz do 5/6 tury bo to nonsens

co do madnessotoga , to chyba trafiales na przeciwnikow ktorzy nie za bardzo wiedzieli jak ten deck dziala , nie dosc ze dostajesz kopniecie od samego poczatku , ze musisz co ture uzywac removalu , to madness ma dobry draw i moze uzyskac nad toba przewage w ilosci stworow , wiekszosc removalu masz w sorcery , a to znacznie utrudnia zabijanie zagrywanych z koncem basking rotwall czy arrogantow , a co do kontr to logica jak arena zawsze dojdzie i w kluczowym momencie zawsze popsuje CI plan , dodatkowo madnesotog ma silnik drawujacy z lftl , czyli moze dobrac wiecej stworow niz ty removalu, jak czujesz sie tak maksymalnie pewnie to mozemy zagrac z 5-6 gier , ja bede gral madnesotogiem , jak wygrasz wiekszosc to zwroce Ci honor i przeprosze...



FALI - So sty 21, 2006 9:12 am
" />I co maja do tego wyniki w lidze lolku? Ja w lidze nie gram MBC a poza tym to dla mnie zabawa wiec nie interesuje mnie ile gier wtapiam. Boros musi miec porno z paleniem bo nie wiem czy wiesz ale MBC gra na jakisch 8 sztukach point removalu wiec boros moze nie nadazyc ze stworami. na desira mamy discard(chociaz trzea miec go sporo) i tym opuzniamy kombo.tog nie zabije nas to 5/6 tury bo to nie jest szybki napor.przedzej rzucimy jakis romoval w toga. ta madnesstog gra na 1 lftl wiec w kazdej grze podejdzie. i faktycznie jak sei wiecej wysypie tego shitu to co robimy??rzucamy mutilate.



Bel_Riose - So sty 21, 2006 9:29 am
" />
">wiele deckow moze zabic ta kontrolke bardzo szybko , desire , boros , ub psychatog , itd. jak nie dojdzie removal albo disrupt to jest krucho i nie mow ze zawsze dotrwasz do 5/6 tury bo to nonsens

Masz absolutną rację. Zaczynając grę na pewno nie będziemy się mulić gdy nie dojdzie removal/dispupt. Przecież w MBC to około 1/3 talii, więc mówienie że może nie dojść jest nie na miejscu. Chyba że zakładasz że masz niewiarygodnego pecha i ciągle ci czegoś brakuje.


">co do madnessotoga , to chyba trafiales na przeciwnikow ktorzy nie za bardzo wiedzieli jak ten deck dziala , nie dosc ze dostajesz kopniecie od samego poczatku , ze musisz co ture uzywac removalu , to madness ma dobry draw i moze uzyskac nad toba przewage w ilosci stworow , wiekszosc removalu masz w sorcery , a to znacznie utrudnia zabijanie zagrywanych z koncem basking rotwall czy arrogantow

Tak. Teraz to chyba ja muszę powiedzieć że masz zawsze porno na początkowej ręce. Bo widzisz sam grałem dość długo madnessem i z własnego doświadczenia wiem że wcale tak łatwo zasypać przeciwnika stworami nie jest. Błyskawicznie to można zabić przeciwnika który wogóle się nie broni albo nie umie grać.


">a co do kontr to logica jak arena zawsze dojdzie i w kluczowym momencie zawsze popsuje CI plan

I ty jeszcze mówisz o porno najściach/topdeckach?


">dodatkowo madnesotog ma silnik drawujacy z lftl , czyli moze dobrac wiecej stworow niz ty removalu

Tyle tylko że musisz dociągnąć lftl, czyli potrzebujesz giftów albo szczęścia. Czyli znowu liczysz na farta i brak discardu u przeciwnika. Poza tym jeśli już rzucasz life i lądy to jednocześnie nie możesz generować tak szybkiego ataku stworami z instantu.



Robuzz - So sty 21, 2006 9:43 am
" />
">Tak. Teraz to chyba ja muszę powiedzieć że masz zawsze porno na początkowej ręce. Bo widzisz sam grałem dość długo madnessem i z własnego doświadczenia wiem że wcale tak łatwo zasypać przeciwnika stworami nie jest. Błyskawicznie to można zabić przeciwnika który wogóle się nie broni albo nie umie grać.

Seconds. Na własnej skórze sie przekonałem, akurat madnessopodobne rzeczy nie maja łatwo z MBC.



bialy0021 - So sty 21, 2006 11:29 am
" />to ja tez wtrace moze swoje 3 grosze...

">No stary moze na sniadanie ale druige Razz. Tak jak napisal elvnec 85% mniej wiecej.
bez przesady... nie chce tutaj nikomu ujmowac ale proponuje pograc wiecej z madnesstogiem prowadzonym przez dobrego kierowce bo naprawde nie jest tak kolorowo jak wy tutaj piszecie... nie wiem czym to jest spowodowane, ale wg mnie jestescie w duzym bledzie...
nie pisze ze mbc ma strasznie zle z tym deckiem bo tak nie jest ale takiej przewagi tez nie ma... piszecie o removalu... spoko, tyle ze my mamy calego removalu zazwyczaj ok.10-14 sztuk a madtog kritow ma raczej wiecej, dalej skoro nam dojdzie ta arena przynajmniej jedna to dlaczego niby nie mialaby oppowi dojsc logika? oczywiscie mamy na to disrupt ale istnieje cos takiego jak topdecki czy tez wystrzelamy sie z niego wczesniej chcac szybciej mu zepsuc reke... dalej, golgari grave troll... madtog 5 landow z latwoscia wystawi i bedzie mogl miec co ture finishera duzo/duzo... moze braknac removalu lub mutilate moze okazac sie za slabe...
to tylko takie przyklady na to ze wcale nie musi (i nie jest) byc z madtogiem '85% dla MBC'... -_-'
oczywiscie jestesmy w stanie sobie z tym wszystkim poradzic ale co z tego?

">Stary gram MBC od prawie roku wiec ma jush duze doswiadczenie i ogranei tym dekiem
jestes pewien?
bo jakos nie widac...

">a co do spisow MBCa teraz obowiazkiem sa 3-4 sidowe shadow of doubt Razz.
fajnie... moze jakis argument dlaczego mialyby one byc obowiazkowe, bo sa ciekawe i czesto pomocne ale dlaczego niby maja byc obowiazkiem? wytlumacz mi prosze

">Boros musi miec porno z paleniem bo nie wiem czy wiesz ale MBC gra na jakisch 8 sztukach point removalu wiec boros moze nie nadazyc ze stworami.
8 sztuk point removalu w mbc... spoko...
a ile boros ma kritow? bo chyba troszke wiecej niz 8...

">Bo widzisz sam grałem dość długo madnessem i z własnego doświadczenia wiem że wcale tak łatwo zasypać przeciwnika stworami nie jest. Błyskawicznie to można zabić przeciwnika który wogóle się nie broni albo nie umie grać.
tak sie sklada ze ja tez i rzeczywiscie zasypywany naporem to on nie jest... to nie goby... ale i tak tempo maness potrafi narzucic bardzo wymagajace i jest w stanie zabic bardzo szybko, przy czym mad tog ma jest ta przewage ze nawet gdy pozbedziemy sie zagrozen ze stolu zawsze moze wrocic jakis troll 7/7 i wiecej... co gorsza bedzie wracal co ture...

">I ty jeszcze mówisz o porno najściach/topdeckach?
bez przesady, az tak ciezko nie jest dostac na reke karte, ktora mamy w decku w komplecie...

">liczysz na farta i brak discardu u przeciwnika.
chyba nie mowisz o disrupcie w loama?

">Poza tym jeśli już rzucasz life i lądy to jednocześnie nie możesz generować tak szybkiego ataku stworami z instantu.
jesli nie zabijemy mbc szybko to nie ma to juz najmniejszego sensu... wtedy wystawiamy kutacza/y i jedziemy, w koncu bedzie musial ich sciagnac a my dostawiamy wtedy nastepnych (doskonalm przykladem takiego kutacza jest wlasnie troll, trudny do zdjecia za sprawa tego ze jest duzy, ma reg, etc. a zazwyczaj jeden wjazd nim w tym okresie gry = kill)...

">Seconds. Na własnej skórze sie przekonałem, akurat madnessopodobne rzeczy nie maja łatwo z MBC.
a ja przekonalem sie, ze MBC nie ma latwo z madnessopodobnymi deckiami...
"85% na korzysc MBC" to jakas pomylka... -_-'

ogolem jeszcze raz proponuje pograc troche wiecej z dobrymi kierowcami madtoga i wtedy zaczac kreowac swoje opinie, a nie jesli wygramy raz 2-0 uznac ten matchup za tak latwy bo on taki w istocie nie jest jesli opp potrafi grac...

pozdrawiam



siepacz - So sty 21, 2006 11:42 am
" />panowie, ja rozumiem klotnia i tak dalej... ale jedna strona na temat 85% z deckiem, ktory wlasciwie nie istnieje? i wy sie dziwicie ze 20 stron topicu gdzie sie zapodzialo '-_- a tak poza tym to oczywiscie, bialy ma racje



Robuzz - So sty 21, 2006 11:57 am
" />
">Seconds. Na własnej skórze sie przekonałem, akurat madnessopodobne rzeczy nie maja łatwo z MBC.
a ja przekonalem sie, ze MBC nie ma latwo z madnessopodobnymi deckiami...
"85% na korzysc MBC" to jakas pomylka... -_-'

To bardzo zależy od buildu MBC...mainowe wretche + tutory robia swoje madtogowi, echo w odpowiednim momencie rzucone też...



FALI - So sty 21, 2006 12:56 pm
" />
">FALI napisał:
Stary gram MBC od prawie roku wiec ma jush duze doswiadczenie i ogranei tym dekiem

jestes pewien?
bo jakos nie widac...


Echh bialy a grales kiedys ze mna w realu? ja w realu MBC gram od prawie roku a na wizie prawie nigdy.Wiec nie wysuwaj takich bezpodstawnych wnioskow.


">FALI napisał:
a co do spisow MBCa teraz obowiazkiem sa 3-4 sidowe shadow of doubt Razz.

fajnie... moze jakis argument dlaczego mialyby one byc obowiazkowe, bo sa ciekawe i czesto pomocne ale dlaczego niby maja byc obowiazkiem? wytlumacz mi prosze


tak gdyz w obecnym meta blokuja one calkiem spora ilosc kart.fecze sakury,gifty etc. a nawet moga zablokowac ekstrakcje. Wiec sa bardzo przydatne.


">FALI napisał:
Boros musi miec porno z paleniem bo nie wiem czy wiesz ale MBC gra na jakisch 8 sztukach point removalu wiec boros moze nie nadazyc ze stworami.

8 sztuk point removalu w mbc... spoko...
a ile boros ma kritow? bo chyba troszke wiecej niz 8...


Z pewnoscia ale zanim te kritki zdaze mnie na tyle podzibac ze do dobicia wystarcza np 2 firebolty to jush pojdzie mutilte. Mnie sie wydaje, ze boros w meczu z nami musi zdecydowac sie na:
-albo wystawi kritki bedzie nimi kutal do mutilate a potem dobije paleniem.
-albo nastawi sie na 1,2 krity i to legioniste i grima + palenie na ktore jush nie mamy rady.
Co nie zmienia faktu, ze boros to jeden z ciezszych meczapow. Ale madnesstog w porownaniu z borosem jest latiwjeszy dla nas.



Szczepan - So sty 21, 2006 1:31 pm
" />Panowie spokojnie bo robi się cholerny offtop zamiast sensownej dyskusji...

Co do sprawy matchupów z maddem i borosem. Tak jak napisał Robuzz wszystko zależy od buildu MBC.

Z własnej autopsji wiem ze z maddem nie jest łatwo. A wręcz bardzo źle się robi gdy na stole pojawi się dzida. Wiem, wiem mamy disrupt żeby ją wytłuc z ręki oppowi czy jakiś tam removal zeby utłuc zaekwipowanego krita. Ale tak jak biały napisał istnieje w magicu zjawisko topdecku. Stopdeckowana dzida equip na np. Mongrela i jedzie nas opp my Smothera a on Logica i robi się nieciekawie.

Tak, bardzo sytuacyjny przykład ale jakże często spotykany.

Co do Borosa. Zapewne znają wszyscy taki deck jak Burning Brigde z którym MBC miało praktycznie autolose.
Podobna sytuacja ma się z Borosem. Nie mamy jednak automatycznego wpierdu ze strony tego decku ale i tak jeździ on po nas ostro.

Mamy removal na jego krity? Mamy, ale on posiada Helixy, Firebolty, Chary których naprawdę nielubimy. W zależności od wersji może się zdarzyć ze po sidzie dostaniemy jeszcze Vortexa, i co wtedy? Ano nic wystarczy zacząć wkładać karty do pudełka.



Kaoss - So sty 21, 2006 3:38 pm
" />No jak tak wszyscy zaczeli o tym madtogu to i ja się wypowiem. Wnioskuję że ocenianie tego meczapu 85% dla nas wzieło się z tąd że w polsce gra bardzo wiele UG z którymi żeczywiście mamy nieźle, gdzieś w granicach 80-65% (zalerzy od buildu, kierowcy itp). Natomiast madnesstog to zupełnie inny deck, po pierwsze tog jest w stanie przetrwać mutilejta i wcale nie ma takich strasznych problemow ze zrobieniem togowi w 4 turze pleckow na 5 zwlaszcza jak wczesniej coś dredgeowaliśmy, np takiego trola. Deck ma też lepszy draw dzięki loamowi ktory w brew pozorom pojawia się dość częśt bo możemy dostać go:
-Z topdecku
-Z giftsów
-Możemy go zdredgeować czymś
Niestety kazdy madness ma jedną wade jest to aggro-kontrol więc nie jest to deck cudowny ani w napieraniu ani w kontrolowaniu gry, nadrabia to naszczęście ostrym drawem. Ogólnie żecz biorąc imho madness tog to 55%-45% dla nas (czasami mniej czasami więcej, wiadomo buildow mbc jest sporo) natomiast zwykly tog jak juz wczesniej mowilem jakies 70%-30% dla nas.

Teraz odnośnie borosa, imho jest w top 3 najgorszych meczapow MBC, Burn, Dizajer oraz wlasnie BDW. Ma ld ktory bardzo nam przeszkadza walnąć tego mutilate lub nawet jakiegos poządnego draina przez co z tym deckiem czesto musimy drainowac za 4-5 zeby przezyc kolejną ture i modlić się o topdecka. Mutilate wcale nie karci tego decku poniewaz nie spieszy mu się z tym zeby się wysypać, wystarczy za kriczersy sprowadzą nas do 10-15 to dalej powinien nas jakoś spalić. Tutaj wlasnie swoją uzyteczność pokazują shadow of dobcośtam ktore rzucone w 2 turze spowalniają oppa nie dając mu walnąć tego molten raina. Ja oceniam ten meczap 60-40% dla borosa, jakoś zawsze mialem trudnosci z tym deckiem ale jesli opp nie ma jakiegos totalnego porno to jestesmy w stanie wygrac



Radziu - So sty 21, 2006 9:46 pm
" />Kilka spraw: gram od jakiegos-tam czasu MBC i dodam pare rzeczy:

1) Nie po to ma sie Damping Matrixy w sidzie zeby ich nie wystawic w grze z Madnesstogiem. Barterek + Motylek + Smotherek mile widziany.
2) Moze nie mam ducha walki, ale po paru grach z Saisem i jego Burnem mialem ochote zlamac 5 przykazanie. W skrajnych przypadkach, przy dobrym wietrze i z gorki nie mamy smierci przed soba grajac z Burnem.
3) Z Borosem zawsze myslalem ze mam slabo - jednak praktyka wyglada nieco inaczej. Jesli ladnie pokontrolujemy stol to da sie go zakuckac, o ile nie wystawi vortexa. Jak wystawi to mozemy sie skladac.
4) Vortex twoj wrog.
5) MBC nie ma 8 sztuk point removalu. Chyba ze sie terrory jakos przez przypadek wtasowaly.
6) Dobra dzida nie jest zla, ale tylko gdy jest po twojej stronie stolu. Bez Matrixa na stole potrafi zdrowo namieszac.
7) Buty, psze panstwa, Lightning Greeves to dla eMBeCe twardy kamien pod kose. Jak nie ma Matrixa to tog/madness/tempotresh/beatz gryza nas po zadzie.
Desire to faktycznie bardzo ciezki matchup :/ trzeba duzo disruptu zeby dac rade.

To by bylo na tyle z mojej strony.



FALI - N sty 22, 2006 12:41 pm
" />
">1) Nie po to ma sie Damping Matrixy w sidzie zeby ich nie wystawic w grze z Madnesstogiem. Barterek + Motylek + Smotherek mile widziany.

eee zaraz mowisz o barter i blood? Kto dzisiaj gra na tym w MBC?

7) Buty, psze panstwa, Lightning Greeves to dla eMBeCe twardy kamien pod kose. Jak nie ma Matrixa to tog/madness/tempotresh/beatz gryza nas po zadzie.

Stary ani razu nie widzialem greavsow w tog,madnessie, i beatzie nawet 1 sztuki sidowj. Powiedz mi gdzie ty je widziales u oppa?



Radziu - N sty 22, 2006 1:02 pm
" />Alez prosze, Fali:

uno: Bartery okazaly sie znacznie uzyteczniejsze w moim meta niz np. innocent bloody. I nie mow "kto dzisiaj tym gra w MBC" - ten deck ma tyle mozliwosci ze nie zdarzylo mi sie jeszcze widziec dwoch takich samych. Grajac Barterami nie gralbym bez moxow, tak wiec wlasnie czynie.

secundo: Tez nie widzialem Gravesow przed pewna gra w Krosnie, mianowicie w grze z.... Kacem, ktory przegrywajac 1:0 wsadzil butki do swojego TempoTresha ustalajac wynik na 2:1 dla niego.

Odnosnie butow, wezcie pod uwage ze MBC nie za wiele ma instantowego removalu, a nawet jak go ma to buty pod cos i ugryz mnie pan w nos. A co zrobimy Madnessowemu robalowi w butach? A napuchnietemu togowi? A nawet glupiemu, beatzowemu pieskowi? (pies w butach, ekhm, tiaaa....)



FALI - N sty 22, 2006 1:07 pm
" />no w sumie bartery tak. Ale to zalezy od meta.za to moxy wedlug mnei w
MBC nei maja zbytnych szans bycia bo oslabiaja:cofera,corapta,mind sludga i kilka innych. Pierwszy raz widze moxy w MBC o_O. a buty ? Wumieniles tylko tresha. A w beatzie i togu? nie spotkalem sie. A nawet jesli beda to czekamy na smothera i w odp na wejscie psa,toga whatever takowy dostaje ze smothera w pape.



Radziu - N sty 22, 2006 1:32 pm
" />Moxy szczerze Ci powiem Fali - gram na nich od poczatku i tylko i wylacznie dzieki nim nie musze grac na innocentach itp. Mox daje te pewnosc, ze arena wejdzie 2 tura, a w takiej sytuacji mamy dziki card advantage.

Co do butow to tylko spekulacje, spotkalem sie z nimi raz i przekonalem ze bola nas bardzo. Jesli bedzie gdzies meta stworzone w duzej mierze z MBCowskich kontrolek, to i butow w duzej ilosci bym sie spodziewal. Co do beatza sobie jeszcze dalibysmy z butem rade, z togiem juz byloby zle (rueltog i jego kontry = zuo, mrock y śmierdź), natomiast z Madnessem bylaby rzez niewiniatek.

A co do smothera trzeba takiego miec. Ile masz smotherow? max 4, a opp ma wiecej kritow (beatz) lub ma kontry (tog).

Lekki offtop:
Za tydzien dopiero bede mial dostep do neta to wypisze moj spis - zmieniajacym sie bardziej lub mniej - ktorym gram od poltorej roku.



Iron z K-ce - N sty 22, 2006 1:37 pm
" />już jest 666 postów w wątku

No i co że mają togi Kontry. Mamy discard i dużo remuvali w MBC. Wg mnie jak miało by siegrać MBC to dla Splasu Zielonego lub dla Czerwonego. Można z tym spróbować bo będą duale



FALI - N sty 22, 2006 2:30 pm
" />echh Iron MBC z obydwoma splaszami jush isntnieja od dawnien dawna. ja gram na takim removalu:
3 smother
3 innocent
3 mutialte
1 decret
i gra sie sycaco.

a moxy mimo wszystko mi nie pasuja do MBC. Wiadomo ze przyspieszaja ale oslabiaj cofera. A poza tym prawie 2-krotnie zwiekszaja koszt deku :/.
A iron btw MBC ze splaszem zielonego istnialo przed dualami i teraz istnieje jush z nimi to samo z MBrC tyle ze BR dual bedzie dopiero w maju .



bialy0021 - N sty 22, 2006 2:32 pm
" />
">a buty ? Wumieniles tylko tresha. A w beatzie i togu? nie spotkalem sie. A nawet jesli beda to czekamy na smothera i w odp na wejscie psa,toga whatever takowy dostaje ze smothera w pape.

">Co do butow to tylko spekulacje, spotkalem sie z nimi raz i przekonalem ze bola nas bardzo.
no a ja sie z butami spotykam na kazdym praktycznie turnieju w krosnie i wiem jak bardzo bola... tak jak napisal radziu removal na instancie moze sie skonczyc i nie chodzi tutaj tylko o untargeta ale tez o haste bo gdy ci wskoczy taka rurka i od razu jedzie to nie jest zbyt fajnie...
deck o ktorym mowie o thresh (z global ruinami ) i tam sa wystarczajaco wkurzajace, w innych deckach tez na pewno bylyby nieprzyjemne ale jakos w togu ich nie widze...

">No i co że mają togi Kontry. Mamy discard i dużo remuvali w MBC.
chodzi o to ze jesli tog zostalby zapiety to potem duzo trudniej by sie go sciagalo bo wszelakie smothery by odpadaly...



Kaoss - N sty 22, 2006 3:00 pm
" />Radziu nie ma możliwości w tym momencie odpowiedzieć na te zarzuty to ja to zrobię w części ponieważ grałem troche z tym deckiem i troche testowałem moxy w necie.

Podstawową wadą moxów jest to że tracimy jedną karte na imprint ale jak łatwo zauważyć dzięki 2 turowej arenie dostajemy tą jedną straconą karte w następnej turze. Fali wsponiał że moxy osłabiają kufry/corrupta, niestety tu się nie zgodze gdyż nie jest to taka wielka strata. Radziu do swojego MBC włożył oprócz moxów 3 solemn simularcum, zauważ fali że jeśli wsadzimy solemna w 3 turze to bez żadnych kuferkow jestesmy w stanie w 4 turze walnąć corrupta za 5 a bez moxów to jest nie możliwe. Właśnie solemny wyrównują tą strate słampów, które zresztą i tak zazwyczaj dochodzą co turę dzięki 2 turowej arenie. Kolejną kartą która wydaje się wam dziwna jest barter. Tutaj ja sam nie jestem przekonany do niej ale kiedy grałem jeszcze moim RG to karta bardzo mnie bolała. Po motylu chciałem wygenerować jakiś większy napór żeby edykt nie pozbawił mnie stworów więc zachowałem sobie tego elfa na ręce. Wskakuje z elfem i trolem a tu nagle w następnej turze dostaje prezent w postaci bartusia ktory pozbawił mnie właśnie moich 2 kritow. Dobra myślę ze narazie tyle wystarczy a jak radziu będzie miał chwile to wyjaśni resztę lub mnie sprostuje jeśli coś źle powiedziałem .

Na koniec o butach, zapewne nie spotkaliście się z nimi gdyż w waszych metagame nie gra więcej niż 1 MBC. U nas na turniejach przeciętnie są 3 więc warto się przed nimi zabezpieczyć w postaci butków. Sam kiedy jeszcze grałem RG zastanawiałem się nad wsadzeniem 2sztuk sajdowych. Fali grasz na 3 smotherach więc jeśli wyskoczy ci tog w butach to masz 3 martwe karty ponieważ on raczej nie będzie przebierał ich bo nie ma innych kriczersów ktore potrzebują smothera.



FALI - N sty 22, 2006 4:21 pm
" />ta tog w butach . mowie ze nigyd nie widzialem butow sadjowych w togu :/. tresh ok,beatz ok ale tog?????? i don't think so.
Radziu trzea bylo mowic ze masz jeszcze solemny to wiadomo ze wtedy tak wiele nei tracimy. tylko boli kost $$ moxow :/.a to co zrobi bartek moze tesh zrobic drugi mutyl, dekret edykt i flashback whatever. Kiedys na poczatku gralem bartkami ale stwierdzilem potem ze sa lepsze karty zwlaszcza removujace stworki oppa.



Kaoss - N sty 22, 2006 8:10 pm
" />Tog w butach ? a czemu nie wkońcu wszelkie techy dozwolone . Wiadome że nie wszyscy tak grają ale i take rzeczy można spotkać. Odnośnie kosztu mbc z moxami w $$ to nie jest tak strasznie bo cena decku wzrasta do około 600zł a np taki UW no stkic czy rock jest jeszcze droższy. Ogólnie mtg to tanie hobby nie jest



ErrorNight - Pn sty 23, 2006 2:55 pm
" />
">Stary gram MBC od prawie roku wiec ma jush duze doswiadczenie i ogranei tym dekiem wiec tak jak napisal MASTER nei wiem skad masz takie spostrzezenia.a co do spisow MBCa teraz obowiazkiem sa 3-4 sidowe shadow of doubt .
Taki z ciebie Fali topdecker MBC? To zarzuć całym swoim spisem wraz z sidem to podyskutujemy nad nim.....


">eee zaraz mowisz o barter i blood? Kto dzisiaj gra na tym w MBC?
Kto na nich gra?? haha...to zarąbista sprawa z bloddkami...potrafią wkurzać Tootha, madnesa bo zbyt szybko ci stworki powystawia a za nim wyczyścisz mu stół mutylkiem może cię już nieżle zjechać......


"> echh Iron MBC z obydwoma splaszami jush isntnieja od dawnien dawna. ja gram na takim removalu:
3 smother
3 innocent
3 mutialte
1 decret
i gra sie sycaco.

czy albowiem decret nie jest wolny?? ja bym za niego prędzej 4tego mutylka wsadził.....


">2) Moze nie mam ducha walki, ale po paru grach z Saisem i jego Burnem mialem ochote zlamac 5 przykazanie. W skrajnych przypadkach, przy dobrym wietrze i z gorki nie mamy smierci przed soba grajac z Burnem.
Ej Radziu nawet mi burna Saiza nie przypominaj.... to jest tak wku****cy deck .że szkoda gadać zwłaszcza jeśli dobrze zbudowany i z dobrym kierowcą....


"> Desire to faktycznie bardzo ciezki matchup :/ trzeba duzo disruptu zeby dac rade.
Przyznam ci rację, ale...sam discard nie wystarczy na desire....potrzeba tu jeszcze czegoś na wywalanie kart z grobu...coś w rodzaju Wretcha...bo nawet po puszczeniu kilku kart disarujących oppowi dużo kart...to tylko mamy trochę czasu do przodu...bo zawsze mu coś podejdzie do wrócenia śwninstwa co mu wywaliliśmy......i wykręci w końcu combo...



FALI - Pn sty 23, 2006 3:27 pm
" />Moj spis errorze zarzuce jak bede mial chwilke wolnego czasu. Nom rzeczywiscie bartek jest cycacy -_-(ironia). Nie drogi errorze dekret nie jest zawoly bo mamy instantowe -2/-2 po kritkach co czesto nam dupe ratuje. A i zagrany jush bez cyca daje nam olvrzymi kart advantage, jest lepszy od 4 mutilata bo ten drugi przy 4 sztukach za czesto mi podchodzil:/. Ta burn to prze*****y meczap zwlaszcza jak opp przepchneui vortexa.bola tesh szybkie firecaty na ktore wlasnie odp moze byc dekret.



ErrorNight - Pn sty 23, 2006 3:39 pm
" />heh to czekam z niecierpliwością na twój spis...
PS; do wszytskich ludzi...ten spis co wam podawałem wcześniej..kilkanaście stron w stecz jest już nieaktualny...zmieniłem na lepszy


">Ta burn to prze*****y meczap zwlaszcza jak opp przepchneui vortexa.bola tesh szybkie firecaty na ktore wlasnie odp moze byc dekret.
heh racja..tego je****go vortexa powinni zbanować haha...psuje mi to grę z burnem hehe gdyby nie on i ten Flames of the Blood Hand to by było mięciutko...kilka coraptów, consumów w oppa...hm...kokosek na stół i gg...no cóż życie bywa brutalne



MasterBLB - Pn sty 23, 2006 4:11 pm
" />cóż,jedyna rada to vortexa zdiscardować,a jeszcze lepiej wyekstrachować,albo skarcić echem.Natomiast w momencie jak pacnie w stół MBC może jedynie odpalić kamyk...



Kaoss - Pn sty 23, 2006 5:10 pm
" />No coz na Vortexa jest jeszcze jeden sposób, wyciągamy z kieszeni zapałki...
A tak zeby nie było ze offtopuje to odnośnie dekretu powiem tak, zalerzy od metagame bo tu nawet tak strasznie nie chodzi o tą instantowość tylko o to że ta karciocha jest niekontrowalna w momencie kiedy ją cyclujemy. Jest więc dobra na toga (tokeny z meloku papa) UW no stick (tokeny z dekretu papa) jeszcze ewentualnie madnes (no to faktycznie nakisił logiki ;p ) majnowy dekret pomaga rowniez na burna bo nie jest wtedy kartą którą nic nie zrobimy tylko chociaz dociągniemy tą jedną karte. Tak więc moim zdaniem jeden dekrecik nie zaszkodzi bo pomaga nam na sporą część decków.

PS: Ja wiem ze instantowość jest dość wazna równiez przy dekrecie na gobliny tylko pisze dopiero teraz bo dopiero teraz mi się przypomniało że o tym nie napisałem ;p



LowRider - Pn sty 23, 2006 7:46 pm
" />
">echh Iron MBC z obydwoma splaszami jush isntnieja od dawnien dawna. ja gram na takim removalu:
3 smother
3 innocent
3 mutialte
1 decret
i gra sie sycaco


ale obydwoma na raz? pozatym teraz bardzo fajny jest splash W
Apropo removalu nto zamiast inocentow wole o niebo chanery gdyz maja flasha ktory bardzo czesto sie przydaje ale to tylko moje zdanie


">No coz na Vortexa jest jeszcze jeden sposób, wyciągamy z kieszeni zapałki...
<hahaha> dobre to mi sie podobalo

Czym do cholery są buty ?!


">Nie drogi errorze dekret nie jest zawoly bo mamy instantowe -2/-2 po kritkach co czesto nam dupe ratuje.
Mainowe ?! po saidzie owszem ale main O_O

co do desajera mamy (przewaznie) mainowe shred memory coraz czesciej i wretche a saidowe to juz chyba zawsze teraz dochodzi jeszcze shadow of doubut (siDE)... metchap jest ciezki i to bardzo ale mamy dosc duze szanse po sidzie.

a co do sidu co mysicie o tym

3 shadow of doubut
2 wretche
2 extrakcja
3 defence grid
3 (instant all creatures -2/-2 ueot) nie pamietam nazwy
2 boseju



Troll40 - Pn sty 23, 2006 11:34 pm
" />ludzie. Opanujcie się.
Buty - lightning graeves (nigdy nie wiem "ae" czy "ea" ;/)
Splash W imho zwłaszcza w świetle ostatniej dyskusji waćpanów (ostatnie strony wyadawały mi się w wykonaniu pewnych useró mirrorem moich ostatnich przemyśleń dokonywanych w uroczym pociągu pkp wiozącym mnie na ferie xD ) czemu ja zawsze wymyślam spisy w jakichś dziwnych miejscach typu pociąg albo kibel xD ??) coraz atrakcyjniejszy.

Moje przemyslenia w postaci spisu:

aha - spis jest z reala więc w wersji ze splashem nie dziwcie się zastępstwu za duale na przykład ;]

20 swamp - main killer decku xD
2 Coffers - adiutant main killera xD
2 unholly grotto - pozdro Elvenec oraz ziom ze stanów bodajże który to wymyślił. Imho bardziej przydatny od wella bo można z tego cholerstwa korzystać w każdym meczu a nie tylko z kijowym chantem ;] Wraca nam helldozera, po side wraca często side'owane wretche. No imho bardziej przydatne i używalne mainowo ;]

3 - mutilate - wiadomo
1 dekrecik - imho jeden na 4 mass removale styknie gdyż zawsze ma tę opcję cyclu całkiem miłą, a posłany na hardcaście trafi pół pozostałej biblioteki w rękę dać
3 smother - wiadomo
3 Chainer's edict - wiadomo

draw itepe
4 areny - wiadomo
2 Diabolic Tutor
3 Shred memory - karta rewelacyjna z paru względów: meta się robi ostatnio jakieś takie z dupy, każdy deck grzebie w swoim własnym grobie, jakieś karty sobie stamtąd zabiera, zrobiłysię nagle sorcery wielorakiego użtku a dociąg z landów, jakieś Cale, friggoridy, dredge'atogi, astrale, rocki i toothy powołują świadków (witness ofkoz), wszędobylskie flashbackowalne terapie psują żywot. Poza tym karta tutoruje nam: edykta, smothera, po side wretcha, CONSUME i wiele innych ciekawych rzeczy (jk tam kto t e c h u j e {EDIT: cenzura wychwyciła to słowo jak pisałem normalnie O_o} ;] )

disrupt:
4 duress - wiadomo
2 distress - build nieterapiogenny więc i distress zamist terapii ;]
1 nightmare void (pozdro Kaoss, przekonałem się do tej karty). Czego nam trzeba na kontrole, komba, toothy czy mirrory? Wielokrotnego discardu, któy potrafi odkładać również lądy a że jest ryzyko wdredge'owania sobie ważniejszych rzeczy do grobu (np wszystkich win condition xD ) to mamy grottę, echo którym w sprzyjającyh okolicznościach przyrody wydeckujemy oppa niemal xD ogólnie da się żyć z tym dredge'em a edykty ładnie się wdredgeowują w grób ;]

drain:
2 consume 2 corrupt - klasyk

ader fings:
1 Helldozer - sympatyczna krowa wyciągalna grotą z grobu, przy odrobinie many i braku removalu ostrego u oppa to to przezywa turę i następnej wsparte kurfową maną masakruje mana base oppa (bo ciągle ostatnio coś grają na dualach, ja nie wiem po co O_o xD) jak stado nosorożców ;]
1 mirari - omawiane szeroko niedawno, ja decyduję się na mirari, przebija imho lustro argumentacja parę stron wcześniej w cudzym wykonaniu.
1 Haunting echoes - co tu wyjaśniać ?!
1 Cranial Extraction - ---||---
1 Oblivion stone - vortex ssie, cop black ssie, ivory mask/confinement ssie, ogólnie mass removal porządny ale tylko 1 bo więcej się nie mieści ;] toolboxowo
1 Nocka - arcyplaga ;] przydatna na ogromną ilość mathupów, imho wybitna i nieodzowna pozycja do toolboxa

deck boczny [sideboard] (pozdro Tarnowskoja i Krosnienskaja ekipa xD )
2 Cranial Extraction
2 Withered Wretch - grotowalny z grobu,. shredowalny z biblioteki, dobre dopełnienie shreda z maina. sajdować na mirror i pustoszyć własny grób póki mana styknie - opp wyjmie ile będzie mógł removalu a tymczasem my pustoszymy swój grób osłabiając strasznie groźne w meczu tym echo
2 Mind sludge - przyjemne imho na kontrole, przemycone boije je po dupie, a przemycić można z:
2 boseiju - no krótko mówiąc wiadomo
2 Blinkmoth Well - chanty to ZUUOOO, skoro jest to deck któy chce nas zakontrować na śmierć to trzymamy na niego środek niekontrowalny ;]
3 plagi - ja tam mam w meta jeszcze gobeliny, a i jakieś elfy się plączą i wstyd naszemu młodemu meta przynoszą xD zresztą przydatne na parę innych decków ;]
1 Beacon of unrest - pewne decki można tym nieco pokarcić. Wracamy swoje mirari, cudze balony, swojego dozera, cudze witnesski (to lubię - bierzemy świadka i wrcamy sobie coś z grobu przydatnego, np draina ;] ), można tym sporo oppowi napsuć krwi ;] przydatne na rocka zwłaszcza.
1 ... a tu sobie coś !@#$%^ pod wasze meta - przy dużej ilości borosa polecam po prostu... Chalice of the void - wkładacie z jednym "konterem" i wyłączacie mu zwykle pół decku. Fakt e pewnie zejdzie od pillage'a powiecie... ale wtedy coffers ocaleje od tego pillage'a a oppa to odrobinę przystopuje chociaż.

WERSJA przysplashona białym imho może spokojnie zawierać 61 kart w tym mana:
2 coffers
2 grotto
4 bloodstained mire
1 godless shrine - mnie nie stać na więcej duali a przypominam spis z reala - w myślach zastąpcie fieldy i swampa jednego jeszcze 3 dualami ;]
2 tainted field - całkiem dobre zastępstwo za duala, fakt nie bycia swampem jest bolący ale kurcze coś za coś, to kosztuje parę groszy i mogę to zdobyć szybko ;]
14 swamp - imho spokojnie można wyrobić na tej ilości swampów z kuframi i mutilate'ami jako że feczowany dual jest swampem.

reszta zmian zapytacie?

- 1 consume +1 death grasp = narząd płciowy Ci w ekstrakcję drogi opponencie ;]
- 3 smother i 1 oblivion stone + 4 mortify - co tu wyjaśniać, wszystkie wredne ench. mają wreszcie czym być karcone ;]

side:

- beacon i coś jeszcze + 2 terashi's grasp - no jak disenchant tylko imho lepsze ;] miło puknąć tym w pralkę zwaną enforcerem ;]
a jak nie kochacie borosów to walcie mu po dziobie sphere of law - 2-3 side'owo stykną żeby mocno zgasić ten deck ;]

Sork ze ten post prezentuje taki melanż ale niecierpliwiłem się żeby wrócić do czynnej dyskusji a dzisiejsza podróż 9 godzin w -25 stopniach Celsjusza różnymi środkami komunikacji mnie wykończyła i nie mam siły pisać tego porządnie. Jeśli kmomuś wyjątkowo przeszkadza to zeytuję, ale litości.



Kaoss - Wt sty 24, 2006 8:32 am
" />Drogi trolu zaczne od tego że deck boczny nie może zostać przez ciebie stworzony. DCI powinno przysłać organizatorom turnieju decki boczne które podczas uiszczania wpisowego powinny być wręczane zawodników więc rospisywanie go mija się z celem (w końcu możesz dostać sajd takiego borosa dajmy na to ). A teraz na poważnie to odnośnie pierwszej wersji.
Shred wyszukuje nam karty o cmc 2 a jeśli się nie myle takie cmc wreatch więc w czym przeszkadza grać 1 mainowym ? zwłaszcza że na takiego dredg-a-toga będzie efektywniejszy niż shread ktory usunie mu tylko 4 karty a nie wyczyści cmentarz. Więc imho -1 shread +1 Wreatch main.
Dalej, jeśli chodzi o voida to tylko taka rada taktyczna, tutoruj się wcześniej po consuma tak na wszelki wypadek ^^ (no chyba ze opp 2 karty na ręce, wali łisza po jakiegoś kokusho no to wiadomo nie ma co sobie żałować stracenia tych 2 corruptów przynajmniej będziemy żyć ). Nie jestem zwolennikiem mainowego echa i mainowego removalu na grejv. IMHO albo to albo to, no ale jak kto woli .

Odnośnie splashowania z białym to -2 distressy + 2 Gerard's Verdict. Nie grasz na straszliwie intensywnym splashu z W więc myśle że 1 dual i 1 Tained field styknie. Jeśli nie wsadzasz tego mainowego wreatcha to proponuję groty wywalić bo mamy tylko 1 kriczersa do wracania a tak to nadrobimy strate spowodowaną tym tained fieldem. Można by też jakoś wcisnąć solemna, ale nie pytaj już jak .
Dobra kończe bo śniadanie ważna rzecz



Szczepan - Wt sty 24, 2006 8:42 am
" />
">Shred wyszukuje nam karty o cmc 2 a jeśli się nie myle takie cmc wreatch więc w czym przeszkadza grać 1 mainowym ? zwłaszcza że na takiego dredg-a-toga będzie efektywniejszy niż shread ktory usunie mu tylko 4 karty a nie wyczyści cmentarz. Więc imho -1 shread +1 Wreatch main.

Tylko pamiętaj o tym że zużywając jednego Shreda żeby poszukać Wretcha w rzeczywistości zostaje ci wg twojej koncepcji już tylko jeden w decku. Więc jeżeli już chcesz go używać w ten sposób to powinny być jednak 3 sztuki tej karty



ErrorNight - Wt sty 24, 2006 8:47 am
" />Nie zapomnijcie też o splashu pod G...też syci :
-putrefy= każdy wie....
-deedy= nie lepszy od kamyka????
-saidowe naturalize i inne pieroństwa....
-Vulturous Zombie też styknie...niezła krówka...kilka removalu, discardu w oppa i mamy pudziana latającego...
-hm...wishe?= dobry wish nie jest zły....

a pod R splashu.....nie musze mówić...każdy wie......



Kaoss - Wt sty 24, 2006 9:04 am
" />
">Shred wyszukuje nam karty o cmc 2 a jeśli się nie myle takie cmc wreatch więc w czym przeszkadza grać 1 mainowym ? zwłaszcza że na takiego dredg-a-toga będzie efektywniejszy niż shread ktory usunie mu tylko 4 karty a nie wyczyści cmentarz. Więc imho -1 shread +1 Wreatch main.

Tylko pamiętaj o tym że zużywając jednego Shreda żeby poszukać Wretcha w rzeczywistości zostaje ci wg twojej koncepcji już tylko jeden w decku. Więc jeżeli już chcesz go używać w ten sposób to powinny być jednak 3 sztuki tej karty

Zauważ że przy mojej koncepcji mamy 2 Shredy i 1 Wreatcha czyli są dalej 3 karty z których możemy korzystać do wywalania karteczek z mogiły naszego oppa, więc nnaprawde niewiem w czym problem. Szanse podejścia są przecież takie same.

Odnośnie splashu z G jakoś go średnio lubie wsadzimy te deedy, puterfly i livning wishe to powoli robi się nam z tego BG rock (taki bardziej kontrolny), poprostu nie lubie tego splashu mimo jego efektywności



Szczepan - Wt sty 24, 2006 9:08 am
" />
">
Zauważ że przy mojej koncepcji mamy 2 Shredy i 1 Wreatcha czyli są dalej 3 karty z których możemy korzystać do wywalania karteczek z mogiły naszego oppa, więc nnaprawde niewiem w czym problem. Szanse podejścia są przecież takie same.


Chodziło mi po prostu o to że jak masz 2 Shredy i 1 Wretcha i zużyjesz jednego shreda do wyszukania kleryka to pozostaja ci już tylko 2 źródła usuwania kart z grave'u ;] Co niestety może nie wystarczyć



MasterBLB - Wt sty 24, 2006 12:20 pm
" />panowie,zdaje się iż zapomnieliście iż rolą shreda wbrew pozorom nie jest usuwanie kart z grava,choć fakt,w nagłej potrzebie i do tego się przydaje,ale szukanie kart o CMC=2.Stąd echo i shredy w mainie wcale się ze sobą nie gryzą



LowRider - Wt sty 24, 2006 4:09 pm
" />trollu mam pytanko testowales decka ?? bo jak tak to ja bardzo chetnie sobie cos podobnego złoze bo mi sie testowac nie chce

pozatym nie myslałes o tym cieciu takim z swampcyclingiem?? równiez polecam gladiatora



ErrorNight - Wt sty 24, 2006 4:53 pm
" />
">1 nightmare void (pozdro Kaoss, przekonałem się do tej karty).
Nie lepiej 3ciego disstresa wsadzić?
Brak kosa? to niewybaczalne!! Jeśli wejdzie robi niezłą jatkę albo ci go gość usunie istraci 5lifa a ty o 5do przodu(różnicę o10 lifa robi ) albo nie usunie to go co turę posuwasz.....a jak dojdzie drugi to po ataku wystawiasz drugiego...+10, opp -10...czyż to nie bajka?
a może z jedną sztukę albo 2Genjiu? upierdlistwo wstrętne , trudne do ściągnięcia a widzę że many nawet masz trochę
pomysł nawet fajny na decka w mieszanym meta....ale jeszcze da się jeszcze coś wycisnąć



Kaoss - Wt sty 24, 2006 6:25 pm
" />Kokusho nie jest wcale taki super mega wypasiony w mbc, jedyny jest na naporki z ktorymi mbc i tak ma juz dobrze a z kontrolkami to jest tak, nie wejdzie pod bosejiu a jak się go jakoś wsadzi to znajdzie się jakiś tam WoG czy inny ghastly demise, rock też ze ściągnieciem tego pana nie ma kłopotów więc naprawde wartało by się poważnie zastanowić czy grać na nim czy nie. Odnośnie Nihgthmare Void, spokojnie możemy wymienić to z distresem, wkońcu disrupt ktory mozemy wkorzystac ponownie nie jest zły, wkońcu oppowi skończą kontry i pięknie wyczyścimy mu rączke.



ErrorNight - Wt sty 24, 2006 7:01 pm
" />
">Kokusho nie jest wcale taki super mega wypasiony w mbc
Co ty pier****sz!! jak grałem na nawet na PT Tarnów to jak wystawiałem go to kilka osób od razu powoli już miało się składać....jest genialny....jeśli wejdzie do gry to w większości bo nie zawsze oznacza to gg i tyle......



LowRider - Wt sty 24, 2006 8:11 pm
" />co do genju byl on juz wspominany i odrzucony .... nie ma chyba sensu...
a z nightmare voidem to naprawde wyczop pomysl ma takiego np atoga
mamy arenke i gosciu ma naprawde ciezko



Troll40 - Wt sty 24, 2006 8:51 pm
" />Error pisz jakoś tak żebym nie miał wrażenia że masz się za nieomylnego proszę.
Kokkosh niet ponieważ:
- równie groźny jest helldozer (imho nawet bardziej) a w kasie tańszy o ile 10 razy?
- zwykle i tak zabijemy drainem?
- dozerek również jest wyciągalny grotką z grobku xD
- ogólnie mi się tak jakoś kokosha nie podoba, nie wydaje mi się ze względu na drainowe schodzenie ze stołu była taka znakomita, w końcu trzymnałbym ją jako finishera więc ani trochę nie stysfakcjonowałoby mnie jej zejście, a "nagroda pocieszenia" mi potrzebna jak psu piąta noga xD
Nightmare void właśnie nie jest groźny drogi Kaossie że mam te mainowe grotty bo nie dojdzie do sytuacji gdy powiem, "eee, nie mam już win condition, nie wydeckuję Cię, więc poddaj się bo inaczej przegrałem xD"
Co do testowania - spis nie odbiega od klasyki więc jako tako powinien funkcjonować solidnie, szczegółów nie podam bo po prostu jeszcze nie miałem jak testować byłem na feriach



Paolo33 - Śr sty 25, 2006 8:57 pm
" />
">równie groźny jest helldozer (imho nawet bardziej) a w kasie tańszy o ile 10 razy?
Lol, no Helldozer ma imo tylko jedną przewagę na Kokusho - tylko w tej cenie.


">zwykle i tak zabijemy drainem?
Ja tam wolałem zawsze zabić w np. 8 turze a nie w 20...


">dozerek również jest wyciągalny grotką z grobku xD
Osłabienie coffersów za możliwość wyciągnięcia brysia? Polecam gladiatora jako recurring threata...


"> ogólnie mi się tak jakoś kokosha nie podoba, nie wydaje mi się ze względu na drainowe schodzenie ze stołu była taka znakomita
Pewnie, częsty finish przy 2 kokosach dając -15 z atakiem razem sux

A genju się sprawdza, nie jesteśmy bierni w early i middle game. Na 2 sztukach gram od dluzszego czasu i dziala.



FALI - Śr sty 25, 2006 9:39 pm
" />
">Cytat:
równie groźny jest helldozer (imho nawet bardziej) a w kasie tańszy o ile 10 razy?

Lol, no Helldozer ma imo tylko jedną przewagę na Kokusho - tylko w tej cenie.


Nie paolo heldozer ma rownie dobra abilitke co kokosz. a jest duuuuuuuzo tanszy w kasie i latwiej go znalezc.


">Cytat:
zwykle i tak zabijemy drainem?

Ja tam wolałem zawsze zabić w np. 8 turze a nie w 20...


Lol mi sie nigdy nie zdazylo zabic samym drainem w 20 turze:s. znaczy ze to za pozno.


">Pewnie, częsty finish przy 2 kokosach dając -15 z atakiem razem sux Smile

A genju się sprawdza, nie jesteśmy bierni w early i middle game. Na 2 sztukach gram od dluzszego czasu i dzial


Ta a na ilu grasz kokoszach?? bo jak na dwoch to szansa na to ze ci podejdzie jest mala(ze ci oba podejda) chyba ze sie po niego bedziesz tutorowal(w co waptie). Zreszta teraz jest duzo odp na kokosza ktore nic oppowi nie robia(tj nei dostaje z abilitki).



Paolo33 - Cz sty 26, 2006 5:34 pm
" />2 Kokosach i 3 Tutorach i tak właśnie tutoruję najczęściej po 2 kokosa. Draw też robi swoje, że zwykle ten jeden trafia się właściwie zawsze.

BTW po ilosci postów sądząc ten deck wymiata
Mi się powoli nudzi, dochodzę do wniosku ze wole coś szybszego - pewnie stąd ten Genju. Fajnie tak nim pojechać.



LowRider - Cz sty 26, 2006 9:15 pm
" />genju smierdzi... jest duzo wiecej lepszych kart niz on

pozatym paolo grales kiedys na dozerze/? bo z tego co widze to chyba nie i rzodzi wami czysta teoria a w praktyce dozer to jest maszyna i jak zdolasz przy nim landa uitrzymac to jestes !@#$%^& ja popieram w 85% trolla wypowiedz na temat kokosza ... juz zamiast jego wole sobie konsuma wrzucic



Radziu - Pt sty 27, 2006 7:36 pm
" />Ok, mialem ja sie wypowiedziec, totez jestem i sie wypowiadam:

20x Swamp - glowny win condition, absolutny broken ale WoTC chyba tego nie widza:P
2x Cabal Coffers - wiecej nie trzeba - jest bardzo niemile widziany na rece startowej
4x Chrome Mox - jak kto lubi tak gra, ja lubie 1 tura land 2 tura land mox arena/matrix. Jesli tego nie ma na starcie kisimy moxa do 3 tury (tu juz motylek, lolemn, barter, laughter, ekstrakcja, nocka....). Jak wogole niepotrzebmy - to zejdzie od dreamsow. A jak poszla ruina dobrze go miec. A jak upheval poszedl to tez moze wspomoc. Ogolnie fajna zabawka

Removal:
4x Mutilate - no
2x Barter in Blood - Tresh, Madzia, Tooth, RG....
2x Hideous Laughter - Gobasy, Madzia(bardzo), Tog (bardzo), RG, Boros (ciut-ciut )
3x Smother - Bicz Bozy na prawie wszystko, poza chyba Afka. Nieoceniony w Togowaniu, zrzucaniu Rurek, wskrzeczonego/zrzuconego goblin warchiefa etc.

Drain Life:
4x Corrupt - przy solemnach bardzo ladnie dziala. Czesto zdarza sie tak w 7-8 turze Corrupt-Corrupt, dziekuje za gre.
1x Consume Spirit - jest tutorek, albo i to na lapie a my mamy akurat przez przypadek coffersa albo i 2 to po grze. 1 starczy.

Draw:
4x Phyrexian Arena - od 2-3 tury generuje card advantage, znakomicie reperuje straty po discardach, puszczonych ruinach, badz nalepkach na moxy.
2x Promise of Power - prawde mowiac ta karta wygrywa sie wiekszosc gier. Generuje draw lub napor, albo jedno i drugie. Ladny tech: w respie na jakikolwiek discard oppa rzucamy dreamsy z cala reka, ukladamy sobie karty w tym Promiske na szczycie.

Napor & Kombinowanie
3x Kokusho - ktos tutaj sie wypowiedzial ze nie jest doskonaly - owszem, nie jest, visarka bylaby lepsza, ale trzeba zauwazyc ze daje drain i opp zazwyczaj odczekuje z jego polozeniem. W przypadku naglych Biddingow zrzucamy pare smokow i zgadnijcie co wybieramy?
1x Haunting Echoes - Tog z Madnessem sie na nas obrazaja, boli Borosa, Burna, MBC, RG, Rocka, Gobasy, Desire'a, Chanta itd. itp.
3x Solemn Simulacrum - zaleznie od tego jak kto zlozy deck - w przypadku podejscia moxa a nie podejscia areny bardzo mile widziany. Solidny blocker, daje dociag, robi mane, zyc, nie ginac.
3x Cranial Extraction - malo rzeczy jest, na ktore sie nie przydaje zaleznie od meta jego ilosc dobrac, ale w obecnym mile widziane.
2x Insidious Dreams - zeby tej karty uzywac albo trzeba byc szalencem, albo skonstruowac deck z ktorym ta karta wspolgra. Nie brak mi ani 1 ani 2, totez mam te karty w szt. 2. Wyszukuje Ekstrakcje, karty sidowe, Promisy, Drain. Wyrzuca zwielokrotnione moxy i arenki, a takze removal w 1szej grze z np. Sceptrem. WAZNE: jest instantowy (dobra odpowiedz na toga etc.)

DeckBoczny:
4x Duress - discard byc musi
3x Distress - wiecej, wiecej!
3x Damping Matrix - obecnie prawie wszystko - palki, togi, rg, borose, madnessy, afka, plepleple....
1x Hideous Laughter - w razie gobasow, afek, ichoridow etc.
2x Barter in Blood - gdy duzo madnessow, treshy, tutow, etc.
2x Night of Souls Betryal - niezastapione w grze z ichoridami/afka/Borosem/RG/madnessem. Przydaje sie na gobasy, bije twardo opozycje.

Tyle ode mnie, chcialbym tylko poprosic o jakies sensowne propozycje na tematy "jak nie zostac zjedzonym przez zlego toga" oraz "jak sie nie spalic w grze z burnem".



LowRider - Pt sty 27, 2006 8:06 pm
" />no wiec
1 moxy ja nie wiem ale jakos dla mnie ta karta jest tu poprostu zbedna... az takie dopalenie to to nie jest...
2 zamiast barterow to ja juz wole edykty sa szybsze maja flsesha
3 mainowy laughter jest lewy juz o niebo wole zamiast tego decree of pain jest o niebo lepsze i elastyczniejsze generuje card adv
4 proponuje 2 corupty 2 consumy sprawdzone i dzialajace szczegolnie jak sie ma mirrari
5 promise ... nie wiem nigdy na tym nie gralem.. ale mysle ze beda lepsze sloty na to
6 ehh te kokosze ... ja ostatnio gram soebie helldozer kontrol deck to ze stafami i dozerkami taki dziwaczny i im dluzej nim gram tym bardziej mi sie dozerek podoba ... jak na moj gust robi z deka wiecej nic kokosz gdyz jak sie ma duuzo many do gosciu z reguly bez landa zostaje...
7 w sloty solemnow to ja juz wole gladiatory.. sa o niebo lepsze ... nie jeden mi tu na forum to potwierdzi... wiec porponuje tak 2 gladiatory i cos jeszcze ale jak kto lubi
8 extkarcje 3 to chyba kiepa przyduzo na main... mzoe by sprobowac 1 extrkacja i dwa sloty cos porzyteczniejszego...
9 BRAK DISRUPTU O_O jak ty z kontrolami grasz O_O 3 extrakcje to imo za malo wywal moxy 2 extrakcje i wsadz 4 duresy i 3 distresy ... az razi
brak disruutpu
10 tutorki insadius to troche takie ... sprobuj sobei na shred memory i diabolic dobrze jest
11 brak nocki w main ... nie wiem z tego spisu to wynika ze kontroli nie masz (0 disruptu) i naporow nie masz (brak nocki) nosb to pewien standart bardzo fany tymbardziej bym go wlozyl jak grasz na insadius bo jak nie bedzie potrzebny to juz go mozesz dyskardnac wiec dobra nocka nie jest zla
12 nie masz hatu na enchanty/art ... bez disruptu hatu to sie nie dziwie jak grasz z burnem to wtapiasz wkoncu wortex boli.... :/

co do tego zlego toga czarne lyne czy jakos tak z gp sidowe chyba obowiazek w ilosci hmm 3 ? jakos tak
a z burnem... sam nie wiem co powiedziec

ogólna moja rada : DISRUPT, disrupt i kamyczek



Radziu - Pt sty 27, 2006 8:16 pm
" />Nie wiem, moze mam po prostu za szybkie meta czy cos... Ale kamyk? gralem na nim i sam na tym zle wychodzilem - jak juz wejdzie Karma/Vortex (bo reszte da sie ominac) to i tak tego w 1 ture nie sciagniemy.

Co do disruptu: na ilu turniejach bym nie byl, zawsze trafialo sie naporowe meta, wiec i disrupt wrzucilem w side. 3 ekstrakcje to nie za duzo.

Co do moxow to naprawde chyba ze strasznie wolnymi deckami grywasz bo ja sie przyzwyczailem do: 1 tura pies, 2ga robak, 3 token 6/6.

Dekret jesli juz to tylko 1.

Nocki w main nie mam i nie bede mial

Co do shredow - dobry pomysl, ale zastanawialem sie raczej nad wretchami + unholy grotto. Jakies inne ideas?



FALI - Pt sty 27, 2006 8:17 pm
" />Wiec tak:


">2x Promise of Power - prawde mowiac ta karta wygrywa sie wiekszosc gier. Generuje draw lub napor, albo jedno i drugie. Ladny tech: w respie na jakikolwiek discard oppa rzucamy dreamsy z cala reka, ukladamy sobie karty w tym Promiske na szczycie.

1.Promise akurat do twojego MBC jest doskonaly? Dlaczego? Sam jush napisales:P. Natomiast w innym buildzie jest beznadziejny i zazwyczaj jest martwa karta na rece.

2.Zamiast laughterow proponuje decret ktory sieje podobne spustoszenie przy cycu(a jets tylko o 1 drozszy) + mamy drawa + jak go zagramy bez cyca to jest ogromny card advantage. Sam niedawno sie dopiero do niego przekonalem:D.

3. Mimo wszystko barter jest za drogi i za slaby jak dla mnie... ALE. Do twojego buildu pasuje m.in, dlatego ze masz moxy.


">Tyle ode mnie, chcialbym tylko poprosic o jakies sensowne propozycje na tematy "jak nie zostac zjedzonym przez zlego toga" oraz "jak sie nie spalic w grze z burnem".

4.Nie jestes w stanie wygrac z togiem nie majac zadnego mainowego discardu i grejw hejtu. Przy takim buildzie meczap z togiem okreslam jako 10%/90%. Ale takie jest moje luzne spostrzezenie na gry z togiem z ktorym gralem baaaaaardzo duzo MBC. Burn to najciezszy meczap dla nas. Opp nas szokuje, jetuje, spikuje, dartuje, hammeruje, sometimes browbeatuje, firecatuje, sparkuje i slithuje. To wszystko da sie przezyc tyle ze jak nas zwortexuje albo w late game z flames handuje to jest gg. Dlatego discard mainowy jest w MBC baaardzo wazny zeby discardowac oppa z niebezpiecznych vortexow i innych ch**y muji, dzikich wezy .

To na tyle.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl



  • Strona 5 z 9 • Wyszukano 1727 wyników • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom