ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Ext]MBC
zaboleq - Cz lut 16, 2006 7:51 pm " />Widze ze duskusja trzyma sie kupe -_-...Chodzi o to że dyskutujecie o czymś co tak napradwe nigdy nie zainstnieje..MBC brakuje wielu odpowiedzi na niektorze rzeczy i to jest prawda.A jak widzialem te wersje na forum ze splashem to owszem wnosily on cos nowego ale graja nimi nie oduczlem jakiejs duzej rożnicy.Nawet ludzie mowili ze to juz jest przekombinowane-po co zmieniac cos co jest dobre a byc moze lepsze nie bedzie???Lepiej zastanowic sie jak poprawic matchupy z kontrolami i kombodeckami nic wymyslac wciaz innego finishera..Ktos pewnie powie ze glupio mowie ale dla mnie to jest jedyny problem bo z naporami nie mam wiekszych problemow(szczegolnie po sajdzie).Na kombo decki jest ekstrakcja i duresy,distresy ale czasami i to nie wystarcza Troll40 - Cz lut 16, 2006 8:13 pm " />no to zaproponuj coś ! Imo na obecne meta trzeba jednka trzymać jakiś mainowy a przynajmniej sidowy grave hate, oraz więćej ekstrakcji, prócz teog jakikowiek bat na borosa, chalice wydaje mi się do rzeczy, bo można to wykorzystać i na inne decki. Finisher zależny od meta ale powinien być jakiś alternatywny od consume i corrupt, bo zwyczajnie zabraknie nam w ferworze walki wina i co zrobimy ? Z kontrolami nie jest źle po prostu zależy jaka kontrola chant śmierdzi, ale togi są do pokonania. Pytanie z innej beczki - gram boseiju (side x2) ale nie ma po prostu wystarczająco wniosków z testów, bo w ciągle zmieniam build i ogólnie tego konkretnego punktu side nie mogę wyczuć! Gracie bosejką? Jak wam się sprawdza? jakieś ogólne wiadomości odnośnie buildu możecie razem z wnioskami podać żebym wiedział na czym stoję (albo link do strony ze swoim spisem ), ale oszczędnie, bo inaczej zgubię się w tym bialy0021 - Cz lut 16, 2006 8:38 pm " /> ">A jak widzialem te wersje na forum ze splashem to owszem wnosily on cos nowego ale graja nimi nie oduczlem jakiejs duzej rożnicy.Nawet ludzie mowili ze to juz jest przekombinowane-po co zmieniac cos co jest dobre a byc moze lepsze nie bedzie???Lepiej zastanowic sie jak poprawic matchupy z kontrolami i kombodeckami nic wymyslac wciaz innego finishera.. ano ja powiem, a nawet napisze, bo piszesz zaprawde glupio... czemu? prosze bardzo... nie odczules roznicy grajac nimi? wiec jak to moze byc przekombinowane? w takim wypadku czyste mbc rowniez bylo przekombinowane skoro nie odczules roznicy, nieprawdaz? piszesz 'po co zmieniac' a dalej chcesz poprawiac matchupy... to moze sie zdecydujesz? dalej, kto tu wymysla ciagle nowego finishera? chcesz poprawic matchupy z kontrolami/kombodeckami? to czytaj co ludzie pisza, ale po co skoro twoja wersja jest najlepsza... -_- ja jakos nie mam wielkich problemow z kontrolami, moze z wyjatkiem wlasnie chanta (na ktorego na realu dolozylbym 2 welle - jeslibym mial go w meta - i juz mialbym o niebo latwiej) ktorego tez udaje mi sie jakims cudem czesto ogrywac mimo tego ze nie gram na welle... z kombodeckami jest gorzej, ale tez mozna wyrobic, dzieki rzeczom o ktorych pisalo juz tyle osob tyle razy... na te oba rodzaje deckow jak sam zauwazyles disrupt i cranial/echo to nasza najmocniejsza odpowiedz, jakas chaliska ew... ">Widze ze duskusja trzyma sie kupe -_- o co ci chodzi? nikt tu nie 'trzyma kupy' xP po prostu wypaliles z twierdzeniem ze twoja wersja jest najlepsza i ze splashe tylko udziwniaja deck, destabilizuja i w ogole sa slabe, wiec ja bym chcial jakies argumenty na poparcie tych tez... chwilo brak... poczekam... mam nadzieje ze sie doczekam... ps. ">Chodzi o to że dyskutujecie o czymś co tak napradwe nigdy nie zainstnieje.. znowu prosze o wyjasnienie bo nie zakumalem... i dodatkowo jesli moglbys to ten fragment tez bym prosil x] -> ">W zasadzie to jedno jest pewne-samego remowalu nie ma co ruszac a moge nawet powiedziec ze to juz rzecz zalezna od meta.. z gory thx x] FALI - Cz lut 16, 2006 9:03 pm " />No Trollu ja tesh gram na boseiju ale 1 sidowym. I musze powiedziec ze... nie wiem jak sie sprawuja:D, bo w meta mam bardzo malo Ux kontrolek z duzoa iloscia kontr. W sumie kila razy przydala sie na jakiegos łejka czy tam innego toga. A u mnie z czantem baaardzo poporawia meczap - 2 blinkmoth welle sidowe. Po prostu syca na ten dek. Ale of korz boseiju na patyczaka tesh sie przydaje . Zaboleq - zgodze sie z tym co napisal Bialy. Piszesz glupoty tak ze nikt nie rozumie o co ci chodzi i co chwile zaprzeczasz sam sobie. My wlasnie sie staramy isc do przodu z dyskusja i jak przeczytasz caly ten watek(polecam bardzo ciekawa lekturka ) to bedziesz widzial ze dyskutujemy tu na rozne tematy od meczapow po optymalny build ktorego przy tym deku nei da sie akurat ustalic. No ale po co masz czytac skoro twoja werjsa jest najlepsza ale nie zamiescisz jej spisu bo tylko ty jestes takim prosem zeby nia grac. . Radziu - Cz lut 16, 2006 9:10 pm " />Prawde mosci zaboleq glosicie. Ja widze jedno bardzo proste rozwiazanie - zmniejszyc ilosc kontrolek i combodeckow w meta A na serio: Chaliski z 2 konterami robia nam na dizajera, ekstrakcja sie wishuje (albo dizajruje, osobiscie jestem za tym 2 rozwiazaniem bo chaliski i tak sie nam koles nie pozbedzie ). Pozatym na kombodecki i kontrolki mysle ze niezly jest pomysl Bialego odnosnie mainowych wretchy (BTW samymi swampami da sie wygrac, widac ze nigdy nie grales w Tarnowskie Magic: The Makao XD). Co do naporow mimo ze jednak mamy ladnie z wiekszoscia to jednak nie przekonuje mnie stwierdzenie ze ogolnie z naporami mamy latwo. Mysle ze z taka afka w czapce/dobrym madnessem z jitte'ami/RB gobami to za latwo nie mamy. EDIT: zagmatwalem FALI - Cz lut 16, 2006 9:19 pm " /> ">A na serio: Chaliski z 2 konterami robia nam na dizajera, ekstrakcja sie wishuje (albo dizajruje, osobiscie jestem za tym 2 rozwiazaniem bo chaliski i tak sie nam koles nie pozbedzie Razz). Wiesz zanim ci podejdzie ta czaliska to moze ci sie ona na nic zdac. A jak podejdzie to eee, łisz po oxidiza ;? Chyba ze przedtem poleci ekstrakcja w łisza to moze. Ale wtedy to baardzo musisz kontrolowac stol bo w 4 turze to mozezs miec kombo na twarzy xD. ">Prawde mosci zaboleq glosicie. Ja widze jedno bardzo proste rozwiazanie - zmniejszyc ilosc kontrolek i combodeckow w meta Razz Ta wymordowac wszystkich patyczakow i dizajerow i actow i innych . bialy0021 - Cz lut 16, 2006 9:29 pm " /> ">dyskutujemy tu na rozne tematy od meczapow po optymalny build wlasnie szczerze mowiac to niewiele w tym watku porzadnej dyskusji ale mam nadzieje ze moze sie to zmieni... tak jak pisalem ostatnio dobrym pretekstem do tego moglo byc pytanie o matchupy jednak cos nie wyszlo... ">Chaliski z 2 konterami robia nam na dizajera, ekstrakcja sie wishuje (albo dizajruje, osobiscie jestem za tym 2 rozwiazaniem bo chaliski i tak sie nam koles nie pozbedzie Razz) zaprawde prawda x] jednak ja ciagle bylbym za cranialem w wisha bo wiecie, oxidize za 1 leci xP ja niestety (stety? xP) chalisek nie uzywam... karca glownie z 1/2 counterami a na chaliska z 2 to mnie karci rownie mocno, wiec... ps. ">BTW samymi swampami da sie wygrac, widac ze nigdy nie grales w Tarnowskie Magic: The Makao XD w to nie gralem przyznaje... ale o takiej mozliwosci wiem i sam omalo tak u was ostatnio nie wygralem ; > 1st turn: SWAMP! B DO POOLA QRFA! AGRESJA QRFA! PODDAJESZ?! opp 'troche' byl w strachu i gdyby nie jego kumple mowiacy 'no co ty, on blefuje' etc. to na pewno by sie poddal... xP Kaoss - Pt lut 17, 2006 7:36 am " /> ">MBC brakuje wielu odpowiedzi na niektorze rzeczy i to jest prawda. a splashe to co, nie dają nic innego oprocz feczy i duali ? chyba jednak coś tam dają, z w mamy disenchanta, vinde i mortifly ktore są odpowiedzą na artefakty/enchantmenty, g daje nam pierniki ktore robią affie z dupy jesień średniowiecza, puterfly na czapki i inne nie ładne artefakty, naturalize na enchantmenty/artefakty, R daje nam przedewszystkim łisza ewentualnie shattery na patyczaka jak ktos welli nie lubi, + można włozyć pyrostatic pillar'y na dizajera ktory jest ciezkim keczapem ">Prawde mosci zaboleq glosicie. Ja widze jedno bardzo proste rozwiazanie - zmniejszyc ilosc kontrolek i combodeckow w meta Nie no radziu, chyba nie chcesz tutaj zadnych no sticków i atogów wraz z kierowcami palić ? prawda ? ;p zaboleq - Pt lut 17, 2006 9:20 am " />No dobra-ciagle mowicie ze gadam glupoty ale czy w tych glupotach nie ma troche prawdy???Razem z qmplem testujemy non-stopa MBC i najlepiej gra sie nam czysta forma-syci na napory ktore kroimy niemilosiernie a z kontrolami...no coz.Ja gram na 2 sajdowych wellach i bosejiu i raz nawet (na turnieju) wygralem z chantem 2:0 tyle ze on sie potem zrewanzował;/.Fakt splash zawsze wnosi cos nowego chocby w postaci terminate czy putrefaja(instant i to jest good) no i wishe tez sporo wnosza ale ja wole zająć sie testami czystego MBC.Aktualnie na necie testuje wersje z terapiami pod gladiatory-jednak srednio to jak narazie wypadlo-natomiast wersja z Visara jest spoko.Problem polega na tym ze w zasadzie po sajdzie napory maja doslownie przesrane(wchodza chaliski a one juz nieraz pomogly mi wygrac z borosem czy spalarą) a to ze napory maja tak a nie inaczej jest "wina" naszego remowalu i nie ma zbytnio miejsca aby upchnąć cos innego.Zawsze ja chce cos potestowac to nie wiem co wywalac bo kazda karta wydaje sie potrzebna-nawet bardzo.Jedyna nad czym sie zastanawiam to wiecej mainowego killa-jak poleci ekstrakcja w corrupta albo consume to mamy slabo.Moze Visara albo kokusho beda dobra odpowiedzia:] Kaoss - Pt lut 17, 2006 10:31 am " />Ehh sam sobie zaprzeczasz... jak na turnieju mogles grac 2 razy z tym chantem ? wkoncu mówisz ze najpierw wygrales 2;0 a później on się zrewanżował, ja czegoś nie rozumiem. Dalej mówisz ze wishe i puterfly dają duża ale nie będziesz na nich grał bo... no właśnie bo co ? bo dają ci większe możliwości ? no super... Podsumowując mbc jest w tym momencie deckiem tier 2 lub nawet tier 2,5 właśnie z braku swojej uniwersalności więc po co odrzucać to co daje nam ravnica (duale) i kombinować dalej z kamykami skoro można poprostu dorzucić splash zeby deck byl bardziej uniwersalny a przez to radzil sobie lepiej z innymi deckami niz aggro. siepacz - Pt lut 17, 2006 6:43 pm " />1st place - Jack Elgin - PTQ Honolulu in USA Mainboard: 12 Swamp 4 Cabal Coffers 4 Overgown Tomb 4 Polluted Delta 2 Bloodstained Mire 3 Helldozer 4 Duress 4 Distress 4 Pernicious Deed 4 Putrefy 4 Chainers Edict 3 Staff of Domination 3 Decree of Pain 3 Mutilate 2 Haunting Echoes Sideboard: 4 Shadow of Doubt 3 Consume Spirit 3 Wrench Mind 3 Sceletal Scrying 2 Visara the Dreadful Troll40 - Pt lut 17, 2006 11:40 pm " />Regular MBC. Nie podam spisu by nie gmatwać, meta mi się zrobiło niekorzystne dla Mebla ;] Pytanie jeszcze - jak waszym zdaniem celować ekstrakcje w grze z tingsem ? Imo: 1. Terravore 2. Brushhopper oczywiście jak !@#$%^ to sytuacja może się zmienić i może będzie trzeba celować inaczej ale ogólnie nie ma raczej szans na wycięcie mu resetów więc prościej ucinać finisherów imho. Po takim czymś najgroźniejsze są już wishe Ael ja nie grałem praktycznie nic z tingsem... mogę pleść 3 po 3... dlatego kogoś kto jest ograny z tym deckiem proszę o radę. elvnec - Pt lut 17, 2006 11:51 pm " />Problem w tym ze na Thingsa nie ma niestety zadnego skutecznego techa narazie. Extrakcje musza isc w Finisherow, mozna tez probowac Helldozera (ktory jak zdazy wejsc i zaczac dzialac umie wygrac gre) i Braidsa (cholernie ryzykowny ale moze dac troche czasu), wspomaga tez kazdy discard i rzecz jasna Echoes, jednak wszystko zazwyczaj okazuje sie za wolne i nic na to klasyczne MBC docelowo nie poradzi. Splashowanie W daje Sacred Ground ale to juz inna kwestia... Radziu - So lut 18, 2006 6:38 am " />Erm, Trolu, a gdzie ja zaczalem jakakolwiek polemike z zagoleq'iem? wez tam pan przeczytaj to wszystko raz jeszcze Co do Tingsa to ja osobiscie jesli mialbym mozliwosc puszczenia 2 ekstrakcji to 1 idzie po balansa 2 po wisha. Jesli takiej mozliwosci nie ma (a pewnie nie bedzie) to lece ekstrakcja po terravore'a bo mimo ze hoppera opp bedzie ratowal to trochu mu zajmie kućkanie nas za 3 Dobra rzecza tutaj jednak mox bo daje nam jednak te ture do przodu - opp w 3 turze nie pusci tingsa, a my mamy szanse zarzucic ekstrakcyja. Nie zmienia to faktu ze przydaloby sie sporo jednak disruptu/szczescia/ekstrakcji/pecha oppa zeby wygrac z tingsem. Ja przynajmniej na moim buildzie (ostatnio nieco zmienionym jeszcze) mam spore problemy z tym deckiem. FALI - So lut 18, 2006 9:23 am " /> ">Dobra rzecza tutaj jednak mox bo daje nam jednak te ture do przodu - opp w 3 turze nie pusci tingsa, a my mamy szanse zarzucic ekstrakcyja. Moze rzucic jak najbardziej. Tylko wtedy: - ma porno - nie opłaca mu sie bo ci sprzatnie 2 landy i ewentialnie moxa i arene. Co do meczapow z tingsem to czesto przegrywam tylko dlatego ze opp topdekowal jakiegos fire/ica. Ja mialem w 1 grze tesh farta bo tak cranial w akta, gosc w nastepnej turze łisz brakuje mu 1 zeby odpalic akta, ja duress i potem cranial w łisza. Od celu extrakta zalezy sytuacja na stole i na rece oppa . elvnec - So lut 18, 2006 12:45 pm " />Niestety czesto nawet extrakcja w acta i wisha sprawy nie rozwiazuje, bo mamy niestety jeszcze Obliterate i nie zabijamy wystarczajaco szybko zeby opp nie zdazyl go odpalic. Tutaj ratuje nas niestety tylko szczescie;/ zaboleq - So lut 18, 2006 2:02 pm " />I tu sie zgodze Bo nawet jak udalo mi sie walnac ekstrakcja w finishera to wchodzil drugi.Chyba ze opp nie mial many i akurat mialem na rece duresa:D.Ino ja gram na helldozerach na Acta i ogolnie ten PAN mi sie bardzo podoba tylko troche mu trza a wtedy kroi niemilosiernie... A co do tego ze jestem Pro-no coz skoro tak uwazasz to thx ale ja sie za prosa nie uwazam bynajmniej - po prostu Mono B mi sie podoba. Nie wiem moze to jakies moje zboczenie MasterBLB - So lut 18, 2006 7:08 pm " />jeżeli moje zdanie coś dla ciebie zabolequ znaczy,to wiedz że ja,grając MonoB w formacie wprawdzie T1,ale moi przeciwnicy często gęsto mieli np tylko extended,to pomimo posiadania potężnych kart,o których ty możesz jedynie marzyć-dark ritual,the abyss,i coś czego najbardziej bark MBC w ext,czyli Hymn to Tourach (1) i yawgmoth's will doszedłem do wniosku że bez splashu,w moim wypadku G to tu się nie obędzie,bo nawet Nevinyrral's Disk nie rozwiązywał problemu dostatecznie...Po prostu,MBC bez splashu jest tak bezradne wobec enchantmentów i artefaktów,że mała głowa,i kamyk tutaj nie poprawia znacząco sprawy,daje zaledwie jakąkolwiek odpowiedź na te permanenty ot sam ciągle marudzisz odnośnie trudnego matchupu z tingsem-czyż taki sacred ground nie jest dobrą odpowiedzią nań,zwłaszcza jak po resecie i ratunku lądów puścisz echo?albo mortify,doskonały instantowy bat i na stwory i na enchantmenty? więc skoro się upierasz przy czystym MBC wolna twoja wola,ale mym zdaniem nie ma sensu znów przecierać szlaku,którym już wcześniej ktoś przeszedł.Także i ty z czasem dostrzeżesz potrzebę uzupełnienia niedomagań wersji MonoB Troll40 - N lut 19, 2006 8:42 am " />skoro podjęliśmy temat ekstrakcji to chętnie bym usłyszał także wasze zdanie na temat tego w co celowa w innych matchupach (wiem że to zależy od sytuacji w stole ale załóżmy taką ogólną sytuację, powiedzmy ranial czwartoturowy opp nam jeszcze żadnego kuku bnie wykonał): z rockiem (zwyczajnym) celowałbym chyba w living wishe, ew. w balothy jeśli np wiem że opp nie gra na wishach ;] druga też może lecieć w baloniki imo. z gifts rockiem Cranial świeży w początku gry imo leci w giftsy! następne chyba w wisha, ale ten mecz jest wredny bo craniale nie sycą aż tak jakbyśmy chcieli. desire - było omawiane ale ostatnio ktoś mi zasugerował walenie w harvesty - co o tym sądzicie? Tog - chyba w toga nie? nie wyciągnie spoza gry, a zostanie mu jakiś meloku więc strasznie ogranicza mu możliwość zwycięstwa ;] jak w innych matchupach ? Radziu - N lut 19, 2006 9:07 am " />Desire to 100% cel w herbate. Daje nam duuuuuuzo czasu - do 3-4 tur ekstra. Druga idzie na wisha, i lepiej zeby szybko. Jesli uda nam sie pozbyc jeszcze early harvest to jestesmy na prostej. Rock to koniecznie Wish, zwlaszcza Rock wBG (on ma tam Desolke ktora bardzo nas boli). Rueltog - jak sam Trollu stwierdziles, tog Jednak ciekaw jestem jak z Burning Togiem/Friggiem - ma ktos ograne te matchupy? Z Balansem jest maly problem, bo trzeba koniecznie strzelic w 2 cele: wish i act, a to niemalo. Ciekaw natomiast jestem czy ktos ma pomysl na UW No Sticka? Troll40 - N lut 19, 2006 9:13 am " />Oczywiście że jest koncepcja co robić w grze z patyczakiem - jeśli się da to walisz w pałki. Oby tylko udało się to zanim 1-2 wyląduje w stole... z finisherami da się uporać w tym meczu, przydatne jest jednak usunięcie dragona z grobu i palnięcie solidnym echem trudny to jednak mecz, strasznie... z HBC jeszcze myślałem żeby w wygodnej sytuacji walić najpierw w herbatkę ale kurcze wishe dają elastyczność, harvesty są podstawą comba, sam nie wiem... Radziu - N lut 19, 2006 9:19 am " />Troszke pogralem wczoraj Trollu sobie z Desirem, i musze powiedziec ze 2 tura arena, 3cia ekstrakcja, potem dremsy po kolejne 2 ekstrakcje daly mi zwyciestwo 2:1. Ale trzeba wziasc pod uwage ze harvesta wyciagnie zza gry wishem, a herbatki nie i basta. A nam w tej grze zalezy na tym zeby oppa spowolnic i spsuc mu kolejne czesci komba. Notabene nie jest to latwe bo on zawsze ma jeszcze czym nas skubnac Z UW znowu pieeeekny jest kielich rzucony za 2, jednak trzeba naprawde podiscardowac oppowi to&owo zeby moc to wrzucic w gre. Szybka arena pomaga baaardzo, jednak opp zawsze ma nam jeszcze czym przylozyc. FALI - N lut 19, 2006 12:21 pm " />Tak panowie tylko ze herbata spowloni oppa ale czy na tyle aby go zabic. Mimo wszystko wedlug mnie 1 cranial w herbatke 2 w łisze i mamy meczap w kieszeni ;s. W harvesta nie ma co celowac bo opp i tak sobie go wyciagnie łiszem. zaboleq - Pn lut 20, 2006 2:21 pm " />No dobra a co powiedzie o terapiach pod undead gladiatory??Ja testuje troszeczke i pomysla wydaje sie dobry-mozna bys sprubowac jeszcze z unholy groto?? Troll40 - Pn lut 20, 2006 6:34 pm " />gladiator sam z siebie jest dobry... potrafi bytć nigdy nie kończącym sięfinisherem, niestety kłóci się z nocką... ta jest nam często niezbędna, nie wyobrażam sobie obecnie buildu bez niej. Polecam jednak spróbować solemny ale gladiatorzy nie są także złym pomysłem bo potrafią ładnie filtrować. musisz wypróbować. Troll40 - Wt mar 07, 2006 6:35 pm " />Turniej mam blisko panowie a cierpię na brak obiektywizmu i proszę o poradę odnośnie teog psisu - co byście zmienili, met abędę miał tkaie mieszane dosyć, trochę togów, trohę gift rocków, z jeden chant i pewnie jeden act, ze dwa borosy w tym jeden zesplashowany na czerń, jakieś madnessy się zdarzą. 4 Duress 1 Distress 1 Nightmare Void - do side bym chciał to rąbnąć... mainowo przeszkadza, lepszy jeszcze jeden verdykt 1 Gerrard's Verdict 3 Mutilate 1 Decree of Pain 2 Mortify 2 Vindicate 3 Chainer's Edict 1 Smother - jeden bo pod shreda 1 Consume Spirit 2 Corrupt 1 Death Grasp 4 Phyrexian Arena 3 Shred Memory - myślę nad wywaleniem tego (znaczy 1 sztuki) na korzyść jeszcze jednej kokoszki 1 Dimir House Guard - tutor alternatywny (niekontrowalny, tańszy), ewentualnie kutacz do wstawienia na stole (rz na wizardzie zdarzyło mi się wstawienie go i nawet zregenerowanie poprzez sac kokoszy xD) 1 Diabolic Tutor 1 Cranial Extraction 1 Kokusho, the Evening Star - dalej ich nie lubię, po prostu na meta najbliższego turnieju są najodpowiedniejsze a mogę sobie pożyczyć ;] 1 Haunting Echoes 1 Night of Souls' Betrayal 4 Godless Shrine 4 Bloodstained Mire 2 Blinkmoth Well 2 Cabal Coffers 13 Swamp SB: 2 Cranial Extraction - trudno cokolwiek wyjaśniać SB: 2 Sphere of Law- borosy i inne Zoo SB: 1 Circle of Protection: Red - pod shreda jedna sztuka na borosy - kandydat do wylotu na korzyść side'owego a nie mainowego void'a SB: 2 Sacred Ground - act, a nie od parady na tootha i gofts rocka. SB: 2 Disenchant SB: 2 Withered Wretch SB: 1 Terashi's Grasp - zastanawiam się nad zamianą tego na faith's fetters jako że wyciągalne by było tym dimirem SB: 3 Chalice of the Void - boros ssie!! z jednym counterem ładnie go stopuje LowRider - Wt mar 07, 2006 6:59 pm " />nielepasze wogi od mutilacji?? siepacz - Wt mar 07, 2006 7:06 pm " />jesli juz grasz bialym, to koniecznie graj jakies 3 Decree of Justice. za duzo discardu masz, verdict chyba niepotrzebny, tak samo z removalem przeginasz (ograniczylbym sie do 3 mortify 2 vind 3 mutilate i 3 edictow). graspy z miejsca 2, corrupty przy dekretach juz nie potrzebne. koniecznie mainowy wretch/morningtide pod shreda. wogi odpadaja ze wzgledu na WW w koszcie - tu bialy jest tylko splashem. Troll40 - Wt mar 07, 2006 7:28 pm " />O_O za dużo discardu... toż właśnie ten splash czyni zeń broń doskonałą również na napory dzięki vderdyktom których będę chyba jednak 2 używał na korzyść voida któy spadnie do side. Dalej: meta nie aż takie straszne by trzymać mainoego wretchyka, zwłaszcza że do diabła - sam shred po prostu rzucony jest jak użycie wretchykowej ability 4 razy i to za 4 mniej many... Jeśli uważasz że za dużo removalu to radzę Ci pograć z obecnego kształtu naporami... zresztą nawet kontrole mają teraz większą ilość ifinisherów, genezy panoszą się po świecie! - jest to cholerstwo teraz wszystko stabilniejsze i ta ilość removalu póki co wychodziła mi w testach jako konieczność, no ale być może skaził mnie jednak subiektywizm aż tak... czekam na inne opinie. Dekret mi chodził po głowie, cycling bardzo dobry jeest w jego przypadku, niemniej 3 to przyduża liczba bo to przecież pochłania sporo many! (mówię o ofektywnym użyciu, nie o awaryjnym ...) Rezygnacja z corruptów mnie ju ż nawiedzała, ale póki co nie pokusiłem się o ten krok. Inne opinie? Aha - przypominam - to jest tylko splash i ja się trzymam ram które sam wyznaczałem kilka stron temu - MBC to dla mnie deck który m.in. stosuje mutilate jako mass removal, a działanie opiera o ilość swampów w stole... MasterBLB - Śr mar 08, 2006 4:20 pm " />ja polecam się zastanowić nad eternal dragonem oraz 2 pulsami of the fields M0rw47h - N mar 12, 2006 1:01 pm " />Mala prosba, zanim zaczniecie krytyowac, przeczytajcie calosc, a nie sam spis... O decku slow kilka: Nie jest to zwyczajowy mbc, ktory zabija samym life drainem czy kokusho. Splash W daje nam wiele nowych mozliwosci, vindicaty oraz nowe win condition w postaci decree, czy tez desolki. Oto moj maly skromny spis, natchniony przed T2 : Mana Base: Swamp 10 Godless Shrine 4 Cabal Coffers 1 Polluted Delta 4 Bloodstainted Mire 4 Draw: Phyrexian Arena 4 Night's Whisper 3 Win Condition: Death Grasp 3 Desolation Angel 1 Kagemaro, First to Suffer 2 Debtor's Knell 1 Decree of Justice 2 Removal: Mutilate 4 Vindicate 3 Sickening Shoal 4 Other Spellz: Gerrard's Verdict 3 Pulse of the Fields 2 Shining Shoal 4 Haunting Echoes 1 Teraz tak omowie krotko... Grasp - Czemu nie zwyczajowy consume, czy corrupt? Pewnie dlatego, ze opp predzej pusci extrakcje w te wczesniej wymienione. Pozatym nie jest to nasze win condition podstawowe. Desolka - Tak na wszelki wypadek, na czystym stole czyni cuda. Kagemaro - Prawie nonstop mamy reke w granicach 6-7, robi nam za finishera, oraz mutilatke na wszelki wypadek. Z knellem daje nam nieskonczony removal... Knell - wygrywa gry z naporami... Decree - Tutaj nie ma co sie rozwodzic, coffer + decree to jest to co tygryski lubia najbardziej. Mutilka - To chyba wszyscy znaja. Vindicate - Najlepszy destroy. Sickening Shoal - Postanowilem upchnac to cudo, reke mamy duza, lecz czasem many braknie... Verdict - Zwyczajowy discard i life gain w jednym. No i napedza oba shoale w razie potrzeby... Pulse - Chroni przed samobojstwem Shining Shoal - Tak jak czarny shoal, tyle ze robi za removal oraz prevent w jednym. Haunting Echoes - Tutaj chyba pisac nic nie trzeba Sideboard: Duress 4 - all kinds of control Pithing Needle 3 - nostick Disenchant 4 - nostick, affi Mortify 2 - aggro, cal, desire(?) Cranial Extraction 2 - control's, combodeck's Z kart godnych uwagi, ktorych z roznych przyczyn nie potrafilem upchnac... Solitary Confinement - Z arena i pulsem daje autowina w 70% przypadkow. No i czasem ratuje tylek kiedy go hardcastujemy. W nowszej wersji napewno znajdzie miejsce. Darkblast - Boski removal, pieknie sciaga wszelkie male talatajstwo Nightmare Void - Jeden z najlepszych discardow (w tym decq) FALI - N mar 12, 2006 1:17 pm " />Bardzo mi sie podoba twoja wersja . Ale dla mnie musza byc przynajmniej 3 szutkuki mainowego dressa. Pomysl z Kagemaro przy takiej ilosci drawu bardzo dobry, co do killi to pomyslalbym o corapcie i eternalu. Musowo sidowe echo/wrecz i mainowa nocka. Ten czanry pulse jest z d**y. O wiele lepiej robi na edykt ktory likwiduje zagrozenie ze storny trolla z cloakiem. M0rw47h - N mar 12, 2006 1:25 pm " />Tu nie ma czarnego pulsa, trolla z cloakiem sciaga kagemaro/mutilate. Jesli masz na mysli shoala to jest on od sciagania kritow kiedy nie mamy many albo za duza reke i szkoda jej (many ) nam bo chcemy zagrac cos innego. Oczywiscie mozna go hardcastowac Sam Kagemaro nie jest tu ze wzgledu na ilosc drawu, poprostu ladnie chodzi z knellem, co daje piekny efekt. Co do nocki, to z nia se decree nie pocyclujemy, a jesli chodzi o sidowe echo, to jest mainowe, z ta iloscia drawu napewno sie do niego dogrzebiemy. Zastanawiam sie jeszcze nad zastapieniem jednego decree hardcorowym confinement'em. P.S. Od wretcha wole juz Moratorium Stone, omija go removal, pozatym moze sciagac tez permy ze stolu FALI - N mar 12, 2006 1:37 pm " />A fakt ale nocka sidowa jest juz obowiazkiem. Masz racje chodzilo mi o shoala czarnego. Rzadko kiedy raczej mamy brak many wiec moim zdaniem jest on zbendy. Ta tylko, ze jak troll z cloakiem to w 3 turze juz nas dyma a wczesniej pewnie poszedl jakis whisper wiec moze mimo wszystko troszki krwi napsuc jak nie mamy mutialta na rece albo go niestopdeczymy. Dlatego lepszy edykt moim zdaniem. Co do mana bejzu to wedlug mnie o 2,3 fecze z duzo. M0rw47h - N mar 12, 2006 2:14 pm " />Troll z cloakiem w 3 turze? Po to sa shoale zeby tego uniknac, czasem tzeba sciagnac na start gry tego bopa shoalem, czy odbic damage w cos innego. Daja nam mozliwosci oraz pole do poPiS-u. No i sa instantami... Mozemy tez pojechac vinda w land, w najgorszym przypadku w cloaka Troll40 - Pn mar 13, 2006 9:54 pm " />wersja ciekawa nie powiem, jednak nie potrafię nie przyczepić się do braku mainowego celowanego discardu!! Duressy są kluczową kartą w każdym control matchupie (pierwsza gra i następne, ale pierwsza jest także ważna.) Poza tym nie ma decku na które by nie syciły. Kolejna rzecz - debtor's knell mi się podoba bardzo pomysł by go połączyć z kagemaro jest niezły. Białe shoale - nie zadziałają, imho paliwa nam na nie nie styknie... No ale przy 8 fetchach po duale spokojnie na twoim miejscu grałbym na wrathy i olał mutilate'y - manę wyrobisz bez trudu! A w tym momencie to już WB Control xD siepacz - Wt mar 14, 2006 6:57 pm " />12 zrodel many nie daje ci gwarancji WW w 4 turze, poza tym wolalbym uniknac grania w embecu na tych 12 fetchach, gdyz odsysaja one biblioteke z landow, choc mozna by grac np na 2 wrathach 2 mutilacjach. a knell rzadzi w kazdym formacie FALI - So mar 18, 2006 4:59 pm " />Ja dzisiaj gralem na efenemie w ext w poznaniu i nie posycilem(zaraz wyjasnie dlaczego), gralem takim oto spisem: Mana bejz: 19 swamp 2 blinkmoth well - 2 chanty w meta 3 cabal coffers Discard & other toolz: 4 duress 2 distress - bardzo przydatny 1 mind sludge - przepcheniety na controlki albo na combo deki daje nam spora przewage 3 shred memory - szuka distressa,smothera,wrecza,edykta no i consuma; swienty tutor 3 innocnet blood - szybki i dlatego dobry 1 chainer's edict - 1 po shreda, nieoceniony na trolla 1 withered wretch - swietny na wiele dekow 4 mutilate - czarny wog 1 oblivion stone 4 phyrexian arena - swietny card advanatage 2 diabolic tutor 1 mirari 1 haunting echoes 1 night of soul's betrayal Łin Kondiszyns: 3 consume spirit 2 corrupt 1 visara the dreadful SIDE: 1 promise of power 1 night of soul's betrayal 1 helldozer - swietny zwlaszcza na tootha i dredge-a-toga 1 nightmare void - dobry discard na kombo deki i nie tylko . 1 barter in blood - przekonalem sie co do niego, swietny na madzie i tootha 2 braids, cabal minion 1 engineered plague - dobra nie tylko na tribala 3 shadow of doubt - dobry na wszystko - fecze,tootha,ekstrakcje,gifty 1 boseiju, who shelters all - kluczowy na kontrolki 3 chalice of the void - polepsza meczap z borosem A teraz dlaczego nie posycilem?(3 pkt na 5 rund swissa). 1 gra z toothem 1-1 gosc looka z senseja i co... mindlsaver! 2 gra z affi jestem na 10 gosc 1 karta na rece, w swojej turze thoughcast, po... 2 sharpnel blasty na 2 w deku -_-'. 3 gra pojechany jakis napor, 4 gra przegrana przez jitte i brushhoppera, a w 5 2 areny na stole mnie zabily a bylem pewien, ze dobiore jakiegos draina. Mysle, ze spis na moje meta jest w miare dobry. Gdybym tylko nie mial pecha... Jakies pytania, sugestie?? FALI - So mar 18, 2006 8:20 pm " />Meta na tym turnieju: 2 czanty 1 Mono r 1 Borozoo 1 friggorid 4 affinity 2 jakies GW napory 1 br braids 1 dredge-a-tog 1 cloak-trolla aggro goł 1 BW discard aggro-control 2 RG beatz 1 tooth i chyba cos tam jeszcze ale nie pamietam. bialy0021 - So mar 18, 2006 10:25 pm " />fali -> 2 czanty - welle, realic barriery moze, oblivion stone i duzo disruptu... x] 1 Mono r - rozumiem ze to ma byc spalara? te chaliski powinny pomoc choc sam za nimi nie przepadam, wiecej corruptow bo one lepiej sprawdzaja sie w roli life gainu ktory nas ratuje, consume to jednak glownie finisher pomimo tego ze niby moze byc zagrany wczesniej... bottle gnomes tez sprawuje sie calkiem fajnie... jak sa vortexy to kamyki... 1 Borozoo - boros? jesli tak to jak wyzej ze szczegolnym uwzglednieniem gnomow... 1 friggorid - decree of pain, echoing decay, shredow wiecej, wretche... mi udalo sie wygrac z friggo 2-0 na turnieju pomimo tego ze nie mialem wretchy... 4 affinity - tego jest duzo i z tym raczej za fajnie chyba nie masz... relic barrier dziala baaardzo dobrze, szczegolnie z horobim (ot w starszym troszke t2 gdzie aff dominowal mbc nie mialo z nim specjalnie problemow wlasnie dzieki barrierom + horobi... kamyki, noc, damping matrix? 2 jakies GW napory - wiecej removalu? dekrety sa naprawde fajne... x] 1 br braids - jak toto ma wygladac? aggro-control? removal, removal? 1 dredge-a-tog - smother + usuwanie dredge'a etc? 1 cloak-trolla aggro goł Razz - bloody, edykty, mutilate, decree of pain? a jak to na trollu glownie to plagi xP 1 BW discard aggro-control - jak z kazdym takim, removal i go... 2 RG beatz - podobnie jak boros i burn, life gain removal i cos na vortexy... 1 tooth - no masz przeciez 3 sidowe shodow of doubt... mozna grac 1 main pod shreda ew... i prosze mi tutaj nie pisac o tym ze brak elementu zaskoczenia bo nawet jesli sie z shadowem ujawnimy to opp albo bedzie czekal by nie zmarnowac tootha albo bedzie sie staral to obejsc co daje nam czas na zdisruptowanie go, a jak nie to znaczy ze ma drugiego tootha xD za wiele to moze nie dalo ale coz... xP odnosnie samego spisu... Mana bejz - ja juz od chwili gram na 25 landach i... jest lepiej, ale to sam kazdy musi ocenic... x] Discard & other toolz: 1 mind sludge - za duzo tych kontroli/combo deckow nie widze wiec czy potrzeba to trzymac main? 1 chainer's edict - zwiekszylbym ich ilosc kosztem bloodow bo sa po prostu lepsze... 1 withered wretch - tez strasznie nie widac w tym meta deckow ostro grajacych grobem... ot tog, friggo, ew boros, moze tooth na witnessa ale to i tak malo... shredy nie wystarcza? wretch jest bardzo dobry ale jesli juz to chyba troszke wiecej ich trzymac, albo w ogole, szczegolnie jesli nie sa tak potrzebne... 1 oblivion stone - na sidzie nie masz drugiego i wiecej... z tyloma affami to raczej bym dolozyl... 1 mirari - a czy to potrzebne? fajne jest, nie przecze, ale czy konieczne? x] 1 haunting echoes - jak wyzej... Łin Kondiszyns: 3 consume spirit 2 corrupt - ja bym gral na odwrot, 3 corrupty (ew 4) a 2 consume'y bo corrupt lepiej sie sprawdza wczesniej a consum zazwyczaj sluzy do zabicia jesli opp jeszcze zyje... SIDE: 1 promise of power - w ogole przydalo ci sie to? gralem na tym dosyc dlugo i bardzo rzadko z tego korzystalem/przydawalo sie... juz wole wiecej disruptu, dla mnie out bo jego przydatnosc jest zbyt mala w stosunku do ilosci slotow jakie zajmuje... xPPP 1 helldozer - moze by tak main? 1 nightmare void - a nie wiem, niby dobre ale jednak wolne... 1 barter in blood - na madzie mutilate robi to samo, albo wiecej, na tootha troche lepiej ale jakos nie widze tego... to nie t2... xP 2 braids, cabal minion - na co to? drogi, malo robiacy, samokarcacy... dla mnie out, zastosowania nie widze... nie pisz ze na tootha etc. bo mam na to od razu odpowiedz xP 1 engineered plague - fajna na toga... xPPPP 1 boseiju, who shelters all - 1 sztuka to ci wiele nie da... bo dla niego masz tylko te 2 diabolic tutory 3 chalice of the void - jakos nie przekonalem sie do tego... moze takie zboczenie... xP wole gnomki i inne takie tam... : > warto czasem przegladnac crap panowie bo mozna ciekawe rzeczy zalezc i ten crap moze okazac sie calkiem bardzo przydatny... taki horobi ciekawie dziala z barriera, kamykiem, consumem za 0 etc, dimir house guard czesto (zawsze?) robi za diabolica za 1BB szukajac tego co uratuje nam dupe albo da znaczaca przewage, lub chocby tutora xP dekret swietnie dziala na wiekszosc naporow, bardzo ladnie tokeny sprzata, karci ichorida i tak dalej i tak dalej... crap tez fajny... w koncu mbc to crap deck (a jak xD), a jaka to przyjemnosc wygrywac crapem z deckami tier 1... x] ">Nie że jestem wybrednym skurczybykiem ale ten twuj deck am chyba dużo kard w małych ilosciach wiec prosze o inny deck... buu... : ' ja mam dokladnie tyle samo main i gram na tylko 1 diabolic tutorze (no on jest jedna z tych 7 kart xP) wiec moj tez sie nie nada xPPP M0rw47h - So mar 18, 2006 10:44 pm " />Cos z innej beczki 2 Cabal Coffers 20 Swamp 3 Wayfayer's Bauble - odsysamy, boostujemy 4 Phyrexian Arena - draw, draw 3 Shred Memory - tutor 2 Tainted Pact - przewijarka syfow, tutor 1 Night's Whisper - draw pod tutora 3 Kagemaro, First to Suffer - removal, win cond, knell combo 4 Solemn Simalacrum - odsysacz, bloker, tez ladnie chodzi z knellem 4 Mutilate - mass removal 4 Duress - discard 1 Distress - tutorowalny discard 1 Chainer's Edict - tutorowalny removal 1 Smother - tutorowalny removal 1 Death Wish - deska ostatecznego ratunku... jest jeden, jak podejdzie to nie jest zle, jak nie podejdzie tez nie... wyciaga to co wywalimy kopiac pactem... 1 Haunting Echoes - sprzataczka 1 Consume Spirit - win cond, life gain 1 Corrupt - same 2 Debtor's Knell - win cond SB: Stuff pod wisha i cos pod meta. Troll40 - N mar 19, 2006 8:26 am " />ehh. Biał poleca rzeczy które ja już polecałem xP Dimir house guard - krótko toi testowałem ale po 10 sytuacjach gdy tutorować b ym chciał tylko i wyłącznie po coffersa albo echo stwierdziłem ze jedna mana to nie jest aż taka różnica i wolę jednak elastycznośc tutora. Dekret jeden mainowy u mnie od dawna siedzi i jest rewelacyjny, trzymam go zamiast 4 mutilate'a. Mnóstwo zastosowań ma jego niekontrowalny zwykłymi kontrami cyc: - w odpowiedzi na toga cyclujesz tog zejdzie natychmiast po wejściu opp nie dostanie szansy na discard, bo to state based. Rewelka na gobbki Friggo Magowie w chancie. Tokny z dekreta w tymże chancie. podczas gry z toothem zaraz po resolvie tootha mitoamy cyc i już tylko jedna kopia tytana wejdzie od kikego. Chalice używam od dawna i nie ma nic równie ciekawego jak szalona gra kielichami - na przykład w grze z affem jak czysty stół jest to wkładam bezutó sumienia z dwoma mimo iż wyłcza mi to sporo kart. jak się da to z dwoma włożę chantowi. choć z jednym też można. Spis z poprzedniej strony mój zmieniony o tyle że nightmare void poleciał na rzecz verdykta, kokosh i jeden shred na korzyść helldozera i ink eyesa, 1 corrupt na rzecz consume'a, a dimir ustąpił 2 tutorowi. Aha - nie miałem pożyczonych vind więc komplet mortify, a duala miałem jednego, z braku scepter controli w meta poleciały welle zamiast duali wpadły tainted field. Takim spisem zagrałem (czułęm się jakbym miał paść, w domu się okazało, że gorączka któa mnie trawiła wynosiła 39,5 stopnia ) wczoraj w extowym turnieju o małej frekwencji (choroby wybił mi graczy :/): 1 mecz Mirror - opp grał potrójnym echem i gigantycznym dociągiem, bałem siętego mirrora, ale 2:0 udało mi sięwyciągnąć i to o dziwo ja dwukrotnie rzucałem pojedyncze echo w decku a przeciwnik ani razu... 2 mecz boros - pomimo stechowania lekkiego na borosiki w pierwzym meczu tainted doszedł i przystopował mnie w manie (2 swampy i tainted + cofers = 3 many...) - powinienem zmullić tę rękę ale cóż... wszystko przez kumpla który nie dotarł a miał mi przywieźć dwa duale xD ... 2 gra mało brakowało, ale jednak za dużo burnu pkus ponza plus vortex - nie wyrobiłem... 3 mecz Madness - pierwsza gra do przodu, w kolejnej oppowi udało się dokonać trudnej sztuki otrzymania wszystkich logik do ręki... jak skontrował mi mutilate'a consume'a i drugiego draina'a to nie było szans i dojechał. trzecia gra to opanowanie sytuacji na stole wretch czyścił oppowi grób a dojechał go ink eyes. Opp usiował podczas tej gry zastosować starą sztuczkę kontrowania logiką majac pusty grób ale się nie nabrałęm xD 4 mecz - affinity ;/ Pierwsza gra to pierwszoturowa igła w fetche (mire, grałęm na 3 i jednej delcie)... argh, nie dałem rady, szybki napór i do widzenia przyjaciele... druga gra to znów igław to samo. Ale wytutorowałem ląd i zdołałem oprzć się naporowi niszcząc kluczowe czapki, po tym jeden potężny drain zabił przeciwnika. 3 gra - tym razem bez igiełki ostra gra na przystopowanie, doszła bariera, arena w stół i potem już sam nie wiedziałem czym mordować oppa tyle miałem możliwości 5 mecz - tooth dziwny mecz - gorączka już mnie trawiła straszna i telepało jak galaretą, ale to nie usprawiedliwia aż tak tragicznych błędów... mindslavery dały popis... 0:2 i 5 miejsce tuż za topem Radziu - N mar 19, 2006 1:16 pm " />Ja sie ostatnio bawilem troszku ze splashami - jesli ktos naprawde mysli oi splashu, to chyba tylko pod G albo R. Co do tego pierwszego to przede wszystkim Putrefy i Pierniki. Skarabeusz nie mniej mile widziany. Co do R to najlepiej sie powolac na Bialego, ktory ma pewien autorytet odnosnie MBrC. Ja jednak zdecydowanie wole niesplashowalnego MBC. Ostateczny spis, jaki ustalilem i jakim notabene dzialam wyglada tak oto: Mana Base 4x Chrome Mox - daje boost przeciw szybszym deckom, zwieksza szanse na przepchniecie szybkiej areny w grze z kontrolami, w late game jest jedzonkiem dla Dreamsow 2x Cabal Coffers - 2 i ja na wiekszej ilosci nie gram poki co. Jednakze 3 sztuke mozna wlozyc, ale wowczas trzeba jednak nieco poprawic mana base - zbyt wczesny coffers to martwa karta na lapie, potem daje jednak jedzonko w postaci zwielokrotnionej ilosci many. 19x Swamp - podstawa w decku, absolutny gamebreaker niezaleznie z kim grasz 1x Blinkmoth Well - wkladac za swampa tylko w razie powaznych watpliwosci odnosnie wystepowania UW scepterchanta na turnieju. Nie wkladac wiecej niz jednej sztuki - nie po to mamy instantowy tutoring zeby oslabiac w jakikolwiek sposob coffersy. Removal: 4x Mutilate - czarny wog, raczej nie trzeba tlumaczyc 3x Barter in Blood - nieoceniony w walce z Madnessami, jest szybki jesli mamy moxa na stole. 3 turowy sciaga robaki (czego nie zrobi mutilate), pozatym zbije psa, toga i inne collossusy. 2x Chainer's Edict - jego glowna zaleta jest to ze odpalany jest 2 razy. Kolejna zaleta to niski koszt 1go odpalenia. W late game szkoda nam bedzie tego bartera czy innego mutilate kiedy bedziemy mieli edykt w piachu 3x Smother - pies jest dziki, tog jest zly. Token robala ma ostre kly. Goblin warchief smierdzi. Tutoring & Draw 4x Phyrexian arena - pieknie nadrabia brak mainowego disruptu przy grze z kontrolami. 2 turowa przy pomocy moxa to marzenie, ktore calkiem czesto sie ziszcza. 2x Promise of Power - W late game daje satana duzo/duzo i do tego duzo drawu. Wczesniej nadrabia np. brak areny. 2x Insidious Dreams - Glowny powod tego ze jest to instantowosc. Inny to podawanie kilku kart naraz. Jest co prawda dosc ryzykowny bo opp moze w jakis sposob przetasowac nam libr i bedzie lipa. Jedzonka mu nie brakuje bo po co nam late-game moxy czy 3 areny na lapie? Krity & Drain 4x Consume Spirit - nie musze tlumaczyc. 3x Solemn Simulacrum - daje mane, blokuje, daje dociag, czego chciec wiecej? 3x Kokusho, the Evening Star - Bardzo Fajny Koleś. Ciekawym zagraniem jest discardowanie go z lapy za pomoca dreamsow gdy opp zagrywa biddinga :] zdarzylo mi sie w tren sposob wygrac gre (wskrzesilem 2 smoki) Disrupt: 3x Cranial Extraction - tak, mainowe. Tak, 3 sztuki. Daja szanse w grze z UW, Balansem czy Dizajrem. W zadnej grze nie bedzie zawadzal - w Rocku bije wishe, w Afce czapki, w Togu Togi, w Toothu Toothy etc. 1x Haunting Echoes - dobre na praktycznie wszystko. Zazwyczaj idzie po to dreamsik. Kontrolki szczerze tej karty nie znosza. SIDEBOARD - czy jak wola sedziowie Deck Boczny Chyba mimo wszystko najwazniejsza przy tym spisie sprawa. 3x Damping Matrix - dobre na UW, dobre na Madzie, dobre na Afke i na taka rzadkosc jak UR Ironworks. 3x Chalice of the Void - na combodecki + Boros + Tog + UW, takze na Afke/Goby po sidzie jesli wiemy ze ma wsidowany disrupt (zazwyczaj terapie + duressy). 4x Duress - kontrolki 3x Distress - tez. 2x Night of Soul's Betryal - a na takiego Afa, Madzie, Borosa, UW, ale i trochu na friggorida. Tutaj juz wedle uznania. Powyzszy spis jest przygotowany na meta, w jakich zazwyczaj gram (stosunkowo naporowe, z mala iloscia kombodeckow), w przypadku gry z kontrolami trzeba sie niemalo nameczyc. M0rw47h - N mar 19, 2006 1:51 pm " />Brakuje mi knella, ktory w tym decku jest over powered, wraca nam kokoszki/kagemaro na stol lub solemny , zamiast dreamsow daj tainted pacty albo cos z transmutem, nawet glupiego diabolic tutora. Jesli chcesz se discardowac kritki na grave to juz lepiej Sic. Dreamsy, bo przy okazji zadaja X dmg dla wszelkiego robactwa No i tak jak juz pisalem wczesniej pokusilbym sie na jednego death wisha, skoro nie gramy na splashe, jeden nie wadzi, a potrafi wygrac gre Kazdy splash wydaje sie byc rownie dobry, podsumujmy wiec : R -> Burning Wish -> Starstorm -> Slice'n'Dice -> Pyroclasm -> Terminate -> Magma Jet (?) W -> Desolation Angel -> Vindicate -> Gilded Light -> Renewed Faith -> Decree -> Pulse of the Fields -> Orim's Chant -> Verdict G -> Piernik -> Putrefy -> Sakury -> Scrab -> Living Wish U -> Gifts Ungiven -> Condescend -> Melon -> Keiga -> Vile Consumption (chociaz nocka 100x better) MasterBLB - N mar 19, 2006 4:08 pm " />R ma do zaoferowania przede wszystkim wisha. Ale poza tym jest do użycia void z tego co pominałeś,oraz demolish.Starstorm nie nadaje się z racji RR w koszcie z g pominąłeś recolecty,sidowe naturalize'y i seedtime'y na kontrolki (zwłaszcza z mirari sycą nieziemsko).Dobre są także nostalgic dreamsy,za tę moc jaką posiadają nawet koszt GG ich nie dyskwalifikuje splash niebieskiego nie ma NIC do zaoferowania,co nadrabiałoby niedostatki MonoB wersji.Ten splash nie ma sensu bytności,już prędzej idzie zrobić toga który jako źródło drawu używa aren Radziu - Pt mar 31, 2006 7:13 pm " />Rider - problem z painem? a ktore MBC tego nie ma? Brak discardu rekompensuje mozliwosc wstawienia 2-turowej areny + trzaskanie oppa ekstrakcjami, zamiast 4 consumow weszly 3 corrupty i 1 consume. Pozatym, na turniejach na ktorych gram jest duzo naporow. Takze wyznaje jedna zasade: wole miec 1 gre z naporem do przodu a z kontrolka bardzo ciezko niz po trochu na kazda z gier. Co ja zrobie w late game z discardem grajac przeciw naporowi? 'Pon - tea - yuck' - So kwi 01, 2006 8:50 pm " />Hmm jakoś nie widziałem żeby ktoś pisał o czarnym leyline z Guildpact'a więc ja to zrobie. Testowałem go na wizardzie i sprawdza się bardzo dobrze. Karty tej nie lubi bardzo friggorid, psychatog , a także przydatne na madzie. Tak ze dwa na sideboard mogą się przydać. Co o tym sądzicie?? Radziu - So kwi 01, 2006 9:25 pm " />Powiem szczerze ze tez myslalem o tej karcie, ale na mysleniu sie skonczylo.... raczej do side upchnac, tak jak mowisz - 2 sztuki, zaleznie od meta. Madness sie z tego nie ucieszy, friggo/ruel tez skakac nie beda ze szczescia Troll40 - N kwi 02, 2006 10:43 am " />a to dzięki za wyprowdzenie z błędu ale druga częsc twojego cytatu jest prawdziwa, nie usuwa kart któe już są a to jest często najcenniejsze. Jeśli miałbym grać tym voidem to tylko w komplecie by mie chociaż szansę wsycenia tego z alternatywnego kosztu, bo za normalną manę to jest nieskuteczne a już w wóch sztukach to zbyt rzadko dostaniemy, tutorować to ja bym wolał po echo w takoim momencie albo po cokolwiek innego, a nie po voida. Nie przekonuje mnie żadną miarą. nyrlathotep - Pn kwi 03, 2006 9:03 am " />Mam do was pytanie a co robicie z artefaktami które wejda do gry ???? chodzi mi dokładnie o Isochron Scepter LowRider - Pn kwi 03, 2006 2:27 pm " /> ">Mam do was pytanie a co robicie z artefaktami które wejda do gry ???? kupe... oblivion stone do wersji mono po ostatnim turniju w wwl GORĄCO zachecam do gladiatora/ów SĄ DEBEST!!! Troll40 - Pn kwi 03, 2006 2:29 pm " />hmm, na tak zadane pytanie odpowiedzieć można, na przykłąd "nagradzamy brawami" ... Artefakty prócz czapki w affinity nie sązwykle zagrożeniem aż takim jak niektóe enchantmenty, jeśli meta zawiera ich sporą dozę to albo dużo mainowych kamyków, albo splash do G lub W... edit: No tak, nie wspomniałem o scepterach, ale tytułem wyjaśnienia - ja te pałki traktuję już nie jako artefakty tylko jako ZUO osobnej kategorii stąd brak ich w mojej powyższej wypowiedzi ;] Kaoss - Wt kwi 04, 2006 3:59 pm " />w wersji mono B jest tylko blinkhmot well na sceptera elvnec - Wt kwi 04, 2006 5:12 pm " />I jeszcze Relic Barier na pare innych rzeczy... Kayo - Śr kwi 05, 2006 11:13 am " />Relic Barrier jest o wiele gorszy od wella. Można skontrować, można zniszczyć, nie zagrasz go jak dostaniesz chanta itp itd Troll40 - Śr kwi 05, 2006 1:58 pm " />ale mono wersja ma to jako jedyną odpowiedź na affki a jest to dobra rzecz do side'a na toothki no i chanty - a imo lepiej mieć dwie rzeczy potencjalnie eliminujące cholerstwo pałkowe niż 1... no a wziąćtrzeba pod uwagę że welli mamy 2 bo psują mana base. LowRider - Śr kwi 05, 2006 3:27 pm " />jak wy sobie radzicie ze spalarami ... ja nie wiem to jest w 85% przegrany meczap ... przecie ludzie w wiekszosci graja na lifegain 4 sztuki ... ja nie wiem czy na side walnac 2 corrupty i 2 consumy cyz co ... no idea.. Warmonger - Śr kwi 05, 2006 3:57 pm " />Spalara? Niby wystepuje w okolicach tier3, ale czasem może skopać (_)(_). Zgodnie z prawami Murphy'ego stanie się to podczas walki o top8... Jeśli mamy splash białego, możliwosci jest multum. W pozostałych przypadkach pomóc może masowy discard + Persecute i Echa na deser. Kaoss - Śr kwi 05, 2006 4:08 pm " />szybki drain pomaga na burna, true ale w mbc nie ma szybkiego lajfgainu a burn do tej 6 tury nas spali spokojnie, w wersji mono b to tylko chalicki, echo i disrupt. Warmonger - Śr kwi 05, 2006 4:16 pm " />Chalice? Oczywiście, Kielich bardzo skutecznie rozwiązuje ten problem . Zupełnie o nim zapomniałem, a przecież w Legacy to jedna z potężniejszych kart. Nas prawie nie boli . Troll40 - Śr kwi 05, 2006 7:42 pm " />especially jak przesidujesz z duressami i wsycisz za 2 many. Gram kielichem kawał czasu i powiem wam że jest piękny pod jednym względem - może pomóc na zaskakujące sytuacje, wsidować to możan na chanta, z affi można używaćdo wrzucenia w pierwszej turze jeśli zaczynamy to za 0, w korzystnej sytuacji walimy bez skrupułów za 4 many i blokujemy mu pół decka, ciekawie też można się tym bawić z innymi taliami. Splash na white - polecam nie sfery tak jak się to ograło, a circle of protection. Lepsze przeciwko głupim gobbkom choćby, skuteczniejsze w działąniu i shredowalne ;] elvnec - Śr kwi 05, 2006 8:03 pm " /> ">w korzystnej sytuacji walimy bez skrupułów za 4 many i blokujemy mu pół decka, ciekawie też można się tym bawić z innymi taliami. i przy okazji blokujemy ponad pol decka sobie, zwlaszcza grajac na tutorujacym Shred Memory:P (w tym dosc wazny w tej grze drain i removal), z drugiej strony odcina rava i plyte czyli czyli nasz glowny bol... Kielonek wymaga ustawienia pod niego calej talii niestety, ale warto pokombinowac. Kaoss - Śr kwi 05, 2006 8:09 pm " />Kielich nie wymaga jakiegos super mega techowania jesli gramy nim sajd, poprostu wskakuje na burna, borosa, toga i wrzucamy go z 1 kanterkiem (ta prawda tracimy duressy w mu z burnem i togiem ale te 2 decki tracą 1/3 kart więc warto) Oczywiscie w starym meblu trola gra sie nimi mainowo i są wysajdowywane na pare meczapow (dizajer, rock, tan pewnie ) Troll40 - Śr kwi 05, 2006 8:38 pm " />Elvnecu mylisz się! Drain nasz cudny na stosie ma wyższy CC bo x na stosie się liczy wedle mojej wiedzy a upewniałem się o tym kiedyś u mądrych modów z poczatkującego więc chyba dobrze wiem natomiast zapomniałem wspomnieć że moja wersja to white splashed więc mam removal w sporej mierze za 3 many (mortify i vindicate). A blokujesz affce parę innych kart - fire'ice, shrapnel, jak gra erayo to erayo, itd. elvnec - Śr kwi 05, 2006 8:50 pm " />Racja trollu, prymitywny blad w rozumowaniu zrobilem... Mimo to w mojej plaskiej mono B wersji czarno to widze, za duzo jednak odcina wrzucony za 2 (Pact, Whisper, Edykt, Smother, Shreed, Doubt, Distress, Wreth - zdecydowanie za duzo) chyba ze sajdowo i zagrywac za 0 i 1 (sprobuje upchnac i potestowac) bialy0021 - Pt kwi 07, 2006 9:31 pm " />imo pod chalice trzeba tak zlozyc build zeby nie kolidowal za bardzo... i nie mowie tutaj o specjalnym ukladaniu decka pod ta karte ale wzieciu tego pod uwage, co wprowaza i tak dosyc duze zmiany, w przeciwnym razie jakos specjalnie to nie dziala bo na te borosy etc mozna znalezc inne techy... M0rw47h - So kwi 08, 2006 6:05 pm " />Splash W i chociazby sphere of law? FALI - So kwi 08, 2006 8:35 pm " /> ">A blokujesz affce parę innych kart - fire'ice, shrapnel, jak gra erayo to erayo, itd. No i przedewszystim Ravagera ^^. Ogolnie trzymam kielichy w sajdzie odkad tylko sie dowiedzialem o ich istnieniu i sa imho swietne. bialy0021 - N kwi 09, 2006 12:18 pm " /> ">jakie masz na mysli inne techy?? mowiac pod wzgledem czystego mbc to chyba nie tak trudno wymyslec cos na borosa? ofkoz life gain w kazdej postaci... wiecej conrruptow, consume'ow, bottle gnomes, vicious hunger a nawet sun droplety... ">No dobra a co robicie jezeli wchodzi chant pod berlem i juz mozecie go tylko zdjac w nie swojej turze ??? dalej mowiac o czystym mbc... tutaj tak jak napisal fali, pozostaje juz tylko blinkmoth well (gdy juz mamy pale z chantem), chyba ze opp nam tego chanta nie zagra w naszej (zdarza sie to dosyc czesto - chocby dlatego ze zagrywajac chanta wczesnie jest wytapowany etc.) wtedy mamy jeszcze chocby oblivion stone'y, jednak glownie well nas wtedy tylko ratuje... ">to nie jest w meczu z nami broken. nie jest? a to dziwne... pala z chantem wylacza nam prawie caly deck i pozostawia nas praktycznie bezbronnymi na threaty oppa i to wlasnie chant pod pala boli najbardziej bo nie mozemy nic oppowi zrobic a ten well nie zawsze podejdzie, szczegolnie ze zazwyczaj ludzie graja na 2 a ze tutory mamy wylaczone, wiec... opp dostaje tak duzo czasu i nie jest niczym niepokojony ze jest w stanie wyrobic sobie taka przewage ktorej juz nie zniwelujemy nawet jesli dobierzemy tego wella... lasiorek1 - Wt kwi 11, 2006 12:14 pm " />Widze ze wszystko zamarło ... moze macie jakies ciekawe pomysly jak skutecznie obronic sie przed afka elvnec - Śr kwi 12, 2006 2:58 pm " />Przy porno affce jest kiepsko, zawsze bylo i bedzie. sytuacje porawial nieco 1 turowy Innocent Blood, a cala strategia opierala sie mozliwie szybkim wyczyszczeniu stolu i potem jakims drainie zeby nie dac sie zabic za szybko. Niestety przy mega dobrym rozdaniu affki nie mozemy zrobic wiele, chociaz o ile pamietam a grywam z tym deckiem sporo, nigdy nie dalem sie zabic przed 5 tura i zazwyczaj czyszczenie stoul sie udawalo (wyjatek stanowilo erayo z 1 i 2 turowymi terapiami:/) Poza tym co juz zostalo tu wymienione, bardziej zabezpieczyc sie przed affka chyba nie da... lasiorek1 - jak masz problem z mana w pierwszych turach, to znaczy ze zle zlozyles manabase, a w przypadku MBC to podstawa do stabilnego dzialania. Imo 24 landy w tym max 4 landy funkcyjne i nie powinno byc problemow zadnych (czytaj zadkie screw) LowRider - Śr kwi 12, 2006 7:39 pm " />sa tez zawsze jakies magiczne gladiatory kolorowe removale i wogule jakies wretche to wszystko jakos go stopuje przed naszym zabicie... niektorych spotkalo to szczescie ze maja unholy grotto co jeszcze bardziej pomaga w obronie ... nie jest tragicznie chodziaz sa lepsze meczapy elvnec - Śr kwi 12, 2006 7:53 pm " /> ">unholy grotto co jeszcze bardziej pomaga w obronie ... nie jest tragicznie chodziaz sa lepsze meczapy Pomaga ale w pozniejszej fazie gry i tylko gdy nie mamy juz removalu na rece zeby poczyscic stol... Gladiator fakt umie sklepac Zabe, toptera niestety nie ruszy, nasz najwiekszy problem to brak faktycznej szybkiej odpowiedzi na plyte po stronie affi (jak nie zdazymy zdiscardowa, to jest bardzo krucho), Oblivion Stone jest tuaj zdecydowanie za wolny... Radziu - Śr kwi 12, 2006 8:36 pm " />Mimo wszystko afka to jeden z naszych naj, ale to najgorszych meczy. Wpakowalbym w side na nia Pitching Needle, ktore sa dobre tez na rozprzestrzeniajacego sie nosticka i dredge'a, a i na inne decki calkiem calkiem. Do tego przydaje sie Relic Barrier na taz sama afke i palki z chantem/counterspellem/twarozkiem w buteleczce. HomAR - Śr kwi 12, 2006 8:53 pm " />Wytlumacz mi, w czym jest dobra igla na ichorida(to miales na mysli mowiac dredge??). Imo Welle sa lepsze od bariery na sticka, bo bariera zwyczajnie od nosticka kontre, gralbym na mainowych wellach i sidowych barierach. Radziu - Śr kwi 12, 2006 8:58 pm " />mainowym wellu dokladniej a o tym wlasnie mowie. A dredge-a-tog to igla w toga wlasnie zawsze to jest jednak wywabienie kontry kosztem 1 many, bo opp nie moze sobie pozwolic na igle wycelowana w toga i/lub stonesy na stole (z naciskiem na toga). Ichoridy sa we friggoridzie Chociaz widze ze tutaj dredge-a-toga nie ma po spisach, w malopolsce jest bardzo popularny. bialy0021 - Cz kwi 13, 2006 2:58 pm " />w troszke starszym t2, gdy jeszcze krolowalo tam affi mbc jechalo je praktycznie zawsze (w ogole tam mbc jechalo jak szalone x])... dlaczego? horobi (paru horobich - ofkoz nie na stole xP) + komplet barrier = aff nie taki straszny... wtedy dzialalo dobrze i teraz dziala rownie dobrze... co do samych barrier etc. to przeciez panowie to typowo jest karta na affa -_- to ze przydaje sie na sticka/scepter-toga to tylko dodatkowy malutk plusik ale na pewno nie gralbym na nich z mysla o tych deckach... masz problem z affem/masz duzo affow w meta? potestuj horibiego z barrierkami... reszta rowniez podana wyzej, wczesny removal az do muti i draina, noc na pusty stol wylacza sporo kart i poprzez to tez karci niesamowic affa... ot jak to napor, sprzatac i ssac to bedzie dobrze... x] misio007 - N kwi 16, 2006 4:32 pm " />male pytanko, czy spis mariana z pierwszej strony jest jeszcze grywalny (tak zeby sobie na niezaduzych turniejach pograc)? i czy wogole obecnie oplaca sie skladac MBC? Troll40 - N kwi 16, 2006 4:58 pm " />Odpowiem MBC nie jest deckiem który należy skłądać jeśli masz ochotę walczyć na turniejach o realne zwycięstwa gdyż jest to deck tier około 5 ;] Jest on dla paasjonatów i moze powalczyć ale ksoztuje to mnóstwo pracy i techowania pod meta, kminienia itp. Spis z pierwszej strony jest raczej tragiczny imo ;] poczekaj do jutra to sobie poczytasz bo wreszcie kończę mój artykulik bialy0021 - N kwi 16, 2006 5:10 pm " /> ">czy spis mariana z pierwszej strony jest jeszcze grywalny chcialem tylko powiedziec ze tamten spis nigdy nie byl grywalny... x] misio007 - N kwi 16, 2006 5:18 pm " />dzieki, gdzie znajde artykulik? jakby ktos wrzucil tutaj jakis dobry spis to bylbym zobowiazany (a i dzial by na tym skozystal) EDIT: i ile kasy mozna na to srednio wybulic? Troll40 - Pn kwi 17, 2006 9:02 am " />Ha zależy - artykułu szukaj pod wieczór dam Ci znać gdzie mi go pozwolą umieścić Kasa średnio wymagana by złożyćmono czarnego mono blacka (splash to jest zwykle po prostu podwojenie kosztów) to około 300 zł (z ekstrakcjami). misio007 - Wt kwi 18, 2006 6:43 pm " />i co z artykulem? w miedzyczasie przetestowalem decki z kilku stron wczesniej i wyszla mi taka kombinacja: 20 swamp 2 cabal coffers 2 sensei's divining top 2 wyfarer's bauble 2 tainted pact 4 solemn simmulacrum 3 shred memory 1 death wish 1 diabolic tutor 4 mutilate 1 chainer's edict 1 smother 4 phyrexian arena 2 nights whisper 1 haunting echoes 2 corrupt 2 consume spirit 1 visara the dreadful SB 1 distress 1 helldoser 1 chainer's edict 1 smother 1 consume spirit 1 night of soul's betreyal 1 boseju, who shelters all 3 chalise of the void 3 shadow of doubt 2 blinkmoth well narazie gralem na proxach z toothem i balancingiem i z psychatogiem na wizardzie (nie lubie wizarda). z toothem jest dosyć ciezko ale da sie wytrzymac. z balancigiem jest bardzo fajnie (meczymy duressami i distressami). z psychatogiem jest ciezko ale wtedy gralem taka kijową wersja wiec jeszcze nie wiem . poradzcie co z tym mozna zrobic. LowRider - Wt kwi 18, 2006 7:05 pm " />O_O najdziwniejszy i prawdopodobmnie najmniejstabilny mbc jakiego widzialem O_O po 1 sztuce wszystkiego praktycznie niedosc ze 4 solmeny to jeszcze buble nie wiem po co taki jakis mi nie lezy tyu z zadnym matchupem chyba latwop nie masz removalu malo brak hatu na enchanty/aerefakty nie wiem jakis taki dziwny mozebym pogral to sie przekonal btw cholernie mnie zainspirowales tym death wishem tylko nie wiem czy te half life nas nie boli zbytnio:/ ale to zawsze daje ogrom mozliwosci ale chyba nie na 1 sztuce:/ wiec nie wiem prosze o wypowiedz kogos madrego Troll40 - Wt kwi 18, 2006 7:44 pm " />waść, ja po prostu nie wyrabiam, staram siego skończyć, ale chcesz wersję niedoporacowaną, ja mam mało czasu, naprawdę przepraszam za to... chciałem z kimś to najpierw przedyskutować... dlateog to jednak trochę potrwa - muszę jeszcze ze szkołą wyjść na prostą... wiem żę to offtop w tym poście ale moderatorów proszę o jego zostawienie to doedytuję tu coś "mądrego" i w temacie, ale teraz padam pyskiem na klawiaturę i nie jestem w stanie! lasiorek1 - Wt kwi 18, 2006 10:25 pm " />troche dziwny ten mbc za duzo bys chcial naraz ... tzn nie wiesz na co sie zdecydowac i wsadzasz wszystkiego po trochu M0rw47h - Śr kwi 19, 2006 8:43 am " /> ">troche dziwny ten mbc za duzo bys chcial naraz ... tzn nie wiesz na co sie zdecydowac i wsadzasz wszystkiego po trochu A tutoring pan widzisz? -.-' misio007 - Śr kwi 19, 2006 3:30 pm " />dziwnie to wy komentujecie, masz 3 shred memory i jednego diabolic tutora to sobie wybierzesz co ci akurat pasi. dzisiaj gralem z toothem i naprawde daje rade. death wish to jak juz ktos powiedzial pare stron temu taki dodatek. moze skore uratowac ale jak nie podejdzie to nie ma problemu. PS. co do artykulu to poprostu jestem ciekaw i chcialbym blizej poznac ten deck. tylko zeby mi byl skladny stylistycznie i jezykowo . pracuj pracuj lasiorek1 - Śr kwi 19, 2006 8:42 pm " />Dobra jest ten tutorin ale jak ty sobie radzisz z takimi dekami ktorych podstawa nie sa kreatury ??? np z drugim mbc ... pomysl troche nad discardem a zmniejsz niszczenie kreatur LowRider - Cz kwi 20, 2006 12:11 pm " />loool jak tam jest 6 remowalu + 4 life gain czym sie zabija co ty chcesz wywalic z removalu O_O pozatym shera mozesz dopiero odpalic w 3 turze a removal dopieo w 4 jak ci nie podejdzie wiec troche dziwnie misio007 - Cz kwi 20, 2006 2:33 pm " /> ">jak ty sobie radzisz z takimi dekami ktorych podstawa nie sa kreatury 1distress + 4duress, distress jest tutorowalny wiec z podejsciem discardu nie ma problemow. gralem pare razy z balancingiem i karci niesamowicie. jesli chodzi ci o kontrolki to mysle ze pierwszoturowy duress tez by zabolal. nie sadze zeby wiecej discardu bylo potrzebne, ewentualnie mozemy wyciagnac wishem z side distressa. lowrider- w odpowiednim rozdaniu mozemy w 3 tuze odpalic mutilate z 4 swampow. coz, deck nie jest szybki i od naporow prawdopodobnie by jednak obrywal. na pocieszenie mamy chaliski w drugiej grze. piszcie co Wy byscie zmienili, kazdy ma inne zdanie a ja dopiero zaczynam sie bawic w mono black Troll40 - Cz kwi 20, 2006 2:46 pm " />przede wszystkim postawiłbym na więcej disruptu - tutoring czy czarny wish są wolne, a w każdym matchupie ważny jest skuteczny disrupt (nie ma praktycznie decku który pokaże Ci rękę nieduressowalną po rzuceniu tegoż) dodatkowo mono black tylko w ten sposób poradzi na vortexy, confinementy, ivory maski, czy choćby głupie i stopujące blood moony. Musisz to odkładać. A w grze z kontrolą to jest element wygrywający gry. grałbym w każdej wersji MBC nawet splashowanej i zapchanej po ostatni slot 7-8 sztukami disruptu i to najlepiej twardego - celującego choć Terapie w buildzie obfitym w stwory są sensowne. lasiorek1 - Cz kwi 20, 2006 9:56 pm " />discard jest bardzo wazny ... chocby taki reanimator w 2-3 turze wystaw ci akrome i co jej zrobisz ??? nic bo musisz czekac na 6 swampow zeby zucic mutilate misio007 - Pt kwi 21, 2006 4:50 am " />lasiorek - mutilate kosztuje 4, z bauble w pierwszej turze do trzeciej mam 4 swampy, to jedno. reanimator umarl wraz z rotacja to drugie. jak masz takie rzeczy pisac to nie pisz nic, to trzecie troll - powiesz ze jestem noobem, ale co to jest disrupt? Szczepan - Pt kwi 21, 2006 6:01 am " />hand disrupt czyli discard :] jesteś noobem ^^ mycal - Pt kwi 21, 2006 1:05 pm " />Reanimator w new ext - wtf?? :/ Misio jak dla mnie ten solemn w twoim spisie ssie,bo jest za wolny i az taki super nie jest,ja zamiast niego wolałbym dodać jakis removal w postaci chociażby smotherów którego masz tylko jednego(za to masz tutoring) a borosów coraz wiecej :/ misio007 - Pt kwi 21, 2006 3:01 pm " />hmm, uwaga mycala jest inspirujaca. moze tak dwa solemny wywalic i po chainer's ediccie i smotherze dodac? nie wiem co mozna wywalic zeby wiecej tego nieszczesnego disruptu wsadzic:/. Troll40 - Pt kwi 21, 2006 4:36 pm " />Misio w zależnośi od meta które masz do dyspozycji gra się między 9 a 12 mainowego removalu, mimo tutoringu, bo shred to wolne szukanie, nie można na nim się opierać. Jeśli twierdzisz ze masz dobrze z Actem to ja powiem jedno - opp z którym grałeś to lebioda a nie kierowca akta skoro dał się zdymać MBC'owi... ten matchup to praktycznie autoloose jeśliś niestechowany (a stechować się trudno...), bardzo trudno wygrać, nawet po side! lasiorek1 - Pt kwi 21, 2006 10:58 pm " /> ">lasiorek - mutilate kosztuje 4, z bauble w pierwszej turze do trzeciej mam 4 swampy, to jedno. reanimator umarl wraz z rotacja to drugie. jak masz takie rzeczy pisac to nie pisz nic, to trzecie jestes bystry ale akroma ma wiecej obrony ... a pozatym zadarza mi sie jeszcze widziec na turniejach reanimatora i nie przeszkadza mu to ze wyrotowaly karty , potrafi w 3 turze wystawic akrome w 4 np. petradona ktory ci zabierze troche swmpow i twoje mutilaty sobie nie poradza ... mowisz zebym sie nie odzywal ale napakowales sobie solemnow tylke ze mozesz juz podchodzic pod naporowac ... to po trzecie FALI - So kwi 22, 2006 9:06 am " />Lasiorek nie wiem czy wiesz(a wyglada na to, ze nie), ze MBC jest deckiem (jednym z niewielu) ktory mozna tak stechowac pod meta, ze kazdy spis jest tak naprawde optymalny. Jezeli nie masz zadnej odpowiedzi na reanimatora(ktory pewnie w Meta Misia nie istnieje) to znaczy, ze masz slabo zlozonego tego MBCa bo ja zazwyczaj mam 1st duress, 2 tura distress i zostaje zazwyczaj bez kar do discardu/reanimacji. Wtedy liczy tylko na topdek. Tak akroma ci wjedzie raz a ty masz jeszcze edykty i (moze)innocent bloody(naprawde polecam granie na nich ze wzgledu na szybkosc) wiec nie musisz sama mutliacja sciagac akromy. M0rw47h - So kwi 22, 2006 10:07 am " />Szybkosc, nietargetowalnosc, oraz bezczelna mozliwosc pozniejszego flashbacku w przypadku chainersow... lasiorek1 - So kwi 22, 2006 10:51 am " /> ">Jezeli nie masz zadnej odpowiedzi na reanimatora(ktory pewnie w Meta Misia nie istnieje) to znaczy, ze masz slabo zlozonego tego MBCa nie mowie teraz o sobie tylko o misiu ja nie mam z tym problemu i nie mialem misio007 - So kwi 22, 2006 11:20 am " /> ">nie mowie teraz o sobie tylko o misiu ja nie mam z tym problemu i nie mialem ja tez nie bede mial bo na reanimatora prawdopodobnie sie nie natkne lasiorek1 - So kwi 22, 2006 3:24 pm " />ale powinienes miec troche discardu to naprawde jest pomocne w MBCu i proponuje ekstrakcje max 2 naprawde sa bardzo pomocne bialy0021 - So kwi 22, 2006 5:46 pm " />ale panowie pieprzycie... x] me czeka na artykul trolla zeby wreszcie cos sensownego poczytac... oby... xP MasterBLB - So kwi 22, 2006 6:55 pm " />no to jeszcze poczekasz były uczniu,bo narazie to Trolla spoooro poprawek czeka ;] oka,aby offtopu nie było: Distenssion mnie zawiódł,jeśli chodzi o jakieś fajne karty do MBC,może za wyjątkiem nowego hymnu i instanta 1BR nakazującego ludka lub artefakt poświęcić.Ale żadna z tych kart niestety nie porywa... elvnec - So kwi 22, 2006 7:24 pm " />Brain Pry Moze to nie nowa terapia, ale karta mysle warta uwagi, draw w przypadku nietrafienie jest dosc kuszacy. Zaciekawilo mnie tez TO ciekawe do sciagania Tronu vs T&N, moze tez byc os dalo przeciw Balancowi (warto sie pobawic i potestowac) No i do tego nowy Hymn do wersji BR oczywiscie, reszta niestety do MBC sie nie nadaje:( a najbardziej zawiodl nowy Tutor... (a by sie przydal:P) Troll40 - So kwi 22, 2006 8:22 pm " />oj przydał by się... transmute nie starcza niestety ;/ Dissension daje też ciekawą alternatywę - nightcreep która kusi by splashować do R i razem z terminate miećw decku jako paliwko do pały ;] A scepter MBC to dość ciekawa sądzę sprawa ;] będę to testował ;] Ghost Quarter karta ciekawa ale czy jesteśmy w stanie przełknąć martwe lądy? raczej nie na mana base naszego decka jest taki land... A co do artykułu to musicie mi wybaczyć: porwałem się na szaleństwo i usiłuję opisać archetyp w całości a nie konkretny spis, staram się to zrobić dokładnie, a że jestem zwyczajnym człowiekiem, uczniem, dzielę czas na szkołę, moderowanie swojego forum (w podpisie), moderowanie kliniki, dziewczynę i czsami też lubię sobie coś zagrać po prostu... jak już znajdę chwię cudem to czsami nie mam cierpca ślipieć w monitor dlatego idzie to nieco wolno ;/ Master :> wcale mi nie pomagasz Draniu napisałeś mi wprawdzie że artykuł (a raczej jego 60-65% które do tej pory spisałem ^^) jest mocno średni, ale na czym polega średniośćto nie wytknąłeś a taka pomoc to za przeproszeniem "psu w dupę{" warta :> MasterBLB - So kwi 22, 2006 9:02 pm " />offtop mode on: Trolu,Dziadzie,proponowałem opisać podstawowe mechanizmy jakie winny się w MBC zmieścić,to żeś nie chciał co do wytykania,to napisałem,abyś sobie odpuścił historię MBC(chyba że Czarne Lato pamiętasz),jak i jego klasyfikację. offtop mode off brain pry-tak,to jest niezłe,w przeciwieństwie do terapii nie grozi card disadv w przypadku pudła.Ba,wreszcie lud narzekający na martwotę disruptu w late game się ucieszy,bo można to puścić nawet jak op ma pustą łapę,po to aby dobrać karciochę.Ale mym zdaniem,raczej distressa nie wyprze,choć zdecydowanie warto potestować nightcreep-a to jest ciekawostka użyteczna na U kontrole,albo bolący nas matchup UG Desire.Może też opóźnić zagranie tootha,czy balanca.Pod berłem wprawdzie nie posyci tak jak chant,ale może się okazać niezgorsze.Póki co,dla mnie karta side'owa nowy strip mine-więc ja ci z 3 letniego doświadczenia mogę Trolu powiedzieć,że mając fecze i duale w mym MBgC bez problemu mogę trzymać 3 sztuki sycących rishadan portów.W przypadku tych lądów z distenssion sęk jest w tym,że tracisz land dropa.Na to właśnie w MBC nie można sobie pozwolić,jak wyszło po długim testowaniu strip mine'a i wastelandów elvnec - So kwi 22, 2006 9:33 pm " /> ">.Ale mym zdaniem,raczej distressa nie wyprze,choć zdecydowanie warto potestować Myslalem raczej o zastosowaniu bardziej sidowo obok Distressow (na takiego Dizajra np.) od Distressa to to lepsze zdecydownie nie bedzie... Nightcreep zdecydowanie tez wart uwagi... Da sie to moze z czyms skombic? mycal - So kwi 22, 2006 9:41 pm " />Lasiorek- a moze jakoś uzasadnisz dlaczego ta extrakcja jest tak świetna w dwóch sztukach,bo uzasadnienie że jest pomocna raczej mi duzo nie mowi?? :/ Jak dal mnei extrakcja w main to tylko w 1 sztuce,bo nie wime co robisz z ta extrakcją w łapce jak grasz z zoo,rg,borosem czy jakims tam innym vanilla rangers deckiem.? bialy0021 - So kwi 22, 2006 10:36 pm " /> ">A co do artykułu ej... me tez by zobaczyl xD wez mi daj man xD co do kart z dis to me sie nie wypwie bo po prostu nie widzial prawie zadnej jeszcze... : \ jutro sie nadrobi to sie cos napisze... x] ">co robisz z ta extrakcją w łapce jak grasz z zoo,rg,borosem czy jakims tam innym vanilla rangers deckiem.? jesli me juz by mial ta extrakcje w grze z takimi deckami to by zagral w tribal flames'y/char'a/etc, chyba ze po side to jakis vortex... inna sprawa ze ja tam wole miec wiecej drainu/removalu/ew wczesnego disruptu... x] ps. troll pauo - nie badz taki me tez chce poczytac cos sensownego bo jest na glodzie jakiejs sensowniejszej wypowiedzi... x] elvnec - So kwi 22, 2006 11:02 pm " /> ">Jak dal mnei extrakcja w main to tylko w 1 sztuce,bo nie wime co robisz z ta extrakcją w łapce jak grasz z zoo,rg,borosem czy jakims tam innym vanilla rangers deckiem.? Ja natomiast zapytam co robisz bez tej ekstrakcji grajac vs Desire albo Balancing Things... 1-2 powinny byc, zaleznie na czym oparty mmay tutoring i ile tego taltajstwa sie nam w meta paleta. Trollu, wyslij ten zarys akrykulu na miala jak mozesz, chetnie poczytam, moze wysmyle nawet cos sensownego... mycal - N kwi 23, 2006 6:19 am " />jak dla mnie w side powinny byc 3 extrakcje i 1 max main zależne od meta,bo jak masz samem napory i 1 desire-a badz tingsa to nie wkładasz extrakci main tylko wsadzassz ja w side. lasiorek1 - N kwi 23, 2006 7:29 pm " />Widzisz kazdy ma swoje zdanie i widac ze sie one bardzo roznia ... wiec misio jezeli chcesz rady to nie krytykuj tylko sie wypowiedz bo to forum po to zostalo stozene zeby kazdy sie wypowiedzial o swoim MBCu co wsadzil co sie dobrze kombi co sie jak sprawuje , ten dek mozna naprawde zrobic na wiele sposobow z zaloznosci od upodoban LowRider - N kwi 23, 2006 7:33 pm " />Trolu i ja chce i ja twojego artykułu skosztowac nr gg 1502649 :P btw ja nie gram na zadnej extrakcji main/side i żyje i nie wyobrazam sobie gry bez disruptu w ilosci mniejs\zej niz 6 btw nightmare void roX zabija wszelkie kontrolki (pozdrawiamy togi ) Troll40 - N kwi 23, 2006 8:51 pm " />Dzisiaj podczas gry z desolatorem na wizku (przzez głupi błąd wtopa ;] ) nie ignorujcie potęgi guardian idoli!! zakutały mnie xDD wpadła mi w oczy karta któej używał mój opp - grave consequences - barodz trudnym dla nas matchupem jest friggorid - jak sądzicie czy zastosowanie tej karty na friggo jest sensowne - tania i fuiltrująca się, potrafi przeważyćmcz na naszą korzyść, a dobre i na togi czy desire ;] nie od rzeczy na madnessa ;] co sązicie o takim nie moim pomyśle? A propos artykułu again - jedynymi testerami będą Biały i Master :> koniec aperitifowania xD (btw wrzuciłem do worda - 12 stron czcionką 12 odjąwszy tagi i tak będzie z 9 ^^ ) MasterBLB - Pn kwi 24, 2006 8:50 am " />nijak się nie kombi z echem.Na friggo jeśli już to dodatkowa noc,echo.Desire może to z lekkim sercem olać,zostawiając sobie 5-8 najpotrzebniejszych kart.Za to boli toga,ale tog bardziej nie lubi ekstrakcji nie wiem jakie jeszcze błędy Troll popełniasz w tym MBwC,oprócz upartej niechęci stosowania białych pulsów Troll40 - Pn kwi 24, 2006 10:22 am " />Master potestuj zanim się wypowiesz... naprawdę nie lubię gdy ktoś mi mówui że robię błąd i nie popiera tego żadną kontruktywną argumentacją - mnie można bez większego trudu przekonać, ale sensownym argumentem a nie ustawieniem się w pozycji wszechwiedzącego. Grave consequences to jedynie pomysł, wymagałoby oczywiście lekkich modyfikacji w sposobie side'owania, oraz w buildzie. biały puls jest w manie niewykonalny a zwłaszcza w dzisiejszym meta. Ja gram 3 dualami bo zwyczajnie nie mam funduszy na więcej póki co, do 4 fetchy a to nigdy nie da porzdnej ilości many białej. Nawet 8 źródeł to za mał by zdawać się na coś o koszcie WW. A stokroć bardziej wolę mieć niemartwe karty (zamiast pulse'a choćby kolejny drain, removal, tutor, kolejny shred) w ręce niż martwe i nie zawsze dające pełnię swojej skuteczności. MasterBLB - Pn kwi 24, 2006 11:38 am " /> ">Master potestuj zanim się wypowiesz... naprawdę nie lubię gdy ktoś mi mówui że robię błąd i nie popiera tego żadną kontruktywną argumentacją - mnie można bez większego trudu przekonać, ale sensownym argumentem a nie ustawieniem się w pozycji wszechwiedzącego. oka,więc krótki wykład z mechanizmów MBC,pt "Jak kupić trochę czasu,lub wypracować sytuację do zyskania card advantage"(btw,mniej więcej i o tym będzie w artykule,jeśli dane mi będzie go napisać) 1.grając z jakimś mądrzejszym opem,miałeś na pewno sytuację że on wystawiał jedynie jednego stwora,którym Cię kutał,a resztę trzymał na ręku.W momencie jak sobie z nim poradziłeś,wystawiał kolejnego. lekarstwem na tą sytuację jest właśnie puls,który anuluje to zagrożenie,zmuszając opa do wystawienia kolejnego kutacza.Wówczas masz mozliwość zyskania card advantage poprzez użycie mass removalu,a puls dalej pozostaje w ręku,gotów do powstrzymania następnego zagrożenia.Ot taki normalnie dość uciążliwy dla MBC troll przestaje być kłopotem.A ze spraw bardziej bieżących-znacznie zmiejszy zagrożenie ze strony ichoridów,i da ci czas na dobranie echa 2.Kolejna sytuacja-pusta łapa,opo ma coś do jechania,z czuba przychodzi puls.Dzięki temu,możesz sobie kupić dodatkowe parę tur,podczas których jest szansa że dobierzesz coś konkretnego.(ot sobie przypomnij niedawną sytuację z idolami ) 3.Jeszcze inna-autokill arenami.Rzadki,niemniej się zdaża. 4.Kolejna sprawa "za"-grając MBC,praktycznie zawsze ma się mniej życia od opa,tak więc puls będzie doskonale działać Amplitur - Śr kwi 26, 2006 12:39 am " />nie jednego krita, a 2-3 w zaleznosci od ich wielkosci i ilosci pozostalej na rece. wrzucenie pojedynczego krita umozliwia mbc zabicie go punktowym removalem i w efekcie kupienie tury tanim kosztem bez obrywania dmg. nie do przyjecia. akurat ichorid to tragiczny przyklad, raz ze sam sie painuje do 10-14 w takim matchupie, dwa ze na 90% (dane szacunkowe, niepoparte zadnymi statystykami) opp bedzie mial juz w grobie terapie. krotko mowiac, nie wierze w rzucenie pulsa 2 razy w tym matchupie // inna sprawa ze mbc jest po prostu slabym deckiem i ilosc miejsca jaka sie mu poswieca na tym forum jest jakas anomalia i w pewnym sensie swiadczy o poziomie forum. nikogo nie obrazajac, poziom merytoryczny niektorych dyskusji jest baaardzo niski a buildy deckow wziete z kosmosu i testowane chyba na wizardzie LowRider - Śr kwi 26, 2006 2:06 pm " />Hide // Seek << wpadłem na to podczas przegladania spojlera seek nie jest takie złe mini extkarcja na instancie btw amplitur czym by byl mtg gdyby wymiatal tylko 1 deck... chyba trzeba testowac probowac nowych kart zeby stawal sie coraz lepszy dany deck i po to tez jest to forum i przypuszczam ze w topicu o mbc jest dlatego tyle postow bo to jest jeden z niewielu deckow ktory mozna przeroznie techowac i wlasnie tutaj ludzie wrzucaja idee na takie techy etc... SiaRRos - Śr kwi 26, 2006 4:01 pm " /> ">przypuszczam ze w topicu o mbc jest dlatego tyle postow bo to jest jeden z niewielu deckow ktory mozna przeroznie techowac i wlasnie tutaj ludzie wrzucaja idee na takie techy etc... Moim zdaniem jest to wywołane tym, że część ludzi ma do tego decku karty jeszcze po OBC czy tez t2 z Odyseją i dalej uporczywie staraja sie go reanimować, zaś młodzi gracze mogą za grosze od graczy nieco bardziej doświadczonych karty do tego decku zakupić. Jest to jeden z naprawde nielicznych decków w ext które nie używają moxów, duali, feczy, najdroższych wishy czy innych zabawek tego typu. Mamy zato zbiorowisko "odpadów" po różnych typach 2gich, sklecone wg jakiejś tam idei i "fajnego, mrocznego i złego" theme-a ~~ Przy okazji jest to deck który został dawno temu wykreślony z działu "competitive" na np MTGS, ponieważ nie zajmował żadnych miejsc na żadnych eventach. U nas nadal nie zajmuje, ale ... polak upartym jest. Troll40 - Śr kwi 26, 2006 7:34 pm " />a Siarros nie? ludzie wytknijcie mi punkt w regulaminie w którym jest mowa że talie tu zamieszczone muszą sycić niepomiernie na całym świecie w każdym meta btw takich decków moim zdaniem nie ma. Ja tu dyskutuję z prostego powodu że jestem playerem pasjonatem. W głębokim... poważaniu mam rankingi i miejsca przeze mnie zajmowane, gram bo lubię, a tylko MBC jak na razie jest deckiem jaki daje mi z gry prawdziwą przyjemność. Uważam go za sprawdzoną talię gdyż potrafi odpowiednio stechowany nawiązać (nie uważam by był deckiem na wygrywanie) walkę na turniejach nawet i większych. A czy jest tier 8 czy tier 337 to mi to jest doskonale "rybka" who the fuck cares jak pisał Aradesh na swojej karcie w FC 2 ;] Czy istnienie topicu o talii którą na turnieju pojedziecie wam przeszkadza? czy tak trudne jest go po prostu ignorować? zaapelujcie do adminów by dodali moduł phpbb ignorowania tematów, ułatwi wam to życie. A uporczywe i żałosne oraz nie posiadające żadnego sensownego uzasadnienia próby powstrzymania dyskusji ludzi których akurat to pasjonuje jest czystym offtopem. Skończmy wreszcie offtop co? Edit poprawiłem popełnione we wzburzeniu literówki -_-' lasiorek1 - Śr kwi 26, 2006 8:08 pm " />Mbc jest bardzo przyjemnym deckiem a najbardziej uwielbiam jak wyrzuca sie discardem opowi kluczowe karty wtedy sie rysuje na jego twarzy zlosc i chec rzucenia kart ... to jest bardzo denerwujacy deck a zarazem nawet skuteczny SiaRRos - Śr kwi 26, 2006 8:09 pm " />Albo przydały by sie tagi "competitive"/"casual". Mi chodzi o to żeby chronić użytkowników nowych przed mylnym odczytywaniem decklist czy całych wątków w stylu "ooo tu 70 stron, o tym Icho-cośtam, Togu czy GBuw po 10 ... czyli tu dyskutuja to pewnie ciekawszy/lepszy deck". Ja nie jestem od tego by bronićdyskusji czy coś. Ino zaznaczam że podoba mi sie rozwiazanie z 4um MTGS gdzie mas na górze przyklejone competitive thready, a pod nimi decki co od łask odeszły. Z jednoczesnym założeniem że gdy deck spada w popularności lub/i skuteczności to z competitive odpada i vice versa. Btw - i to tak całkowicie na marginesie - ciekawi mnie Twój artykuł, bo przez ostatnie 20-30 stron jest jaki to ten deck jest oh, ah i karcący i tyle. dosłownie. To syci na to, to na tamto. A jeszcze to na owamto - ale decklisty z mu i rozpisem co poco i dlacego braknie. Dlatego z otwartymi ramionami przyjme taki tekst jak ten co go przygotowujesz - i to nie po to żeby siedzieć i zaznaczać co mozna zacytować i wyśmiać, tylk ożeby poczytać. No ok, bede sie zbijał jak wyjdzie ze ma MU wszystkie powyżej 50-60% ale to z każdego decku w tym wypadku bym sie zbijał ~~ No i z postów typu "to fajne. spodobało mi sie jak widziałem w spojlerze. koniec posta!" - ale kurna, nie od tego jest 4um chyba żeby w róznych topicach wkleić linki do 30% kart z nowego dodatku bez uzasadniania i testowania, nie ? Troll40 - Śr kwi 26, 2006 8:20 pm " />ależ jak najbardziej! Daj mi skończyć tylko a matchupów w ten sposób nie będzie, bo w ogóle nie będę oceniał proporcji, jako ze atrykuł (jezu tak to przedłużam zarwę jedną nockę i go skończę w końcu -_-) traktuje o archtypie w ogólności, nie abazuje na spisie a w tym przypadku procentow matchupy to absurd ;] Ten deck nie jest karcący, jest pasjonujący ;] karcić potrafi, ale też i mozę przegrać nawet prawie wygraną grę. Oczywiście odpowiednio stechowany ma szanse w małym dobrze obcykanym meta. Ale nie jest wymiatającym super tier 1, nigdy w życiu. Niemniej ja nie gram pt czy gp i nigdy nie zagram, a od m:tg chcę przyjemności, nie kasy z wygranych. BTW. jestem za dodaniem nazwie wątku etykiety informującej o nie byciu deckiem tier 1-10 tylko słabszym. Nic a nic mi to nie będzie przeszkadzać. misio007 - Cz kwi 27, 2006 5:58 am " />hmm, meta mamy w belchatowie z tego co slyszalem naporowe. zmienilem wiec spis wg waszych rad i wyszedl mi deck prosty jak budowa nunchaku. nie gralem jescze nim, moze dzisiaj zagram to po poludniu wrzuce spis cobyscie ocenili. btw, tez uwazam ze to bardzo przyjemny deck. PS. co sadzicie o uzywaniu Senseiow w MBC? Strona 7 z 9 • Wyszukano 1942 wyników • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||